<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

onkohan tää joku näin menee lapsivedet päivä, mullakin meinaan meni tossa neljän aikaa aamuyöstä, johan tätä on odoteltukin! vieläku niitä supistuksia sais.. juuh ja sit ku niitä tulee ni itkee et vois loppua jo :D Täällä siis jo viikot 40+6. Toivottakaa tänne onnea! sitä tarvitaan ku pelottaa vaikka kuinka on jo kolmas tapahtuma! Ja Jaksamista teille jotka odotatte kanssa lähtölaukausta ja teille kellä vielä sinne on hetki aikaa! Kyllä täytyy kanssasisaret sanoa et jumalauta raskaus on rankkaa hommaa!
 
Paljon onnea kaikille vauvaantuneille :heart: ja voimia koitokseen lähteville.. viime yönä menikin sitten kahdet vedet toukokuisissa?! Hienoa :)

itsellä ei minkäänlaisia merkkejä sitten mihinkään suuntaan :whistle: olo on itse asiassa erittäin hyvä, mitä nyt alkaa stressaamaan kun olo vaan paranee kokoajan. Puntarissa vaan en ole uskaltanut käydä viime päivinä, tulee nimittäin herkuteltua kokoajan.

37+6
 
no täällähän on päästelty vesiä ihan urakalla =) onnea matkaan :wave:

alisa vastaan vaikka nyt vielä olenkin kasassa,mut edellisen kerran perusteella...mulla jäi esikoisesta -8,5kg sairaalaan ja jälkitarkastuksessa 6vkoa synnytyksestä oli 2,5kg vähemmän kun ekassa neuvolassa...sillon tuli 11kg ja jälkitarkastuksessa oli -13,5kg...nyt tietty toivon että lähtee samalla kaavalla kun pitäs olla kuosissa sitten keväällä häihin... B)
 
Täällä linjoilla edelleen kärjistellään. Supistelut alko 3 aikaan yöllä, ja niitä olikin 1,5tuntia 5-10min välein, lievinä. Sitten olikin aika hiljaista pari tuntia, sain nukuttua tunnin vielä.. jihuu 2 tuntia unta mittarissa :| Ja sitten tossa 7 aikaan taas alko vähän tasasemmalla välillä supistelee tunnin.. ja nyt taas hieman supistelee. Lämmin kauratyyny alaselällä auttanut kummasti, vaikka ei nää supparit tunnu vielä ainakaan niin kivuliailta mitä oletan että ovat sitten kun h-hetki on..

3 tuntia vielä ennenkun ruvetaan lähtee synnärille viimistään.. Saas nähä miten pitkä päivä tulee ennenku Rääpäle päättää ulos tulla, isäntäkin ollu yön töissä.

HeikunKeikun tsemppiä sinne!

Varanikille onnittelut :heart: :heart: Vihdoin sait vuokralaisen häädettyä ;) Nyt on sitten pidempi vuokrasoppari :heart:

Kiitos tsemppailijoille, ja paljon supparituulia teille kans, joilla alkaa päivät lyhenee kohti laskettua aikaa! :flower:

Miikulainen ja ittepäinen rääpäle :heart:
 
Kävinpä neuvolassa. Nyt muistin kysellä mitä se arvioinnin lekuri oli kirjoitellut :D , kanavaa jäljellä ihan normaalisti ja paikat muuteskin kiinteät. Vauva on kyllä alhaalla mutta ei näyttäis olevan tulossa ihan heti pihalle. Eipä toi esikoinenkaan ihan alas koskaan laskeutunut että silleen..
Neuvolan tätikin veikkasi että lähelle la:ta/yliajalle mennään. Tokihan muutoksia voi tulla nopeestikin mutta.. Painoa oli tullu nyt tosi reilusti ja ekalla mittauksella paineet oli korkeet mut laski sitten normitasolle.
Totesikin että anna palaa vaan sen minkä jaksat, supistuksia saa tulla ihan reilusti :). Mut vielä ei ole aika näyttänyt olevan kypsä, ne kohdunsuun vihlaisut/kivut eivät siis ole saaneet mitään aikaiseksi. Tänään meenkin akupunktioon, ootan sitä kyllä tosi paljon kokemuksena!

 
Tsirpille ja Kyyneltenhymylle myös täältä vauvaonnittelut! :flower: :heart: :hug:

Ja vesienmenolla lähtölaukauksen saaneille hyvää matkaa ja toivottavasti kaikki menee hyvin! :D :wave:

Ja suuret kiitokset kaikille synnytyskertomuksista ! Niitä on todella mielenkiintoista lukea, kun kaikilla ne on kuitenkin niin erilaisia ja omalla tavallaan niistä saa sellaista sopivaa mielentilaa luotua itselle :)

Ikävää tuo terkkojen painonnoususta huomauttelu tosiaan enää loppuvaiheessa. Kattosivat ennemin suhdetta alkupainoon eikä yhden viikon kertymää, kun tosiaan tekemiset ja turvotukset tuntuu voivan vaikuttaa tulokseen parissa päivässä paljon (ainakin täällä se on huomattu) :kieh:

Itsellä ois tänään nyt se 40+0 POKSPOKSPOKS!! ...mutta vaikka toivoin, että tyty ois täsmällinen kuten äitinsä, ei yöllä ollut vielä mitään. Ja alkaa tunnit käydä tämän päivän osalta kohta taas vähemmäksi synnytyksen suhteen. Mutta pitää yrittää tsempata itseä jotenkin... vaikka rappujen ravaamisella. Terkkarikin jaksaa uskoa, ettei 41+0 päivälle varattua viimeistä neuvolaa enää tarvita, mutta saa nähdä. |O

Lauantaisen vatsakovotus-episodin jälkeen su-ma välinen yö antoi jo vähän toivoa, kun rappujen ravaamisen ja yhden ässän yhdistelmä aiheutti jo 3 tunnin alaselkäkovotukset ja kivuliaan :p supistusmaratonin, joka tosin loppui sitten 3h jälkeen kuin seinään. Höh. En kerinnyt potkia miestäkään ylös suotta.

Viime yö olikin sitten taas aivan taivaallinen kun sai nukkua 6h yhtenäiset yöunet ennen ekaa vessakäyntiä. Vessassa ravaaminen ja rakon painontunne on nyt jo melkoista, kun kokoajan kuitenkin yrittää juoda ettei kuivumaan pääsis. Viheliäinen oravanpyörä. Näinköhän sitä edes huomaa jos vedet menee silleen "tipottain" jatkuvan vessailun yhteydessä...(?) :ashamed:

supistuksia toiveikkaana nyt odotellen...
 
Täällähän on monella lähtö lähellä, oikein paljon tsemppiä matkaan! :hug:

Onnea kaikille nyytin jo hakeneille, teitäkin oli niin paljo etten enää muistakaan ( :ashamed: ) :flower: :flower: :flower:

Ja kaikille odotuksen loppumetrejä kulkeville paljon supparituulia! *PUUUUUUUUUH* :whistle:

Eilen kävi neuvolan th kotikäynnillä, ja Kirpulle on ihan kivasti tullut painoa. Pikkasen päälle kolmekiloinen (ihan tarkalleen 3040g) on neiti nyt. :heart: Tuumailtiin miehen kans että kohtahan tuolle pitää keksiä uus lempinimi, kun kasvaa ulos kirppusarjasta. ;)

Adelade ja Kirppu 12pvää
 
POKS 36+0, viikko täysaikaisuuteen! :) :heart:

Eipä sillä, palauduin juuri äitipolilta, käyrällä kaikki ok, alatutkimuksessa tuumas et sormelle tuntuu pää, mulla ei vaan ole hajua mitä se sitten käytännössä tarkoittaa.. :D Mutta sisäsuu oli kuitenkin kiinni ja kaulaa jäljellä. Painoa kaveri on keränny vajaassa 3:ssa viikossa yli kilon! Eli nyt arvio oli noin 3kg, tosin sanoi että voipi olla hieman jo päällekkin koska ei saanut ihan kunnon mittaa jätkästä! :) Tuumas et nyt saapi tulla jos on tullakseen ja toivotteli tervetulleeks seuraavalla kerralla synnyttämään! :D :heart: Kauhee ku alko jänskättää yhtäkkiä.... :whistle:

Mut mä jatkan juttua myöhemmin, oon ihan täpinöissäni täällä.... :D :D

Niin ja onnea varanikille pikkuisesta!!! :flower:
 
Ohhoh, Miikulaiselle ja Heikunkeikun:lle hurjasti tsemppiä koitokseen! Todellakin vedenpäästöyö :LOL: :LOL:

Varanikki onnittelut :heart:

Viime yö valvottu.. tissit ruvella |O Taisi äipän syömä ruisleipä aiheuttaa vattanväänteitä pienelle, muutakaan en keksi miksi oli niin känkkis koko yön ja yhteensä neljä tuntia tissillä/vaipanvaihdolla. Imuotekin hakusassa välillä, siksipä nuo nännit on aivan helvetillisen kipeät... Itkuhuutoa oli siis äipällä enemmän kuin vauvalla :(

Joku kyseli miten valmistautua kotona synnytyksen jälkeiseen aikaan, yhtenä mulla tulee nyt mieleen yövalo. Itse ainakin vielä näin esikoisen käsittelyssä olen epävarma, joten pieni hämärä valo makkarissa auttaa. Meillä kun vaavi nukkuu meidän sängyssä, vielä en ole saanut nukahtamaan sänkyyn.

Ääh, ja vettä tulee eikä päästä tänään vielä ulos, olin niin suunnitellut että otetaan eka ulkoilukokeilu tänään..... Missähän vaiheessa päikkäreitä voi alkaa ulkona nukkumaan?

 
Onnittelut uusista vauvoista!! :D

Pitäisköhän itsekin kokeilla taas tuota siivousta, josko se vauva sieltä sitten tulisi kun on koti riittävän puhdas. Sairaalakassin pakkailin eilen lähes valmiiksi, loput sitten kun lähtö tulee. On nämä kyllä jänniä päiviä, kun käytännössä lähtölaukaus voi tulla koska vaan. Onko muilla lähipiiri kovasti esittänyt näkemyksiään siitä, koska vauva lähtee syntymään..? Täällä tuntuu jokaisella olevan mielipide tyyliin "varmasti sinulla ei mene laskettuun päivään asti" tai "esikoiset menee aina yliajalle..." (ja erityisesti nuo jälkimmäisen tapaiset kommentit itseä kovasti ärsyttää, kumma kyllä :kieh: )

Synntyksen jälkeisestä ajasta, itseä myös eniten mietityttää se, koska pääsee liikkumaan normaalisti, ratsastamaan, lenkkeilemään kunnolla yms. sekä myöskin innolla odotan että saisi ristiäisiin laittaa jonkun nätin mekon päälle :D
 
paljon on taas tapahtunut.. itse tuskistelen jätti vatsan kanssa. Olen muutenkin pienikokoinen ja lapsi oli viikolla 37 jo 3200g :x nyt on viikkoja 40+1 eikä mitään kuulu, ei pääse ees vissiin kunnolla tuolla liikkumaan kun niin ahasta jo, menee sitten vissiin kunnolla yliaikaseks :kieh: lohduttavaa on että ens viikon perjantaina käynnistetään jos ei ole tullut, pelkään että sektioon menee koska ei tule mahtumaan enää siinä vaiheessa ulos tai sitten sattuu jotain ikävää, mutta eihän noi lääkärit mua kuuntele..
 
Onnea vauvautuneille!! :flower:
Ja tsemppiä koitokseen lähteville!!

Vauvan kiinnittymisestä sen verran, että mulle esikoisesta terkkari sanoi päivällä neuvolassa, ettei vauva ole vielä kiinnittynyt (rv tais olla 40+1), että menee varmasti vielä ennen ku kiinnittyy..
Samana iltana meni sitten vedet ja tyttöhän syntyi sit seuraavana aamuna..
Samaten luulen et nyt tällä kerralla kävi samoin, että kun samalla kun kiinnittyi niin meni vedet..en tiedä meneekö niin..
Joku oli tosiaan tota asiaa pohtinut jossain kohtaa, mut enpä taaskaan muista et kukas se oli..

A-L-M
Mulle sanottiin neuvolassa, et aloittaa ulkoilut puolen tunnin pätkissä ja pidentään pikkuhiljaa..mut monesta paikkaa olen lueskellu, et kevätvauvan kanssa vois aloittaa ulkoilut/unet heti..
Me ollaan kans vasta pari kertaa käyty haisetelemassa ulkoilmaa..mä en uskalla hirveesti jättää ulos yksin nukkumaan, kun nurkissa pyörii paljon kissoja eikä mulla ole vielä sitä kissaverkkoa vaunuihin..

Täällä on kans parina päivänä ollu tissittelyn kanssa ongelmia, tai lähinnä just öisin :(
Pikku-ukko huutaa nälkäänsä vaikka tissi on suussa, imasee pari kertaa ja alkaa taas huutamaan...ihan sama missä asennossa koitan syöttää..Ja sitten ku huutaa samalla, kun syö niin sit puklataan hetken päästä niin et tuntuu et pieni tukehtuu :(
En tiedä onko vika tarjonnassa vai pikku-miehen imuotteessa..Viime yönä sitten oli taas pakko käydä purkkimaidolla..ja taas mulla on kamala morkkis siitä, etten pysty imettää niinku haluaisin..
Mun mies on koittanu mua psyykata, ettei se lisämaidon antaminen pullosta tee musta yhtään sen huonompaa äitiä, mutku mutku...oma pää väitää niin :kieh:

Toi A-L-M:n mainitsema yövalo on muuten hyvä hommata!!
Itse koitin pari ekaa yötä kännyn valon kanssa säätää, mut eihän siitä mitään tullut..Nyt on sitten hommattu yövalo himmentimellä, helpottaa öitä kummasti ku näkee mitä tekee :D

Mut nyt mä alan herättelee tota pikku-ukkoa, kun neuvola oli yhdeltä ja pitäis vissiin koittaa ennen vähän syödä, ettei tarvi huutaa nälkäänsä neuvolassa..

Tirpunen ja pikku-ukko 18pv
 
Tirpunen: Meillä yöt menee ihan samalla lailla, tyttö lussuttaa ja lussuttaa ottamatta kuitenkaan kunnon otetta, mutta kuitenkin selkeesti on nälkä. Sitten nappaa kunnolla kiinni niin että tosissaan sattuu, syö niin että nieleminen kuuluu varmaan naapuriin asti, puklaa, röyhtäilee ja piereskelee (yleensä tässä vaiheessa tulee kakatkin), sitten huutaa, taas lussuttaa ja näykkii. Asiaa ei yhtään helpota jokaöiset pissavahingot, eli yöhaalareita meillä kuluu.. Viime yönä meilläkin jo pullo lämmitettiin mutta kas kun taika-iskusta neljän tunnin käninän jälkeen söikin sitten tissistä niin että nukahti. En tajua. Päivällä ihan eri, syö ihan kiltisti ja nukkuu sitten 3-4h. Joku varmaan käy iltaisin vaihtamassa ton enkelin itse paholaiseen :LOL: :LOL:
 
Miesten/doulan rooli synnytyksessä Eli ihan kun vasta edessä tuo synnytys niin kyseln jo vauvaantuneilta tai aiemmin lapsen saaneilta, miten teidän mies tai tukihenkilö on tukena ollut/pystynyt olemaan, onko tullutkin tosihetkellä paniikki tms. Oletteko miten yhdessä valmistautuneet synnytykseen. Meillä mies synnytykseen haluaa ja tulee mukaan, eri asia tuleeko sille ramppikuume tosipaikan edessä... :whistle:
 
emv
Hellou!

Alisa: Mulla jäi laitokselle 9kg mut olin siellä viikon synnytyksen jälkeen. Koko raskauden aikana painoa kertyi kauniisti 21kg(!!!!) eli duunia yhä riittää. Harmi et mulla ei imetys välttis kovin nopeasti kiloja tiputa kun diabeteksen takia mä joudun lähes joka imetyskerralla ite ottamaan kans jotain nopeaa hiilihydraattia ettei sokerit romahda. Mut mieluummin silti valitsen imettämisen.

Meillä viime yönä/eilen illalla tuskailtiin tytön kans ekaa kertaa kovia masuvaivoja (aiemmin olleet vain pieniä kirpistyksiä) :( . Tyttö valvoi 21-02, välillä torkahti pikkasen ja sit taas alkoi naama punaisena huutaa kipujaan. Välillä vinkumista ja valitusta ja välillä puhdasta huutoa. Reppanan naamastakin näki aina kun kipu teki tuloaan ja masusta kuului kova pulputus. Mitäköhän äipän on tullut syötyä? Sit taas loppuyö meni tosi hyvin ja samaten tää aamu, neito nukkuu nyt ja välillä kuuluu kummallisia ääniä, tuntuu kovasti uneksivan. Rankinta musta on se kun ei pysty auttamaan ja toista sattuu. Syli ja heijailu kyllä rauhotti mut ei se kipua pois vienyt.

Tuntuu muutes ettei toi tyttö ole enää läheskään niin vastasyntynyt enää, hienosti harjoittelee pään kannattamista ja ollessaan masullaan viltin päällä jaksaa jo päätä vähän kannatellakin. Välillä tuntuu et kehittyy jollain lailla joka päivä. Kovasti tuijottelee valoja ja kuuntelee tarkasti ja katsoo silmiin kun hälle juttelee. :D :heart: On se niin mielettömän rakas ja nopeasti tulee ikävä! Siis joskus ihan päikkäreiden aikana jo!

Pitäis lähtee ompeluliikkeestä satiininauhaa ostamaan, jotta sais oikeanvärisen ruusukkeen/nauhat tytön ristiäismekkoon. Meillä on suvussa semmonen mekko, missä on kastettu mun isä sisaruksineen ja meitä seuraavaa sukupolvea ja nyt meijän neiti saa korkata lauantaina uuden kierroksen. :D Samaten kirkkoherranvirastosta pitäis hakee kummi- ja kastetodistukset ja kastekynttilä kun ristiäiset on eri paikkakunnalla ja sieltä tulee myös pappi. No ehkä myöhemmin iltapäivällä tulee lähdettyä liikkeelle.

Oon muutes tosi kyllästynyt jo tohon jälkivuotoon :kieh: Vaikka onkin tosi niukkaa ja öisin sitä ei oo ni kummiski. Kaipaisin jo rehellisesti sanottuna seksiäkin, mut täytynee hetki vielä odotella. Eräänä iltana jo miehen kans hellittiin toisiamme lakanoiden välissä muuten ja sen verran huokailua ilmeisesti kuului et neiti heräsi itkemään. :) Lapsiperheissä ilmeisesti tyypillistä. Mies sanoikin kun turhautuneena hymähdin et kuule, me ollaan nyt lapsiperhe. :D

Joo, tämmösiä mielessä tällä kertaa.

ONNEA Varanikki! Ja kovasti tsemppiä niille, jotka synnytyshommissa tai lähtöä laitokselle tekemässä! Ja kaikille hyvää vointia ja kärsivällisyyttä.

-emv ja tirpastiina 1kk 2pvää :heart:
 
emv
tipsula: Mun mies pystyi oikein hyvin olemaan mukana ja tukena, katseltiin salissa eduskunnan kyselytuntia ja mä supistusten välissä kommentoin. Joo, mies välillä hieroi kun pyysin, luki mulle lehtiä ja kirjaa, ponnistusvaiheessa tsemppas koko ajan vieressä ja kannusti. Mies osas kyllä olla ja tehä just oikein kaiken, vaikken etukäteen tai itse tilanteessa aina tiennyt miten oisin sen halunnu toimivan mut välillä tuntui et sepä itse tiesi. Jopa silloin epiduraalia laitettaessa kun oksensin osittain hänen kasvoilleen hän pysyi tyynenä, saatiin tilanteesta aika paljon iloa :LOL: Mut mun mies ei ole kovinkaan heikkohermoinen ja osaa ottaa aika rennosti monenlaiset tilanteet.
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Ja tsemppiä vesittelijöille, teidän mahakas matka on kohta tien päässä ja jatkuu pikkutoukan kanssa =)

Onnittelut myös Varanikille pikkujätin häädöstä, siitä vaan ruista ranteisiin kun saa nyttysen syliin!

Täällä varmaan pohjat:
Eli raskauskiloja tuli 27kg joista 10kg jäi laitokselle ja siitä tähän päivään on tippunut vielä 8kg eli yhteensä 18kg tippunut pelkkää vauvaa+härpäkettä+turvotusta (joka ei muuten vieläkään ole kaikki kadonnut!!). 9kg jäljellä raskauskiloja ja saa ollakin kun imetän niin saa sitä vähän lanteilla extraa roikkuakin. Matkaa ihannepainoon on kuitenkin yht. 17kg koska toivon vielä joskus painavani sen 54kg :D Saattaa olla turha toivo mutta jo pelkästään alle 60kg pääseminen on mulle hieno juttu ja takarajaksi siihen asetan kesän 2011 :xmas: Muistuttakaas mua sitten vauvapinossa tästä asiasta B) Nyt kuitenkin herkuttelen edelleen jädellä ja namilla, ainakin niin kauan kun paino itellään putoaa.

Edelleen menee kotona mainiosti! Kumpainenkin syö hyvin ja useaan. Välillä viihtyvät rinnalla pidempään ja välillä (tytöllä lähinnä) riittää kun imuttelee 10min. Yöllä on jompi kumpi koko ajan kainalossa ja näin saan oikein hyvät yöunet, yöllä ei valvota kuitenkaan ollenkaan. Tytön kanssa mulla hikeä pukkaa imuotteen kanssa kun väsyneenä hänen kanssaan siitä saa taistella ja välillä nukahtaa kesken yrityksen ja 5min päästä taas kitisee ja hamuilee :whistle: Parhaiten otteen saa kun istun. Poika on onneksi helpompi ja häntä syöttäessä onnistuu lähestulkoon kaikki, netissä surffailu ( B) ) kävely, kahvin juonti, aamupalan syönti yms. Maitoa siis riittää, iltaisin poika tankkaa useamman tunnin ajan ja annan vaan toisesta että tyttö saa sitten yöllä täyttä tissiä kun on malttamattomampi niin iltaisin sitten toinen on aikasta tyhjä ja toinen ihan pinkeenä :D

Mutta tosiaan edelleen elo on aivan fantastista B)

Viikonlopuksi tulee kesä joten päästään koko perhe ulkoilemaan!!

BTL :heart: :heart: Lumikki & Prinssi 13vrk
 
Tipsula81:
Mä en olisi yhdestäkään synnytyksestä päässyt läpi kunnialla ilman miehen läsnäoloa! Sen kädestä puristaminen tehoaa paremmin kuin mikään kipulääkitys, varsinkin tässä viimesessä kun en sitä kerennyt saamaan niin miehen vieressä olo oli epiduraaliakin kalliimpaa. Ekaan synnytykseen meno jännitti tietysti ja mietin täytyykö miehen olla koko ajan jossain mun pään luona mutta kätilö otti miehen hienosti synnytykseen mukaan ja mies näkikin kun tyttö tuli kuin superman maailmaan B) Mun mies on ainakin vetänyt nää koettelemukset kympillä läpi! Aina häntä harmittaa se kun ei kuulemma pysty mua tuskissani mitenkään auttamaan mutta selitän aina että se lähellä olo on just sitä auttamista parhaillaan, tukeminen ja hengessä mukana olo. Kaks viimeistä synnytystä on meillä videoitu mikä on ollut yllättävän ihanaa, ilman itkua en esim. 2008 syntyneen pojan syntymää pysty katsomaan. Meillä videoitu kun supistukset alkanut ja siitä edespäin sellasia parin minsan pätkiä koottu yhdelle dvd:lle. Mutta ei kai siihen synnytykseen pysty paljoa valmistautumaan, se oma synnytysolotila saattaa olla niin erilainen kuin mitä itse odottaa niin mä ainakin aina annoin miehelle neuvoja miten on mukana jne. Mun papereihin tuli aikoinaan kirjoitettua että synnytyksessä olen varmaan kuin raivohärkä mutta tosiasiassa itkin tosi paljon.

Mut nyt pitää mennä :D
 
Cristiina nähdäänkö sua jossain vaiheessa lehdessä tai jossain muualla, kun kuvauksiin ollaan menossa? :) wau, sullahan on raskaus ollu hyvä laihdutuskeino, jospa täälläkin ;)

ALM mukava kuulla teidän arkea :heart: Joka päivä vain sitä enemmän odottaa oman arjen koittamista :) Toivottavasti siellä rinnanpäät alkaa paraneen, varmasti kurja vaiva :hug:

Miikulainen Joo, uskon vahvasti, että juoma se on tepsinyt ;) Kovasti tsemppiä ja onnea tulevaan koitokseen, jos ei oo jo vaavi sylissä, aaawwww!! :heart: :heart:

heikunkeikun oi, sielläkin! ihanaa!! Tsemppiä ja onnea matkaan!! :wave:

Ihanaomena täällä kans yks herkkusuu :p :wave:

enpäs oo tajunnutkaan, että ne kohdunsuun nippailut/viiltelyt vois olla suppareita :p Niitä tullu nyt parina päivänä muutamia ja oon vaan aatellu, et jotain turhia liitoskipuja..

adelade oi että :heart: Teidänkin kirppu se vain kasvaa kohinalla :)

maira sullahan oli mukava käynti :)

Nuppu täällä on säästytty noilta veikkauksilta.

tirpunen toivottavasti siellä tissittely lähtee sujumaan :hug:

emv toivottavasti tytön masuoireet alkaa pian helpottaa. Voin vain kuvitella miten avuton olo on, ku toinen huutaa ja itkee masukipuja :( :hug:

BTL ihana kuulla teidän kaksosarkea, mahtavaa, että siellä homma sujuu :heart:

Tänne ei ihmeempiä, sama elo jatkuu. aamusta ja päivällä on tullu kaks menkkamaista supistusta, mut siihen ne sitten on jääny, joten.. odottelua odottelua.. :D
 
Miehen roolista synnytyksessä mun mies oli ennen tota esikoista sitä mieltä että teippaa kukkakepin jeesusteipillä vauvan rintaan ja otsaan kiinni ettei sitä osaamattomuuttaan "irrota" vauvan päätä :whistle:. Kummasti se sit osaskin käsitellä vastasyntynyttä, vaihtoi jopa ekan vaipan mun ohjeiden mukaisesti (mä en siis pystynyt seisomaan vaan istuin pyörätuolissa). Synnytyksessäkin mä vaan puristin sen sormista veret veke ja olin siitä tositosi kiitollinen. Oli läsnä =)

Vatsavaivoista ja pullomaidon/korvikkeen antamisesta mulla ei ole kokemusta imettämisestä siksi mä voin vaan todeta että lisämaidon tai jopa korvikkeen antamisesta ei OIKEESTI kannata ottaa huonoa omatuntoa! Välttämättä korvikkeen antaminen ei ole suoraan verrannollinen esim allergioiden puhkeamiseen tms. Tavallisia lapsia niistäkin tulee ja huonoa omatuntoa saa potea vuosien varrella isommistakin asioista. Vatsavaivoja voi muuten yrittää helpottaa vyöhyketerapian opeilla: vatsan hierominen MYÖTÄPÄIVÄÄN, myös jalkapohjien hierominen auttaa.. Ja nimenomaan myötäpäivään, toiseen suuntaan tehtynä laittaa kuulemma mahan tukkoon. Ja sit on tietty kantoliinasta apua mahdollisesti. Ootteko kuulleet ns kakkajumpasta? Jos on ummetuksen oloista (meillä auttoi myös mahan kipristelyyn) niin pumppaa vauvan jalkoja mahaa vasten. Näitä mä tein lähes hullun kiilto silmissä esikon kanssa jolla oli sit koliikkia lähes 5 kuiseksi saakka. Sattuneesta syystä mua hirvittää toinen samanlainen tapaus jos tulis.. Mut jälkikäteen aatellen, ei toikaan ikuisesti kestä.

Me mennään nyt leipomaan, illalla tää äiti pääsee itsekseen akupunktioon. JEE!
 
emv
meillevauva ja muutkin: Mä oon just tota pumppailua tehnyt vauvalle ja luulen et osittain siksi vatsavaivoja on niin vähän ollut. Aattelin et jos noita alkaa useammin esiintymään niin mun täti on vyöhyketerapeutti ja käännyn hänen puoleensa. Omiin vatsa- ja muihinkin vaivoihin just vyöhyketerapiasta on ollut apua. Masua on myös hierottu mut toi myötäpäivään tieto oli uusi ja jalkapohjistakin vois tosiaan yrittää jos/kun vielä tyttö kipuilee. Nyt vaunuilemaan ja niiden ristiäisasioiden hoitoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja A-L-M:
Tirpunen: Meillä yöt menee ihan samalla lailla, tyttö lussuttaa ja lussuttaa ottamatta kuitenkaan kunnon otetta, mutta kuitenkin selkeesti on nälkä. Sitten nappaa kunnolla kiinni niin että tosissaan sattuu, syö niin että nieleminen kuuluu varmaan naapuriin asti, puklaa, röyhtäilee ja piereskelee (yleensä tässä vaiheessa tulee kakatkin), sitten huutaa, taas lussuttaa ja näykkii. Asiaa ei yhtään helpota jokaöiset pissavahingot, eli yöhaalareita meillä kuluu.. Viime yönä meilläkin jo pullo lämmitettiin mutta kas kun taika-iskusta neljän tunnin käninän jälkeen söikin sitten tissistä niin että nukahti. En tajua. Päivällä ihan eri, syö ihan kiltisti ja nukkuu sitten 3-4h. Joku varmaan käy iltaisin vaihtamassa ton enkelin itse paholaiseen :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL:
Toi kuullostaa, niin meidän yöltä!!
Pikku-ukko tappelee tissin kanssa..murisee, huutaa ja repii, eikä tunnu kivalta...Eihän siinä mies pysty vieressä nukkumaan, ku toinen pitää kamalaa örinää..
Meillä vaan ei ole vielä tullut pissavahinkoja, jätkä vaan vääntää sillaset kakat aina öisin housuihin, et ne on pakko vaihtaa, muuten kitisee sitten sitä..
Ja sitten ku menet vaihtaa vaipat, niin toinen herää ihan täysin..Viime yönäkin mua tuijolteltiin melkeen pari tuntia silmät pyöreinä..Koitappas siinä sitten nukkua...
Meillä kans toi sama juttu.. päivisin syöminen taas onnistuu ja uni tulee helposti ja nukutaankin se 3h putkeen..
Mut kyllä se jossain kohtaa niin päin kääntyy et yöllä nukutaan ja päivällä mölistään :D
On tää silti niin ihanaa aikaa, vaikka välillä vähän raskaalta tuntuukin noi yötsempalot...

Niin ja neuvolassa käytiin pikku-ukon kanssa ja paino oli hyvin noussut nyt oli jo 3780g ja pituus oli 53.3cm..eli kyllä sinne mahaan jotain menee vaikka välillä meinaa epätoivo iskeä..
 
Iltoja :wave:

Tänään oli vika neuvola käynti. Kaikki oli ihan hyvin. Paineet ok. Pissa puhdas,painoa tullut 200g./vk. Sf 36cm. Viime viikolla 35cm.

Varanikki Onnittelut koko perheelle :flower: :heart:

Ja tositoimiin lähtijöille tsemppiä :hug:

Mairalla Ollu mukava ultra käynti =)

Ja onnea vauvan saaneille :flower:

Meillä mies on enää huomisen töissä. Pitää perjantain ja ens maanantain pekkasia ja sit tiistaista alkaa isyysloma,pitää sen koko 3 viikkoa yhteen putkeen.

Mut nyt kattoo telkkuu.

baby dream ja masuasukki 38+2
 

Yhteistyössä