<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Blaah! ei vieläkään mitään...
Nyt se olis niinku 41+3...ja IP:llä neuvolaan...saas nähä mitä siellä.

LYPY Täältä tilasin itse liivit ja pari yöpaitaa, erinomainen palvelu ja nopea toimitus, (jos tilaamasi tuote löytyy varastosta) näkyy kyllä tilatessa. On ihan suomalainen yritys.
http://www.bebelane.com/
Jotkut tuotteet jonkinverran ehkä halvempia kuin Bebesissä ja laajempi kokovalikoima....

Kyllä tää netti on niin hengenpelastaja kun mies viipottaa töissä ja itse maleksii kotosalla...

TInka ja maha
 
ALM JEEEE!! Onnea ja voimia matkaan!! :heart:

Kyyneltenhymy no kylläpä sua nyt kiusataan, mutta mulla on sellanen kutina, että lähette tämän päivän aikana sairaalaan ;)

Varanikki No jopas on, jos sun äitis ei oo mtienkään kommentoinu sun raskautta :| Tuuhan heti kertoon, et miten uä meni ja jäikö lekurilla sun kalvot käteen :D Toivotaan, että saisit sieltä nyt vauhtia tuohon synnytykseen :)

hentta o-ou, mää oon täällä vielä juhannuksenakin varmasti, kun oon liikkunu koko raskauden ajan jo työn puolesta hirveesti sekä sitten tuon koiran lurjuksen kanssa :headwall: :x

nenu niin tulee, joka on todella rasittavaa. Mutta tänä aamuna ei tuullu niin kauheesti, että ois tarvinnu palella.

Tsirppi Täällä kans yks, joka syö ja herkuttelee jatkuvalla tahilla :p Onneks toi paino ei oo vielä pilvissä, mut tätä menoo se kyl on :x

Möhvi mää kävin jo kaupungilla ja kirppiksellä kiertelemässä :9 piti ostaa pari vauva-lehteä, että voi tossa terassilla istua ja tappaa aikaa ihanassa auringon paisteessa B)

Maira JEEEEE!!! Mahtava juttu!! *tuulettaaa* :D Toivotaan nyt, että Emppu on ja pysyy rt:ssa :saint:

Ei kai se auta muu kuin lähteä tuohon terdelle istuskeleen ja nauttiin auringosta, on nimittäin sen verran mahtava ilma. Luulenpa vain, että tätä iloa ei kovin montaa päivää kestä. Jep, pessimisti ei pety :ashamed:
 
Hienoa Maira et siel on pyörähetty ympäri =)

Tääl on tosi turhauttava olo. Koko alapää hellänä, limaa valuu solkena ja supistukset loppu n. tunti sit. No mietin joskos kävellyllä kävis jos laittas taas supistelut alkuunsa.

Nyt ajatuksella kahtomaan Tinkan laittamaa linkkiä..

Onkos marjutista kuulunu mitää, onko mul menny ohi?

Lisäystä jälkeenpäin; piru mikä supistus tuli heti ku sain tän kirjotettua :whistle:
 
Mairalle onnea raivotarjonnasta =)

Kovasti tsemiä synnytykseen teille, joilla hetki näyttää olevan käsillä!!

Kiitti imetysliivilinkeistä A-L-M, Tinka320 ja zizilisko! Nyt on tilattu liivit ja yks imetyspaitakin. Satanenhan siihen upposi, toivottavasti ovat hyvät ja kestävät.

Musta tuntuu, että nyt ois vauveli laskeutunut ja kiinnittynyt. Tai sitten oon vaan tyhmä pässi, joka ei tunne kehoaan... Ihan eri lailla nyt jomottaa kävellessä alapään luita ja pitäis haaristella menemään B) Mullahan ei ole kahdesta aiemmasta lapsestakaan ollut juuri minkäänlaisia supistuksia, kovotuksia vain. Synnytykset käynnistynyt ilman mitään ennakkotuntemuksia yllättäin aamuyöstä vesien menolla. Ja siitä sitten heti kunnon supistelut päälle. Nyt siis tosi hyvä juttu jos vauva on kiinnittynyt, kun luulen että vedet sitä taas sitten menee. Sitä odotellessa....

lypy 37+2
 
No nyt täälläkin päästiin näihin ihkuihin limajuttuihin. Tuli juuri pari isompaa möykkyä (JEE!), mutta valitettavasti edelleen ihan väritöntä. :/ Toisessa raskaudessa tuli limatulppa, josta ei voinut erehtyä ja synnytys käynnistyi siitä päivän tai parin päästä. En jaksa muistaa tarkasti (en edes väriä!).

Mulla oli eilen hankala olo koko päivän ja tänään olo on astetta hankalampi. Vatsa on ikäänkuin lievästi kipeä koko ajan, missään asennossa ei ole hyvä olla ja kaikenlaisia epämääräisiä tuntemuksia tulee ja menee... Kun nyt on pari viimeistä yötäkin valvottu, josko tämä merkkais jotain. Tai sitten ei :headwall:

Alisa ei ollut tarkoitus masentaa sua. Liikunta tekee vaan hyvää, se on ihan selvä! :hug:

Sellaista mietin, että olispa sitä pitänyt jonkinlaista päiväkirjaa edellisistä raskauksista. Vaikka välit ovat ollut vaan parisen vuotta, kauhean huonosti sitä muistaa yksityiskohtia enää. Mieskin kyselee, että mitenkäs viimeksi, eikä sitä vaan jaksa muistaa. Mutta olis kyllä supermielenkiintoista verrata tuntemuksia ja oireita.

Tsemppiä ja supistuksia niille, jotka niitä haluavat toivoo Hentta
 
hentta et sää masentanu mua :D Tuli vain mieleen, että tätä menoo tosiaan oon yhdessä kasassa vielä juhannuksenakin ;) Leikki leikkinä :) Täällä eilen lorahti housuhuin pari lusikallista jotain limaa, mut oli se kyl sen näköstä, että ihan valkkaria vain. Sitä tullu muutenkin kiitettävästi koko raskausajan.

lypy no niin, tuohan kuulostaa hyvältä. :) Täällä vaavi ei oo ainakaan vielä laskeutunu..
 
Onnittelut taas kaikille vauvansa jo saaneille! :flower: =) Eiköhän meillä muillakin ole pian nyytit kainalossa. (Viimeistään silloin juhannuksena :LOL: )

Mairalle onnea vauvan kääntymisestä, ja A-L-M tsemppiä koitokseen. Kuulostaa kyllä siltä, että myöskin KyyneltenHymyllä on hetki lähellä :)

Tänne ei mitään ihmeellistä, kaikki S:t käytössä ja supistuksia ym. kipuja tulee päivittäin mutta ei riittävän kovia että näillä synnyttämään alettaisiin. Vauvallekin alkaa olla kaikki lähes valmiina. Tuntuu että mies alkaa nyt toden teolla ymmärtää kuinka lähellä loppua ollaan, kyselee jatkuvasti että koskas sinne sairaalaan pitikään lähteä ja pitääkö soittaa ensin yms. No, hyvähän tuo on että huolehtii...

Täytynee mennä jatkaamaan pihahommia kun tuota auringonpaistetta vielä riittää. (Pakko tulla kuitenkin välillä tarkastamaan missä kukin menee, on tämä niin jännää, vauvauutiset, vedet ja limat :LOL: )

Nuppu ja poikanen 37+3
 
Joku murehti muuten aikasemmin että onko täällä kukaan enää loppukuusta kasassa, no minä melko varmasti olen!Mulla on la vasta kesäkuun puolella niin mä vauvaudun tod.näk. vasta kun te kaaaaaikki muut olette jo tolla vauva puolella.. :)

Tänään on kyllä ollut kaikinpuolin hyvä päivä, mä oon ollu yhtä hymyä sen aamuisen neuvola käynnin jäljiltä vaikka painoo olikin taas tullu ja mä oon turvonnu kaikenkaikkiaan jo 20kg.. :whistle: :p Mut siitä en jaksa murhetta kantaa, pääasia on se et jätkä on oikein päin ja tietää sen et jos jotain tulee ja jostain syystä synnytys käynnistyiskin aikasemmin, saan ton muksun synnytettyä.. :D Vielä kun ens viikolla kertoisivat et kasvuakin olis tullu hyvin niin kaikki olis paremmin kun hienosti!Ei nyt jaksa kolotukset ja ahistukset masentaa.. :flower: =)

Tsemppiä kaikille jotka sitä tarvitsevat, mä kyttään nyt jatkuvasti tätä et koska tulee lisää vauva uutisia! :D :hug: :heart:

Ai nii, limoista puheenollen, mulla tuli lauantai iltana jotain ihme limaa alakerrasta, vähän kun valkovuotoa mut sitkeempää..Mietin et olikohan jotain erikoista vai ihan tavallista tavaraa, muutoin kyllä vv on ollu aikas juoksevaa... Noh, oli mitä oli, se tuskin mitään merkkaa..
 
Maira, hienoo!!! :flower: :flower:

Lypy, minäki tässä jo kipuiluista päätellen kuvittelin että alapäässä olis paljonki tapahtunu, mut paskat. Päätä ei ylettäny vielä sormella, pehmeet paikat tosin on. Et ainaki minä oon pöljä ton oman kehoni kuuntelemisen kans.. :ashamed:

Eli ultrakuulumisia:

Vettä olikin nyt sit liian vähän, eli sain uuden ajan jo torstaille taas. Sillon pitää kuskailla pissit, omaan neuvolaan ei tarvihe mennä. Tuolla tekee tutkimukset ja sanoi jotain että jos on vesi edelleen vähennyt niin käydä äitipolilla asti.. :eek: Meillä siis omassa neuvolassa ei ole ultraa, niin käydään tuolla vieraassa..

Joka tapauksessa se täti suunnitteli siinä jo alustavaa aikaa käynnistykselle tuonne 11.päivä jos ei ole siihen mennessä hokasnnut itte kulkea kanavaa pitkin. Vauva on siis takana vielä, ylhäällä.. Aitajuoksuasentoa suositteli sekä lepäilyä tuon veden takia.. Mulle meni puolet ihan yli hilseen, mut jospa tää tästä :D

Jep, menen nielemään pettymykseni yhdellä suupalasella :kieh:
 
Tänään onkin sitten ollut eka äitiyslomapäivä, mennyt ihan hukkaan koko päivä kun on pitänyt juosta kylillä pitkin päivää. Noh, kait se tästä jossain vaiheessa helpottaa.

ALM onnea matkaan!! Vaikka taitaa ollakin jo tositoimissa :)

varanikki noh, nyt on sitten annettu ees jossain määrin takaporttia, että koska pääset sinäkin synnyttämään :) Kyllä se sieltä varmasti ulos tulee, ole huoleti :)

Maira Onnea raivotarjonnasta! Hieno juttu, että kaveri kääntyi lähtökuoppiinsa!! :)

Mulla on sitten torstaina se synnytystapa-arvio ja sillon mä saan tietää, koska kaveri ulkoistuu :) Kyllä sitä jo oottaa, että saa kuulla "tuomion" :) huh, sit alkaa jännät ajat, kun saa tietää, koska viimeistään.

Olo on muuten ihan mainio, mutta närästys on ihan hirveää :( öisin herään siihen kun närästää ja se sattuu oikein, tosi inhottava vaiva.
Mut jos tästä lähtis syömään ja jos olis oikein reipas niin voisi pestä saunan ja pesuhuoneen kun sen oon aatellut tekeväni tässä päivänä jonakin.

tatomira ja itu 36+2
 
Onnea vauvaantuneille jälleen :flower: =)

Täällä vieläkin ootellaan...
Tänään neuvolassa käyty ja neuvolatäti vaan hehkutti, että pikkunen voi tulla milloin vaan...jee! Samaa hän sanoi tuossa viikolla 37 :kieh: Alkaa tää odottaminen jo pänniä!

Neuvolan jälkeen masu on ollut todella outo..koko aika kiertää ihmeellisesti ja oon ihan löysällä :/ Oiskohan se jokin merkki jostain :LOL:

Muuten edelleen jatkuu nämä samat menkkajomotukset jo 4 viikkoa...huoh. Supistuksia ei ole sitten kun ihan mitättömiä...

Minä menen nyt terassille syömään jäätelöä..ilma mitä mahtavin B)

Enkelipoikien äiti ja hippu 39+4
 
Väliaika tietoa..
Supistuksisssa on jo ytyä, viel pärjäillään. Jouduin synnärille soitella kun kirkasta verta tuli pyyhkiessä, mutta ei kuulemma huolta jos ei tuu enempää ja vauva liikkuu.. Oon ottanu lapulle ylös välejä koska supistaa, pikkasen alkaa hermostuttaa. Tai oikeestaan me mennää jo pitkin seiniä miehen kanssa :LOL:
 
Heidi Juu siinä vieressähän minä pötköttelin =) Maailma on pieni... ja myös se huone, niin siinä välttämättäkin kuuli vähän toisten asioita... toisaalta kun omaa käynnistystäni odottelin monta päivää, niin kiinnostihan se vähän miten muilla lähtee käynnistymään...

Meillä kävi tänään neuvolantäti (+ harjoittelija) kotikäynnillä. Poika oli juuri samassa painossa kuin syntyessään. Ja ikää siis 12 pv.

-Katsu ja Tippe 12 pv
 
Tänään käytiin polilla ja ei siellä muuta otettu kun verikokeet, pissanäyte ja vauvan sydänkäyrää. Maksa-arvot laskenu taas tosi paljon, kohta ollaan normaalissa jo. Hyvä että lääkkeet auttaa. Ja pissa puhdas ja vauvallakin kaikki hyvin. :)

Keskiviikkona nyt sitten lääkärille ja just yritetään sitä ulkokäännöstä. :)
Mites se muuten menee, että jos eivät saa käännettyä niin käynnistelläänkö synnytystä jo aikaisemmin jos alateitse perätila vauva tulee vai miten? Tietääkö kukaan? :) Eikai ne nyt ihan laskettuun aikaan sitä päästä kun kummiskin vähnä eri juttu synnyttää pt vauva.

Riikka ja pikkuinen 36+1 :heart:

Niin ja unohdin sanoo, onnittelut vielä kaikille vauvansa saaneille.

Ja Mairalle onnittelut että vauveli kääntyny oikein päin. :) aikun meilläkin tajuais käännähtää. :D
 
Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa ilman mitään enteitäkään synnytyksestä! :kieh:
No, yliaikakontrolli on perjantaina, joten en suostu lähtemään sieltä synnäriltä ilman vaavia :LOL:
Riikka90: Mulla yritettiin kääntää rv38+5 eikä siinä onnistuttu. Tämän jälkeen sain lähetteen lantion magneettikuvaan ja lääkäri niiden perusteella suositteli, että yritetään synnyttää normaalisti alateitse perätilavauvaa. Mulla tosin niin hyvät kokemukset esikoisen synnytyksestä, että tämä varmaan vaikutti päätökseen. Eli tietysti äidin pitää olla motivoitunut perätilasynnytykseen ja lantio + vauvan koko + lapsiveden määrä yms. vaikuttaa asiaan. En nyt huomannut etusivulta katsoa, että odotatko esikoista.
Perätilavauvaa odottavalla on vaan se, että jos synnytys lähtee käyntiin vesien menolla niin samantein vaakatasoon ja ambulanssilla mentävä sairaalaan. Napanuora voi vesien menon takia liuskahtaa vauvan pepun alle, joka tietää vauvalle happivaikeuksi. Mutta tämän jo varmaan tiesitkin =)
Tsemppiä sinulle loppuodotukseen ja toivotaan, että vauvasi vielä haluaa kääntyä.
Itse ulkokäännös operaatio meni omalla kohdallani ihan ok, ei sattunut niin paljon kuin olin luullut, mutta ikävän tuntuistahan se vähän oli.
Ja tosiaan omalla kohdalla mulle varattiin yliaikakontrolli aikaisemmin mitä yleensä varataan,koska vauva perätilassa.

Elwi ja Touko 40+1
 
Elwi: Kyllä esikoista odotan. Tänään ole hakenut enemmän tietoa pt synnytyksestä alateitse. En kyllä tiedä mitä teen jos vauvaa ei saada käännettyä.. En kummiskaan haluaisi joutua synnyttämään alateitse nelikiloista pt vauvaa, siksi kyselinkin että onko mahdollista käynnistää aikaisemmin.
Aion kyllä kysyä kaikki mahdolliset kysymykset keskiviikkona lääkäriltä JOS kääntö ei onnistu, mitä kyllä kovasti toivon että onnistuu.

Olen vaan niin väsynyt tähän että kaikki menee "pieleen". Raskaus ollut muutenkin vaikea niin henkisesti kuin fyysisestikin ja sitten vielä vauva on perätilassa ja raskaushepatoosi siihen päälle vielä. :( Odotan kyllä kovasti että odotusaika jo päättyisi vaikka tiedän että tulen kaipaamaan isoa massua ja pikkuisen potkuja. :)

Mutta toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin ja alatie synnytys onnistuu oli vauva perätilassa tai ei. :)

Riikka ja pikkuinen edelleen 36+1
 
Huih, täällähän on kaikkea jännää tapahtunu. Tsemppiä kaikille synnyttämään lähdössä oleville!!

Maira, ompa hienoa että vauva on nyt rt!

Eilen oli itelläkin vähän hurja olo kun supistelin mahottomasti eikä oo aikoihin mitään sellasta ollu. Onneks sitten meni ohi kun vaan lepäilin. Mä en kuitenkaan haluis että vielä syntyis kun viikkoja ei oo vielä kauheesti kasassa.

Selis ja "mötkäle" 35+5
 
Vauvoja on syntynyt ihanan urakalla, ONNEA paljon kaikille :flower: :heart: !!!

Nii ja "hyvältä" kuulostavia supistuksia ja limoja oikein satelee, peukut on pystyssä jokaiselle, tsemiä valtavasti!!!!!

Meillä pojille tuli tänään 7 viikkoa täyteen ja torstaina on laskettuaika, JEE!! Painoa on tullut molemmille jo kolme kiloa, eli meidän tissitys, pullotus ja pumppaus on tuottanut tulosta. Korvikkeellekin on jo jouduttu menemään, mut onneks se maistuu. Vatsavaivoja on jonkinverran sekä pulipulia riittää ja sitä sinappia, huh. Hyö on oikein ihania pikkuherroja, varsinaisia pippelisankareita...edellinen on neiti ja en voi ymmärtää et ne pilit sohottelee sitä pissaa ihan joka suuntaan :kieh: :LOL: ...hih...ei voi ku nauraa ja pyykkiä riittää. Viime viikolla käytiin TYKSissä labroilla, hemoglobiini yms. kontrollissa, toinen pojista joutuikin veritankkaukseen ja toisella myös arvot tippuneet vauhdilla eikä omaa tuotantoa oikein ole eli veritankkaukseen joutuu varmaan hääkin, ens maanantaina seuraavaa kontrollia. Mut tää kuuluu kuulemma keskosuuteen.
Isäntä piti kaksi viikkoa isyyslomaa ja oli tänään ekaa päivää töissä. Onneks meillä on miun äiti suurena apuna ja käsiparina, ei tästä tulis muuten mitään...varsinkaan tuon kohta 2v ihanuuden kanssa. No mutta kaikki on ok ja ihanat lapsukaiset, väsymyksestä, tohinasta ja riittämättömyydestä huolimatta, en kyllä vaihtais rooliani mihinkään :heart: :heart: :heart: !

Vielä kerran voimia rutkasti kaikille!!!

Pilkkuliini ja Tiuhti + Viuhti 7 vkoa
 
Täällähän alkaa monella olemaan jännät paikat, tsemppiä rutistukseen :hug:
Ja uusia vauvojakin oli taas syntynyt, onnea käärönsä saaneille :flower:

Pilkkuliini Täällä on kans yksi pippelisankari, pissa lentää kaaressa ja sitä pyykkiä tosiaan tulee :LOL:

Eilen käytiin poitsun kanssa neuvolassa ja syntymäpaino on nyt saavutettu 10 pvän ikäisenä, ja nyt ollaan oltu pelkällä rintamaidolla, jee!!!
Mahavaivoja on jonku verran ja kuinkas sattuikaan..yleensä ne pahimmat väänteet on just yöllä..pari yötä onki menny möhkiessä, mut onneksi ei sentään huuda suoraa huutoa, ähisee vaan omiaan..mut eihän siinä äiti saa nukuttua..
Mutta on toi käärö vaan niin ihana!!

Tämä on kyl kamalaa, kuinka äkkiä sitä mahaa alkaa kaipaamaan..
Ja nyt kaipaan myös niitä hikikohtauksia, kun tilalle on tulleet älyttömät vilukrampit, ihan sama vaikka olis vaatteita kuinka paljon,niin tuntuu että jäätyy..sama juttu oli ennen raskautta menkkojen aikaan..vähän on hormonit sekaisin..

Tirpunen ja poitsu 11pvä :heart:
 
*nuuuuuuuuuuuuuuuuh* nuuskin vauvojen tuoksuja vaan houkuttimeks.. :whistle:
Ihania uutisia kummaltakin yllä ^ :heart: Tota sitä niin odottaa kun se oma tuhnulaitos on vaan niin sulonen ja lutunen ja aaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwwwwww!! :heart: :heart: :heart:

Tuu jo pihalle, mikset tuuuuuuuuuu? |O

Jep. 40+3, tällä kohilla synty toi keskimmäinen ipana. Ei, ei supistele eikä muutenkaan. Jatketaan odottelua vaihteeks sisäpäivän merkeissä, sadetta ja harmaata luvassa :wave:
 
Maira hienoo, että emppu on rt! :heart: :flower: Peukut pystyssä, että pysyykin niin :)

KyyneltenHymylle tsemppiä! Toivottavasti pääsit vihdoin tositoimiin!

ALM toivottavasti oot saanu jo nyytin ja kaikki menny hyvin :heart:

Ihania vauvakuulumisia tullu :heart:

tatomira mustakin tuntu kun äippäloma alko, että saa juosta pää kolmantena jalkana, nyt on ainakin täällä hieman meno rauhoittunut ja ehtinyt nauttimaan päivistä..

Varanikki täällä puhkutaan sinne supparituulia, että pääsisit tositoimiin pian! :hug:



Poksuonnitteluja :heart:

Tsemppiä kaikille, joilla ikäviä kipuiluja yms. :hug: :hug:

Tänään sitten mennään ostaa vaunuihin uudet pyörät, ku vanhat olivat sellasessa kunnossa että ei jakseta niitä alkaa paikkailee ja väsäämään. Toi keli ei kyllä vaan innostaisi yhtään, vettä ja räntää tulee niin maan perk****sti.. :/

POKS POKS 38+0! :heart: Ja edelleen tasapaksua olemista täällä, eilen oli ihme vihlaisu tonne vasempaan sisäreiteen, vähän kuin joku ois jalan sisällä kiristäny naruja mun nivusista alespäin.. Ja suht tasapaksusti tulee kivuttomia suppareita pitkin päivää..

Aikalailla uskon, että oon vielä toukokuun lopulla yhessä kasassa, naureskeltiin isännän kanssa että ku sillä kesäkuun alussa synttärit, että sillon olis just 42+0 viikkoa että ties vaikka syntyis isänsä synttäreinäkin jos käynnistämään joudutaan :D

Hyvää alkanutta viikkoa!

Miikulainen ja rääpäle 38+0 :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä