3-kymppiset toista lasta yrittävät

Hienoa @Miljamaaria :)
Mun tiedot siis Tiituu, 33 v, ya 6/2016 (km 11/2016), kp6/28-30.

Mun kierto käynnistyi heti säännöllisenä kun menin töihin esikoisen ollessa 1v2kk, eli tuli riittävän pitkä imetystauko arkipäivisin. Tulipa mieleen vielä että tosiaan tän edelleen jatkuvan imetyksenkin takia mä en varmaan mitään lähetettä tutkimuksiin saisi ennen kuin imetys on päättynyt ja siitä kulunut aikaa. Jotkut sanoo et 4kk pitää olla päättymisestä mut oon kuullut vuodestakin! Vaikka kai se arvioidaan tapauskohtaisesti. Mietin kyllä lopettamista, ihan muutenkin en vain tän lapsihaaveen takia, mutta pikkuhiljaa tässä ehkä kesän aikana.

Nyt sit vaan plussia kaikille tänne! Tsemppiä @anscu uuteen kiertoon ja kaikille piinailijoille :)
 

3-kymppiset toista lasta yrittävät

anscu 30v / yk2 / kp5/26-30 / esikoinen ?/??
Tiituu 33v / ya 6/16 / kp10/28-30 / km 11/16 / esikoinen 2/15
Mertt1 32v / yk6 / kp26/28-30 / kem yk1, yk2 / Lugesteron / esikoinen 3/16
Miljamaaria 34v / yk6 / kp34/35 / PCO, Letrozol / esikoinen 3/14


Piinapäiviä viettävät
Mertt1 dpo10
Miljamaaria dpo14

Plussanneet :love:
babygreen 10.3.2017 (yk3)
tahuna 28.4.2017
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tahuna ja Tiituu
@Miljamaaria hyvältä näyttää :). Mulle tuli mieleen et oisko tässä keskusteluketjussa kiva tietää minkä ikäisiä meidän esikoiset on. Tulisiko liikaa asiaa listaan jos laittais vielä esik. 2/2015 tai jotenkin niin? Ollaan kyllä ehkä juteltukin esikoisten iästä mut eipä niitä muista.
 
  • Tykkää
Reactions: Miljamaaria
Hyvä idea @Tiituu (y) Lisäsin jokaisen perään nyt rivin johon saa halutessaan ilmoittaa esikoisensa syntymäkuukauden ja -vuoden. Lisäksi jos tahtoo kertoa esikkonsa sukupuolen, laitan sen joko sinisellä tai punaisella.

Listassa nyt tämän päivän tiedot. Nyt vaan lisää porukkaa listalle! :LOL:

Muoks. Näpytelläänpä nyt pikainen omanapa tähän väliin. Pahin kuumepiikki taitaa olla ohi, lämpö enää puolisen astetta koholla. Olo on kuin yliajetulla ja selkä on niin kipeä etten saa selkää suoraksi kenkien laiton jälkeen ilman tukea. Yö meni ihan päin persettä kun heräsin jokaiseen kyljenkääntöön ja nyt pitäisi lähteä töihin muka tekemään jotain :confused: Menkkaolot pitää vahvasti pintansa ja odotan niitä kuin kuuta nousevaa! Sitten saan heti varata ajan ultraan, aloittaa letrot kp3 ja tämäkin homma etenisi taas :love: Tympeää odotella vaan kun mitään ei voi tehdä :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla siis taapero joka on 3/16 syntyny :)

Ja dpo-päivitystä :LOL: nyt dpo7, navan alapuolelle keskelle mahaa pistelee välillä hassusti, tää alkoi jo dpo3 (n) Muuta eioo. Ja tokkopa tuokaa mikää raskausoire, ehkä luget tekee jotai? :eek:
 
@Tiituu en oo suunnitellu :D Varmaan tiistaina ku otan viimeset luget. No, ei oo kyllä toiveet korkeella plussan suhteen, ainakaan eioo mitää muuta oireita ku tuo ajoittainen pisto alamahalla. Toki jos tilanne muuttuu ni pitää harkita uusiks, mut näin mä aattelin :rolleyes:

Mites @Miljamaaria? Onko täti tullu kylää? Toivotaa ettei tuukkaa jossei oo viel tullu :LOL:
 
Nyt @Mertt1 tsemiä! Jos onkin kiinnittymiskipua...? Ainakin toivotaan niin! (y) Pitääkö muuten noi luget laittaa aina alakautta? Vai onko niinkuin Cytotec et voi joko niellä tai asentaa?

P*skat täällä mitään tätejä tai kumminkaimoja näy :LOL: Saati kaksiviivaisia testitikkuja :notworthy: Eli ei muuta kuin odotetaan odotetaan... Jos viikonlopun kunniaksi alkaisi vuoto (y)
 
@Mertt1 jännitetään täällä sun kanssa sit :). Olispa hienoa kun tulis sulle ja @Miljamaaria lle plussat vaikette niihin nyt oikein usko.

Mä ajattelin et jos yrittäisi saada gyneajan ennen kesää. Mutta mulla ei oo ketään vakkaria ja mietin et kannattaisiko käydä sellaisella joka olis vähän syvällisemmin perehtynyt just hedelmällisyysasioihin. Tylsää tää kierron vaihe ennen kuin ovis lähestyy. Aika tuntuu pitkältä. Täytyy nyt yrittää ennen työreissua sit talletella vaikkei ne sit ihan optimaalisesti ehkä osukaan oviksen suhteen.
 
@Tiituu Mun puolesta ei tarvitse jännätä, oon satavarma ettei tärppiä käynyt :notworthy: Tulin vaan kommentoimaan tuota gyneasiaa, voin todella sydämestäni suositella käyntiä lapsettomuuteen perehtyneellä gynellä! Ilmapiiri on erilainen ja lapsettomuuteen perehtynyt gyne ajattelee asiat hedelmällisyyden kannalta kun taas normigyne enemmän seksuaaliterveyden ja yleisterveyden kannalta. Kävin tässä kierrossa ekaa kertaa lapsettomuusgynellä ja oli todella positiivinen kokemus. Ironista että sieltä sain tietoa myös yleisterveyteen liittyvästä asiasta, en nimittäin ole koskaan tiennyt et mun munasarjoista "johtuvaa" insuliiniresistenssiä voitaisiin lääkitä jo ennen kuin se puhkeaa diabetekseksi :coffee: Ja mulla on kuitenkin ollut tuo diagnoosi tiedossa jo melkein 15 vuotta... Menetkö julkiselle vai yksityiselle? Toivottavasti bongaat jonkun huippugynen ja saat yhtä mukavan kokemuksen kuin mäkin (y)

Pikaomanapa: kp33 dpo13, negaa negaa, kierto taputeltu mutta menkat ei ole vielä alkaneet :cautious:
 
@Tiituu määki suosittelen lapsettomuuteen suuntautunutta gyneä. Se yksityinen gyne jolla kävin alkuvuodesta oli myös todella hyvä, paljon parempi ku toi julkisen, jol kävin myöhemmin :cautious: Menen kyl sille taas jos jollekki pitäämennä. Se mulle nuo lugetki määräs.

Voieiiiii @Miljamaaria, tsemppiä, harmi ettei sit tärpänny :unsure: Eikä se nyt taas lohduta noina päivinämutta kylläsevieläjoskus. Eihän tässä auta muutakaan ajatella. Mut et oo yksin, sulla on kanssakärsijöitä täällä :love:

Mulla dpo9 eikä juuri mitään uutta auringon alla. Alavatsaan pistäny hetkittäin, eilen tyylii kerran.. Sit eilen illal oli lievää menkkajomoa ja no, söin eilen mäkkärin hampan piiiiitkästä aikaa, nyt närästää, johtuuko hampasta vai jostai muusta?! Esikosta närästi alkuraskaudessa kiitettävästi. Muutoin siis täysin normiolo. Enkä oo testaillu enkä aio testaillakkaa.. jaksa sitä valkeeta tikkua tuijottaa :LOL:
 
@Miljamaaria tuttua kyllä se tunne että 100varmasti tietää ettei tärpännyt ole. Ne kaks plussaa jotka olen saanut niin kyllä siinä jotenkin on "tiennyt".

Ja joo, siis yksityiselle ajattelin mennä. Ei täällä pk seudulla mihinkään julkiselle pääse, ainakaan lapsettomuusgynelle. Täytyy yrittää joku valita, hyvä ois jos jollain ois suositella. Kunhan nyt ehtis vähän katsomaan mihin ja kenelle menis. Kiva kuulla että teillä positiiviset kokemukset lapsettomuuteen suuntautuneista gyneistä :)
 
Helou helou kaikille! @Miljamaaria tosi hanurista, ettei tarpänny. Ja juu, mäkin tiedän ton tunteen, et ei se nyt sit. Kun sen pari kertaa kans tärpänny, ni kyl sen "tiesi". Toivotaan et pärähtäis kierto käyntiin siis jo!

Hyvä juttu, että ootte löytäny sopivia gynejä! Mulla semmonen tilanne, että piti etsiä psyykkisiin traumoihin perehtynyt ja löytyi kuin löytyikin yks tosi ihana!! Ja juurikin hänen kärsivällisyytensä ja uoeen asenteensa ja rohkaisunsa vuoksi uskallettiin kaikesta menneestä huolimatta lähtee tähän tokaan yritykseen! Kyllä noi gynet (ja muutkin lääkärit) on paljon vartijoina! Toivon, että @Tiituu lle osuis joku ihan mahtava tyyppi myös ja saisitte asiaa hyvällä mielellä etenemään <3

On: Tänään kp12 ja tieshän sen, et kun johonki ryhtyy ni ryhdytään sit täysillä. Kolme päivää siis dippailtu ovistikkuja ja tänään alko väri tummua! Ehkä alkuviikolla ois jo plussa... Mies ehdottelee, että ois hyvä jo harjotella, ettei sit mokata :ROFLMAO:
 
Moikka! Kiva kuulla kaikkien kuulumisia, ja toivon niin todella, että pian saataisiin tänne lisää plussauutisia ♡♡

Mä oon ollu jotenkin nyt aika alamaissa, kun ei ekalla yrittämällä onnannut. .... Kun eka tuli ekalla, niin aattelin että sehän tokakin vois tulla samalla kaavalla jaika mietin, että missä vika :( onko se tämä imetys vai se, että mulla on tullu nyt lisää painoa siitä ajasta, kun eka kerran tulin raskaaksi :/
Voihan se kyllä olla, että ei oltu niin aktiivisia ovulaation aikoihin nyt, kuin sillä ekalla kerralla kun tärppäsi. Paljon on jossittelua. Pelottaa vaan, jos menee toosi kauan , eikä ala kuulua pikku kakkosta, vaikka mitäpä pelkäämistä siinä toisaalta on, onhan mulla jo tämä maailman ihanin pikku ykkönen ♡♡♡ mutta kyllä te kanssasisaret tiiätte mitä meinaan.
Mut Ihanaa äitienpäivä viikonloppua meille kaikille ja Onnea ♡♡
 
@Miri81 toivon että jotain lisävalaistusta saisin käynniltä. Kerron sitten miten meni :) . Testaatko muuten ovista kerran päivässä? Hyvähän se on jo aloittaa harjoittelut (y)

@anscu lle voimia <3. Kyllä se on ihan ymmärrettävää että pelottaa se että jos ei plussaa kuulukaan. Toiveet on kovat ja pettymys usein suuri yrityksen pituudesta riippumatta. Ja vaikka se esikoinen on maailman rakkain tottakai ja sitä on äärimmäisen onnellinen hänestä niin ei se vähennä välttämättä pelkoa siitä että jos toista ei kuulukaan. Mulla on nää fiilikset vähän aaltoillut, välillä mietin näitä enemmän välillä vähemmän. Välillä mietin voisinko hyväksyä ajatuksen vain yhdestä lapsesta ja välillä ajatus siitä tuntuu pahalta ja välillä taas ei niin pahalta. Välillä ei tiedä mitä ajatella.

Oikein hyvää äitienpäivää minunkin puolesta kaikille!
 
Mitä kuuluu @Mertt1? Sullahan on piinapäivien kamalin aika käsillä kun nyt voi jo ajatella et testissä saattaisi näkyä jotain :X3: Lupaavia oireita? Närästääkö vielä?

@Tiituu Mahtava homma et sait ajan! Kerro sit heti kyn olet käynyt että miten meni! Bongailetkos sä tikuilla ovista? Sama pää kesät talvet... Mut jos niin joko pian aloittelet? Tai onko ollut mitään ovisfiiliksiä?

@Miri81 Tsemiä oviksen bongailuun! Löydätkö muuten joka kierrossa oviksen? Ihanaa et sun mies on noin innokas avustamaan :ROFLMAO: Vaikka onhan se treenaaminen kivaa :cool: Hyviä treenejä ja toivotaan että tämä olisi nyt se kierto kun harjoitus tuottaa sen parhaan palkinnon :love: Haluatko muuten et lisään sut listalle?

@anscu Tuttu tunne täälläkin :( Varsinkin esikoista kuumeillessa muistan sen mielettömän pettymyksen kun mä olin ihan satavarma että olen vuoden sisään ehkäisyn pois jättämisestä raskaana. Niinhän se on tutkittu että kuukausittain on 20% mahdollisuus raskautua ja vuodessa kumulatiivinen luku on 93%. Toivottavasti pettymys helpottaa pian, tänään on onneksi erityinen päivä :)

ON: Kp34. Ei vieläkään menkkoja :devil: Ei edes menkkajomoja! Raskaana en ole joten kroppa saisi nyt tyhjentää pöydän puhtaaksi että päästäisiin uuteen kiertoon. Rasittavaa odotella :cautious:

Aamu oli -ja on- aivan ihana :love: Aamulla ihan ensin harjoiteltiin vähän tulevaa ovista silmällä pitäen ;) Onhan siihen enää kolmisen viikkoa! :LOL: Menin sit "nukkumaan" ja ukko ja rakkaus tuli herättämään, toivat sänkyyn kortin ja suklaata. Keittiössä odotti valmis voileipä, kakku ja kukkakimppu :love:

Hyvää äitienpäivää! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: tahuna
No kuulkaa jännän äärellä. Ehä mä malttamu olla testaamatta. Aamulla testasin sofin liuskatestillä. 5min sisään ei kyl tullu mitää, mut kun olin nakkaamas testiä roskiin noin tunti testin tekemisestä niin siihenhän oli ilmestyny oikeen hailurainen viiva :eek: En tiiä onko tuo yleistä noille, onko viivanpaikka vai mikälie. Oireita ei kyl oo yhtään sen enempää ku ennenkään.. tosin nyt ku aattelen ni ehkä rinnat ihan aavistuksen arat!? Mut onko sit lugesta vai mistä. No, mut jännää on... :rolleyes:pitänee oottaa pari päivää ja kattoo mihi fiilikset menee. Eioo yhtää testiä kotona enää, pitänee tilata tai käydä apteekis.
 
  • Tykkää
Reactions: tahuna
Nii on hailakka viiva et ei kuvaankaa saa eikä käsittelemälläkään selväks.. oikeella kuvassa käsittelemätön, sit keskrl kontrastilla ja vasemmal kontrasti + käsittely. Mut livenä kyllä huomaa, et viiva on. En tiiä onkoha tää taas iha turhaa toiveajattelua, ei ois pitäny ollenkaa testaa :eek:
 

Attachments

Yhteistyössä