<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Mä tuun vähän vaatimattomammin poksumaan! :) POKS 35+0 :heart:
Mun viime yö oli kunnon liskodisko, näin mitä erikoisempia unia synnytyksestä.. :D On se hurjaa aatella et ei oo enää mullakaan kauaa kun saan ton termiitin ulos... :heart:

Noinkohan KyyneltenHymyllä on jo nyytti kainalossa?
Lisää vauvauutisia odotellen.. :flower: =)

Maira ja temppuemppu 35+0
 
:wave: , täälläkin vielä yhessä koossa, vaikka en oo aikoihin kirjotellu, nettiä ei oo uudessa asunnossa vielä ja nyt tulin sitte kaverin koneen valtaamaan, että pääsee kuulumiset lukemaan/kertomaan :D
Supparit - ai mitkä? Eli täällä ei tietookaan suppareista tai muista synnytyksen merkeistä. Vähä on maha kippee nyt, mutta ei mitään sen ihmeempää. Jännältä tuntuu olla näin "pitkällä", kun esikoinen synty 36+4. Huomenna sit ä-poli aika ja sieltä luultavasti antavat sit eräpäivän, et millon synnytetään, jos kokoarvio on kamalan suuri...... :headwall: Mut onhan se toisaalta kiva saada tieto siitä millon jakaantuu, kunhan poitsu ei haluais olla kovin iso. :D

Eipä tässä sen ihmeempiä tällä kertaa, ku onnittelut vauvautuneille ja tsemppiä niille joilla synnytys lähellä. :hug:

Devili + Kaaleppi 38+3
 
Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille :flower:
Oikein jännittää tulla lukemaan tänne kun aina joku on lähdössä nyytinhakuun ja joku juuri tullut :)

Itekin varasin nyt ajan vyöhyketerapiaan ensi viikon tiistaille, silloin viikkoja 38+1. Jos rupeaisi kroppa vähän hoksimaan mitä on tulossa =) Otetaan noita käsittelyjä nyt varmaan pari kertaa viikon välein ja sitten la:n tienoilla muutama peräkkäin jos ei ole jo syntynyt. Tällä kertaa on jo edes vähän kipeämmin silloin tällöin supistellut ja olen vähän toiveikkaampi kuin viimeksi, että tämä ymmärtäisi lähteä itsekseen syntymään.
Vyöhyketerapialla voi myös (ainakin yrittää) noita pt-vauvoja kääntää, tämä munkin terapeutti oli justiin viime viikolla yhden kääntänyt, vinkiksi vaan niille joilla vauva perätilassa.

Neuvola oli myös eilen, mutta ei sielläkään sen kummempaa ollut, kaikki on mennyt koko raskauden ajan ihan hyvin.

Eipä sen kummempaa, paljon suppareita niitä toivoville!
Täytyy lähteä hetkeksi lepäämään kun esikoinenkin päikkäreillä :wave:

miranth ja masu 37+1
 
Varanikki Mikä ihmeen aitajuoksuasento+ Siis miten käytännössä? Ja mihin tarkotukseen? :D

riikka hyvä, että maksa-arvot lähteneet laskuun =)

pilkkuliini voi hurja miten aika juoksee. Teillähän pojat kasvaa kohinalla :heart:

tirpunen kiva kuulla teidänkin arkea :)

miranth tuuhan kertoon sit kokemusia siitä vyöhyketerapiasta. Itekin oon sitä aatellu kokeilla :)

Täällä ihanan aurinkoinen ilma. Ainut vaan, että kylmä tuuli kiusaa ajoittain, mutta ei anneta sen häiritä. Eilen tuli kokeiltua kahta ässää eikä niistä mitään hyötyä ollut, yö meni paremmin ku hyvin, ilman mitään suppareita :headwall: huomenna synnytystapa-arvio ja voin vain veikata, että paikat ei oo pehmentyny yhtään |O

On nuo lapset vaan niin hauskoja, tänään mun 2v. kummipoika tuumas mun mahasta, kun kysyttiin, et mikä siellä on, niin kuulemma "pallo" :D

Kaikille poksujille onnea! :heart:

Alisa & Hippu jysäyttää nyt oikein kunnolla, täysiaikaisuus saavutettu 37+0!!!!!!!
 
Pitipähän taa tulla kurkkimaan joko jo ois tas uusia vauvauutisia :D . Taitaa KyyneltenHymy olla seuraavana...

Harjotus supisteluja tulee edelleen kun rupee enempi rehkii ja selkä kipeytyy myös. Neuvola on vasta ens viikolla että en kuitenkaan usko ennen sitä meneväni synnyttää. Nooh, ei mulle oikeen ees sopeis kun kuun puolenvälin jälkeen kun oon niin kiireinen nyt äippälomalla :LOL: .

Selis ja "mötkäle" 35+6
 
Jaahas.. itku ja hammasten kiristys loppui omalta osaltani tänään äippäpolilla, kun tarkemmissa tutkimuksissa selvisi (kokoarvioultra) ettei vauva ole ollenkaan neuvolan arvioima "jätti" vaan enempi siro, ja tulisi painamaan syntyessään n. 3-3,5 kg. Äitinsäkin on pieni kooltaan :ashamed: (syntynyt reilusti alle 3 kg.. ja olen lyhyt) Jännitin hirveästi jonkun 5kg:n vauvan synnytystä ensimmäisenäni koska aloin lukemaan mitä vauvalle voi tapahtua jos pusketaan liian isoa vauvaa pienestä ihmisestä ulos.. huh.. elämä hymyilee taas.

Voimia kaikille loppuodotukseen - itse lähden nukkumaan viikkojen univelkaa (viime yönä meni miehenkin kanssa ikävästi valvomiseksi ja kinasteluksi kun stressi oli ihan valtava tästä ylimääräisestä sairaalakäynnistä johtuen..)

IhanaOmena 36+6
 
emv
IhanaOmena: Ihanaa kuulla! Nyt ei tartte ainakaan enää sitä kokoa stressata! :hug:

Alisalle poksuonnittelut! Ja Mairalle ja Miikulaiselle ja muille kellä tänään poksuu viikot!

Vyöhyketerapiasta oon kuullut vaan positiivista. Itse oon käyttäny sitä fibromyalgian helpotukseksi ja kaverini vauvansa koliikkiin. Suosittelen! Itse ajattelin et vois olla hyvä käydä osteopaatilla selvittää et onks synnytyksestä jääny lantioon lukkoja tms. ja sit pitäis etsiä ryhtiä ja selän asentoa kun en jotenki osaa vielä olla ilman raskausmasua. :ashamed:

Pikkuliini mun täytyy Alisan ohella päivitellä ajan kulumista, siis teijän pojat on 7 viikkoa! Huh, vau! :D

emv ja Tirpastiina 3viikkoa 4päivää :heart:
 
IhanaOmena Onneksi on nyt kivi vierähtänyt sydämeltä, eikä vauva ole Jabba the Hut kokoa :) Toivottavasti sullakin on nyt olo levollisempi :)

Varanikki Mä kans tota aitajuoksuasentoa ihmettelin :D Ja yritin kokeillakin notta millanen se vois olla :LOL: En silti saa päähäni notta mitä :D

Onnea poksujille! Meillä kans poksahtaa tänään rv 39 :)

Pikkuliini Aika tosiaan juoksee :) Ihana kuulla kuulumisia :) Kaveri tuossa kans kertoi että kun poikansa oli vauva niin pissasi aina isänsä päälle :LOL: Äitin päälle ei kuulema koskaan. Kuulema sideharson oppi isukkikin aika nopeesti laittamaan siihen haarovälin päälle, kun oli pari kertaa saanut suihkusta :LOL:

Jokohan KyyneltenHymy on nyytti kainalossa tai ainakin "työn touhussa"? Onnea koetukseen joka tapauksessa!

Meillä tosiaan poksu 39+0 tänään. Jeij. Sen kunniaksi heräsin viime yönä kolme kertaa kun ilmeisesti supisti tai oli sellaista kuukautiskipuja muistuttavaa jomotusta... Ja nukahdin alta 5 min uudestaan :LOL: Mä varmaan nukun synnytyksen ohi kun en jaksa edes stressata noista jotka tunnen :LOL: :LOL: No ei vaiskaan... Toiveajattelua ;) Mutta oon tässä miettiny taas muutaman päivän, että jokohan se kohta tulis pihalle kun on pitänyt ihme bileitä tuolla yksiössään viimeiset 5 pvä. Siis tosiaan potkinut ja möyrynnyt menemään lähes tauotta. Ennen kun oli suht selkeä rytmi milloin herra Bonaparte suostui ilmoittamaan olemassa olostaan ja hereillä olostaan. hmmmm... Tänne saa puhalella niitä supparituulia siis, paljon! :D Mutta joo... Jos vähän jätskiä ja sit nukkumaan, taitaa flunssa olla iskemässä muhun (ja kun ne ei yleensä iske, niin sit kun iskee, oon sängynpohjalla kuumehouruissa viikon) :(

Möhvi & monsieur Bonaparte 39+0 POKS POKS POKS :heart:
 
Olen seuraillut keskusteluanne alusta lähtien, itselläni la 9.5. Tulin vain kertomaan oman kokemukseni vauvasta, joka ei tajua kääntyä rt:aan, sillä monella tuntuu olevan vauva nurinkurin. Itselläni vauva on pääsääntöisesti ollut poikittain tai viistossa koko raskauden ajan. Neuvolakortissa taitaa lukea kolmena kertana, että on rt, mutta muuten viisto/poikittain. Viime viikolla (rv 38+2) vauva oli pää ylhäällä oikealla ä-polilla ja seuraavana päivänä (rv 38+3) neuvolassa pää alhaalla vasemmalla poikittain. Moinen myllerrys on aiheuttanut kamalaa stressiä ja painajaisia synnytyksestä. Lääkärit vain ovat sanoneet, että luotetaan siihen, että vauva ymmärtää viimeistään synnytyksen käynnistyessä kääntyä oikein päin. Mutta itseä se ei ole paljon lohduttanut, sillä vauva on ollut melkein joka päivä eri asennossa. Tänään, kun viikkoja on 39+2, vauva on kuin onkin rt:ssa, mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt, liikkuu yhä.
Tarkoituksenani on siis luoda edes jonkin asteista luottamusta niille, joiden vauva on samanlainen ikiliikkuja kuin meillä; kääntyminen on mahdollista vielä näilläkin viikoilla, mikäli vauva ei ole kiinnittynyt pepustaan. Nyt täytyy vain toivoa, että vauva tajuaisi pysyä rt:ssa tai syntyisi ennen kuin päättää kääntyä.
Ihanaa loppuodotusta kaikille ja onnea vauvautuneille.
 
Se ois aika poksua tänään, taas, 39+0 POKS! :D ...toivottavasti viimeistä viikkoa viedään!

Möhvi, myös täällä on asujainen pitänyt jotain potkunyrkkeilyturnauksia viimeisen viikon aikana tiheesti. Välillä on niin hiljaista että ihmettelee onko se enää hengissä, ja sit ku alkaa potkiminen, ni sitä tuntuu kestävän ikuisuuden jonka toivois loppuvan :LOL:

Ja malttamattomina odotellaan täällä, josko kohta jotain alkais tapahtua, mutta aika hiljaiselta vielä näyttää. Myös täällä supparituulet oikein tervetulleita! :D ...Mitä nyt muutamia yksittäisiä kivuliaita supistuksia on tullut ja "tikariniskuja" nivusissa on parina viime päivänä tuntunut, mut ei edes pieniä supistusmaratoneja. Limatulpasta ei tietoa, liekkö tullut jo osissa muun runsaan valkkisvuodon mukana, tai sitte ei (?), täälläkin yksi ensikertalainen joka ihan hoomoilasena oman kehon merkkien lukemisessa..

Toivottavasti Kyyneltenhymy tosiaan päässyt jo tositoimiin, tsemiä sinne! :D

Minäkin ihmettelen tuota aitajuoksijan asentoa...tarviiko olla miten notkee norsunpoikanen että siihen asentoon pääsee?? Mulle th ehdotti esim. sohvalla puoli-istuvaa asentoa, polvikoukkua lantion avaamiseksi ja sitten "ponnistusharjoituksia" oikeaan suuntaan :LOL: ...tämä vielä kokeilematta! Joo-o, huomenna ois taas neuvola, saas nähdä miten turvoksissa sitä neuvolan vaa'an mukaan taas ollaan... :snotty:

malttamaton matami & mukelo
 
Ehtoota!

Mä käsittäisin, että se aitajuoksija-asento olis sellanen, että lattialle istumaan, toinen jalka lappeeltaan/koukkuun eteen ja toinen suoraksi taakse. Hmm... toi kuvaus ei nyt välttämättä vastaa sitä minkä nään mielessäni :D Mutta jotenkin niin...

Omaan napaan ei mitään uutta saati ihmeellistä, harmi... Olis kiva kertoilla vaikkapa mahdollisista supistuksista ;) Perjantaina neuvolaan, niin näkee taas miten nousujohteisesti tuo paino on pompannut... Nim. merk. Söin Fazerin sinisen levyn ja lautasellisen lakritsijäätelöä alle puolen tunnin :saint:
Mulla oli tavote painon suhteen max. 12kg, mutta se on jo reilulla kilolla ylitetty, joten annetaan mennä täysillä loppuun saakka :LOL:

Nyt laittamaan lapset sänkyyn!

Terkuin, Nenu & neitilupaus 38+2
 
Möhvi Meilläkin mekkaloidaan nykyään jatkuvalla syötöllä, vaikka ennen oli just sellanen selkee rytmi niin nyt ei rauhotuta ollenkaan ja mikäli meidän äiteetä on uskominen niin ei se vielä syntymässä ole, pitäis kuulemma ennen synnytystä nimenomaan rauhottua eikä reuhkata..Ei sillä, saa mulla pysyäkkin sisällä vielä.. :whistle: Mut sulle puhaltelen supparituulia! :whistle:

Isännällä viiraa, se toi mulle tänää 10 tulipunaista ruusua.. :eek: Ei toi oo se mies jonka kanssa mä aloin kulkemaan, mihin se ärrimurri "minä en rehuja tai koruja osta" mies katos?Taitaa silläki alkaa pää pehmenee näin kevään myöten.. :D
 
Iltaa!
Tänään olin ultrassa ja pää alaspäinhän tuo vauveli masussa majaili :) Tai vähän viistossa, mutta kumminkin. On ihan ylhäällä vielä, peppu kylkiluiden alla. Lapsivettä on kuulemma reilusti, että mahtuu siellä vielä hyvin liikkumaan. Ei siis ihme että liikkeet on tuntuneet vähän missä sattuu.
Myös neuvolassa kävin eilen ja sielläkin kaikki oli hyvin. Painoakin oli tullut ihan maltillisesti siman ja munkkien määrään nähden :D

Minäkin sain vihdoin ja viimein aikaiseksi tilattua kahdet imetysliivit. Myös vaippoja, tutteja, liivinsuojuksia ja siteitä kävin ostamassa. Ompahan nyt ainakin kaikki välttämättömimmät hankittu, jos vauva nyt sattuisi vaikka syntymäänkin. Joka päivä tulee mietittyä, että apua enää niin vähän aikaa! :eek:
Nyt kun vielä saisi vähän inspiraatiota laittaa kotiakin. On vaan niin väsynyt olo ja mitään ei jaksaisi tehdä. Hyvä kun pakolliset kotihommat tulee edes hoidettua ja pyykkikorikin on jo pidempään ollut ääriään myöten täynnä :ashamed: Ihan kauhistuttaa ajatella että tästä se pyykki määrä vaan pian lisääntyy :D

väsynyt zizilisko+nuppunen 36+4
 
p0oks 41+4!

Paljon onnea niille jotka ovat jo nyyttinsä saaneet ja supistustuulia muille!

Huomenna tosiaan olis sitten se yliaikaiskontrolli... Ei voi uskoo että tätä "odotuksen ihanuutta ei ole enää kuin päiviä jäljellä...Neuvolan terkkakin sanoi eilen että tarvetuloa takaisin sitten vasta pienen nyytin kera, ja sit se piti mulle oman pienen synnytysvalmennuksensa, joka oli tuplaten parempi kuin perhevalmennuksen tarjoama vastaava...hih!:LOL: :LOL: :LOL:

Mutta kuinka jaksan nousta jo ennen klo 8 vain mennäkseni koomaamaan jonnekin äitipolille?? (sanoivat suoraan että menee hyvin koko aamupäivä =sairaalakielellä pääset kotiin ehkä joskus klo 15 jälkeen, JOS pääset...)

Aika jännä, toisaalta ihan kiva mennä sinne tarkistukseen ja toisaalta haluais pysyä sieltä mahdollisimman kaukana... Vähän niinkun synnytyskin; Toisaalta haluaisin synnyttää jo, pääsis eroon kaikista vaivoista, mutta toisaalta sitten ei missään tapauksessa....
Olo siis on vähän niinkuin uimahyppääjällä tai stunttimehellä juuri ennen hyppyä/temppua...

Ja mäkun luulin ettei mulla olis mitään synnytys /sairaalapelkoa... ja asiaahan ei yhtään auta se että joudun menee sinne yksin kun mies on töissä, no tuskinpa mä sinne jään ja saanhan mä aina soitettua sen sinne jos tahdon...MUtta silti, hui kamala....

Maira Milläs oot miehes pehmittäny, mullakin on tällainen "minähän en rehuja osta nekuihtuu kumminkin " -mies... Tai no kyllä se ostaa kun erikseen asiasta huomattaa ja tyyliin valkkaa VALMIIKSI puskan ostoskärryyn mut eihän se oo ollenkaan sama asia... :LOL:

Saas nähä tuleeko sitä uni silmään tänä yönä ollenkaan... EI varmaan...

tinka ja maha
 
Onnea vauvan saaneille :heart:

Tsemppiä synnytyksessä oleville ja keillä jo merkit ilmoilla :hug: ;)

Tinka Koitahan saada unta, seuraavana yönä se ei ehkä ole enää mahdollista ;) Kääk!

Täällä on esikoisella ( 1v 3kk) eka korvatulehdus. Toissayön valvotti, olin ihan säpäleinä. Sitten saatiin lääkkeet ja yllättäen heti jo seuraavan, eli viimeyön, nukkuikin sitten 13 tuntia putkeen :eek: Univelat kuitattu siis molemmilla. Helpottavaa tietää että lääkkeet tehoaa noinkin nopeasti, vaikka annettiin se vasta klo 20 illalla. Tänään oli jo tuhannesti parempi päivä, vaikka syömisten ja juomisten kanssa vielä kikkaillaan.

Mä saiin sitten vissiin tytöltä kans taudin, kun flunssaa pukkaa, että sikseen mulla ei ole kiirettä synnyttämään ennen kuin olen terve..tai ollaan kaikki.
Outoa painetta alapäässä, että liekkö vaavi laskeutuu jo asemiin.

Kaikille hyvää vointia :hug:

HM 37+2
 
Huomenta!

Eilen oli neuvola ja tässä siitä.

Painon muutos/viikko 1,167g. Kaikenkaikkiaan painoa tullut 15,5kg.
Turvotus +++
RR 138/88 Pitää mittailla kotona 3 kertaa päivässä. Sillo ku kävin siellä ultrassa vk.36+1 ni paineet oli 176/73
Masun mitta 35
Tarjonta rt
Syke +144
Liikkeet ++

Sit terkka sano tosta ultran antamasta painoarviosta,et ei kyl pidä paikkaa. Arvio oli sillo viikolla 36+1 ni 2,6kg. Sano et kyl sieltä on tulossa yli 4 kiloinen :whistle: No mulla kaikki kolme onkin olleet isoja ;)

Sit terkka ihmetteli sitä vielä et miks eivät leikkaa mua aikasemmin näitten mun käsien takia :eek: ku sano et olivat vähänaikaa sit jossain kokouksessa päättäneet et leikata voi jo viikoilta 36.
No tää on meikäläisen tuuria :kieh: eli kärsitään loppuun asti ja kunnolla :headwall:

Ens viikolla vielä neuvola.

Mut eipä sit muuta.

baby dream ja masuasukki 37+3
 

TÄNÄÄN OLIS SITTEN IIISOOT POKSUT 37+0


muutenkin tää olis mukava päivä synnyttää,tulis kiva syntymä-aika :heart:
mutta kyllä taitaa tämä pirpana vielä sisällä pysytellä pitkän tovin...

varanikkimä kanssa mietin tota aitajuoksia asento juttua...että mitä :D

haavemammatoivottavasti menee korvatulehdus kerrasta ohi...meillä kans oli kuukaus sitten eka ja voi sitä itkun määrää yöllä kun ei kärsinyt yhtään olla maaten :|
Omia hermoja lisäs se että olin ite juuri lääkekuurilla samasta vaivasta ja se särky oli jotain niin hirveetä ettei synnytyskään oo mitään siihen verrattuna :whistle:

kaikille jotka päässeet tositoimiin isot tsempit matkaan

nyt aamupalalle...
Cristiina ja masukki 37+0
 
babydream: mikä sun käsissä on et pitäs sektio tehä? Kyl mä ite luottaisin ultran arvioon painosta ennenmmin ku käsin tehtyyn (mikäli terkkas käsin arvioinu isommaks). Ultrassa kaiketi heittomarginaali on sen 0.5kg suurinpiirtein suuntaan ja toiseen.
 
Sanse Ei mulle sektiota käsien takia tehdä. Vaan sen takia ku mulla on jo 3 sektioo takana ja kaikki tulee olemaan sektioita. Mulla kädet puutuu ja koskee kokoajan on rannekanavanahtautuma. Sama vaiva viime raskaudessa ja hävis sit onneks ku laps synty.

Alisalle Poksu onnittelut :flower:

Cristiinalle poksu onnittelut :flower:

Ja kaikille muillekkin kellä poksuu.

baby dream ja masuasukki edelleen 37+3
 
Osa oli menossa vyöhyketerapiahoitoihin.. voi että oiskin ihana mennä jonnekkin näyttämään selkäänsä ja päästä kunnon käsittelyyn! Ajatelkaa kun kohta voi mennä Mahallaan makaamaan jonnekkin hierontapöydälle jne :) Mikä onni :heart: Ja nukkua mahallaan.. mikäs onkaan ihanampaa.

babydream: Kyllä minäkin luottaisin ultraan enempi kuin terkan käsiarvioon. voi toki ottaa loppuaikana painoa vielä ja jos ajatelee sen puolen kilon keiton vaikka ylöspäin niin kyllähän se vauva voi isompi olla.. mutta omalla kohdallani oli aika huvittava tosiaan kun neuvolassa kaikki sanovat isoksi vauvaksi ja eilen mittailtiin vartaloa, päätä, reisiluuta jne ultrassa ja ihan perusvauvahan siellä oli, ihan siron kokoista veikkasivat vielä LA:n aikaan. Terkkakin oli vielä oikeen tuntenut käsillä sen isoksi koska vettä ei tunnu sillä lailla vaan maha on täynnä vauvaa. Ultralääkärin mukaan omat elimet pukkaa vauvaa vaan niin eteen :)

Miten mä saan energiaa siivoukseen? Mä oon jo haistavanani roskatkin mun nenään vaikka mies ne just vei ulos. huoh.. Tarkoitus ois luututa tänään.. otan sen tavoitteeksi :)

Sairaalakassi: Sellanen parannus tähän nyt tuli, että mun ei tarvi ottaa megavauvan ja pikkuvauvan vaatteita mukaan :) voin ihan suosiolla keskittyä vaan pienempiin vaatteisiin.. hehh.. meillä oli valmistauduttu megaan, siroon ja sitten vielä poikavauvaankin jos ultra ois ollu väärässä :LOL: Mies oli aivan kauhuissaan kuinka voitais laittaa pikkupoika tuohon pinkkiin ulkopukuun jos näin kävis..

IhanaOmena 37+0
 
Huomenia..

Koitellaas jos sais kirjoteltua jotakin.. On ihan perkeleen kipeet sormet ko on niin turvoksissa :'(

Siitä aitajuoksuasennosta, siis reiden venytysasento vois kuvata paremmin, eli toinen jalka eessä, toinen takana ja alas, alas alas, eli ihan vaan vauvaa pudotellen :D Se vaan sano sitä aitajuoksuasennoks, vaikka oikeestihan tuolla ylempänä joku kuvailiki sen lattialla tapahtuvan aitajuoksuvenyttelyn :D Hassua :D

Kyl se Hymy nyt ehtii jo karata tikkikseltä ennenko minä sinne pääsen, varmaan on jo nyytti kainalossa :heart:

Tinka, onnea! Harva meistä pääsee noin pitkälle ;)

Mullakin huomenna taas ultra.. Pitää toivoa että käynnistelemään ruvettais jo.. Paitsi että mikäpä mulla hätänä, pelottaa vaan se miun kaverin tapaus tuossa uutena vuonna.. :/ Hää on melko normaalin oloinen, mut ihan pikkujutuista tulee itku kuulemma helposti. Enkä ihmettele yhtään :(

Poksujille onnittelut!! :heart: :flower:

VN& Tuleva nelikiloinen Norsuvauva 40+4 :heart: |O
 
Tsemppiä ja hyviä hermoja kaikille!!

Mää hain eilen postista tilaamani imetysliivit ja imetyspaidan. Olivat tosi kivoja :) Haluttais jo pitää niitä liivejä, kun mainostavat olevan oikein hyvät raskausaikanakin. Mutta niitä kyllä ehtii pitää sitten ihan liiankin kanssa... Tosi kivat irrotettavat ohuet toppaukset liiveissä, joten niistä ei pitäis näkyä ällösti imetyssuojat läpi niinku normi-imetysliiveistä. Nyt siivoileen kaappeja. Jihaa.

lypy 37+4
 
babydream: Mulla oli sama vaiva viime raskaudessa eikä puhettakaan että olis aiemmin siksi ees käynnistetty =/ oli kyllä maailman ilkein vaiva kun se oli lopulta joka ikisessä nivelessä varpaista päähän.

Käsin arvioon en itse siksi luota että viime raskaudessa arvio oli koko ajan että pieni vauva, MAX 3.5kg (ite tiesin että on iso) ja sitten syntyi vauva kokoa 4690g
 

Yhteistyössä