3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Onnea Nipsunen!

Mie oon taas synnärin päivystyksessä käyrillä. Kohta pääsen lääkärin ronkittavaksi.

Tän päivää on vihlonut ja kun on päivien aikana supistellutkin, niin piti tulla näytille. Toivotaan, et pääsisin tästä vielä illaksi kotiin.

Piinamiina 31+3
 
Paljon onnea nipsunen! Ihania uutisia! :love:

Ja kiva kuulla piinamiina, että pääsit kotiin!

Ja joo, meillä on iso työyhteisö, niin meitä äitiyslomalaisiakin sattui nyt paljon yhtä aikaa. Se on kyllä kiva just vertaistuen kannalta, varsinkin kun oma ja miehen perhe asuu molemmat kaukana.
 
Tuolla helmikuisten puolella mie jo kyselinkin, mutta kysynpä vielä täälläkin.

Nyt kun tilanne on se, että mie oon todennäköisesti loppuraskaudesta 90% makuuasennossa, ja kuitenkin olisi kiva jollain tavalla nauttia tästä loppuraskaudesta, niin onko teillä jotain vinkkiä, miten tästä nyt jotenkin saisi ilon irti? Meillä koti on täydessä kaaoksessa, kun jouduin viime viikolla lähtemään päivystykseen aika yks kaks yllättäen. Työhuoneessa (yläkerrassa) on kaikki entiset rojut levällään ja pinnasänky, äitiyspakkaus ja muut vauvan tavarat on alakerran huoneissa. Mie en ite pysty millään tavalla vaikuttamaan kodin tilanteeseen ja mies tekee jo nyt valtavan paljon pyörittäessään arkea yksin. Mie en ite pääse edes käymään yläkerrassa supistusten pelossa, saati että voisin siellä jotain tehdä.

Nyt sit pitäisi jotain kivaa keksiä piristykseksi, jottei pää ihan hajoa sit kun on leikkaushaavan ja vauvan kanssa kotona.

Saisinkohan mie jostain järjestelyapua tuon lastenhuoneen kanssa?
 
Mitenkäs Poppie voi? Varmaan kohta saadaan kuulla sieltäkin suunnalta vauvauutisia. :)

Piinamiina: Koeta keksiä mieleistä tekemistä: esim. käsityöt, lukeminen, leffat, musiikki... Aika kuluu varmasti hitaasti. Ymmärrän hyvin, kun aika tuntuu mulla välillä matelevan, etenkin nyt kun vapaa on alkanut, vaikka pystynkin puuhastelemaan monenlaista. En ole kovinkaan kärsivällinen... ;)
Olisiko mahdollista, että palkkaisit teille siivousapua esim. muutamaksi tunniksi. Ammattilainen ehtii siinäkin ajassa paljon. Sehän voisi olla kuin joululahja sinulle itsellesi. :) Vaihtoehtoisesti voisiko joku ystävä tai sukulainen auttaa?
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Mitenkäs Poppie voi? Varmaan kohta saadaan kuulla sieltäkin suunnalta vauvauutisia. :)

Piinamiina: Koeta keksiä mieleistä tekemistä: esim. käsityöt, lukeminen, leffat, musiikki... Aika kuluu varmasti hitaasti. Ymmärrän hyvin, kun aika tuntuu mulla välillä matelevan, etenkin nyt kun vapaa on alkanut, vaikka pystynkin puuhastelemaan monenlaista. En ole kovinkaan kärsivällinen... ;)
Olisiko mahdollista, että palkkaisit teille siivousapua esim. muutamaksi tunniksi. Ammattilainen ehtii siinäkin ajassa paljon. Sehän voisi olla kuin joululahja sinulle itsellesi. :) Vaihtoehtoisesti voisiko joku ystävä tai sukulainen auttaa?
Tuo siivousapu voisi olla hyvä juttu. Varsinkin sit kun saa nää vauvatavarat käytyä vähän kerrassaan läpi. Saisi siivooja imuroida ja pestä lattiat ja keittiön ja vessan ja pyyhkiä pölyt. Ja sit myö voitais tulla vauvan kanssa laitokselta puhtaaseen kotiin. Aika ihana ajatus!
 
Kiitos onnitteluista :love: Minä täällä vain odottelen että pääsis kotia totutteleen arkeen. Meillä sujuu täällä jo ihan kivasti ruokailut ja muut.
Onkohan poppie jo äippä, toivottavasti!
Piinamiina tuo siivousapu toisi varmaan hyvää mieltä ja auttaa sinua rentoutumaan. Kyllä minä olisin sinun tilanteessa tiukoilla olemisen kanssa. En osaa oikein edes ehdottaa mitään fiksua jotta oleminen olisi mielekkäämpää. Tsemppiä (y)
Musicro kivan kuuloista kun on porukkaa jonka kanssa kokoontua. :barefoot:

Nipsunen ja neitonen 2pv
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Paljon onnea Poppie ja perhe! :)

Siivousapua olisin mäkin ehdottanut Piinamiinalle, se on varmasti iso helpotus, jos joku hoitaa kodin siistiksi. :) Voisin melkein itsekin sitten loppuvaiheessa harkita, kuulostaa nimittäin ihanalta tulla laitokselta siistiin kotiin. Toivottavasti saat ajan kulumaan jotenkin, tsemppiä!

Toivottavasti Nipsunen pääsette pian kotiin :)

Täällä alkaa liikkeet tuntua selkeämmin (kiitos myös Pieni haaveelle ja muille liikkeitä kommentoineille), oltiin eilen työporukalla katsomassa rock-musikaalia, niin vauva alkoi joidenkin biisien kohdalla potkia ihan kunnolla. :LOL: Pikkurokkari :love: Mieskin tunsi pienen liikkeen toissapäivänä mahan päälle.

Kivaa viikonloppua kaikille! :)

fabula 20+5
 
Mie pääsin miehen mukana Lidliin!! Oli niin ihanaa saada mättää kärryyn kaikkea kivaa kuten joulutorttuja ja pähkinöitä. Ja suklaata! Nyt on herkkua tällä monenlaista. Ja kun vältteli kurottelua ja kumartelua, niin selvisin ihan vaan parilla supistuksella. Nyt sit otetaan taas rauhallisesti ja maanantaina pelkopolille ja tarkastukseen.
 
  • Tykkää
Reactions: fabula
Nipsunen ja Poppie onnea vauvoista!

piinamiina koukutu hyvään tietsikkapeliin, siinä menee päivä niin ettei huomaakkaan :D

Mun doppleri tuli, oon löytäny ainakin viuhuna äänet ja sit välillä ollu 140 lukemiakin. Et kai siellä joku puuhastelee :)
 
Myö tehtiin se! 32 viikkoa täynnä! Nyt vaikka synnytyksen uhka nousisikin uudestaan päälle, ei enää tarvitsisi automaattisesti lähteä yliopistolliseen sairaalaan.

Eilen käytiin miehen kanssa Lidlissä ja huomenna ajattelin kokeilla hypätä auton rattiin, jos vointi on huomennakin näin hyvä.

Onko teillä ollut vaivaa hiivatulehduksesta? Miulla se oireilee omituisena valkovuotona. Toisaalta lorahtelee vetistä vuotoa ja toisaalta on ihan hurjia pahkuroita. Sain sairaalassa jotain lääkettä suun kautta ja tällä viikolla oon käyttänyt 3 Canesten-puikon kuurin. Mitään helpotusta ei kuitenkaan tunnu tapahtuneen. Ärsyttää vähän.

Huomenna on aika pelkopolille ja kohdunkaulan kontrolliin. Samalla tehdään painoarvio, ja mie todellakin toivon että oltaisiin päästy yli 1500 gramman.

Piinamiina 32+0
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsunen86
Hyvä että sait ääniä kuulumaan dopplerilla, Miu. :)
Onnea viikkorajan ylittämisestä, Piinamiina! Mulla ei onneksi ole koskaan ollut hiivaa, siihen on kai jotain kotikonstejakin (maustamaton jugurtti?), mutta en sitten tiedä, auttaako ne jos lääkkeestäkään ei ole ollut apua. Toivottavasti hellittää.

Täälläkin vaihtui taas viikko, aika hurjaa kyllä että ne alkaa jo kakkosella. Pienellä alkaa kai olla jonkinlaista rutiinia, tai ainakin on nyt parina kolmena iltana potkinut kunnolla, kun olen menossa nukkumaan/luen sängyssä kirjaa. :LOL: En meinaa malttaa nukkua ollenkaan, voisin vaan istuskella siinä sängyllä ja tunnustella potkuja. :love: Mutta lopulta aina kuitenkin väsymys voittaa.

fabula 21+0
 
Hyvin sujuu piinamiina (y) toivotaan et masussa on kasvettu.
Miu siellä se sinun pieni touhuaa :love:

Me päästiin lauantaina kotiin ja on kyllä ollu jotenkin niin kummallista et tuossa tuo tuhisee nyt. Tunteet sahaa ihan laidasta laitaan ja tirauttelen itkuja välillä onnesta ja välillä pelosta että osaanko, syökö tarpeeksi ja kun imetys on vielä osittain kipeää kun en oo saannu toista nänniä parantumaan. Neiti on tietysti kaunein ja ihanin vauva ikinä ja päivä päivältä varmasti menee paremmin ja luonnollisesti asiat. Näkisitte mun google haut... välillä unohtaa että oon ollut äiti tuolle pienelle 5 päivää, niin voisi olla itsellekin armollinen. Onneksi on isyyslomat keksitty niin on tuo tukipilari lähellä koko ajan.

Kukas on muuten seuraavana... musicro?

Nipsunen ja neitonen 5vrk
 

Yhteistyössä