<3 Huhtikuiset 2011 <3

Meillä kans alko tänään sisälle nukuttaminen. Tai sen opettelu. Heinäkuun vikapäivä alottaa tyttö päiväkodissa. tänään nukku 1,5h mut jerran heräs välillä mut laitoin harson poskelle ja pidin kättä hetken mahan/kyljen päällä nii nukahti uuestaa.
jahas en saa enempää kirjottaa tällä hetkellä...
 
Huh kylläpä on kiirettä pitänyt :) Meillä poika oppi kiipeämään sohvalle ja tulemaan sieltä alas. Kovasti on omatahto vain voimistunut. Aina kun jotain kieltää heittäydytään lattialle mahalleen makaamaan ja huutamaan. Tuntuu, että päivät mennään jossain sumussa. Mulla liitoskivut todella kovat olleet tässä raskaudessa ja sen takia ei öitä oikeen nukuta. Tepastelen ympäri kämppää ja nyt taidan muuttaa sohvalle nukkumaan, kun se tuntuu parhaimmalta tällä hetkellä. Niin joo ja meillä opittiin nyt juomaan itse siitä nokkamukista. Meillä poika on vähän ruokalakkoillut, ei meinaa oikeen maistua, kuumuudestako johtuu? Aamupäivä ruoka tuntuu tökkivän eniten.
 
masuilija.: Noniin, meillä ihan sama juttu; oma tahto on tosi vahva meijän neidillä, ollut kylläkin jo useamman kuukauden! Se on samalla hellyyttävää ja raivostuttavaa; ei ole kauhean kiva, että lähes jokainen vaatteidenvaihto/pukeminen menee huutamiseksi ja rimpuilemiseksi ym. :( Mutta sitten taas: lapsi vain opettelee oman tahdon ilmaisemista ja rajojaan ja myös sitä kaiketi, että miten vanhempi jaksaa kaiken sen huutamisen ja raivoamisen kanssa ;) Onko sun toinen raskaus muuten sujunut hyvin? Liitoskivut oli mulla kans aikamoiset, tosin aika loppuvaiheessa vasta... ei yhtään kiva olo silloin :( Mutta palkinto on sit ihana! :heart: Meillä kuumuus ainakin vaikuttaa syömisiin; ei tykätä syödä niin paljon kuin tavallisesti ja mieluummin kylmää kuin kuumaa. Ja meillä ainakin on sillain, että jos neiti on syönyt iltapalalla paljon, niin ei sit välttämättä aamulla juurikaan maistu, vaikka luulis, että kun on syömisestä yli 12t, niin heikottais jo, mutta ei ;)

HappyFeet: Sujuuko sisälle nukuttaminen jo rutiinilla? Nukkuuko tyttö siis omassa sängyssään vai missä, ja minkä pituiset päikkärit nykyään on? Meillä nukutaan edelleen vaunuissa yhdet päikkärit, ja ne on nyt taas pienen tauon (=jolloin nukkui tyyliin 15min-30min) jälkeen alkaneet olla "normipäikkäreiden" mittaisia, eli 1,5-2,5t. Ja nyt on alkanut nukuhtamaan paaaaljon helpommin, kun oon tajunnut alkaa menemään vaunuilla mahdollisimman möykkyistä metsäpolkua pitkin; no parempi myöhään kuin ei milloinkaan :D
 
gintis: Me tehtiin just viime viikolla 2 päivän mittainen reissu Helsinkiin, ja pääsääntöisesti meni reissu hyvin =) Yks yö oltiin hotellissa ja meijän neiti nukkui siellä sit poikkeuksellisesti meijän vieressä, vaikka oli meillä kyllä matkasänkykin mukana. Ei vaikuttanut neidin uni-tai nukkumistottumuksiin tuo yhden yön poikkeusjärjestely ;) Noin 1,5t myöhemmin saatiin vasta neiti siellä hotellilla nukahtamaan kuin tavallisesti, mutta muuten ei oikeastaan mitään poikkeavaa/huomioitavaa ollut.

Tinttulina: Joko teillä on siirrytty yksiin päikkäreihin? Vai onko tilanne muuten helpottunut?

masuilija.: Eikös periaatteessa lämpimällä kelillä vauvan saa viedä muutaman päivän ikäisenä ulos nukkumaan? Ja makuasiahan se on, missä vauvansa nukuttaa, joku vauva voi nukkua vaikka kaikki päikkärinsä sisällä ;) Lastensänkyyn tiedän yhden kaveriperheeni lapsen siirtyneen, kun täytti 1v. Mun mielestä jotenkin liian aikaista, kun sitten taas toinen tuttavaperhe on antanut lapsensa nukkua pinnasängyssä yli 3-vuotiaaksi! :D Eli vaihtelua paljon tässäkin asiassa.
 
Mutta mitäs meille kuuluu...

Hampaidenpesu sujuu nykyään hyvin! =) Sanon aina tytölle, että "äitikin pesee sitten sun hampaita (tyttö saa siis ensin itse "harjata" hampaitaan eli pureskella harjaa;)), ja kun on hampaat saatu hyvin pestyä, niin sitten saat pastillin" (=täysksylitolipastilli), ja tämä on toiminut! Joskus vielä sanon tytölle, kun aletaan harjaamaan hampaita, että "sano aaa" ja tyttö sanoo aa ja avaa suunsa ;) Eli se ongelma selätetty ainakin tältä erää.

Meillä alkoi päivärytmi menemään siihen, että tyttö nukkui yöunia jopa 20.30-09.30! Eli nyt sitten ollaan pari päivää menty tuohon samoihin aikoihin nukkumaan, mutta herätty ihan sit herätyskellon kanssa 8-8.15 ja hyvin on toiminut, ne päikkäritkin alkoi sitten pitenemään tuon seurauksena =)

Mä taas oon miettinyt seuraavia juttuja:

- Onko normaalia, että puristettaessa nänniä maitoa tulee vieläkin, vaikka imetyksen lopettamisesta on jo 2kk??? Näin siis molemmista rinnoista, eikä sitä tule kuin pieni tippa, mutta kuitenkin...

- Onko asiaankuuluvaa, että hölkätessä mahaan, siis siihen "ylimääräiseen ihoon", jota en ole saanut -vielä- kiinteytettyä raskauden jälkeen, sattuu? (Mahdoinkohan osata selittää tätä yhtään, että edes joku tajuais...) Olis kiva hölkätä ja kohottaa siten kuntoa, mutta maha tuntuu niin inhottavalta...

- Käytättekö taaperoillanne nyt 86cm vaatteita? Käytättekö vielä bodyja vai oletteko siirtyneet ihan peruspaitoihin?

- Ne, joiden vauva syö (vielä) tuttia, niin milloin ootte ajatelleet alkaa opettamaan pois tutin syönnistä ja miten?
 
Huomenta täältä suunnalta :) Meillä alkoi pojalla eilen ripuli ja sitä sit kestänyt tähän aamuun asti, toivotaan että nyt helpottais.

veyve On normaalia että vielä 6kk imetyksen lopetuksestakin tulee maitoa, mulla tuli 6kk jälkeen vielä kun puristin. Ja meillä on tutti käytössä, itse ollaan aloitettu nyt, että päivisin tutin syöntiä rajoitetaan, rupes menemään siihen että poika olis lussutellu sitä koko aika. Aamupäivä meneekin ilman ongelmia, mutta sitten kun päikyiltä herätään sitä kaipaillaan aika paljon :/ Ajattelin, että sitten viimestään 2v se pitää olla kokonaan poissa käytöstä. Ja tähän olen hammaslääkäriltä kuullut sellaisen niksin, että leikkaa saksilla pienen palan tutin kärjestä pois, olisi siis kun tyhjää imeskelisi, moni lapsi näin luopuu vapaa ehtoisesti tutista.
Aamulla kun pesin hampaita ja poika istui kylvyssä, alkoi poika sormella tekemään samaa liikettä mitä minä harjalla ja sit kun pesin pojan hampit ja otin välissä harjan pois sen suusta avas oikeen isolleen että lisää :D :D

Meillä on kovasti podettu isi ikävää, poika harvoin on hereillä kun isi lähtee töihin ja näin sitten eilen kävi ja kun poika huomasin, että isi lähtee heittäyty eteisen oven eteen mahalleen huutamaan :/ Onneks mies jää tän viikon jälkeen parin viikon kesälomalle :)

Tuolla kyselty kuinka raskaus sujunut. Hyvin ainakin tähän asti, mutta eilen alkoikin sitten todella tuskanen olo. Poikaa ei kärsi kannella, eikä pitää sylissä. Sopivaa istuma asentoa ei löydy. Ja olen muuttanut sohvalle nukkumaan, kun sängyssä ei enää pysty nukkua. Eilen paino hirveesti häntäluuhun ja selkärankaan. Ja hengittäminen on todella tuskaista. Mutta muuten oikeen hyvin mennyt :)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Lillixx: kyllä tänne saa liittyä mukaan, itsekin aloin kirjoitella vasta tänne taaperopuolelle.

Veyve: käytän tytöllä bodeja vieläkin. Tuntuu jotenkin hurjalta, että tyttö paahtaa tuolla ulkona ja kyykkii hiekkalaatikolla selkä paljaana. Olen vain siirtynyt käyttämään hihattomia alusbodeja ja niiden päällä normipaitoja. Meidän pimatsu on niin pikkunen, että jostain vaatteista menee vielä 74 cm, 86 cm vaatteita meillä ei ole vielä ollenkaan.

Minä lopetin imetyksen muutama viikko sitten ja maitoa tulee vielä reilusti, jos rupeaa puristelemaan :) Mulla olikin aika tuskaista tuo lopettaminen kun maito pakkautui tosi kipeästi rintoihin. Mutta kyllä se siitä on nyt sitten helpottanut.

Tuttia meillä käytetään pelkästään päiväunilla, ja olen ajatellut että syököön sitä silloin, niin on sitten tarhassakin helpompaa saada unen päästä kiinni.

Meillä siirryttiin takaisin yksiin päikkäreihin, jotka nukutaan vaihtelevasti sisällä tai ulkona vaunuissa. Meilläkin nukuttiin siis päikkärit myös aina ulkona 2 kk iästä lähtien. Sisäpäikkäreitä on nyt harjoiteltu pari viikkoa. Tytsy nukkuu yöunet meidän vieressa pinnasängyssä, josta on laita irti. Sieltä mönkii usein kainaloon nukkumaan. Sisäpäikkäreille en saanut nukkumaan omaan sänkyyn, en sitten millään. Mutta käytiin ostamassa normaali lastensänky, ja laitettiin se pimun omaan huoneeseen. Ostettiin huoneeseen myös pimennysverho. Siellä sitten kovan tsemppauksen jälkeen hoksasi alkaa nukkumaan. Selitin siis sanallisesti, että tässä on uusi sänky, jossa nukutaan päiväunet. Uskon kyllä että tuolla pimennysverholla on suuri merkitys unensaantiin.

Sisäpäikkäreille meno kestää kyllä kauemmin, kuin vaunupäikkäreille meno. Vaunuihin sammuu samantien, mutta sängyssä häärää noin 20-30 min. ennen kuin nukahtaa. Unien kesto on melko lailla sama sisällä kuin ulkona. Sisällä jos herää kesken kaiken, niin silloin auttaa silittely.

Seuraava askel olisi sitten yöunet omassa sängyssä ja omassa huoneessa, mutta en taida itse olla vielä siihen valmis. Äidillä taitaisi tulla yöllä ikävä omaa tuhisevaa unikaveria :)

Ei päästy lähtemään sinne Helsingin reissulle, kun siunaantui noita töitä niin paljon. Pääsin palkan makuun hoitovapaaköyhäilyn jälkeen :) Käydään reissussa sitten syksyllä, ehtiihän tuota.

Omaa napaa tällä(kin) kertaa...

Mukavaa viikonloppua!
 
Meillä nukutaan nyt pääasiassa sisällä ja ihan hyvin sujuu. Vähän ollut nyt vaikeuksia kun otettiin pinnasängystä toinen laita pois niin nukkumaan meno ja yöllä uudestaan nukahtaminen oli vaikeeta. Ja aamulla heräs aikasin. Käännettiin sitte pinnasänky sillai et avoin sivu on seinään päin eli pinnis taas käytössä :)
Nyt oltiin käymässä juhannuksen aikaan oulussa ja oulaisissa reissussa ja tuliaisina saatiin yheltä kaveriperheeltä nuha/flunssa. Toissayönä ja eilen yönä on tyttö yskinyt ihan kauheesti (eilen se oli kyl hoidossa isovanhemmillaan mökillä yötä) mut tänään ei oo kuulunut yskimistä yhtään ainakaan vielä. Toivottavasti ei yskikään. Nuha pikkuhiljaa ohi onneksi.

Vaatteita käytetään pääasiassa 80, mut joitaki 86 käytetään kans jo. Mä kun käyn paljon kirppareilla (käyttekö te?) niin on tullut noita vaatteita hamstrattua aika paljon jo valmiiksi seuraavaakin kokoa. Pidin iteki kirppispöytää ja pikkasen pääsin eroon mut vielä jäi pieniä vaatteita paljon. Ehkä täytyy viedä kierrätykseen vaa. Joitakin ihania vaatteita tietty oon tallettanu mut ei voi niin paljoo säästää ku ehkä haluis nii oon antanu niitä sit kavereille/sukulaisille ja myyny facen kautta ja sit nyt tuola kirpparilla.

Niin ja Lillix, tervetuloa. Laita vaan lapses syntymäpäivä ja sukupuoli niin pistetään listoillekin :)

Mä oon nyt vaihtamassa vaunuja. Noi yhdistelmät olis ehkä parhaat yhdistelmät mitä on mut mä haluun phil&tedit :D Ei oo siis vieläkään tilauksessakaan sisarus, mut jos jonakin päivänä sillai et esikoinenki vielä tarvii rattaita nii sit ostan sen sisarusistuimen siihe lisäksi :) Kauheen vaikee päättää mistä tilaa vai hakeeko liikkeestä ku huutiksessa ei kohtuuhintaan ainakaan näy niitä. Tai siis aikavarmasti oon päätynyt explorer malliin nii sitä ei oo. Ja värikin pitäs olla musta/punanen et mulle kelpaa :)
Omat vaunut siis myyn tuolla facen kautta ja ens viikolla pitäs niitä tulla hakeen/kattoon ainakin yhden tyypin :) Toivotaan et on mieleiset.

Mitäs vielä. Tyttö siis oli elämässään toisen yön nyt hoidossa viime yönä ja hyvin oli menny. Onko teidän lapset vielä ollu yötä kylässä ja miten oli menny?

Sanoja tuntuu tulevan joka päivä enempi tai sanan yrityksiä et selvästi hakee tiettyä sanaa. Meillä mun isää kutsutaan tuffaksi niin mökillä oli kuulemma koittanu sanoo tuuva. (tiiä sitte kuinka paljon oli tulkintakysymys :D)
Nyt selkeesti tulee ihtu (istu), kiitoo (kiitos), äiti, anna, aippa (vaippa) nämä nyt eka tuli mieleen.
Lisää tuli mieleen: tippu, kato, isssi (isi), iii aaa (kiikkaa), eippa (heippa)

Potalla käy joka vaipanvaihdon yhteydessä ja välillä jopa ite menee potan vieree ja sanoo ihtuu ja koittaa mennä siis potalle istumaa. Eihä sinne aina tuu mitää mut aika usein kuitenki :)

Kuinka usein kylvetätte/suihkuttelette? Meillä on noin joka toinen päivä tai sit tällee hikisinä päivinä saattaa tulla useemminkin.

Uimassa on käyty kahdesti ja kovasti tykkää mennä veteen ja ku pitää kainaloitten alta kiinni ja puolelta toiselle pyörittää nii kikatus vaa kuuluu.

Jospa taas toisella kertaa jatkan juttua ku nyt näytti tulevan jo aika pitkä tarina :D

edit. Sen verran vielä et me luovuttiin meiän koirasta ku mä en vaa kertakaikkiaan jaksanut sitä enää. Kiltti koira oli ja ei vetämistä suurempaa ongelmaa ollu mut musta tuntuu et stressi lähti kokonaan pois ku ei tarvii miettiä et kuka vie ja millon lenkille ja onko annettu ruokaa ja et saako tarpeeks käytyä lenkillä (ei meillä mun mielestä). Saksanpaimenkoira siis kyseessä ja sitähän ei ihan mihkä tahansa paikkaan saa hoitoon. Mut kauheesti helpotti mun oloa nyt ku ei sitä enää oo täälä.

edit2. lisätty sanoja :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. Täällä on koettu elämän pahimmat kauhuhetket, poika pulahti vannassa pinnan alle suu auki. Poika tais vähän vaan säikähtää mutta äitille tais tulla traumoja :/

Minä ostelen myös paljon kirpparilta tai ennen ostin, mutta tuon kokoiselle pojalle ei taho enää kirpparilta pahemmin löytyä siistejä vaatteita. Meillä siis on kokoa 86cm pääosin mutta muutamia 92cm on myös käytössä ja muutamia 80cm mutta ne on kyllä jo tosi nafteja.

Meillä ei tuu vielä ainuttakaan sanaa, mutta on oppinut osottamaan aina mitä haluaa.
Vilkutuskin on opittu nyt vasta parisen viikkoa sitten.

Meillä ei edelleenkään toi potalla käynti onnistu, kauhee huutoa vain. Suihkussa meillä käydään joka ilta näin helteisillä päivillä joskus jos on hirmu hikinen herätessä niin sit myös aamulla suihkutellaan eli kaks kertaa päivässä joskus.

Meillä poika on ollut yhen yön kotoa poissa ilman meitä. Ja tosi hyvin oli mennyt. Meillä sisko on käynyt useamminkin hoitamassa poikaa.

Me vaihettiin meidän yhistelmät, kun toinen jo tulossa. Hommattiin nuo Britax B-Dualit ja ovat kyllä ihan huiput. Huudettiin huuto.netistä 355e ja niitä oli käytetty n. 10kertaa :) Eli ihan huippulöyty, kun siihen kuulu myös sisarusistuin :)

Nyt on tulevalle pikkuselle kaikki aikalailla hommattu, pinnasänkykin jo paikoillaan :)
 
Heh. En ostanukkaa phil&tedejä vaan bumbleriden rattaat :) Eka kävely tehty niitten kans ja ne on niin ihanat <3 Lastentarvike Baby Style Oy - Bumbleride Indie Kuomurattaat, Ruby tuommoset on ja tolla punasella värillä vielä. Sininenki ois ollu ihana, mut ehkä toi punanen on enempi mua.

Tänään tyttö sano aamulla eka kerran kunnolla "auto". Meni oikee ikkunaan kattoo autoo ku puhuin et lähetäänkö kauppaan. Ainiin osaa sanoo myös "auppa". Oon vissii shoppaillu paljo sen kans :D
 
Meillä oli tänää eka päiväkotipäivä. Aamulla vietiin se suoraan ruokapöytään ja aika nopsasti annettii pusut ja lähettii siitä sitte. Aamupuuron oli syöny kokonaan, syötettynä kylläkin, mut en ihmettele ku suoraa pöytää vaa jätetää ja vieraita ihmisiä ja lapsia vaa ympärillä.
Ei ollu itkeny yhtään ja ku hain nii reippaasti söi ite ruokaansa sielä ja joi kahvallisesta mukista ilman kantta. Ei olla tuotakaan koitettu kotona ku aina vaa pistäny nokan siihe :D Ehkä vois alkaa harjotteleen sitäki.
Nyt sit laitoin nukkumaan ja taitaa simahtaa nopeesti sinne :)

Mulla on aika iso tyttö jo! <3
 
Meillä poika ei vielä syö itse vaikka kovasti annetaankin sitä harjoitella. Käsin toki syö mutta ei siis lusikalla. Tavan mukista oppi juomaan tuossa hetki sitten itse ja sillä on hirmu kiva aina sotkea :D Meidän vauvasta on kasvanut uhmaikäinen kiukuttelija. Voi miten aika on mennyt niin nopsaa, ei edes tajunnutkaan. Kovasti meillä siis uhmaikää pukkaa ja täällä väännetään jokaisesta asiasta mitä ei saa tehdä. Mitenkä sattukaan näin loppuraskauteen :D Nukkumaan menoa meillä on nyt harjoiteltu, kun mies rupes yhessä vaiheessa tekeen sellasta että nukutti pojan syliin ja siitä kantoi sänkyyn, niin hiljaista ja helppoa. No nyt ollaankin sit aloitettu uudestaan opettelemaan nukahtamista omaan sänkyyn ja voitte vaan kuvitella mitä taistelua se on tuon uhmiksen kanssa. Päikyt nukku eilen piiitkästä aikaa sisällä kun ulkona oli niin tukahduttava ilma ja vetäskin sit 3h putkeen, en edes muista koska olis nuon pitkään nukkunut.
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Meillä ollaan harjoiteltu tarhailua tässä pari päivää. Huomenna ajattelin jättää tytön sinne muutamaksi tunniksi itsekseen- saapa nähdä miten käy. Näyttää vähän siltä ettei meillä mene kovin helposti tämä tarhan aloitus. Tyttö säikkyy melua ja isompia poikia :( Mutta jospa se siitä. Itsellä vielä tämä viikko vapaata, joten voidaan aloitella pehmeästi.

Meillä tyttö syö nykyään itse, ei anna enää syöttää. Nokkamuki on myös jääny unholaan, juo tavallisesta lasista tai sitten kahvallisesta mukista.

Nukkuminen ja nukahtaminen on meillä myös parantunut huimasti. Suurin osa öistä menee jo ilman heräilyä ja nukahtaminen itsekseen on myös alkanut sujua. Oma univelka on ollut vissiin niin suurta että nyt kun on saanut nukkua paremmin, niin tuntuu että väsyttää vaan enempi. Meillä tyttö heräili vielä pari kuukautta sitten varmaan viisi kertaa yössä, joten muutos on ollut kyllä suuri :)

Miten teillä HappyFeet on tarhailu lähtenyt käyntiin?
 
Meillä olisi nyt hankinnassa lastensänky, varmaan perjantaina se käydään hakemassa. Onko täällä muita joilla jo ollaan siirrytty lastensänkyyn tai ollaan harkitsemassa siirtymistä? Ajattelin että se olisi nyt ehkä helppoa kun poika osaa siitä itse tulla pois, mutta pikkunen ei ole vielä syntynyt.
 
masuilija. toivotaan et jatkuuki samanlailla :D Meillä ku kokeiltii joku aika sitte ilman laitaa olemista nii ekat pari yötä meni hyvin mut sit tajus vissii et voi nousta sieltä ite pois nii alko ramppaaminen.

gintis, Hyvin on alkanut tarhassa käyminen. Nyt on 10 päivää takana ja eka päivänä tyttö jäi sinne vähä huomaamattaan ku pistettii se aamupalapöytään suoraan ja lähettii siitä heti. Ei vissii huomannukkaa et me lähettii ja kokopäivän ollu ihan itkemättä ja nätisti. Sitte toka päivänä ja muutamana seuraavana jäi itkien, mut heti ku olin nurkan takana niin hiljeni ja ei taaskaa mitään ollu kiukutellu. Nyt on jäänyt jo parina päivänä sit ihan hymyillen sinne. Tai ainakaan ei itke perään. Huomasin et sen pitää saada halia ja olla sylissä ku jätän sinne nii se sit helpotti ku tarpeeks sai läheisyyttä.

Enterorokon (ilmeisesti) sai tuolta tarhasta ku oli pari päivää kuumetta ja sit tuli näppyä tohon suupieleen ja pakaroihin. Nyt sit viikko siitä nii näpytki alkaa oleen jo pois. Eli ei paha ollu ollenkaa.

Nyt sen taudin jälkimaininkina kyl on vähä nihkeetä toi sen syöminen. Ei meinaa syödä millään mut en oo siitä pahasti ressannu (vähä vaa) ja on sitte syömättä jos ei maistu. Tytön isi antaa ehkä vähä herkkuja sit päivän aikana enempiki.. Ehkä se tästä pikkuhiljaa palautuu siihen et se syö helposti ja reippaasti koko annoksensa.

Tilasin tarramonsterilta nimikointitarroja, nyt on pesussa ekat nimikoidut vaatteet nii kohta nään et onko pysyny vai ei. Ihan käteviä kyl on ku ei tarvii kynää kaivaa kokoajan.

Kirpparilla kävin taas tänää aamusta nyt, mut ei löytyny ku yks paita toiselta kirppikseltä ja toiselta liivimekko/tunika ja sukkikset. Alotin blogin pitämisen noista mun löydöistä, mut ei sielä vielä oo ku muutama postaus. Ei enää pääse niin usein käymään missää ku töissä käy jne et tekis niitä löytöjä. Facebookista sit jotai :)

Ootteko me&i-faneja? Mitäs haluisitte uuesta mallistosta? Mä tykästyin siihe punasee liivimekkoon ja siniseen pöllöpipoon. Äitien mallistosta se sininen t-paita ois kiva, mut emmä t-paidasta maksa kyl 44€ :D
 
Meillä kävi ekavauva-kerhossa joskus puhumassa sellanen ensi-ja turvakodin vauvojen uneen perehtynyt tyyppi jonka puheesta kaikista parhaiten muistan sen että jos jotain päättää vaikka yömaidon pois jättäminen niin entiseen ei saa missään nimessä palata, joten tämä pätee myös meillä sängyn kohalla siitä sitten taistellaan ja opetellaan kuinka siellä sängyssä nukutaan mutta pinnikseen ei ole enää paluuta :) Nyt kun laskettu aika ens kuussa niin helppo vielä opettaa kun ei ole kahta täällä.
 
Etkö pääse sinne me&i sivulle? Mä pääsin ihan heti ku töitten jälkeen sillon julkasu päivänä koitin. Chromea käytän.

Joo mä tiedän ton ettei sais luovuttaa. Ens kerralla sit ei enää palata ku saadaa käännettyä toi pinnis takasi niin että on laita pois :D Tai sit ostetaa just oikee sänky. Mies vaa hannaa vastaa sängyn hankkimista ku toimiihan toi pinnis ilman laitaa just hyvin vielä.
 
Juu eilen vihdoin pääsin kattoon ton uuden malliston ja voi ei siellä olis ihan hirveesti kaikkee mitä haluisin :D Ja tuo teidän neidin mekko aivan ihana tossa kuvassa ja siis voi että miten pitkä tyttö teillä on :)

Me ostettiin käytettynä pojalle sänky, vaan 30e. Sitten kun kakkosellakin aika vaihtaa lastensänkyyn niin hommataan molemmille samanlaiset sängyt kun ovat samassa huoneessa. En mitenkään tarkkana ole ollut tuon sisutuksen kanssa :D :D
 
Niin ja meillä toinenkin yö meni oikein hienosti ilman sängystä nousemista :) Ekana aamuna poika oli tullu miestä, pojan huoneen ovella vastaan (pidetään ovea kiinni yöllä kun nukutaan eri kerroksissa), mutta ei siltikään viime yönä ollut noussut sängystä pois vaikka heräsikin kerran. Aamullakin oli oottanut sängyllä istuviltaan, että herra kannetaan sohvalle :D
 
Heippa hei!

Tarhaelämä on meilläkin rauhoittunut, muutaman vaikean päivän jälkeen on alkanut vissiin tottua ajatukseen :) Päiväunien nukkuminen on vähän takkuillut, unet ovat jääneet vähän lyhkäsiksi, mutta eiköhän sekin siitä ajan kanssa.

Meillä tyttö kanssa sairastui noin viikko tarhan aloituksen jälkeen nuhakuumeeseen. Tauti kesti nelisen päivää. Vieläkin kyllä nenä vuotaa.

Happyfeetin tytön mekko on ihana :)

Meidän tyttö nukkuu kanssa omassa lastensängyssä, joka on meidän sängyn vierellä. Jos olen lähtenyt yöksi töihin, niin tyttö kömpii usein isän kainaloon nukkumaan minun paikalle. Mutta jos nukun itse aamuun asti, niin pysyy sitten omassa sangyssä. Tai palautan tytön sinne nukkumaan, tahtoo siinä aamuyöllä käydä kokeilemassa, josko pääsisi viereen :) Hyvin sujuu tälläinen järjestely.

Olen menossa parin viikon päästä meandin kutsuille. Saapa nähdä löytyykö mitään, en ole mikään älytön fani.

Miten teillä muuten nuo pottaharjoittelut sujuvat? Meillä ei oikein mitenkään, harvoin saadaan yhtään pissaa saati kakkaa pottaan :( Olisiko mitään vinkkejä?
 
gintis meillä ei pottailla edelleenkään, se on yhtä taistelua. Ja neuvolasta sain tollasen taapero lehtisen 1-2vuotiasta ja siinä luki että pottailusta ei kannata ottaa turhaa stressiä jos lapsi ei siinä tykkää olla niin pieni tauko ja sitten uudestaan. Mutta kantsii kokeilla sillain että kun näät että lapsi on rupeemassa punnaamaan kakkaa niin äkkiä potalle.
 

Yhteistyössä