3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

@atvk87 Gele royale on mulle ihan uus juttu. Kertosko joku lisää, en jaksais kännykällä googletella.
Kiitos myötätunnosta! Vaikka yritän hokea itselleni, että tässä ollaan vasta alussa ja pahempaa on luvassa, niin tekis mieli jo lyödä hanskat tiskiin. Niin malttamaton mä oon.

Mutta tosiaan! Gelé royale eli kuningatarhyytelö on erittäin ravitsevaa, kermamaista tai maidonväristä nestettä, jota hoitajamehiläiset erittävät hypopharyngaalisista rauhasista. Mehiläiskuningattaret elävät yksinomaan kuningatarhyytelön avulla, mistä johtuu niiden uskomaton koko, hedelmällisyys ja pitkäikäisyys.
Tää on siis ihan vaan uskomushoitoa, eikä perustu mihinkään tieteelliseen. Googlaamalla löytyy kyllä käyttökokemuksia.
 
Heippa taas! Viikonloppu meni mökillä ja nyt on työt taas vieneet mukanaan. @ToukkaHaave87 mulla ei ole mitään oloja oikeastaan, ei edes vaikka aloitin keltarauhastuenkin taas. Vielä viikko pitäisi kärvistellä, en tiedä viitsinkö testatakaan aiemmin.
@Lallastiina meilläkin hoidot menee omasta pussista toistaiseksi, olen halunnut vähän nopeampaa reittiä mennä ja itse valita aikataulut, niin ollaan yksityisellä. Varmaan kyllä mahdollinen IVF:nkin tehdään yksityisesti jos sinne asti joudutaan. Yksi inssi ois vielä tämän jälkeen tarkoitus tehdä, jos ei nyt tärpännyt.
Mukavaa alkuviikkoa ja paljon plussia kaikille :geek:
 
Huomenta ja Onnea @Suziella!
Aina aattelin et mullekin kävis noin. Yk1:stä onnistuisi. Puhuttiin eilen kaverin kanssa siitä, et kaikkihan niin oottaa. Et ei kai kukaan jätä ehkäisyä pois ja oo että no toivottavasti raskaudun sit 2020 tammikuussa. :ROFLMAO:
Totta! Suurimmalla osalla varmasti oletus ja ajatus on se, että heti on raskaana, kun ehkäisyn jättää pois. Sitähän meille teinistä asti kuitenkin tolkutetaan! "Yksi kerta riittää raskautumiseen". Ja kun niin ei ehkä sitten käykään, niin sehän tuntuu siltä, kuin oma kroppa olisi petturi! (n)
 
Huoh, mullakin taitaa olla kp30 tai jotain sinnepäin, mut kun se 40:n kierto usein niin vielä oottelua kerrakseen.

Vaikea edes piinailla kunnolla kun epävarmuutta koska ovis oli vai oliko ollenkaan, oireita oli kyllä mutta liian kauan.

Nyt pari päivää kivisti vasenta kylkeä oudosti ja outoa säteilevää kipua ajoittain, ikään kuin jotakin lantion luuta juilisi (onpas kuvailu, vaikea määrittää kivun alkuperää.) Eilen jatkuva kusihätä. Nää vois tulkita raskausoireiksi tai sitten ovat jotain muuta. Ainakin eilen ovistestien kylkiäisenä saatu raskaustesti oli selvä nega, mut en ihan vielä heitä tän kierron osalta kirvestä kaivoon kun päiviä paljon ennen menkkoja.

Tuloksekkaita piinailuja muille!
 
Tsemppiä kaikille joiden kierrot on venähtäneet, se odottelu on tosi rasittavaa!

Hmm... mun uusin ovistestierä vaikuttaa jotenkin tosi hitaalta :cautious:. Niissähän lukee, että negan voi varmistaa 10 minuutin päästä, mutta mun mielestä siinä menee vielä kauemmin. Siis se väri matelee sen testin poikki niin että lopullinen tulos näkyy ehkä joskus 20 minuutin päästä...
Plussa ei ainakaan tänään vielä pärähtänyt, mutta viiva oli jo vähän vahvempi eli huomenna ehkä?
Ekat tallettelut tehtiin varmuuden vuoksi jo viime yönä. Olenkin ollut parina viime päivänä tavallista "vastaanottavaisempi"... :rolleyes: (liekö macan vaikutusta). Olispa se merkki siitä että on tulossa vahva ovis!
 
Iltapäivää arvon kanssahaaveilijat!
Mulla oli tämmönen iltapäivä:
IMG_3538.JPG
En oikein uskoa ja luulen, että oon unessa ja kohta herään menkkoihin.. Mutta ollaan tässä unessa nyt mahollisimman kauan :love:

OIKEIN MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE, täällä sitä ei nyt tällä kertaa tartte kauheen syvältä kaivaa! :)
 
Paljon onnea @ToukkaHaave87 :)! Mitkäs aseet teillä nyt olikaan käytössä?

Täällä tais tulla ovisplussa. Jännä kyllä, tein ensin yhden aamupissasta ja tuli vaan haalea viiva. Sitten jostain syystä päätin kokeilla reilun tunnin päästä uudestaan, ihan pienestä lirusta, ja siihen tulikin sitten tasavahvat viivat (tosi hissuksiin taas) :eek:.
 
Oi mielettömästi onnea @ToukkaHaave87 :love: Ihania noi plussa uutiset.

Mulla on huomenna viiminen " totuudenhetki" testauksen suhteen. Viime la selkeä nega, mutta menkkoja ei ole siis edelleenkään kuulunut. Viikon tässä maltoin olla testaamatta. Kp 41 taitaa olla menossa, kierto siis edelleen turhan pitkä. No olihan mulla ennen ehkäisykäkin 35 päivän kierrot mutta voishan toi vähän lyhentyä.

Mikäli huomenna nega tulee, niin sitten on vaan kierto venähtänyt. Alkaa talletteluista olla jo senverran aikaa ettei enää ole mahdollista raskaana olla. Viime kierto tais tulla loppuunsa kp 57 joten toivottavasti tää nyt ois vähän lyhyempi. :cautious:

// Negahan sieltä tuppas. Noh sit vaan odotellaan. :sleep:
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut @Suziella ja @ToukkaHaave87
Ja tervetuloa @emmmis :)

Täällä kp 24/28 jos en ole ihan laskuissa mennyt sekaisin. Ovulaation tarkasta ajankohdasta ei ole tietoa, en ole (vielä) kokeillut ovulaatiotestejä. Kierron 14-15. päivän tienoilla minulla on yleensä aina alavatsakipuja, jotka varmaan liittyvät ovulaatioon. Jotain seksielämääkin oli jossain ihan sopivassa kohdassa, mutta odottelen kuitenkin kuukautisia alkavaksi loppuviikosta: kaikki kehon tuntemukset viittaavat tavalliseen kiertoon ja olisi se nyt aikamoinen ihme, jos heti ekasta yrityskerrasta olisi raskaaksi tullut.

Olipa kiva lukea kommentteja teiltä, joilla ei ole ollut varsinaista vauvakuumetta. Ainakin @histamiinihepo @Lallastiina @atvk87 ...ehkä joku muukin? Tuttavapiirini on jotenkin jakautunut sellaisiin äiteihin, jotka ovat aina halunneet olla äitejä ja joilla on suunnilleen krooninen vauvakuume, ja sitten toisaalta heihin, jotka ovat tiukasti päättäneet pysyä lapsettomina ja joita ei yhtään kiinnosta mitkään vauvajutut. Itse koen olevani jotenkin välimaastossa.

Jänittää, että osaanko olla tarpeeksi "äidillinen", jos tulen äidiksi. Tuntemani äidit ovat jotenkin tosi itsevarmoja ja naisellisia ja, no, äidillisiä :D Sellaisia käytännönläheisiä, järkeviä ja luontevia. Itseäni mietityttää, osaisinko olla vauvan kanssa oikealla tavalla vuorovaikutuksessa... ja mitenhän sitä voi oppia edes pitelemään vauvaa oikein, saati sitten imettämään tai jotain oikeankokoisia potkupukuja valkkailemaan? Näitä kun miettii niin alkaa jotenkin pelottaa, että olen liian uusavuton äidiksi. Vaikka voihan se olla, että lopulta asiat menevät luonnollisesti omalla painollaan ja kaiken tarvittavan oppii sitä mukaa, kun/jos asiat tapahtuvat.
 
Jänittää, että osaanko olla tarpeeksi "äidillinen", jos tulen äidiksi. Tuntemani äidit ovat jotenkin tosi itsevarmoja ja naisellisia ja, no, äidillisiä :D Sellaisia käytännönläheisiä, järkeviä ja luontevia. Itseäni mietityttää, osaisinko olla vauvan kanssa oikealla tavalla vuorovaikutuksessa... ja mitenhän sitä voi oppia edes pitelemään vauvaa oikein, saati sitten imettämään tai jotain oikeankokoisia potkupukuja valkkailemaan? Näitä kun miettii niin alkaa jotenkin pelottaa, että olen liian uusavuton äidiksi. Vaikka voihan se olla, että lopulta asiat menevät luonnollisesti omalla painollaan ja kaiken tarvittavan oppii sitä mukaa, kun/jos asiat tapahtuvat.
Hei aivan kuin mun ajatukset, tosiaan! Tai, no en luule että olisin uusavuton, koska pidän itseäni maalaisjärjellisenä. Mutta olen vakaasti päättänyt uskoa, että se on luontaista ja sen oppii tekemällä, niin kuin kaiken muunkin. Nyt tietenkin on helppo ajatella niin! Voi olla, että kun toivottavasti joskus mahdollisen vauvan syntymä lähestyy, niin enemmän epävarmuuksia tulee mieleen. Kuitenkin uskon, että neuvolasta saa ohjeita ja sairaalassa opastetaan imetykseen yms. Tai siis jotenkin tuntuu siltä, että Suomessa nää asiat on hyvissä käsissä!

Sitä paitsi kyllä ensimmäisestä kierrosta pitäisi ihan hyvinkin tärpätä. Onhan täälläkin paljon esimerkkejä.
Nyt vaan odotellaan että pääsis edes yrittämään raskautumista. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Genmaicha
Ja kas, menkathan sieltä kurvas paikalle ajoissa, eli kierto nyt vaan se 31 päivää noiden kolmen 40:sen jälkeen (vai miten se lasketaan, ei tätä päivää kai mukaan kun vuoto alkoi? No lasken nyt näin itse ainakin.)

Äh kun ei raskautunut, mut toisaalta hyvä et kohtuullisempi kierron pituus, mistä voi ehkä päätellä että ovuloi? Ristiriitaiset fiilikset,.

histamiinihepo yk3 kp1/30-40
 
Onnittelut @Suziella ja @ToukkaHaave87
Ja tervetuloa @emmmis :)

Täällä kp 24/28 jos en ole ihan laskuissa mennyt sekaisin. Ovulaation tarkasta ajankohdasta ei ole tietoa, en ole (vielä) kokeillut ovulaatiotestejä. Kierron 14-15. päivän tienoilla minulla on yleensä aina alavatsakipuja, jotka varmaan liittyvät ovulaatioon. Jotain seksielämääkin oli jossain ihan sopivassa kohdassa, mutta odottelen kuitenkin kuukautisia alkavaksi loppuviikosta: kaikki kehon tuntemukset viittaavat tavalliseen kiertoon ja olisi se nyt aikamoinen ihme, jos heti ekasta yrityskerrasta olisi raskaaksi tullut.

Olipa kiva lukea kommentteja teiltä, joilla ei ole ollut varsinaista vauvakuumetta. Ainakin @histamiinihepo @Lallastiina @atvk87 ...ehkä joku muukin? Tuttavapiirini on jotenkin jakautunut sellaisiin äiteihin, jotka ovat aina halunneet olla äitejä ja joilla on suunnilleen krooninen vauvakuume, ja sitten toisaalta heihin, jotka ovat tiukasti päättäneet pysyä lapsettomina ja joita ei yhtään kiinnosta mitkään vauvajutut. Itse koen olevani jotenkin välimaastossa.

Jänittää, että osaanko olla tarpeeksi "äidillinen", jos tulen äidiksi. Tuntemani äidit ovat jotenkin tosi itsevarmoja ja naisellisia ja, no, äidillisiä :D Sellaisia käytännönläheisiä, järkeviä ja luontevia. Itseäni mietityttää, osaisinko olla vauvan kanssa oikealla tavalla vuorovaikutuksessa... ja mitenhän sitä voi oppia edes pitelemään vauvaa oikein, saati sitten imettämään tai jotain oikeankokoisia potkupukuja valkkailemaan? Näitä kun miettii niin alkaa jotenkin pelottaa, että olen liian uusavuton äidiksi. Vaikka voihan se olla, että lopulta asiat menevät luonnollisesti omalla painollaan ja kaiken tarvittavan oppii sitä mukaa, kun/jos asiat tapahtuvat.
Kannattaa muistaa et toiset ihmiset näkee aina vain ulkoa päin eikä pään sisään, ja kaikki näyttää aina itsevarmemmilta kuin on.

Itse meen sillä katsellaan-asenteella tota äitiysjuttua kohti, kai pakko siinä oppia sitten. Ja eläimille oon huolehtiva "mami" joten miksei omalle lajillekin :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Genmaicha
Moro! Enpä oo koskaan ollut näin innoissani menkkojen alkamisesta. :D Vaan seuraavia ei enää tarttis tulla. ;)
Mitään oireita ei ollut, ehkäisyn kanssa mulla oli aina alaselkä tosi kipee ja mahaa turvotti. Nyt en edes tietäisi, että on menkat, jos en näkisi.
Joten, yk2 käyntiin.
Kierto kesti siis 41 päivää sen 28 päivän sijaan. Mulla siis oli ehkä kuitenkin ovis siinä 2 vk sitten, kun oli outoja fiiliksiä, toki tarkkailin kroppaa tarkemmin kuin ennen, vaan luulin niitä raskausoireiksi. Harmi, ettei tärpännyt silloin. Ja tosiaan, tikutin kolme päivää putkeen oireiden kanssa, mutta en saanut testiviivaa vahvemmaksi kuin kontrolliviiva.
 
  • Tykkää
Reactions: Genmaicha
Pahoittelut toistosta, mutta jaan eilisillan hääruokailuepisodin..

Eilen oli siis miehen ystävän häät ja se plussan piilotteluhan meni sitten ihan vihkoon.. :ROFLMAO:
Oli tämmöinen pyötiin tarjoiltu neljän ruokalajin illallinen. Pöydässä miehen ystäviä ja heidän vaimot/tyttöystävät. Neljä miestä ja kolme naista, yksi naisista "reilusti raskaana" eli 7.kuulla. No aluksi viinitarjoilu, mulle ehdittiin viiniä jo kaataa, kun ehdin huikata että ei sittenkään. Tarjoilijalta kysymys: "otatko alkoholitonta viiniä?" TOSI nopea nyökkäys, muut hieman oudosti vilkuili.. Alkuruokana graavisiikaa ja jotain muuta. Söin kaiken muun ja työntelin sitä kalaa sitten lautasen reunalta toiselle.. Huomasin nyt, että samaa teki tämä toinen "ei raskaana" oleva. Huomasin samalla, että hänkin ottanut viiniä, mutta vaihtoivat miehensä kanssa aina tyhjää lasia päikseen.
No ruokailu meni ja jossain kohtaa mun mies tuli siihen pöytään ja totes vaan, että taitaa kaikki tän pöydän naiset olla raskaana :LOL: No me tytöt hetki toisiamme katseltiin ja yhdisteltiin näitä ruokailun tapahtumia ja purskahdettiin sitten nauruun. Kun sitä sitten käytiin läpi, ni hän oli saanut plussan testiin torstaina ja minä perjantaina. Mutta eipä tarvinnut tätä asiaa enää sitten suuremmin salailla loppuiltana :) Ja baarissakin pystyi reilusti juomaan limua ilman kysymyksiä..

Huomenna meinasin soitella sinna TAYSiin, että mitenkä plussan jälkeen. Siirtyykö ultrat ja muut nyt tänne kotipaikkakunnalle? Onko kellään kokemusta lapsettomuuspolin toiminnasta tässä vaiheessa?
 

Yhteistyössä