*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Keskiviikko 2.1.2013



hiisi -78...............34v...........kp 3/31.......................yk6 (km 8/12)
Saippo................35v...........kp 11/32-50..................yk12
ansarikukka......... 33v......... kp 10/24-30.................yk1
M11su.................34v...........kp 15/28-31...................yk16
Kiiltis-75..............37v...........kp 20/24-30...................yk13
Iris_Lorea............31v...........kp 20/26-32..................yk29
Dazzler...............36v...........kp 23/29-33...................yv2 (3*km, 1ku)
zapata................31v...........kp 24/24-26...................yk5
Kirpukka..............36v...........kp 24/28-29..................yk13 (kkm 9/12
Milk@................ 37v...........kp 25/31........................yk3
haave_ilija...........32v..........kp 27/28-38................... yk3
Avonlea..............36v..........kp 28/26-28....................yv2
miss_piggy..........31v...........kp 28/29........................yk8
TarinaMarianna ... 32v..........kp 31/25-33.................~yk5
Twinflower...........33v...........kp 33/28.......................yk15 (km 8/12)
starhope............. 37v...........kp 42/25-26...................yk7




Taustalla:
Haniböö83, pienestä kii, lady1979, Ethel, Pauge83, Sakara, Syksy2010, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Linkki edelliseen keskusteluun:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2077042-3-kymppiset-ensikertalaiset-vol-8-a/
 
Viimeksi muokattu:
Kirpukka toihan on tosi hyvä juttu, että olet menossa gynelle ottamaan asioista selvää. Se on paljon parempi, kuin vaan pähkäillä, että mistä tuhruilu johtuu..

Milk@lla kuulostaa kurjalta tuo tulehdus :hug:
No mutta hyvä, että on lääkitys kohillaan ja pääset viheliäästä eroon :)

hiisille kovasti kiitoksia uudesta pinosta. Sovitaan, että tää on sellanen Ilon ja Onnen Plussa rikas rakas -ketju :heart: :D

Mandala kiva, kun käväsit moikkaamassa :) Joskus tässä ketjussa ollaan yhessä kuumeiltu. Siihen aikaan olin vielä Rumor nimellä. Todella todella ikävä tuo putkien menetys juttu :hug: Voi kumpa saisit innostuksen kuitenkin lähteä hoitojen "maailmaan" ja sitä kautta yrittämään vauvaa. Itsekin yhdellä tuuballa porskutan eteenpäin (keväinen ku vei toisen) ja kaikenkaikkiaan 4 keskenmenoa kokeneena ja iän alkaessa painaa, vie meidänkin tie kohti IVF hoitoja.. Kyllähän se kammoksuttaa, mutta silti, päätös on tehty ja jos ei ihmettä nyt tapahdu, niin helmikuun kiertoon aloitetaan hoidot...
Kovasti tsemppiä sinne ja varmasti päätöksenne on oikea, oli se sitten hoidot tai ei :)

miss_piggy... Oletko testannu nyt r-testillä? Hei, ja jos nyt vasta olikin se ovis, niin testaat parin viikon päästä sit viimestään sen plussan.. ;)

ansarinkukka tervetuloa :flower: ...nyt en muista yhtään olenko sua vielä tänne tervetulleeksi toivottanu.. nyt on ainakin se asia korjattu =)

Mä en muista ketä muita tuolla vanhassa ketjussa just oli kirjotellu.. Varmasti nyt unohdin jonkun.. :(
 
Kiitokset taas kaikille tsemppauksesta! Ja Hiisi-78, kiitos uuteen ketjuun siirtymisestä :)

Tosi ikäväähän tää nyt oli, mutta toisaalta helpotti, kun sain tietää, mikä oli vikana. Alavatsa kun on ollut niin tosi kipeä jo kuukauden verran. Onneks ei kuitenkaan gynen silmään vaikuttanu kovin pahalta tulehdukselta..

Hassu juttu on se, että tää tapaus vaan vahvisti mun uskoa siihen, että me vielä saadaan lapsi! Olen aina joutunut taistelemaan hyvien asioiden eteen, ja tää on vaan yksi niistä jutuista, joissa aion tulla tunnelin toisesta päästä ulos voittajana, tavalla tai toisella! :)

Mukavaa torstaita kaikille.
 
Kiitos minunkin puolestani Hiisille uudesta pinosta! Jos tää olis nyt uuden aikakauden alku ja mekin siirryttäis vuoron perään tonne plussalistalle :) Mulle vois kierron kestoksi vaihtaa vaikka 28-29 päivää. Se taitaa olla nyt lähimpänä totuutta...

Ansarikukalle en ole tainnut vielä toivottaa tervetuloa... joten tervetuloa tänne meidän mukavien ihmisten joukkoon kuumeilemaan! :) Täällä on niin ihanaa tsemppausta ja toisista välittämistä ilmassa! Mutta samalla kuitenkin pahoittelut teille kaikille, että omalta osaltani olen latistanut tämän palstan tunnelmaa negatiivisella fiiliksellä, mutta joskus vaan on vaikea uskoa tulevaan, kun vastoinkäymisiä tuntuu vaan riittävän... Yritän taas tsempata ja olla luottavaisempi ja positiivisempi :)

Oli kiva kuulla Mandalastakin :) Minäkin muistan sinut hyvin niiltä alkuajoilta, kun tänne palstalle putkahdin. Kovasti toivon tsemppiä, kaikkea hyvää ja positiivista mieltä teille!! :hug:

Milk@lta olisin vielä halunnut kysyä, että miten se kohtutulehdus todettiin? Ultrallako ihan vaan? Toivottavasti tulehdus hellittää pian ja pääset taas täysillä mukaan tähän hommaan :)

Mulla alkaa taas näkyä tunnelin päässä valoa. Niin kovasti toivon, ettei huomenna paljastu mitään ikävää ja että saisin lähetteen johonkin hormonikokeisiin. Nyt on tuhruttelu taas vaihteeksi loppu. Kolme päivää sitä kesti ja niukkaa se oli, mut harmittaa silti vietävästi semmoinen :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Kirpukka, lääkäri totesi oireiden perusteella ja varmisti ultralla. Oireita: kovat alavatsakivut ja vihlonnat, samea valkovuoto, voimakas aristus kohdussa sisätutkimusta tehdessä. Gyne sanoi kyllä, että ei vaikuta kovin voimakkaalta tulehdukselta, koska kuumetta ei ole, mutta suositteli antibiootteja pitkään jatkuneiden kipujen ja raskautumisyrityksen takia. Joskus tulehdus voi nimittäin tukkia munatorvet. En yleensä syö antibiootteja ellei ole ihan pakko, mutta tässä tapauksessa on niin paljon pelissä...
 
miss_piggy
Dazzler:Arvaa vaan oonko testaillu :D Ja negaa sieltä on tullu, eli kyllä se ovis varmaan oli vasta nyt kp 26 :) Pitäs vissiin tilata lisää noita testejäkin ku jotenki huomaamattomasti kaikki käytetty :LOL:
Nyt siis kp 29/29, ja kyllä veikkaan että tää kierto tulis joka tapauksessa olemaan lähemmäs 40 päivää.
 
Jep mäkin käyn täällä säännöllisesti katselemassa, josko plussia ois luvassa. Jotenkin olen vahvasti vielä kiinni siinä vauvakuumetunteessa. Odotuksen odotus kesti niin pitkään. Plussapuhureita tänne!

miss piggy Onnea oviksesta. Ihanaa, että se kuitenkin tapahtuu. Mä raskauduin kierrosta, jossa ovisplussa tuli kp 29. Tikkuja kului paljon noilla kierron pituuksilla, mutta oli joka pennin arvoista.

Tatja+pikkuinen 23+5
 
Vähän kuulumisia täältä taustalta.

Meillä yritys jäi alkusyksyllä tauolle kolmannen keskenmenon jälkeen. Motivaatiota yrityksen jatkamiseen ei oikeen ollut ja joulukuussa oli tarkoitus päästä tutkimuksiin. Mutta sitten kuinkas ollakaan, ehkäisyn kanssa kun jahkailtiin, sain uuden plussan 31.10. Ar-ultrassa alkio oli viikon pienempi kun plussa olisi edellyttänyt (niin kuin edellisillä kerroillakin) ja vuodon odottelu alkoi (edelliset km viikoilla 7-8). Tänään nt-ultrassa sikiö vastasikin kokoa 13+6, joten 2 viikkoa enemmän kun ar-ultran mukaan. Pikkuinen oli aika vilkas ja kaikki tarvittava löytyi. Kai sitä vähitellen voisi jo alkaa toivoa, että meilläkin voi olla vauva heinäkuussa :) eikä enää tarvitsisi palata takaisin lähtöruutuun.

Toivottelen vielä teille kaikille plussarikasta vuotta 2013!
:flower:

Sakara 13+6
 
miss_piggy No joo, voin kyl kuvitella, et testejä on mennyt yks jos toinenkin :D Mutta hei, vaikka se kierto nyt venyykin, niin uskon, että otat Tatjasta mallia ja tuot sen ihkun plussan tuliaisina tästä pitkästä kierrosta :heart:

Kirpukka, ihan mahtavaa, että se valo sieltä tunnelin päästä taas vilkkuu =)
Ja tuskimpa sieltä gyneltä ikäviä uutisia tuot mutta apuja varmaan tulet tilanteeseen saamaan, näin kovasti toivon :) Oletko huvikses testannu r-testillä?..... Mä täällä taas intoilen noitten testauksien kanssa..... ;)

Milk@ sulla on ihan mahtavan positiivinen asenne taas tähän touhuun. Upee juttu :heart:

Sakara, aivan järisyttävän upee juttu, että taas on tärppi käynyt ja jo noin pitkällä menet. Jotenkin luo itseenkin uskoa, että toistuvien keskenmenojen jälkeen, se pysyväkin plussa on mahdollinen :heart: Sydämeni pohjasta toivon ja uskon, että teillä tällä kertaa menee kaikki 100% nappiin ja heinäkuussa sustakin tulee äiti :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Ai että, olipa mukavaa kuulla Vissyliinistä, Tatjasta ja Sakarasta :) Vissyliinin ja Tatjan plussat jo muistinkin, mutta erityisen ilahtunut olin nyt uutisesta, että Sakarallakin on tärppi käynyt ja pikkuinen pysynyt matkassa!! Oikein tosi tosi paljon kaikkea hyvää teidän jokaisen odotusaikaan :heart: Ja käykäähän aina välillä puhaltelemassa niitä plussatuulosia tänne vanhaan kotiketjuunkin!

Miss Piggy, sinuun luotan minäkin... eli lunastahan meidän toiveet ja tuo se plussa, niin saatais vauhditettua meidän kaikkien siirtymistä pois täältä kuumeilijoista :) Oikeesti, mä niin kovin toivon sulle nyt plussaa!!

Mulla on gyneltä ihan hyviä uutisia! :) Se paineen tunne johtui todennäköisesti siitä, että kypsynyt munarakkula oli poikkeuksellisen iso ja puhjetessaan vuosi nestettä sen verran, että siitä aiheutui paineen tunnetta. Kuulemma gyne itsekin on kärsinyt vastaavasta :) Tuhruttelusta ei osannut sanoa, mutta ultrassa kaikki oli just niin kuin pitääkin. Raskaana en ole, sen kyl tiesin jo etukäteen. Mulla vaan vaisto sanoi sen ja se varmistui ultrassa. Mutta kaiken kaikkiaan oli tosi positiivinen käynti ja kiva on nyt tietää, että kaikki on kunnossa. Keltarauhanen löytyi oikeelta, vaikka ovisoireet viittaa joka kerta vasemmalle :) Kohdun limakalvo oli kolmikerroksinen, niin kuin pitääkin ja pinta sileä. Kohtulihas oli kuulemma kauniin näköinen. Teroja en vielä aloita, mutta jos seuraavassakin kierrossa tuhruttaa, sit voi kuulemma harkita.

Nyt mulla alkaa taas toiveet nousta, että ehkä tässä vielä onnistutaan!! Gynekin totes, että aivan varmasti me se vauva vielä saadaan. Ja piti tosi positiivisena sitä, että kerran kuitenkin jo spontaanisti raskauduin. Se tieto muakin on nyt kannatellut eteenpäin. Kyllä tää tästä vielä iloks muuttuu, meillä kaikilla!!! :hug:
 
miss_piggy
Voi ei, nythän mulle tulee tässä kohta jotain plussa-paineita :LOL: Kääk! No saa nähdä kuinka käy :D Menkat ei ainakaan tänään alkanut, eli nyt on sitte kp 30/29, joten pidän sormet ja varpaat ristissä, että tuo myöhäinen ovis tuottais tulosta.

Eikä varmaan liity mitenkään tän oviksen jälkeisiin oloihin, mutta mulla on siis ollu nyt siitä oviksesta asti lähes joka päivä jonkunlaista pientä närästystä ja mahavaivoja...Varmaan kuvittelen taas ite kaikenmaailman "raskausoireita", mutta yleensä mulla ei tälläsiä oo :x Toisaalta onhan nyt liikkeellä kaikenmaailman vatsatautiakin, että mistä tuota tietää.
 
Tääkin tuli toivottelemaan plussatuulia koko porukalle +++++++++:whistle:
Onnea Sakara plussasta ja tarrasukkia kyytiläiselle.
Täällä ihmetellään kovin oireetonta raskautta, varhaisultrassa näkyi kyllä sydämensyke, muuten en varmaan uskois raskaana olevanikaan :)

Regalo ja Karvamato Einari 10+0
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista kaikille!

Täällä on alettu tikuttamaan ovista ja eiköhän se tässä lähipäivinä ilmaannu. Meillä on ollut makuukamarin puolella aika hiljaista viime kuukausina, mutta tässähän se on hyvä syy päästä taas tositoimiin :D

Meillä tosiaan oli tuossa pari vuotta sitten jo muutama kierto yritystä, mutta jotenkin elämäntilanteen takia se jäi sitten vähän unholaan. Silloinkin sain kuitenkin ovistestiin plussat, joten kai se tarkoittaa sitä, että ovulaatio tapahtuu. Munasarjatkin ultrattiin gynellä ja näyttivät kuulemma siisteiltä, mitä se nyt sitten tarkoittaakaan.

Tosi kiva kuulla että tästäkin ketjusta on moni plussannut viime aikoina!
 
Lauantai 5.1.2013



hiisi -78...............34v...........kp 6/31.......................yk6 (km 8/12)
ansarikukka......... 33v......... kp 13/24-30..................yk1
Saippo................35v...........kp 14/32-50..................yk12
M11su.................34v...........kp 18/28-31..................yk16
Kiiltis-75..............37v...........kp 23/24-30..................yk13
Iris_Lorea............31v...........kp 23/26-32..................yk29
Dazzler...............36v...........kp 26/29-33...................yv2 (3*km, 1ku)
zapata................31v...........kp 27/24-26...................yk5
Kirpukka..............36v...........kp 27/28-29..................yk13 (kkm 9/12
Milk@................ 37v...........kp 28/31........................yk3
haave_ilija...........32v..........kp 30/28-38................... yk3
Avonlea..............36v..........kp 31/26-28....................yv2
miss_piggy..........31v...........kp 31/29........................yk8
TarinaMarianna ... 32v..........kp 34/25-33.................~yk5
Twinflower...........33v...........kp 36/28.......................yk15 (km 8/12)
starhope............. 37v...........kp 45/25-26...................yk7




Taustalla:
Haniböö83, pienestä kii, lady1979, Ethel, Pauge83, Sakara, Syksy2010, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä
 
Noni, nyt vähän paremmalla ajalla kommentoin. Ensinnäkin onnellista odotusaikaa kaikille raskautuneille ja erityisen kiva kun käytte meitä täällä välillä aina tsemppaamassa, tulee heti paljon toiveikkaampi olo! :)

Ja mahtavia gyneuutisia Kirpukalla, hyvä että kävit näytillä! Tuli niin hyvä mieli, helpottavaa tietää, että kaikki on ihan hyvin ja raskautuminen on vaan ajan kysymys :heart:

Muutenkin tuntuu olevan positiivisempi fiilis täällä taas, itselläkin! Ihana talvipäivä tänäänkin ja ihan kohta jo tulee kevät! Ja sitä ennen kaikki ihanat talviset aurinkoiset retkipäivät hankikannolla :heart: Kohta ajateltiin lähteä miehen ja koirien kanssa pulkkamäkeen, jee! :D Plussatuulia kaikille, eiköhän niitä pian ala ropisemaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja Dazzler
Heipä hei pitkästä aikaa ihanaiset siskot!

Tervetuloa myös uusille, olette valinneet kyllä mahtavan seuran, täällä on aivan ihania tukipilareita. :heart:

Tämä kierto on ryvetty todella syvällä, jotenkin se viime kierron pettymys oli vaan liikaa. En vain pystynyt sanomaan enää mitään tänne kun tuntui että luovutan just nyt. Vähän kun Kirpukalla näyttää olleen juuri. :hug:

MUTTA, äsken on noin tunnin pidätyksellä tehty selkeä PLUSSA. Täytyy aamulla testata vielä uudestaan. Vielä ei historian takia uskalla siirtyä tuonne plussanneisiin ennen kuin näkee pikkuisen ultrassa. Tässä kierrossa oli niin kovat oviskivut että melkein kaksinkerroin piti olla, joten olis kyllä hatuttanut jos sen lisäksi vielä menkkakivut olisi pitänyt kärsiä.

Vuodesta 2013 tulee likat meidän koko poppoo plussavuosi, puhaltelen kaikille megaplussapuhuria nyt +++++++:whistle:
 
Jesjes, mahtavaa zapata!!! Minäkin jotenkin ajattelin, että zapata on ihan hiljaa koko kierron ja tulee sitten kertomaan plussauutisia! Onnea ja tarrasukkia, toivon ja uskon, että kaikki menee tällä kertaa hienosti ja saatte pikkuisen syliin asti :heart:
 
zapata, ihania uutisia! Olen niin onnellinen sun puolesta! :heart:

Mulla on ihan outo olo, ku mahaan ei satu yhtään. Antibiootit siis auttaa! :) Kuukautisten kyllä pitäis alkaa ihan tuota pikaa, mutta ehkä ne menkkakivutkin on helpommat jos tulehdusta ei ole..
 
Onneksi zapata toi positiivisia uutisia tähän ketjuun :heart:
Täällä puolestaan ryvetään lähes pohjamudissa sängynpohjalla, kauheen
lenssun kourissa ja siihen päälle leka ottikossa odotellaan menkkoja viim. tiistaille.
Prkl! Kyl taas pikkusen horjuu usko tähän touhuun.
Menis vaan tuleva kierto nopsaan, (usko onnistumiseen tasan 0%) ni pääsis alkamaan
ne pistokset ja muutenkin tosi toimiin..
Sori oma napainen pölinä ja mahdolliset kirjotus virheet, kun puhelimella näpyttelen..

Eli yhteenvetona: Vituttaa ja surettaa ja sit ärsyttää kaikki kaikki tähän touhuun liittyvät
asiat. Ovis testaus aivan turhaa, negojen raskaus testien tekeminen vielä turhempaa ja kaikki oireiden kyttäily, totaalisen typerää ja myöskin ehkä kaikista turhinta!!

Ja nythän siis vaan puran omia tuntoja asiasta. Mutta ihanaa, että näin voin tehdä ja tiedän,
täällä on ymmärtäväistä ihanaa porukkaa, te jos ketkä, tiedätte miten välillä tää touhu saa mielen vihaiseksi ja apeaksi. Onneksi olette olemassa :heart:
Yleensä pyrin olemaan positiivinen ja myös kannustamaan muitakin.
Mutta välillä tällasen pitkänmatkalaisen kuppi keikahtaa nurin ja sit annan itkupotku
raivareille luvan tulla..

Kiitos, kun jaksoitte lukea ja anteeksi purkaus.

T. Dazzler ja aamukampa IVF:n alkuun n. 33 päivää
 
Ihan ensiksi supersuuret onnittelut Zapatalle!!! Mullakin oli ihan semmoinen aavistus, että hiljaiselon jälkeen sieltä kantautuu mahtavia plussauutisia!!! :) Ihan valtavasti nyt kaikkea hyvää ja kolmas kerta toden sanoo... Kyllä tää nyt sujuu loppuun asti hyvin :heart:

Nyt en jaksa kaikille kommentoida, mutta Dazzler, iso ja rutistava :hug: Täällä saa ihan luvan kanssa purkaa tuntoja ja me kyllä niin hyvin ymmärrämme. Tää taivallus on välillä niin syvällä rämpimistä, ettei vaan meinaa jaksaa. Mutta kuten te muut mulle muutama päivä sitten kirjoititte, että paistaa se päivä taas risukasaankin. Ja niinhän se menee, onneks edes välillä on helpompia hetkiä ja taas uskoo tähän yritykseen. Valtavasti voimia sinne!! Äkkiä tuo kuukausi menee :)

Täällä odotetaan tätiä kylään. Ensimmäiset tuntemukset on jo ja viimeistään tiistaina alkaa vuoto. No tän tiesinkin, joten pettymys ei nyt ole niin suuri. Jotenkin se perjantainen gynekäynti valoi taas aika hyvin uskoa tän projektin onnistumiseen. Josko siihen ei menis enää kauheen montaa kuukautta...
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja Dazzler
miss_piggy
Mulle jotenki iski tänään semmonen luovuttaja-fiilis, tuntuu vaan ettei kumminkaan taaskaan tärppää, ja sitte alkaaki yk 9. Kun oloja ei oo mihinkään suuntaan, ja musta tuntuu että tää kierto vaan venyy ja venyy kun mun kroppa ei toimi ilman niitä teroluteja.
No ajattelin että odottelen pari viikkoa ja sitte otan yhteyttä lääkäriin taas, jos ei mitään tapahdu mihinkään suuntaan :|
 

Yhteistyössä