*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Tyylipuhdas nega testattu aamulla. Ekaa kertaa jopa vähän pettynyt olo mutta toisaalta tiedän että kyllä se vauva tulee sitten kun on sen aika tulla. Ei ollut vielä tästä kierrosta. Tänään siis n. dpo 16 eli todellakin näkyisi jos olisi näkyäkseen.
 
miss_piggy
Täällä nyt rv 9+2 ja jonkun sortin pahoinvointia on meinannu iskeä mutta taistelen vastaan :D En ole oksentanu mutta välillä on ruokahalu kadoksissa ja etova olo, väsymys on ihan älytöntä, valkkari lisääntynyt.
Luinkin jostain, että tää rv 9 on se viikko, jolloin pahoinvointi on korkeimmillaan, ja sitten pitäis alkaa helpottamaan. Että semmosta kivaa tänne :)
 
Milk@ toivon todelle, että selkäkipusi ovat edes hiukan hellittäneet :hug:

Lady1979 joskus tulevaisuudessa jokaisella naisella varmaankin on kotigynevehkeet :D eihän sitä aiemmin ollut ovistikuistakaan tietoa. Välillä olis kyllä niin kivaa tietää mitä omassa kropassa tapahtuu :D

Syksy2010 mukavaa odotusaikaa plussanneiden puolelle! :heart: ja kiitos plussatuulien puhaltelusta!

Säihkiss pahoittelut negasta :( Mutta kyllähän vielä toivoa on, kun eikös sulla ollut kuitenkin aika tarkka kierto? jos kuitenkin vaan sulla hormonimäärät kasvaa hitaasti?

Onnea vielä kerran myös Essencelle ja missPiggylle odotusaikaan!

Kirpukka, toivottavasti terot tuo sulle apuja. Mun ongelmiin ne ei valitettavasti juurikaan auttanut. Tai aluksi auttoi, mutta sitten alkoi kierron heittely uudestaan. Monella olen kuullut terojen kuitenkin auttavan tavalla tai toisella. Hienoa, että olet innostunut akupunktiosta :)

Pauge83, onko menkat jo alkanut? Toivottavasti on tänään onnistunut illanvietto mahdollisista vauvahömpötyksistä huolimatta.

Avonlea voi kurjuus, ettei follit olleet kasvaneet riittävästi :( Pidetään pienen pieni toivon kipinä kuitenkin yllä! Ja etäisyyden ottaminen voi tehdä hyvää. Toivottavasti kevät on kohdallasi oikein onnistunut ja mukavia hetkiä kodin sisustamisen parissa!

Dazzler mukava kuulla, ettei itsensä pistäminen tuntunut kauhealta. Itse jo ajatuskin itsensä pistämisestä kauhistuttaa. Toivottavasti saatte tärpin pian ja pieni pysyisi matkassa syliinne asti :heart: teillä on jo niin pitkä taival takana, että olisihan se jo vähintäänkin kohtuullista!

iiris_lorea hienoa, että sinulla on sisko, jonka kanssa jakaa ilot ja surut. Hedelmöityshoitoja kokeneena hän varmasti ymmärtää hyvin ajatuksiasi. Itsellänikin on ihan maailman paras sisko ja olen hänen kanssaan puhunut paljon näistä asioista. Hänelläkin oli paljon haasteita ekassa raskautumisessa.
Ilmoittelehan tänne miten testin kanssa käy sunnuntaina. Pidetään peukkuja :)

ON:
Kunpa päivät kuluisi pian ja tietäisi taas miten tämän kierron kanssa kävi. Huoh! Nyt ei ole ainakaan vielä rinnat kipeytyneet, kuten viimeisissä kierroissa ennen menkkoja (kipeytyneet jo ainakin viikkoa ennen). Nyt vatsaa juilii kuitenkin menkkamaisesti ja niitä tuntemuksia mulla on aina joka ikisessä kierrossa. Silti sitä toiveita elättelee ja tietää, että pettymys on suuri jos/kun menkat alkaa. Tavallaan niiden jo toivoisi alkavan, kun tämäkin kierto on niin pitkäksi venähtänyt. Lotisee varmaan sitten taas ihan urakalla kun lopulta alkavat :(

Kävin testauttamassa kilpirauhasarvojakin tällä viikolla kun alkoi niin ärsyttämään kierron venyminen. Tuloksia saan niistä ensi viikolla. Onpahan sekin sitten selvitettyä.

Fiilikset on ovulaation jälkeen olleet aika hyvät, mutta nyt meinaa masis vähän iskeä. En oikein edes tiedä mikä pv testaisin, hmm. Tänään taitaa olla dpo10. Toisaalta olen kovin malttamaton, mutta tiedän ettei vielä kannattais.

Nyt lasillinen viiniä lauantai-illan piristykseksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Kirpukka, kiva kuulla sun akupunktiokokemuksista! Mulla on huomenna ensimmäinen käynti ja jännityksellä odotan, että minkälaista siellä on.

Pauge, toivottavasti juhlat meni eilen hyvin, etkä liikaa joutunut raskausihasteluja kuuntelemaan.

Avonlea, tosi harmillista, ettei inssi mennyt hyvin. Tule kuitenkin aina välillä kertomaan kuulumisia, vaikka jäätkin taustailemaan. Oikein aurinkoista kevättä sinulle! :)

Dazzler, tsemppiä ekaan IVF:ään ja kaikkiin siihen liittyviin hoitoihin! Kyllä te olette jo sen oman pikkuisenne ansainneet! Nyt on pakko jo olla teidän vuoro saada se raskaus, joka kestää loppuun asti! Täällä pidetään peukut pystyssä! :heart:

Iiris_Lorea, testasitko tänään? Tsemppiä sinne vieraiden kestitsemiseen! Kyllä se ihan pienten vauvojen hoivaaminen on sellaista katkeran makeaa hommaa. Mulla yksi kaveri sai juuri nyt viikonloppuna vauvan. Itkin, kun sain viestin vauvan syntymästä. Tämän kaverin raskaus on ollut mulle kaikkein vaikein, kun oman keskenmenneen raskauden laskettuaika olisi ollut maaliskuussa eli me oltais voitu olla äitiyslomalla lähes koko aika yhdessä ja hänen raskautta katsellessa koko ajan mietti, että itse olisi ollut samassa tilanteessa, jos kaikki olisi mennyt hyvin. Harmittaa kyllä tosi paljon, että tällaisia kateuden tunteita pitää olla, kun oikeasti haluaisin vain olla onnellinen heidän puolestaan.

Mikäs on Säihkiksen tilanne? Testailitko vielä uudelleen? :popcorn:

Bling, toivotaan, että kilppariarvot on kunnossa! Mulla oli ainakin hyvä merkki silloin kesällä, kun rinnat ei kipeytyneet, sillä siitä kierrosta plussasin! Toivotaan sulle parasta! :)

Milka, toivottavasti selkä on jo parempi ja kivut hellittäneet! Ihanaa varmasti saada mies ihan kohta takaisin kotiin!

ON: Täällä on jotenkin sellaiset laimeat fiilikset. Oviksen bongasin ja se hyödynnettiin ja nyt varasin verikokeen ensi viikon lopulle, josta sitten tarkastetaan, tapahtuiko ovulaatio oikeasti.

Vähän ahdistaa näiden piinapäivien alkaminen, kun en enää millään jaksaisi pettyä taas. Nyt yritän oikeasti olla miettimättä oireita (joo, tiedän, etten siihen taaskaan varmaankaan pysty). Mulla on jo tän kierron alusta asti ollut sellainen olo, ettei nytkään tärppää, eikä fiilikset ole siitä mihinkään muuttuneet, vaikka ihan mielenkiintoisia on nämä kaikki hoitohässäkät olleet. Nauratti oikein, kun luin vielä lääkärin raportin aukiolotutkimuksesta, kun siinä oli mun kohdun limakalvosta kuvaus: muhkea triple 8,7 mm, ja ultratessaankin lääkäri oikein huokaisi, että ”oo, onpa hieno limakalvo”. Ainakin joku asia on siis kunnossa, vaikka ei siitä limakalvon muhkeudesta ainakaan vielä ole paljon hyötyä ollut. :|

Huomenna siis akupunktioon. Mielenkiinnolla odotan.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Twinflower, en ole testaillut uudelleen mutta ei ole menkatkaan alkaneet. Alamahaa jomottaa samallalailla kuin on jomottanut jo pari viikkoa.. Bling säkin kyselit että eikös kierto mulla ole säännöllinen. On tosiaan ja tämmöinen kp31 tuntuu ihan kummalliselta. Aattelin että testaan uudelleen vasta joskus ti-ke jos ei vuotoa kuulu. Toivon vaan ettei kierto ala heittää ihan häränpyllyä niin kun nyt vähän vaikuttaa :(
 
Pikaisesti omaa napaa...

Voi kettu!!! Menkat alkoi tänään. Mulle voisi päivittää siis Bling................. 30v............kp 1/22-48...... yk11

Harmittaa niin suunnattomasti ja fiilis ollut ihan maissa. Pari kyyneltäkin tullut tirskautettua :( Voi kurjuuden kurjuus. Mä inhoan näitä kiertojen ekoja päiviä! Kaiken kukkuraksi migreeni puskee päälle niin kuin monesti menkkojen aikaan. Illalla aiemmin oli jo sellainen olo, että taju lähtee kun alkoi olla niin huono olo. Nyt unta palloon ja toivottavasti aamu näyttää kirkkaammalta.
 
Pahoittelut Bling menkoista ja voimia uuteen kiertoon! :flower:

Täällä ei mitään uutta kierron suhteen. Ei ole menkat alkaneet mutta ihan järisyttävän kamala päänsärky ja palelu alkoi viime yönä. Raskaustoiveita tämä ei nosta vaan ainoastaan ketutuksen siitä, että flunssa saati influenssa tästä vielä puuttui... :headwall: Kyllä mä nyt tänään aattelin kuitenkin käydä apteekin kautta ja huomenna aamulla testata jos tilanne vieläkin tämä.
 
Muksaa talvista maanantaita =)

Twinflower Onnittelut muhkeasta limakalvosta :D
Täytyy onnitella kaikista hyvistä jutuista, tähän vauva asiaan liittyen,
eikä se koske pelkästään plussaa.. :)
Hyviä akupunktio hetkiä ja jaksamisia piinapäiviin. Kyllä sieltä plussa voi tulla,
vaikka nyt ei siltä tunnukkaan. Tsemppiä :heart:

Bling Pahoittelut uudesta kierrosta ja luja rutistus :hug:
Pari ekaa kierto päivää on aina niin syvältä. Mutta kyllä se uusi into ja toivo sieltä taas alkaa nostaa päätään (ainakin itsellä aina näin) ja se kummasti taas tsemppaa eteenpäin. Toivottavasti on migreeni helpottanut ja muutenkin on mieli taas jo parempi. :heart:

Säihkiss nythän menee jänskäksi. :O Kyllähän päänsärky ja palelu menee helposti myös raskaus oireista.. Tule heti kertomaan, mitä testi näytti.
Tässä vois nyt olla kyseessä myöhänen kiinnittyminen ja helmikuun eka plussa tulee sieltä. :heart:

Suuri kiitos kaikille tsemppareille ihanista ja rohkaisevista sanoista. =)
Ootte ihan mahtavia!! :heart:
Täällä tänään jo 5. pistos päivä ja hyvin on edelleen menny ja hyvin vähillä tuntemuksilla. Huomenna otetaan sit toinen ja vähän järeempi piikki käyttöön, että saas nähdä kuin mun huolettomuus tyssää siihen.. Nooo, täytyy vaan pystyä pitämään pää kylmänä ja ajatella, että nää on nyt VASTA VAAN näitä pikku juttuja ja vieläkin kovempia on tiedossa. Mutta niitä en mieti vielä. Edelleen vaihe kerrallaan mennään. =)
 
Pikainen tilannepäivitys... Hain apteekin oman ja Predictor early -testin töistä tullessa ja en tietenkään malttanut odottaa aamuun vaan tein sen Predictorin. Tuloksena erittäin puhdas nega. Alkais nyt sitten vaan ne menkat että pääsis uuteen kiertoon : /
 
Pahoittelut Bling menkoista. Joka kerta se on vaan niin masentavaa, mutta onneksi parin päivän päästä jo varmasti helpottaa. Toivottavasti sun migreeni ei äitynyt pahaksi.

Säihkiss, onpa inhottava tilanne, kun tuolla tavalla kierto kikkailee. Tulisi nyt ratkaisu suuntaan tai toiseen. Mielellään olisin lukenut plussauutisia…:|

Kiitti Dazzler onnitteluista! :D Täytyy tosiaan yrittää ottaa kaikista vähänkin positiivisista asioista ilo irti, kun muuten tästä hommasta ei tule kyllä yhtään mitään. Tsemppiä isompien piikkien käyttöön!

ON: Kävin tänään siellä akupunktiossa ja kokemus oli kyllä tosi hyvä! Haastattelun, pulssin kokeilun ja kielen tarkkailun :D jälkeen diagnoosi oli se, että minussa on paljon verta, mutta se pakkautuu eikä kierrä tarpeeksi ja tekee tämän takia muhun kylmyyttä joillekin alueille (tai jotain tän suuntaista) Nyt siis pisteltiin veri kiertämään ja lämmitettiin polvia ja alavatsaa. Posket hehkuu vieläkin, vaikka hoidosta on seitsemän tuntia ja alavatsaa on nippaillut pikkusen koko illan. Uuden ajan varasin parin viikon päähän, jolloin seuraavat menkat on jo ohi. Mieskin jo vähän lämpeni asialle, josta olin tosi yllättynyt, kun se tosiaan aluksi tyrmäsi idean ihan täytetä huuhaana. Nyt se sitten sanoi, että voikin tulla ensi kerralla mukaan ja tämä lupaus tuli ihan ilman, että mä edes ehdotin asiaa! Oho! :)
 
Säihkiss voi p..ka, että negaa näytti :(
Mielellään olisin minäkin plussa uutisista onnitellut..
Mutta mutta, ei pidä masentua, teillä vasta muutama yk takana, jotenka ei syytä huoleen. Nyt kun ne perhanan menkat sieltä alkaa, niin pääset taas jo touhuumaan uutta yritystä ja sitä positiivista tulosta. :heart: =)

Twinflower aikun mukava lukea sun positiivisesta aku ensi käynnistä.. Mä olen kanssa aina ollu vähän sitä mieltä, että huuhaata hommaa. Mutta pakko on munkin alkaa perumaan puheitani, koska sen verta olen nyt lukenu noista positiivisista tuloksista, mitkä mitä luultavammin on kuitenkin sen akupunktion ansioita,niin eipä se ihan hölynpölyä taida ollakkaan.. =)
Toi diagnoosihan oli sen puoleen hyvä, että jos sulla kohdussakin on vähän verenkierto pysähdyksissä ja nyt noilla aku hoidoilla alkaa veri sielläkin kiertää, niin kyllä kelpaa pikkusen alkion sinne sitten lujaa tarrata, kun on kohdun verenkierto kondiksessa. :D :heart:

iiris_lorea sinne sitä plussaa kanssa niin toivoisin jo :heart: kaikille toivon, mutta pitkän matkan tehneille, vielä pienesti enemmän.. :saint: Mutta hieno juttu, että taas olet ottanu yhden askeleen eteenpäin ja kaavake on nyt täytetty.. Siitä se lähtee ja toivottavasti alkaa homma sitten rullaamaan nopsaan eteenpäin. Paljonhan on syitä, minkä takia haikaran matka saattaa vähän, tai vähän enemmänkin kestää.. Mutta sitten taas, välttämättä ei löydy mitään syytä. Mutta kyllä se plussa ja vaavi vielä teillekin tulee, siitä mä olen varma. =) Toisilla se vaan tapahtuu helpommin, kun toisilla ja toiset tarvii siihen vähän hoito apua.
Mutta tuli se pikkunen sitten millä "tyylillä" tahansa, on loppu tulos yhtä tärkeä ja rakas. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
iiris_lorea pahoittelut uudesta kierrosta. Tosiaankin teille pitkään yrittäneille sitä plussaa toivoisi ihan erityisesti.

Kiitos teille kaikille jotka ootte jännänneet tätä mun outoa kiertoa :) Nyt ei tarvii enää jännätä, alkoi ne menkat nimittäin tänään, onneksi. Ja eiliset palelut ja päänsäryt tosiaankin enteili kunnon tautia. Illalla nousi kuume lähes neljäänkymmeneen ja tää päivä on mennyt peiton alla ihan taju kankaalla. Nyt alkaa jo elämä voittaa, toivottavasti huomenna olis jo parempi päivä.

Mulle siis voi päivittää kp1/28-32 ja yk4.
 
Keskiviikko 13.2.2013



Säihkiss..............33v...........kp 2/28.......................yk4
Iris_Lorea............31v...........kp 3/26-32..................yk31
Bling................. 30v............kp 4/22-48.................yk11
Pauge83..............29v...........kp 4/24-27.................yv 2,5
Dazzler...............36v...........kp 8/28-30.................yv3 (3km 1ku 1IVF)
Kirpukka..............36v...........kp 8/28-29..................yk15 (kkm 9/12)
Milk@................ 37v............kp 9/29......................yk4
Pinni82...............30v............kp 16/28-31................yk5
hiisi -78...............34v...........kp 18/28.....................yk7 (km 8/12)
Twinflower...........33v...........kp 21/27-28................yk17 (km 8/12)
ansarikukka......... 33v...........kp 26/24-30................yk1
M11su.................34v...........kp 28/28-31.................yk17
haave_ilija...........32v...........kp 31/28-38................ yk4
Kiiltis-75..............37v...........kp 33/24-30.................yk14
mm-79................33v...........kp 34/27-29.................yk20
Emeliya...............30v...........kp 34/25-26.................yk12
Saippo................35v...........kp 53/32-50.................yk12


Taustalla:
Avonlea, Starhope, Haniböö83, pienestä kii, lady1979, Ethel, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Plussanneet:

Essence................33v.................yk6............plussa 31.1.2013
rupeltaja...............30v............. ..~yk3............plussa 21.1.2013
Syksy2010.............31v............... yk28...........plussa 17.1.2013
miss_piggy.............31 v...............yk8............plussa 12.1.2013
zapata...................31 v..............yk5.............plussa 5.1.2013
TarinaMarianna.......32 v............~ yk5............plussa 31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
Heti alkuun (.) Eilen alkanut orgalutran pistäminen sujui sekin mallikkaasti,
eli kaiken kaikkiaan hienosti sujunu nämä pistelyt. =)
Sitten, tänään oli eka folli ultra ja hyviä uutisia sieltäkin. Ihan ekaksi, alkoi ihan hymyilyttään, kun lääkäri kehui limakalvoa kauniiksi, tuli heti se Twinflowerin myöskin kehuja saanut limis mieleen.. Kaikkee siinäkin tilanteessa ehtii ajatella. :LOL:
Oikeessa munasarjassa
kypsyi 8 follia 9-14mm ja vasemmassa 4 10-15mm. Lääkkeet on alkaneet vaikuttaan hyvin ja samoilla määrillä jatketaan.. Perjantaina vielä toinen ultra ja sitten maanantaina tai tiistaina punktio!!! OMG!! Se pistää nyt jo pikkusen jänskättään ja olen varautunut siihen, että tulee sattumaan niin p..keleesti.. : /
Vaikka lääkäri kyllä sanoi, että kipulääkkeet on todella hyvät.. No mutta, se nähdään sitten alku vkosta.
Nyt kuitenkin kaikin puolin todella hyvillä mielin jatketaan tästä kohti punktiota ja toivottavasti myös kohti sitä pääasiaa eli alkion siirtoa. :heart: :D

Säihkiss vaikka tätin vierailut on aina ihan syvältä, niin tässä tapauksessa
tietysti taas hyvä juttu, että suvaitsi kuitenkin saapua paikalle, eikä näin ollen tarvinnut pidempiä aikoja odotella.. Pääsette tekin taas pian tosi toimiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: zapata
Iltaa siskot!

Onpa teitä listan loppupään piinailijoita tosi paljon! Onko kellään mitään uutisia? :popcorn: Nimim. kärsimätön ja utelias :whistle:

Iiris_Lorea, ihan todella iso rutistus sinne ja kyllä minäkin olisin jo halunnut kuulla sieltä sun suunnalta plussauutisia :heart: Onneksi nyt kuitenkin pääsette aloittamaan tutkimukset ja toivotaan, että saatte kaikkien perustestien tulokset pian. Se kyllä helpottaa, kun saa jotain tietoa ja neuvoja siihen, miten tässä pitkässä projektissa voisi onnistua.

Säihkikselle pikaisia paranemisia! Toivottavasti voit jo paremmin ja pääsette pian uuteen yritykseen! :)

Dazzler, eiks tuntunutkin kivalta, kun limakalvoa kehutaan! :LOL: Onnea siis sullekin! :D Ja kuulostaa hyvältä ja suurelta toi sun follisaalis! Nyt pidetään peukut pystyssä, että follit jatkaa kasvamistaan ja saatte hyvän saaliin punktiopäivänä mahdollisimman kivuttomasti! Tiedätkö jo milloin siirto tehdään?
 
Tulin kurkistelemaan tämän oman vauvakuumeiluaikani pinon kuulumisia! Kiva kun täällä on niin aktiivista kirjoittelua! :)

Ekaksi haluan lähettää Avonlealle tsemppihalaukset! :hug: Kovasti toivon että teilläkin kävisi parhain päin! Jos yhtään lohduttaa niin meilläkin se toinen ja viimeinen inssi, josta oli tosi huonot ennusteet (kaksi follia mutta kasvoivat liian hitaasti sekä miehen simpat niin huonot ettei melkein kannattanut edes inssiä yrittää), oli kuitenkin se josta tärppi kävi.

Kovasti tsemppiä kaikille muillekin ja etenkin teille hoitoja läpikäyville! Itselleni tuo 8kk hoidoissa oli kyllä elämäni varmasti henkisesti rankinta aikaa. Onneksi se kuitenkin kannatti! Ja ehkä nyt kun meidän 3kk vauveli vetäisee ne ties kuinka monennet kilarit päivän aikana tai herää kymmenennen kerran yössä, niin voi muistuttaa sitten itseään että kuinka paljon on töitä tämän eteen tehty ja kyyneliä vuodatettu.

Tunafish ja Urho-poika 3kk
 
  • Tykkää
Reactions: Twinflower
Twinflower kiitos kiitos ja kyllä, kehuja on aina mukava saada! :D
Kaiken järjen mukaan, jos kaikki menee hyvin, eli jos rakkuloista löytyy soluja ja ne hedelmöittyy ja jakautuu niin hyvin että siirtoon päästään, olis se the päivä sitten keskiviikko tai torstai. Ei juhlita kuitenkaan vielä, mutta alku näyttää nyt hyvältä.. =)

Tunafish-78 Paljon kiitoksia tsempeistä ja kovasti onnea pienen palleroisen johdosta. Ihanaa, että teilläkin tuhisee nyt pieni mies. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Twinflower
Pikaiset kirjoitukset nyt reissulta palattua:

Täällähän on kovasti tapahtunut kaikenlaista, hurjasti onnea kaikille plussanneille!

iiris_lorea Siitä se lähtee! Itsellä nuo tutkimukset ovat jo takana ja kyllä ne on hyvä käydä läpi, oli lopputulos sitten mikä tahansa.

Twinflower Mahtavaa että tutkimusten mukaan kaikki on kunnossa! Nyt on ainakin helpompi jatkaa eteenpäin kun tietää että estettä raskautumiselle ei ole.

Dazzlerille tsemppiä tuleviin koitoksiin. Toivottavasti punktio menee hyvin ja mahdollisimman kivuttomasti! Mahtavaa että pistosten laitto sujui sinulta alun peloista huolimatta hyvin.

Avonlea, pahoittelut inssistä :(.

ON: Reissusta palattu ja ikävä kyllä mulle voi merkata kp 6/27-29 yk21.
Tähän kiertoon en lääkitystä inssiä varten aloittanut joten luomuna kokeillaan vielä tämä kierto.

Voimia ja tsemppiä kaikille!
 
miss_piggy
Mukavaa Ystävänpäivää Kaikille!:heart::flower:
Ystävänpäivän kunniaksi täällä pyörähti käyntiin tänään rv 10+0. Nyt on parikin päivää jotka tulee muistamaan, ovulaatio oli 31.12 jolloin tärppi kävi ja nyt ystävänpäivänä 10 viikkoa täynnä :D
 
Hyvää ystävänpäivän iltaa kanssasisaret! :heart:

Mun oli pakko tulla tänne purkamaan sydäntäni. Varoitus, saattaa sisältää yksityiskohtaista tietoa kuukautisvuodosta... :ashamed: Niitä menkkoja, jotka muka alkoi tiistaina, ei todellakaan voi menkoiksi kutsua. Kuukausi sitten oli niukkaa vuotoa mutta nyt ei ollut kyllä vuotoa ollenkaan. Pienenpientä ruskeaa tuhrua paperiin silloin ti-aamuna, jolloin sitten laitoin kupin paikalleen. Iltaan mennessä kuppiin ei ollut tullut pisaraakaan. Eilisen aikana saalis n. 1/2 teelusikallista semmoista ruskeaa lirua ja siinä se sitten olikin. Siis sen jälkeen kun syys-lokakuun vaihteessa jätin laastarin pois, menkat on niukentuneet kerta kerralta ja tää oli ihan pohjanoteeraus. Vaikka ei niukka vuoto tarkottaiskaan ohutta limakalvoa niin kyllä tässä nyt jotain häikkää on. Yritän varmaan saada ensialkuun soittoajan omalle ihanalle gynekologilleni, jos saisi jonkunlaista mielenrauhaa. Eikä ole siis nyt kysymys siitä, että murehtisin näillä yk:lla siitä kun en ole tullut raskaaksi, ei missään tapauksessa. Jotenkin vaan se, että oma kroppa ei toimi normaalisti, vetää mielen matalaksi. Tiedän että niukka vuoto on normaalia mutta tätä ei kyllä voi enää normaaliksi sanoa. Kuukausi sittenhän tein raskaustestin sen minivuodon jälkeen kun alamahakivut jatkui vuodon jälkeenkin ja mietin "valemenkkojen" mahdollisuutta. Nyt en viitti testata turhaa kun tuli niin myöhäisillä kp:llä testattua niitä negoja vaikka oireet on ihan samat.

Anteeksi tämä itsekeskeinen vuodatus, vähän se kuitenkin helpotti :|
 
SL
Säihkiss anteeksi kun tulen täältä kommentoimaan, mutta ihan hyvä on käydä tarkastuttamassa munasarjojen ja kohdun tilanne ultrauksella. Itsellänihän ehkäisyn poisjätön jälkeen kuukautiset niukkeni tosi niukoiksi, hyvä, että tosiaan mitään tuli siteeseen, lähinnä pyyhkiessä saattoi jotain pientä rusehtavaa jäädä paperiin, mutta se oli sitten siinä. Masensi silloin todella paljon, kun tajusi, ettei oma kroppa toimi yhtään. Menin sitten yksityiselle puolelle lääkäriin ja siellä sitten ultrattiin ja otettiin verikokeita. Näiden perusteella todettiin lievä kilpirauhasen vajaatoiminta sekä munasarjat vaikuttivat pco-tyyppisiltä. Näiden pohjalta alettiin sitten hoitaa meidän lapsettomuutta. Oltiin tuohon mennessä yritetty noin puoli vuotta. Mutta muista vaatia, että tilanteesi tutkitaan. Jos itse ei osaa vaatia eikä toivoa niin ne lykkää sulle vaan terolut-kuurin ja toivottavat parempaa yritystä. Itse ainakin koin silloin, että haluan asioiden selviävän joutuisasti, koska tiesi, että jos en vaadi tutkimuksia niin asioiden eteneminen venyy helposti vuosillakin. Toivon sulle kovasti tsemppi-mieltä ja että asiat alkavat selkiämään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
Mitäs leideille kuuluu? Onpa tosiaan monella jännät paikat =) jännää!

Mä olin tässä kierrossa ajatellut olla testaamatta tota ovista ollenkaan.. sorruin nyt kuitenkin edellispäivänä kun oli niin varma olo siitä, ettei ollut ne kaikista hedelmällisimmät päivät. Negaa näytti testi ja aattelin jo oviksen menneen vallan ohi kun kiertokin on jo niin pitkällä. Tänään sitten töissä ajatukset vaelsi vaikka missä (hehe) ja kotona testasin uudelleen. Kaksi vahvaa viivaa eli pääsen sittenkin tositoimiin. Muutenkin olo on kovin aurinkoinen ja pirteä. :D

Mahtavaa viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler
Kiitos SL vastauksesta! :)

Sain omalle gynelle soittoajan joka tosin meni muutaman viikon päähän mutta eipä tässä mikään hengenhätä ole. Luultavasti vastaanottoaikakin tietty tarvitaan ultrineen ym. mutta sekin helpottaa kun saa vähän kysellä miltä tää hänestä kuulostaa. Mulla siis tausta semmoinen, että samaisen lääkärin ehdotuksesta jätin laastarin pois juuri silloin viime syksynä. Olen melkoisen hoikka, vähän liiankin, ja hänen mukaansa olin niin matalahormoninen ihan silmämääräisesti limakalvojen perusteella, että hormoniehkäisy ei todellakaan tehnyt hyvää. Eli saipahan sikäli vähän vauhtia tää meidän vauvaprojekti kun tuli oikein lääkärin määräys lopettaa ehkäisy :) Tuon hormonitilanteenhan piti siis parantua ehkäisyn lopettamisen jälkeen mutta kyllähän tässä on nyt merkit ihan päinvastaiseen... No mutta asiat järjestyy aina parhain päin, siihen uskon tässäkin asiassa.

Eiköhän tää nyt riitä mun sairauskertomuksesta :) Oikein ihanaa viikonloppua siskot ja plussatuulia jännäilijöille! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler ja SL
mm-79 Kiitos paljon tsemppauksesta ja sinne toivon, että nyt tämä viimeinen
luomu kierto toisi sen ihanan toisenkin viivan siihen r-testiin. :heart:
Plussa tuulosia puhaltelen sinne suuntaan. ++++:whistle:

Pinni82 Onnittelut ovis plussasta, upee juttu että se sieltä tuli. =)
Nyt ei muuta kun armotonta hyödyntämistä sitten vaan ja parin viikon päästä plussaa kehiin. :D

Säihkiss hyvä että sait gynelle ajan. Siitä se alkaa tilanne selviimään ja saat apua tilanteeseen. Varmasti asia hoituu parhainpäin ja sieltä se plussakin sitten tulee, kun kaikki on kunnossa. :heart: :)

Loppuun vielä pikainen (.)
Tänään oli se 2. ultra ja muuten kaikki ihan ok, paitsi että osa folleista oli kasvanut vaan sen 1mm/päivä, kun normaali kasvuvauhti on 2mm/päivässä.
Lääkäri oli edelleen ihan positiivinen ja sanoi, että joillain saattaa osa folleista kasvaa vaan vähän hitaammin. Ei mitään hätää siis.. :)
Nyt sitten pistelen vielä normaalisti la ja su.
Sitten maanantaina vielä 3. ultra ja irrotuspiikin tuikkasu. Punktio keskiviikkona ja perjantaina (peukut pystyyn, et sinne päästään) olisi sitten alkion siirto. =)
Ou jee, näillä mennään. :D

Nyt ei muuta, kun
Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua naiset :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

En ole tänne hetkeen kirjoitellut. Mulla on nyt oikeasti (16.2) kp22 ja yk 13 siis pärähti käyntiin jo hyvän aikaa sitten. Pari päivää on ollut sellaisia nippailuja oikean munasarjan kohdalla, että taitaa olla ovisaika. Tikutellut en ole, mutta hyödynnetty on :)

Säihkiss: Mulla oli myös ehkäisyrenkaan lopettamisen jälkeen, jonkin aikaa todella niukat kuukautiset. Nyt kun olen ollut jo yli vuoden ilman hormoniehkäisyä ovat ne alkaneet pikkuhiljaa tulla runsaammiksi, ikäänkuin hormonitoiminta alkaisi heräillä uniltaan. Noi oviskivutkin on uusi asia ja ajattelen niiden olevan osa tätä heräämistä. Myös finnejä on tullut ja hiukset rasvoittuvat ihan eri tavalla.. Mies aina naureskelee, että mulla on puberteetti 35-vuotiaana.
Mut pointtina siis se, että saattaa kestää, ennenkuin kuukautiset kunnolla käynnistyvät. Mut hyvähän se on ajoissa selvitellä gynen kanssa.

Dazzlerille paljon tsemppiä hoitoon.

Täällä onkin kivan vilkasta ja uutta porukkaa mukavasti
Itse tahdon kirjoitella vähän harvakseltaan työ, opiskelu ja muista kiireistä johtuen. Lisäksi ehkä näillä yrityskerroilla vähän alkaa turnausväsymyskin iskeä..:S
Mielialat heittelee, välillä itkettääkin oma raskautumattomuus, varsinkin kun raskaana olevia ihmisiä on joka puolella mun elämässä tällä hetkellä.
Kuitenkin yksi päivä, kun istuin bussissa, mulle tuli tosi vahva tunne siitä, että jos meille ei suoda vauvaa, on silläkin joku tarkoitus. Eli siis elämällä on sitten tarjota mulle jotain sen tilalle. Silloin oli jotenkin tosi varma ja luottavainen olo. Sitä tunnetta on hyvä muistella seuraavassa hormonimyrskyssä menkkojen taas alkaessa.
 

Yhteistyössä