3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

@Turkooosi toi aukkari on tosi hyvä tutkimus, kun se samalla huuhtelee putket auki ja nyt on parhaat mahikset, että munis ja siittiöt kohtaa :) Hyvä tietysti, ettei mitään vikaa löytynyt, mutta harmi jos joutuu vielä noin kauan odottamaan. Toivotaan, että teillä aukkari olisi se onnistumiseen johtava toimenpide!
Samaan aikaan laitettiin viestit tästä aiheesta :D toivotaan että nyt onnistuisi ♥
 
Missä kohtaa kiertoa kukin menee? Itsellä kp 20 menossa. En varsinaisesti tikuttanut tässä kierrossa. Kaksi ovistestiä taisin tehdä, mutta ne oli negat. Mistään oireista en tunnista ovista, joten jäi arvoitukseksi milloin ovis sitten oli. Noin viikko vielä jäljellä tätä kiertoa. Tissit ei ole kipeytynyt, joten tuskin on tärpännyt. Koitan tällä kertaa vaan odotella menkkoja enkä testailla ollenkaan. Katsotaan onnistuuko.
 
Missä kohtaa kiertoa kukin menee? Itsellä kp 20 menossa. En varsinaisesti tikuttanut tässä kierrossa. Kaksi ovistestiä taisin tehdä, mutta ne oli negat. Mistään oireista en tunnista ovista, joten jäi arvoitukseksi milloin ovis sitten oli. Noin viikko vielä jäljellä tätä kiertoa. Tissit ei ole kipeytynyt, joten tuskin on tärpännyt. Koitan tällä kertaa vaan odotella menkkoja enkä testailla ollenkaan. Katsotaan onnistuuko.
Mulla kp 21 enkä oo poikkeuksellisesti tuntenut ovulaatiota tässä kierrossa, en siis tiedä onko jo menny vai vielä tulossa. Viime viikon maanantaina oli se aukiolotutkimus jonka jälkeen oli tiputteluvuotoa muutaman päivän. Nyt sitten tän viikon torstaina oli myös tiputteluvuotoa?! Ihmetyttää että mikä homma. Joillainhan tiputtelee ovulaation aikaan mut mulla ei kyl oo ikinä ollu sellasta.
 
Täällä käynyt raskauskausaikanakin välillä lueskelemassa kirjoituksia :) on kyllä ihana ryhmä josta sai paljon tsemppiä ja tukea yritysaikana.

Plussa tuli huhtikuussa ja pikku poika syntyi 4.11. 1264g painoisena rv31+6 kiiresektiolla, raskausmyrkytyksen takia. Ensimmäinen viikko meni mullakin sairaalassa toipuen, mutta nyt olen ollut kotona ja käynyt sairaalassa teholla poikaa katsomassa. Alku viikosta lähti vointi vihdoin etenemään ja nyt näyttää jo ihan lupaavalta, että tästä päästään jossain vaiheessa teho-osastolta eteenpäin ja sitten vihdoin kotiin.

Hurjasti kaikille yrittäjille stemppiä. Palailen foorumille joskus, jos uskaltaa pikkukakkosta alkaa miettimään. :censored:
 

Attachments

@Abby87 Onnittelut pikkuisesta! Varmasti pelottava alku teillä, toivittavasti kaikki lähtee nyt hyvin sujumaan :) Onpa aika mennyt nopeasti, kun sulla on jo vauva. Kun sen vielä hyvin muistan kun plussasit. Ja vähän ennen plussaa mietit miten parisuhteen kanssa käy. Jatkoitteko lopulta yhdessä? Teillä taisi noin vuosi kestää saada plussa? Oliko luomusti vai jotain apuja mukana?

Mulla alkoi ke menkat ja kokonaisuudessaan yk 16 lähti käyntiin (yk 8 keskenmenon jälkeen)...
 
@Minji Jatkettiin yhdessä, ratkottiin ongelmat ja nyt tuntuu, että ollaan taas vahvempia kuin aikaisemmin.
Joo 11.kierrosta vihdoin tärppäsi. Virallisesti mentiin luomun, mutta oikeasti söin siihen kiertoon letrot ja terot. Joko sattumaa tai sitten oli siitä kiinni, että plussasin juuri kyseisestä kierrosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Minji ja -Lillis-
Tänään vasta dpo 4 ja mä olen jo heittänyt kirveen kaivoon. Oireita taas riittänyt oviksesta asti, mutta kaikki samat kun nega kierroissa. Tuntuu tällä hetkellä, että ei jaksa enää yrittää. Osittain varmaan siksikin kun mies on nyt kevääseen asti reissuhommissa (yleensä viikonloput kyllä kotona) ja se hankaloittaa aika paljon tätä hommaa. Viime viikonloppuna kävi tuuri kun tuli ovisplussa testiin ja mies sattui olemaan kotona.

Viime kierrossa missä ei yritetty ollenkaan, niin jostain syystä ei oviksen jälkeen ollut mitään oireita vaikka kuinka koitin seurata(n)
 
@Abby87 Kiva, että saitte ongelmat ratkottua :)

@-Lillis- Mullakin tulee aika nopeasti oviksen jälkeen fiilis, että eipä varmaan taaskaan ole tärpännyt :( Mullakaan ei ollut viime kierrossa mitään oireita, joten arvasin ettei ole tärpännyt. Kun toisissa kierrossa on ollut nippailuja vatsassa, niin silloin toiveet on herännyt. Mulla kp 4 menossa, menkkojen loppu meneillään.
 
***Jokainen päivittää itse listaan muutokset omiin tietoihinsa. Jos listan päivitys ei onnistu, merkkaa listaan lisättävät/muokattavat tiedot omaan viestiin punaisella, kiitos!***
*Kun muokkaat listaa, valitse "vastaa" ja poista tekstikentästä alusta ja lopusta "[ QUOTE ]"*

Nimimerkki......Ikä......yk....luomu/lääk.kierto

-Lillis-..............31v.........yk9.........luomu
Miumiu_82......36v........ yk8.........lz
Minji................33v.........yk16........luomu
Turkooosi........30 v........yk13........luomu
Sahtuli.............31v.........yk4..........luomu

Lääkkeet/hoidot:
c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, irr=irrotuspiikki, lu=luget/lutinus/progesteroni, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran, inssi, ivf, icsi, pas, etc.

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina, kissaliikeri, franny, Lallastiina


Plussanneet 7/2017-> ja plussauspäivät:
nenni26............30v........yk3.........5.12. luomu

Plussanneet 2018 ja plussauspäivät:
Lallastiina.......36v......yk8 (tm jlk)....9.1. luget (km)
Genmaicha.....................................15.1.
amaia..............................................15.2.
Minji................32v......yk8............31.3. luomu (km)
Abby87...........30v......yk11..........18.4. luomu
Frangipani82..35v.......yk7............
kyan................30v......yk1.............31.5. luomu
Lallastiina.......36v......yk5 (km jlk).....5.6. luget (km)
rust.................33v.......yk8.............8.6. luomu
Helmi30..........31v.......yk5.............3.7. luomu
sucrine............31v.......yk6.............16.8. luomu/terot (km)
atvk87.............31v.......yk16...........15.9. Icsi/2. pas
 
Dpo 9 menossa, oireita ilmestyy aina iltaa kohden ja aamulla taas ei mitään. Samanlailla on ollut aina nega kierroissa. On nippailua, menkkamaista kipua, nänni aristusta, hajuherkkyyttä. Samat oireet kierrosta toiseen...

Mitäs muille kuuluu?:)
 
@-Lillis- Mäkään en enää yhtään luota mihinkään mahdollisiin oireisiin. Niin päin ehkä, että jos ei ole mitään oireita, niin tietää ettei ole tärpännyt, mutta jos tulee jotain, niin silti on tosi epäileväinen olo. Kun kerta oireita on välillä ollut, vaikka plussaa ei ole tullut.

Mulla kp 9. Pitäis siis varmaan alkaa kohta ovista tikuttamaan. Ja tallettelut aloittaa. Ei vaan nyt oikein huvittaisi makuuhuonetouhut... Alan olemaan ihan kyllästynyt, että pitää tiettyinä päivinä jaksaa innostua, eikä sen mukaan milloin sattuu tekemään mieli.
 
Hei,

Tämä ketju voisi olla mulle sopiva, jos mukaan pääsee. Olen siis 33-vuotias ensikertalainen, takana 3 yrityskierrosta, joista viimeisimmän tuloksena oli raskaus, joka meni heti alkuun kesken. Historiassani on myös pidempää yrittämistä edellisen kumppanin kanssa, yhteensä 2 vuotta. Silloin, vuosia nuorempana, ei lähdetty hoitoihin. Nyt sitten jännittää, toistuuko tilanne ja mistä mahtoi raskautumisen vaikeus johtua. Suunnitelmissa on pian ensi vuoden puolella lähteä kartoittamaan hedelmällisyyttä, mikäli tärppiä ei tule tai menee taas kesken.

Monenlaisia oireita on ollut pitkään, endometrioosia, kystia ja tiputteluvuotoa, joista on myös hoidettu jonkin verran. Laparoskopiaan sain lähetteen, mutta yhdessä gynekologin kanssa päätettiin kokeilla Nuvaringiä hormonihoitona, mikä sitten tehosikin riittävästi, eikä pekäkkeitä lähdetty etsimään ja polttamaan. Kiinnikkeitä tuntuu edelleen kohdun takana. Tiputteluvuodon syytä ei ole koskaan diagnosoitu, mutta sukupuolitauteja ei ole löytynyt. Oletan sen johtuvan hormonitoiminnan epätasapainoista, kystista ehkä, tms.

Jos mukaan vain pääsee, niin olisi kiva kirjoitella kuulumisia, ja seurata ja mukanaelää teidän vaiheita. Luen pikkuhiljaa edellisiä viestejä, niin pääsen kärryille, mitä kaikille kuuluu ja missä vaiheessa menette.
 
Viimeksi muokattu:
***Jokainen päivittää itse listaan muutokset omiin tietoihinsa. Jos listan päivitys ei onnistu, merkkaa listaan lisättävät/muokattavat tiedot omaan viestiin punaisella, kiitos!***
*Kun muokkaat listaa, valitse "vastaa" ja poista tekstikentästä alusta ja lopusta "[ QUOTE ]"*

Nimimerkki......Ikä......yk....luomu/lääk.kierto

-Lillis-..............31v.........yk10.........luomu
Miumiu_82......36v........ yk8.........lz
Minji................33v.........yk16........luomu
Turkooosi........30 v........yk13........luomu
Sahtuli.............31v.........yk4..........luomu

Lääkkeet/hoidot:
c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, irr=irrotuspiikki, lu=luget/lutinus/progesteroni, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran, inssi, ivf, icsi, pas, etc.

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina, kissaliikeri, franny, Lallastiina


Plussanneet 7/2017-> ja plussauspäivät:
nenni26............30v........yk3.........5.12. luomu

Plussanneet 2018 ja plussauspäivät:
Lallastiina.......36v......yk8 (tm jlk)....9.1. luget (km)
Genmaicha.....................................15.1.
amaia..............................................15.2.
Minji................32v......yk8............31.3. luomu (km)
Abby87...........30v......yk11..........18.4. luomu
Frangipani82..35v.......yk7............
kyan................30v......yk1.............31.5. luomu
Lallastiina.......36v......yk5 (km jlk).....5.6. luget (km)
rust.................33v.......yk8.............8.6. luomu
Helmi30..........31v.......yk5.............3.7. luomu
sucrine............31v.......yk6.............16.8. luomu/terot (km)
atvk87.............31v.......yk16...........15.9. Icsi/2. pas
 
@MonaLisa33 Kiva saada lisää väkeä keskusteluun, tervetuloa! Haluatko tulla listoille? Nyt siis yk 4 menossa?

@-Lillis- Höh menkoille!

Mulla tänään kp 14 ja sovelluksen arvion mukaan ovis tänään. Eilen tein negan ovistestin, että ei tänään oikeasti taida olla ovis. Ehkä se meni jo. En oo muuten tikutellut tässä kierrossa, kun mulla ei ole kuin pari digitestiä, enkä halua tuhlata niitä. Yleensä teen liuskoilla ja sitten vaan varmistus digillä, kun alkaa viiva näyttää vahvalle. Mulla viivoista ei koskaan tule yhtä vahvoja, mutta digillä tulee ovisplussa kuitenkin.
 
@-Lillis- @Minji Kiitos molemmille tervetulotoivotuksista. Kiva päästä mukaan! Raskautumiseen liittyviä juttuja olis kova tarve käsitellä, mutta se ei ole ihan helppoa lähipiirissä, monestakin syystä johtuen.

@-Lillis- Pahoittelut menkoista multakin. Tsemppikukkia!

@Minji Voisin tulla listoille mukaan ja nyt on tosiaan yk 4.
Toivottavasti sinulle ja kumppanillesi tulee sopivasti inspiroitunut olo tärppiä varten otollisena päivänä. ;) :)

Mulla ei ole kieropäivästä tietoa keskenmenon jäljiltä. Ovulaatiota olen tikutellut, mutta en ole onnistunut bongaamaan. Saas nähdä kuinka pitkä kierto tästä tulee.
 
Viimeksi muokattu:
***Jokainen päivittää itse listaan muutokset omiin tietoihinsa. Jos listan päivitys ei onnistu, merkkaa listaan lisättävät/muokattavat tiedot omaan viestiin punaisella, kiitos!***
*Kun muokkaat listaa, valitse "vastaa" ja poista tekstikentästä alusta ja lopusta "[ QUOTE ]"*

Nimimerkki......Ikä......yk....luomu/lääk.kierto

-Lillis-..............31v.........yk10.........luomu
Miumiu_82......36v........ yk8..........lz
Minji................33v.........yk16........luomu
Turkooosi........30v.........yk13........luomu
Sahtuli.............31v.........yk4..........luomu
MonaLisa33....33v.........yk4..........luomu

Lääkkeet/hoidot:
c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, irr=irrotuspiikki, lu=luget/lutinus/progesteroni, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran, inssi, ivf, icsi, pas, etc.

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina, kissaliikeri, franny, Lallastiina


Plussanneet 7/2017-> ja plussauspäivät:
nenni26............30v........yk3.........5.12. luomu

Plussanneet 2018 ja plussauspäivät:
Lallastiina.......36v......yk8 (tm jlk)....9.1. luget (km)
Genmaicha.....................................15.1.
amaia..............................................15.2.
Minji................32v......yk8............31.3. luomu (km)
Abby87...........30v......yk11..........18.4. luomu
Frangipani82..35v.......yk7............
kyan................30v......yk1.............31.5. luomu
Lallastiina.......36v......yk5 (km jlk).....5.6. luget (km)
rust.................33v.......yk8.............8.6. luomu
Helmi30..........31v.......yk5.............3.7. luomu
sucrine............31v.......yk6.............16.8. luomu/terot (km)
atvk87.............31v.......yk16...........15.9. Icsi/2. pas
 
Nyt on tän kierron tallettelut hoidettu kp 10, 12 ja 14. Mun veikkaus on, että ovis olisi ollut kp 13. Nyt sitten vaan odotellaan josko ois tärpännyt. Ei nyt kovin suuret odotukset ole, mutta jos kuitenkin yk 8 keskenmenon jälkeen olisi tärppikierto kun keskenmennyt raskauskin tärppäsi yk 8. Katsotaan :)
 
@Minji Toivottavasti tämä on sun onnistunut kierto ja hienoa että tallettelut on tehty.

Tein eilen positiivisen ovulaatiotestin kp20. Päädyin tekemään testin, kun tutut nippailut, limat ja kiinnostus peittojen heilutteluun herättivät keskenmenonjälkeisestä masennuksesta. Oletin siis, että päästään taas jatkamaan tätä raskautumisprojektia... Päätin kuitenkin tehdä myös raskaustestin varmistaakseni, että raskaushormonia ei ole enää veressä. Ja tulos oli edelleen positiivinen! Vuotoa ei ole kuitenkaan tullut enää reiluun viikkoon, eikä mitään muitakaan oireita ole kuin nuo tutut ovulaation merkit.

Ensimmäinen plussa ennen keskenmenoa tuli 3 viikkoa sitten, ja vuoto alkoi samana päivänä. Missään vaiheessa viivasta ei tullut vahva, vaikka plussa vähän vahvistuikin vuodon alettua. Varasin nyt ajan ultraan ensi maanantaille selvittääkseni tilannetta... Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että seuraillaan vaan, joten menen yksityiselle.

Mitä muille kuuluu?
 
Viimeksi muokattu:
@MonaLisa33 Sain elokuussa plussan sen jälkeen kun oli ollut tavallista pidemmät menkat. Tai niin silloin siis luulin. Tiputtelua / vuotoa pyyhittäessä tuli melkein 6 viikkoa plussasta. Ja siitä vasta parin viikon kuluttua oli raskaustesti nega. Ultrassa kävin siis jo pari viikkoa plussan jälkeen ja selvisi ettei kohdussa käytännössä näkynyt mitään. Verikokeellakin vielä tarkistettiin. Mutta ei siis ollut yhtä ns. selkeä keskenmeno kuin monella muulla. :unsure: Toivottavasti saat selvyyttä tilanteeseen ja pääsette pian uuteen yritykseen!

En nähtävästi olekaan listoilla km:n jälkeen mutta ei tarvitsekaan lisätä. Kommentoin kuitenkin satunnaisesti. :whistle: Ovis oli ma tai ti, joten piinailu menossa.
 
Viimeksi muokattu:
@sucrine Kiitos kokemuksesi jakamisesta. Olen pahoillani, että jouduit käymään sen läpi. Vaikka aika tavallisia nämä ihan alkuraskauden keskenmenot taitaa olla, ei niitä silti haluaisi joutua kokemaan. Pitkään jouduit myös odottelemaan, että vuoto loppuu ja testitulos negatiivinen. Positiivista tässä on ainakin se, että tietää, että hedelmöittyminen voi tapahtua. Toivottavasti tulevilla yrityskerroilla myös kaikki muu sujuu kuten pitää!
Onnea ja tsemppiä piinailuun! Kerro sitten, miten kävi.
 
Kävin lopulta siellä ultrassa ja kohtu oli tyhjentynyt hyvin. Ensimmäinen plussa tuli siis samana päivänä, kun vuoto alkoi ja siitä vielä 3 viikon päästä testiin on tullut selvä plussa. Hurjan kauan tuo raskaushormoni säilyy kehossa.

Pari kystaa löytyi tutkimuksessa ja kohdun limakalvon oli vaivaiset 5mm, vaikka oletetusta oviksesta oli jo 5 päivää. Saa nähdä, miten nämä löydöt vaikuttavat tuleviin yrityksiin.

Missä vaiheessa te muut ootte menossa?
 
@MonaLisa33 Hyvä, että sait selvyyttä omaan tilanteeseen. Multa onkin nähtävästi jäänyt reagoimatta sun kommentiin aiemmin. Onhan se kieltämättä positiivista, että voi edes raskautua mutta toisaalta oma tilanne oli niin epämääräinen ettei se anna paljoa lohtua. Mulla on menossa 3 kierto km:n jälkeen. Oviksesta meni vain viikko kun alkoi jo uusi kierto. :( On tämä hidasta ja piinaavaa hommaa. Lääkärikäyntiä suunnittelen mutten osaa päättää menenkö ns. perusgynelle vai jo johonkin lapsettomuusklinikalle.
 

Yhteistyössä