<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Poksuonnittelut muuten kaikille jotka ovat täysaikaisuuden saavuttaneet!! :flower: =)

Varanikki Toi aitajuoksija-asento kieltämättä kuulostaa hauskalta..Näyttääköhän se yhtä huvittavalta...? :p Määs pistän sullekki parit supparituulet tulemaan.. :) :whistle:

Tinka Sullahan on kivasti jo ylitte, toivottavasti säkin pääsisit pian nyyttiä hankkimaan maailmaan..Ja niistä rehuista, mulla ei oikeesti ole hajuakaan et mikä tuolle on iskeny, epäilisin et se on tehny pahojaan jos sillä olis ollu aikaa mut kun sitäkää ei ole ollut.. :LOL:
Nauratti vaan kun tuo aina hokee ettei osta kukkia (oli entisen tyttöystävänsä kanssa 5 vuotta, osti kerran 1 ruusun sille ) ja mulle se on nyt alkanu kantaa niitä ihan urakalla..Tais olla puolen vuoden sisään jo toinen muhkee ruusukimppu jonka siltä sain..
Kattokaa vaan, tässä on vielä koira haudattuna... ;)

Jahas, se olis sitten tänään taas synnytysvalmennusta..Mun motivaatio senkun nousee, mut kai mun on pakko mennä ku isäntäkin on menossa (sen 1 ja ainoan kerran.. )..Eikä sillä, siellä on tänää fysioterapeutti joten voihan se olla et sieltä saa ihan hyviä vinkkejä näihin kolotuksiin joita on alkanu tulee kun tuo kaveri menee alaspäin..Saas nähä..

Ihan mahdoton elohiiri tää jätkä on, tää meuhkaaminen ei oikeesti lopu oikein ollenkaan, yöllä ei tartte kun liikahtaa niin mätkiminen alkaa ja nyttenkin sätkii mahassa koko ajan, ei sillä, eipähän ole tarttenu tehä liikelaskentaa... :D Parempi näin kun se et joutuis jatkuvasti miettimään...

Mutta mä jatkan kahvin lipitystä ja alan suunnittelee ostoslistaa!
Voikaa oikein hyvin ja toivottavasti pidemmällä olevilla alkaa tapahtumaan pikkuhiljaa!!
:hug: =)

Maira ja temppuemppu 35+1
 
Varanikki: Taisin olla minä joka selitin siitä venyttelyasennosta, hiukan näemmä noi käsitteet hukassa :snotty:

Kävin ostamassa vadelmanlehtiteetä, onkos teillä muilla kokemusta siitä? Auttaako se oikeesti palautumaan synnytyksestä ja antamaan pontta suppareihin?

Yhdet imetysliivit oon vasta hommannut, nekin ihan vaan henkkamaukasta. Tosin toi nettikauppa houkuttelis tilaamaan, vaikka hiukan tyyriimpiä ovatkin... Mut luultavasti myös laadukkaampia ;)

Jaahans, ruoanlaitto puuhiin :wave:

Nenu ja neitilupaus 38+3 :heart:
 
Mua on naurattanut aika lailla noi teidän aitajuoksuasentojutskat. :LOL: Mullekin kyllä terkka sanoi että kannattaa istua mahdollisimman paljon kyykyssä jos haluaa että paikat alkaa luonnostaan aukeamaan. Mä sitten oon istuskellut kyykkyasennossa, pitäen esim. ruokapöydän reunasta kiinni, ja aikamoiselta se kyllä tuntuu, kun vauvan pää painaa tuonne alas.. Eli ehkä se jotain saa aikaan se paine siellä. Ken tietää. :/

Poksuonnitteluja täältäkin kaikille jotka ovat täysiaikaiseksi päässeet! Ei mene enää kauaa kenelläkään meistä. Toivottavasti pian kuullaan taas lisää vauvauutisia! Sinultakin, Varanikki! =)

Joo, noista painoarvioista en oikein tiedä mitä ajatella.. Mulle ei siis ole ultraa tehty, mutta käsikopelolla veikkasi terkka, että vauveli olisi syntyessään n. 3.2kg. Mutta kun sitä ei oikeesti tiedä.. Mäkin olen aika pitkä, ja olen kuullut että pitkillä ihmisillä se vauva ikäänkuin hukkuu tuonne masun ja selän väliin, ja arviota voi olla vaikea antaa. Joten en luota tuohon, vaan ajattelen rauhallisin mielin että eiköhän se viimeistään sitten synnyttäessä selviä. :LOL:

Tänään oli neuvola ja siellä ei oikeastaan mitään uutta.. SF-mitta oli nyt 31,5 ja painoa tullut 700 grammaa, eli otinpahan takaisin jonkun verran siitä kilosta, joka oli viime neuvolakerralla lähtenyt. :ashamed:

Nenu mä vannon aika monessa asiassa luonnonlääketieteen nimeen, ja tuota vadelmanlehtiteetä on kehuttu mulle tosi paljon. Huomasin että kun aloin juomaan sitä noin litran verran päivässä, harjoitussupistukset muuttuivat pidempikestoisiksi ja vahvemmiksi. Mutta nää on aina tällaisia uskon asioita myös. Sitä paitsi monestihan noi harkkasupparit muuttuu vahvemmiksi muutenkin synnytyksen lähestyessä..

Olen kyllä paljon tutkinut kyseistä yrttiä ja kertomuksia sen vaikutuksista. Sehän siis auttaa kohtua supistamaan voimakkaammin, eli sen vuoksi se myös auttaa kuulemma synnytyksestä palautumisessa, sillä synnytyksen jälkeenhän kohtu alkaa supistua takaisin normaaliin kokoon. Sitä voi siis nopeuttaa juomalla tätä teetä. Mutta kukin tyylillään, eikä sillä tietenkään ole taattua vaikutusta.. =)

Muuten, oletteko miettineet että missä asennossa haluaisitte ideaalitilanteessa ponnistaa, te jotka meinaatte alateitse synnyttää? Tiedän kyllä että synnytykset menevät omalla painollaan ja usein niitä ei voi suunnitella etukäteen, mutta ajattelin vain heittää tällaisen kymysyksen pohdittavaksi. Synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi, että perinteisessä puoli-istuvassa asennossa tulee tilastollisesti eniten hieman pahempia repeämiä, sillä siinä kaikki paine kohdistuu juuri välilihaan. :(

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

AnnaBanana 39+3
 
Jee täällä on ollu eka oikeasti kivulias päivä

Yön siis jomotti tosi tiukkaan selkää, ihanku olis iskias ollu ja tänään ku kävin kaupungilla nii jösses että teki kipeää kävellä ja kipeitä suppareita tuli tosi paljon tai semmonen kestokireys ja välillä sitte eteen ja taakse tuli zupparia. Ja tuntu ihan kunnon vihlasuja tuolla häpyluussa ja "jalkovälissä". jospa ne viimein alkaa munki paikat kypsyä :D , ihan outoo ku ei tällasta oo viel ollu.
Synnytysasento olis pystyasento jos vaan suinkin mahdollista ja jos edelleen salissa alakautta mennään

38+6
 
Maira, ei kai se sen hauskemmalta näytä, siis semmoinen normaalisti reittä venyttävä asento, mitä mm juoksijat tekee ennen starttia.. Mut tällä kertaa taka-ajatuksena on vaan puottaa vauva lattiaa kohti :D
Vastannee samaa tarkoitusta kuin tuo pöydän reunan avulla kyykkiminen.. Ja tota puoli-istuvassa pyllistelyä mulleki terkka joskus tarjoili, mut sillon ei voinu närästykseltä ajatellakkaan ja nyt ei vaan taivu :D

Synnytysasennosta, puoli-istuva on se minun asento ja kohdunkaulan puudutteet on se lievitys kipuihin. Ikinä en uskaltautuis millekkään epiduraalille, kun pelottais se aivastamisen riski siinä. Enpä minä uskaltais ottaa korvaankaan reikää rustokohtaan samasta syystä.. :ashamed: :whistle: (Eikös se olluki se kohdunkaulanpuudute joka laitetaan hirviömäisellä piikillä tonne alapiähän? Se kumminkin on mulle sopivin. )

Täällä on niin kamala päivä takana, että. Itkeä tirautellu pitkin päivää, onneks kukaan ei oo ollu näkemässä. Huomenna sit taas ultraan toivoen parasta.

Jaksuja kaikille yhtä "surkeileville" mammoille ko minä :hug:
 
Heipparallaa kaikille! :)

Meille tosiaan, suunnitellusti, syntyi pieni tyttö 30.4. kello 9.40 :heart: Kokoa tytöllä oli 49cm ja 3484g. Sektiolla syntyi ja sai pisteet 9/9. Kuitenkin ilmeni ongelmia myöhemmin hengityksen kanssa ja vauva muuttui siniseksi. Vietiin vastasyntyneitten teholle ja nasaalilla hoidettiin n. eka vuorokausi. Sitten happiviiksillä pari vuorokautta. Kosteutta oli ilmeisesti keuhkoissa.
Vauvaa tutkittiin paljon ja hoidettiin hyvin alusta alkaen.
Nyt pieni vahvistunut jo niin että pääsi eilen tehon puolelta vauvalan puolelle. Ei tarvitse happea, ei antibiotteja, eikä muitakaan 'apuja' :) Saturoi hyvin ja eilen pääsi ekaa kertaa rinnalle. Tänään jatkettiin pelkällä imettämisellä ja nyt näyttäisi siltä että nenämahaletku otettaisiin pois huomenna ja vauva pääsisi kotiin :heart:
Tätä ainakin toivotaan ja haaveillaan. Mutta jos ei vielä huomenna niin loppuviikon aikana varmaankin sitten. :)

Oma toipuminen on jäänyt aivan toissijaiseksi. Tänä aamuna jo huomasi että vaikka ei nukuta niin voimat on ihan poissa. Täällä on kotona kuitenkin 5v ja 2 vuotiaat lapset jotka tarvitsevat myös äidin huomiota ja huolenpitoa. Itse kotiuduin sairaalasta maanantaina ja nyt vuorokaudesta n 7-8 h menee matkoineen aikaa kun olen ollut sairaalassa vauvan luona. Kotona sitten koettanut vähän huomioida isompia lapsia ennen heidän yöuniaan.
Oma lepääminen ja toipuminen on siis vähän jäänyt mutta ehkä nyt kun vauva tulee kotiin voisi koettaa hyödyntää jonkun hetken vauvan päiväunista myös omaan lepäämiseenkin kun ei tarvitse montaa tuntia vuorokaudesta olla reissussa :)

Mutta siis, sellaista meille.

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!
Ja tsemppiä loppumetreille ja synnytykseen muille! :) :)
 
Ja täällä (kotona) edelleen...

Ihan kiva käydä siellä YAkontrollissa vain kuulemassa et "tervetuloo perjantaina sit uudelleen, mut synnyttää saa tulla aiemmin!"
Aijaa, Emmä oiskaan halunnu synnyttää.. :headwall: :headwall: :headwall:
Nii ja sit ihan oma ohjelmanumeronsa oli ne KTG-käyrän otot... VOI hyvä luoja, Eihän se voi olla niin vaikeeta Istuin siis käyrällä valehtelematta yhteensä 1,5 tuntia ja lopputulos oli venäjänkielinen käppyrä... :LOL: :LOL: :LOL: Surkuhupaisaa...

No lääkäri oli kyllä ihan tosi mukava, eikä se tainnu mitenkään pahemmin niitä kalvoja ees "pyöraytellä"... Sano vaan, että kohdunsuun puolesta mä voisin synnyttää minä hetkenä hyvänsä ja et vaavi on ihan inhimillisen kokoinen reilu 3500g ....

mut kun ei supista niin ei supista... ja joo kaikki maailman ässät on kokeiltu, osaa vielä yhtäaikaa ja peräjälkeen... Alkavat kuulemma häätistelemään masuasukkia aktiivisesti sitten VASTA ensi viikolla... SIIS ENSI VIIKOLLA, SINNEHÄN ON YKSI PIENI IKUISUUS!!! :headwall:

no ei kai mun auta kun istua ja oottaa kuin tatti...tai maata kun tuo selkä juillii edelleen... :ashamed:

Tinka ja maha
 
Ihana omena Hyvä niin! :hug: Paljonko vauva arviotiin nyt painavan?

Möhvi supparipuhureita sinne!! :whistle:

vendela sullekin supparipuhuri lähtee täältä! :whistle: :D

Maira oih, ihana isäntä sulla! :heart:

HM paranemisia! :snotty:

cristiina täysiaikaispoksu onnittelut sinne! :heart: :flower:

baby dream oho, sullahan on ultrassa kokoarvio heittäny :eek: :D

annabanana synnytysasentoa oon kyllä pohtinu. tietenkin mennään sen mukaan mitä tuleman pitää, mutta luulatavasti puoli-istuva asento. Jos suunta ei oo oikea, niin voisin kokeilla myös seisaalteenkin ponnistaa, tuntuu, että siinä suunnan hahmottaminen olis ehkä helpompaa.

varanikki toivottavasti saat huomisesta ultrasta hyviä uutisia ja toivottelen parempaa päivää :hug:

cebralle oikein paljon vielä onnea tytöstä! :heart: Mukava kuulla, että sielläkin on lähtenyt menemään hyvin. Koitahan levätä, kun mahdollista :hug:

Tinka No johan siellä vaavi nyt antaa odotuttaa itseään. Sinne nyt oikein jättisuuri pyörremyrsky supparituuli tulemaan, että pääset tositoimiin :whistle: :whistle:

Synnytystapa-arviosta: Tänään siis siellä käyty. Vauva edelleen rt, mutta tänään oli selkä mun selkää vasten eli kasvot napaa kohti. Sydäntä lääkäri ultrasi pitkään ja soitti vielä toisenkin lääkärin katsomaan, oikea kammio oli isompi kuin vasen. Eivät tienneet, että onko rakenteellinen juttu vai johtuuko näky vauvan hankalasta asennosta. Jos on rakenteellinen, ei aiheuta mitään toimenpiteitä ja vauva voi elää ihan normaalia elämää. Toinen kurja juttu oli vauvan koko. Nyt nimittäin tämä toinen lääkäri sai vauvan mitoiksi pienemmät mitä 2 viikkoa sitten. Kokoarvio uä:llä olisi tänään ollut 2,2kg ja käsikopelolla 2,5kg. 2 viikkoa sitten kokoarvio uä:llä oli 2,6kg.. :( lääkäri meinasi, että vauvan asento, mittaaja (eri lääkäri) ja eri uä kone vaikuttavat asiaan. Tämä lääkäri meinasi, että lasketun ajan tienoilla vauva on ehkä sen kolmisen kiloa. Mun pahin painajainen olikin, että vauva ei ole kasvanut ollenkaan viime kertaisesta ultrasta ja nyt se muka saatiin vielä pienemmäksi. Lääkäri meinasi, ettei tarvitse huolestua, kun määkin oon niin lyhyt ja siro, meinasi, että johtuu geneettisistä syistä eikä esim. istukan toimimattomuudesta. Jotenkin jäi kuitenkin takaraivoon jyskyttämään tuo koko, kaikkia kauhukuvia jo kerkesin itselleni luoda, huoh! :headwall: :ashamed: Mihinkähän sitä nyt uskois... Uuden ajan sain vielä lasketunajan tienoille eli vielä yksi ultraus tiedossa mikäli en ole jakautunut ennen sitä.

Paikat oli kiinni ja kiinteät, kanava lyhentynyt 2cm:iin. Alatiesynnytys kuulemma mahdollinen.
 
Alisa84: :hug: Kylläpä kuulostaa melkoiselta tuo sinun käynti kokoarvioultrassa. Siinähän on tosiaan se puolen kilon heittomahdollisuus minkä ne sanoo, mutta noin pienessä kaverissa se tuntuu kunnolla. uskon kyllä että olisivat alkaneet tutkia tarkemmin jos olisi ollut jotakin syytä. älä ihmeessä ala stressaamaan - olisivat varmaan siinä nähneet jos ei istukassa virtauksia mene kunnolla jne. Täytyy koittaa vaan pitää mieli levollisena loppua kohti vaikka pelot varmaan lisääntyy, ja olo käy kaikilla tukalammaksi. Kyselit mun vauvan kokoarviota, 36+6 se oli n. 2787g. (syntymäpaino 3-3,5 kg riippuen tulosta). Mulla ei muuten sitten tehtykään mitään lantioarvioita eikä kukaan ole tehnyt sisätutkimuksia/nyrkkitutimuksia että olis missään sillä lailla varsinaisesti tuntunut.. toivottavasti mahtuu - mullahan ei oo mitään käsitystä!

cebralle paljon onnea pikkuisesta :heart: Tosi ihana että vauvalla on kaikki ok nyt ja pääsi vauvalan puolelle. Ihana kuulla vauvallisten kuulumisia! Toivottavasti pääset lepäämään välillä - varsinkin kun loppuu se reissaaminen.. kestä vielä hetkisen.

Tinka 320: voi kyllä sä sinnittelet tuon ajan vielä - ja onneksi koskaan ei tiedä kun voi räpsähtää käyntiin koska vaan :hug:

synnytysasennoista: Mua kiinnostaa edelleen jakkara mutta pikkasen pelkään etteikö ne muka leikkaa välilihaa siinä?! En haluis et ne antaa sen revetä ittekseen. Haluaisin ottaa painovoiman avun mukaan mutta sitten jotenkin on kauhukuva että luiskahdan jakkaralta alas :( tai en jaksa siinä pitkää ponnistusvaihetta tms :( Luulen että se menee kauhunsekaisissa tunteissa koko synnytys ja mua tulee ohjailemaan vaan kätilö... :ashamed:

37+0
 
emv
Heippa!

Imetyksen jälkeen välipalalla ettei sokerit laske ja tulin sen välipalan vetää tähän koneen ääreen ja kattelee kuulumisia.

ce-bra: Onnea neidistä! :hug: :heart: Tsempit nyt vielä kun odottelette tyttöä kotiin!

miikulainen: Aika hurja ois kyllä toi ero synnytysyksiköiden määrässä! Huh...

Alisa: :hug: Onneks lääkäri sitä mieltä ettei tartte huolestua, toivottavasti pystyt ittekin olemaan levollisin mielin.

Tinkalle nyt ahkerasti niitä supparituulia, joka puolelta!!!

Nyt lähen takas nukkuu...voi miksi armas mieheni kuorsaa?

-emv ja tirppis
 
Onnea ce-bra tyttelistä!! :flower: :heart:

Ahaa, se oli emv kun naristeli yöllä jääkaapin ovea.. Heräilin tuohon aikaan toisen tai kolmannen kerran käsiä kävelyttämään.. Särkee nytkin ihan älyttömästi :kieh: :( Ihanalta kuulostaa tuo "imetyksen jälkeen" pääsispä itekkin äkkiä tuohon aikaan.. :heart:

Alisa. Jos sulla olis ollut siellä jotakin häikkää, istukan toiminnassa tai virtauksissa, niin kylläpä olisi lähettäneet siut jonneki jatkotutkittavaksi. Varmaan on tuo vauvan asento vaan sekottanut pakkaa :)

Joo, pitänee käydä purkkipissillä ja suunnistaa kohti Siilaista tästä, pitäkää peukkuja että pääsen JO käynnistelemään.. :whistle:

Aurinkoinen päivä, vähän aurinkoisempi mielikin :wave:

VN& tuutiva Norsuvauva 40+5 :heart:
 
Huomenia!

Täällä kans kädet ihan turtana ja yöllä saa niitä kävellyttää :kieh:

Varanikki Toivotaan et pääset nyt tosi toimiin :hug:

Alisa :hug:

ce-bra Onnea tytöstä :heart: :flower:

Ja kaikille jotka oottaa suppareita ni puhalletaan niitä sinne :whistle: :whistle:

Aurinkoista päivää kaikille B)

baby dream ja masuasukki 37+4
 
Poksahdus 39 täynnä. 3 vk max niin on vaavi sylissä :), siitä ajatuksesta lähetään :D

Varanikki, eläs ny haaveile imetyksen jälkeisestä ajasta kun sun pitäs koittaa synnyttääkin sitä ennen :D

Mulla taas viime yö mukavasti tosi kovien iskias särkyjen kanssa, jospa se tästä, hassuaa kun aurinko suunnilleen nousee niin ne kivut loppuu vaikak vielä samassa asennossa mötköttäsin sängyssä, että ei se kai uniasennosta johdu.. No asioita hoitelemaan, tänään vakuutuksia ja illemmalla anopin vierailua. sää on ainakin mahtava!

TSEMPII WALBORG!! Tuli tosiaan liikkis olo ku ajatteli että mitkä fiilikset on tossa vaiheessa.. :)

Tipsula81 rv 39
 
Aurinkoista aamua kaikille!

Ihanaa lukea vauva-arkea ja kuulumisia teiltä vauvaantuneilta :heart:

Täällä siis ei taaskaan mitään tuntemuksia. Eilen supisteli ja vatsaa ihmeellisesti kivisteli noin tunnin verran, mutta sitten loppui kuin seinään. Veikkaan, että päivän yltiömäinen siivousintoilu vaan verotti. Yön nukuin kuin tukki, mitä nyt kolme kertaa vessassa ja samalla käsien kävelytystä, mutta kuitenkin. tänään aamulla ollut taas sellainen olo, että missä mun maha. On taas niin "huomaamaton" olo tuon mahan kanssa.
Huomenna ois se yliaikakontrolli klo 13 ja miehen kanssa päätettiin, että sairaalasta ei lähdetä ilman meidän nyyttiä :LOL: No, mun tsägällä voin varmaan yhtyä Tinkan
kokemuksiin eli varmaan passittavat meidätkin vaan kotiin ja sanovat että nähdään ensiviikolla. Meillä on tosin vauva perätilassa, että en sitten tiedä mitä meinaavat huomenna tutkia/tehdä. Käsittääkseni eivät lähde kauhean mielellään perätilavauvoja käynnistämään. Äh, menis tää päivä nopeasti niin ei tarvis olla tässä epätietoisuuden tilassa.

Tsemppiä kaikille ja aurinkoista päivänjatkoa!

Elwi ja Touko rv 40+4
 
Olen aktiivisesti taustaillut näihin päiviin asti ja nyt varmasti on korkea aika tuoda korsi kekoon, joten :wave: kaikille! Ja ihan mahtavaa toukokuuta kanssa!

Meillä mennään viikoilla 38+3, ja tuntuu, etten ollenkaan ymmärrä, että laskettuun aikaan on vain se 1,5 viikkoa. tekemistä on ollut ihan tolkuttomasti, kiitos opiskelun, jossa äippäloman määrittely jää ihimisen omille harteille. Se osaltaan varmasti on vienyt huomiota pois kaikesta siitä mitä tuleman pitää. Nyt oma olo alkaa olla niin tukala, että oikein mitään ei jaksa enää tehdä, yöt olen saanut nukuttua, mutta uni loppuu aamuyöstä ja eilisen perusteella voin todeta, että älkää nousko ylös jos vaikka satuttekin heräämään hieman puoli viiden jälkeen ja aurinko paistaa kauniisti. Aamupäivällä olo oli puolikuollut väsymyksestä ja päiväunet pakolliset. Näin kun menisi muutama päivä niin ta-daa! kierre on valmis!

On ollut helpottavaa lukea teidän juttujanne, loistava vertaistukiporukka, kaikki samoilla viivoilla suunnilleen, pöljältä on tuntunut vain se, ettei itse ole löytänyt aikaa kirjoittamiseen. Vaan jospa tämä tästä... vielä on kotva aikaa ennen vauvautumista :D

Onnea ja valtavat kukkapuketit kaikille vauvan jo saaneille, ja kukkia oikeastaan kaikille muillekin, on tämä ihmislapsen kantaminen yhdenlainen urakka.

Palataan!

mouru ja papu
 
:kieh: |O :kieh: :wave: :p

I´m back -olen selkä B)

Juu, ka vettä oliki tullu lisää, kiitos rellottelun :attn: Vauva kasvaa, pissit puhtaat, rr ok, sf 36,5cm, söpö nyrkki vauvalla jne.. Hitusen oli tullu kanavassa alaspäin, kohti ovea siis!!

Ja käynnistysaika varattuna 11.5. klo 8.30 pitää olla äitipolilla. Siellon kuulema sinä päivänä oikein ruuhkaa käynnistelijöistä :eek: Noo, eiköhän me sinne sovita, oliskos mukaanlähtijöitä? ;) :whistle:

Supparituulia Tinkalle ja mulle :whistle: :whistle: :whistle: B)

:wave:
 
emv
Varanikki: Jei, nyt tiiät et koska viimeistään jotain tapahtuu! Hyvä homma. Ja jep, minä olen se joka käy milloin kenenkin jääkaapin ovia narisuttelemassa :LOL: et syyttävä sormi mua kohden vaan, keillä narisee (joku muu kuin pieni vauva!) :D Meillä on selkeästi tyttö unohdettu öljytä siellä synnärillä, sen verran narinaa kuuluu :D :heart:
 
Eilen kävin siellä äitipolilla jos olisivat yrittäneet ulkokäännöstä.
Noh lääkäri ultras ja totesi että vauvalla on napanuora kaulan ympärillä joten ei voida lähtee kääntämään. :/ Perätilassa nyt sitten on ja varmasti pysyykin, itellä vaan semmonen tunne.

Mites nyt kun on napanuora kaulan ympärillä niin leikataanko suoraan vai ei? Mullehan ei oo vielä mitään lantion kuvauksia tehty että mahtuisko alakautta tulemaan, mutta itse oon nyt pitkän harkinnan jälkeen mieluummin sen sektion kannalla.
Lääkäri ei sanonu mitään synnytystavasta vielä eikä oikein mitään muutakaan. Ens viikolla taas ultraan ja sitten meinaan kyllä jo kysyä että mitä tässä tapahtuu.

Eikai mun oo pakko suostua alatie synnytykseen vaikka mahtuis tulemaan alakautta. Muuten kyllä alasynnytys mutta kun perätilassa niin se kyllä hirvittää. :(

En tiiä yhtään miten täällä mikkelissä toimitaan noiden asioiden suhteen.

Riikka ja pikkuinen 36+4 (sunnuntaina täysiaikaisuus! :) )

 
emv :D :D Saatan minä itsekin joskus narisutella ovea kun piimää käyn ryyppimässä takastulleeseen närästykseen :)

Riikka, en tiedä käytäntöä leikkaamisesta, mut mulla on kumpainenki likka syntyneet silleen et on kerran ympäri toi nuora ollu ja itselläki aikoinaan sama tyyli. Ei oo vaikuttaneet tietääkseni ko väriin siinä hetkellisesti.

Joo-o. Päiväkahvia ja PULLAA :p
 
Ce-bralle Onnea! :flower:

Alisa Kuulostaapas hurjalta...Varmasti jäi mietityttää...Mut tuskin siellä mitään häikkää on.. :hug:

Äh, kävin muka ostoksilla, ajoin 30km toiselle paikkakunnalle, kauppaan mentäessä tuli sellanen olo ettei uskalla kävellä tai jotain tulee housuun..Pyörin hetken, takas autoon ja kotiin..Nyt on koko ajan sellanen olo et vähän niinku muka pissattais ja jannu painaa alaspäin selvästi..Tosi ärsyttävän tuntusta... :kieh:
 
hellou, niinhän se meijän vauva syntyi 2.5, la-su yönä lähettiin synnärille.
niin ja tyttö tuli ;) ihana neiti :heart:
synnytys meni hyvin, supparit oli kyl jotain uskomattoman sietämätöntä välillä mut ponnistusvaihe meni suht kivuttomasti spinaalin ansiosta. 2. asteen eppari tuli, ja istuminen nyt sen mukaista..

tänään kotiuduttiin, imettämisessä on viel vähän opettelua mut muuten menee hyvin =)

pikkuneiti tänään 4 vrk
 
Kiitos kaikille tsemppaajille! Jotenkin vain sekavat fiilikset. Ajatukset seilaa koko ajan hyvien ja huonojen uutisten välillä. Kuitenkin pyrin ajattelemaan positiivisesti ja miettimään, että kaikki on hyvin ja Hippu onkin vain Kirppu :) Ja tosiaan, onhan nuo arviot vain arvioita. Uusi uä 27.5 eli 40+1 (jos ollaan yhdes koos), toisaalta masentavaa ajatella, että tuolloin oltaisiin vielä yhdessä kasassa, mutta toisaalta parempi antaa Hipun kasvaa masussa vielä tovi.

Varanikki Wau, hienompi homma! Nyt on päivämäärä asetettu ja tiiät, ettei enää oo pitkästi :) :flower:

Riikka Nojopas on sullakin ollu reissu! :hug: Ihmeellistä toimintaa, kun lääkärit ei voi potilaalle valistaa mitä tuleman pitää :headwall:

Nyt takapihalle jatkamaan lehden lukemista, aivan ihanan lämmin päivä B)
 

Yhteistyössä