**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Sunnuntai 05.04.2009



Lumikeiju 33v..........kp1/28-30...........yk13.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp22/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp25/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp36/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp38/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
[/quote]

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
[/quote]
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
[/quote]
 
Mona, kiitos onnitteluista ja jännityksellä jään seuraamaan sinun hyvin lupaavan kuuloisia oireitasi.

Lumikeiju, kiitos onnitteluista!


Olen hiukan huolestunut, sillä tänään ei ole ollut oikein mitään oireita. Nenä on hieman tukossa, ja päivällä vähän paleli. Lisäksi rinnat tulivat ulkona viimassa hetkeksi kipeiksi. Siinä kaikki. Vatsassa on vihlaissut pari kertaa, kun olen noussut makuulta istumaan. Mutta ei väsymystä, ei etomista, ei mitään kunnon oireita. Huoh. Harmittaa alkaa huolestua mutta en voi sille mitään. Lugeja en ole vielä lopettanut, vaikka tiedän, että ne voisi ja pitäisikin varmaan jo lopettaa. Lopetan tämän illan jälkeen. Minulla vain on sellainen olo, että ne saattaisivat ehkä auttaa Pientä kiinnittymään tiukemmin.. viimeksi lopetin ne heti plussan jälkeen ohjeen mukaan. Silloinkin kyllä sanottiin, että jos haluan, voin ottaa lääkkeet loppuun mutta että se ei ole tarpeen. Olen kyllä myöskin täysin rinnoin iloinnut tästä Alkiosta ja suunnitellut ihan ääneen kaikkea mukavaa mieheni kanssa sille ajalle, kun Pieni on jo tullut kotiin :) . Tällaisia tunnelmia tällä kertaa.. toivon, uskon ja olen samalla huolesta sekaisin.
 
Pitkästä aikaa pikaisesti täällä taustailemassa... Ihanaa, että taas saatiin kauan kaivattuja plussauutisia. Onnea todella paljon, Kuumetta! Varmasti maailman ihanin tunne saada se plussa näkyviin testiin. Positiivisella mielellä vaan eteenpäin! :)

Merilintu, tsemppiä sulle vikoihin piinapäiviin! Peukut pystyssä plussan puolesta...
 
Ei päästy siirtoon. Kaikki seitsemän alkiota menehtyi sulatuksessa. Oli kyllä järkytys, sillä alkiot olivat kaikki hyvälaatuisia. Lääkärikin sanoi olevansa järkyttynyt.
Maailma näyttää tänään harmaalta, mutta uutta ICSIä kohti yritän katseen suunnata.
Kahdeksan tuntia meni yhteensä klinikkareissussa, mutta nyt olen onneksi jo kotona.
 
Sunnuntai 06.04.2009



Lumikeiju 33v..........kp2/28-30...........yk13.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp23/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp26/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp37/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp39/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
[/quote]

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
[/quote]
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
[/quote]
[/quote]

 
Maanantai 06.04.2009



Lumikeiju 33v..........kp2/28-30...........yk13.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp23/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp26/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp37/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp39/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
[/quote]

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
[/quote]
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
[/quote]
[/quote]

[/quote]

 
Mona, kiitos. Kyllä minä tämän jaksan (pakkohan se on), vaikka pahaltahan tämä tuntuu.
Sinulla on kyllä lupaavia oireita. Toivotaan, että ne on sitä miltä kuulostavat.

kuumetta, kiitos kauniista sanoistasi. Sanasi todella lohduttavat, sillä uskon, että sinä pystyt hyvin kuvittelemaan miltä minusta tuntuu, vaikka et juuri samanlaista hetkeä olekaan kokenut, mutta hyvin samanlaisia pettymyksiä kuitenkin. Ja sekin lohduttaa, että SINÄ olet raskaana :heart:
Kyllä minäkin vielä!
Olen itkettänyt asialla tänään äitiäni ja anoppiani, joten itse ei ehkä siksi niin kamalasti ole tarvinnut itkeä. Vähän itkin klinikalla ja asiasta puhelimessa kertoessa ja ihan vähän kotiin tultua. Voihan se olla, että illalla itkupadot aukeaa.
Mies on tosi hiljainen ja surullinen. Hän oli pitkään istunut hievahtamatta paikallaan, kun soitin hänelle asiasta. Hän oli kauan uskotellut itselleen, että minä olen ymmärtänyt asian väärin, eikä kaikkia alkioita ole oikeasti vielä sulatettu. Aikansa hän oli ollut varma, että kohta minä soitan uudelleen ja kerron erehtyneeni. Kyllä minäkin toivoin, että ymmärsin väärin, enkä vieläkään oikein tajua, että tämä on totta.
 
Voi kurjuus, miten paha mieli on Tirlittanin puolesta.


Kehtaankohan silti laittaa ihan vähän ).( ..

Eilen hirvitti kovasti, koska ei ollut mitään oireita. Samoint änään on huolestuttanut, kun oireita ei ole ollut. Lopetin Luget eilisaamun jälkeen. Nyt illalla on onneksi tuntunut teräviä vihlaisuja molemmilla puolilla vatsaa, kun olen yskäissyt/ noussut nopeasti ylös. Toivon, että ne ovat hyvä merkki. Olen myös ollut illalla vähän väsynyt, vaikka otin vajaan puolen tunnin päiväunet (puoliväkisin). Tosin nukuin yöllä vain 6 tuntia että ei ihme jos väsyttää. Rinnat onneksi ovat edelleen arat. Myönnän, että olen aika vauhko ja ravaan vessassa tarkistuskäynneillä. Toisaalta yritän ottaa hyvin rennosti ja leppoisasti.. Takana on vain niin monta pettymystä (32) että koko ajan odotan, että millä hetkellä se vuoto taas alkaa. Voi, kunpa se ei tällä kertaa alkaisikaan!

Veljen vaimolta tuli taas masukuva, huoh. Itse en taatusti lähetä yhtä ainoaa masukuvaa, ellei joku sellaista minulta pyydä.

Ja voi että, ärsytti kun kuulin pitkästä aikaa (18v tauon jälkeen) entisestä koulukaveristani. Hänen ENSIMMÄINEN kysymyksensä oli, onko minulla ukko ja mukuloita. Ei edes, missä asun tai mitä kuuluu.

Voikaa hyvin kaikki ja Tirlittanille erityishalaus.
 
kuumetta, oikein hyvin kehtaat laittaa omia kuulumisiasi.
Ei tässä nyt mitään yleistä surua aleta julistamaan minun vastoinkäymisten vuoksi :) Pettymyksistä on jokainen vuorollaan joutunut nousemaan.
Onpa hyvä, että sinulla on nyt ollut noita repäisykipuja (vai miksi niitä nyt kutsutaankaan). Varmasti rauhoittaa mieltä, kun raskaus antaa jotain merkkejä.
Milloin sinulla onkaan ultra? Toivottavasti sen jälkeen osaat tuon vessassa tarkistukäynneillä ravaamiseen lopettaa (oi, niin tuttua puuhaa!), kun näet pikkuisen sydämenlyönnit :heart:

Lumikeiju, kiitos myös sinulle myötäelämisestä.

).( Minulla on tänään jo aavistuksen verran parempi olo. Yö oli kyllä vaikea, kun valvoessa mietin eilistä ja unissa elin läpi hoitoja. Uskoisin, että olo helpottaa enemmän ensi viikolla, kun pääsen aloittamaan uudet piikittelyt. Silloin saa taas tehdä asian eteen jotain konkreettista ja sen luulisi suuntaavan ajatukset tulevaan.

Heksu, käyhän kertomassa kuulumisiasi :wave:
Minulla tuli mieleen sinulle sellainen asia, että kun sinua nyt on alettu tutkia, niin pitäkää huoli siitä, että ihan ensimetreillä myös miehen siemenneste tutkitaan.
Meillähän kävi julkisella niin, että minua tutkittiin monta kuukautta ennen kuin tutkivat simpat, joista ongelma sitten löytyikin.
Kannattaa myös ottaa itse selvää verestä määriteltävien hormonien viitearvoista, jotta voi niitä itsekin tulkita. Minun kohdallanihan (viime kesänä ) tulivat julkisella siihen tulokseen, että en ovuloi, mutta onneksi itse olin lopulta sen verran perillä asioista, että ymmärsin, että verikokeet otettiin KOLME kertaa väärään aikaan kuukaudesta. En halua pelotella, mutta rohkaisen vain olemaan tomerana ja pitämään puoliaan. Tsemppiä!

Kaikille hyvää mieltä.
Kiitos kun olette olemassa :hug:
 
KUUMETTA ONNEA!!! =)
Tirlittan... :hug:
Omia kuulumisia...
Mies kävi simppatestissä...tuloksia odotellaan...Itse odottelen seuraavia menkkoja...siis hiljaiseloa. Onneksi on niin paljon hommaa ettei kerkee ajatella kokoa asiaa.
Niin ihku mies osti mulle 15 vauvalehtee kirjaston poistomyynnistä. Kultainen...tulee mulle kaks plus, siitä vauvoista haaveilen.
Menen varmaan uudelleen gynelle kun miehen simpoista on vastaukset.
Hyvillä mielein täällä ollaan!!! Kesää odotellessa.
Voimia ja aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
 
Kuumetta: ihania uutisia sinulla! Kerroit ensitunnelmat niin koskettavasti että kyyneliä sai täällä pyyhkiä silmäkulmista.... Paljon onnea ja peukkuja sen puolesta että raskaus sujuu hienosti loppuun saakka :heart:

Tirlittanin puolesta surku tuli täälläkin :hug: Tsemppiä jatkoon sinulle ja miehellesi!

t. Emma, aikoinaan täällä kuumeillut, yk 13:sta plussannut ja nykyään 1,5 vuotiaan pojan äiti :)
 
Onnea Kuumetta aivan valtavasti :flower: :heart: Aivan maailman parhaita uutisia kun pitkästä aikaa pääsin täällä käymään, tuli ihan itku silmään kun olen niin onnellinen puolestanne!

Minullakin on maailman ihanimpia uutisia, sillä meille syntyi 30.3. klo 21.02 mitä suloisin terve pieni tyttövauva :heart: Ihanuudella oli painoa 2680g ja pituutta 47cm ja hän on hurmannut äitinsä ja isänsä aivan täysin heti ensi hetkestä lähtien! Synnytys kesti vain 4h ja tyttö tuli maailmaan täysin luomusti, koska mitään kivunlievitystä ei ehditty antaa. Kaikki meni kuitenkin hyvin (tosin äärimmäistä tuskaa viimeiset kaksi tuntia) ja olemme vauvan kanssa toipuneet synnytyksestä mainiosti. Nyt sitten nautitaan täysillä vauva-arjesta, imetetään, vaihdetaan vaippoja ja kärsitään kroonisesta univajeesta. Mutta sekuntiakaan en vaihtaisi pois, tämä on ihanaa :heart:

Tässä pari kuvaa meidän vauvasta. Ekassa ollaan 2pv vanhoja ja Kätilöopiston vaatteissa, toisessa 6pv ja kotona jo.





t. manna + pirpana 9vrk
 
manna, valtavasti onnea ihanasta pienestä pirpanasta koko perheelle :heart:

Emma
, mukava kun kävit sinäkin meitä tervehtimässä :) Kiitos tsempeistä!

Heksu
, teillä tuntuu olevan hyvin asiat hoidossa ja mielikin hyvä. Toivotaan, että saatte hyvät siemennestetulokset. Minä muistelen, että te ette aio lähteä mihinkään raskaampiin hoitomuotoihin, oliko näin? Tietenkin toivotaan, että ei tarvita edes kevyempiä hoitoja, vaan teillä tärppäisi pian!

merilintu, jännitän sun puolesta. Oletkohan testannut tänään. Varmaan heti laitat viestiä, kun olet taas netin ääressä.
 
Keskiviikko 08.04.2009



Lumikeiju 33v..........kp4/28-30...........yk13.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp25/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp28/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp39/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp41/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
 
Tirlittan,

ihanaa, että jaksat kirjoittaa ja kuulostat ihan itseltäsi surusta huolimatta. Minulla on niin kovin paha mieli edelleen puolestasi.

Olen tosiaan kovin onnellinen tästä lievästä väsymyksestä, hieman tukkoisesta nenästä ja lievistä repäisykivuista alavatsalla!! Ilman niitä olisin hermoraunio. Väsymys saa minut luottavaiseksi ja onnelliseksi.

Meillä on ultra kahden viikon kuluttua perjantaina, 24.4. Varmaan pelottaa mennä sinne mutta toisaalta odotan sitä kovasti. Se onkin tavoitteeni- kunpa pääsisimme ensin sinne asti...

Toivon, että sinulla helpottaa, kun pääset aloittamaan taas pistelyt. Minulle ainakin pettymyksen jälkeen pahimpia olivat ne hoidon aloittamista edeltävät päivät, pistosten alettua aina helpotti. Kiva, että pääset aloittamaan jo aika pian. Minä päivänä ne alkavat ensi viikolla? Onko pistäminen sinusta helppoa? Minä olen aina ollut todella neulakammoinen mutta kyllähän tuo rutiiniksi muuttui ja Puregonia melkeinpä jo odotinkin ;) .

Voi hyvin.



Heksu,

kiitos onnitteluista!

Ihana tuo miehesi, kun osti vauvalehtiä. Minä olen joskus lueskellut vauvalehtiä kirjastossa (en varmaan enää vuoteen) ja pari vuotta sitten sain yhdeltä tuttavalta pinon lehtiä, joukossa vauvalehtiä. Näytelehti ropsahtaa luukusta kerran vuodessa, viimeksi vain selasin sen, kun siitä tuli paha mieli. Olen haaveillut vauva- tai kaksplus-lehden tilaamisesta ja olen sanonutkin miehelle, että aion sen tilata. Mutta vasta ehkä kesällä tai ehkä jo sen jälkeen, kun ultrassa ja neuvolassa olemme kuulleet, että vauvalla on kaikki hyvin. Ei ennen... Minulla on tällaisia haaveita, joihin en anna lupaa ennnen kuin VASTA SITTEN :). Odotuspalstaakaan en ole käynyt kurkkaamassa kertaakaan ennen kuin vasta tällä viikolla ;). Tuntuu, että kuulun vielä enemmän tänne.

Toivottavasti simennestetulokset ovat hyviä.

Voi hyvin!




Emma

Kiitos toivotuksista :) ja kiva kuulla sinun kuulumisiasi :) .



manna

Kiitos toivotuksista ja kauhean paljon onnea teille! Ihana vauva!





).(

Tajusin maanantaina, että saisin oiekastaan varata neuvolaankin ajan, kun kerran raskaustesti oli positiivinen. Lueskelin vähän eri ketjuista (siksi tuonne odotuspuolelle ensimmäistä kertaa menin), että milloin kukakin on varannut ja moni oli soittanut melkein heti tikkuun pissattuaan. Oman terveysaseman sivultakin tarkistin ja siellä sanottiin, että heti kuukautisten jäätyä pois kannattaa varata aikaa viikolle 7-10.

Maanantaina en voinut kuitenkaan soittaa, koska en tiennyt mieheni aikatauluista. Eilen jouduin ylitöihin enkä voinut soittaa. Tänään järjestin niin, että pääsin ajoissa töistä kotiin ja pääsin lopulta soittamaan. Kerroin asiani, sanoin että testi näytti plussaa ja haluaisin varata aikaa neuvolaan. En maininnut mitään viimeisistä kuukautisista tai hoidoista, kun ajanvarauksen ihminen (ihan ystävällinen kyllä ) jo kertoi oman terveydenhoitajani nimen ja puhelinnumeron, puhelinajan jolloin saa soittaa (12-13) ja sanoi, että ajan voi varata vasta, kun KAHDET kuukautiset ovat jääneet tulematta. Häh?! Olin ihan pettynyt. Kerroin alkionsiirrosta ja kysyin, vaikuttaako se asiaan. Sanoin, että Väestöliitosta sanottiin pian alkavan viikon 6. Hän ei tiennyt asiasta, mutta pyysi omaa terkkariani ottamaan asiasta selvää ja soittamaan minulle huomenna. Epäili kyllä, ettei hoidolla varmaan ole merkitystä tuohon että kahdet kuukautiset pitäisi jäädä ensin väliin ennen ajan varaamista.

Olen ihan pettynyt, sillä ENSIMMÄISEEN PUHELUUNI NEUVOLAAN oli latautunut aikamoinen määrä odotuksia ja jännitystä. Ja harmittaa tietysti sekin, että järjestin työkuviot sillä tavalla, että pääsin soittamaan puhelun kotoa. Huomenna joudun sitten taas työpaikalla puhumaan melkein kuiskaamalla invavessassa, jossa on paperinohuet seinät. Ja järjestämään jonkun työkaverin tekemään omia töitäni 12-13 väliseksi ajaksi (minun pitäisi nukuttaa päiväkotiryhmällinen lapsia tuohon aikaan). Onneksi yksi työkavereistani tietää asiasta, ehkä hän voi auttaa.

No, mutta ihanaa, että saan sinne neuvolaan olla joka tapauksessa yhteydessä :) . Pieni harmi tämä tällainen on, todellakin. Korkeintaan pettymys kun odotin niin innolla puhelua.

Olen ollut vähän nuutunut tällä viikolla ja olen niiiiin kiitollinen siitä! En minä älyttömän väsynyt ole, mutta hiukan kuitenkin. Olen koettanut pakottaa itseni joka päivä edes pienelle kävelylle. Eilen en jaksanut. Tänään oli vaikeaa, mutta menin kuitenkin, kun ajattelin alkion tarvitsevan happea.

Tänään töissä kuulin (taas) raskausuutisen. Ensimmäinen kerta yli kahteen vuoteen, kun uutinen ei kirpaissut. Asiakasperheeseen syntyy vauva (jos kaikki menee hyvin) vain 3-4 viikkoa ennen kuin meille, jos meilläkin kaikki menee hyvin. Aika hauskaa :) .

Haleja teille kaikille!
 
Onpas täällä ollut vauvaisia tunnelmia! Kiva kun entiset palstalaiset käyvät kertomassa kuulumisia.

Ihan ensi alkuun, onnittelut, Manna! Voi kuinka suloinen vauva! :heart:

Merilintu, mäkin pohsikelin täällä miten testissäsi onkaan käynyt.. ja toivon parasta!!

Hienoa Tirlittan, että jaksat katsoa eteenpäin vaikka välillä pahalta tuntuisikin. Ihminen on lopulta ihmeellisen vahvaa tekoa!

Heksu, toivottavasti saatte tulokset pian, siitä taas selviää lisää..

Kuumetta, tosi harmi että eka yhteydenotto neuvolaan oli pettymys! Plääh.. En mäkään ole koskaan kuullut että pitäisi odottaa kaksien kuukautisten puuttuminen ennen kuin voi varata neuvola-ajan. Mun mielestä muuten sun oireet kuulostaa juuri sopivilta. :) Pystyt elämään normaalielämää ja silti tunnet raskaudenkin.

).( Mua hävettää kyllä nyt. :ashamed: Menin tekemään raskaustestin kun oviksesta oli kulunut 11 päivää. Negahan se oli ja mä olin niin pahalla mielellä juurikin siksi, että tein niin typerästi. Olinhan ajatellut, etten ala siitä testailusta innostumaan.

Mutta mun syy tehdä testi oli se, että olen tällä viikolla ollut todella väsynyt ja torkahtelen mitä kummempiin paikkoihin. Jotakin tuntuu olevan vinossa. Kun olen liikkeellä en tunne juurikaan väsymystä, mutta kun hetkeksi joudun paikoilleni, niin väsymys valtaa mut heti ja sillmäluomet alkaa painua kiinni. Mä en ole tottunut nukkumaan päiväunia enkä koskaan torku julkisissa matkuessani. No, tällä viikolla ei ole yhtään matkaa selvitty ilman että torkahtaisin! :D Maanantaina jopa duunipalaverissa oli vaikea pysyä hereillä. Eilen torkuin ratikassa ja metrossa ja sen lisäksi hammaslääkärin tuolissa kun juurihoitoa oltiin lopettelemassa ja lääkäri poistui huoneesta 10 minuutiksi. Mä siis torkahdin kaikki vehkeet suussa, suu auki ja muovikalvo suun päällä! Palasin tajuihini kun hammashoitaja sanoi mun pitävän kummaa ääntä! :D

Rinnat ovat kipeät, pinkeät pallot ja ärsyynnyn helposti jos itsekään niitä hipaisen tai liikutan kättäni nopeasti. Kuten sanon, mulla voi olla viikonkin kipeänä rinnat ennen kuukautisia, joten siinä ei sinällään ole mitään outoa, mutta nyt vaan alkaa jo ärsyttämään. Tätä on tosiaan jo sen viikon kestänyt ja kipu alkaa saada mut kärsimättömäksi.

Tiedän, ettei pitäisi testailla ennen kuin on kuukautiset myöhässä, joten tyhmäähän tuo oli. Kaikille näille oireille löytyy muitakin syitä, mutta mun mielestä on epäreilua, että tällaisia oireita tulee mulle yhtä aikaa just nyt! :) Varsinkaan kun nämä eivät ole kuviteltuja vaan ihan oikeita. Tyhmä kroppa. :p
 
Torstai 09.04.2009



Lumikeiju 33v..........kp5/28-30...........yk13.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp26/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp29/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp40/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp42/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
[/quote]

 
Mona, malta vielä pari päivää ja sitten testaat uudelleen. Eihän sille mitään voi, että näiden asioiden kanssa tulee helposti malttamattomaksi :) Sun oireet kuulostaa kyllä tosi lupaavilta.

kuumetta, tylsää, että ensimmäinen puhelusi neuvolaan oli tuollainen. Toivottavasti tänään on ollut mukavampi puhelu ja voit hyvillä mielin alkaa odottamaan ensimmäistä neuvola-aikaa.
Minun lapsettomuustutkimukseni alkoivat aikoinaan (siis vuosi sitten) äitiysneuvolasta ja siten tunnen jo oman sairaanhoitajani siellä ja tiedän, että hänen luokseen on tosi mukava mennä sitten kun tulen raskaaksi. Hän suhtautui lapsettomuushuoliinikin todella ihanasti ja hänen ansiostaan tutkimukset lähtivät alkuun. Meillä oli silloin yritystä takana n. 9 kk ja lääkäriaikaa en onnistunut saamaan millään, mutta sitten työterveyshoitaja (hänelle olen ihan ensimmäisenä huolestani kertonut) vinkkasi, että soittaisin äitiysneuvolaan ja siellä ottivatkin asian heti hoidettavaksi.

Minä voin jo ihan hyvin. Kuten Mona sanoi, niin ihmeellisen vahva sitä tosiaan on!
Tottakai menetetyt alkiot käyvät välillä mielessä, mutta paljon enemmän jo mietin tulevaa hoitoa ja sitä miten pian jo pääsemme uuteen siirtoon, jos kaikki menee hyvin.
Kuukautisten pitäisi alkaa ensi keskiviikkona. Torstaina alkaa sitten piikittely ja viimeksi 12 päivää aloituksesta oli punktio. Sillä kaavalla yritetään mennä nytkin, joten pääsisimme siirtoon vielä tässä kuussa!!

Maanantaina klinikalla lääkäri kysyi minulta, että mitä olisin mieltä siitä, jos siirrettäisiin seuraavassa tuoresiirrossa kaksi top-alkiota eli yritettäisiin tehdä tarkoituksella kaksoset. Olin niin järkyttynyt silloin alkioiden menetyksestä, etten osannut sanoa asiaan mitään.
Nyt olenkin nauranut mieheni kanssa, että lääkäri varmaan yritti vain tuolla järisyttävällä ehdotuksella saada ajatukseni pois alkioiden menetyksestä.
Nyt mietittyäni asiaa olen tullut siihen tulokseen, että vaikka top-alkioita saataisiin nytkin useita, niin en halua kuin yhden siirtoon ja otamme riskin miten loppujen käy pakastuksessa. Saatan kyllä tulla vielä toisiinkin ajatuksiin...
Paras keksimäni suunnitelma (tiedän, että näitä asioita ei voi suunnitella!) on, että ensimmäinen raskaus olisi yksösraskaus ja kun se menisi hyvin, niin sitten voisi tarkoituksella alkaa yrittämään kaksosia.
Joo, vähän liian pitkälle karkaa ajatukset =)

Hyvää pääsiäistä siskot :flower:
 
Perjantai 10.04.2009



Lumikeiju 33v..........kp6/28-30...........yk13.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp27/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp30/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp41/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp43/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
[/quote]

[/quote]

 
Tein pääsisäispäivityksen! Kuukautisfinni on sapunut, samoin kuukautiskivut, joten jokin muu on syynä mun väsymykselle. Höh. Mutta aurinko paistaa, kukat kukkivat ja lämpötila nousee kyylemma pariinkymppiin. Taidanpa lähtee terassille töiden jälkeen! :)

Oikein ihanaa pääsiäistä kaikille!
 

Yhteistyössä