3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Jenifer, tuo hemoglobiinin lähtötaso. huomioiminen kuulostaa kyllä fiksulta. Aika samanlainen muutos mullakin on ollut, ja onhan se tosiaan suhteessa iso. Nyt ei kyllä ole enää samanlainen uupumus vaivannut kuin silloin, kun pyysin mittaamaan viimeksi. Mutta ei herttileijaa, nyt on kyllä tänne rantautuneet kunnon liitoskivut. Kävin tänään ostoksilla, ja kyllä selässä ja lantiossa huomasi! On tuntunut ihan hölmöltä makoilla koko ilta sohvalla kun ei muuten väsytä, mutta se on ainoa juttu, millä saa nuo säryt rauhoittumaan. Onneksi kävin taas tänään kirjastossa, niin että viihdykettä riittää!

Äh, kävin katsastamassa Lindexin ja H&M:n liivivalikoiman. Sinänsä tuntuivat ihanan pehmeiltä, mutta jos ympärys oli sopiva, niin etuosasta kiristi tai tursui kaikki ulos - ja voi vain kuvitella, mikä olisi tilanne sitten, kun noita imetysliivejä oikeasti tarvitsisi :LOL: Ei vissiin sovi mulle nuo paidan koon mukaan mitoitetut, vaan pitää ensi viikolla vähän pienemmässä selkäsäryssä mennä sinne oikeaan liivikauppaan vinguttamaan korttia...

Niinpä, ei ole enää montaa viikkoa jäljellä! Laskettuun aikaan on vielä matkaa, mutta ensi viikolla tämä beibi on jo täysiaikainen! Aika hurjalta tuntuu. Ja mahtavalta. Eilen sain ystävältä toiselta puolen maata ihanan paketin, jossa oli uutta ja hänen lastensa vanhaa vauvatavaraa vaatteista leluihin. Taas kerran mietin, että miten voi olla, että meillä on kohta joku uusi pieni ihminen, joka puetaan noihin pieniin vaatteisiin! Tosin nyt kun maha vain kasvaa, niin alkaa konkretisoitua se, että jostain ja jotenkin sen pienen ihmisen on tultava ulos... :D

Mukavaa viikonloppua!
Minervan 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Kirjoittelen vauva-arjen keskeltä... hankintojen miettimisen avuksi muutamia meillä toimineita asioita:

-kietaisubodyt, meillä ei juurikaan käytetä pään yli puettavia

-sitteri, ihan ehdoton kun olen yksin vauvan kanssa: pääsen käymään suihkussa tai vessassa kun vauva viihtyy hetken sitterissä

-Manduca, on pelastanut monta kärttyisää iltaa kun vauva haluaisi vain olla sylissä heijattavana(kantoliina toimisi varmaan myös)

-kestovaipat, toimineet meillä :)

Terveisin raida ja vauva 2,5vkoa
 
Minervan: Olikos sulla rautatabletit kehissä vai tarvitsitko kuitenkaan? Mulla varmaan hemoglobiini taas laskenut, kun väsyttää ja välillä hieman huimaava olo. No, ensi viikolla mittaus taas. Saapi nähdä.

Raida: Manducaa olen minäkin miettinyt ja pohtinut että liina vai reppu. Ilmeisesti sitä reppua vois myös ihan vastasyntyneen kanssa käyttää? Tukee riittävästi?
Raida, nostan hattua kestovaippojen käytölle. Taidan itse olla liian laiska siihen hommaan. ;)

Öisin ja aamuisin iskiaksen kohdalla porotusta eli tavallaan tuosta jalan sivulta aika ylhäältä... Vaikea selostaa tarkkaa kohtaa, mutta ehkä saitte käsityksen.
 
Jenifer, ei ole erikseen - mulle vaan sanottiin neuvolassa, että jos hb on yli 115 niin ei aloiteta rautalisää. Tosin monivitamiineissa on vähän rautaa, ja sen kanssa on kuulemma hyvä jatkaa, vaikkei se tosiaan sieltä kauheasti imeydykään. Saapa nähdä, pärjätäänkö näin ihan loppuun asti!

Kiitos, Raida! Me saatiin ystäviltä sitteri lainaan, ja he ainakin olivat kokeneet sen tosi hyödylliseksi! Ja Manduca täällä odottaa jo käyttäjää :) Tarviko siihen ihan pienelle jonkun lisäosan vielä? Arvoin itsekin pitkään repun ja liinan välillä, mutta ainakin moni kaveri on kokenut liinan vähän hankalaksi käyttää, niin että päädyttiin sitten tuohon. Tosin yhdellä ystävällä oli erimerkkinen kantoreppu, johon vauvan sai myös kasvot eteenpäin, ja sen mahdollisuuden puuttuminen jäi vähän mietityttämään (n) Tosin se kai sitten taas voi olla lonkkien kannalta huono asento...

Huomenna menen katsomaan meidän vauvelin vähän yli kuukauden ikäistä serkkutyttöä! On siis kyllä jo nähty aiemminkin, mutta täytyy nyt yrittää pitää vähän tiiviimmin yhteyttä tuohon miehen sukuun, kun siltä puolelta on sitten ainoat enemmän samanikäiset serkut.

Minervan 36+5
 
Minervan ja jenifer, Manducassa on integroitu tuki pikkuvauvalle ja se käy ihan vastasyntyneestä asti :) Nytkin vauva tuhisee repussa. Noissa repuissa on vauvan ergonomia tosi tärkee, Baby Björnit ja Stokket on ihan kamalia. Vielä kun sais säädettyä kantajan ergonomian kuntoon, meillä reppua käyttää sekä minä että puoliso ja säädöt on sen takia aina ihan pielessä :p

Kestovaipat on ihan helppoja mutta kieltämättä raastaa kun maitokakkaa on joka ikisessä vaipassa :rolleyes: vaippapyykki tuntuu pyörivän koneessa koko ajan :D
 
Huomenta!

Ja kiva kuulla raida kuulumisia! Ja erityisen kiva kuulla, että kestovaipat toimii noin alusta asti - vähän itse arvelen, että tuleekohan sitä laiskuuttaan, tai että se olisi niin helppoa, käytetyksi paljon myös kertiksiä, kun niitäkin kaapissa on.. Toivottavasti onnistuisi tuo kestoilu meilläkin..

Täällä poksahti 39 vko alkuun ja tunnelmat on kyllä aika malttamattomat. Mitään merkkejä ei lähestyvästä synnytyksestä ole, mutta se on kai ensikertalaisille tyypillistä. Onhan se vaan jännää, että ihan yks kaks yllättäen se on sitten menoa.. Ja veikkaan, että siinä vaiheessa nousee myös pieni kauhu mieleen..

Niin ja kauan aikaa sitten olleeseen piinamiinan ultrakuulumisiin piti kommentoida, että onnea hyvistä uutisista! Ja että mulalkin oli alkuraskaudessa tosi vahva poikaolo, ja sittenkun paljastui, että tyttö tulossa, niin vähän aikaa meni sulatellessa.. Tosin pienellä varauksella edelleen olen, eihän nuo arviot satavarmoja ole - mutta toisaalta, olisi kyllä hyvin hämmentävää jos tulisi poika, kun niin on nyt monta kuukauttaa valmistautunut tytön tuloon. Ja aikapaljon on hankittuna/tehtynä vaaleanpunaisia juttuja.. Tosin se parina on paljon sinistäkin - eli kai sitten molempi käy:)

Viimeinen kaunis syyspäivä kai tulossa - ja minulla pitkästä aikaa tarmokas olo - mitähän keksisi?

Onnellista odotusta kaikille!

Stellaria
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Taas perjantaita vaille yksi työviikko taputeltu. Ens viikolla vietänki muutaman lomapäivän ni enää 4 viikkoa.. vähän tuntuu et en ehkä selviä ihan viimeisistä viikoista. Tänäänkin oli fyysinen päivä: kurahousuja,pieniä syliläisiä, vähän isompia syliläisiä ja sit ku töissä on paljon tavaroita lasten tasolla niin alkaa tuntua. Kipuilee vähäb siellä ja täällä.
Toi manduca on haaveissa täälläkin, kiva kuulla kokemuksia :)
Tänään lähti vaunut tilaukseen ja minut yllätti tuleva isukki,kun lidlissä oli ollut vauvanvaatteita, oli hän mennyt eukkojen kanssa niitä penkomaan.
Mikäs teidän muiden vointi?

Nipsunen 29+2
 
Mulla taitaa olla nyt se seesteinen vaihe raskaudesta, kun ei oo mitään vaivoja voivoteltavana ja ei muutenkaan oikein tapahdu mitään kummempia. Maha kovasti kasvaa ja painoa on tullut melkolailla, ei kyllä mitään ylimääräsiä turvotuksia tms. Töissäkin jaksaa vielä aika kivasti, tehtävänjaoista vastaavat yrittää aina vähän katsoa, ettei niitä kaikkein raskaimpia tehtäviä tulis mulle, ja muutkin työkaverit kyllä huolehtii muumista joukossaan.

Kovastihan sitä jo huomaa, että mieli karkaa töistä pois ja odotan kyllä marraskuun loppua kovasti! Onneks ens kuussa on myös muutama lomapäivä, niin tulee väliin vähän pidempi vapaa töistä.

Hankinnat alkaa varmaan olla aika loppusuorilla, kylpyamme pitää jossain välissä hankkia vielä, mutta vaunut, turvakaukalo + telakka ja pinnasänky on jo hankittu. Vaatteita on jonkin verran ja siskolta saan lisää, samoin kuin muutakin vauvakamaa. Itse koitan omin pikku kätösin neuloa torkkupeittoa vauvalle, toivotaan että valmistuu!

Viikonloppuja kaikille!
Musicro 26+5
 
Mulla on musicro sama projekti. :p peitto koht jopa puolvälissä kohta. Mimmoisiin vaunuihin olette päätyneet?
Meille tulee Mutsy IGo:t, vaikuttivat vallan näppäriltä näin etupäässä kaupunkiolosuhteisiin. Eivätkä täyttäneet meidän takakonttia kokonaan.
Mulla on kanssa peitto noin puolivälissä, teen kyllä hyvin simppeliä mallia, että jotain toivoa on saadakin tää valmiiksi.
 
Mulla sen sijaan on se vaihe, että valittamista löytyy :LOL: Ei kyllä onneksi mitään isoa hankaluutta, kunhan vain lantio ja lonkat on edelleen aika kipeät. Käveleminen alkaa olla jo melkoinen urheilusuoritus :cautious: Mutta ei ole enää montaa viikkoa jäljellä! Nyt tämä beibi on täysiaikainen, eli saa tulla kun on tullakseen! Paitsi ei kyllä ihan vielä ole... Tänään kävin neuvolassa, ja ei ole pää vielä liiemmin kiinnittynyt eikä kaveri laskeutunut, eli en varsinaisesti pidättele hengitystäni tässä odotellessa.

Mä olen neulonut kaikenlaista pientä vaatetta: myssyjä, tumppuja, sukkia ja nuttuja. Kohta alkaa vissiin olla aika viimeistellä projektit... Muutenkin on jo vähän viimeistelyn makua tässä hommassa :) Eilen ostin viimein ne imetysliivit ja pari kotipaitaa samaan tarkoitukseen, äsken pakkailin melkein viimeisiä tavaroita sairaalakassiin.

Nipsunen ja Musicro, tsemppiä töihin!

Minervan 37+1
 
Meillä tilaukseen lähti jovi airit, me taas tarvitaan hyvin vaihtelevaan maastoon soveltuvat. Ostin myös edukkaasti torista britaxin rattaat jotka sopivat kaupunkiin/kaupassa käyntiin kun saa turvakaukalon iskettyä runkoon.
Toivottavasti minervan ei tarviis enää siun kauan ootella :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Minervan
Meille hankittiin jo Emmaljungan City Crossit käytettynä kun sattui löytymään hyvät ja sopivilla kriteereillä :)

Täällä kanssa sitä ns. seesteistä oloa. Tavallaan välillä melkein unohtaa, että on raskaana vaikka kokoajanhan se vähän mielessä onkin :rolleyes: Mutta nyt olojen puolesta taitaa melkein röyhtäily olla ainoa konkreettinen raskausoire :ROFLMAO: Ja toki tuo kasvava vatsakumpu. Edelleen liikkeitä odotellessa, jospa niitä alkaisi tuntua samaan aikaa rakenneultran kanssa? Se on tasan kolmen viikon päästä. :barefoot:

Pieni haave + pikkutyyppi 17+5
 
Heippa pitkästä aikaa! :) Oltiin pari viikkoa reissussa, enkä jaksanut puhelimella käydä täällä, mutta nyt olen taas koneen ääressä ja oli kiva lukea teidän kuulumisia. Onnea piinamiinalle ultrakuulumisista ja kiitos raidalle kokemuksista! Ja mitäköhän muuta mun vielä piti kommentoida... Liikaa uusia viestejä ja liian laho muisti, pahoittelut! :oops: Jatkossa kommentoin "paremmin", kun käyn lukemassakin aktiivisemmin.

Itselläni on viime aikoina ollut aika oireeton olo, pientä kestokrapulaa ja herkkiä tissejä lukuun ottamatta. Pian onkin edessä nt-ultra, ja hiukan jo jännittää, miten se sujuu.. No, maha on ainakin kasvanut, vaikkei sitä varmaan kukaan ulkopuolinen vielä raskauteen osaakaan yhdistää. :p Vähän ehkä pitää kuitenkin alkaa katsoa, mitä laittaa töihin päälle, kun en siellä ole vielä kertonut raskaudesta.

Olen myös näin jälkikäteen alkanut miettiä, että olisi voinut kertoa tästä perheellekin vasta myöhemmin, kun nyt jo hirvittää se tavaramäärä, mitä tulevat isovanhemmat aikovat vauvalle antaa. :confused: Ja kun kuitenkin ollaan vielä näin alkuvaiheessa, niin melkein ahdistaa, kun äiti ja anoppi esittelevät ostamiaan peittolankoja jne. No, kaipa se tästä.

Ihanaa aurinkoista sunnuntaita ja lokakuun alkua kaikille! :)

fabula 10+6
 
Moikka!

Hankinnoista ajattelin nyt minäkin jotain vinkkailla.. :)

- Tosiaan, ne Raidan mainitsemat kietaisubodyt (y) Suosittelen ehdottomasti! Ainakin näihin pienimpiin kokoihin, kun vauva ei vielä kannattele päätään. Olin itse ostanut vaan ulkonäön perusteella kivoja, sekä kirppikseltä kaiken vastaantulevan. Voin kertoo et hermo menee niiden päänylivedettävien kanssa! :LOL:
Sama juttu myös niiden yöpukujen kanssa, eli ne sellaiset haalarit. Itse ostaisin enää vain vetojetjullisia haalareita. Neppareiden kiinnittäminen (kun niitä on kaulasta varpaisiin asti) on yöaikaan vaippaa vaihtaessa aika hidasta, kivempi olisi vaa sujauttaa vetskari kiinni :)

- Ammeesta sen verran, että sen hankinnalla ei olisi kyllä ollut kiire. Meillä se Ikean amme ja se on tosi hankala käyttää kun pojat ovat vielä niin pieniä. Toki jos hankkisi sen vauvatuen(?) tms. niin olisi helpompaa. Mut me ollaan pesty poikia tähän asti ihan kylppärin lavuaarissa, just sopiva koko ja työskentelykorkeuskin ihan suht ookoo. Nyt alkaa kyllä käymään jo vähän ahtaaksi kun nää 7-viikkoiset ovat ottaneet aika hyvin jo massaa :D

- Vauvapesät/unipesät. Meillä ainakin olleet tosi hyvät! Aluksi nukkuivat niissä päikkäreitä olkkarin lattialla, nykyään ne on nostettu sohvalle meidän viereen. Oon käyttänyt pesää myös sängyssä, kun mies oli poissa ja toinen pojista nukkui siinä mun vieressä ja toinen rinnalla. Se on jotenkin sellanen turvallinen pesä vauvalle ja sängyssä mullakin oli turvallisempi mieli kun vauva oli pesän suojissa enkä voinut kierähtää päälle.
..tosin paljon nukutaan kyllä perhepedissä ilman pesiäkin, eikä oo ollu ongelmaa. Nukahdan aina imetykseen ja imetettävä nukkuu rinnalla helposti 2-3h :eek: Herään monesti vähän pelästyen siihen, et en kai ole tukehduttanut vauvaa! Varsinki kun toinen haluaa nukkua nenä mun kainalossa. Mut kai vauvakin muuttuis levottomaksi jos ei saa happea (n) Toivon niin!

- Sitterien puolesta liputetaan täälläkin!

- Harsoja harsoja harsoja. Näitä mainostinkin jo aiemmin, mut tuntuu et niitä ei voi olla liikaa. Toki etukäteen ei kannata niitä kaapin täydeltä hankkia, mut heti jos sitten käytännössä huomaa, et joutuu pesemään pyykkiä joka päivä - tilaa reilusti lisää. Meillä puklaillaan niin reilusti (edelleen), et vaikka harsoja on yli 60kpl, pestään pyykkiä yleensä joka toinen tai kolmas päivä.. Toki vauvojakin on kaksi. Mut harsoja on meillä myös pesien, vaunujen, sänkyjen (myös meidän sängyn), hoitoalustan, sittereiden ja turvakaukaloiden suojana (muovitetu frotee tietty vielä mm. sängyissä). Siksi niitä kuluu.. ;)

- Puklailuun liittyen: oon nyt myös hamstrannut H&M:ltä niitä 'kuolalappuja'. Ovat tarkoitettu vähän isommille vauvoille, mut toimivat ihan ookoo myös näille pienille puklujen vastaanottoon ;) Vaikkeivät nyt suojaa niiltä kaarena lentäviltä pukluilta, niin ne suupielestä valuvat osuvat siihen sievästi eikä bodya tartte niiiiiiin usein vaihtaa.

..ei nyt just muuta tuu mieleen. Palaan asiaan jos keksin lisää!

Aurinkoista lokakuuta kaikille!

Tilulilu & pojat 7 vkoa
 
Pieni haave teit varmasti hyvät vaunuostokset. Ite muistan rakenneultrassa sanoneeni et en ole varma miltä ne liikkeet oikein tuntuu et jotain kyllä ehkä, mut sitten heti seuraavana päivänä olin jo ihan varma et potkuja nämä on kun alkoivat tuntua kunnolla.
Tilulilu kiitos hyvistä vinkeistä ;) ja vauva-arki kuulumisista. On päiviä kun tuntuu että itellä on vielä aikaa valmistautua tuohon eloon ja sitten päiviä kun iskee paniikki että päivät luisuvat käsistä ja ei pysy perässä. Hattua kyllä nostan teille monikkoäideille, miuta välillä pelottaa yksikin :love:

Nipsunen 29+6 (huomenna paukkuu)
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Kiitos, Tilulilu! Mä olenkin tuota unipesää miettinyt! Ja harsoista mietin viimeksi eilen, että näitä täytyy vielä muistaa hamstrata...

Mä tunsin joitakin hipaisuja ennen rakenneultraa, mutta en tosiaan ollut silloin vielä varma, mitä ne olivat... Ultratessa kätilö sitten jossain vaiheessa kysyi, että tunnetko, kun vauva nyt oikein rummuttaa käsillä ja jaloilla - ja en kyllä tuntenut silloin yhtään mitään :LOL: Mutta ei siinä ultran jälkeen enää kauan mennyt!

Kylläpä Nipsunen sanoitit hyvin tuon, miten välillä aika tuntuu pitkältä ja välillä meinaa paniikki iskeä! Samoissa tunnelmissa mennään vielä näilläkin viikoilla :) Välillä mietin, että syntyisit jo, ja välillä tulee sellainen olo, että älä nyt vielä, kun pitäisi ehtiä vaikka mitä. No, vielä ei tosiaan ole mitään ulostulon merkkejä ilmassa, niin että olen aika yllättynyt, jos tässä pariin viikkoon mitään tapahtuu.

Minerva 37+5
 
Kiitos Tilulilu vinkeistä! Ja samalla sai pientä kuulemaa, miten teillä menee.

Ja Pieni Haave - mulla meni 22+5 ennen kuin pystyin varmaksi sanoa tuntevani liikkeitä. Sen jälkeen ei oo sitten ollut epäilystäkään. Istukka oli ru:ssa täysin etuseinämän peittona, mitä itsekin uumoilin, niin en sen kummemmin ollut hermoillut siitä tuntuuko liikkeitä vaiko ei. Anoppi tuntui olevan paljon enemmän hermostunut, kun en viikolla 17-18 vielä mitään tuntenut :LOL: selitti silloin että semmosia 'perhosen siiven hipaisuja' pitäisi jo tuntua.. Katinkontit, meidän vauva kyllä aloitti sitten suoraan sellasen monotuksen, että mieskin tunsi potkut. Enimmäkseen vauva kyllä lopettaa potkut, jos mahaa tunnustelee, hän viihtyy omissa oloissaan. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Saatoin lauantaina bongata jotain, mitä ehkä vauvan liikkeiksi epäilisin :love: Mutta joo, rauhassa tässä sikäli odotellaan kun itsellä kanssa kuulemma istukka edessä niin voipi mennä vielä jonkun aikaa että selvemmin tuntee. Loppua kohti voi olla että toivoo jo, ettei tuntuisi ihan niin paljon :ROFLMAO: Justiin katsoin telkkarista viime viikolla ohjelmaa jossa nainen kertoi että vauva oli potkinut mahassa niin paljon, että oli murtanut äidin kolme kylkiluuta! :eek:o_O
 
Raida: Mistä ostit Manducan? Ostitko käytettynä vai esim. jostakin verkkokaupasta? Manducan reppuun olen tässä vähän itsekin päätymässä. Kantoliina vaikuttaa vähän mutkikkaalta...

Tilulilu: Kiva oli kuulla kuulumisia ja vinkkejä!

Vatsa on kasvanut ainakin omasta mielestä melkoisesti. Tällä hetkellä näytän oikeastaan kukkakepiltä, joka on nielaissut jalkapallon. :D Painoa ei ole kovinkaan runsaasti tullut, mutta vatsa tuntuu silti kasvaneen. Hyvä niin. :)

Ei kannata murehtia liiaksi noista liikkeistä ennen rakenneultraa. Vauvan kasvaessa myös liikkeet alkavat voimistumaan ja on varmastikin hyvin yksilöllistä, missä vaiheessa liikkeet alkavat selvemmin tuntumaan. Kuten todettua, mm. istukan paikka vaikuttaa.

Mulla selkeästi tässä vaiheessa raskautta on hermot syystä tai toisesta kireällä - etenkin töissä. "Hiillyn" helposti (ainakin sisäisesti), jos jotakin asiaa esim. puidaan tarpeettoman pitkään tai asiat ei etene. Toki on ollut monia ihan normaalistikin ärsyttäviä tilanteita töissä ja nyt ne sellaiset tuntuu jotenkin extraärsyttäviltä. Pistän tämän hormonien piikkiin... ;)
 
Kommentoin tästä sivusta, kun asiaa pitkään tutkin: esim. Tori.fi:ssä on kyllä tosi paljon Manducoita myynnissä vaihtelevilla hinnoilla. Jos haluaa uutena, niin edullisimmalla löysin Verkkokaupasta. Ostettiin itse sieltä.

Mä olen hiljalleen päässyt tuon hermo menee -vaiheen yli, mutta se oli kyllä paha :LOL: Itse mietin, että olisin töissä kyllä varmaan lasten kanssa jaksanut - mutta työkavereiden kanssa olisi tainnut pinna palaa aika kiitettävästi, jos joku asia vähänkään olisi tökkinyt...

Täällä on mahassa hyvä meno päällä, mutta onneksi kylkiluihin pusketaan vain pienellä takapuolella :LOL: Ja älkää tosiaan stressatko liiketuntemusten kanssa! Mulla siis meni tosi pitkään, vaikka istukka on takaseinässä...

Minervan 37+6
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Oon tuolla taustalla lueskellu teijän kuulumisia. Kiva lukea juttuja kun on niin eri raskauden vaiheissa olevia ja synnyttäneitäkin omia kokemuksiaan jakamassa :)

Mulla oli eilen neuvola ja tänä aamuna sokerirasitus. Kaikki ainakin ensin mainitussa hyvin, toisen tuloksia odotellessa.

Itse tunsin liikkeitä n. viikolta 18 alkaen mutta vasta viimeisen viikon -pari ne on ollu selkeämpiä ja tuntunut enempi. Ja neuvolatäti sanoikin eilen että vielä näilläkin viikoilla hyvin paljon jää liikeitä äidiltä huomaamatta. Joskin välillä myös käännetään kylkeä nin että koko maha hytkyy :LOL:

Täällä on tullut myös pohdittua tuota kantoliina / kantoreppu asiaa. Kantoliina olis kiva mutta tuntuu minustakin ehkä vähän hankalalta. Minkä ikäisestä sitä reppua voi käyttää? Mikäs se tuo Manduca on?

Kyselee tietämätön Narana 26+4 :D
 
Toivottavasti sokerirasituskin meni hyvin, Narana!

Manduca on ihan vain kantorepun merkki, mutta ainakin meillä kaveripiirissä on ollut tosi tykätty. Osa taas tykkää esim. Baby Björnistä, kun siinä saa lasta kannettua myös kasvot eteenpäin. Kantorepuissa kai tuo aloitusikä vähän vaihtelee. Manducassa on muistaakseni vain painoraja, eli 3,5 kg:n painoisen beibin voi siihen laittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Mulla oli kans sokerirasitus tänään. Olipas sattuma. ;)

Joo, Manduca on merkki. Kantoreppujen lisäksi myös kantoliinoja. Käsittääkseni Manduca on varsin suosittu mm. ergonomisuutensa puolesta, siis se kantoreppu. Netistä löytyy vertailu, jossa on ainakin Manduca, Baby Björn jne. Makuasioitakin varmaan pitkälti, että mistä kukin tykkää.

Minervan, hyvä tietää tuo painoraja. Aika pienenkin siihen saa siis laittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Kiitos valistuksesta! :) kerkesinkin sitä jo vähän tuossa googlailla ja vaikutti kyllä hyvältä vaihtoehdolta. Eipä se kyllä liinan perussidontakaan toisaalta kovin vaikealta vaikuttanut kun vähän videoita siitä katselin. Hmm.. ehkä se pitää laittaa molemmat ja katsoa kumpi sitten tuntuu omemmalta. Tai eihän sitä tiiä suostuuko vauva sitten kumpaakaan :p
 

Yhteistyössä