<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.4

Häkkihän on laiton, mäkin pidin ensin siinä, mut se on vastoin lakia... Kuonokoppa on koirasta riippuen aika helppo homma. Näillä kummallakaan ei oo kovin ollu ongelmaa. Sen on vaan oltava hyvin koiralle sopiva eli käy eläinkaupassa sovittamassa. Ja sellainen "korimallinen" on parempi ku ne kankaiset. Niis kaikaisissa koira ei pysty kunnolla hengittämään tai juomaan ja jos pystyy niin se pystyy myös tekemään tuhoja. Kuonokoppaa kannattaa alkuun pitää koiralla päässä myös silloin kun oot kotona, jotta se tottuu eikä yhdistä sitä aina sun lähtöön. Mulla molemmat hinkkaa sitä koppaa välillä pitkin lattioita, mut rauhottuvat kyllä sitten makuulle. Suosittelen lämpimästi kokeilemista! :)

Niin ja sen verran viel, et kun kissa pieree, siitä ei kuulu ääntä, mut haju on sitäkin kamalampi! :D
 
Viimeksi muokattu:
tiuhti Älä laita kuonokoppaa!! Mun mielestä se ei ratkaise itse ongelmaa vain estää vain tuhoamista. Ja jos koira stressaantuu tuosta kuonokopasta niin silläkin saa aikaan vahinkoa ja stressaantuneena koira ei ainakaan rauhoitu.

Mun vinkki on että haet ensi hätään Dap-haihduttimen sekä Serene-UM nimistä lääkettä (saa apteekista). Näiden avulla koira todennäköisesti on rauhallisempi ja stressitaso laskee vastaanottavaiselle tasolle. Sen jälkeen yksinkertaisesti aloitat yksinolo-harjoitukset alusta!! Ihan kuin pentuna, eli pieniä hetkiä kerrallaan useasti. On ymmärrettävää että töiden takia koira joutuu silti olemaan sen 8h yksin, mutta muun ajan voitkin reenata :) Nuo dap ja serene auttavat siihen 8h oloon hieman.

Toinen asia mihin kannattaa kiinnittä huomiota että meillä uros tuhosi sen takia että johtajuus ei ollut kunnossa; koira ei suvainnut "laumanjohtajana" että laumanjäsen (minä) poistun ilman sitä. Näin ollen kun vahvistin oman asemani takaisin johtajaksi, loppui tuoaminen. Ja tämä oli meillä juuri murrosiässä, kuten sinunkin koirasi nyt varmaan on :) Johtajuutta vahvistin niin että kuljin joka paikkaan ensin ja minä myös "söin" koiran ruuasta leikisti ennen sen kuin annoin sen jne.

Tässä myös linkki josta löytyy lisää vinkkejä tuhoajan taltuttamiseksi SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto ry :: Älä häkitä
 
viida Mulle kans sanottiin, et tuhoaminen johtuis tosta johtajuushommasta. Toisaalta uskon sen, toisaalta en ja mulle sanottiin myös, et johtajuus ei tule sillä syökö johtaja ensin vai kulkeeko ensin ovesta vaan johtajuus tulee ihan muista asioista.

Siksi mä en usko tuohon johtajuusasiaan, koska aina oon narttuanikin käsitelly samalla tavalla, mitään en muuttanu omassa käytöksessä. Sitte tuli kuonokoppa ja kas, ongelma oli poissa. Tietty koira voi siitä stressaantua, jos niin käy, täytyy miettiä muita toimia. Mun nartulle kokeilin ensin kauluria, pelkäsi sitä ja sit vaihdoin kuonokoppaan. Jos koira on patoutunut tuhoaja siihen ei auta DAP:it eikä muutkaan vippaskonstit. DAP auttaa vain jos koira kärsii stressistä omistajan pois ollessa, ei esim. tekemisen puutteeseen tai johtajuusongelmiin. Joskus vaan täytyy kokeilla kovempia otteita, tässä tapauksessa tarkoitan nyt toiminnan estämistä. Ja mun narttu rauhoittui 2v ikäisenä jolloin koppa oli ollu päässe sen ½vuotta. Edelleen suositan kokeilemista.

Niin ja vielä:
Uroksella jouduin pitämään pallien poiston jälkeen kauluria sisällä 2vk eikä näyttänyt kärsivän sen kanssa (pidin sitä myös kun olin kotona, heti jos selkänsä käänsi oli nuolemassa tikkejä). Pitäisin sillä kauluria luultavasti myös nyt jos se joutuisi olemaan sisällä työpäivieni ajan, onneksi meillä on ulkohäkki.
 
Viimeksi muokattu:
Dremming Älä koe sanomisiani henkilökohtaiseksi arvosteluksi. Mutta yleisesti en usko että kuonokoppaa suositeltaisiin yksinolo-ongelmien ratkaisuksi, korkeintaan väliaikaiseksi hätäratkaisuksi.

"Jos koira tuhoaa kodin irtaimistoa, on siihen yleensä aina jokin syy. Tähän syyhyn vaikuttamalla ongelmakäytös katoaa." Tämä lainattu tuolta älä häkitä- sivustolta. Eli ei syy välttämättä ole johtajuudessa, mutta patoutunut tuhoaja ei ole syy vaan seuraus jostakin; huomion hakuisuudesta (negatiivinenkin huomio on huomiota) ; pitkästymisestä jne... Kun toiminta vain jatkuu tarpeeksi pitkään, se kehittyy jo tavaksi mistä onkin jo hankala päästä eroon.

Dap ei poista ongelmaa kuten sanoin, mutta yhdessä serene-um:n kanssa saa koiran olon vastaanottavaisemmaksi jotta ongelmaa pystytään lähteä koulutuksella korjaamaan.

Jos tahtoo perehtyä tarkemmin koirien käyttäytymiseen ja koulutukseen niin suosittelen Tuire Kaimion kirjoja.
 
viida en tietenkään koe. :) Toivottavasti et sinäkään.

Mulla on ollut ja on 2hankalaa koiraa joiden kanssa oon ollut suossa milloin mistäkin ja niiden kautta oon tietoni saanut mm. kysymällä vanhemmilta ja viisaammilta, ongelmakoirakouluttajilta sekä myös poliisikoiraohjaajilta. Sieltä kautta saa myös hyvää oppia koirien käyttäytymisestä ja kouluttamisesta. :) Mutta oli tuhoamisen syy mikä hyvänsä, minä en eläimiltäni sellaista hyväksy. Omien koirieni kohdalla olen tullut siihen tulokseen, että kysymyksessä on ollut murkkuikä joilloin koira voi olla jopa hysteerinen ja tällöin myös valtavan energinen. Olen aina asunut vuokralla joten mulla ei ois kyllä ollu varaa katsoa mitä koira keksii seuraavana tuhota tai testailla auttaako DAP tai koulutus. Lähes jokainen tuttuni koira on tehnyt tuhoja tai pitänyt meteliä nuorena yksin ollessaan, mutta käytös on loppunut siinä 2vuoden tienoilla. Tälle aikajaksolle mielestäni kuonokoppa tai tilan rajaaminen on sopiva ratkaisu. Toisinaan kopan voi jättää pois ja kokeilla onko sen käyttö tuottanut toivottua tulosta.

Myös hevosilla pidetään "kuonokoppaa" mikäli se on hiekansyöjä. Koppaa pidetään hevosen päässä koko tarhassa ulkoilun ajan. Hevonen ei tietenkään aiheuta hiekansyönnillä haittaa ympäristölleen vaan itselleen, mutta periaate sama. Minun mielestäni hevonen kärsii kopastaan enemmän kuin koira sillä hevonen on laiduneläin, sen työ on syödä ja etsiä ruokaa koko ajan, eikä se tietenkään pysty koppapäässä tätä toimintaa harjoittamaan, silti kopan käyttö hiekansyöjillä on hyväksyttävää jopa pakko.
 
Viimeksi muokattu:
lemonade voi eikä! :'( Paljon voimia teille! :hug:

Chiba tätipahoittelut! :hug: Mut ens kierrosta sitten tiukka tärppi, vai mitä!?! :heart:

+++++++++++++++puuuuuuuuuuuuh kaikille!!!! :whistle:

Täällä ei mitään! Välillä on tosi vahva olo et on tärppi käynyt, mut välillä taas et ei ole ja nyt mennään taas tuolla ei ole olotilalla! Mie olen nyt saanut uutta ajateltavaa seuraavalle 1 vuodelle ja 3,5 kuukaudelle, meillä on häät 7.7.2012! :heart: Jos se vaaveli nyt rupeaisi ilmoittamaan tulostaan kun ei ehdi enää siitä stressata ja häidenkään takia ei ole stressattavaa, kun on tuota aikaa valmistella ja suunnitella! Ja tehdään itse niin paljon kuin pystytään, niin saa siinäkin sitä huomiota sitten muualle kiinnitettyä! :D
Tulipa tuossa myös mieleen kun kävin papassa 4 pv ennen ovista, ni eikös siinä tule jonkinlaista limakalvon ärsytystä kun niitä näytteitä otetaan? Jos se olis auttanu kiinnittymistä...tosin kiinnittymiseenhän siitä olis menny yli viikko aikaa, mut toivossahan on hyvä elää! :D
 
voi onnea Ansku83 muru :heart: ihanaa! mieki haluun :ashamed:

mutta jos kuonokoppa on liian tiukka ja koira oksentaa niin sehän tukehtuu siihen :'( ja häkki on kyl yks aakelin..

mut viida, minusta häkki on siinä mielesä paras vaihtoehto että meillä alkaa olemaan jo eläimen henki kyseessä ja meidän kämppä VOI PALAA, jos koira menee räplii sähkökoneita yms.. mutta nyt mä löysin oman ratkaisun, meille tulee toinen kunnon jykevä metalliportti keittiöön niin koiran tila rajautuu ainoastaan eteiseen jossa saa sit repii loputki seinät jos siltä tuntuu :) tänään tilasin, kallis oli mut musta hyvä ja paras vaihtoehto! ja jos se vielä tulee siitä läpi, niin sit alan tosissaan miettii häkkiä, pakko, mä en haluu et meidän kämppä on porona ja koira sen mukana kun tuun joku kaunis päivä himaan! mutta nyt siis koira menee eteiseen jykevien metallisten koiraporttien taakse :) ja hirvennahkaluita ostin, sopii kuulemma allergikoille ;) ai ku tuli hyvä mieli.. kaupan myyjäkin kyllä sanoi, että häkki ois hyvä vaihtoehto, normaalisti he eivät tätä suosittele kenellekkään mutta tuossa on jo eläimen henki vaarassa ja talo voi tosissaan palaa jos sähköjohtojen kanssa leikkii.. ja tiedän, se on laitonta ja munkin järjen vastaista, mutta sit alkaa multa olee vaihtoehdot jo niin loppu! :ashamed: anteeksi..

tuo häkki jakaa hyvin mielipiteet, jotkut kannattaa ja jotkut ei, meidän koirulin kasvattajakin sanoi heti et eiku häkki heilumaan.. mutta mie en siihen kajoa, ennenku oikeesti ei oo enää muita vaihtoehtoja!

ja älkää kukaan ottako henk. kot., mielipiteitä on yhtä monta kui lukijaakin :)

mutta nyt siis mennään niillä porteilla! :) ja tänään koira oli ollu nätisti! mut johtuu varmaan siitä ku sain sen aamulla itseteossa kiinni! ja meillä alkaa tänään taas kerran yksinoloharjoittelut, ALUSTA!

ja DAPista sen verran, meillä on se seinässä ollut viimeiset 3kk, ja ei tehoa :| harmi..

ja sit muihin asioihin :)
siis oikeesti, äsken kiirehdin himaan sieltä elukkakaupasta kun alamahaan koski niin jumaliste, ja ei, ei alkanu menkat vieläkään :kieh:
 
tiuhti hyvän valinnan teit! :) Mä kans koiran häkitin ensin ja sit laitoin sen kuonokopan koska se NIELI kaiken minkä seinistä, lattioista ym. irti sai. : / Eli oli vaarallinen jo itselleen. Mutta muihin aiheisiin...

Olitkos sä tiuhti jo testannu negan? Mä tuolla ihan innoissani kattelen R-testikuvien palstaa ja oon kade... :D
 
Meillä nuorempi koira kyllä tuhosi kaiken irtaimiston nojatuoleista ja kirjoista hiustenkuivaajiin ja kaapelijohtoihin mutta luojan kiitos se jätti seinät, listat yms rauhaan kun vuokralla asutaan :D

Tuhoominen on edelleen sellaista, että jos jättää papereita yms. tarjolle, on ne varmasti silppuna kun tulee mut isommat jutut se on jättäny rauhaan. Ikää nyt 2,5v. Paimenrotuinen vielä niin veikaisin että tekemisen puutteesta johtui aiemmin vaikka kaks koiraa meillä onkin. Tilaa rajaamalla ja kaiken kielletyn keräämisellä ollaan selvitty. Ehkä 500 euron vahingot tehny että halvalla ollaan päästy.

Voi hitsin pimpulat jos noissa mun ovistesteissä ei teidän mielestä mitään näy kun mä oon niin RKTT olevinani... kovat nippailut mahassa ollu jo pari päivää vaikkei menkkoja pitäs näkyä vielä moneen päivään...
 
Pakko nyt pikapikaa tulla kirjottaan tuosta koira-asiasta! Tiuhti_ ymmärrän sun ahistuksen!

Eli älkää hyvät ihmiset häkittäkö koiraa tai laittako sille kuonokoppaa tuhoamisen takia! Monta hyvää muuta vinkkiä tänne olikin tullut! Meilläkin tuhottu vaikka mitä ja pahin oli muovimaton repiminen lattiasta. Meidän ratkaisut: feromoni eli DAP-haihdutin ja tekemistä! Meillä on aina ollu luita ja leluja tietenkin koiralle. Lisäksi ostettiin aktivointikuutio, johon voi laittaa herkkuja. Ja paras keksintö on laittaa pahvilaatikkoon (esim. maitopurkki tai isompi laatikko) sanomalehteä ja herkkuja. Saa sitten sitä repiä, ettei tarvi huonekaluja yms. tuhota. Meillä toimii! Lisäksi eläinkaupoissa on vaikka mitä muitakin aktivointileluja ku pallot tai kuutiot. Piilotellaan myös herkkuja asuntoon, joita saa yksin ollessa etsiä. Meillä myös auttaa jos on vapaa pääsy nukkumapaikkaan ja paikkoihin jossa mielellään oleilee, mut rajaa kalleimmat huonekalut aidalla pois. Kaikki ylimääräinen pois koiran ulottuvilta. Toivottavasti koira rauhottuu pian! :hug:
 
kiitos murut vinkeistä :) mielestäni tein nyt hyvän ratkaisun, toki sitten jätetään lelut yms. tekemiset niinku ennenki koiralle päiväksi!

täällä alkamassa tuhruvuoto, eli YK6 starttaa huomenna.. että näin.. hyvä niin :) tiesin ja olen jo asennoitunut siihen! josko se YK6 tuottais tulosta..

Dremming, joo negoja testasin parikin kappaletta, tuolla laitoinki sinne plussatestikuviin niitä mitä sain oviksen aikaan kun oli muka r-oireita :D mut se väri liukeni siitä ovistestistä siihe r-testiin..
 
Lilli88 Mä kokeilin molemmille omilleni eristämistä tuloksena syödyt listat ja reikä seinässä. Mulla myös aktiivisia paimenkoirarotuja nämä. Sillon pentuna annoin koirille juurikin noita maitopurkkeja missä napuja ja muita herkkuja, täytin myös kongia herkuilla ja joissain vaiheessa annoin myös raakoja luita yksin olon ajaks. Mä luulenki, et sen tuhoamisen ja repimisen se oppi just noista maitopurkkien ja vessapaperirullan pahvien repimisestä. Kasvattaja oli samoilla linjoilla asiasta. Eli kai sekin on sitten niin yksilöllistä. Kaikkea kokeilin siis eristyksestä, tekemisen tarjoamisesta häkkiin ja kuonokoppaan. Opetin pentuna yksin oloon juuri ohjeiden mukaan. En tiiä sitte mitä tein väärin. :) Niin ja mulle kasvattaja sekä muutama muu koiraihminen sanoi, että koiraa tulisi opettaa pennusta asti nimenomaan siihen, että kun omistaja on poissa, nukutaan ja ollaan rauhassa eikä siihen, että aina kun mami lähtee pitää alkaa repimään, tuhoamaan ja touhuamaan oli se sitte maitopurkkeja tai piilotettuja nameja. Piilotetut namit on ehkä jees koska se on rauhoittavaa toimintaa, mutta repiminen ja tuhoaminen on kiihdyttävää. Koira on tapojensa uhri. Se tykkää, kuten kaikki muutkin eläimet, rutiineista. Jos opetat sen kiihtymään aina kun olet poissa niin siten se luultavasti toimii koko elämänsä. Onneksi kumminkin jossakin vaiheessa suurin osa koirista kasvaa aikuisiksi ja rauhoittuu, oli kasvatus millainen hyvänsä. :)

Eläinkaupan myyjä jolta kopan ostin, suositteli kokeilemaan, itse käytti omalle samanrotuiselle jopa silloin kun kävi esim. suihkussa, koska koira aloitti tuhoamisen jo silloin. Toisessa eläinkaupassa suosittelivat kauluria, koska kuonokopan voi saada revittyä pois päästä, mutta kuten sanoin, toinen koirani pelkäsi kauluria joten se jätettiin heti alkuunsa pois. Kaikkea kannattaa kokeilla ja löytää se omalle koiralle paras vaihtoehto. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hey
Siis apua miten paljon taas tullut tekstiä! :D

Pahoittelut, voimahalit ja hirmuisen suuret tsempitykset kaikille jotka uuteen kiertoon taas lähtevät!:heart:

sokruli lle kovasti onnea! Viivan vahvistumista odotellaan!:heart:

ähpyhjamurrr, ei olisi pitänyt ryhtyä pelleilemään noiden ovistestien kanssa, hulluksihan tässä tulee..Davidin testeillä välillä haaleaa, välillä jo lähes yhtä tummaa kuin kontrolliviiva, no pregchekeillä jokaikinen kerta yhtä tumma kuin kontrolliviiva mutta kerran tein samasta pissasta sekä davidin että pregchekin: no david haalea ja pregchek yhtä tumma kuin kontrolli, digeillä ei plussaa..Ei kyllä ole olojakaan mihinkään suuntaan joten nyt vaan toivon että tämä kierto ei veny kesään asti.:mad:
 
Dremming Koirat on erilaisia ja pitääkin toki kokeilla mikä omassa tilanteessa toimii parhaiten. Mun mielestä on järkevää kanavoida koiran energia luvalliseen tekemiseen sen sijaan, että se tuhoais kotia. Meillä koira ainakin väsyttää itsensä yksin ollessa repimällä ja sitten menee nukkumaan. Kun tullaan kotiin, koiruli tulee venytellen vastaan eli on juuri herännyt unilta. Itsekin kävin silloin eläinkaupassa kysymässä neuvoa asiaan ja siellä myyjä sanoi ehdottomasti ei kuonokopalle. Totesi, että taitaa olla laissakin kiellettyä koira jätää kuonokopassa yksin työpäivän ajaksi. En ikinä itse voisi eläimelle sellaista laittaa.
 
t84
Huomenta tytöt!
Tänään hei jo kp10! Ja tosiaan tiuhti aika menny ihan älynopeesti, parin viikon päästä jännäilen jo ihan eri testeillä :LOL:

Tää on nyt menny ihan koirapalstaks, mutta sen verran tohon että meillä ei auttanu mikään mainituista, ei dapit (lopulta söi koko härpäkkeen), ei sereneumit (ei mitään vaikutusta), tilan rajaaminen (tuhosi sen koko tilan), vastentahtoisesti kuonokoppa (raapi naamansa auki kun sitä yritti poistaa ja joko sai sen pois tai raapien sai silti tuhoa aikaseks, lopulta tonkin söi) jne... Häkki on iso ei. Ainoana tosiaan toimi toi kauluri, joka on sitäpaitsi täysin laillinen :D Ei pääse sillä syömään mitään, juomaankin pystyy ainakin meidän telineestä, ja koska on kömpelöä niin esti myös kaivamiset ym. Todella pahan tassuhaavan takia sillä oli se melkeen 2kk päällä, ja sen jälkeen ei ole tuhonnut mitään muuta kun pikkuasioita, ja sekin on omaa tyhmyyttä jos on ne jättäny.

No nyt muihin juttuihin :D

Hey ei noita vissiin kannata toisiinsa verrata, siis eri merkkejä... Mutta joo välillä noiden kansa tulee hulluks, mulla noi testit tosin toiminu ihan hyvin, näkee kyllä selkeesti millon se on vahvempi, vaikka jotain viivaa näyttääkin kokoajan.

tiuhti mikäs sulla on tilanne??
 
Viimeksi muokattu:
huomenta muruset :heart:

niin siinä kävi, KP1 YK6 :ashamed: aamulla aukes hanat! toivotaan että 6 tuottais tulosta, viimestään YK7 ku seiska on mun onnennumero, ainaki olevinaan :D ja nyt kun lasken taaksepäin niin ovishan on ollut KP11 niinku aina, ja perjantaina, ja perjantaina pupuiltiin, musta ihan ajallaan, eli mikähä mättää :confused: ei siis ollut tällä kertaa ajoituksesta kiinni minusta.. noh, se siitä :) uusia tuulia päin, eli YK6 :D tänään haen greippimehua kaupasta, mikä oli se mehu mistä kannattaa aloittaa ettei okse lennä!? :D eli siis ihan jees mielin oon jo, se romahdus tuli jo toissapäivänä negatestin kera :D ja saakeli et olin kipee aamulla, joutui kyyryssä kävelee kun poltteli mahaa :kieh:

t84 miltäs ovistesti on näyttäny tänään? :) meinaan jos menee niinku viime kierrossa, sulla on huomenna ovis eli KP11 :D ja ihanaa kun se on lauantai, saa tehdä kaiken pitkän kaavan mukaan ;) aloittaa hyvästä ruuasta esim.... ja mieti, melkeinpä 11 päivän päästä saat jo aloittaa testaamisenki :D tai sit tasan kahen viikon päästä jos et aikasemmin viitti :D mie täällä jo aloitan sun puolesta tämän manipuloinnin :D

Hey, joo mieki tulisin hulluksi, kannattais käyttää vaan yhtä liuskatestiä ja siinä rinnalla sitten digitestiä :) koska kahta eri merkkiä ei saa verrata! tsemppiä nyt muru :heart: ja hei, mie kävin äkkii kurkkaa siun kiertoa, ootko varma ettei kyseessä oo raskaus jos kerta saat pregcheck testiin yhtä tummaa ku kontrolli :D kuinka kauan oot saanut silleen? :D
 
ja vielä tohon koirakeskusteluun :) mie luulen, et meidän koira repis sen kuonokopan irti ja menis vaan paniikkiin sellasesta.. en mie uskaltais sellasta sille jättää, varmaan söis sen suihisa vielä :D mutta tuo kauluri on musta ihan jees idea, nyt ei koira saanu ollenkaa kauluria ku oli pallipoistossa, kun ELL ei ollu sopivan kokosta : / niin oon nyt pari yötä ollu korva tarkkana ja puolunessa kun pitää kuunnella ettei se nyi ja nuole niitä vehkeitään..

tänään jätin koiran jo hyvin mielin kotiin, oli meinaan ollut eilen nätisti kun jäi kerran rysänpäältä kiinni! :D
 
t84
tiuhti No voihan hemmetti :( tyhmä täti!
Mä join eka tota r&d greippimehua ja se oli musta tosi hyvää. Sit ostin tota valion kun on kuulemma parempaa, ja se oli musta ihan kamalaa eikä meinannu mennä alas. Seuraavaks ostin sit taas tota r&d ja mitä ihmettä, se oli aivan liian makeeta ja kävin ekan hörpyn jälkeen kakomassa sen pihalle :D Enkä enää pystyny sitä juomaan. Eli täällä vedän tota valion litkua, en osaa sanoa onks se hyvää, vai tietääkö vaan että se tekee hyvää niin sietää makuakin, en tiiä :D Pirun kirpeetä on, varaudu siihen :D

Mä meen kohta tekee testin niin katotaan mitä viivat näyttää! Viikonloppuna olis kyllä hyvää aikaa pupuilla joten toivotaan että se sieltä tulee taas ajoissa!
 
t84
Hmmm no ei kyllä tullu tohon ovistestiin yhtään sen vahvempaa viivaa kun eilenkään... :(
Kuinka vahva toi viiva teillä on oviksen aikaan ollu noiden davidien kanssa, mulla siis nyt ekaa kertaa noi käytössä?
 
Huomenta!

tiuhti, voi tyhmä tyhmä täti. Noh, kyllä teillä vielä tärppää. :D mieki ajattelin samalla tavalla, että se seiska on minun onnennumero ja sittä tärppää, no pyh sanon minä. Toivottavasti teillä olis parempi tuuri. :) Kannattaa vaan suosiolla Valion sinistä alkaa juomaan, alkuun se saattaa tuntua vähän puistattavalta se maku mutta äkkiän siihen tottuu ja itseasiassa sitä alkaa himoitsemaankin. Tai vaihtoehtoisesti syöt ihan oikeaa greippiä. :)

t84, Davideista että kannattaa antaa aina pikkusen kuivua ennenkuin alkaa ihmettelemään tulosta. Itsellä meni yksi ovis vähän niinkuin harakoille tikuttelun suhteen kun märkänä katsoin liuskaa ja olin sitten että joo, ei ole ja seuraavana päivänä sitte tajusin vilkaista uudestaan sitä liuskaa kun tikutin uutta, ja oli paljon tummempi edellispäivän liuska kuin se mitä tikutin joka oli jo haalentunut aikalailla.

Mutta Davidin testejä en kyllä aio enää ostaa, seuraavaksi jos jotain tilaan niin kokeilen niitä Sofin testejä tai ostan kaupasta PregCheckin. Digitestistäkin on enää kaksi kasettiä jäljellä, saa nähdä ostanko jossain vaiheessa uuden vaiko enkö. Vaikka toisaalta mitä väliä sillä on tikuttaako ovista kun kumminkin sitä seksiä harrastaa säännöllisesti.
 

Yhteistyössä