3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Heippa! saanko liittyä myös joukkoon? Vauvaa yritetty puolitoista vuotta, ikää 30v ja ensimmäinen lapsettomuuspolin käynti takana. Oli jotenkin tosi iso kynnys varata aika, mutta onneksi teimme sen. Molemmilla hedelmällisyys oli hyvällä mallilla, munanjohtimien aukiolotutkimukset olisi seuraavana tiedossa.

Pillereiden lopettamisen jälkeen omat kierrot heitti häränpyllyä, mutta viime kuukausina ne ovat tasoittuneet 25-31 päivän tienoille. Lamaannuttavat kuukautiskivut aiheuttavat päänvaivaa ja sainkin roppakaupalla kipulääkkeitä mukaani. Ultra tehtiin heti ensimmäisellä käynnillä ja munasarjassa näkyi yksi mahdollinen endometrioosiapesäke.

En ole useisiin kuukausiin edes jaksanut jännittää alkaako menkat vai ei, mutta nyt toiveet nostivat hiukan päätään sillä rinnat ovat olleet useita päiviä todella arkana ja alavatsassa vihloi satunnaisesti kahden päivän ajan. Nyt menossa kp30. Viikonloppuna on varmaan pakko tarttua testiin jos ei ala menkkoja kuulumaan :)
 
Tervehdys täältä taustalta!
Käyn edelleen melkein päivittäin lukemassa kuulumiset, mutta en ole viitsinyt kirjoitella kun ei ole ollut oikein mitään kerrottava...
Meillä alkaa pitkän odottelun ja testailujen jälkeen vihdoin hoidot nyt marraskuun kuukautisista, ennen joulutaukoa pitäisi keritä 1.ICSI hoito tekemään :barefoot: Alkaa jo kieltämättä jännittämään..

Lallastiina Toivottavasti teillä nyt tärppää eikä teidän tarvitse hoitoja aloittaakaan :love:

Kisumicu Harmi että sulla kierto on alkanut sekoilemaan...

Sinikukkanen Tsemppiä hoitoihin, tässä olkaankin aika samassa vaiheessa menossa!

Miu84 Hurjasti Onnea :love::love::love:

Tervetuloa kaikille uusille :) kiva että tulee lisää porukkaa keskusteluihin!
 
14.11.


Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Vauvakuume85...31v.....kp 47/29-31......ya 9/15...........luomu
Muruhaave........36v......kp 32/30............ya 10/15.........luomu
Lallastiina..........35v......kp 24/29............yk 14..............luomu
Sano Pirkka.......33 v.....kp 20/26.............yk 1..............luomu
Sinikukkanen....34v......kp 13/28...............yk 16..............1. IVF
Shih..................29v.......kp ?/25-2...........yk 1...............luomu
Ihanapa.............28v......--------................yk2................luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Daniella, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, kicumisu, Reirei85

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7.................23.1
Sekopuolinen.............................................22.3
Lillans.................37v.........yk2(13).............3.
Särki...................31v.........yk 1...................29.4
Sonara................37v.........yk11.................31.5 (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3...................28.5
Mustikk4.............28v.........yk19.................21.6 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.................29.6 (tuulimuna)
hill4...................36v...........ya 4/16.................luomu
Maya...............31v............ yk 1.....................luomu
Liinu_................3xv............yk 3.....................luomu
mamihaave.......33v...........yk 6....................luomu

***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Tervetuloa tokoliina! Jokos testasit? Muruhaaveellakin taitaa olla jännäpäivät?

Kiva kuulla BlackCatista! Rutkasti tsemppiä ekaan ICSIin (y)!
Reireille harmittelut uudesta kierrosta!
Täällä sama edessä loppuviikosta, mutta ei harmita kun tämä oli tällainen taukokuukausi.
 
Minulla alkoi sunnuntaina isänpäivän kunniaksi uusi kierto. Nyt siis kp 3/30 menossa. Ei tarvinnut sunnuntaina aamuyöstä arvailla, alkoiko menkat vai mitä, kun sellaisten kipujen kanssa tuli. :( Mutta on ne sentään kellontarkat, kierto on tarkalleen 30 päivää eikä siitä juurikaan enää heittele. Yhden, pienen kyyneleen tirautin pettymyksestä, vaikka olin jo viikolla tehdyistä testeistä arvannutkin, ettei taaskaan tärpännyt. Olen välillä miettinyt, pitäiskö heittää kuikkaa noilla ovistesteillä, kun hymynaaman aikaan hommailusta huolimatta ei tulosta tule. Todennäköisesti kuitenkin jatkan tässäkin kierrossa testailua. Ja yrittämistä. Ja toivomista. :)

Nyt huomaa, että alkaa itsellä jo hiukan syömään naista tämä yrittäminen. En yleensä ole kateellinen enkä katkera ihminen (turhaa energian tuhlausta), mutta nyt on ensimmäistä kertaa ottanut päähän muiden raskausuutiset. Oman tuloksettoman kierron jälkeen kuulin heti seuraavana päivänä töissä, että työkaveri odottaa vauvaa. On jo meidän pienehkössä työpaikassa viides nainen lyhyen ajan sisään. Harmittaa, kun päähän eksyy ajatus, miksi muilla onnistaa mutta ei meillä... :cry:

Mutta yritetään pitää lippua korkealla! (y) Olen itse yrittänyt nyt keskittyä harrastuksiin ym, että en koko ajan miettisi vain tätä vauva-asiaa. Onneksi täällä voi purkaa mieltä, kun ei tästä yrittämisestä voi kenenkään kanssa oikein jutella. Mulla on ensi maanantaina aukiolotutkimus, pitäkää peukkuja että menee hyvin!
 
Lupasin tulla kertomaan miten ultrassa kävi.

Kyllä siellä jyvä oli oikeassa paikassa ja löyty sykekin :love:
Stressitasot tipahti huomattavasti...

Nyt voin vitallisesti siityä plussanneisiin, miu84 32wee, ya 11/13 plussa 2.11 luomu.

Ihan mieletömästi tsemppiä kaikille. Jos kolmen vuoden yrityksellä tännekin luomulapsi ilmestyy, niin ei kannata heittää kintaita nurkkaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: tokoliina
Hei pitkästä aikaa!

Enpä mäkään ole tänne aikoihin kirjotellut, kun ei ole mitään kerrottavaa, mutta @BlackCat ja @miu84 sai mut aktivoitumaan hetkeksi. Muistan, että BlackCat kyseli kuulumisia aiemmin, mutta silloin en jaksanut kirjoittaa mitään, kun oli niin latistunut olo, mitä se on kyllä nytkin.

Ihana kuulla sun uutisia @miu84 :love:. Aivan uskomaton tunne varmaan saada luomuplussa näin monen vuoden jälkeen. Itseasiassa meilläkin on saman verran yritysvuosia kasassa...

@BlackCat sunkin uutisista tuli hyvä mieli :). Hienoa että asiat vihdoin etenee teilläkin. Muistan kuinka keväällä viel tuskailit kaiken odottelun takia. Jännät ajat edessä (y).

Omanapaa tässä välissä: kesällähän kävin aukkarissa, tuloksena putket tukossa. Lääkäri halusi vielä uusia tutkimuksen nukutuksessa ja sai putket auki. Sen jälkeen on menty hormonilääkityksellä, ei plussaa. Huomenna on taas lääkäri ja mietitään mitä seuraavaksi. Viimeinen vaihtoehtohan on IVF ja sinne on älyttömät jonot. Menisi ensi syksyyn.

Oon huono kommentoimaan muiden juttuja, kun vaan sivusta seurailen, mutta tsemppiä kaikille tällä matkalla, oli se lyhyt tai pitkä! Alussa on vielä niin paljon toivoa, uskoa ja tietysti mahdollisuuksia. Omalle kohdalle vain sattui se huonompi tuuri.

Kaikille kuitenkin ihanaa joulunodottelua, jos en satu kirjoittelemaan täällä. Pidetään lippu korkealla kaikesta huolimatta!
 
Erittäin isosti onnea @miu84 Ihania uutisia on aina kiva kuulla!

Täällä odotellaan edelleen menkkoja. Nyt menossa 37/25-31 Tein kuitenkin viisi päivää sitten negan testin. Jos menkkoja ei kuulu viikonloppuun mennessä niin testaan uudelleen. Tänä aamuna mies kirjoitti tussilla paperille jotain ja mua alkoi ihan hirveästi oksettaa se tussin haju. Täytyy sanoa että on hormonit tosi sekaisin jos tämä ei ole sitä mitä toivon
 
Anteeksi heti alkuun, että kopsaan tänne toiseen ketjuun kirjoittamani viestin, mutta sama pätee tännekin...

Hei taas kaikille! Mä lähdin täältä ovet paukkuen kuukausi sitten ja nyt palaan maitojunalla takaisin. :notworthy::oops: Olen ollut koko kuukauden ihan pimennossa... En ole lukenut tätä tai mitään muutakaan ketjua, kun ajattelin sen aiheuttavan mulle lisästressiä, mutta olin väärässä... Niin monta kertaa viimeisimmän kierron aikana tuli mieleen joku kysymys tai muu mieltä askarruttava asia, johon täältä olisi varmasti saanut apua/ vertaistukea, mutta en antanut itselleni lupaa tulla kurkkimaan, kun olin vakaasti päättänyt pysyä poissa. Myönnän, että täällä aktiivisena ollessa mua ahdisti ja harmitti muiden salamaplussat ja turhautti, kun itsellä ei onnistu, vaikka kaikki (ajoitus ja muut) natsas... mutta nyt kun olen kokeillut toista äärilaitaa, huomasin että palstailun positiiviset puolet hakkaa kyllä ehdottomasti ne negatiiviset. Siksi ajattelin kainosti kysäistä, josko huolitte mut vielä takaisin...? :barefoot::rolleyes::whistle::ninja:

En ole siis lukenut jokaista lähtöni jälkeen kirjoitettua viestiä, mutta sen verran tuossa skrollasin taaksepäin, että huomasin muutamia plussia tulleen, pidempäänkin jo yrittäneille. Valtaisat ja vilpittömät onnittelut kaikille plussanneille! :love::love::love:

Ja luonnollisesti pahoittelut kaikille, jotka tarpovat kanssani samassa menkkojen ja tyylipuhtaiden negatestien ja kuviteltujen raskausoireiden upottavassa suossa... :unsure:

Mä olen päättänyt ottaa uudenlaisen asenteen. Mun elämässä on valtavasti tällä hetkellä työstä johtuvaa stressiä, ja päätin nyt, että tämä odottamisen odottaminen saa luvan olla lisästressitekijän sijasta stressinkarkotuskeino! Koska siis ihan ensimmäiseksi vauvan tekeminenhän (siis seksi) on ihan valtavan hauskaa ja rentouttavaa puuhaa ja mulla siinä hommassa maailman paras kumppani. :D:love: Ja mua tämä yrittäminen ainakin motivoi pitämään paremmin huolta omasta terveydestä. Olen alkanut kiinnittää enemmän huomiota terveellisiin elämäntapoihin, syön huomattavasti paremmin, laadukkaammin ja molipuolisemmin, kuin ennen ja olen innostunut myös taas liikunnasta uudella tavalla. (y) Toki turhautumisen tunne välillä nostaa päätään ja se on ihan okei. Mutta kun se tapahtuu, yritän muistaa kaikki nämä hyvät puolet, jotka tämä yritysaika on tuonut tullessaan ja saan siitä taas uutta voimaa. :):p:LOL::ROFLMAO:

Ehkäpä uskaltaudun taas listallekin, jos @Lallastiina ehtii/jaksaa listaa päivitellä. :) Mulla siis tänään kp1/24-29 ja yk6 lähti käyntiin.

Plussatuulia kaikille! :love:
 
21.11.


Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Vauvakuume85...31v.....kp 54/29-31......ya 9/15...........luomu
Sano Pirkka.......33 v.....kp 27/26.............yk 1..............luomu
Sinikukkanen....34v......kp 20/28...............yk 16..............1. IVF
Ihanapa.............28v......kp 18/29-31........yk2................luomu
Muruhaave........36v......kp 9/30............ya 10/15.........luomu
Lallastiina..........35v......kp 5/29............yk 15..............luomu
MamaBlue........38v......kp 4/24-29............yk 6.............luomu
Shih..................29v.......kp ?/25-2...........yk 1...............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Daniella, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, kicumisu, Reirei85

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7.................23.1
Sekopuolinen.............................................22.3
Lillans.................37v.........yk2(13).............3.
Särki...................31v.........yk 1...................29.4
Sonara................37v.........yk11.................31.5 (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3...................28.5
Mustikk4.............28v.........yk19.................21.6 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.................29.6 (tuulimuna)
hill4...................36v...........ya 4/16.................luomu
Maya...............31v............ yk 1.....................luomu
Liinu_................3xv............yk 3.....................luomu
mamihaave.......33v...........yk 6....................luomu
miu84.............32v.............ya 11/13............2.11 luomu

***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Miu84 siirretty onnellisesti plussanneisiin :)
Kiva kuulla Danniellasta! Onnea hoitojen mietintään.
MamaBluelle tervetuloa takaisin!

Täällä menkat lusittu ja uuteen kiertoon. Joku kurkkutulehdus muuten TAAS iskemässä, ainakin kolmas tänä syksynä (n)...
 
  • Tykkää
Reactions: MamaBlue
Miu84 siirretty onnellisesti plussanneisiin :)
Kiva kuulla Danniellasta! Onnea hoitojen mietintään.
MamaBluelle tervetuloa takaisin!

Täällä menkat lusittu ja uuteen kiertoon. Joku kurkkutulehdus muuten TAAS iskemässä, ainakin kolmas tänä syksynä (n)...
Tykkäys tuli siis tervetulotoivotuksista... ei uudesta kierrosta tai kurkkukipuilusta. Itsellekin meinaa väkisin puskea jotain flunssaa taas... ärsyttävää, kun tuntuu että koko ajan joku pikku tauti päällä. :confused:Tsemppiä kuitenkin! (y)
 
Täällä meneillään kp 20/29-31 dpo 8. Jäätävä flunssa päällä, yskää, ääni pois ja vaikka mitä mahdollisia flunssan oireita. Lauantaiaamuna ajattelin ensimmäisen testin tehdä, olis yhdet pikkujoulut niin tietäis vähän osviittaa.. Jotain tuntemuksia on ollut. Rinnat on jotenkin täyteläisemmät, mieskin tuumasi että rinnat suurentunut/turvoksissa. Alavatsalla ollut jotakin tuntemuksia. lisäksi itku on ollut aika herkässä. Toki kaikki voi olla minun mielikuvituksen/ toiveiden tekemiä tepposia. Nyt ei muutakuin piinailemaan vielä..:)
 
Täällä meneillään kp 20/29-31 dpo 8. Jäätävä flunssa päällä, yskää, ääni pois ja vaikka mitä mahdollisia flunssan oireita. Lauantaiaamuna ajattelin ensimmäisen testin tehdä, olis yhdet pikkujoulut niin tietäis vähän osviittaa.. Jotain tuntemuksia on ollut. Rinnat on jotenkin täyteläisemmät, mieskin tuumasi että rinnat suurentunut/turvoksissa. Alavatsalla ollut jotakin tuntemuksia. lisäksi itku on ollut aika herkässä. Toki kaikki voi olla minun mielikuvituksen/ toiveiden tekemiä tepposia. Nyt ei muutakuin piinailemaan vielä..:)
Tsemppiä piinailuun ja flunssan selättämiseen! (y) Sulla on ollu aikaisin ovis, jos kierrot yleensä tuota 29-31 luokkaa... Ovuloitko yleensä noin aikaisin? Kyselen, kun tässä itse mietin omia kiertoja. Olen laittanut merkille, että mulla about joka toinen kierto pidempi 27-29pv, jolloin ovis yleensä kp16-17 ja lyhyempi kierto on 24-25pv ja silloin ovis on ollu aina kp13. Jos tämä kaava pitää paikkansa, niin nyt olis lyhyemmän kierron vuoro ja ovista odottelen tasan viikon päähän. Mietityttää tuo luteaalivaiheen pituus (mulla aina 11-12pv), että onkohan riittävä...? Pitäis kai olla, mutta... o_O

Oon yrittänyt vähän googletella tuota "joka toinen kierto pidempi" -asiaa ja oikeestaan enkunkielisiltä sivuilta oon löytänyt jotain vinkkiä mahdollisesta "laiskasta munasarjasta"... Mulla kuitenkin kierrot suht säännöllisiä ja kohtuumittaisia ja lämpöjen perusteella olen ovuloinut kyllä joka kierrossa, niin en tiedä onko tuosta nyt kauheesti haittaa. Täytyy seuraavalla gynekäynnillä kysäistä. Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista?
 
Tsemppiä piinailuun ja flunssan selättämiseen! (y) Sulla on ollu aikaisin ovis, jos kierrot yleensä tuota 29-31 luokkaa... Ovuloitko yleensä noin aikaisin? Kyselen, kun tässä itse mietin omia kiertoja. Olen laittanut merkille, että mulla about joka toinen kierto pidempi 27-29pv, jolloin ovis yleensä kp16-17 ja lyhyempi kierto on 24-25pv ja silloin ovis on ollu aina kp13. Jos tämä kaava pitää paikkansa, niin nyt olis lyhyemmän kierron vuoro ja ovista odottelen tasan viikon päähän. Mietityttää tuo luteaalivaiheen pituus (mulla aina 11-12pv), että onkohan riittävä...? Pitäis kai olla, mutta... o_O

Oon yrittänyt vähän googletella tuota "joka toinen kierto pidempi" -asiaa ja oikeestaan enkunkielisiltä sivuilta oon löytänyt jotain vinkkiä mahdollisesta "laiskasta munasarjasta"... Mulla kuitenkin kierrot suht säännöllisiä ja kohtuumittaisia ja lämpöjen perusteella olen ovuloinut kyllä joka kierrossa, niin en tiedä onko tuosta nyt kauheesti haittaa. Täytyy seuraavalla gynekäynnillä kysäistä. Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista?
Tämä oli ensimmäinen kierto missä ovista aktiivisesti tikuttelin ja ovisplussa oli tikussa kp 12. Eli en osaa sanoa onko tämä oviksen ajankohta aina nuihin aikoihin. Ite asiassa taitaa olla dpo 7 nyt meneillään. Mä en osaa sanoa tuohon luteaalivaiheeseen mitään..
 
Tsemppiä piinailuun ja flunssan selättämiseen! (y) Sulla on ollu aikaisin ovis, jos kierrot yleensä tuota 29-31 luokkaa... Ovuloitko yleensä noin aikaisin? Kyselen, kun tässä itse mietin omia kiertoja. Olen laittanut merkille, että mulla about joka toinen kierto pidempi 27-29pv, jolloin ovis yleensä kp16-17 ja lyhyempi kierto on 24-25pv ja silloin ovis on ollu aina kp13. Jos tämä kaava pitää paikkansa, niin nyt olis lyhyemmän kierron vuoro ja ovista odottelen tasan viikon päähän. Mietityttää tuo luteaalivaiheen pituus (mulla aina 11-12pv), että onkohan riittävä...? Pitäis kai olla, mutta... o_O

Oon yrittänyt vähän googletella tuota "joka toinen kierto pidempi" -asiaa ja oikeestaan enkunkielisiltä sivuilta oon löytänyt jotain vinkkiä mahdollisesta "laiskasta munasarjasta"... Mulla kuitenkin kierrot suht säännöllisiä ja kohtuumittaisia ja lämpöjen perusteella olen ovuloinut kyllä joka kierrossa, niin en tiedä onko tuosta nyt kauheesti haittaa. Täytyy seuraavalla gynekäynnillä kysäistä. Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista?
Mä olen huomannut tässä yritysaikana mun kierron olevan jotakuinkin 28-29-30-28-29-30. Ja itselle on kyllä tullut mieleen, että voisiko tuo kertoa jotain ovulaatiosta tai sen puuttumisesta joissakin kierroissa. o_O Mutta oon kyllä ihan varma, että ennen yritystä kierto oli lähes aina se 28 päivää. Pari kertaa vuodessa saattoi pidentyä sillä päivällä-kahdella. Tai sitten oon jo menettänyt muistinkin tässä hötäkässä! :LOL:
 
Mä oon käyttänyt kohta kolme vuotta kännykässä kuukautispäiväkirjaa ja tasaisesti kierrot olleet koko ajan 27-29 päivää, sekaan mahtuu muutama 26 päivän kierto ja muutama 30 päivän kierto. Tuollaiset muutaman päivän heitot on ihan normaaleja kuukautiskierrossa et ei niistä kannata huolestua yhtään.
Täällä IVF lähenee ja jännitys tiivistyy Viime viikon keskiviikkona alkoi Menopurin piikitys ja tiistaina oli kontrolli uä. 3 isompaa follia näkyi molemmin puolin, mut näkyvyys toiseen munasarjaan erittäin huono niin varmuudella ei siitä osannut sanoa. Huomenna aamusta uä ja siinä pitäis päättää et milloin on punktio ja alkion siirto! Jännittää ihan hirveesti
 
  • Tykkää
Reactions: Reirei85
Mä olen huomannut tässä yritysaikana mun kierron olevan jotakuinkin 28-29-30-28-29-30. Ja itselle on kyllä tullut mieleen, että voisiko tuo kertoa jotain ovulaatiosta tai sen puuttumisesta joissakin kierroissa. o_O Mutta oon kyllä ihan varma, että ennen yritystä kierto oli lähes aina se 28 päivää. Pari kertaa vuodessa saattoi pidentyä sillä päivällä-kahdella. Tai sitten oon jo menettänyt muistinkin tässä hötäkässä! :LOL:
Sulla kyllä supersäännöllinen, kun noin pientä heittoa vaan. (y) En olis huolissaan. Oma tilanne vähän huolettaa, kun on niin kummallisia kiertoja. Mutta luotan kuitenkin siihen, että ovuloin, kun olen todella säntillisesti nuo lämmöt mitannut ja käyrä kyllä selkeästi osoittaa nuo oviksen jälkeisen nousun ja menkkoja edeltävän tipahduksen vaiheet ja lämmöt pysyy alhaalla ovikseen saakka. Mutta ehkäpä vuoden alussa käväisen uudemman kerran yksityisellä kysymässä noista, jos ei nyt siihen mennessä tärppää. :rolleyes:
 
Tsemppiä Sinikukkanen ivf:ään, toivottavasti tärppää (y)!

Täällä on oviksen bongailut käynnissä. Mulla kierto vaihtelee nykyään 26-29 päivän välillä, viime pari kiertoa on olleet lyhyemmät. Reirei85, sama mulla että mielestäni kierto oli säännöllisempi ennen yritystä! Arvelisin, että ravintolisät ym., esim. mun tapauksessa ahkerasti nautittu greippimehu ja/tai helokkiöljy ja/tai gelee royale vaikuttaa kiertoa pidentäen. Ovisplussan ajankohdasta voin yleensä päätellä aika hyvin tuleeko lyhyempi vai pidempi kierto. Tuhru alkaa sekin säännöllisesti n. 10 dpo n. 5 päivää ennen menkkoja... Syytä siihen ei ole vieläkään keksitty. Mullakin aamumittaukset näyttää lämmönnousun oviksen jälkeen, n. 36.3 -> 36.6 suusta mitattuna, joten oletan ovuloineeni joka kuukausi.

Nyt on joulumatka jo jotakuinkin lyöty lukkoon. Laskeskelin, että jos tässä kuussa tärppäisi, niin plussan vois saada testiin just ennen reissua ja ekat pahoinvoinnitkin vois jo ilmaantua reissun aikana jos oikein varhain iskevät. Plussaa tietysti toivotaan, mutta oireita mieluummin vasta sitten matkan jälkeen! Ei houkuta ajatus pitkästä lentomatkasta yökötyksen vallassa... :rolleyes:
 
Kp 27 vaihtui kp1/29-31 ja yk 4 taitaa käynnistyä. Aikaisemmin laskeny yk väärin. Jotenki alkusyksystä ajattelin että jouluna meillä olisi oma pikku salaisuus, mutta näköjään ei passaa herätellä toiveita etukäteen.

Tämä yrityskerta herätti paljon toiveita. :cry:Oireita oli jo vaikka minkälaisia, tai sitten vaan onnistuin kuvittelemaan niitä itelleni.

Anteeksi vuodatus, tänne vain on helppo kirjoitella kun en kenellekkään ole yrityksestä kertonut.

Toivotaan joulukuun tuovan plussia tähän ketjuun! :love:
 
Kiitos tsempeistä!
Tänään tehtiin aamulla punktio ja 7 munasolua löytyi. Huominen nyt sitten jännitetään et kuinka ovat hedelmöittyneet, jos ei soittoa tuu niin perjantaina aamusta saan alkion kyytiin ja 14.12. on testipäivä Meidän soluille tehdäänkin IVF:n sijaan ICSI nyt. Punktio meni hyvin eikä edes sattunut, mut nyt ilta ollut aika tuskainen olo kun en ajoissa tajunnu kipulääkettä ottaa..
Ihanapa, tiedän niin tuon tunteen ja se on kyllä ihan syvältä! Tiedän et ei lohduta, mut kuitenkin teillä vasta vähän yrityskertoja takana.. Tsemppiä!
Lallastiina minne olette lähdössä reissuun? Onneksi kaikilla ei kuitenkaan tule niitä pahoinvointeja ja yökytyksiä, et jos ja kun tärppää nyt niin pidetään peukkuja että olo on hyvä!
 
Mähän olen ihan unohtanut päivittää listan tällä viikolla! Pitääpä heti korjata asia.

Voi tylsyys, Ihanapa :(. Tuttu tunne. Sinikukkaselle kovasti onnea matkaan!

Täällä ovis bongattu tänään, kyllä selvästi nuo ravintolisät vaikuttaa kun plussa tuli vasta kp14, viime kierrossa kp12 ja sitä edellisessä jo kp11. Tässä kierrossa olen ottanut ahkerasti noita kaikkia viime viestissä mainitsemiani hömpötyksiä.

Me lähdetään siis Japaniin joululomaksi *nyt pitäis olla sellanen malttamattomana hyppelevä hymiö* :D. Kauan haaveissa ollut reissu ja tuli sellainen olo että nyt tai ei koskaan...
 
Viimeksi muokattu:
30.11.



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Sinikukkanen......34v.......kp 29/28..............yk 16.........1. ICSI
Muruhaave..........36v......kp 18/30............ya 10/15.......luomu
Lallastiina............35v......kp 14/29.............yk 15...........luomu
MamaBlue..........38v......kp 14/24-29.........yk 6.............luomu
Toukkahaave87...29v.....kp 7/30................yk 2............terolut
Ihanapa...............28v.....kp 1/29-31...........yk 4............luomu
Shih....................29v.......kp ?/25-2...........yk 1.............luomu
Sano Pirkka........33v.................................yk 2.............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Daniella, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, kicumisu, Reirei85, Vauvakuume85

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7.................23.1
Sekopuolinen.............................................22.3
Lillans.................37v.........yk2(13).............3.
Särki...................31v.........yk 1...................29.4
Sonara................37v.........yk11.................31.5 (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3...................28.5
Mustikk4.............28v.........yk19.................21.6 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.................29.6 (tuulimuna)
hill4...................36v...........ya 4/16.................luomu
Maya...............31v............ yk 1.....................luomu
Liinu_................3xv............yk 3.....................luomu
mamihaave.......33v...........yk 6....................luomu
miu84.............32v.............ya 11/13............2.11 luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä