**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Niin siis mulla on meneillään kp5/30-41..../ yk7

Täti tuli käymään Floridassa ihan kuten arvelinkin, eli menin periaatteessa gynelle ihan oikeaan aikaan, koska just niinä päivinä olisin ovuloinut, jos ovuloisin. Mutta kuten tiedämme, ei ultrassa näkynyt mitään ovulointeija, koska mulla on tämä iki-ihana PCO.

Matka oli todella onnistunut, lapset niin ihania, että aivan sydän meinasi pakahtua ja alkoi itkettämään, kun lähdimme pois. Mutta tarkoitus olisi mennä takaisin taas kun mieheni taas saa lomaa, eli toivon mukaan kesä-heinäkuun vaihteessa.

Minusta tuli maanantaina 8 vuotta täyttäneelle tyttärelle jonkinlainen idoli, hän toisteli koko ajan, kuinka sievä olen, ja kuinka sieviä vaatteeni ovat, ja tepasteli korkkareissani ja halusi pitää bikineitäni ja tarkkaili meikkaamistani silmä kovana. Me myös nukuimme yhdessä joka yö, mieheni taas nukkui 6 vuotta tänään täyttävän pojan kanssa. Tytär halusi minun kylvettävän hänet ja luki minulle ääneen kirjaa, teki minulle sydämistä rannekorun jne. Hän selvästikin kaipaa naisellista huomiota, koska äiti huomioi selvästi enemmän kuopusta.

Poika oli ensin hiukan ujompi, mutta toiseksi viimeisenä iltana olisi halunnut nukkua minun kanssani (!) ja viimeisenä iltana tuli syliin ja sanoi tykkäävänsä minusta.... :heart:

Myös kaikki aikuiset olivat todella ystävällisiä, tasapainoilin parhaani mukaan lasten äidin kanssa, ja superystävällinen ja (nöyrä?) asenteeni selvästikin palkittiin! Myös lasten mummo ja isotäti olivat hyvin mukavia, samoin lasten koulukavereiden vanhemmat, joiden kanssa tuli juteltua, kun veimme lapsia kouluun ja kävimme koulussa myös lounaalla.

Floridassa olen ollut ennenkin, eli siinä ei ollut minulle mitään uutta, mutta oli aika mahtavaa, kun koulun pihan puussa oli opossumi ja naapurin lapset olivat napanneet (päästivät kyllä saman tien vapaaksi) pesukarhun! Alligaattoreita en nähnyt, vaikka niitäkin kuulemma riiittää!

Hiukan äidinvaistoni sai tosiaan helpotusta, kun sain halailla ja pussootella näitä ihania lapsia, tuli kyllä tarpeeseen. :heart: Mutta nyt jaksaa olla taas hiukan kärsivällinen tässä vauvakuumeessa, koska kylläpä lapsipuoletkin vain kummasti mahtuvat tuonne sydämeen! Eli tottahan se on, että köyhä on äidin sydän, jos ei sinne mahdu muita kuin omat lapset!

Oikein täytyy luojaa kiittää, että lapset ottivat minut niin hyvin vastaan, vaikka olin hiukan hankaluuksiinkin varautunut. Netistä luinkin, että joskus lasten kanssa vietetään alussa jonkilaista kuherruskuukautta, eli varmaan myöhemmin sopii odottaa myös tinttailua ja sellaista.

Nyt ainoa ongelma oli ajoittainen sisaruskateus, vaikka mieheni mukaan olikin nyt helpompaa, kun minä olin mukana jakamassa lapsille huomiota, yksin hänellä on paljon vaikeampaa "revetä" joka suuntaan. Mutta huomasin kyllä, että kun jäin yksin esim. mieheni ollessa suihkussa, vaadittiin melkoista tasapainottelua, kun kumpikin kapusi syliin yhtä aikaa huomiota kaivaten.

Miestäni katsoin todella ihaillen, hän on aivan upea lasten kanssa. Olen hänestä todella ylpeä, olen huomannut jo aiemmin, että lapset tykkäävät hänestä, mutta omien lastensa kanssa hän oli vielä suurenmoisempi kuin muuten. Mieheni osaa olla sekä todellinen hassuttelija että tarpeen tullen myös jämäkkä kenraali, joka sai kaikki lapset pomppulinnasta minuutissa ulos, kun joku oli heittänyt pientä tyttöä naamaan vesipistoolilla.

Hm... nyt en taas malta odottaa, että saan oman nyytin, varsinkin kun alkaa olla miehen muksuja ikävä, niin sitä vain ehti heihin tottua jo viikonkin aikana. :heart:
 
Torstai 8.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 31/24.......yk21............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp4/26-31.........yk9................esikoinen
Tuizu 32v.................kp26/30...........yk6..........
Tirlittan-75 32v.........kp17/29.............yk10...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp18/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp18/27-31.......yk16.............esikoinen
lentoemo-76.............kp5/30-41.........yk7................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v...............kp8/29-36.........yk14................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
kanella 38v.............yk1...............esikoinen

Iso :hug: Bantskulle menetyksen johdosta :heart:
 
Bantskulle :hug: Vaikken ole ehtinyt kirjoitella, niin ehdin jo iloita plussastasi... ja nyt sitten kuitenkin näin ikäviä uutisia :| Onneksi vaikutat kuitenkin olevan suht positiivisin mielin kääntämässä katsetta eteenpäin. Tsemppiä!
 
Torstai 8.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 31/24.......yk21............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp4/26-31.........yk9................esikoinen
Tuizu 32v.................kp26/30...........yk6..........
Tirlittan-75 32v.........kp17/29.............yk10...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp18/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp18/27-31.......yk16.............esikoinen
lentoemo-76.............kp5/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 31 v...............kp8/29-36.........yk14................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
kanella 38v.............yk1...............esikoinen

Iso :hug: Bantskulle menetyksen johdosta :heart:

 
En ole ehtinyt piipahtamaan täällä pitkään aikaan, joten poistin itseni listasta. Olen siirtynyt lähinnä tuonne lapsettomuus-puolelle. Meillä alkoi juuri neljäs vuosi tätä "vauvakuumetta", joka ei ole vielä toistaiseksi kuitenkaan johtanut mihinkään. Toiveen siemenet itävät yhä, selittämättömästi lapsettomia ollaan ja hoidot pitkällä. Ihanaa jatkoa kaikille ja lämmintä kesää!!!


 
No, sain sitten vihdoin verikokeitten tulokset. Näyttivät olevan normaaleita, tietty riippuu, että miksi kierron vaiheeksi testipäivä tulkitaan, sen saa arvioida gyne. Koska tietyissä kierron vaiheissa ne olivat kyllä hiukan rajojen ulkopuolella.

Ainoastaan FSH:n ja LH:n suhde oli tietty päin prinkkalaa, PCO:ssahan LH on usein 2- tai 3-kertainen FSH:n verrattuna, mulla se oli 4-kertainen... mutta jälleen, taitaa riippua kierron vaiheesta??

Outoa oli, ettei testosteroni suinkaan ollut koholla, vaan matala ja vapaa testosteroni jopa normiarvojen alapuolella :eek: Netin mukaan matala vapaa testosteroni viittaa naisilla joko menopaussiin tai munasarjojen toimintahäiriöihin, niin että panikoituani hetken maailman aikaisimmasta menopaussista tajusin, että todennäköisempää nyt kuitenkin on tämä PCO... :LOL:

Vielä kun saisi gynen kiinni ja pääsisi uudelle vastaanotolle... :kieh:
 
Bantsku, lohduttava :hug: . Ikävät uutiset tuntuivat todella pahalta. Voimia! Ja onnea uuteen yritykseen.

lentoemo Olipas mukavaa, että tapaaminen lasten kanssa sujui noin hienosti. Siitä voi ihan onnitella! Tuntuu varmasti hyvältä, että he herättivät sinussa voimakkaita tunteita. Ikäväkin on hyvä tunne, sillä silloin tietää todella välittävänsä.
Toivottavasti pääset pian gynen kanssa tulkitsemaan verikokeiden tuloksia, ettet turhaan ehdi murehtia ja miettiä kaikkia mahdollisia selityksiä arvoille :)

Soraya, onnea hoitoihin ja piipahdahan joskus tässä pinossa kertomassa meille kuulumisia :wave:


Mukavaa iltaa kaikille!
 
Lauantai 10.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 33/24.......yk21............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp6/26-31.........yk9................esikoinen
Tuizu 32v.................kp28/30...........yk6..........
Tirlittan-75 32v.........kp19/29.............yk10...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp20/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp20/27-31.......yk16.............esikoinen
lentoemo-76.............kp7/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 31 v...............kp10/29-36.........yk14................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
kanella 38v.............yk1...............esikoinen
 
).( ovulaatio oli ja meni. Oireet olivat lievemmät kuin tavallisesti, mutta luulen tunnistaneeni ajankohdan. Saa nähdä miten toiveet taas nousee kierron loppua kohden.
Eilen olimme mummolassa juhlimassa äitienpäivää. Minäkin sain pari äitienpäiväkorttia! Kaksi sisarusten lapsista oli halunnut askarrella minullekin kortit, vaikka en vielä äiti olekaan. Herttaisesti ajateltu:heart:
Miltä äitienpäivän vietto ilman lapsia teistä tuntui? Itse en kokenut mitään surua, vaikka muistelen joskus aiempina vuosina juuri äitienpäivänä asiaa hyvin haikeana ajatelleeni.

Hyvää alkanutta viikkoa!
 
Maanantai 12.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 35/24.......yk21............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp8/26-31.........yk9................esikoinen
Tuizu 32v.................kp30/30...........yk6..........
Tirlittan-75 32v.........kp20/29.............yk10...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp22/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp22/27-31.......yk16.............esikoinen
lentoemo-76.............kp9/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 31 v...............kp12/29-36.........yk14................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
kanella 38v.............yk1...............esikoinen
 
Tiistai 13.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 8/24.......yk22............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp9/26-31.........yk9................esikoinen
Tuizu 32v.................kp31/30...........yk6..........
Tirlittan-75 32v.........kp21/29.............yk10...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp23/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp23/27-31.......yk16.............esikoinen
lentoemo-76.............kp10/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 31 v...............kp13/29-36.........yk14................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
kanella 38v.............yk1...............esikoinen

 
Hei

Päivitin vähän tuota listaa.

Minulla on menossa jo kp8. Tuntui tosi pahalle, että tämä toinenkaan Puregon-Pregnyl-Lugesteron-kierros ei tuottanut tulosta. Oli vaikea päästä siitä yli. Ja sitten siihen perään osui vielä tuo jokaisen vuoden pahin päivä, äitienpäivä.

Äitienpäivä on tuntunut minusta kauhean pahalle jo n. 10 vuoden ajan, vuosi vuodelta enemmän. En ole enää sen vuoksi vieraillut edes oman äitini luona äitienpäivänä. Se loppui jossain vaiheessa, kun enoni ja veljeni kyselivät, että koskas minä alan viettää omaa äitienpäivääni.. silloin olisin halunnut vauvan mutta suhde oli sellainen ettei olisi kannattanut ajatellakaan ja nyt on uusi, ihana suhde mutta vauvaa vain ei tule.. Huoh. Toki onnittelin äitiäni ja lähetin myös lahjan.

Äitienpäiväaamupäivän itkeä pillitin peiton alla ja sain miehenkin kanssa aikaan pienen riidan, ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen. Minusta tuntui, ettei hän ymmärrä minua- vaikka oikeasti hän on ainoa, joka oikeasti on ymmärtänyt minua tässä asiassa. Hänellä vain oli itselläänkin niin paha mieli siitä, ettei tämäkään äitienpäivä ollut iloinen. Iltapäivällä menimme moottoripyöräajelulle ja merenrantaan juomaan kahvit, ja siitä tuli paljon parempi mieli.

Eilen sain kuulla 14. "tähän pitää reagoida jollain tavalla"- vauvauutisen oman yrityksemme aikana. Tuntui aika rankalle, vaikka eivät ne uudet vauvat minulta pois olekaan. Tämän tulevan vauvan vanhemmat tulevat työpaikkaani kesäksi töihin, joten täytyy valmistautua kohtaamaan asia.. on yksi entinen työkaveri, joka palaa takaisin. Minua n. 10v nuorempi..

Lentoemo, ihana kuulla, että matka meni noin hyvin! Hieno juttu!

Soraya, toivon sinulle vauvantuoksuista tulevaisuutta!

Bantsku, :hug:

Kanella, olen iloinen puolestasi!

Tirlittan- kunpa tuo oranssi-teoria pitäisi paikkansa... meillä on talvella hankittu kotiin oranssi olohuoneen matto (2kpl) ja oranssit keittiön verhot. Keittiön liina on aina oranssi. Ja suihkuverhossa on oranssia... tiskiainekin on oranssi, ja on minulla oranssi paitakin, ja buffi... Ihan vain sen takia on näin paljon oranssia, kun molemmat tykkäämme siitä (on meillä turkoosiakin, ja tummansinistä, ja kultaa, ym.. että ei tää nyt ihan appelsiiniluola ole- ai niin, oransseja appelsiineja on aina lipaston päällä)- tuosta teoriasta en ollut aiemmin kuullutkaan. No, vaikutusta ei ole vielä ollut, mutta eihän sitä koskaan tiedä..


Ai niin, omaa napaa vielä vähäsen, kun muistin yhtäkkiä, miksi tänne tulin. Yrityskierto 21 hoitoineen meni siis pieleen ja tässä kierrossa mies oli lähdössä reissuun juuri oviksen aikoihin. On jo talvella suunniteltu reissu. No, se peruuntui tänään. Olen kauhean pahoillani miehen vuoksi- mutta tajusin äsken, että nythän on edes pieni mahdollisuus onnistua tässä kierrossa! Ainakin voidaan yrittää :) . Jihuu.

Kovasti tsemppiä kaikille!
 
kuumetta, :hug: . Mutta selvisit äitienpäivästä ja selviät varmasti myös lasta odottavasta tuttavapariskunnasta, vaikka se psyykkaamista varmaan vaatiikin. Paljon tsemppiä! :heart:

Itse aion vaihtaa gyneä, haluan hedelmättömyyteen erikoistuneelle. Tämä nykyinen kärsii vaihdevuosista ja on todella ailahtelevainen, eikä selvästikään erikoistunut hedelmättömyyteen. En minä clomeja tai muuta hoitoja heti huomenna itselleni vaadi, mutta en kyllä halua odotella täällä kuukausikaupalla, että onko gynellä aikaa paneutua asiaani vai ei... En saanut siis gyneltä aikaa tälle kierrolle, vaan käski VARATA ajan ensi kierron alussa... Siis saisin tietää noista verikokeistakin vasta parin kk:n päästä... No joo, Italiassa pitää tottua kaikenlaiseen.

Mutta ihanaa, tulen viikon visiitille Suomeen, jee! Siellä on kuulemma ihan kylmä :LOL:
 
Kiitos halauksista, olette ihania.
Kohti uutta siirtoa mennään, toivottavasti. Ultran perusteella olisi tulossa hieman normaalia kiertoani pidempi kierto, folleja näkyi, joten ovis pitäisi löytyä. Pikkuinen haamu oli tikussa tänään, joten toivoa on!

Tsemppiä kaikille,
Bantsku

muoks: Niin onkin, Lentoemo, tällä kylmä! Melkein nollassa aamulla, mutta kyllä se siitä lämpiää taas kohta, tervetuloa!
 
kuumetta, onpas tuttavapiirissäsi usein raskausuutisia! Ei ihme että tuntuu raskaalta. Voimia sinulle! :hug:
Äitienpäivän surusi kuulosti tosi kurjalta. On niin surullista, että se on tuntunut sinusta pahalta jo vuosia. Täytyy vain uskoa ja luottaa siihen, että vielä tulee äitienpäivä, jolloin olet maailman onnellisin äiti ja kyyneleet ovat vain ilon kyyneleitä.
Värien käyttäminen itsehoidollisesti kuulemma on mahdollista sitten, kun tietää niiden merkityksen. Eli nyt kun tiedät, että oranssi tekee sinulle hyvää, niin kiinnitä siihen enemmän huomiota ja ehkäpä se saisi sopivat energiat virtaamaan :) Minä ainakin olen nyt yrittänyt vilkuilla ympärilleni ja ihastella kaikkea oranssia :whistle: Eihän sitä tiedä, jos se vaikka auttaisi.

Bantsku Kovasti onnea tähän kiertoon!

lentoemo, tervetuloa vierailulle Suomeen. Tuo vähän lämpöä mukanasi! B)
 
Tulin ilmottamaan että minut voi laittaa PLUSSANNEISIIN!!!!! Olen aivan hämilläni!!! Mä olen niin väsynyt että kirjoitan joku toinen päivä lisää!

Mä toivon Kanella kädet ristissä että kaikki on hyvin :hug:
 
Nonniin, uutta yritystä vaan taas täällä vaikka välillä tekeekin mieli heittää pyyhe kehään. Onneksi nuo hormonit ovat sen verran vahvoja, että jo biologiankin puolesta tekee mieli aina tähän aikaan kierrosta yrittää saada vauvaa alulle :).

Mies ei sitten lähtenytkään reissuun tänä viikonloppuna. Hänen puolestaan harmittaa, että matka peruuntui. Mutta ovulaatio osuu juuri näille paikkeille, joten on asiassa valoisakin puoli.

Minulle iski piiiitkästä aikaa hiivatulehdus tai allergia (olen allerginen mm. pikkuhousunsuojille :( ), joten kirvelyä ja kutinaa on... siitä huolimatta ollaan nyt saatu onneksi hyödynnettyä nämä ajat. Niin vahva on tuo lisääntymisvietti, ettei "pieni" kutinakaan haittaa, heh. Itse asiassa luulen, että nyt taisi ajoitus olla kohdallaan, sillä pesulla käydessäni huomasin oikein kunnon venyvät limat. Eikös se venyvä, kirkas lima ole merkki siitä, että ovulaatio on juuri menossa? Tässä vaiheessa kiertoa en jaksa olla kovin toiveikas mutta kiva silti, ettei kierto mennyt ihan hukkaan. Ovistikkuja en jaksanut / raaskinut ottaa edes käyttöön tällä kertaa.

Ensi kierrossa mennään varmaan siihen kolmanteen inssiin, jos vielä ehditään ennen kuin klinikka sulkee kesäksi. En ole vielä ottanut selvää, koska on kiinni.

Viikonlopuksi menemme vanhempieni luo. Jännittää vähän, sillä isä on nyt taas kotona- hänhän oli monta kuukautta sairaalassa. Talvella luulin jo menettäväni hänet. Ihana nähdä hänet kotona!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Lauantai 17.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 12/24.......yk22............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp13/26-31.........yk9................esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp25/29.............yk10...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp27/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp27/27-31.......yk16.............esikoinen
lentoemo-76.............kp14/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 31 v...............kp17/29-36.........yk14................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
kanella 38v.............yk1...............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6
 

Yhteistyössä