<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

Kiitos uudesta pinkasta :)

Meillä isäntä likkojen kans laskettelemassa, miun neiti ensimmäistä kertaa elämässää :). Poitsin kans käytii sitten äsken siskon luona kahvittelemassa ja lastentarvike kirpparilla sekä seppälässä, anttilassa ja ruokakaupassa :). Kirpparilta tarttui taas vauvoille hieman vaatetta mukaan ja kaupasta sitte poitsille uus angry birds paita ku edellinen kutistu pesussa niin, että menee nyt siskon 2v pojalle.. Tänää onki sitte pizza sekä saunapäivä vielä :)

Huomenna sitten poika pääsee rinteesee ekaa kertaa elämässää ja mun pitäs keksii likkojen kans jotai ohjelmaa. Ja hoitopöytä kotiutuu meille. (vaikka aluks olin sitä mieltä ettei meille sitä tarvita :D)

Hmm...mulla ei ees oo ikinä ollu hiivaa... No koht varmaa sit kaik maholliset tulehukset ja hiiva ku näin menee sanomaa :D

Äitiyspakkaus ja raha päätös tullu, nyt sitte parin viikon sisää pitäs tulla paketit postii jotta pääsee hypistelee niitä :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

24+6
 
Kiitos Elballe uudesta pinosta :)

Joku täällä mietiskeli lääkkeiden vaikutusta sikiöön. Mulla lääkäri määräsi heti rv 3-4 flagyl kuurin mm. keskenmenojen takia haluttiin hoitaa ne "näkymättömätkin" tulehdukset pois. Flagylissa lukee, että ei saa käyttää raskauden aikana, mutta lääkäri sanoi että hyödyt on suurempia kun haitat. Varmaan aika kärjistetysti ilmaistaan ne varoitukset niissä purkeissa :)


Massu alkaa mulla jo painamaan, saa nähdä mitä sanoo sf mitta maanantaina. Tuntuu että ei enää mammafarkkujen resori riitä. Varsinkin syömisen jälkeen on aika ahistavaa olla. Töissäkään ei tahdo hyvää asentoa ihan hevillä löytää.

Vauva on melkoisen aktiivinen potkuttelija, joskin hiljaisempia hetkiä/päiviä mahtuu mukaan. Huolet ja pelot nostaa aina silloin päätään hyvin voimakkaasti. :( Eilen illasta ei tuntunut kun muutama hassu töytäisy ja sitten ei oikeastaan sitäkään. Olin ihan paniikissa, vaikka sydänäänet kuuluivatkin.. Heräsin sitten viideltä aamulla samaan hiljaisuuteen massussa kunnes ne potkut alkoivat sitten tuntua ja niitä tulikin tunnissa se 60 ellei enempikin.

Nyt taas on päivä potkuteltu ja pyöritty. Saa nähdä mimmonen ilta tulee. Meinaan tuhlata rahoja yksityiseen lääkärintarkastuksiin, jospa ne rauhoittaisi. Neuvolasta en apua pelkoihin nyt saa.

Voi miten paljon voikaan pientä vauvaa rakastaa jo nyt. Joskus on aivan mielettömiä onnentunteita, sitten taas mielettömiä pelkoja.

Tuulentyttö ja Pompula 23+4
 
babyfever tältä löytyy kans excel-taulukon värkkääjä ;) Listannu tosiaan kaikki hankitut vauvan vaatteet kokojen mukaan hintoineen. Kätevää tosissaan. Lisäks tehny listan isoista hankinnoista ja perään arviohinnan. Näin on myös miehelle näyttää mustaa valkoselle paljonko tässä päästään tuhlailemaan ennen kesää :p

Tänään ostin meetvurstipaketin, jossa viimeinen käyttöpäivä oli kesäkuussa. Iski jotenkin tajuntaan, että kyllä se kesäkuu sieltä tulee kohta, jos kerta leikkelekin säilys sinne asti :LOL:
 
Heippa!

Täällä ollaan elelty kuopuksen kanssa rauhallisesti, uusia hoitoja on taas tulossa. Pojalta on alkanut lähtemään hiuksia :( jo yksi kerta aiheutti sen. Poika taitaa tajuta sen itsekkin ja itkee... Ihan hirveätö tämä on suoraan sanoen. Mutta pidetään peukut pystyssä.
POKSPOKS 27+0 jaahas 3vko:a enää rv 30 näin se aika rientää! Olotila on ihan okei, suonenvetoja ja närästystä löytyy. Vähäisiä selkäsärkyjä. Mutta ei vielä sen enempää!
4Dultra ollaan menossa 30 viikolla, on kaikista lapsista sellaiset kuvat raskaus ajalta.
Hankintoja en ole tehnyt kun tässä on ollut paljon muuts. NETTIKAUPAT! on pelastus :D Lindex oli ihania neutraaleja värejä vauvalle valko/musta/harmaa raidallisia ym. Tilasin pari bodya ja housua sekä vanhemmille muksuillle.

Taidan tästä lähteä ruokaa laittaa :)

Katsu ja Neiti 27
 
Kiitos elba uudesta pinosta! :)

Kyllä on hormonit sekoittanut mun pään ihan täysin. Ensinnäkin oon huomannut ajattelevani, että tän toisen lapsen jälkeen pitää heti tehdä vielä kolmas, sitten vasta lapsiluku on täynnä! Mikä hitto mua vaivaa, tähän asti oon ajatellut, että on melkein ihme, jos kahden lapsen hoidosta selviän. Jotenkin kokoajan eksyn tuonne vauvakuume-puolelle ja haaveilen, että tulisin mahdollisimman pian raskaaksi synnytyksen jälkeen. Pimee vissiin oon.

Toinen uusi hormonijuttu on mustasukkaiset ajatukset.. Mies on työmatkalla nyt viikonloppuna ja reissuun kuuluu juhlimista myös. Jotenkin oon ihan varma, että siellä se on mua pettänyt reissussa ollessaan. En siis todellakaan oo normaalisti mustasukkaisia tyyppiä ja meillä on aina miehen kanssa ollut paljon omia menoja ja juhlimisreissuja myös. En oo mitenkään paniikissa vaan jotenkin vaan suru puserossa, että mies on pettänyt mua, kun olen tälläinen lihonut sotanorsu. :( onpas synkät ajatukset jostain syystä. Hormoneja kai tästä pitää vaan syyttää?!

Supistelee aika paljonkin. Mietinkin, että olisko syytä käydä tarkistuttamassa paikat, vai odottaako lääkärineuvolaa joka on 19.3. Jäisin kyllä tosi mielelläni jo kotiin, työmotivaatio on jossain kadoksissa täysin. Tietenkään en siis toivo, että mitään kypsymistä olis alakerrassa tapahtunut, mutta sairaslomaa kyllä toivon rehellisesti sanottuna! Olis ihanaa jäädä ihan luvan kanssa lepäämään.

Dynamite ja pikku-Telle rv 24+4
 
KatsuAmsku Tuhannesti jaksamista ja voimia kaikille teidän perheessä :hug:

MiiJane76 Kuinka voit?!! Tule pian kertomaan!! Paljon olet mielessä ollut, että onko nyt jotain tapahtunut supistelujen myötä : /

Täällä vointi pyörii ummetuksen parissa.. oon juonu eilisen aikana Pegorionia jo 3 pss ja ei auta. Sellaset ponnistukset epätoivoisena piti tehdä äsken, että varmaan ei hyvää tee millekkään :'(.. MUTTA on tämä silti vain niin ihanaa aikaa, Rusinakin on niin aktiivinen ja jotenkin nyt, kun maha on jo melko valtava, alkaa tosiaan ymmärtämään, että kyllä tässä vauvaa odotellaan ja pian on kesäkuu!!

Nelli&Rusina 25+5 :heart:
 
Täällä on nähty unia, joissa mies vehtaa milloin minkäkin hempukan kanssa. :D Oma ulkonäkö ja levinnyt perse masentaa. Auttais varmaan, jos pakkaisi nukkaantuneita villapaitoja pois kevään tieltä. Tai jos ois vara mennä kampaajalle... Huoh.
 
Mulla on nyt jotenkin harvinaisen hyvä mieli omasta ulkonäöstä. Maha on jotenkin hävittänyt mahaan jo aikaisemmin kertyneen ylimääräisen läskin ja peppukin näyttää nyt sopusuhtaiselta muun vartalon kanssa kun on toisellakin puolella tollanen uloke :D Tissien raskausarvetkaan ei niin haittaa kun tissit on muuten uhkeemmat :) Vanhemmillekin esittelin mahaa tänään skypessä kun he eivät ole sitä livenä päässeet näkemään. Ja eilen nukkumaan mennessä mies nukahti käsi mun mahan päällä kun se oli aikaisemmin tunnustellut vauvan liikkeitä :heart: Tänään taas tällanen ällöhyvämieli mutta katsotaan mikä ahdistuskohtaus se huomenna iskee.
 
Lohduttavaa kuulla että muillakin oman kropan leviäminen saa aikaan kaikenlaisia ajatuksia tuolla korvien välissä :D Itselle tullut kauhea kriisi kun mikään ei mahdu päälle ja kiloja vaan kertyy lisää ja lisää.. Ennen raskautta ajattelin aina että minua ei kilot ja repeämät haittaa, olisi vaan niiiiiin ihanaa olla raskaana. No nyt sitten ahdistaa kun vatsa alkaa näyttää siltä että kohta navan seudulta repeää, palautuuko se vai ei ja paljon leviän vielä tässä monen monen viikon aikana. Kenkien pukeminenkin on jo sen verran haastavaa että miten loppuraskaudessa enää mikään onnistuu. Kohta pukeudun vaan johonkin telttaan enkä liiku kotoa mihinkään, ärsyttää kun mikään vaate ei ole enää hyvä! Eilen illalla oli ihan kauhea kriisi kun en löytänyt mitään päälle pantavaa kun piti ihmisten ilmoille lähteä. Eikä tässä varmaan auta yhtään ihmisten läskiläpät!!! en olisi uskonut että minua toisten sanomiset haittaisi mutta ihan oikeesti eiks kukaan keksi mitään muuta vitsiä?!? saatanan urpot...
 
Ei sen tarvii olla edes kropan leviäminen, joka niitä käsittämättömiä ajatuksia aiheuttaa. Mulle tuli ekassa odotuksessa masumustasukkaisuus, kun miehen olis pitäny ottaa toisesta äidistä masukuvat. Tiedostin itsekin, että ihan hölmö ja turha tunne, mut mul tuli todella paha mieli siitä, että mies kuvais jonkun muun vatsaa ennen kuin mulle oli ehtinyt mainittavaa kumpua edes muodostua. Murehdin sitä monta päivää samalla ihmetellen, mistä tämmöinen tunne kumpuaa, kun mistään muista miehen kuvauksista en ole ollut ikinä mustasukkainen tai edes kiinnostunut.

Tässä odotuksessa oon kyllä väijyny painoa ja murehtinu, ettei vaan tulis enemmän ku ekalla kerralla, kun niitäkin kiloja oli lähtötilanteessa jäljellä. Vertailen esikon ja tulevan neuvolakortteja, miten paino on noussut ja missä suhteessa sais viel nousta, ettei menis yli. Syödä on onneks pakko tai alkaa heikottaa, eikä se ehkä huono juttu ole, että valitsee terveellisempiä vaihtoehtoja, kun viimeks tuli surutta popsittua karkkia ja burgeria ihan vaa ku oli niin hyvä syy. No karkkia kyl menee nytkin, krhm...
 
KatsuAmskulle perheineen kauheasti voimia ja pikku potilaalle urheutta kestää hoitoja! :hug: Lapsen sairastaminen on aina kriisi koko perheelle...

Täällä myös ummetus palannut takaisin kuvioihin... Tänään onneksi helpotti ja mahakin pieneni ihan silmissä! :D Mutta ei tosiaankaan ollut kiva "synnyttää" tavaraa ulos... Kyllä siinä vähemmästäkin rupes pelottamaan, että kohta tulee jo jotakin muutakin!!! :'( No nyt pitää muutama päivä yrittää syödä kevyemmin ja juoda paljon... Iltapalaksi olis kanasalaattia tiedossa! ;)

Täällä kans vähän kilot vaivaa, vaikka olen onnellinen raskaudesta. Mutta välillä tuntuu ettei mikään vaate tosiaan näytä hyvältä. Ulkoileminenkin on hankalaa koirien kanssa, kun ei meinaa enään toppahousut mahtua. Vetskari ja nappi auki joudun olemaan! Onneksi kevättä kohti menossa ja vaatetta saa ruveta vähentämään...:) Odotan vaan, että olis niin lämmin, että saisin verhoutua maksimekkoihin, jossa mikään ei puristä mistään! ;)

Me käytiin nyt sitten vihdoin eilen ekaa kertaa kattomassa vaunuja! :heart: Voi, että kun ihania oli... Mutta edelleen mulla ykkösenä ne Brio Smile-vaunut, jotka tammikuussa tulleet markkinoille! :D Meni kyllä ehdottomasti pienimpään tilaan, kun liikkeessä testattiin ja kasattiin. Yksiä Geisslenin vaunuja katottiin myös ja ne oli kyllä ihanat myös ja meni melko pieneksi... :) En vaan nyt muista mallia. Ei vielä ostettu, kun pitää nyt vähän sulatella ja onhan tässä onneksi vielä aikaa... Mutta oli siellä kaikkea ihanaa vauvahömppää muutenkin, voi että! :heart:

Muuten täällä ei voinnissa moittimista. Edelleenkään en tiedä, mitä supistukset on... Mutta vissiin ihan normaalia ettei eka raskaudessa niin helposti tulekaan vielä tässä vaiheessa! :) Töissäkään raskaus ei oikeestaan vaivaa vaikka paljon jalkojen päällä joutuu olemaan. Eihän tässä ole enään kuin 2kk töitä! :LOL:1,5 vk sokerirasitukseen, se vähän jännittää...

Juliet & Pirpana 22+5
 
Oon vähän hukassa teijän keskusteluista ku näin myöhää liityin seuraan, mut eipä tuo kait haittaa, koitetaan päästä jyvälle! :)

Itelläkin on jo ollut noita ylimääräsiä kiloja ennen raskautta, ja itseasiassa paino on tippunu raskauden myötä mut maha senku leviää.. No sehän on tietenki selvä, mutta kyllä se ahistaa.. Jos jäis sit synnärille noita kiloja :D

Mun on pakko kysyä teiltä noist vauvan liikkeistä, tunnetteko joka päivä paljo potkuja yms? Itsellä istukka eessä joka kuulemma vaimentaa tosi paljo potkuja, mut mä en tunne vielkään mitään, ehkä pari kertaa viikossa jotaa muljahuksia mahassa jos sitäkää.. Neuvolan mielestä ihan normaalia, mutta itse olen huolestunut. No sydänäänet kyllä kuuluu että eiköhän kaikki ole okei :) Tiistaina onneks pääsee neuvolalääkärille niin ehkä se osaa jotaa asiaan sanoa!
 
Tiiiiu en tunne liikkeitä enää niin voimakkaasti kun jossain vaiheessa raskautta, jolloin iskut kohdistuvat eteenpäin. Meillä pieni kääntynyt niin päin että potkut ja lyönnit osuu selkään päin (minulla takaseinä istukka), välillä tuntuu paremmin yksittäisiä potkuja jos osuu kylkeen tai luustoon. Välillä muljuntaa tuntuu. Toiset päivät ovat hiljaisempia kuin toiset. Tiedän yhden ihmisen kenellä liikkeitä ei koko raskausaikana liiemmin tuntunut (lapsen isä ollut vatsassa yhtä hiljainen), kävivät jossain liikkeiden seurannassakin. Synnytyksen jälkeen poitsu onkin ollut itse rauhallisuus. Nukkunut hyvin ja ollut todella tyytyväinen lapsi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiiiiu
Kiitos kun vastasit *Elba*, huojentavaa kuulla että muillakin vähäisiä tuntemuksia liikkeistä yms, vaikka eihän se varmasti kiva ole jos ne vähenevät.. Ite kun ei ole ees kunnolla tuntenut niin, no ehkä mä stressaan tätäkin asiaa aivan liikaa.. Huono tapa toi stressaaminen, mut minkäs teet. :)
 
Dynamite täällä myös työmotivaatio iso NOLLA! Asiaa ”autaa” vielä se, että mut jätetään isoista projekteista pois… ”kun sähän voit joutua jäämään sairaslomalle vaikka jo huomenna”. Prkl mä mikään sairas oo! :mad: Jään kohta piruittani sairaslomalle, sen verran tylsää täällä on!

Mulla tää maha on saannu tuntemaan itteni nätiks, ehkä jopa seksikkääks ;) Ei tartte miettiä herkutteluviikonlopun jäliltä, voiko laittaa tiukkaa paitaa, et näkyykö kössi jne. Nyt maha on 24/7 totaalisen timmi :D Vaatteista tuntuu, että kaikki ois uusia, kun kaikki vaatteet näyttää nyt ihan erilaiselta päällä entä ennen.

Painoa tullu tosi vähän ja maha jotenkin tullu vaan tohon eteen, joten ei oo VIELÄ sellasta lihonu/sotanorsufiilistä. Pallomahahan saa vaan sääret ja takapulen näyttämään pikkiriikkisiltä :p

Juliet83 ite kans todella ihastunu noihin Brion Smile vaunuihin. Täydellinen jättikori shoppailua varten, uskomattoman nätit ja tosissaan pieneen tilaan menevät. Hylkään ne omalta kohalta vaan sen takia, etten usko niiden toimivan (säällä kun säällä) koiran kanssa lenkkeillessä kaiken maailman hiekkateillä ja juostessa yms. Jos ois ylimäärästä rahaa, niin ois siisti hankkia ne cityvaunuiksi ;)

LittleOne 25+5

100 päivää jälellä laskettuun aikaan...
 
Mullakin on välillä sellanen lylleröinen olo, mutta toisaalta tykkään kun rinnat on kasvaneet samoihin mittoihin mitä ne oli joskus ennen lapsia :D Noi mustasukkaisuuden tunteet on mullakin ihan tuttuja, meilläkin mies tekee paljon työmatkoja, joihin kuuluu myös illanistumiset ja "rentoutuminen". JOskus tulee väistämättä mieleen, että jos tuo nyt rentoutuu liikaakiin niillä reissuillaan ja hölmöilee jotain. :( Mutta suurin osa näistä tuntemuksista liittyy varmaan raskauteen ja hormooneihin.

Tänään mulla neuvola rv 23+5 sf mitta 24(!) eli käyrien yläpuolella huidellaan täällä. Mutta kivasti omalla käyrällä kuitenkin. :heart: Painoa ei ollut tullut oikeastaan yhtään, se 200g viikossa, joka nyt varmaan selittyy suurimmaksi osin vauvasta ja oíheistuotteista. Paineet matalat, samoin hb vähän laskussa. Vauvan sydänäänet olivat hyvät ja karkaili terkkarin dopplerin alta ja oikein innostui potkuttelemaan :heart:

Neuvolan täti oli tällä kertaa sijainen ja oikein ihana sellainen. Puhuin mun rajuista synnytyksistä ja se laitto lähetteen pelkopolille jne. Nyt tarttis vielä se sokerirasitus käydä ylihuomenna. Hrr.. Brr.. Saa nähä mitä sanoo, en ole ikinä sellaisessa käynyt.
 
Kilpirauhasarvot ekaa kertaa raskauden aikana kunnossa! Jospa tämä tästä..

Supistuksia ei onneks oo, tsemppiä niiden kanssa kärvistelijöille!

Oma olo on melkonen norsu, mut mun ongelma on pääasiassa se, että mies ei käy kotoa missään. On sillä kavereita ja olis sillä menoja, muttei se vaan mene. Siinä sitte jaloissa pyörii kaikki illat ja viikonloput. Onhan se ihana ja kaikkea, mut musta olis kiva olla välillä yksinkin omien ajatusten kanssa :D

Äitiyspakkausta ootellaan postissa tulevaksi, tilattu se on jo pari viikkoa sitten.

Työmotivaatio täälläkin nolla. Ajatukset ei vaan pysy työasioissa. 39 aamua äippäloman alkuun. Lisäksi eilen alko kiva itkuinen olo, asiasta ku asiasta meinaa kyynel vierähtää poskille. Ei oo helppoa istua palavereissa ja puhua muka järkevästi oikeista asioista ja päällimmäisenä mielessä on vaan pillittäminen.

Sokerirasitus eessä ens viikolla. Se ei oikeestaan pelota tai muuta, mutta se 12 tunnin paasto mua ärsyttää jo etukäteen, minä ku oon oppinu hyvän tavan käydä yölläkin syömässä. Toistaiseksi oon pysyny hedelmissä kummiski :D

Aurinkoista viikkoa!

kodehu 25+3
 
Miksi kaikki joutuu tuohon sokerirasitukseen? Minulla ei ole ollut mitään puhetta neuvolassa, se ämmä vaan totesi ekalla käynnillä jotain ettei nykyään käydä jos ei ole syytä :O täytyy varmaan kysyä lääkäriltä keskiviikkona jos olis vähän fiksumpi tapaus kun tämä tonttu terveydenhoitaja...
 

Yhteistyössä