<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Imoenille pahoittelut :'(

Meillä oli viikonloppuvieraita, joten en koneelle joutanut. Eilen illalla sitten vetasin ekat oksennukset. Mulla on siis iltapahointia, aamuisin voin hyvin. Töissä voin hyvin olla ja illat on sitte kamalia. Ja kuitenkin pitäis jaksaa tehdä kotitöitä ja lasten kans touhuta :(
-lypy 9+1
 
Cristiina Toivottavasti oireettomuus ei tosiaan merkkaa mitään.. Inhottavaa, kun ei vielä tosiaan oo mitään merkkejä. tuntis äkkiä liikkeet niin johan helpottais.

Johjo Ok, hyvä tietää ja asiaan osaa varautua, ettei tää välttämättä ollu tässä. Onnittelut 12rv:n saavuttamisesta :heart:

BTL Toivottavasti et paljastu äidillesi. Kurjaa, kun asiasta ei voi suoraan kertoa :hug:

Belvis Mullekin tulee ihan viikottain noita menkkajomotuksia. Ei oo kivoja. Tsemppiä niiden kanssa :hug:

lypy Aijaa, eli oksennus voi vielä olla mullakin edessä :/ Ite toivon, että jos alkaa oksennus lentään, niin se tulis iltaisin, ettei tarvi töissä keksiä tekosyitä tai paljastua ennen aikojaan..

Alisa & Hippu 8+4
 
Heipä hei kaikille!
Taas tullut niin paljon tekstiä ja ei edelleenkään aikaa lukea kaikkea :ashamed:
Imoenille :hug: . Todella kurjaa :(
Mulla siis pahoinvoinnit kadonnut lähes kokonaan. Välillä saattaa äklöttää jos syö liikaa tai liian vähän. Menkkajomotuksia on melkein päivittäin. En silti huolestu, koska niitä oli myös esikoisen odotuksessa. En tiedä sit, voisko niillä olla yhteyttä siihen et tyttö syntyi 3vk etuajassa. Joskus vaan oon kuullut, et sellaiset menkkajomotukset vois ennustaa ennenaikaista synnytystä. Tiedä sit pitääkö paikkaansa. Kotidopplerilla sydänäänet kuuluu hyvin, eli senkin puolesta voin ottaa rauhallisesti =)

Reilun viikon kuluttua olis np-ultra. Olikohan täällä joku jo käynyt? Onko kenelläkään kokemuksia siitä, näkyykö siinä jo mahdollisesti sukupuoli? Oon kuullut, et poika vois näkyä, tyttö taasen ei, koska voi olla myös poika jolla ei vielä vehkeet kehittynyt...

Voi kun ne liikkeet kohta alkais tuntumaan! Viimeksi tunsin joskus rv16+. Nyt toivon tuntevani vaikka jo viikkoa aikaisemmin =) Varmasti toiveajattelua!

Janskuliini + Toukka 11+1
 
Janskuliini Mä olen jo käyny np:ssä, mut ei siellä se sukupuoli vielä näy. Eivätkä sitä lähde näillä viikoilla vielä edes arvailemaan, että rakenneultra on kuitenkin se jossa voi kysyä sukupuolta jos tahtoo. Sillonkaanhan ei ole varmaa että näkyykö...
Ite jännään sitä kovasti et näkyykö, kun meidän "tyttö" oli siellä np:ssä niin siveästi jalat ristissä, että lääkärikin tuumas et liekö tuo tyttö ois kun niin siveellisesti siellä makailee =)

Me tosin ollaan jo pitemmän aikaa oltu niin, että meistä tuntuu siltä että tää on tyttö. Mulle ei oo vielä kukaan, joka tietää sanonu että ois poika =)
Ei, vaan eroaa tää niin paljon esikoisen odotuksesta, että siinä mielessä saattais ollakkin...Mutta senpä näkee sit myöhemmin vasta.

Nyt iltapalle ja nauttimaan ens viikon lomasta!!!!Ei tarvii herätä aikasin! (tosin, aivan varmasti poika herää taas ennen 7 aamulla kun ei tarvis....)
 
Janskuliini, np-ultrassa ei kyllä vielä pitäisi näkyä sukukupuoli. Mulla oli ultra jo enkä siinä ainakaan mitään erityisemmin huomannut vaikka oli 3D-ultralaite. Tosin en aktiivisesti sinne jalkoväliin yrittänytkään katsella, kun ei haluta etukäteen sukupuolta tietää. Mutta käsittääkseni vasta siellä rakenneultrassa sen sukupuolen näkee luotettavasti..

Tuntuu tosi kurjalta lukea, että toisten vanhemmat eivät suhtaudu raskausuutisiin iloiten. :( Eikä ihme, että ei sitten halua asiasta edes kertoa tällaisille ihmisille..

Omasta olosta sen verran, että nyt oon huomannut, että mahalla nukkuminen alkaa jo tuntua epämukavalta. Mikä on tosi kurjaa, kun yleensä nukun aina mahallaan. Eli sitä ihanaa tilaa odotellessa, jolloin ei voi nukkua enää mahallaan eikä selällään, kun tekee niin huonoa. Huokaus.

Loviisa
 
Sunnuntaiehtoota!

Tsirppi tervetuloa ja onnea :flower:

buamin sapuskat kuulostaa ihanalle, nam :p

maira :hug: kurjaa tapella.. Toivottavasti se siitä tokeentuu.

Väsymystä ja hajamielisyyttä löytyy myös täältä. Unentarve on ihan selkeesti kasvanut ja välillä pöllöilen ihan kunnolla. Ei onneksi mitään vakavia mokia, mutta välillä jää miettimään että mitä hittoo sitä olikaan tekemässä :D
Masu on pompsahtanut ihan viime päivinä. On siis aamullakin jo ihan pallo, ennen kun syökään mitään. Nätisti kohtu työntänyt ylöspäin tuota kesällä hankittua löllöä :) Veikkaan että pari viikkoa pysyy salassa, töissä pystyn vielä työvaatteílla peittämään, mutta siviilissä alkaa olla jo mahdotonta. Iltaturvotuksen kera tää on kyllä valtava..
Miltä kohdun kasvukivut tuntuu? Onko se semmosta jännään nippailua, eli ei varsinaista kipua? Mua on siis koko raskauden ajan silleen jännästi "pistellyt", nyt on pitkään ollut taukoa mutta nyt taas alkanut. Tänään kurottelin korkeelta kaapista tavaraa ja tuntu myös ihan että vatsa ei antais periksi, ihan kiristeli.. No kaipa kuuluu asiaan että siellä jotain tuntuu.

Vielä viikko neuvolaan ja sitten kuulee sydänäänet, menis jo aika nopeesti..

A-L-M 11+6 :heart: (olin näköjään viimeksi merkannut vahingossa päivän vähemmän, one se tarkkaa :) )
 
Loviisa Mä en kanssa tykkää olla enää mahallaan, jotenkin kiristävä olo. Myöskin tottunut nukkuun mahallaan ja nyt on niskat kipeet kun tököttää kyljellään :kieh: Selällään kun en osaa nukkua myöskään...
 
Tulen uutena mukaan...tein äsken tunnukset kiitos isosiskon =) Vanhemmat lapset ovat vm.97 ja 96, tämän toivotun yllärin laskettu aika on 11.5. Ja synnärinä toimii naistenklinikka, kun sen verran ovat edelliset raskaudet vaikeita olleet.
 
emv
Heippa yövuorosta!

Imoen :hug: suuret pahoittelut!

Ai hajamielisyyttä? Juu, kyllä täälläkin suunnalla. Harva se hetki unohtaa kesken lauseen mistä on puhumassa ja töissä esim. raporteilla, se antaa varmasti skarpin kuvan! :LOL: Joo ihan mahdotonta! Pari kertaa oon myös käynyt oman äitini kanssa puhelinkeskustelun ja joutunut myöhemmin soittamaan perään ja kysymään, et mistäköhän me mahdollisesti puhuttiin.

Tsirppi ja Muusa: tervetuloa :flower: Muusalla samalla synnäri kuin mulla, jipii!

ON: Huh, ei millään jaksais enää valvoa, työaikaa noin 3h vielä jäljellä, ihan pihalla ku lumiukko, kova etominen käynnissä ja mieletön turvotus vatsassa! Pääasiassa kuuluu kyllä oikein hyvää tänne suuntaan.

Hauskaa tätä viikkoa kaikille!

-emv ja james jessenpoika 10+2
 
Huomenta!

Uusille mahottomasti tervetuloa! :wave:

Heti sit törkeesti vaan omanapaisuuteen. Mä jo niiiiiiiin luulin ja uskoin että tää pahoinvointi ois jättäny mut sikseen ja siirtyny toiseen, ni pa**** marjat! Tänään on useamman kerran pitäny piettää oksua ja nieleskellä...Miten niin sinni, joka vihaa oksentamista???
No kuitenkin sitä pidätelty useampaan otteeseen.

Musta tuntuu et mulla on iskeny pissitulehdus, pitää kohta lähtee labraan viemään nuo näytteet. Sittenpä sen iltapäivällä kuulee. Torstaina ois sitten toinen neuvola, se lääkärineuvola. Saas nähdä kuinka pitkälle ajalle menee seuraava sitten...Se on sillain kiva, et täällä meidän kunnassa on sillain että täällä on 3 eri terveydenhoitajaa jotka pitää nykyään ä-vastaanottoa ja samat tätit jatkaa sitten syntymän jälkeen lapsenkin kanssa. Kuitenkin kysessä on suht pieni kunta ja silti noita tätejä on 3. Ei oo samanlaista säästöä kun mitä kuulee olevan suuremmissa kaupungeissa yms. Mulla tää täti sattu oleen sama joka oli sillon ku esikoista odotin ni osan aikaa, oma vakkari tais olla aika paljon pois.

Mut nyt pitää viipottaa sinne labraan...

buam
 
Uutena astuu mukaan ja kehiin hän. Laskettu aika 22.05, ekku ultra 05.11. Jännittää!!!!! Oon vm-71, neljäs odotus menossa. Ensimmäinen -88, toinen -91, kolmas -97. Luulis että osais ottaa lunkisti ja odotus menis niin ku edellisetki,vaan....miten ne meni? En MUISTA!!!!! Aika ja elämän pyöritys tehny tehtävänsä :) Olo on ihan ku odottais ensimmäistä! :D
 
Huomenta kaikille!

Ja tervetuloaa uudet! :) :flower:

Meillä on taas rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto, saatiin asiat sovittua. :D
Täällä ei sit mitää uutta ookkaa tapahtunu, oireita ei oo sen enempää kun ennenkää, eli lähinnä vaan tissit on kun kumipallot ja nii hemmetin kipeet...Mä päätin etten jaksa ottaa siitä ressiä, ultra on kuitennii kahen viikon päästä.. :)
Kauheeta sutinaa on ollu kun noita häitä oon yrittäny järkkäillä äiteen kanssa, tänään lähtee kutsut postiin..

Tänää sitä olis sit taas töihin menokin edessä ja iltavuorolla alkaa vielä, vähän meinaa jännittää että kuinka siellä jaksaa, ja muutenkin tottakai huolestuttaa et täytyy ottaa rauhallisesti ettei satu mitää.. :whistle:

Täällä olikin nyt aamusta ylläri ja lumi maassa, tulee eri kivaa ajella tolla meidän vanhalla ratsulla kesäkumeillä töihin... :whistle:
Eipä mulla nyt muuta.

Maira ja mytty 10+3
 
Huomenta!

Christiina, ei meillä nihkeä vastaanotto ole miehen äidin puolelta, sieltä vaan ei tule minkäänlaista reaktiota, ultrakuvan näyttäminen on sama kuin sunnuntain lehden pöytään veisi :D Toisaalta ihan hyvä näin.

On mulla äiti aina sopeutunut muksuihin ja tykkää heistä yli kaiken, mutta tuo reaktio on niin perseestä samoin odotus aika kun vaan tuhahtelee ja katsoo halveksuvasti massua päin...
Hyvä toisaalta kun asutaan 25 km päässä toisistamme, niin ei ole pakko lähes koko odotusaikana tavata...

Jep, huomenna sitten ultraan, jännitys ja yöunettomuus tekee pääkipeän jo neljättä päivää :/

Teretulemasta uusille ja tietoja on taas päivitelty =)

:wave:
 
Hellurei :wave:

Tääl tais olla perjantaina kun yövuoroon menin, tais supistella ja kipiästi. Mut ne onneks meni ohi ja ei sen koomin oo kuulu. Mutta eilen illalla selkää alko yhtäkkiä polttaan, sattu ihan hitosti muutaman sekunnin ajan ja loppu siihen, mitä lie. Täällä kun ei oikeen kokemuksia supistuksista ole. :|

väsymyksestä ja muistista on puhuttu. Väsyttää kyllä ja urakalla, muistinkin pätkii tai sit se on niin lyhyt etten muista hetkenpäästä mitään ja mies on taas onnellinen :LOL:

Ainiin, keksittiin pienelle alulle nimi, tai mies keksi. Se on tästälähtien PikkuPomo, määrää mun tahin aikalailla nytten niin mies keksi, ja PikkuPomo voi olla tyttö taikka poika :)

Mut eipäs mulla muuta, alan peseen pyykkiä jos leipois jotain anoppi ja appiukko liekkö tulosa kahville..

Moi :wave:

Ainiin, ja uusille moi :flower: :wave:
 
:headwall: :headwall:

Tänään jouduin lähteä koulusta pois pahoinvoinnin takia! Aamulla herätessä jo oli ihan hirveä olo ja kun en aamulla pystynyt syödä yhtään MITÄÄN niin arvasin miten tässä käy... Pakko oli kuitenkin mennä kokeilemaan kun syyslomaa edeltäneenkin viikon olin kokonaan pois. Kerroin opettajalle vihdoinkin raskaudesta ja miksi näitä poissaoloja on ja tietenkin hän ymmärsi täysin. Sanoi heti että jos et jaksa/pysty olla niin koulun voi keskeyttää ja jatkaa sitten kun olo ja opiskelumotivaatio hieman parempi... Soitin kuitenkin työkkäriin ja kysyin tuosta keskeytyksestä niin en saa mistään mitään rahaa jos en vie työkkäriin koulun eroilmoitusta!!! Siis jos olen koulun kirjoilla niin en saa mistään mitään, mutta en haluaisi millään lopettaakkaan tuota koulua! Nyt vain on sellainen tilanne että tämä valinta on mun puolesta kohta tehty, koska olen jäänyt nyt jo paljon jälkeen ja jos tässä vielä pari -kolmekkin viikkoa menee niin en millään saa enää muita kirittyä kiinni... Jos positiivisesti ajattelee, tulot nousee triplasti jos saan ansiosidonnaista päivärahaa verrattuna opintotukeen, mutta mitä minä täällä kotona teen sitten kun pahoinvointi loppuu!? Hypin pitkin seiniä?! Mies on sitä mieltä että lopetan koulun ja pidän nyt vain huolta itsestäni ja vauvasta, mutta mulla ei millään anna luonto periks jäädä "tyhjän" pantiksi kotiin...
Soitin neuvolaan ja neukkutäti kirjoitti poissaolo lapun muutamaksi päiväksi ja keskiviikkona onkin np-ultra ja lääkäriaika jossa voin pyytää sairaslomaa jos pahoinvointi on edelleen kovaa.
Joten buam ymmärrän täysin miltä sinusta tuntuu, tuo oksennuksen nieleminen on jotenkin mulla ainakin refleksi, paraniskohan olo yhtään jos antais sen oksun vain tulla?

Täällä on myös pikkasen hoksottimet kuluneet, on kyllä sen verran pitkät välitykset päässä että välillä oikein hävettää! Lisäksi mulla on joku ihmeen raskaus dementia ja unohdan ihan yksinkertaisimmatkin asiat... Lisäks vielä tää väsymys ja oksu olo niin oon het niin hehkeä että! (hetikö seinästä revästy...)

Tervetuloa uudet toukomahat!

Imoen :hug: :'(

Haave & äidin rääkkääjä Helmi-Orvokki 11+2
 
Heips!!

Vaikutatte kyllä niin supermukavalta porulakta, et pakko päästä mukaan!! =)

Olen 29-vuotias esikoista odottava neitonen... asun Heslingissä ja synntyssairaalana NKl.. Laskettuaika 15.5.

Ensimmäinen neuvolakäynti on takana ja nyt odottelen kutsua np-ultraan. Jännittää hirveästi kun ei tiedä onko siellä edes ketään :)

Ei olla miehen kanssa vielä kerrottu kellekään.. ultran jälkeen parhaat kaverit saa ehkä tietää. Isovanhemmille ajateltiin kertoa vasta jouluna... saa nähdä pysyykö salaisuutena sinne asti :LOL:

mullakin on ajoittain menkkamaisia kipuja ja päivittäin pistelee/kiristää vatsaa. Turvonnut se myös on.. varsinkin iltasin! Ja rinnat on nyt sit niiiin kipeet, et mahallaan nukkumisesta ei tuu mitään!

Että tällaista..

Guess 10+2
 
Ja sieltähän se ultra kutsu saapuikin.. eka ultra ensi viikolla, keskiviikkona!! Hui, nyt rupes ihan oikeestri jännittää.. 9 päivää aikaa..huoh!

Rakenneultraankin sain jo ajan.. no jopas! Se on 29.12.. voi kun olis ollu ennen joulua.. no mut, ei voi mitään.
 
emv
Hellou!

Heippa Guess ja tervetuloa! Meillä sitten sama LA, synnäri ja samana päivänä np-ultraan (mulla aika iltapäivällä)...onpa hupaisaa :D Mä käyn koko raskausajan säännöllisesti siellä naistenklinikan äippäpolilla neuvolan lisäks kun on 1-tyypin diabetes. Mulle on povattu ton diabeteksen takii et synnyttäisin varmaan viikoilla 36-39, eli mahdollisesti jo huhtikuussa.

Voi teitä pahoinvoivia! :x Koettakaa kestää! Vahvasti yhä mielessä omatkin kokemukset. Ittellä enää etova olo toisinaan ja liemikin lentää vaan 1-2 kertaa viikossa...ja silloinkin vaan kerran. Mut teille :hug:

Mallanne myös, morjens ja tervetuloa!

ON: Tää päivä onkin yövuorosta toipumista, apteekkiin ja kirpparille ajattelin. Aamul piti käydä labrassa ja unohdin. Tätä tää nyt sit on, aivot hapertuu :LOL: On muutes jotenki outoa et tekis kauheesti mieli jo ostella kaikkia vauvavaatteita jne. vaikka en oo ees vielä ultrassa käyny, tosi vaikeaa olla ostamatta. Ukko on vähän vihjaillu et ei sais vielä taloa täyttää kaikella vauvakrääsällä. Mut on se vaikeaa pitää ittensä kurissa! Huh!

Olo parempi kuin yöllä, sain kuitenki useamman tunnin nukuttua töiden jälkeen. Vatsa kyllä TOSI turvonnut ja taas palanneet samat ikävät ilmavaivat :ashamed: en tykkää! Siis välillä kun toi vatsa on tosi turvonnut se sattuu mua selkään. Tai siis selkä rasittuu kun toi vatsa on niin iso. Johtuu kyllä varmaa fibromyalgiastakin noi säryt, mut on vähä toisenlaisii kuin aiemmin.

Jeps.

-Emv ja james jessenpoika 10+2
 

Yhteistyössä