3-kymppiset toista lasta yrittävät

@Tiituu ja @anscu, menkkojen ois pitänyt eilen alkaa, mutta nuo lugethan pitää ne pois jokatapauksessa nii kauan ku niitä käytän. Eli siitä ei sinällää voi arvioida. Pitää ny kattoo miten käy. Nuo kaks kemiallista taustalla riivaavat mieltä, niissä tosin ei viiva lähteny ollenkaan vahvistuun vaa jäi tosi hailuks, nyt on kuitenki jo vahvistunu hailusta näkyväks. Ja koska en saanu mielenrauhaa ni kävin hakee cb digin joka näytti raakaana 1-2vkoa. Niiku nyt onkii, mullaha huomen jo peräti 4+0 :LOL: Et sinällään hyvä tilanne kuites et vähä edes tummunu viiva.. pitänee oottaa huomiseen ja testaa aamupissasta. Kun sais tuon pelon mielestä pois o_O
 
Nojoo, aamupissasta nyt tein; näyttäähän tuo vahvistuneen :) kuvassa siis vasemmalta oikealle dpo11, dpo12, dpo13 ja tänpäiväinen dpo14. Huh... Mutjoo, ajattelin viel yhden paketin noita pregcheckejä hakea cittarista ja loppuviikosta katsoa mitä viivalle käy. Josko sit jo sais vähän mielenrauhaa :rolleyes:
Tämäkin vähän jo rauhoitti.
Tsempit muille kiertoon :love:
 

Attachments


3-kymppiset toista lasta yrittävät

Miljamaaria 34v / yk7 / kp5/35 / PCO, Letrozol / esikoinen 3/14
anscu 30v / yk2 / kp11/26-30 / esikoinen 4/16
Tiituu 33v / ya 6/16 / kp16/28-30 / km 11/16 / esikoinen 2/15
Miri81 36v / yk2 / kp19/~30 / esikoinen 1/15
Mertt1 32v / yk6 / kp32/28-30 / kem yk1, yk2 / Lugesteron / esikoinen 3/16
Naadis 29v / yk 6 / kp ??/?? / km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) / esikoinen 10/13


Piinapäiviä viettävät
Miri81 dpo3

Plussanneet :love:
babygreen 10.3.2017 (yk3)
tahuna 28.4.2017
Mertt1 14.5.2017 (yk6)
 
Viimeksi muokattu:
Joko @anscu testit tuli? Mistä muuten tilasit? Itse olen tilannut Raskauskeijulta ja on kyllä nopea toimitus! Kaksi päivää tilauksesta kirje oli jo postilaatikossa (y) Tilasin sieltä esikkoa kuumeillessa ja ne ovistestit oli silloin ihan parhaita, viivat piirtyi nopeasti. Nyt ne olikin erilaisia ja joutuu odotella ja arpoa :coffee:

@Tiituu Gynehän ainakin näkee onko ovis tapahtunut (y) Mut pidän peukkuja et olisi vasta tulon päällä, saisitte lisäaikaa talletteluun. On tuo kyllä ikävää kun et voi miehelle kertoa tärppipäivistä :( Pitää "yksin" yrittää luoda romanttiset hetket otollisimpaan aikaan eikä se ole helppoa kun ei voi sanoa syytä miksi juuri tänään.

Upeaa @Mertt1 :love: Kyllä siellä pikkuinen tarraa kovasti kiinni! Mutta olen pitänyt sut listalla ja saat olla niin kauan kun siltä tuntuu :)

ON: Eka letro syöty :love: Karua ajatella että mä luon itselleni keinotekoisen menopaussin rintasyöpälääkkeellä :LOL::ROFLMAO: Mut jos se toimii niin sehän on pääasia! Nyt taas alkaa reilun viikon odotusaika, nappi naamariin kerran päivässä kp3-7 ja sit pyöritellään peukkuja kp12 asti. Onneksi nyt kesä taitaa hiljalleen tehdä tuloaan, tai ainakaan just nyt ei sada lunta :whistle: Tästä kun pääsee pihahommiin niin on elämässä muutakin sisältöä kuin kiertopäivät :LOL:
 
Mahtuuko mukaan (vaikka 30v tulee mittariin vasta syksyllä)?
Täällä toisen yritys (esikoinen 10/13) on ollut käynnissä 9/16 lähtien, ja väliin mahtuu kaksi keskenmenoa, viimeisin kkm:stä nyt kolmisen viikkoa
Mä aina ajattelin että lapset "pitää olla tehtynä" ennen kolmeakymppiä ja että siinä vaiheessa menee sakset kiinni, mutta niin vaan elämä heittelee ja näiden kahden keskenmenon jälkeen usko loppuun asti menevään raskauteen on aika pahasti romutettu.

Naadis 29v(kohta 30v) /yk 6 / km 10/16(yk 1) ja kkm 4/17 (yk5) / kp??? / esikoinen 10/13
 
Tervetuloa mukaan @Naadis (y) Tietysti mahtuu mukaan, samanlaisessa elämäntilanteessahan tässä ollaan :) Toista kuumeillaan eikä siihen vaikuta vaikka olisi pari kuukautta tai pari vuottakin ikäeroa. Olen todella pahoillani sun puolesta että olet joutunut kokemaan jo kaksi keskenmenoa :( Toivotaan ettei kolmatta enää koskaan tule. Ymmärrän kyllä että usko siihen että seuraava raskaus menisi ongelmitta loppuun asti on varmasti aika pakkasella. Onneksi täällä saa purkaa tuntoja ja kirjoittaa sellaisiakin asioita mitä ei välttämättä IRL uskaltaisi edes sanoa ääneen. Se auttaa jo paljon vaikka toivottavasti sulla on vertaistukea ja joku jolle puhua kasvotustenkin. Tervetuloa vielä!
 
  • Tykkää
Reactions: anscu ja Naadis
@Miljamaaria en halua kavereita "kuormittaa" tämän asian märehtimisellä, mutta nyt on takana yksi keskustelusessio työterveyspsykologin kanssa ja seuraava parin viikon päästä.
päähän olen saanut muodostettua sellaisen suojamuurin, että seuraavan (mahdollisen) raskauden alusta en tule kenellekkään IRL kertomaan, enkä suostu raskauteen kiintymään, ennen kun tiedän siellä jotain olevan. Typerintä oli nyt tokalla kerralla taas käydä useita (kymmeniä!) ihmisiä läpi kertoen että "ei meille tulekaan, tälläkään kertaa, vauvaa.."
On niin super epäonnistunut olo ja kauhean vihainen olen tämän takia. Normaalisti olen perusluonteeltani super positiivinen ja haluan löytää jokaisesta asiasta edes jonkun hyvän asian, mutta nyt se on jotenkin vaikeaa..

Mutta eipä auta, leuka rinnassa kohti seuraavaa keskenmenoa.. hehheh..:whistle:
 
Suuret pahoittelut @Naadis, todella epäreilua ja rankkaa ollut sulla :(. Kovasti voimia <3 ja tervetuloa mukaan.

Kävin gynellä ja hyvin meni. Oli asiantuntevan oloinen ja sain kysyä mitä nyt mielessä tästä asiassa on. Ultrassa limakalvo priima ja munasolun hyvän näköinen ja sen näköinen että just kohta vois irrota. Ei näkynyt merkkejä siitä että hedelmällisyys olis jotenkin hiipumassa ainakaan tän käynnin perusteella. Kaikki oikeastaan niin hyvin kuin tuossa nyt pystyi tutkimaan. Talletuksetkin onnistu eilen. Imetys on kuulemma sellainen että se saattaa vaikuttaa kiinnittymiseen. Jos haluan niin voin kokeilla keltarauhashormoonilla buustata limakalvoa oviksen jälkeen (Sain reseptin). Samoin voin käydä ottamassa oliko se nyt progesteronin viikko ovulaatiosta jos haluan tietää että tapahtuiko ovis. Ja kilpirauhaskokeet voin myös otattaa. Teen nyt ovistestin ja jos saan oviksen kiinni niin vois noi kokeet ottaa niin selviäisi tapahtuiko ovulaatio. Keltarauhashormoonista vähän mietin et mitä sen kanssa teen. Olisko fiksumpaa ensin katsoa kokeella tässä kierrossa että tapahtuuko se ovis oikeasti. Jos sekin on kunnossa niin sit voin harkita sitä keltarauhashormoonia. Tai sit kun tässä muutenkin imetystä pikkuhiljaa tarkoitus vähentää ja ehkä syksyyn mennessä lopettaa niin sekin voi auttaa. Gyne oli ihan optimistinen ja anto nyt tommosia "jos haluan" vaihtoehtoja. Ainahan voi myös olla että siittiöissä se vika. Mut kaikki nää tiedot rauhoitti mun mieltä ja jos ei ens syksyyn mennessä plussaa kuulu kun keskenmenosta alkaa olla vuosi niin sit uudet suunnitelmat. Varmaan sit pitää ne siittiötkin tutkia. Ja jotain on sit jo valmiiksi tutkittu siinä vaiheessa .
 
Hyvältä kuulostaa sun gynekäynti @Tiituu ! :) oi, mäkinhän vielä imetän, toivottavasti ei nyt toi imetys kovin paljon uuteen raskautumiseen vaikuttaisi! :/

@Miljamaaria, tänään tuli ne liuskat! :) ovat siis Sofi merkkisiä, onko kellekään tuttuja ja miten luotettavina noita voi pitää? Tänään kp9 ja oli tietty Sit pakko testata! ;) liian aikaisessa vaiheessa toki testasin, mutta oli ihan pakko! :D
Puhdas nega tuli, mutta nyt aion kyllä päivittäin testata. :) Enkä kyllä ihan noiden varaan tätä nyt kuitenkaan laita, eli kyllä peitot saa heilua oli plussaa eli ei! :D
 
Toihan kuulostaa hyvältä gynereissulta @Tiituu !! Tosi kiva, että on nyt monta konstia, mihin voi ryhtyä!

Ihan karmeita sulle on tapahtunut @Naadis :cry: Oot kyllä lämpimästi tervetullut joukkoon:love: Toivotaan, ettet koskaan enää joudu moisia menetyksiä kestämään, vaan seuraavaksi kaikki menisi niin kuin pitääkin!

On: dpo 1. Peitot on heilunu viimisen viikon aikana saman verran kuin viimisen puolenvuoden aikana yhteensä:LOL: että yrityksen puuttesta ei kyllä jää kiinni!:ROFLMAO: Tästä tulee kyllä ihan tuskallisen pitkä piinailu...:X3:
 
@Naadis pahoittelut keskenmenojen johdosta täältäkin :( Mä luulen et mä etäisesti tiedän millanen fiilis sulla on :(Mulla kemialliset tullu ulos jo ennen rv6, eli ovat olleet tosi varhaisia. Nyt oon sun kuvailemallamalla lailla ihan skeptinen enkä uskalla kellekkää kertoo et oonki taas raskaana enkä yhtään iloita. Mä ku normisti toitotan ystäville ilouutisrt samantirn. Nyt jo kahdesti on ilmottanu et no nyt .. ja et no ei sitteskää. Pelko on takaraivos koko ajan. Ja tää nyt kaks päivää ollu oireettomuus ei mulla yhtään paranna asiaa :unsure: oli mul jo yhtenä päivänä oireita, mut ne on hävinnyt jonnei..(n)

Ja @Tiituu hyvä et oli hyvä gynekäynti! Saitko siis luget tukilääkkeeks? Hyvää tavaraa ;)

@anscu mä nyt pari kiertoo testailin sofeilla, ehottomasti ovat kyl hyviä! (y) mulla ainaki ovis oli tosi selkee plussa niillä ja ei-ovis selkeenega. Ja sofin raskaustesteillä plussasin nyt, ku en oo ollu raskaana ni ei tuu minkäälaista viivaa, ku olin raskaana ni tuli hailakkaaki hailakampi haamu. Hyviä siis ovat mun kokemukse mukaa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis ja anscu
@anscu joillakin imetys vaikuttaa ja joillakin ei. Ja se miten se vaikuttaa taitaa olla hiukan epämääräistä koska oon kuullut monenlaista selitystä. Mähän sain plussan imetyksestä huolimatta joka kyllä meni sit kesken.

@Mertt1 juu, juuri ne. Tosin en oikein tiedä miten niihin suhtautuisin. Gyne sanoi että ei niistä mitään haittaa ole et kokeilla voin. Mut pitäis ilmeisesti ovis tikuttaa että tietää milloin aloittaa ne eikä paikantaa ovista vaan tuntemusten perusteella? No mä tein ovistestin tänään eikä se kyllä plussa ollut. Saattaa olla tulossa tai sit meni jo. Testaan huomenna taas niin näen onko haalistunut vai vahvistuuko.
 
@Naadis Hyvä että pääsit puhumaan (y) Toivottavasti vastassa oli hyvä tyyppi, sellainen jonka kanssa saa luotua avoimen ja luottavan keskusteluyhteyden ja jolle voi puhua täysin ajatuksiaan sensuroimatta. Asia on kuitenkin kipeä ja henkilökohtainen ja vaikuttaa myös luonteeseen ja just tulevaisuudennäkymiin. Hienoa et olet päässyt hyvin alkuun :) Ymmärrän kyllä tuon suojamuurin rakentamisen, tekisin niin itsekin. Tai tavallaan teen nyt jo, en ole puhunut kenellekään IRL että meillä olisi käynyt edes mielessä lapsenteko. En aio kertoa plussasta ennen np-ultraa kuin muutamalle ihmiselle enkä niillekään heti alkuun. Piilottelen testit ja lääkkeet. Ainoa mitä olen jo nyt miettinyt valmiiksi on työ ja miten siellä kertoisin... mulla on fyysisesti raskas työ joka viime raskaudessa oli käynnistää synnytyksen jo rv15. Raskaana oleva saa vapautuksen kaikkein raskaimmista töistä eli ainakin kahdelle ihmiselle on pakko kertoa suht ajoissa. Jokainen meistä koteloi itsensä omien kokemustensa perusteella eikä siinä ole mitään väärää.

@Tiituu Kuulostaa tosi hyvältä toi gynekäynti! :love: Ja todella ammattitaitoisen kuuloinen gyne! Hyvä tietää et sulla kaikki ok ja lisäksi saat halutessasi käyttää noita mietoja apukeinoja. Sen verran voisin liputtaa tuon keltarauhashormonin (eikös luget just sitä ole?) että useamman kuukauden ajan käytettynä sekin voi omalla tavallaan edesauttaa oikeaan aikaan tapahtuvaa ovulaatiota. Ja mulle ainakaan ei koskaan ole tullut oireita. Tosin mä käytin teroja, tiedä onko niissä eroa.

Way to go @Miri81 :LOL:(y) Meillä taas on viimeisen kuukauden aikana heiluteltu vähemmän kuin... noh, melki koskaan! :eek: Nytkin äitienpäivänä viimeksi :censored: Aika kuivaa kun yleensä on puuhailtu lähes joka päivä.

Sen verran omaa napaa et metut ei vielä aiheuttaneet oireita mutta letrot sai tissit kihelmöimään :ROFLMAO:
 
Aamulla tikutin ja selkeä nega, nyt kp10.otatteko aina ton aamu vai päivä virtsasta? Noissa ohjeissa lukee että mieluummin päivä mutta voi myös aamulla ottaa. Itellä tuo aamu ois helpoin, kun silloin on aikaa edellisestä juomisesta ja muistaa ja pystyy paremmin ottamaan kuin päivällä , jos siis suositellaan, että aina otettaisiin samaan aikaan vuorokaudessa.
No nyt se ei auta kuin vaan testailla! :)
 
@anscu Tikutan yleensä päivällä tai alkuillasta, riippuu tietty vähän missä vuorossa olen. En koskaan heti ekana aamulla, mulla se vaan ei toimi, ei näy viivat niin hyvin. Päivällä näkyy paremmin vaikka on lyhyempi pidätys ja juonut enemmän. Enkä kyllä kauhean orjallisesti testaile edes samaan aikaan, silloin kun on hyvä hetki. Mähän piilottelen kaikki tällaiset testit eli pitää olla 10 minsan vessarauha kun testaan :LOL: (En halua että kukaan saa tietää yrityksestä, mahdolliset keskenmenot tai pahimmassa tapauksessa sekundäärinen lapsettomuus on sit vaan mun ja ukon suru, ei sitä tarvitse kenenkään muun mulle voivotella.)
 
@anscu mä tikutin aina aamulla. Ku heräsin ni vessaan pissii purkkii ja tikkua uittaa :LOL: ja vielä noista sofi-raskaustesteistä, tarkotin tuolla et testasin haaleempaaki haaleemman haamun, et siis haamutti vasta ku oikeesti oli jotain miks haamuttaa. Ilman raskautta ei mulla tullu siihen kuivuneenakaa minläälaista viivanpaikkaa tai huijaushaamua. Hyviä testejä siis mun kokemukse mukaa!

Ja @Tiituu juuriki noin, eli tarttee tikuttaa ovis. Täs kierros aloitin vasta dpo4, kun mittailin niitä lämpöjä, et ovuloinko ylipääsä. Ku lämmöt alkoi nousta ni alotin. Normistihan ne aloitetaan dpo3, ja syödään aika vakiona noin 10pvää. Ja niiku Miljamaaria kirjoitti, luget "säännöllistää" kiertoa ja auttaa mahdseur kiertojen ovulaatiossa. Mm tuojon perustuu epäsäännöllisten kuulautisten prkmolut- ja terolut-kuurit yms :)

Mä vielä häiriköin teitä testiuutisilla. Ma tein puikkotestin ja tänää aamulla toisen puikon, iänikuisten liuskojen sijaan... No sehän oli vahvistunut ihan huisin paljon :love:

Ja tiiättekö! Mun lapsentekoa korvaava projekti, the mökkiprojekti, on sii mallil et mullon nyt kesämökki ja raskaus ... Tuli molemmat :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis ja Tiituu
Olen nyt vähän hämmentynyt kun on jo Kp 15 ja eilisestä ovistesti vahvistunut muttei vielä plussa. Todella poikkeukselliset ovislimat tuli tänään (sori kuvaus ) ja oviskipuja ei vielä eli oisko se ovisplussa vasta tulossa ja ovis poikkeuksellisen myöhään kun niissä kierroissa kun oon tikuttanut aiemmin niin plussa tullut yleensä jo Kp 13. Ja nyt oon sit tietty täällä työreissussa ja viimoiset tallettelut ti-ke yönä. Eli jos plussa tulisi huomenna niin ei ehkä ne tallettelut riitä :(. Ja jos ovis onkin tosi myöhään niin jääkö silloin helposti luteaalivaihe lyhyeksi. Miks just tää kierto on näin omituinen niin en sit ehkä voi niissä labroissa käydä vielä kun pitäis viikko ovisplussasta käydä. Toisaalta eipä sekään nyt kamala vaihtoehto oo että ens kierrossa yritän oviksen tikuttaa uudestaan jos nyt ei onnistu ja sit käyn labrassa kun saan oviksen kiinni. Ollaan kyllä kesä reissussa että saa nähdä milloin sit aikataulullisesti onnistuu. Tikutan taas huomenna niin näen oisko plussa sit. Sit vois ainakin käydä tsekkaa sen progesteronin että tapahtuiko ovis....
 
@Tiituu Miten tikuttelut, löytyikö ovis? Keho on mystinen vempain, älä luovuta! Voihan olla et LH-huippu meni jo ja se tummentuma onkin jo hiipumista. Ja sit munasolu voi irrota koska vaan välillä 4-48h plussasta. Rakettitiedettä tämä mut ei saa heittää hanskoja tiskiin :giggle:

Onko @anscu bongaillut jo toista viivaa? En ole Sofin ovistesteistä kuullut mitään pahaa sanottavaa (y)

ON: Kp5 ja olo niin normi kuin voi olla. Metuista ei ole tullut oireita nimeksikään, letroistakaan ei muuta kuin rintojen kihelmöintiä. Jännityksellä odotan kasvattaako nuo munikset tuolla mitään, toiveet on tosi korkealla! :love: Vielä viikko ja sit kuulen tuomion :ninja: Menkat alkaa toivottavasti vedellä pian viimeisiään, ainakin lamaannuttavat krampit on alkaneet (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiituu
Ovistestin viiva haalistunut lähes olemattomiin... Hmm, eli oisko eilen voinu olla plussa kuitenkin. Lieviä oviskipuja nyt eli saa nähdä voimistuuko jolloin vois ajatella että tänään dpo0 sit todennäköisimmin. Omituinen kierto tosiaan. Voihan olla että ovista ei tulekaan.
 

Yhteistyössä