3 viikkoinen koko ajan rinnal

"viiden äiti"
Ottaako tuttia? Onko oikeasti nälkäisen oloinen, siis imeeko koko ajan vai nukkuuko puolet ajasta tms? Onko paino noussut, tuleeko märkiä vaippuja useita päivässä?

Kokeile antaa korviketta, sillähän se selviää onko kyse nälästä.
 
"vieras"
Minä muistan vielä tuon. Ihan hirveää. Koko ajan sohvalla, vauva tississä kiinni. Olin jo lopettaa, ihan vain siksi että en pysty olemaan paikoillani pitkiä aikoja (minulla on adhd, joten koko ajan tahtoisin toosata jotakin ja jossakin. ) onneksi se menee ohi!
 
[QUOTE="vieras";27845336]Juu ihan varmaan. Kolmeviikkoinen juurikin pystyy imemään rintaa ja olemaan yhtäaikaa kantorepussa siten, että äiti voi tehdä tehokkaasti hommia. :LOL:

Kannattaa jättää ne kommentoinnit niille, joilla oikeasti on asiassa kokemusta.[/QUOTE]

Jos SINÄ et onnistu niin kukaan muukaan ei voi onnistua? Eiköhän tuo ole ihan äidistä ja vauvasta kiinni. Kuka on puhunut tehokkaasta kotitöiden tekemisestä? ;) Ei se vauva varmasti 24/7 ole siinä rinnalla.
 
[QUOTE="vieras";27845329]Onko lapsella isikin olemassa? Delegoi, hyvä nainen, delegoi! Sun tehtävä on nyt olla ruoka-automaatti, toisen vanhemman tehtävä on sitten huolehtia että sinä pystyt suorittamaan oman osuutesi :)[/QUOTE]

on lapsella isäkin, se huolehtii kahdesta isommasta lapsesta. Ja en mä voi ensi viikol kun mies palaa töihin vaan maata sohval.

Nukkuu ja imee vuoroin. Tuttia syö kyllä, mut ei kauhean hyvin. Korviketta en haluaisi antaa kun pelkään, et helppona ratkaisuna imetys loppuu.
 
"vieras"
Jos SINÄ et onnistu niin kukaan muukaan ei voi onnistua? Eiköhän tuo ole ihan äidistä ja vauvasta kiinni. Kuka on puhunut tehokkaasta kotitöiden tekemisestä? ;) Ei se vauva varmasti 24/7 ole siinä rinnalla.
Niin että yöllä vaan äiti hommiin? :D Itse en ole kuule edes kokeillut mitään yhtä järjetöntä kuin sun ideas. Eiköhän tuon ikäisellä vauvalla ole tärkeintä se, että saa imeä rauhassa, eikä se että kotityöt tulee tehtyä. Ja kyllä voi olla hyvinkin lähes 24/7 siinä rinnalla kiinni päiväsaikaan, kun maitoa yrittää nostattaa. Kokemuksesta tiedän tämänkin.
 
[QUOTE="vieras";27845374]Niin että yöllä vaan äiti hommiin? :D Itse en ole kuule edes kokeillut mitään yhtä järjetöntä kuin sun ideas. Eiköhän tuon ikäisellä vauvalla ole tärkeintä se, että saa imeä rauhassa, eikä se että kotityöt tulee tehtyä. Ja kyllä voi olla hyvinkin lähes 24/7 siinä rinnalla kiinni päiväsaikaan, kun maitoa yrittää nostattaa. Kokemuksesta tiedän tämänkin.[/QUOTE]

Mä taas tiedän äitejä, jotka eivät istu sohvalla 24/7 imettämässä vaan juurikin pitävät kantoliinassa ja touhuavat samalla muutakin. Ei se vauva siitä kärsi.
 
[QUOTE="vieras";27845387]No ei se kyllä siitä nautikaan. Saati sitten se äiti.[/QUOTE]

No kyllä monia äitejä ahdistaa olla neljän seinän sisällä tai paikoillaan jatkuvasti. Ei imettäminen aina tarkoita sitä, ettei voisi ollenkaan liikkua vauva mukana tai tehdä muutakin samalla.
 
"viiden äiti"
on lapsella isäkin, se huolehtii kahdesta isommasta lapsesta. Ja en mä voi ensi viikol kun mies palaa töihin vaan maata sohval.

Nukkuu ja imee vuoroin. Tuttia syö kyllä, mut ei kauhean hyvin. Korviketta en haluaisi antaa kun pelkään, et helppona ratkaisuna imetys loppuu.
Tuleeko siis pissaa, nouseeko paino? Mitä tapahtuu jos irrotat rinnan kun nukahtaa, ja ujutat tutin tilalle? Kuulostaa vähän siltä ett vauva vaan "huvittelee" rinnalla osan ajasta. Mikäs sen mukavampaa vauvan kannalta, mut aina siihen ei ole mahdollisuutta. mÄ oon antanut 3.- 4.- ja 5. vauvoille muutaman kerran korviketta alussa, jos ovat tuntuneet roikkuvan rinnalla kohtuuttomasti. Sen korvikkeen avulla saa sen parin tunnin tauon itselle, että ehtii huolehtia muustakin. Silti olen imettänyt sinen puolvuotiaaksi. En sano että täysimetystä kun siitä jotkut provosoituu, koska olenhan antanut alussa korviketta sen 20 milliä päivässä, mut pelkkää imetystä sen lisäksi. Ei se korvikkeen anto ole aina imetykselle turmiollista, kunhan vaan imetät esim sen 3 tunnin välein.
 
"vieras"
No kyllä monia äitejä ahdistaa olla neljän seinän sisällä tai paikoillaan jatkuvasti. Ei imettäminen aina tarkoita sitä, ettei voisi ollenkaan liikkua vauva mukana tai tehdä muutakin samalla.
Voi herranjumala kyse on 3-viikkoisesta vauvasta! Siihen aikaan monella on kuule vielä römpsä niin kipeä synnyttämisestä, että ihan mielellään sitä olelee vielä hetken hissukseen kotosalla.

Mikä sulla on oikeasti hätänä? Hommaa se vauva ja ala sitten antaa neuvoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
olet typerä
[QUOTE="vieras";27845336]Juu ihan varmaan. Kolmeviikkoinen juurikin pystyy imemään rintaa ja olemaan yhtäaikaa kantorepussa siten, että äiti voi tehdä tehokkaasti hommia. :LOL:

Kannattaa jättää ne kommentoinnit niille, joilla oikeasti on asiassa kokemusta.[/QUOTE]

Kyllä mulla onnistui! Joten älä auo päätäsi, jos sinulla ei onnistu. Taidat vaan olla huono imettäjä, jos sulla ei onnistunut.
 
[QUOTE="vieras";27845410]Voi herranjumala kyse on 3-viikkoisesta vauvasta! Siihen aikaan monella on kuule vielä römpsä niin kipeä synnyttämisestä, että ihan mielellään sitä olelee vielä hetken hissukseen kotosalla.

Mikä sulla on oikeasti hätänä? Hommaa se vauva ja ala sitten antaa neuvoja.[/QUOTE]

Etkö osaa lukea? Ap nimenomaan sanoi, että HALUAA tehdä muutakin kuin imettää. Niitä kotitöitä yms.
 

Yhteistyössä