3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Täällä menossa piinaviikkojen viimeiset päivät, tänään kp 24/25. Menkkojen pitäisi siis alkaa to tai viimeistään pe. Tässä kierrossa ei kovin aktiivisesti yritetty, mutta silti miettii josko kuitenkin voisi olla tärpännyt. Sinänsä mitään oireita ei kyllä oikein ole. Normaalisti hyvissä ajoin ennen kuukautisia mulla kipeytyy rinnat, mutta nyt tämä rintojen arkuus alkoi oikeastaan vasta tänään. Muuta tavallisuudesta poikkeavaa ei ole eli eiköhän ne menkat taas sieltä ala.
 
Täällä kp1, tai oikeastaan 1,5 kun vuoto ja kipu alkoi jo eilen illalla. Vain yksi tuhrupäivä, jee. Tässä kierrossa yritetäänkin sitten ahkerasti, koska ens vuoden puolella on vuorossa hoitoihin ryhtyminen jos ei vieläkään tärppää. Monet testit pitää kyllä tehdä uudelleen ensin, joten tuskin asia sentään heti tammikuussa etenee.

@Pocahontas- Joo siis mulla on oikeastaan koko yritysajan (kääk, reilut 2 v jo) ollut tuhrua enemmän tai vähemmän joka kuukausi, nyt tm:n jälkeen hieman vähemmän. Ainoa kierto missä testattiin progesteronit sattui olemaan just se, mistä tuli plussa, ja silloin progesteronit olikin normaalia korkeammat. Ihmettelin sitä tulosta täälläkin silloin :D. Nyt kesällä gyneltä kyselin kannattaako testata uudelleen, ja hän oli sitä mieltä että ei oikeastaan kun on kertaalleen raskaus alkanut. Olen lugesteroneja ottanut monessa kierrossa (1/vrk) muttei sillä ole ollut sanottavaa vaikutusta. Epätietoisuudessa siis elellään...

Eihän tosta voi tykätä, 2 vuotta jo olette yrittäneet.. :( Ei oo reilua ettei se gyne voi määrätä sitä progesteroni testiä uudelleen, mä en tajuu miks niitä labroja pantataan noin.. Jännä et just silloin ku testattiin se oli hyvä ja sait plussan! Tm:n jlk, siis tarkoititko noin? Onks sulle tehty joku toimenpide? Vai pitikö T:n olla K? Oon ollu palstalla vasta vähän aikaa jäsenenä ni en tiiä kesän tapahtumista. Hyvä et sul on vielä niitä lugasteroneja olemassa, varmaa ei oo pahitteeksi syödä niitä nytkin. Hyvä juttu on se, et nyt oli vaan yksi tuhrupäivä, pahoittelut menkoista kuitenkin. Mullakin on aina yks tuhrupäivä se eka ja vika päivä, nyt ku mietin.. Endo mulla diagnosoitu ja odotan leikkausta.. onko sulla gynekologinen status normaali? Mulla on aika ohut kohdun limakalvo, epäsäännöllinen kierto ja lyhyt luteaalivaihe,siks tai lähinnä epäsäännöllisyyteen sain nyt primot jotka pitäis aloittaa pe. Tuubien aukiolo tutkitaan leikkauksen yhteydessä. Ihailtavan reipas oot, mä niin toivon että saatte vauvanne pian! :love:
 
@Pocahontas- Joo toi "tm" on lyhenne tuulimunasta niin kuin @atvk87 sanoi, nää lyhenteet voi olla aika hämmentäviä... Tuo mainitsemani plussa, joka saatiin viime helmikuussa, osoittautui siis maaliskuun puolivälissä tuulimunaksi ja kaavittiin pois (n).

Mitään erityistä diagnoosia ei ongelmiin ole toistaiseksi saatu. Ennen plussaa ehdittiin tutkia alkukierron hormonit ja tehdä aukkari, kaikki näytti normaalilta, kierto on säännöllinen eikä oviksenkaan suhteen näytä olevan erityisiä ongelmia. Miehen simpatkin testattiin ja oli ikäiselleen normaalit. Kai mun munasolut vaan on liian huonoja tai jotain. Tämänkertaiset menkat ei nyt onneksi harmita kun ei tässä kierrossa oikastaan yritettykään :).

@Minji Tsemppiä jännäilyyn!
 
Kp 1/25 yk 7
Ihan tarkkana kuin kello tuli ajallaan taas :( perse päivä...

Muoks. Hmmm... päivällä ihan reippaampi tuhru mistä ajattelin vuodon alkavan oli nyt illalla enää ruskehtava klimppi. Eli kai tää on sittenkin vielä 26/25???
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkoi tuhru jo eilen ja tänäänkin on ollut, mutta vuoto nyt odotuttaa itseään. Mikäs vika sillon on, ku tulee tuhrua? Liittyykö jotenki hormoneihin tms? Todennäköisesti voin päivittää huomenna uuden kierron alkaneeksi!
 
Mulla alkoi tuhru jo eilen ja tänäänkin on ollut, mutta vuoto nyt odotuttaa itseään. Mikäs vika sillon on, ku tulee tuhrua? Liittyykö jotenki hormoneihin tms? Todennäköisesti voin päivittää huomenna uuden kierron alkaneeksi!
Mua kiinnostaa sama ku @atvk87 koska sama vika mulla ja ilmeisesti aika monella täällä päin.. itse olen ymmärtänyt että kyseessä silloin alhainen progesteronitaso, osaisiko joku asiantuntija sanoa?
 
Mikä teillä on tilanne @Abby87 @atvk87 ? Hauskaa, kun meillä kolmella on niin sama kierto Mulla oli tosiaan eilen tuhrua, mutta tänään ei ole ollut mitään. Luulin, että tänään alkaisi kuukautiset. Sinänsä voivat hyvin huomennakin alkaa, koska kierto voi olla yhtä hyvin 26-päiväinen. Viime aikoina on vaan enemmän ollut 25-päiväisiä kiertoja. Ja tänään siis kp 25. Silti hivenen jännityksellä odotan huomista. Että jos kuitenkin olisi tärpännyt.
 
Hei! Minä poistun takavasemmalle täältä. Nyt syistä, joita en jaksa sen enempää eritellä, jää vauvahaaveet toistaiseksi hamaan tulevaisuuteen. Niinhän se saattaa ikä tulla pian vastaan, mutta pakko vaan hyväksyä, ettei ole minun aikani ja samalla hyväksyä, ettei se välttämättä tule koskaan. :cry:
 
@Minji tänään kp1, kuten uumoilinkin eilen. Ei tullut nyt mitenkään yllätyksenä tai pettymyksenä ja lapsettomiuspolin hoitajan soittoaikaa on aikaistettu viikolla!
Hauskaa tosiaan, että meillä hyvin samat kierron vaiheet. :)

Mites tosiaan @Abby87? Jännää touhua oli sulla!
Voimia @Naturamama siihen mitä ikinä käytkään läpi! Tervetuloa takaisin jos siltä tuntuu.
 
KP 1/25 YK 7 tuli tänään ihan kunnolla. Lasken eilisen vielä alku tuhruksi. :( Ei sinällään kyllä yllättänyt ja pahin ärsytys tuli eilen. Kokeillaan Tammikuussa saada simpat tsekattua ja katsellaan sitten eteenpäin.
 
Pari kirosanaa! On muuten aivan järkyttävän kipeät nää menkat nykyään. Tamponin saa laittaa itku kurkussa ja särkylääkettä joutuu ottamaan. Tänään menin nopeasti istumaan tuoliin, nii aivan ku ois puukon päälle istunut. Pitää vissiin työntää se tulppa syvemmälle ja istua varovaisemmin. Huhhuh, kaikkee sitä.
Mukavaa perjantaita teille muille!

Mulle voi sit päivittää päivitysvaiheessa Kp2/26, yk6
 
Ai saakeli! :eek: Onko sulla @atvk87 nyt runsaat menkat vai tuhruttelua? Mietin vaa ettei liian niukassa vaiheessa laita tamponia... itsehän en käytä niitä ollenkaan koska en saa sitä mukavasti vaan aina just tuntuu joku tulppa siellä.

Tsemppiä sunkin perjantaihin :love:
Ihan kunnon settiä! :D Laitoin tokan tamponin nii syvälle kuin pystyin, mutta silti kivuliasta istua!
Jos tääkin liittyy endoon ja oon vaan tottunut kivaan niukkaan ja helppoon vuotoon ehkäisyn kanssa ja sit nyt se on villiintyny. Oispa hyvä saada tietoa pian! Mut tamponeista en luovu. Siteitä vaan öisin.
 
Mullakin tamponit tuntuu ikävästi, mutta kuukuppi ei ollenkaan, joten sitä suosin! Se on kyllä niin menkkojen pelastus ja yleensä riittää, että aamuin illoin tyhjää sen.

Vielä ei ole menkkoja kuulunut... Rinnat on kyllä silleen kipeät mitä ne aina ennen menkkoja on. Varmaan tässä iltapäivän aikana siis alkaa.
 
Harmittelut @atvk87 ja @Abby87 uudesta kierrosta! @Naturamama Kurjaa kun joudut laittamaan haaveet hyllylle, tsemppiä! @Minji lle peukut pystyyn!

Mä vannon kans kuukupin nimeen, olen käyttänyt jo varmaan 10 vuotta. Runsaimpana päivänä joudun tyhjentelemään pahimmillaan parin tunnin välein ettei ala falskata. Muuten menkkojen ajan saakin sitten olla rauhassa aamusta iltaan asiaa ajattelematta.

Tuntuu muuten että tuon tm:n jälkeen on menkat olleet ihan hiukan niukemmat ja aavistuksen vähemmän kivuliaatkin. Yleensä menee kipupäivänä 600mg ibuprofeenia se sallittu 4 kpl ja mahd. välillä 500g parasetamolia päälle, nyt viimeksi taas pärjäsin puolellatoista 400mg tabletilla ja parilla parasetamolilla.
 
Vieläkään ei ole menkat alkaneet. Eilen tein raskaustestin ja se oli nega. Ensin tein tavallisen testin ja mietin olisiko siinä voinut joku haamuviiva olla, lähinnä siis sellainen pystyviivan paikka. Miehen mielestä siinä ei ollut mitään. Mies kävi sitten ostamassa apteekista digitaalisen testin, että saan mielenrauhan, kun sillä saa ainakin selkeän vastauksen. Olipa kuumottava odottaa, kun se tiimalasi pyöri näytössä. Lopulta vastaus tuli ja se oli "ei raskaana".

Ärsyttävintä tässä on tämä epätietoisuus. Outoa, että kuukautiset on myöhässä, mutta silti testi nega. En nyt tiedä mitä tässä oikein ajattelisi. Olin jo miettinyt, että ei tässä varmaan tärppää vielä hetkeen ja tehnyt hiukan uusia suunnitelmia ensi vuodelle. Mm. työpaikan vaihtoa olin miettinyt. Täytyy sitten sitä miettiä uudelleen, jos tulisikin plussa.
 
Vieläkään ei ole menkat alkaneet. Eilen tein raskaustestin ja se oli nega. Ensin tein tavallisen testin ja mietin olisiko siinä voinut joku haamuviiva olla, lähinnä siis sellainen pystyviivan paikka. Miehen mielestä siinä ei ollut mitään. Mies kävi sitten ostamassa apteekista digitaalisen testin, että saan mielenrauhan, kun sillä saa ainakin selkeän vastauksen. Olipa kuumottava odottaa, kun se tiimalasi pyöri näytössä. Lopulta vastaus tuli ja se oli "ei raskaana".

Ärsyttävintä tässä on tämä epätietoisuus. Outoa, että kuukautiset on myöhässä, mutta silti testi nega. En nyt tiedä mitä tässä oikein ajattelisi. Olin jo miettinyt, että ei tässä varmaan tärppää vielä hetkeen ja tehnyt hiukan uusia suunnitelmia ensi vuodelle. Mm. työpaikan vaihtoa olin miettinyt. Täytyy sitten sitä miettiä uudelleen, jos tulisikin plussa.
No jopas, jänniä aikoja siellä! Toi negatestin tekeminen on kyl masentavaa. Onko kertaakaan aiemmin kierto venynyt? Kp26 siis nyt vai? Bongasitko ovulaation tässä kuussa? Toivottavasti se plussa vielä tulis, onhan se vielä mahdollista riippuen milloin ovis oli (y)
 
Tänään kp 28/25(26). Menkat siis 2-3 päivää myöhässä. Selasin kuukautiskirjanpitoani parin viime vuoden ajalta ja siellä oli yhden kerran ollut 28-päiväinen kierto. Viime vuonna suurin osa oli 26-päiväisiä ja tänä vuonna on ollut joko 25- tai 26-päiväisiä kiertoja. Kumilla ollaan menty useampi vuosi ennen yrittämisen alkamista eli ihan luomukiertoja olleet.

Jos ei huomenna kuukautiset ala, niin sitten on jo tosi outoa. Luin tosin netistä, miten joillain on ollut 40-50 päiväisiä kiertoja, vaikka normaali alle 30 ja raskaustestit näyttäneet negaa ja sitten lopulta menkat alkaneet.

En bongannut ovista. En siis tosiaan ole koskaan saanut ovistestiin kunnon plussaa. Tästä huolestuneena kävin syksyllä gynellä ja otti verikokeen ja sen perusteella näytti siltä, että ovulaatio tapahtuu. Ovistestit ei sitten vaan mun kohdalla taida toimia. Ehkä raskaustesteissä sama :D
 
@Minji haloo? :D

Mulla taas meni päivä pilalle, kun tuli soitto, että ylihuomista soittoaikaa joudutaan siirtämään tammikuun alkuun. Paska projekti. On tää suolesta ku vaan pettymystä pettymyksen perään ennen ku ees pääsee yrittämään kunnolla.
 
18.12.2017



***Jos haluat lisätä tietosi listaan tai muuttaa niitä, merkkaa tiedot omaan viestiin punaisella, kiitos!

Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Genmaicha..........34v......kp 54/27.............yk4............luomu
Pocahontas-........30v......kp 18/?.................yk10.........pri
Lallastiina............36v......kp 7/28?.........yk8 (tm jlk)....luomu
Abby87...............30v.......kp 5/25...............yk7..........luomu
Atvk87................30v.......kp 5/26.................yk6..........luomu
Minji....................32v.......kp 1/25..............yk6..........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, hill4, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina


Plussanneet 2016 ja plussauspäivät:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..........23.1.
Sekopuolinen......................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13).......3.
Särki...................31v.........yk 1............29.4.
Sonara................37v.........yk11.........31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3............28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..........21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12..........29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16......luomu (keskenmeno)
Maya.................31v.......... yk 1...........luomu
Liinu_................3xv...........yk 3............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6.............luomu
miu84................32v.........ya 11/13.....2.11. luomu
BlackCat.......................ya 1/14........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18..........7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17..........7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…......19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2..............6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13...........10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12...........14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8.........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5.............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6...........11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2...........18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10...........1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1.............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9.............1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2............10.9. luomu
nenni26...............30v........yk3............5.12. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liitynpä joukkoon minäkin o/

Ollaan kolmikymppisiä ukon kanssa molemmat ja ensimmäistä yritetään, yk 6 nyt menossa. Taustasta sen verran, että pillereitä tuli popsittua 10+ vuotta, mutta kierto on ollut lopetuksen jälkeen semitasainen; 24-26pv. Ekaan kiertoon ilman ehkäisyä kuvittelin kaikki oireet maan ja taivaan väliltä, nyt olen skeptinen kaikesta (n).

Muutaman kk yrityksen jälkeen kävin lääkärissä kun oli sellainen olo, että kaikki ei ole kunnossa. En saanut ovista tikuilla kiinni ollenkaan missään vaiheessa, joten tokihan se häiritsi (tikuttelin alusta asti koska halusin olla tehokas raskautumisen suhteen :p). Verikokeen mukaan ovuloin kyllä, mutta ultrassa ei ns johtofollia näkynyt.. tiedä sitten. Lääkäri käski jättää tikuttelut pois ja yrittää ihan rauhassa ilman stressiä :rolleyes:. Pari kiertoa kokeiltiin ilman tärppiä ja tähän kiertoon otin CB:n digitestit käyttöön ja löysin oviksen ensimmäistä kertaa. Mitään tuntemuksia en kyllä bongannut ja limat oli melkoisen niukat, mutta kuitenkin! Yllättävää oli, että se oli vasta kp16, ja olin ajatellut sen olevan lähempänä kp 11! Jää nähtäväksi, onko luteaalivaihe iian lyhyt, vaikka turhaa sitä kai vielä on stressata.. (n) Onkohan se ovis vaan ollut alusta asti niin myöhäinen, että en ole vaan riittävän kauaa tikuttanut. Ärsyttää nyt kun ei tiedä :unsure:..

Nyt dpo6 ja päätä särkee (kp 22/25-26), joka yleensä ennakoi kyllä meikäläisellä menkkojen alkua ja tänään olen ollut sen verran ailahtelevainen mieleltäni, että eiköhän se vuoto kohta ala. :poop:
 

Yhteistyössä