3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Tässä synnytyskertomusta lapsi rinnalla, sori typot:

Supistukset alkoivat rv 41+3 iltapäivällä ja säännöllistyivät niin että synnytys oli virallisesti käynnissä 5 tunnin kuluttua. Illalla koitettiin päästä synnärille mutta siellä oli sulku ja käskivät vielä olla kotona. Yö meni tenssin kanssa valvoessa. Aamulla kivut oli jo niin kovat että soitettiin uudelleen sairaalaan ja saatiin tulla. Päästiin suoraan synnytyshuoneeseen ja olin 3cm auki.

Olin toivonut mahdollisimman luomua synnytystä ja pärjäsinkin iltapäivään asti suihkussa, ammeessa ja tens- laitteella. Ilokaasun otin myös käyttöön. Iltapäivän edetessä supistukset oli jo niin kipeitä että pyysin ensin kipupiikin (ei mitään vaikutusta) ja sitten epiduraalin. Epiduraali veikin kaikki kivut pois, mutta samalla supistuksetkin, joten laitettiin oksitosiinitippa ja kalvot puhkaistiin.

Illalla 11 aikaan olin täysin auki, mutta selvisi että vauva oli avosuisessa tarjonnassa. Sain alkaa ponnistaa puoliltaöin ja lopulta kätilön ohjaamana ponnistin puoli-istuvassa asennossa 2 tunnin kuluttua virhetarjontaisen vauvan ulos. Eppari jouduttiin myös leikkaamaan ja se on tosi kipeä.

Moni asia meni eri tavalla kuin toivoin (mm. ponnistusasento), mutta kokonaisuutena synnytys meni mielestäni hyvin vaikka olikin pitkä ja virhetarjonnan vuoksi vaikea. Hengissä selvittiin ja palkintona on ihanavauva joka ei anna mun nukkua öisin :love::p:sleep:

Terveisin raida ja tonttulapsi 4vrk
 
Obelix täällä hei! Kiva oli lukea Raidan synnytyksestä ja siitä, että vaikkei kaikki menisi helpon kaavan mukaan niin silti se oma vauva on niin ihana. :love:

Miulla on maha kasvanut 19. viikolla niin paljon, että muokattuja työhousuja lukuunottamatta piti ottaa käyttöön omat vaatteet. Työhousut taas on tosi löysät ja lisätty resori vielä aavistuksen löysä, niin piti viritellä resorin taitteeseen vyö mahan päälle niin kuin Obelixilla. Kyllä tää esikoisen odottaminen on hilpeää aikaa.

Mutta aivan mahtavan ihanaa syödä aamupala, ottaa monivitamiinit ja pestä aamulla hampaat ilman oksentelua. (y) Mukavaa maanantaita ja iloa ja tsemppiä odotukseen kaikille!

Piinamiina ja rakas, kovasti liikkuvainen Pulla 19+0
 
Raida, olipa sulla mutkia matkassa! Mutta niin kai se taitaa olla, että synnytystä ei voi loppuun asti suunnitella, vaan aina voi tulla yllätyksiä (n) Ehkä siksi olen itsekin jotenkin ottanut asian kanssa "rennosti". Mutta vauvasi on varmasti aivan ihastuttava! :love: Toivottavasti saat välillä levätä ja toivut pian! Ihania yhteisiä hetkiä teille!

Mä olen täällä vedellyt kahtena yönä kymmenen tunnin yöunia, vähän vain valvoskellut välissä. Ihan parasta! Selkeästikään ei ole loppuraskauden unettomuus rantautunut tänne :LOL: Tuleville viikoille olen kyllä varaillut kaikenlaista ohjelmaa jaksamisen mukaan, kun nyt alkaa tajuta sen, että kannattaa tehdä ja mennä kun vielä voi. En tarkoita, että elämä loppuisi lokakuussa, mutta tuskin ihan välittömästi synnytyksen jälkeen tulee mihinkään lähdettyä :) Kovasti olen miettinyt myös sitä, mitä kaikkea voi tehdä valmiiksi jo etukäteen, niin että alussa voi mahdollisimman hyvin vain keskittyä vauvaan ja selviämiseen... Välillä naurattaa, että suunnittelisin varmaan ristiäistarjoilut, viisivuotissynttärit ja eskaripaikankin jo nyt, jos voisin :LOL:

Piinamiina, mahtavaa, että voit paremmin!

Minervan 34+5
 
Raida, kiitos kun jaoit synnytyskertomuksen. :) Mukava kuulla että kaikki meni lopulta hyvin.
Piinamiina hyvä että pahaolo on väistynyt!
Ja minervanin h-hetki senkun lähestyy.:barefoot:
Mulla oli tänään neuvola, raudat alko ja pieni sai tälle äipälle mörköjä takaraivoon. Kun terkka kuunteli sydäntä niin syke tipahti hetkeksi. Vaihdoin kylki asentoon ja syke jatkoi normaalia laukkaa ja kuunneltiin vielä 10 min, mutta ei tippunut uudestaan. Meen huomenna käymään neuvolalla ja kuunnellaan uusiksi. Yllättäen googlettelin, vaikka se on yleensä suuri virhe, niin löysin vastaavia kokemuksia.Terkka lupasi myös konsultoida lääkäriä. Onko teillä ollut sykkeissä ihmeitä? Meillä muuten neidin syke on uskomusten mukaan "poikasyke"
Mutta hyvää viikonalkua kaikille :sneaky:

Nipsunen 26+6
 
Täällähän on tullut paljon juttua. Ensinnä onnea Raida ja pienokainen! Niin odotan kanssa tuota vaihetta, että pääsee tutustumaan vauvaan ja tietää että vauva tuli onnistuneesti ja hyvissä voimin maailmaan. :)

Nipsunen: Toivottavasti saat lääkäriltä kannanottoa pian.

Piinamiina: Mukavaa että paha olo on hellittänyt.
Joku tuolla aiemmin mainitsi suklaasta ja mulla se on kans raskausaikana ollut inhokki. En vieläkään tykkää syödä sitä. Ainoastaan Tupla menee jostain syystä.
 
Onnea vielä täältäkin Raidalle, ja kiitos synnytyskertomuksesta! :) Hyvä, että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin, vaikka mutkia olikin matkassa.
Kiva kuulla, että Piinamiinalla on pahoinvointi helpottanut! :)
Ja hienoa, että Minervan saat hyvin nukuttua, varmasti hyvä, että tuossa vaiheessa pystyy keräämään voimia tulevaan. (y)
Nipsunen, toivottavasti saat pian selvyyden sykeasiaan ja kaikki on kunnossa! Eiköhän näin kuitenkin ole. :)
Jenifer, se toinen suklaan "inhoaja" taisin olla minä, yhh. :cautious:

Tänne ei oikeastaan kuulu mitään uutta, aika tuntuu kuluvan to-del-la hitaasti. Muistan kun varhaisultrassa ajattelin, että tästähän on vaan neljä viikkoa nt-ultraan, mutta nyt päivät matelee ja tuntuu siltä, että siihen on vielä ikuisuus (eli kolme viikkoa ja yksi päivä). No, ehkä tuo tuleva reissu ainakin auttaa tässä, kun saa jotakin erilaista ajateltavaa. :)

Aurinkoista päivää kaikille!

fabula 8+1
 
Nipsunen, mitä neuvolassa tänään sanottiin? Täällä on vain vauvan syke ollut satunnaisesti tosi korkea tai melko matala, mutta aina on sanottu, että on ihan normaalia vaihtelua. Itse olen luonnollisestikin asiasta joka kerta panikoinut :) Toivottavasti siellä on kaikki hyvin!

Voi että on ollut tänään vetämätön päivä! Taas kerran olen miettinyt, että jos taas aloittaisi kahvin juomisen, mutta ehkä vielä säästelen sitä... Loppuviikko on aika hyvin ohjelmoitu, mikä toisaalta voi piristää - tai sitten on entistä enemmän veto poissa (n) Huomenna alkaa muuten virallisesti äitiysloma! Selkeästikin ihan oikeaan aikaan :LOL:

Mä en myöskään ensimmäisiin kuukausiin syönyt mitään makeaa. Harmi kyllä se oli ohimenevää, ja nyt voisin elää suklaalla :LOL:

Minervan 34+6
 
Onnea Raida! Hyvää äitiyslomaa Minervan:lle ja kiva kuulla, että Piinamiinan olo alkaa olla jo parempi.

Mullakin taisi pahoinvointi loppua noilla viikoilla. Viime viikolla pääsi ihan yhtäkkiä yllättämään taas huono olo aamulla, mutta mietin että olin ehkä edellisenä iltana sitten syönyt kuitenkin liian kevyesti, vaikka olo oli täysi.

Muutoin oma olo on aika seesteinen. Työpaikka yrittää selvästi puristaa viimesiäkin mehuja vielä nää pari kk ennen äitiysloman alkua.:sleep: Varasin huomiselle sokerirasituksen, ja oon tässä alkuillan evästänyt kuin viimestä päivää. Mä olen ihan surkea paastoaja - jos tiedän, että pitää olla syömättä, en pysty mitään muuta ajattelemaankaan kuin ruokaa! :ROFLMAO:Normaalisti saattais ihan hyvin mennä tuo 12h syömättä.

Hankintoja tässä on tullut pikkuhiljaa tehtyä, pinnasänky löytyi Tori.fi:n kautta, ja äitiyspakkauskin kotiutui viime viikolla. Vauva ilmottelee itsestään pitkin päivää, mutta jos pitää kättä vatsalla, loppuu liikkeetkin :D Miestä harmittaa, kun se tuntee vaan sillon tällön yksittäisiä potkuja.

Musicro 24+3
 
  • Tykkää
Reactions: Minervan
Tänään sykkeet pysy normaaleissa rajoissa, mutta terkka laitto vielä konsultaatiolähetteen äippäpolille, niin ottavat vielä kantaa tarviiko tutkia lisää. Miusta toi meidän ronaldo tykitti eilen aika huolella ku kuunneltiin niin mietin et kääntykö se tai jotain mut oishan se terkkari sen varmaan ottanu huomioon. Sit se tänään kyseli tuliko mulle siin vaiheessa huono olo kun ne sykkeet laski mut enhä mie muista ku ihmetelleeni ku laukka muuttu (n) mut meinas et ei mitää toimenpiteitä enää ton tiimoilta tuu.
Kyllä oon kyttäilly tänään liikkeitä urakaa ja yllättäen sitä mieltä et liikku enemmän eilen ja toispäivänä. :whistle: Mut eiköhän kaikki oo niiku pitääki.
Musicro mulla on kans vähä sellain olo et viimeisetkin mehut tiristetään töissä pois. :sleep: en kyllä epäröi jäädä saikulle jos yhtään siltä tuntuu.
Nipsunen tasan 27
 
Mulla on kyllä sama, jos yhtään alkaa tuntua siltä ettei jaksa, niin haen kyllä surutta saikkua. Ihan mielelläni mä töissä kävisin mahdollisimman pitkään, ja jos päivittäisien työtehtävien jakoa edes ihan vähän ajateltaisi, ei olis mitään ongelmaa. Sen sijaan tälläkin viikolla on jokaiseen työvuoroon suunniteltu pidennys ja melkein niitä raskaimpia työtehtäviä.. :confused: Noh, ehkä työnantajilla on joku oma motiivi..

Istuskelen tässä parhaillani sokerirasituksessa, tunti on takana ja vielä toinen odoteltavana.. Olo on onneksi varsin hyvä, suolasta nyt tietty tekis mieli.
 
Miten meni Musicron sokerirasitus? Ja Nipsunen, hyvä, että tuumivat asiaa. Onneksi nyt oli kumminkin sykkeet kunnossa!!

Eiköhän meillä kaikilla ole sen verran työuraa takana ja edessä, että tässä kohdassa voi ottaa vähän löysemmin (y) On kyllä kumma, jos ei työnantaja tule yhtään vastaan! Tosin olen ennen raskautta kuullut silloisella työpaikallani niin jäätäviä kommentteja NAISpomolta siitä, miten nuoret naiset vain odottavat vakipaikkaa hankkiutuakseen raskaaksi, että en ylläty enää mistään :cautious: Uskomatonta, että sellaista kuulee vielä 2010-luvulla! :( Ja vielä toiselta naiselta, jolla on itsellään lapsia.

Heh, meillä mies kyllä tunnustelee satunnaisesti potkuja, mutta on vähän sitä mieltä, että se on lähinnä outoa - vähän niin kuin avaruusolio mahassa :LOL: Otan asian huumorin kannalta, sillä siltähän se vähän tuntuu :p

Täällä on taas nyt menty pari päivää paremmilla fiiliksillä. Ystävät ovat käyneet kylässä ja mies on ollut enemmän kotona, ja se selkeästi piristää. Tänään olisi vielä treffit yhden ystävän kanssa, ja sitten meneekin viikonloppu enimmäkseen kotosalla. Ja olisihan tässä kotonakin puuhaa! Pyykkiurakka on hoidettu mutta silitys on kesken, ja kai se sairaalakassikin pitäisi kohta pakata ;)

Rentoa viikonloppua kaikille!

Minervan 35+2
 
Ei kuulunu polilta tai neuvolasta enää mitään niin asiaa ei kai enempää mietitä. Kyllä se miussa pienen vainoharhan herätti ja tunnustelen liikkeitä välillä hysteerisesti o_O tähän mennessä oon antanu mennä painollaan.. uskon et ku tässä huomaa et toi riehuminen vaan jatkuu masussa päivästä toiseen ni huoleen ei oo syytä :)
Hyvää viikonloppua mammat!

Nipsunen 27+3
 
Mustikk4: Tervetuloa tänne kypsien odottajien joukkoon! :D Oon vieläkin niiiin iloinen teidän puolesta, sen verran kauan yhdessä sitä lapsettomuutta tuskailtiin.. :love: Unohtumatonta odotusaikaa, kaikista jo olevista ja tulevista vaivoista huolimatta! :) Lueskelen näitä keskusteluita kyllä vielä silloin tällöin, mutta aikaa kirjoitteluun on enää harvemmin. Nyt taas pojat tainnutettu maidolla, äidillä hetki aikaa somettaa ;)

Raida: Suuuuuuret onnittelut teille!! :love::love: Pitkä oli synnytys (ja odotus :eek:), mut lopputulos palkitsee! :love: Käyhän välillä kirjoittelemassa arjen kuulumisia, olis kiva kuulla miten teillä menee :) Ihanaa vauva-aikaa sinne!

Täällä kaikki hyvin. Pojat täyttivät juuri 4 viikkoa. Herra A puklailee enemmän kuin laki sallii, on aika hankalaa sen suhteen edelleen. Mut onneks minä oon jo tottunut siihen, en oo enää niin huolissani sen ravinnonsaannista kuin tuossa aiemmin. Tuli jonkun kerran itkettyä kun kävi niin sääliksi. :whistle: Mut ei se vieläkään näytä siitä yhtään kärsivän, vaikka välillä maidot lentää kaaressa. :D Ens viikolla neuvolalääkäri, pitää kysellä aiheesta vähän. Mut mitä nyt oon googletellut, niin normaalilta tuo kuulostaa. Ei viittaa oireet refluksitautiin eikä mihinkään mahanportin ongelmiin.

Tänään tehtiin hyvin epätarkka punnitus kotioloissa ja pojat taitaa painaa jo yli 4kg! Järkyttävää mitä vauhtia ne kasvaa! :eek: Onkin alkaneet nuo 44cm bodyt olemaan vähän tiukkia, mut äiti ei oo vielä suostunut niistä luopumaan :rolleyes: Nyt kyllä pakkasin ne sitten jo pois. Alkoi olemaan pienten sukukalleudet jo vaarassa kun joutui survomaan niitä haaruksen neppareita kiinni :D Mut en suostu hyväksymään, että nuo mun vauvat kasvaa! Kohta ne jo kävelee! o_O

Mies on ollut nyt 5 viikkoa lomalla, maanantaina palaa töihin. Tässä ollaan vähän jännän äärellä kun jäädään kolmestaan kotiin.. :D Eiköhän sitä pärjää. Kunhan saadaan omat rutiinit muodostettua niin veikkaan, että päivät menee yllättävänkin nopeasti. Mielelläni kuulisin teidän muiden kaksosäitien kokemuksia kaksosarjen pyörittämisestä - kuinka se sujui alussa ja nyt? :)

Kiitos vielä kaikille onnitteluista ja hyvää jatkoa teille raskaana oleville! :) En osaa tän palstan lukemisesta vielä luopua, joten taustalla olen varmasti vielä pitkään..

Tilulilu & Pojat ~4 viikkoa
 
Onneks ei löytynyt mun sokereista mitään huomautettavaa - kaikki arvot oli 4.6-5.1 väliltä. (y) Voi siis jatkaa samaan malliin. Eipä mulla kyllä muuta altistavaa tekijää ollutkaan kuin ikä, että olis voinut olla ihmetys itselle, jos olis jotain ollut.

Joo, nuo naispomot on kyllä välillä aika jäätäviä kommentteineen. Mua oma esimies ihan asiallisesti onnitteli, tuumi vaan että ei tullut yllätyksenä.. Mutta joitakin kuukausia aiemmin työkaverin ilmoittaessa omasta raskaudesta oli pomo kysyä täräyttänyt jotta oliko vahinko? :confused: Se ei kyllä aina ihan ajattele tippaakaan mitä suustansa päästää..

Oikein rentoa viikonloppua kaikille! Täällä ainakin tulee lepo tarpeen!:sleep:
 
Nipsunen, juuri se mahassa pyöriminen on kyllä mullakin vaimentanut monta pelkoa! Parasta on kun tietää, että sitä jaksavat tehdä vain hyvävointiset pienet kaverit!

Tilulilu, toivottavasti teillä on lähtenyt arki sujuvasti käyntiin, kun mies on palannut töihin!

Täällä oli tänään neuvolalääkäri. Beibi oli hyvässä raivotarjonnassa, eli kaikki kunnossa. Oli taas kiva pitkästä aikaa vähän ihastella ultrassa! Sf-mitta kasvaa tasaisesti keski- ja alakäyrän puolivälissä. Mitään kokoarviota lääkäri ei antanut, mutta vähän epävarmoja kai ne aina ovatkin... Mutta jospa tästä ei sellaista viisikiloista tulisi :D Muuten nyt ei mitään ihmeempää asiaa ollutkaan - vähän tuntuu turhalta valitella lääkärille näistä loppuraskauden perusvaivoista, kun niille ei kummankaan mitään mahda.

Viikot tosiaan kuluvat ihan järkyttävää vauhtia tässä vaiheessa. (Ja lainkaan epäilemättä tahti todellakin hidastuu tuossa parin viikon kuluttua :cautious:) Huomenna tasan 36, apua!!! Toisaalta kyllä odotan sitä, että tämä fyysinen urakka on ohi! Vaikka sitten täytyy ehkä heittää hyvästit näille ihanille pitkille yöunille :LOL: Mies lähti tänään tavallista myöhemmin töihin - yleensä siis vaan käännän kuuden jälkeen kylkeä ja heräilen itse kymmenen maissa, mutta tänään lähtö olikin vasta kahdeksan aikaan, enkä saanut enää unta. Nyt olenkin sitten vain nuokkunut koko illan :sleep: Tosin yöuniin liittyen olen ihan himpun verran toiveikas tämän beibin unirytmin suhteen: mahassa nimittäin selkeästi valvotaan päivät ja nukutaan enemmän öisin, ja kuulemma tämä loppuajan rytmi voi jo vähän ennakoida tulevaa...

Voikaa hyvin ja kertokaapa kuulumisia!

Minervan 35+6
 
Tsemppiä tilulilu arjen pyörittämiseen (y)
Mulla otti vielä lääkäri kantaa siihen sykeheittelyyn ja sille oli joku hienocardianimihässäkkä joka kuulemma korjaantuu itsestään. Hyvä niin. :love:
Minervan toi unirytmi kuulostaa lupaavalta ;) täällä mennää ihan päinvastoin ainaki vielä. Alkaako kotona olemaan kaikki vauvaa vaille valmista?
Töissä alkaa istuessa ja kumarrellessa painaa tuonne keuhko ym osastolle ikävästi. Närästys on tainut myös tulla jäädäkseen. Mulla on myös näinä päivinä alkanut tulla ihan jostain semmosia vahvoja tunteita et meille tulee pieni tonttupoika.. mistä lie :X3:

Nipsunen 28
 
Miulla on ollu 16 viikkoa sellainen olo, että meille on poika tulossa. Tänään kuitenkin rakenneultrassa selvisi, että meille onkin tulossa tyttö. Voi tätä hämmennyksen määrää. Mutta nyt on kuitenkin levollisempi olo kuin kertaakaan raskauden aikana. Kaikki on kunnossa ja verisuonet, elimet ja luut oli pienellä kaikki paikoillaan ja oikean kokoisina.

Piinamiina ja Pulla 20+1
 
Voi, vielä/enää tasan kuukausi meilläkin rakenneultraan. Jännää! :) Tänään kävin toista kertaa neuvolassa ja kaikki näyttäisi olevan ihan kunnossa ja niinkuin pitää. Paljonko teillä muilla on hemoglobiini ollut? Minulla oli viimeksi pari kuukautta sitten 129 ja nyt 118. Saa nähdä vieläkö se meinaa laskea..

Minulla on onneksi ensi viikko "syyslomaa" töistä eli saan viikon huilailla ja siivoilla kotona. Sitten onkin tasan 4kk töitä ennen äitiysloman alkua, voi kun se kuulostaa toisaalta suht vähältä vaikka uskoisin että jossain vaiheessa liian paljolta silti :D

Liikkeitten tuntumista ja rakenneultraa odotellessa tässä vaan :love:

Pieni haave + pikkutyyppi 16+3
 
Pieni haave kyllä se aika hujahtaa mutta uskon että viimemetreillä se sitten matelee :) tuntuu että vasta sai plussan tikkuun ja tuijoteltiin sitä, nyt on kaapillinen vauvan tavaroita ja häkkisänky odottelee sisälle pääsyä.. Asiaan! Hemoglobiini oli viime neuvolassa 102 niin alotin raudan syönnin. Oon kyllä ollu nyt virkeempi (y) Toi syysloma kuulostaa erityisen hyvältä.
Nipsunen 28+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Mahtavaa, Piinamiina! Ja nyt tosiaan voit varmasti olla jo hyvillä mielin :love:

Hemoglobiini oli mulla muistaakseni viimeksi mitattaessa 120, eli lisärautaa en ole syönyt. Monivitamiineissa sitä kyllä on vähän mukana, mutta se tuskin sieltä liiemmin imeytyy, kun otan sen aina aamupuuron ja maitolasillisen jälkeen, ja vilja- ja maitotuotteet muistaakseni heikentävät tehoa. Joka tapauksessa näin on pärjätty! Mulla oli tosin lähtöarvokin korkea. Varmaan pitää kyllä vielä kerran pyytää mittaamaan, kun sen arvon olisi hyvä olla kunnossa ennen synnytystä.

Nipsunen, kyllä se rytmi ehtii vielä muuttua ja muodostua monta kertaa (y) Mä olen nyt ehkä pari viikkoa huomannut, että mahassa lepäillään öisin. Mutta joo, täällä alkaa olla aika valmista. Rintapumppu, itkuhälytin ja kantoreppu pitäisi vielä hakea, mutta kaksi ensimmäistä on jo sentään valittu ja tilattu. Ja jotain pientä lisäksi. Itselle en ole vielä imetysliivejä saanut ostettua, mutta jos vaikka huomenna ehtisin hoitaa sen homman! Liivien ostaminen vaan on muutenkin musta niin työlästä, että olen vähän lykännyt tätä... Mutta ei kai tässä voi enää mitään kauheasti lykätä :p

Kävin aamupäivällä raskausajan hieronnassa, ja oli kyllä ihana kokemus! Kropasta löytyi ihan yllättäviä jumeja ja ne käytiin huolella läpi, mutta muuten olinkin toivonut lähinnä rentouttavaa hierontaa. Nyt onkin sitten todella rentoutunut olo, ja taidan vain loikoilla loppupäivän :) Suosittelen sekä fyysisiin jumeihin että kireisiin hermoihin :D

Minervan 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Mahtavaa, Piinamiina! Ja nyt tosiaan voit varmasti olla jo hyvillä mielin :love:

Hemoglobiini oli mulla muistaakseni viimeksi mitattaessa 120, eli lisärautaa en ole syönyt. Monivitamiineissa sitä kyllä on vähän mukana, mutta se tuskin sieltä liiemmin imeytyy, kun otan sen aina aamupuuron ja maitolasillisen jälkeen, ja vilja- ja maitotuotteet muistaakseni heikentävät tehoa. Joka tapauksessa näin on pärjätty! Mulla oli tosin lähtöarvokin korkea. Varmaan pitää kyllä vielä kerran pyytää mittaamaan, kun sen arvon olisi hyvä olla kunnossa ennen synnytystä.

Nipsunen, kyllä se rytmi ehtii vielä muuttua ja muodostua monta kertaa (y) Mä olen nyt ehkä pari viikkoa huomannut, että mahassa lepäillään öisin. Mutta joo, täällä alkaa olla aika valmista. Rintapumppu, itkuhälytin ja kantoreppu pitäisi vielä hakea, mutta kaksi ensimmäistä on jo sentään valittu ja tilattu. Ja jotain pientä lisäksi. Itselle en ole vielä imetysliivejä saanut ostettua, mutta jos vaikka huomenna ehtisin hoitaa sen homman! Liivien ostaminen vaan on muutenkin musta niin työlästä, että olen vähän lykännyt tätä... Mutta ei kai tässä voi enää mitään kauheasti lykätä :p

Kävin aamupäivällä raskausajan hieronnassa, ja oli kyllä ihana kokemus! Kropasta löytyi ihan yllättäviä jumeja ja ne käytiin huolella läpi, mutta muuten olinkin toivonut lähinnä rentouttavaa hierontaa. Nyt onkin sitten todella rentoutunut olo, ja taidan vain loikoilla loppupäivän :) Suosittelen sekä fyysisiin jumeihin että kireisiin hermoihin :D

Minervan 36+1
Juu, hyvä mieli on ollut koko viikon. Mie en ole törmännytkään raskausajan hierontaan. Kuulostaa niin ihanalta! Miulle on varattu onneksi osteopatia maanantaille. Mukava rentoutus ennen lomaa.

Mie ostin pehmeimmät imetysliivit mitä Henkkamaukalla oli. Ne oli pelkän paidan koon mukaan, joten valinta oli helppo. Ei ehkä ne kaikkein tukevimmat, mutta jo tässä vaiheessa kaarituet on ainakin miulla ehdoton no-no.
 
  • Tykkää
Reactions: Minervan
Mä olen suunnitellut hierojalla käymistä koko raskausajan, mutta sitten on kumminkin vähän mietityttänyt, että miten ja mistä voi hieroa. Toiset sanoo, että alaselkää ja lantion aluetta ei saisi hieroa ollenkaan. Nyt kävin siis ihan asiaan erikoistuneessa paikassa, ja oli ihana, kun ei yhtään tarvinnut hoidon aikana stressata, että onko tämä nyt ok vai ei, vaan sai ihan vain rentoutua! (Ei sillä, että olisin välillä vähän hysteerinen :D ) Ja asennonkin sai tyynyillä tosi kivaksi. Yksikään kaveri ei mulla ollut käynyt, mutta googlaamalla onneksi löytyi. Jos joskus olen toisen kerran raskaana, niin menen ehdottomasti uudestaan!

Joo, pakkohan ne liivit alkaa olla ostaa. Mulla on entiset menneet vielä päälle, mutta riipaisen ne kyllä aina pois, kun silmä välttää :LOL: Sen verran kumminkin jo alkavat painaa. H&M siis kutsuu! Sieltä pitäisi muutenkin käydä hakemassa pari imetyspaitaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Pieni haave: Rautaa löytyy myös mm. näistä: riista, pähkinät, kaura... Mulla kans hemoglobiini laskenut ja vaikka se on n. 120 niin pudotus lähes 150:stä on aika tuntuva. Totesivatkin neuvolassa, että jos vielä laskee niin sitten rautatabletit kehiin. Mielestäni järkevää ettei katsota pelkästään viitearvoja vaan lähtötasoa myös.

Minervan: Hieronta kuulostaa ihanalta. Ihan vain jo hemmottelunkin näkökulmasta. :) Te olettekin ihanan pitkällä jo. Ei enää pitkää aikaa mene, kun vauva on maailmassa. Jännää!

Nyt en taida enempää kommentoida vaan lähteä vielä pikaisesti ulkoilemaan ja sitten pehkuihin. Väsyttää... Pitää vähän nyt koittaa panostaa enemmän tuohon nukkumiseen, että olisi virkeämpi. :) Yöllä tulee kuitenkin aina välillä heräityä kääntyessä ja muutenkin.

Hyviä vointeja kaikille!

23 + 6
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave

Yhteistyössä