3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Mähän sanoin, että pääset Nipsunen hommiin ennen mua ;)
Täällä menee päin persettä; 12 tuntia kauheita supistuksia kiroiluineen, ensin ja myöhemmin lievempiä. Sairaalaan: paikat täysin epäkypsät ja kohdunsuu täysin kiinni. Että silleen. En ole nukkunut yhtään ja taas olen kotona supisteluineen mutta mitään ei tuolla alakerrassa tapahdu. Yhtä helvettiä ja jos saisin nyt vaikka pelkosektion, olisin helpottunut...
Verensekaista vuotoa täälläkin mutta kun ei paikat aukea kovista kivuista huolimatta, niin ei voi mitään... pitkä tie edessä, supistanut päiväkausia...

Poppie ja poika 40+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulla poppie tosiaan lurahtelee limaista nestettä hetkittäin, maha on jo ehkä melko tyhjä mutta siinä se :cautious: muinaki päivinä on supistellu ja tuntunu enemmän painetta. No parin tunnin päästä käyrille niin sitten ollaan viisaampia, että sopiiko kuinka pian toimintaa odottaa. Jostain luin et on vauvalle tulehdusriski jos lapsivettä pääsee ulos. Sit ne sanoo että se on pissaa neiti hyvä et mee kotias oottaa supistuksia. :LOL:
 
Ohhoh, toivottavasti kaikki menee hyvin käyrillä Nipsunen ja pääsette pian tositoimiin! :)
Poppielle paljon voimia! Kuulostaa raastavalta tuo tilanne. Luulisi, että synnytys voitaisiin käynnistää tai harkita sektiota, ettei tarvis niin kauaa kärsiä.
Piinamiina, täytyi heti googlettaa tuo hypnosynnytys, kuulostaa hyvältä keinolta rauhoittumiseen. Voisin kokeilla itsekin (y)

Täällä ei oikeastaan mitään uutta, yritän kovasti keksiä tekemistä ja muuta ajateltavaa kuin tulevan ultran. :confused: Pieniä liikkeitä tuntui onneksi äskenkin, kummasti ne rauhoittaa, vaikkei aina olekaan sataprosenttisen varma, johtuvatko tuntemukset vauvasta vai jostain muusta.

Rauhallista itsenäisyyspäivää ja hyvää vointia kaikille! :)

fabula 20+1
 
Tsemppiä Nipsunen! Toivottavasti pääset pian tositoimiin.
Ja Poppielle jaksamista myös! On varmasti raivostuttavaa kun kipuilee ja supistaa, eikä niin mitään tapahdu! Mutta onneks ei kuitenkaan enää loputtomiin oo sullakaan odotusta jäljellä!

Mulla oli eilen neuvolalääkäri. Jotenkin jäi vähän ontto olo. Mullehan ei siis oo tehty koko raskauden aikana yhtäkään sisätutkimusta, olin ihan varma että eilen olis tarkistettu kohdunsuun tilanne, mutta ei. Ei ollut kuulemma tarpeen. Mulla vissiin menee kaikki niin keskiverrosti kun vaan voi mennä, ja toki hyvä niin, mutta välistä ehkä kaipais enemmän jotain. Ja nyt taas ootellaan 2vkoa seuraavaa neuvolaa, joka onkin jo rv 38+2, että eipä nää käynnit kovin edes tihene.. nojoo, tää on tätä mun jupinaa..

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Musicro 36+3
 
No voi höh Nipsunen, toivottavasti saat levättyä ja kerättyä voimia!
Tsemppiä myös Piinamiinalle, toivottavasti siellä supistukset helpottaisivat.
Onpa oudon kuuloista, Musicro, luulisi että kohdunsuun tarkistaminen olisi tuossa vaiheessa rutiinitoimenpide.
Hmm, pitäisiköhän itse valmistautua siihen, että rakenneultran yhteydessä tehtäisiinkin myös sisätutkimus.. No, tuskinpa.
 
Täällähän on jänniä kuulumisia. Tsemppiä itse kullekin - vaiheesta riippumatta. :) Tuntuu aika kuluvan jälleen hitaasti. Olisi jo niin ihana päästä aloittamaan vauva-arki!

Kohdunsuun tutkimuksesta: Meilläpäin tehdään rv 36 jo toistamiseen. Eka kerta oli ennen rakenneultraa, mutta itse en olisi vielä siinä vaiheessa halunnut "sorkittavan" mitenkään. Aika paljon tuntuu olevan alueellisia eroja miten toimitaan.
 
Joo, täällä Espoossa eivät vissiin ekassa neuvolalääkärissä sillon rv 16-18 tee sisätutkimusta, ellei oo syytä epäillä tulehdusta tai ollut jo supistuksia tms. Ja se oli mun mielestä ihan järkevä linja, mitäpä sitä sillon tutkimaan, jos ei mitään syytä ole.
Mut nyt olis ollut toisaalta ihan mielenkiintosta tietää, onko siellä mitään vielä tapahtunut vai ei o_O
Mä kun yritän pitää vauvan mahassa edes päivän yli la:n että pääsee ens vuoden puolelle ;)
 
Joo, täällä Espoossa eivät vissiin ekassa neuvolalääkärissä sillon rv 16-18 tee sisätutkimusta, ellei oo syytä epäillä tulehdusta tai ollut jo supistuksia tms. Ja se oli mun mielestä ihan järkevä linja, mitäpä sitä sillon tutkimaan, jos ei mitään syytä ole.
Mut nyt olis ollut toisaalta ihan mielenkiintosta tietää, onko siellä mitään vielä tapahtunut vai ei o_O
Mä kun yritän pitää vauvan mahassa edes päivän yli la:n että pääsee ens vuoden puolelle ;)
Turhaa tutkimista vältellään kuulemma sen takia, että se saattaa aiheuttaa muutoksia. Jos kaikki on hyvin, niin sit siihen luotetaan. Endon ja kipujen ja supistusten ja kaiken muun takia miuta on tutkittu jo varmasti ainakin toistakymmentä kertaa tän raskauden aikana. Eli jos siulla on toive raskauden pitkittymisestä, niin sitä suuremmalla syyllä on varmaan parempi jättää kurkkimatta etukäteen tilannetta.
 
Hyvä tietää, että turhaa kohdunsuun tutkimista on parempi vältellä. Itse en tosin ole kertaakaan neuvolassa lääkäriä nähnytkään, kun käyn kontrolleissa äitiyspolilla niin neuvolakäynnit on muutenkin harvassa.

Turhaan hermoilin rakenneultraa, kaikki on kunnossa ja pikkuinen näytti täydelliseltä :love::love: Hän oli niin kippurassa, että ultraaja sai kauan etsiä hyvää kulmaa joidenkin rakenteiden tarkasteluun, mutta olin vain iloinen että sain ihastella vauvaa hiukan kauemmin. :) Saatiin myös sukupuolesta varovainen arvaus, voidaan kuulemma kysellä myöhemmin uudestaan, jos näkyisi tarkemmin. :whistle::barefoot: Neljän viikon päästä jo seuraava ultra, onneksi ei tarvitse kauan odotella.

Jännityksellä odotan Nipsusen ja Poppien uutisia! :)

fabula 20+2
 
Fabula: Onnea hienoista ultrakuulumisista! :) Teillä siis neljän viikon päästä seuraava ultra. Saavatko kaikki sen teilläpäin rutiinisti vai onko jokin extrajuttu?

Täsmälleen olen muiden kanssa samaa mieltä siitä, että ennen loppusuoraa ei ole tarpeen alakerran tilannetta tarkastella. Toki jos jotain ongelmia ilmenee niin sitten. Itselläni aiheutui ekasta tutkimuksesta hieman veristä vuotoa, joka säikäytti todella. Tästä syystä pitikin tutkia sitten pian toistamiseen. Ilmeisesti syynä oli ainoastaan kuivat limakalvot ja tutkimus oli ärsyttänyt niitä.
Seuraavaa tutkimusta odotan sinänsä mielenkiinnolla, onko alkanut jotain tapahtumaan. Vauvakin on oikeastaan valmis jo syntymään rv36, joten ei siinäkään mielessä jännitä tuo tutkimus, että jos se jotakin käynnistäisi tai vauhdittaisi.

Mitenkäs muut viimeisellä kolmanneksella, kuuluiko loppuvaiheeseen vielä ultra? Täälläpäin ei kuulu (rakenneultra viimeinen, jos ei erityistä esim. kokoarvioinnin tms. takia), joten mietin, pitäisikö käydä yksityisellä tsekkaamassa tilanne vielä (mm. istukka, napanuora jne.). Saisi ehkä vähän mielenrauhaa siitä viimeisille viikoille.
 
Kiitos Jenifer! :) Diabeteksen takia käyn tavallista useammin ultrassa ja sikiön kasvua tarkkaillaan, ehkä täälläkin rakenneultra olisi muuten viimeinen. Olen kyllä tästä iloinen, vaikka käyntien aikataulutus onkin aikamoista sumplimista. Kävisin varmaan yksityisellä jossain vaiheessa, jos muuten koko raskauden toinen puolisko pitäisi mennä ilman ultrakäyntejä.
 
jenifer, ei ole meilläkään ultrausta luvassa enää rakenneultran jälkeen. Se tuntuu kyllä aika hurjalta, kun rakenneultrasta kuitenkin vielä se reilu 4kk laskettuunaikaan... Mietin kanssa yksityistä ultraa mutta taitavat olla aika hinnoissaan.. :eek:

Minulla oli tällä viikolla eka ja ainut neuvolalääkäri jossa lääkäri tosin ultralla teki kokoarvion (käyrillä mennään ja vastaa viikkoja) mutta ei näyttänyt edes ruutua minulle eli en päässyt pientä moikkaamaan. :unsure: Samalla se raskauden ainoa alapäätutkimus. Sokerirasitus on nyt myös käyty ja sen osalta kaikki kunnossa, huh! :p

fabula, meillä mies tunsi ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet mahan päältä (tai sivulta siis kun minulla istukka edessä) vasta viime viikolla. Nyt huomaa että liikkeitä tuntuu itsellekin ihan erilailla useammin päivässä ja voimakkaammin. :love:

Tsemppiä synnytystä jännääville ja odottaville ja kärsivällisyyttä makoiluun piinamiinalle (y)

Pieni haave + pikkutyyppi 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Onnea fabula hyvistä ultrakuulumisista!

Ja jenifer, ei täälläkään tosiaan rakenneultran jälkeen enää tuu ultraa, ellei ole jotain erityistä. Meidän neuvolalääkäri nyt varmisti vauvan asennon ultralla, kun sattui laite olemaan samassa huoneessa, mutta laittoi tosiaan vaan anturin alavatsalle ja totes että siinä on kallo ja siinä oli koko ultra :ROFLMAO: mieskin halus tulla mukaan tohon neuvolaan, kun oli sanottu että kattovat ultralla asennon..

Mäkin jossain vaiheessa mietin, että käviskö vielä yksityisellä ultrassa, mutta sitten pihiys nosti päätänsä sekä mulla että miehellä ja jätettiin sikseen. Liikkeet kun on tuntunut niin hyvin, niin en oikein osaa olla huolissaankaan. Vaikka kivahan se olis ollut vielä vähän vauvaa kattella ennen syntymää.

Kiva kuulla pieni haave, että siellä myös kaikki menee hyvin!

Oi että, kävin tänään lounaalla mun äitiyslomia/hoitovapaita viettävien työkavereiden kanssa, olipa ihanaa! :love: Meitä on siis tällä hetkellä kahdeksan kotona olevaa ja nyt oli seitsemän paikalla, mä vielä ainoana odottajana. Alkuvuodesta tulee vielä pari lisää porukkaan. Suunniteltiinkin, että vois ottaa aina kerran kuussa lounastreffit ja ne pääsee paikalle, ketkä pääsee.
 
Onnea Nipsunen! Ajattelin vielä vilkaista, onko täällä uutisia ja olihan niitä. :) Paljonkos sulla olikaan viikkoja tänään koossa? Mielellään kuullaan synnytyksestä tarkemmin kun jaksat ja ennätät kertoa.

Musicro: Hauskalta kuulostaa nuo lounastreffit kerran kuussa. :) Onpas teitä monta mammalomalaista yhtä aikaa. ;)

Pieni haave: Hyvä, että sokerirasituksesta tuli hyvät tulokset!
 
Toosi skarppi yö takana... :whistle: neiti pulautteli lapsivettä ja siksi maitokaan ei oo nyt yön aikana uponnu. Ja ovat sitten 4 eteenpäin käynny katsomassa et joko saan imetettyä.
Tosiaan tulin eilen aamulla takasin supistelemattoman yön jälkeen ja minulle laitettiin kohdunsuuta lyhentävä lääke ku oli vielä 2cm jäljellä. Varoteltiin että voi mennä pari päivää kypsytellessä, että 4 tunnin välein lisää liikettä. Mies lähtikin vielä käymään töissä ja minä jäin odottelemaan. Lääke laitettiin 8 aikaan ja 12 jo alkoi supistella ihan suht tiuhaan n. Minuutin välein. Olinkin avautunut 3cm ja siirryin synnytyssaliin kaasuille ja soitin miehen takasin. Yhden aikaan heitin jo kaasut ku ei auttanut ja valmistettiin minut epiduraaliin. Epiduraalia laitettaessa kiljuin jo että painaa ihan vietävästi niin olinkin jo täysin auki ja siihen jäi lääkkeet ja alkoi ponnistaminen. Sattui joo ja tuntuu että perä repeää. Supistuksia aviteltiin tipalla kun loppuivat vähän kesken ja tunnin pusaamisen jälkeen saatiin neiti ulos. Selvisin pienillä nirhaumilla ja pienellä repeämisellä. Neito oli 49cm ja painoi 3270g. Kokemus oli hurja mutta positiivinen. :love: Viikkojahan oli siis 39+1. Kaikki povasivat minulle sitä joulua täällä, mutta saadaan oma tonttu nyt hyvissä ajoin kotiin!

Nipsunen ja kohta 15h neiti
 
Hirmuisesti onnea Nipsunen ja koko perhe! :):love: Kiva kuulla, että kokemus oli positiivinen, ja toivottavasti imetys lähtee myös pikkuhiljaa sujumaan.
Kuulostaapa ihanalta idealta nuo äitiyslomalaisten lounastreffit, Musicro :) Mulla ei työkavereissa oikein ole muita samassa tilanteessa olevia, mutta kaveriporukasta voisi ehkä yrittää koota lounasryhmän.

fabula 20+3
 

Yhteistyössä