*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Pikainen päivitys kännykällä,koska tietokoneeni on rikki. Nyt kp 32 ja dpo16-17. Rinnat on tosi kipeät ja turvonneet ja pari päivää ollut tosi kovatkin menkkakrampit,mutta menkat ei ole vielä alkaneet. Testiä en ole tehnyt vielä kertaakaan. Kohta pitäis varmaan. Jotenkin en kyllä jaksais uskoa plussaankaan.
 
Viimeksi muokattu:
babygreen meinasitko kuinka kauan vielä odotella menkkoja? Nehän on kuitenkin dpo:n mukaan jo myöhässä pari päivää. Tikutitko oviksen, eli onko tuo oviksen ajankohta kuinka tarkasti ja varmuudella tiedossa?

Mulla on kierto jotenkin ihan sekaisin, taisi ovis siirtyä kun olin kuumeessa juuri alkuperäisen oviksen aikaan. Luulin että olisin jo dpo 12 mutta kolmen eri kiertopäiväkirjaohjelman (vai miksikä niitä nyt sanotaankaan) mukaan nyt oliskin vasta dpo 5. Ota näistä nyt sitten selvää. Tein kuitenkin tänä aamuna yhden negatestin.

Tissit on ihan järkyttävän kipeet olleet nyt pari päivää, ennen sitä olivat jo kyllä tosi arat. Ja pientä tuhrua tuli eilen ja toissapäivänä. Lisäksi tänä aamuna bongasin alavatsaltani linea negran, jota kyllä ihmettelen suuresti. Eikä varmana ole ollut aiemmin, olisin kyllä huomannut. Kaipa mä sitten jossain hormoonipöllyissä olen vaikkei se raskautta enteilisikään. Täytyy kyllä sanoa että hulluksi meinaa tulla näiden kaikkien oireiden kanssa, kun ei tiedä mikä kaikki on kuviteltua ja mikä ei. Mutta jos nyt on vasta dpo 5 niin eipä vielä moneen päivään mitään näy missään testeissä. Eli katsellaan.
 
Hyvää loppujoulua täältäkin :)

Itsellä kans ollut rintojen arkuutta ja oudon kovan tuntuiset ovat mutta ehkäpä enteilee menkkoja, jotain sen suuntaisia nipistelyjäkin ollut.. Kp siis 21 ja sen oviksen tikutin kp 11 eli eiköhän nuo näinä päivinä ala...
 
Viimeksi muokattu:
pienestä kii Juu tikutin oviksen ja gyne varmisti sen tapahtuneen.

Tärisen nyt tätä kirjoittaessa. Tein äsken r-testin ja plussa pärähti:D:heart: Ihan vahva plussa liuskaan! Nyt tietenkin pelottaa, että pysyykö mukana ja teen vielä CB-digitestinkin myöhemmin. Ihan uskomaton olo!
 
  • Tykkää
Reactions: pienestä kii
Voi babygreen :) onnea <3 kylläpä aikamoisen joululahjan saitte :)
Täällä alkoi uusi kierto jouluna, kuten vähän enteilinkin kun ei selviä ovismerkkejä ollut. Yleensä oviksen jälkeen tulee tissitkin kipeeksi eikä nyt niin käynyt. Mutta nyt on tikut ostettu seuraavan oviksen bongailuun, vehnänalkioöljyä olen syönyt ja vyöhyketerapiassakin käynyt. Eli ei voi ainakaan yrityksen puutetta olla.
Mietin tuossa yksi päivä, että vuoden vaihteessa tulee 9 vuotta minun vauvaprojektia täyteen. Aivan sairasta! Kyllä on käyty vaikka minkälaiset aallon harjat ja pohjat. Kuinkahan kauan tätä jaksaa.
Töissä eräät keskustelivat aiheeseen liipaten. Että kun lapsia tekemällä tehdään hoidoilla ym. Että voihan olla, ettei sellaisen ihmisen ole tarkoitus lapsia saada. Mietinpä vaan, että olisiko noin puhuneet jos heillä itsellään ei olisi lapsia.
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Moi kaikki 30 + ikäni puolesta taidan kuulua ennemmin tänne kuin tuonne esikoista 2014 haaveilevat (siellä tuntuu olevan enemmän 20+ porukkaa) ja teidän tilanteet ovat niin samankaltaisia kuin minullakin. Kaikenlaisia tapahtumia ja odotuksia ja oireita ja sit se perhanan täti vaan tulee, mut sit peiton heiluttelua ja plussa tuulia jälleen odottamaan.
Itselläni yritykset alkoivat 2012 mutta ei vaan mitään sen kummempaa tapahtunut, 2013 sain aikaisen keskenmenon:
Ensin kaikki raskausoireet, väsymys, rintojen arkuus, vatsassa paineen tunnetta. 2 kertaa tuli aivan ihme tuhru-tätit ja sitten muutama vrk myöhemmin aivan kirkasta verta, n. Vk:lla 9.
Sen jälkeen ollaan palautettu tätien käynnit Teroilla ja nyt syksy ok kierto. Mut mitään ei kuulu. Käynti lääkärissä ja tutkittiin tuubat, kaikki ok ja reitit auki, vasen hyvin auki ja iso follikkeli oli tulossa, oikea oli vähän takana, mutta auki kanssa. Kaikki perus basic asiat siis kunnossa. Lekuri sanoi nyt tähän kiertoon olisi pitänyt ottaa ultrat KP3 päivän kohtaan, mutta joulun pyhien vuoksi ei päästy. Mut jatkuu perus verikokeilla ja sit lähetään rakentamaan taas.
Ihmettelin et miksi ultra kp 3 ? Onko muille tehty.

Mutta nyt siis uutta vuotta kohti ja plussa tuulia kaikille.
Minulle voi päivittää:
Ikä 34. Kp 5/29 yk 17
 
Chiligail Tervetuloa mukaan :)

Minut voi siirtää plussanneisiin: babygreen..........34v............yk 5..............27.12.2013
Tein äsken varmistuksen Clearbluella ja tulos on: Raskaana 2-3 :heart: :)
Onnesta leijun ja voin sanoo, että tulee kestämään, kun tämän onnen todeksi tajuu:D

Voi olla, että täälläkin ryhmässä vielä pyörin jonkin verran, kun täällä niin mukavaa ollut, mutta siirryn myös tuonne plussanneisiin kolmekymppisiin :).

Kaikkea onnee teille muillekin tuleviin ovisbongailuihin ja plussauksiin, tulkaa pian perässä:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kuultavaa noi plussauutiset, toivottavasti muut ja itsekin perässä :) tosin tässä kierrossa alkaa olla toivo menetetty pikkuhiljaa ko tänään jo kp23 ja viime kiertohan kesti tuon 23 päivää ja eilen juili mahassa ja illasta sai juosta vähän väliä vessassa kun olin sata varma et nyt alkoi.. Mut eiköhän ne huomenissa, tänäänkin pariin otteeseen kouristi oikein kutkulleen toiselta puolelta..
chiligailille tervetuloa joukkoon!
 
Babygreen: SUPER SUPER ONNEA... Ihanaa olen onnellinen puolestasi.
Toivottavasti kukaan ei loukkaannu mutta miten ihmeessä te niin nopsaan raskaudette ihan muutamassa kk, vai olenkohan minä ymmärtänyt tuon YK jotenkin väärin? Ajattelin et se tarkoittaa yritys kertoja eli kuukausia.

Mutta silti aivan mahtavaa babygreen ja tule ihmeessä väliin käymään täälläkin ja nyt varovaisia viikkoja eteenpäin.

ON: odottelen jo et pääsen tikuttelemaan seuraavaa ovista, ja sit toivon et rakas peitonpöllyttäjä mieheni ei lähde työkeikalle H-hetkellä. ????????
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Sateista huomenta..
Yrityskertoja eli kuukausia tuo YK tarkoittaa eli oot ymmärtäny chiligail ihan oikein..

Mie oon miettiny tämän aamua että mistä tietää menkkojen olevan myöhässä jos ei edes tiedä koska niitten pitäis alkaa kun ei haisua mihin tämä kierron pituus asettuu.. Pillereiden jälkeinen eka kierto oli siis se 23 päivää ja nyt menossa kp25.. Perjantaina oli jo hirveet menkkakrampit mutta ei vielä vuotoa.. Odotellaan siis.. Eilen illalla kun olin jo nukkumassa ni tuntui vatsassa niinku joku ois tökkiny neuloilla ja vähän väliä tuntuu että nyt alkoi ja juostava siks jatkuvaan vessassa..
 
Murmeli: eipä sitä tätin tuloa oikein voi tietääkään muuten ku vessassa hyppäämisellä , tuossa tapauksessa kun olet just jättänyt pillerit poikkee... On varmasti henkilökohtaista mikä menee aika siihen et tätien tulo tasoittuu, itselläni meni 5-6 kk mut tasoittui kuitenkin normaaliin n. 28 KP tienoille. Mut jos ei ala 6 kk jälkeen tasoittuu niin suosittelen Lekurille menoa ja Terojen aloitusta.
Tsemppiä kyl ne tasoittuu..
 
Viimeksi muokattu:
Murmelii, mulla oli kierto pillereitten jälkeen heti ihan normi. Oikeestaan siis aina, melkein kuin oppikirjasta. Eipä se tähän raskautumiseen silti ole ainakaan positiivisesti vaikuttanut.
Osaako muuten kukaan sanoa, että mistä johtuu vuotopäivien vähentyminen? Mulla on aina ennen kestänyt menkat sen 5-7 päivää, mutta nyt enää 4 päivää ja vuotokin on aika vähäistä kahtena viimeisenä. Onko tässä tulossa oikeesti vanhaks?
 
En osaa minä ainakaan tuosta vuodon vähenemisestä sanoa, itellä kesti viimeksi myös vaan neljä päivää mutta määrä sitäkin runsaampi.. pillereiden aikaan kesti sen viis päivää mut vuoto oli niukempi, tosin paha mennä sanomaan ku vasta lopettanut.. kait tässä jossain vaiheessa pitää testiäkin harkita jos ei rupee kuulumaan, tosin tänään taas semmosia menkkaväänteitä että eiköhän ne huomenna.. jos bongasin tahi lähinnä tulkitsin oviksen tikuilla oikein ni tänään jotain dpo12-13..
 
Moi kaikille uusilla ja vanhoille! Ja iiisot onnittelut Babygreenille plussasta! :heart:

Pahoittelut hiljaisuudesta, päätin ottaa joulukuun ihan iisisti, enkä ajatella "yritysasioita" sen kummemmin. Ja se näyttää tuottavan tulosta! :) Ihmettelin joulun jälkeen jatkuvaa pikkuflunssaa ja lenkillä kummaa nipistelyä alavatsassa. Tein huvikseni sunnuntaina ovistestin ja se näytti selkeän plussan. Eilen tein päivällä vielä toisen ovistestin ja kun se oli plussa, niin tuhlasin raskaustestinkin: Siihen tuli vahva haamuviiva! Tänään tosin olisi vasta menkkojen alkamispäivä, mutta toivon kovasti, että pysyvät poissa. Ikävät menkkakrampit kuitenkin päällä... Teen viikonloppuna digitestin vielä, jos menkat pysyy poissa. Jänskättää! :)
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Babygreen tuhannesti onnea!! Ihana uutinen <3 Nyt paljon onnea mukaan, että kaikki sujuu hienosti :)

Täällä täti tuli juhlallisesti jouluaattona kylään. Meillä oli se tilanne, että jos menkat olisi alkaneet tapaninpäivänä tai sen jälkeen, niin oisin saanut alkaa ottamaan clomeja heti tässä kierrossa. Nyt kun tulivat aikaisemmin ja poliklinikalla on lomat (seurantaa ei voi tehdä), joudun odottamaan seuraavaan kiertoon :( Huoh... No onneksi tässä on jo tottunut tähän odotteluun...

Eli minulle saa päivittää kp 8/ 28-31/ yk 14
 
Kiitos onnitteluista :) Jännät paikat Periferilla:D Tule pian odottajien puolelle:heart: Jännään sun puolestas :) Menkkakrampeistasi tuli mieleen, että mullakin oli ihan kamalat menkkakrampit ja menkat jäi silti tulematta. Eli taitaa menkkakrampit kuuluu plussassakin asiaan. Eli voi olla fifti fifti, et kumpaa tarkoittaa. Nyt jatkan täällä päivittäistä ihan kamalaa tissikipuilua, mut pitää ajatella, et sekin vain kuuluu asiaan.

Tsemppiä muillekin jatkoon :)
 
Viimeksi muokattu:
Periferia, onnea plussasta :) saatiinhan tänne näitä jouluplussia. Huippua!
Yritys10 ja Murmelii onnea uuteen kiertoon. Harmi Yritys 10, että et päässyt vielä clomeja kokeilemaan. Teillä on kyllä tuota yritystä jo ollut tosi pitkään. Tiedän tuon harmituksen, kun aina pitää odottaa. Ihan kun naisen kropan pitäisi toimia klinikoiden loma-aikojen mukaan. Sillon aikoinaan, kun itse söin clomeja, ei mulla ollut mitään kontrolleja. Napsin vaan nappeja, ilman tulosta kylläkin.
Mä päätin nyt jättää ovistestit vielä kaappiin ja ottaa rennosti (niin rennosti kun vain nyt voin) Kävin silmäleikkauksessa ja nautin tästä värikkäästä maailmasta :D Mietin pitkään, sillä esitarkastuksessa annettiin ohje, ettei 6kk saisi tulla raskaaksi leikkauksen jälkeen. Nyt kuitenkin lääkäri sanoi, ettei haittaa vaikka sattuisi raskautumaan. Ajattelin kuitenkin, että odottelen pari kuukautta jotta silmät saa parantua rauhassa. Jos nappaa ni ei sekään haittaa. Olen jotenkin niin onnellinen (uskallanko sanoa edes ääneen) meidän tilanteesta. Syksyiset parisuhdekriisit tuntuu olevan nyt taaksejäänyttä. Suomalaisen miehen tapaan mies ei kovasti tästä vauvaprojektista puhu. Mutta tuon leikkauksen takia on nyt ollut pakko puhua. Niin tuntuuhan tuo olevan ihan juonessa mukana, eli ihan oikeasti vihreä valo hänen suunnaltaan palaa. Hänhän silloin syksyllä kyllä,pienessä pierussa, koko vauvan hankinnan otti puheeksikin mutta silti tuntui että olinko kuvitellut itse vaan.
Ihanaa alkanutta vuotta teille kaikille!
 
Torstai 2.1.2014


Murmelii.............31v..........kp3/23-25.....................yk2
Yritys10.............30v...........kp 10/ 28-31..................yk 14
Chiligail..............34v...........kp 14/29.......................yk17
Kaisla78.............35v...........kp 18/28-32...................yk 9
Marjee...............30v..........kp 24/30-36..................yk 6
Kerttuli82...........31v...........kp 33/28-31................yk 6
Pienestä kii.........31v..........kp 35/28.......................yk 4
Periferia..............29v..........kp 36/35-39...................yk 7
Ankkurinappi.......30v...........kp 99/33........................yk 6


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Avonlea, Haniböö83, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, Saippo, Pinni82, Lise, Ethe1, Kissatanssi, Joiku, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Ricardina, Sofila


Plussanneet:

babygreen...........34v.............yk 5............27.12.2013
Kirpukka..............37v............yv 1.............10.12.2013
-j-......................33v............yk 3..............6.12.2013
iiris_lorea..............................yv3...............25.11.2013, 1. IVF
LilyAlice...............34v............yk 14.............10.11.2013, km
NancyC................31v............yk 2..............9/2013
Hildur...................29v............yk 9.............13.8.2013
Lise.....................36v............yk 8.............29.7.2013, km
Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!!! :)

Ihan aluksi valtaisat onnitteluhalaukset babygreenille :flower: ja vahvistuvia viivoja Periferialle :hug: Ihanan plussaisa joulunaika, tuli niiiin hyvä mieli palata tänne kun täällä on noin ihania uutisia :)

Lista on nyt päivitetty pitkän tauon jälkeen; ilmotelkaa kiertopäiviänne jos on niissä heittoa, niin korjailen parhaan matikkani mukaan :D

Chiligailille isot tervetulotukset :)

Kaikille "vanhoille" jokaiseen kierronvaiheeseen hyvää mieltä :hug:

Täällä on nyt joulu möllitty. Oviksen tulosta/menosta ei mitään tietoa; autuaasti pupusteltiin kun tilaisuus oli (olimme kyläsillä ja erillämme osan lomaa), mutta en osaa yhtää sanoa, onko edes teoriassa mahdollista olla raskaana. Kuitenkin loman tarkoitus oli vain nollata päätä, minkä se tekikin hyvin, ja nyt odottelen seuraavan tätin ja sitten taas ovistikkujen kanssa suhaamaan :D

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Muoksis; mietin vielä sellaista, että pitäiskö meidän alottaa uuden vuoden kunniaksi uusi pino? Alkaa olla vinopino keskustelua tässä, ja kun vakoilin aiempia keskusteluja, niin tammikuussa on lähdetty puhtaalta pöydältä... what say you, leidit? :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Heippa ja hyvää uutta vuotta 2014 kaikille!!

Pikainen piipahdus täällä lounastauolla. :)

Iitukka: Tämä odotus ja yritys vaatii kyllä pitkää pinnaa! :) Hienoa kuulla, että olette saaneet selätettyä parisuhdeongelmat ja tulevaisuus näyttää olevan toivoa täynnä. Tää on välillä kyllä niin haastavaa kun tämä projekti vauva pyörii meillä naisilla hiukka erillä tavalla päässä kuin noilla miehillä. :) Pitää olla yhdenlainen suodatin päällä mitä tuolle rakkaalle miehelle milloinkin asiasta puhuu :)

Täällä tosiaan kp 10 ja tuntuu, että aika kuluu niin hitaasti! Enää kun ei tuohon luomu plussaan ole uskoa, ei jaksa odottaa, että menkat alkaa ja saan alkaa kokeilemaan niitä clomeja. Huoh, miten saan ajan kulumaan nopeemmin!! :)

Meitä on tällä hetkellä vain 9, jotka varsinaisesti täällä listalla on "yrittäjinä" :) Hienoa, että niin moni on päässyt jo tuonne plusanneihin. Toivottavasti tuleva vuosi tuo myös meille onnen <3

Ihan maanantai fiilis! Meinasin kirjoittaa hyvät viikon alut, mutta toivotankin sen sijaan loistavaa loppu viikkoa! Ihanaa huomenna meillä usealla alkaa pidennetty viikonloppu! Hännät pystyyn kanssaeläjät! ;)
 

Yhteistyössä