3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Ei nyt kyllä taas sanat riitä... Aivan utopistista. Noihan on kaikki just hyviä arvoja. Oisko mitään mahista vaihtaa tommonen tätsä? Siis jos tää on nyt sun vakkari? Onhan noita tarinoita lukenut, että vaihto kyllä onnistu jos kemiat ei alkuunkaan kohtaa. Neuvolan tarkoitushan on huolehtia koko perheen hyvinvoinnista ja jaksamisesta, niin luulis jotain tahoa kiinnostavan jos mieliala romahtaa neuvolatädin toiminnan takia. Toivon, että saatte setvittyä homman niin, että olo helpottaa. Ei tommosta tartte kestää.
 
Hironea, ihan vihaksi pistää sun puolesta. Siis ei kai kukaan neuvolatäti voi oikeasti olla sitä mieltä, että raskaanolevan äidin pitäisi syödä vain kolme kertaa päivässä!!!! Nyt kun on itse syönyt useamman kuukauden 3-4 tunnin välein, oon oikeastaan sitä mieltä, että tämä on varmaan kaikille ihmisille just se paras ruokaväli. Eikä mun mielestä toi 300 g/vko painonnousu kuulosta mitenkään pahalta. Välillä tuntuu, että jotkut ihmiset näkevät vain sen ylipainon, ja sen perusteella olettavat, että ihminen on sairas, laiska ja huono, eivätkä mitkään arvot voi olla hyviä. Toi hemoglobiinikommenttikin oli vähän outo. Mulla oli vajaassa kolmessa kuukaudessa laskenut 141 -> 122, ja täti vaan ehdotti, että jos haluan, voin aloittaa jonkun rautalisän vaikka joka toinen päivä.

Mulle on onneksi sattunut kaksi todella mukavaa neuvolatätiä. Kumpikaan ei oo pahasti kommentoinut painosta. Nyt tällä viikolla sanottiin, että paino on ihan ok, kun oli noussut 5 viikossa 0,5kg. Toisaalta äitipolilla sanottiin, että se ei oikeastaan saisi enää laskeakaan. Nyt siis keskityn pitämään painon suunnilleen tässä. Mutta toi puolen kilon erohan ei oo mitään. Vähän eri vaatteet päällä ja erilainen aamupala, niin paino voi heittää paljon enemmänkin. Punnailen kotona muutaman kerran viikossa, niin pysyn itse tilanteen tasalla.
 
Samaa mieltä tosta ateriahommasta myös. Unohdinkin sen tosta edellisestä viestistä. Näin ammattiylpeänä (vaikkakin sivutoimisena) pt:nä voisin todeta, että tekis mieli käydä pitämässä pieni puhuttelu sille tätsälle... Terveydenhuollon ammattilainen my ass näin taas suoraan sanottuna. Jos painon kertymisen kanssa kenellä tahansa on ongelmia, niin yleensä ihan eka juttu mihin puututaan, on ruoka-aikojen lisääminen. Yleisin painon kertymisen syy on just se, että ruokailuvälit on liian pitkät, jonka seurauksena kerta-annokset kasvaa kun nälkä kasvaa. Melkein kaikille laihduttaville asiakkaille pitää aina tolkuttaa, että säännöllinen syöminen oikeasti on aika monelle avain onneen. Ja täähän on kuitenkin kaikissa ravintohommissa kaiken perusta! Et ei kyllä mitenkään mee kaaliin, miten terveydenhoitaja voi puhua jotain muuta... Käsittämätöntä.:mad:

Ja sit toi hemppa... Miten sä sille voisit mitään tehdä muuta kuin toimia neuvolan ohjeiden mukaan rautalisien kanssa?!? Aarrrggghhh...

Hironea rakas. Jätä noi kommentit omaan arvoonsa ja nuku yösi hyvin. Sä selkeästi pidät itsestäsi ja nöttösestä just sopivasti huolta. :love: Tommosen ammattitaidottoman tätsän sanoille ei paljon painoarvoa kannata antaa. Selkä suorana vaan eteen päin. Hyvin menee, mutta menkööt! Otti se jotain kapeakatseista tätsää päähän miten paljon tahansa.
 
Tamariini: kiitos! ☺

Hironea: hyi mikä neuvolantäti! Ei todellakaan ole omalla alallaan. Ihme jos ei siitä valituksia ala neuvolaan satelemaan kun tuolla tavalla käyttäytyy!

Lili85: hyvä, että oma olo parempi ja mahan kasvua siellä vaan seuraillaan ❤

Neuvolantäti soitti juuri. Verensokerit liian korkealla. Saan alkaa seurata niitä. eikä ihme tän ylipainon ja sukurasituksen. Harmittaa. Neuvolantäti oli kyllä mukava itsensä ja yritti tolkuttaa, että älä stressaa nyt tätä ja helposti ruokavaliolla hoidettvissa. Mutta silti.
 
Hironea; nyt kun kuin tämän sun toisen viestin, niin kyllä kiukuksi pistää. Tee jonnekin valitus?!

Mä täällä erehdyin noudattamaan neuvolatätsän ohjeistusta syödä puuroa ja ruisleipää ja tädää;krapulaolo, närästys ja maha sekaisin on palannut kuvioihin. Onneksi on vapaa! Mä olen sekoitellut leseitä milloin mihinkin, mutta kuulemma puuroa pitää syödä. En siis jatkossa todellakaan syö!

Miehen kanssa menee taas ok, varovaisesti sanottuna hyvin. Tuossa vieressä se köllii, kun mä yritän kärvistellä oloni kanssa.

Kaksi sukulaista oli nähnyt unen, että meille olisi tulossa perheenlisäystä. Eivätkä siis todellakaan voineet tietää! Eihän sitä sitten enää voinut piilotella :D
 
Voi kun muistaisi kaiken mitä tuli mieleen lukiessa!

Ensiksi onnea vauvaantuneille! <3

Hironealla kyllä ollut törkimys neuvolassa, kysy ehdottomasti vaihtoa? Ei varmasti palvele ketään, että odottajalle tulee henkinen ahdistus neuvolakäynneistä.

Ja Lilille tsemppiä. Toivoisin, että olisit nyt kuitenkin vähän varuillasi, koska nyt on pitkään kerta miehen puolelta ollut noin pahaa epävakautta. Varoitan menemästä siihen "jos vielä kerran, niin sitten lähden"-kierteeseen.

Pöllötär menikin mun ohi la:ssa? :D

Mulla alko työt elokuun alussa ja yhden työpäivän vaati, että selkä meni rikki. Kahdeksan päivää sinnittelin kunnes tiimikaveri oli käynyt johtajalle puhumassa mun ongelmista ja johtaja lähetti sitten työterveyteen. Alotin sitten korvaavan työn, jota jaksoin kaks päivää... Nyt oon sitten viime viikon tiistaista ens viikon maanantaihin täysin kotona. Maanantaina taas lääkäriin ja katotaan jatkoa. Tahtoisin vielä kokeilla sitä korvaavaa työtä, johtajakin oli siihen saanut nyt lisäinfoa työterveydestä. Selkä onkyllä tosi kipee. Kävin viime viikolla raskaushieronnassa mikä oli tosi ihana. Oon koittanu tehä pieniä kävelylenkkejä ja venytellä. Selkä on hetken hyvä, mut ei tarvi ku pienen väärän liikkeen tai hetken liian pitkän seisomisen/istumisen/makaamisen sohvalla ja on taas tosi huonona. Olen kyllä hiukan katkera kun kesä meni niin hyvässä voinnissa ja yks työpäivä pilas kaiken. Mullahan on ennen ollu selän kans paljonki ongelmaa, mut viiteen vuoteen ei tulehdusta ole ollut. On aina vaatinut kipeydyttyä tujakan tulehduskipulääkekuurin ja muutaman piikin kankkuun, mut nyt kun niitä ei voi ottaa, niin tää on aika turhauttavaa. :unsure:
Huomenna mennään (taas) yksityiselle ultraan, on vähän ku rakenneultra ja jos hyvä lykky käy, näkyis sukupuolikin. Toivottavasti vauvalla kaikki hyvin ja olisi hyvässä asennossa!

OmaAurinkoinen ja Pikku L (joka on nykyään myös Meidän Veikko ja Paleksi) 18+1

Jouduin muuten rekisteröitymään uudelleen, siksi hiukan muuttunut nimimerkki...
 
OmaAurinkoinen Kiva kun olet taas joukossa mukana. :) Ja ihanan pitkälle sielläkin on jo edetty! Tsemppiä ultraan! Mites, oliko jalat ristissä vai? ;)

Mitkäs Lilin päivän fiilikset on? Miten töissä sujuu? Minä en oo ikinä tajunnut tuota puuron tuputusta. Kai se nyt on sama mitä syö, jos vaan saa riittävästi kaikkia ravintoaineita? Mulla puuro ei ikinä pidä itsessään nälkää hyvin, vaan siihen pitää sotkea mukaan raejuustoa, marjoja ym. Mutta kun vaikka mitä sotkisin, niin en mä silti siitä puurosta tykkää. Paljon mieluummin syön täysjyväleipää aamiaiseksi. (y)

Tällä pyörähtää tänään 24. raskausviikko käyntiin! Nyt pitää pistää isäntä höpöttelemään Hukkikselle. :p

Torstaina mennään taas katsomaan kolmea vuokra-asuntoa. Peukut pystyyn, että joku tärppäisi. Tänään pyörähti taas rakennuslupa-asiatkin eteenpäin, niin hetkellisesti on jopa hyvä fiilis siitä hommasta.

Mulla tuli tänään tämän raskauden eka oksu. :sick: Tosin sillä ei ollut mitään tekemistä raskauden kanssa. Kiskaisin aamiaisella omenan palan suoraan henkitorveen ja ilmeisesti elimistö koki tilanteen sen verran pahana, että päätti tyhjentää varmuuden vuoksi sekä henki- että ruokatorven. Ai kauhea mikä yskä- ja oksukohtaus. Yöh. Noh, onneksi meni nopeesti ohi enkä tukehtunut. :D

Isäntä eilen totesi, että mun maha kasvaa päivässä ihan silmissä. Ei se kyllä oikeesti taida ihan pitää paikkaansa, mutta kyllä huomaa, että nyt on kasvuspurtti päällä. Ja Hukkis on myös ruvennut noudattamaan päivärytmiä. Päivisin tömistelee menemään ja vielä illalla yhdentoista jälkeen on kova jumppa, mutta sitten rauhoittuu yöksi ja alottaa vasta aamulla jos erehdyn kääntymään puolittain mahalleni.

Nyt lounaalle, ettei nälkä ala kiusaamaan. :) Ihanaa alkanutta viikkoa ladyt!

tamariini ja hukkis 23+0
 


Odottajat


2.11.
Tuutunen80

3.11.

MelodyPop

11.11.

Zoona

29.11.

Nerinah

1.12.
Maijaz

3.12.
Mimmi Haloo - 30v

16.12.
Hironea - 36v - tyttölupaus
mimmi123 - 33v
Maybelle - 32v - poikalupaus
Liljah

22.12.
tamariini - 33v - poikalupaus

31.12.
NeitiPelargonia
kettukissa

21.1.
pöllötär

24.1
OmaAurinkoinen - tyttölupaus

3.2.
Milli Mimosa

22.2
Emmy-77

28.2
satuh83 - 32v

29.2.
Kippu

29.2.
Turriina

Jakautuneet

13.5.2015 Viiu (rv 41+1) - 3750g ja 52cm - Tyttö
17.6.2015 Ricardina (rv 37+4) - 2460g ja 48cm - Tyttö
11.7.2015 Säihkiss (rv 38+4) - 3195g ja 46cm - Tyttö
12.7.2015 samour_ (rv 39+6) - 3880g ja 51cm - Tyttö
11.8.2015 Fidia - 3702g ja 52cm - Poika

Teiltä en tiedä laskettua aikaa!

- jamma
- miimoi
- Ruusutar
- vauvatoiveinen
- papu_87
- Merikki
- Lili85
 
Tamariini, kiitos kysymästä! Tässä niellään taas karvaita kyyneliä, tällä kertaa työkuvion vuoksi. Joku tuolla mahassa luuraa vauvan lisäksi, joku pöpö siis. Hurjan kipeä, sellainen poltteleva vatsalaukku ja ei pelkoakaan, että pystyisin syömään mitään kunnon ruokaa, koska maha menee sekaisin. Tämä oirehan oli jo ennen reissua, joten reissusta tuskin mitään ole tullut. Eli vähän on heikko happi, kun verenpaineetkin on 107 tasolla.

Kävin tänään lääkärissä ja sain kaksi päivää saikkua ja lähetteen ulosteviljelyyn, eli onneksi jotain syytä yritetään löytää. Työhön jouduin ilmottamaan saikusta ja samalla ilmoitin raskaudesta. Voin kertoa, että oli iso virhe. Itkin reilun tunnin iltapäivällä, koska en kyllä koskaan ole saanut keltään niin kylmää ja syyllistävää vastaanottoa.

Laitoinkin parhaalle ystävälle äskettäin viestiä, että mikä tällä maailmalla on mua ja lasta vastaan, kun kaikille tämä tuntuu olevan niin kielteinen juttu.

Miehen kanssa päivä kerrallaan, eipä muu auta. Viikonloppu meni kivasti, nyt taas mieli horjuu. Kohta taidan olla se työtön yh-äiti, mutta sen verran kovaksi tässä on vuosien vastoinkäymisten jälkeen tullut, niin kyllä mä niinkin selviän jos on pakko.
 
OmaAurinkoinen, eiköhän syy ole siinä, että mulla on neljä samaa työtehtävää kollegaa joista yhdelläkään ei ole lapsia syystä tai toisesta. Ja ymmärrän kyllä, että saikuttelu vaikuttaa meidän työvuoroihin ja jonkun vapaa menee pilalle sen takia.

Tarkemmin en viitsi asiaa täällä puida, mutta ainakin mainittiin, miten hankaloitan asioita.
 
Viimeksi muokattu:
Lili85: onpas huono pomo! vaikka ajattelisi noin mielessään niin esimies asemassa tuollaista ei saa mennä sanomaan! Ainakin meidän isossa firmassa nousisi hyvä haloo tuosta ja esimies pääsisi puhutteluun. Onko kerään jolle voisit asiasta mainita? Luottamusmies? Tai edes jutella työterveyteen? :/ vai onko sitten kyseessä niin pieni paikka?
 
Kippu, itse olen esimiesasemassa ja ei tulisi pieneen mieleen edes sanoa noin kenellekään.
Tätä vartenhan jo kävin briifaamassa työpaikkapsykologia, että jotain tälläistä on ehkä odotettavissa ja lupasin varata seuraavan ajan, kunhan ensin ilmoitan raskaudesta.

Täällä eletään inhorealistista ja jo komiikan höystämää arkea erilaisten näyteputeleiden kanssa. Hyvä, jos saan sillä miehen nauramaan pitkästä aikaa. Vielä ei tiedetä mikä mulla on ja juuri soittelin neuvolan hoitajan kanssa, että miten tässä kannattaa edetä. Kuulemma lisää saikkua, jos on tarve, koska en periaatteessa saa mennä töihinkään, jos on joku suolistopöpö.

Mites teillä muilla menee?
 
Viimeksi muokattu:
Onnea OmaAurinkoinen tyttölupauksesta! :love: Rempseä mimmi tulossa... :LOL:

Inhottava tilanne Lili. :( Ja vielä kun on noita muitakin murheita samaan aikaan, niin on varmaan melkein mahdotonta yrittää jättää tyhmät kommentit omaan arvoonsa. Sinulla on täysi oikeus perheenlisäykseen ja aivan erityisesti mahapöpön aiheuttamaan saikkuun. Ja jos raskaus tuo mukanaan sairasloman tarpeita, niin ei auta työpaikan kuin taipua. Aika utopistinen työpaikka on, jos olettavat kaikkien työntekijöiden pysyvän perheettöminä lopun ikäänsä... o_O

Täällä menee edelleen ihan mukavasti. Mutta itsekin välillä manailen työkuvioita. En omalta osaltani, mulla on ihan tosi hyvä tilanne. Mutta jotenkin aikoinaan ajattelin naisvaltaisessa työpaikassa, että aijjai kun on mukava sitten aikanaan päästä miesvaltaiseen työpaikkaan, jossa ei puukotella selkään ja juoruta selän takana. Voi vattu sanon minä... Miehet on pahempia kuin naiset! :confused:

Käytiin eilen miehen kanssa pelaamassa frisbeegolfia mäkisessä ja louhikkoisessa paikassa, ja voi jee kun mä puuskutin. :LOL: Se heittäminen nyt on muutenkin vähän mitä on, kun joka toisella viskasulla repäsee tohon lörtsään poikittaiseen vatsalihakseen. Mutta kyllä kuulkaa teki silti hyvää. Reilu tunti meni siinä tarpoessa ja kiekkoja pusikoista etsiessä. Tosi hyvää oheisliikuntaa! (y)

Vihdoinkin pääsin kasin nurkilla töihin tänään! Pakkokin oli, kun pitää ajoissa lähteä kämppiä katselemaan iltapäivästä. Ja oli kiva herätä kun vähän kellon soinnin jälkeen alkoi navan nurkilla tömistä. :love:

tamariini ja hukkis 23+2
 
Voi itku tää menee jo höpöksi... Menin vain katsomaan BabyStyleen Britaxin B-Motioneita kun äiti on luvannu ostaa meille matkarattaat ja noita oon kattonu. Lopputulema oli, et kävelin kaupasta pois noitten rattaitten lisäksi mukanani turvakaukalo, isofix-jalusta, kolme bodya ja kasa vaunuverhorenkaita. Tai no ite rattaat saadaan ens viikolla. Äiti onneksi siis maksaa nuo rattaat (ja saihan sekin nyt alennusta niihin...) ja halvemmaksi meillekki tuli tuo kaukalo kun tuo oli siis setti. Tosin ylimääräsenä tuli sitten vaunuun koppa. Nyt meillä on kahdet vaunut kun ostettiin jo kaverilta Happyt. Ajattelin, et ne tietenki myydään pois, mut mies haluu pitää yhdet oikeet vaunut kun se ei oo nähny noita Motioneita ja oon priiffannu sen etukäteen niin hyvin et ne on matkikset. Lisäksi kävin lastenvaatekirpparilta hakeen 20e arvosta ihania pinkkejä ja violetteja pöksyjä ja paitoja. Nyt mies uhkaa takavarikoida mun pankkikortin.

No, jos ite raskaudestakin, niin tänään on ollu kovasti erilaisia mahakipuja. Mut eiköhän nuo vaan kuulu siihen kun sisällä hengailee toinen ihminen. Selkä on ollu nyt kaks päivää tosi hyvänä ja oon siitä ilonen. Tosin pelkään et jos liikaa maanantaina kehun lääkärille, niin se ei jatka mun sairaslomaa/kevennettyä työtä. Ryhmässä se pamahtaa auttamatta hetkessä.
 
Hehee... Mä kauhulla odotan lähteekö mullakin lapasesta jossain vaiheessa. :D

Me löydettiin kämppä! Aika nopeasti homma sitten ratkesikin loppujen lopuksi. 20 neliötä isompi kuin nykyinen ja rivari. Mahdutaan paljon paremmin ja ympäristökin kotivuotta ajatellen erinomainen! Oon iloinen... :) Toki se maksaa vähän enempi, mutta pitäs olla vielä ok mammatulojenkin aikaan.
 
Mites täällä sujui viikonloppu?

Meillä oli ainakin viimeviikko stabiilia parisuhderintamalla, josko taas varovaisesti uskaltaisi katsoa eteenpäin.

Sain mahani takia saikkua torstaihin, mutta enää ei kestä pää kotona olemista(ihan jo senkin takia, kun tietää mikä on meno töissä). Aamuvuoro kutsuu ja silmällistäkään en ole nukkunut, jännittää niin vietävästi.
 
Mulla oli tänään työterveyslääkärille aika. Sairaslomaa jatkettiin nyt 20.9. asti ja sovittiin, että omaan ryhmään en tuu palaamaan (helpottaa niitten tilannetta kun nyt voi johtajaa alkaa painostaan oikeen sijaisen etsimiseen). Tässäkin saikussa on korvaavan työn optio ja nyt sovin varajohtajan kanssa, että työaika on 8-12, tämä helpottaa henkisesti tosi paljon (aluksi johtajan kanta oli et työaika 8-15.30 ja joka päivä ilmoitan erikseen jos kipee olo ja pitää lähtä pois aiemmin, mikä johti sinnittelyyn "ei oo enää ku kaks tuntia, jaksan vielä" ja sitten olin tosi kipee). Nyt pitäis toivoa oikeen kovasti, että pystyisin tän kolme viikkoo oleen joka päivä töissä,niin sitten saan jäädä hyvällä omalla tunnolla sairaslomalle kotiin ja odottaan äitiyslomaa. Äippälomahan mun pitää nyt ottaa varhennettuna, mutta se ei vaikuta toisessa suunnassa mihinkään kun jään kuitenki hoitovapaalle siihen et lapsi on ainakin 2v. Nyt jos vaan voin olla töissä tän kolme viikkoo, niin en tipu sairaspäivärahalle ku viikoksi ja sen selviää.
 
Ää, mää en koskaan muista! Tänään rv 19+1, eli viikko enää puoliväliin! Jee! Kukaan muu ei oo masua kommentoinu, mut tänään ensin lääkäri sanoi, että onhan se jo pompsahtanu enemmän esille ja siitä ku menin käymään mummun luona, niin se mietti, et "kuinkakohan pyöree susta vielä tulee" :D
 
Viikonloppu meni ihan kauheella tohinalla... Lauantaina käytiin miehen kanssa kävellen kaupoilla etsimässä astianpesukonetta ja samalla käytiin hipelöimässä turvakaukaloita ja syömässä lounasta. Siitä sitten kaveria auttamaan huonekaluostoksilla. Käytiin myös rautakaupassa ja ostin maalit kunnostuksen alla oleviin pinnikseen ja syöttötuoliin. Ja illalla sitten sitä pinnistä hiomaan ja maalaamaan... Kotona oltiin vasta lähemmäs yhdentoista aikaan ja aika nopsaan kaaduinkin sänkyyn. Yöllä kun nousin vessaan, niin en meinannut saada itteäni liikkeelle. :ROFLMAO: Joka paikkaan kolotti... Sunnuntaina kävin ihmettelemässä Loviisassa Wanhoja taloja ja taas tuli käveltyä 5 tuntia pitkin katuja. Kun pääsin kotio, niin kintut oli taas semmoset puhelinpylväät että... Menikin sitten laiskotellessa loppuilta ja seuraavana yönä vedinkin hurjat 9,5 tuntia sikeitä ilman vessataukoja!! :eek:

Selkeesti Hukkiksella on usein lepopäivä tommosten hurjien menojen jälkeen, sillä eilen aloin jo huolestuakin iltaa kohti kun liikkeitä oli tosi tosi vähän jos ollenkaan. Onneksi just sen verran hipsutti, että tiesin olevan hengissä. Nyt taas monotellaan normaaliin tahtiin. :love:

tamariini ja hukkis 24+0
 
Pitäisiköhän perustaa oma selvännäkijäpalvelu, sen verran oikeaan on kyllä tuntemukset töiden osalta osuneet. Viime saikku taisi olla liikaa kollegoille ja mut siirrettiin tiimistä pois tekemään työtä yksin. Saikut rikkoo mm. ryhmädynamiikkaa...

Käännän tämän kyllä peräti jopa positiiviseksi, nyt saa todellakin toimia itsenäisesti ja voin ainakin todeta olevani joukon inhimillisin olento,kun lisäännyn ja jopa sairastankin joskus. Mutta silti ehkä pikkasen tämä siirto raivostuttaa, oli niin läpinäkyvää, että lapsi todellakin vaikuttaa asiaan näin paljon.
 

Yhteistyössä