<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

Elba Mulla tehdään siksi, kun edellisessä raskaudessa se oli. Eka rasitus tehtiin jo viikolla 12.

Hmm, onko muilla armotonta ripulia. Äsken jouduin jättää ostokset kärryyn ja kiireellä vessaan. Mulla siis ummettaa ja on tämmöisiä vessaan tässä ja heti nyt-päiviä. Esikon kanssa oli sama juttu.
En äsken meinannu pystyä edes kävelee vessaan, ilman että sotku olisi ollu housuissa.. :/ Ehdin varmaan viime hetkellä..
 
LittleOne Mua kans mietityttää niissä Brioissa, miten onnistuu lenkkeily kahden koiran kanssa, kun pienemmät eturenkaat... Ei asuta kaupungissa, mutta pääasiassa kuitenkin asfalttiteitä kuljetaan ja talvellakin pääasiassa sellasilla teillä että aurattu. Ja kyllä se vaan olis niin suuri etu, että taittuu pieneen tilaan! :) Muuten ei päästäis koko porukalla mihinkään... Nyt muistan sen Gesslenin mallinkin, oli Future Fin, ne oli kans tosi kivat! ;) Ja voi miten ihania värikkäitä kuoseja saatavilla! :heart: Ne menee kans pieneen tilaan, ei ihan yhtä pieneen kuin Briot, mutta kuitenkin. Ja niiden etu, että varusteisiin kuuluu vakiona 6 pyörää eli eteen tulee myös isommat renkaat "talvirenkaiksi"! :D Kyllä tässä on nyt kova miettiminen käynnissä, kummat olis nyt sitten paremmat... :LOL:

Meidän kunnassa sokerirasitus ainakin tietääkseni tehdään kaikille ensisynnyttäjille...!?!? Mutta mulla olis joka tapauksessa tehty tuon lähtö BMI:n takia... :)
 
Sokerirasituksesta Mun terkka menee sen mukaan mitä käypä hoito suositus sanoo eli: "Sokerirasituskoetta suositellaan valtaosalle raskaana olevista. Koetta ei tarvita, jos kyseessä on alle 25–vuotias ensisynnyttäjä, joka on normaalipainoinen (painoindeksi 18.5–25) raskauden alkuvaiheessa eikä hänen lähisukulaisillaan ole tyypin 2 diabetesta. Sokerirasituskoetta ei myöskään tarvita silloin, kun alle 40–vuotiaalla uudelleensynnyttäjällä ei ole aiemman raskauden aikana ollut raskausdiabetesta ja lapsi on painanut alle 4 500 g ja painoindeksi on alle 25 uusimman raskauden alkaessa."

Täällä vaivaa kanssa ummetuksen poikanen. Oletteko miten yrittäneet vatsaa pehmitellä?

Terese ja rv 25+1
 
MiiJane: kehtaa vaan soittaa! Tiedän kyllä tunteen, itelläänkin joskus aika korkea kynnys kysyä neuvoa, varsinki jos just joutunu käymään jo.. Mutta mä soittasin! Kuitenki kanava jo lyhentyny, mulle ainakin ssno että ei paljoa tarvii että kypsyy lisää.

Mä oon toollsi kipeenä nyt! Supistaa, alaselkä- ja maha ihan tulessa! Aika rankka pvä ollut ja nyt kostautuu. En taida päästä sohvalta enää ilman itkua! Alapää räjähtää iha just! Puhelimella näpytän kaurapussi alapäässä.. Mun oli pakko ottaa Panacod koska sattuu oikeesti =(.. peräpääkin kauheessa paineessa.

Ummetuksesta: mä oon Pegorionia ottanut pehmittämään.. Toki porkkana ja leseet on hyvä keino/lisä. Se on niin kauheeta kun joutuu ähistää.. En tiiä onko sekin ärsyttänyt tuota alapäätä nyt.. Tuntuu ku ois tosiaan synnyttänyt niiden ponnistuksien takia!

Sokerirasitus: meillä eivät tee, jos bmi ei ole yliöainon puolella alkutilanteessa, tai sokeria ala olee pissassa.

Tsemppiä kaikille vaivaisille!!!
 
Mulla vissiin kans edessä joku sokerikoe seuraavalla neuvolakerralla. Ei ne mistään sokerilitkuista puhuneet mutta paastota pitää se 12 tuntia ja ottavat verikokeen. Ilmeisesti tehään sitte kaikille kun en kuulu edes mihinkään riskiryhmään. En kyllä millään usko että sieltä mitään hälyttävää löytyy mutta mistäs sitä tietää... MiiJane soittelisit sinne Jorviin edes meidän muiden mielenrauhan vuoksi :) Ja jaksamista nelHM niiden kipujen kanssa!

Mulla on täällä työnalla pienen pieni villapaita :heart: Neulonu niin et käsi kramppaa niin pitää välillä pitää nörttibreikki :) Ilma on ihan hirvee ulkona niin mikäs sen parempi homma kuin neuloa pienelle. Koirat tosin tarttee ulkoistaa hetkeksi tässä jossain vaiheessa.
 
Juu täälläki tehää sokerirasitus kaikille ylipainosille ja jos diabetestä on lähisuvussa. Itsekkin kerran käyny ja pitäs varata aika toisee kertaa, huoh... No mut hyvähän sitä on seurata.. :)

kodehu täällä sama homma et asia ku asia ni vois vaa itkeä. Ite en ole töissä että siel ei onneks tarvi kyyneleitä pidätellä, mut mies on kyl ihan ymmällää ku itken jatkuvasti, ymmärtää toki et hormoonit heittelee mut kait ajattelee että joku on hullusti. :)

Huomenna onneks pääsis taas neuvolaa ja neuvolalääkärille, sille oliski monta kysymyst näist harjotussuppareist ja vaikka mistä. :D
 
No noitten kriteereiden perusteella, mitä muut on sanonu ni ei mun kyl tarttis mennä. :| Täällä taidetaan tehä kaikille yli 24 vuotiaille. Oli kyseessä sitten ensisynnyttäjä tai ei.

Liikkeistä: Tyttö oli taas eilen päivästä/itapäivästä ihan villi, illasta vaisumpi (KÄÄK) yöllä jotain muljuamista, aamulla taas hiljaisempi, nyt tuli pari potkua kohdun alaosaan. Tää on aikamoista kyttimistä.. Olen muuten nukkunut yöllä aika huonosti, heräilen aina 4-5 aikaan vessaan ja sitten valvoskelenkin tunnin ainakin siinä. Sitten aamulla on silmät ristissä.

Oon aivan poikki ja mun työmotivaatio on ihan jossain missä lie. Ei kiinnosta sitten yhtään. Unohtelen asioita koko ajan ja se on sairaan ärsyttävää. Kävelen sisäiselle postilaatikolle toimistossa ja unohdan siinä matkalla mitä mun nyt pitikään tehdä. :headwall: Jotain maitopuuroa taitaa olla aivot täynnä. Mietin vain vauvoja ja liikkeitä ja vaunuja ja imetystä ja,ja.... Vuoden työntekijän palkinto taitaa mennä nyt muualle :D
 
Mä varmaan kävin sokerirasitustestissä koska oli se neuvolan pissatestin alin neliö vihertävä. Mikä ei ilmeisesti tarkoita välttämättä mitään - mulla ei ole raskausdiabetesta, lähelläkään. Ainoa mitä se tarkoitti oli että älkää vaan syökö hedelmiä just ennen neuvolaa. Oli nälkä ja söin omenan lounaan tilalla just ennen neuvolaan juoksemista, siitä jotenkin tuli sitten läpi se hedelmäsokeri. Se on kai melko yleistä.

Mulla on käytössä ihan päivittäin ummetuslääkkeet, ilman en yksinkertaisesti pärjäisi. Jotain Visibliniä tms lekuri suositteli, käytän ensin loppuun jo ostamani Duphalacit. Mikään Levolac, mikään luumu tai mikään pellavansiemen ei tosiaan auta. Pellavansiemen oli kiellettyjen listallakin mutta lekuri sanoi että käytä niitä. En käytä kun ei auta.

Ihana pitkä viikonloppu takana, lennotkin meni tosi hyvin vaikka pelkäsin sitä pidempään istumista. Ihan turhaan. Töissä istuminen on paljon kamalampaa :)

Naene 27+0 POKS!!
 
Heips!

MiiJanen tilannetta tulin kurkkimaan, mutta ei ole kuulunut.. : /. Toivottavasti kaikki on hyvin ja sait selvyyttä kipuiluun.

Täällä alkoi lapsilla talvileiri (hiihtolomavko) ja mä oonkin päivät tässä suht keskenäni. Eilinen olo helpotti aika hyvin Panacodilla ja nukahdin, mutta yöt alkaa olla vaikeita, koska sopivaa asentoa ei meinaa olla. Mulla alkaa kyljellään jomottaa tonne lonkkaan/lantioon ja ei vaan voi, selälteen taas ei kauaa kärsi. Nooh.. ei ois ku 3 kk enää..

Nelli&Rusina POKS 26+0!!! :heart:
 
Juliet83 kävin lueskelemassa noista Gesslein Future Fin –vaunuista :p Sinuna valitsisin kyllä ne. Noissa kuitenkin huippuominaisuuksia lenkkeilyäkin ajatellen. Just nuo vaihdettavat talvirenkaat ja kuomussa joku pakkasen kestävä materiaali yms. Omaan silmään ulkonäköpisteet irtoo kuitenkin kyllä Brion Smilelle. Noissa Brion edellisessä halvemmassa mallissa (sing) on kuulemma isona miinuksena, ettei oo jousitusta oikeestaan ollenkaan. Rypyläisemmällä asvaltillakin meno on sit sellasta tärryyttämistä ja vaunujen natinan kuuntelua. Luulis kuitenkii, että toi vika on korjattu tohon Smile malliin? Jälleen voi todeta, että ollapa varaa hankkia useet eri tarkotuksiin olevat vaunut. Ois se kivaa :p

Sokerirasitukseen täälläkin joudutaan vain ja ainoostaan sen takia, että on yli 25v ensisynnyttäjä.

Tänään näköjään jaksaa supistella pitkin päivää : /

LittleOne joka poksuu huomenna...25+6
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Ihania vaunupohdintoja teillä. Mäkin niin haluisin uudet, mutta ei ole mitään järkeä laittaa rahoja niihin kiinni. Nykyiset hyväkuntoiset ja meidän tarpeisiin sopivat hyökkäysvaunut, mutta eivät niin ulkonäöllisesti miellyttävät.

Viime viikonloppuna aloitin raivaamaan vauvan vaatteille tilaa laatikostoon. Nyt en malttaisi odottaa, että voisin pestä kaikki pienet vaatteet valmiiksi. Tuntuu vain liian aikaiselta...

Nyt olen kahtena aamuna tuntenut oloni työmatkalla tosi heikoksi/pyörryttäväksi. Tänään mietin, että pitääkö jäädä kesken matkaa hengittelemään raikasta ilmaa, kun hiki vain kirposi otsalle. Ilmeisesti verensokerit heittelee tai raskaus vain muuten koettelee. Torstaina pitäisi kyetä sokerirasitukseen, toivottavasti ei ole samanlainen olo, kun ei edes vettä saisi liiemmälti juoda. Omat mittaukset ovat näyttäneet koko ajan heikkenevää arvoa, joten uskoisin, että rd-diagnoosi napsahtaa. Vähän huolettaa, koska olen kovasti jo nyt yrittänyt syödä suositusten mukaisesti, joten joudun luultavasti aloittamaan insuliinin tai entisestään tiukentamaan dieettiä.

elselli
 
Elselli Minulla on ollut jo pitkään aamupäiväpyörrytystä, pari kertaa on lähtenyt jalatkin alta. Samaa on ollut aiemmillakin kerroilla. Paras apu siihen on syödä jotain jo pari tuntia ennen ylösnousua, jolloin ruuansulatuselimistö ehtii heräämään valmiiksi, eikä paineentasaus ja ruuansulatuselimistön verentarve osu samaan hetkeen. Minulla ilmeisesti ongelman kärjistää alhainen verenpaine (yleensä yläpaine 95-98, alapaine 60-65).

Ummetukseen minulla auttaa parhaiten itse tehty ruisleipä, saa edes joka toinen päivä suolen toimimaan. Pikkaisen pistää kyllä rupsuttamaan, mutta pääasia on, että pöntöllä tulee mieluummin p*a kuin laps.

nelHM Minulla ei myöskään lonkat kestä kylkimakuuta ja vena cava estää jo täysin selinmakuun, viimeksi vielä saatiin neuvolassa sykkeet mitattua selällään. Itselleni sellainen kiilatyyny olisi kauhistus, jota joku täällä mainosti, sillä minun on mentävä lonkan ohi mahalleen päin niin paljon kuin maha vaan antaa myöden (=ei paljoa), jotta saan alajalan lonkasta suoraksi ja painon tosiaan enemmän lonkan etu- kuin takapuolelle (ei missään nimessä lonkkanivelen päälle). Yläjalka minulla pitää olla ehdottomasti koukussa ja tyynyllä nostettuna vähintään viitisentoista senttiä irti patjasta. Syystä X tämä onnistuu vain vasemmalla kyljellä, oikealla kyljellä pystyn olemaan vain muutaman minuutin ennenkuin jostain särkee aivan liikaa. Sama ongelma on ollut aiemmissa raskauksissa.

En tiedä, onko näistä sinulle apua, mutta minulla tämä toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta sokerirasituksesta vielä, olen 27v ja sanoin sille neuvolan ämmälle että meillä on suvussa diabetestä. Kuulemma sokerirasitus tehdään vain jos omilla vanhemmilla on sokeritauti. Yritin siinä sitten piipittää että isällä epäillään (testit kesken) muttei se mitään auttanut. Itse olisin kuitenkin halunnut tsekata tuonkin. No kysyn lääkäriltä huomen aamuna jos ei olis yhtä tympee kun tuo täti...
 
Elselli siis mitkä mittaukset näyttäneet heikkenevää arvoa? Mullakin verensokeri heittelee tai siis laskee nopeaan. Onko sekin rd:n oire? Lisäksi tää massu on tosi iso. Tänään tapasin mammoja joilla laskettua. kuukautta minua ennen ja kaikkien massu tosi paljon pienempi.. Huolettaa vähän.

Meissä äideissä pitäisi olla joku hälytin joka käy piippaamaan jos vauvalla joku hätä. Eipä tulisi pohdiskeltua näin paljo iteksee. :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuulentyttö;28151809:
Elselli siis mitkä mittaukset näyttäneet heikkenevää arvoa? Mullakin verensokeri heittelee tai siis laskee nopeaan. Onko sekin rd:n oire? Lisäksi tää massu on tosi iso. Tänään tapasin mammoja joilla laskettua. kuukautta minua ennen ja kaikkien massu tosi paljon pienempi.. Huolettaa vähän.

Meissä äideissä pitäisi olla joku hälytin joka käy piippaamaan jos vauvalla joku hätä. Eipä tulisi pohdiskeltua näin paljo iteksee. :O
Mulla on AINA verensokeri heitellyt tosi paljon, ihan hillittömästi. Mutta mun käsitys asiasta on se, että insuliini on se, joka alentaa verensokeria tehokkaasti, eli verensokerin heittely on ihan hyvä asia. Jos verensokerit eivät heittelisi, vaan pysyisivät koko aika korkeina, olisi se ongelma. Diabeteksessä käsittääkseni insuliinia ei erity, jonka takia verensokeri on jatkuvasti koholla, jolloin joudutaan turvautumaan lääkeinsuliiniin.

En tosiaan ole minkäänsortin terveydenhuoltoalan henkilö, ihan omalla logiikalla päätelty, joten ei ehkä pidä ihan paikkansa, mutta jotain tonne päin... ehkä :D

Hyhhyh, kollegasta tuli juuri mummo (yllättävän nuorenakin!). Sen tyttären synnytys kesti viime viikon perjantaista eiliseen myöhäisiltaan. Tyttären mielestä se oli niin kamalaa ettei tee enää yhtään lasta. Hyhhyh, en halunnut tietää. Hyhhyh...
 
Tillukas Kiitos kyllä on apua kaikista vinkeistä =)! Jotain tohon suuntaan olevaa asentoa mä kans tapailen aina sängyssä saada, tuurillaan johonki sit antaa asettua ja unesta aina jonku aikaa pääsee nauttimaan, mutta ehdottomasti katkonaisemmaksi uni muuttunut näide vaivojen vuoksi.

Tänään onneks parempi pvä, kun ottanut rauhallisemmin. Anoppi ottaa lapset pariksi tunniksi, niin päästää kattoo se 8 Pallo leffaan.. tänään täällä viimestä iltaa. Toivottvasti on hyvä!
 
Viimeksi muokattu:
Tillukas, luulen, ett mulla on kyse verensokerin laskusta, kun olo helpottaa heti kun syö hedelmän ja juo vettä työpaikalle päästyä. Aamupalaksi syön vain pienen puuron maidolla noin tuntia ennen lähtöä.

Tuulentyttö, mä olen mitannut verensokeriarvoja kotona itsenäisesti, kun en halunnut/kyennyt menemään aikaisemmin sokerirasitukseen. Paastoarvon eli ennen aamupalaa pitää olla alle 5,5 ja tunti ruuan jälkeen 7,8. Mulla paastoarvo on aina ollut ihan ok, mutta ongelmana on nuo ruuan jälkeiset arvot, jos syön vähänkin enemmän tai nopeita hiilareita, niin arvo nousee yli sallitun.

Mietitttää, että jos hedelmät kielletään, niin mitä sitten välipalaksi. Juureksista tulee ilmaa:ashamed:

Mulla nukkumisesta on tullut yhtä pyöriskelyä. Viime yönä katoin, että herään puolentoista tunnin välein. Ja mutaukkaisuuteen liittyvät painajaiset.
Hiphei, ummetus on myös täällä. Ja tällä päkertämisellä myös peräpukamat ennen pitkään.

Töissäkäynti ei nappaa, ei ole vuoden työntekijä palkintoa täälläkään odotettavissa. Paras työkaveri lopettaa ensi kuussa, joten senkin puolesta on tylsät fiilikset. Päiviä lasken. Olen yrittänyt tehdä jo todo listaa niistä hommista, jotka pitää saada hoidettua ennenkuin lopettaa.
 
Mäki osallistun pissakakkajuttuihin! Kai munki sit pitää itselleni myöntää, et kyl täs vähän ummettaa muakin. Vatsa toimii tosin päivittäin. Tarttis sit kai tehrä jotain ruokavaliolle tai jollekin. Mä juon ihan liian vähän edelleen, juominen on aina ollu kauheen vaikeeta mulle, etenki veden juominen. Ja nyt tuntuu, et kaikki mitä juon tulee läpi ihan samantien. Pissa on kyl laimeeta, et en kai mä sit kuivumaankaan pääse, tosin tää raskaus ja lapsiveden jatkuva vaihtuminen jne. varmaan saattaa myös vaikuttaa, tai näin oon koittanu järkeillä.

Sataset paukkui, vauva appsi muistutteli, että tj 99 laskettuun! Mä haluisin tuon esikoisen kanssa aloittaa kunnolla projekteja potta, isojen sänky ja itsenäinen ruokailu. Potta saa kyllä odottaa mammalomaa, mä en siihen nyt töissä ollessa pysty vaikuttamaan tarpeeksi, eikä sillä ole edes kiirettä. Kuitenki mun kotona ollessa vaippaa ei tarvitse vaihtaa kuin parhaimmillaan aamulla, kakan tullen ja illalla. Ruokailupuoli sujuu jo aika hyvin, ei tarvitse auttaa, ellei pieni kyllästy.

Nyt alkais taas olee vimma laitella meidän makkariakin valmiiks vauvaa varten, makkaris on muutenki räjähtäny joku järkyttävä vaatepommi, puolet mun työvaatteissa on kateissa, puhtaat ja likaiset pitkin rahia ja lattioita, sänky aina petaamatta kun päiväpeite pilkistelee jostain sieltä epämääräisen romuläjän alta, joka koostuu niiden vaatteiden lisäks vauva-lehdistä, muksun leluista, koristetyynyistä, herrajumalamuaahdistaaaaa!!! En pysty ees käymään tuol valot päällä...

No, viikonloppuna sitten, saan taas ne lauantairaivarit ja pistän kaiken kondikseen heti herättyäni.
 
Te jotka ootte saaneet kelaan läpi sen "tulot viimeisen 6kk:n mukaan", niin kuinka paljon teillä on tulot nousseet vuodesta 2011 ?
Oon kuullu, et joillain on mennyt läpi vaikka on alle 20% nousu.

Mulle maksaa työnantaja palkkaa ekat 56pvää, joten pitäis vielä keksiä että mihin kohtaan se tarvii hakemuksiin ruksia. Oon vasta katsellut noita paperiversioita, kun tarttis päästä skannerin ääreen sen raskaustodistuksen kanssa. Pää on jo nytte sekaisin kaikista kelahommeleista :)

Ootteko muuten törmänneet sellaiseen, että maksetaanko isyyslomalta raha isän tulojen vai äidin tulojen mukaan? Kelan sivuilla kysytään joka paikassa vaan äidin tuloja :D

-iitu 24+0 pokspoks :heart:
 
Te jotka ootte saaneet kelaan läpi sen "tulot viimeisen 6kk:n mukaan", niin kuinka paljon teillä on tulot nousseet vuodesta 2011 ?
Oon kuullu, et joillain on mennyt läpi vaikka on alle 20% nousu.

Mulle maksaa työnantaja palkkaa ekat 56pvää, joten pitäis vielä keksiä että mihin kohtaan se tarvii hakemuksiin ruksia. Oon vasta katsellut noita paperiversioita, kun tarttis päästä skannerin ääreen sen raskaustodistuksen kanssa. Pää on jo nytte sekaisin kaikista kelahommeleista :)

Ootteko muuten törmänneet sellaiseen, että maksetaanko isyyslomalta raha isän tulojen vai äidin tulojen mukaan? Kelan sivuilla kysytään joka paikassa vaan äidin tuloja :D

-iitu 24+0 pokspoks :heart:
HIHHULIHEI ja vittu kärrynpyörä perään, sain viimeisen 6 kk tulojen mukaan, vaikka tulot nousseet sen 19% :D Se on kuitenkin rahassa ja tuissa ihan huomattava määrä!! Laskeskelin että vuoden 2011 tuloilla saisin vuodessa lähes viisi tonnia vähemmän äitiysrahaa kuin viimeisen 6 kk tulojen mukaan. Eivät ole siis kovin tarkkoja, tai sitten multa on jäänyt joku viimeisen 6 kk lomaraha tai jotain ihmettä laskuista pois. Ei tosin pitäisi olla. Mutta kuitenkin, hihhulihei.

Siinä hakemuksessa on selkeä kohta joka ruksitaan kun työnantaja maksaa ekat kuukaudet.

Mitä tulee isyysrahaan, se lasketaan ihan isän tulojen mukaan. Sitä haetaan vasta muksun synnyttyä joten sitä ei tartte vielä miettiä.

Nyt pitää myöntää että salilla ei ole enää ihan kevyttä, huippaa ja läähätyttää. Oon yrittänyt keksiä vaihtoehtoliikuntaa mutta ei sitä joka päivä voi uimassakaan käydä. Mammajoogaa luultavasti vihaisin ihan sydämeni pohjasta. Mitä muut ovat keksineet? Entäs se yksi hullu, Littleoneko se oli, vieläkö pyöräilet töihin? :D Mä en tiedä pystyisinkö tuolla menemään pyörällä, tai että mahtuuko pyörän selkään enää sitten ollenkaan kun lumet ovat sulaneet. Pyöräily olisi kovin mukavaa :) Yritin päästä hydrospinningiin, eli vesialtaassa tehtävään spinningiin, mutta ne tunnit on aivan täynnä, ei mitään saumaa.

Naene
 
Viimeksi muokattu:
Naene kyllä tää hullu vielä joka päivä pyöräilee töihin :p Tämmösinä aamuina kun lunta on tullu 10cm, eikä pyöräteitä oo vielä aurattu, niin pistää hetken harkitsemaan autolla lähtöä… Mutta eih!;) Pitää vaan ensimmäiset puoli tuntia tasailla hengitystä töissä :D
Eikös sitä nimen omaan loppukeväästä mahu pyörän selkään vaan paremmin, kun takapuoli on levinny jäätäväks. Sitähän vaan satula solahtaa alle :D
Hiihtämässä käyn vähintään kerran viikossa ja sitä voin kyllä suositella lämpimästi. Hiihdon aikana ei saa läheskään niin heikkoa happea aikaan, kun pyöräillessä tai jumpassa. Eikä jälkeenpäin paikat huuda hoosiannaa.

Ummetuksesta ei tietoakaan. Sen sijaan maha toimii ylivilkkaasti. Koko raskauden ajan saannu käydä päivän aikana kolmesti kakkoshädällä. Tulisen ruoan jälkeen tietää, että seuraavana päivänä odottaa ripuli. Pitihän munkin päästä osallistumaan näihin kakkajuttuihin :p

LittleOne 26+0
 

Yhteistyössä