3 viikkoinen koko ajan rinnal

Musta tuntuu, että ehdotus oli huono, koska se tuli MULTA. :D Inhoan toistella muiden miljoonasti toistamia lauseita, mutta vauvan kuuluu olla elämän keskipisteessä, ei keskipisteenä.
Niinhän se taitaa olla.

Meillä se liina itse asiassa mahdollisti juurikin keskeytyksettömän imetyksen kun esikoinen oli vallan riehakkaassa iässä (1v10kk) ja harrasti karkailua, niin minä sitten imetin ja välillä spurttailin hakemaan isompaa poikaa tuolta metsätieltä ennenkuin jää auton alle. Sitten ei kun riiviö käsikynkkään, tissi takas vaivan suuhun ja kotia kohti :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27847665:
Niinhän se taitaa olla.

Meillä se liina itse asiassa mahdollisti juurikin keskeytyksettömän imetyksen kun esikoinen oli vallan riehakkaassa iässä (1v10kk) ja harrasti karkailua, niin minä sitten imetin ja välillä spurttailin hakemaan isompaa poikaa tuolta metsätieltä ennenkuin jää auton alle. Sitten ei kun riiviö käsikynkkään, tissi takas vaivan suuhun ja kotia kohti :D
Millaisessa sidonnassa vauva oli liinassa?

*jää miettimään kannattaisiko huomenna kokeilla liinassa imettämistä*
 
Millaisessa sidonnassa vauva oli liinassa?

*jää miettimään kannattaisiko huomenna kokeilla liinassa imettämistä*
Kokeile kehtoja, niitä on paria eri. Toisella kädellä pitää vähän kannatella jos löysää että voi imettää. Kietasuristi II oli myös tosi aikaisin käytössä. Tosin pojat on olleet aika isoja ja jänteviä jo syntyessään. Melkein kaikkea, Manducaakin, voi löysätä ja laskea niin että vaaveli tipahtaa passelisti tissin korkeudelle. Mutta usein pitää kovin pieniä tukea toisella kädellä. Mutta ihan eri tavalla sitä pystyy tekemään asioita vaikka sitä vauvaa siinä pitääkin päiväunia myöten kun ei tartte pelätä että se tippuu.
 
"vieras"
Musta tuntuu, että ehdotus oli huono, koska se tuli MULTA. :D Inhoan toistella muiden miljoonasti toistamia lauseita, mutta vauvan kuuluu olla elämän keskipisteessä, ei keskipisteenä.
Niin juu, koska SUN sanoilla on niin suuri merkitys tällä palstalla... :D

Ja nuo sun nollahokemat, voi tsiisus.... Ihan sama kun joku sanoo, että syömällä enemmän kuin kulutat, sinä tulet todnäk. lihomaan. JOKAINEN TIETÄÄ SEN. Miksi pitää sellaisia toistella? Ja vielä aiheista, joista ei ole itsellä mitään kokemusta vaan just joitain irtolauseita ja tietty se liuta äitiystävien kommentteja (joita mieluummin kuulis kyllä heidän suustaan eikä heidän lapsettoman ystävänsä, kun se viesti varmastikin matkalla vääristyy...).

Mutta joo, enpä jankkaa tästä enempiä. Idiootti ehdotus mun mielestä, saan kai sen sanoa. Vai pitääkö pyytää sun lupa, olethan ollut palstailemassa jonkun 10 vuotta mua pidempään? :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27848124:
Kokeile kehtoja, niitä on paria eri. Toisella kädellä pitää vähän kannatella jos löysää että voi imettää. Kietasuristi II oli myös tosi aikaisin käytössä. Tosin pojat on olleet aika isoja ja jänteviä jo syntyessään. Melkein kaikkea, Manducaakin, voi löysätä ja laskea niin että vaaveli tipahtaa passelisti tissin korkeudelle. Mutta usein pitää kovin pieniä tukea toisella kädellä. Mutta ihan eri tavalla sitä pystyy tekemään asioita vaikka sitä vauvaa siinä pitääkin päiväunia myöten kun ei tartte pelätä että se tippuu.
Eli toisella kädellä pitää kannatella? No miten siinä sitten saa molemmat kädet vapaaksi? :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja määä;27849248:
En lukenu koko ketjua, mutta mitä h*****ä toi tytsi tunkee tähänkin ketjuun pätemään??
Hankkis ekaks omia lapsia ja valistais sitten vasta....
Tytsin mielestä monen lapsen imettäneet äidit ei ole kuulleet koskaan kantoliinasta tai tiheän imun kausista.... :D
 
"vieras"
Sekö tytsissä teitä niin kivistää, että lapseton voi tietää enemmän lapsista kuin te arvon mammat?
Ei vaan se, että lapseton LUULEE tietävänsä enemmän kuin sellainen, jolla on lapsia. Se siinä niin ärsyttää.

Ja jos itse kysyn neuvoa mammapalstalta, niin en todellakaan halua mitään neuvoja kokemattomalta vaan juurikin äideiltä, joilla on omakohtaista kokemusta. Nollaneuvot lapsettomalta nuorelta nostaa karvat pystyyn, ei voi mitään.
 
"joku vaan"
Minusta kantoliinassa imettäminen on hankalaa,mutta en silti pidä sellaista ehdottanutta ihmistä mitenkään "vajaana". Joillakin se imetys onnistuu vaivatta muiden töiden lomassa,minua ei ole sellaisella lahjalla siunattu. Neljän lapsen äitinä kyllä kehtaan myöntää,etten siltikään mikään kaikkitietävä ole. Vieläkin tulee paljon uutta asiaa varsinkin imetykseen liittyen.
 
---
[QUOTE="vieras";27849425]Ei vaan se, että lapseton LUULEE tietävänsä enemmän kuin sellainen, jolla on lapsia. Se siinä niin ärsyttää.

Ja jos itse kysyn neuvoa mammapalstalta, niin en todellakaan halua mitään neuvoja kokemattomalta vaan juurikin äideiltä, joilla on omakohtaista kokemusta. Nollaneuvot lapsettomalta nuorelta nostaa karvat pystyyn, ei voi mitään.[/QUOTE]

No minulla on lapsia, ja voin kertoa että Tytsin neuvot ovat useimmissa asioissa erittäin hyviä ja maalaisjärkisiä. Joko ne nyt kelpaavat sinullekin?
 
"vieras"
No minulla on lapsia, ja voin kertoa että Tytsin neuvot ovat useimmissa asioissa erittäin hyviä ja maalaisjärkisiä. Joko ne nyt kelpaavat sinullekin?
En ole koskaan lukenut tytsiltä mitään uutta tietoa sisältävää neuvoa, ikinäkoskaan. Senkin takia liputan omakohtaisen kokemuksen puolesta. Ja mun mielestä edelleenkin 3-viikkoisen imettäminen kantoliinassa ei kyllä äidin arkea helpota, isomman vauvan kanssa on eri tilanne kun kykenee kannattelemaan päätään ja pitämään sen tissin suussa. Kantoliina muuten on ihan hyvä esim. päikkäreillä jos lapsi ei suostu nukkumaan muuten, mutta en ensimmäiseksi opettais sitäkään että pitää olla jatkuvassa liikkeessä, että unet onnistuu.
 
---
[QUOTE="vieras";27849496]En ole koskaan lukenut tytsiltä mitään uutta tietoa sisältävää neuvoa, ikinäkoskaan. Senkin takia liputan omakohtaisen kokemuksen puolesta. Ja mun mielestä edelleenkin 3-viikkoisen imettäminen kantoliinassa ei kyllä äidin arkea helpota, isomman vauvan kanssa on eri tilanne kun kykenee kannattelemaan päätään ja pitämään sen tissin suussa. Kantoliina muuten on ihan hyvä esim. päikkäreillä jos lapsi ei suostu nukkumaan muuten, mutta en ensimmäiseksi opettais sitäkään että pitää olla jatkuvassa liikkeessä, että unet onnistuu.[/QUOTE]

En minäkään ole kolmeviikkoista liinassa imettänyt, mutta tiedän ihmisiä jotka ovat niin tehneet. Ei ole mielestäni mitään syytä teilata ihmistä, joka sellaista erehtyy ehdottamaan.

Ja mietitäänpäs, mistä kaikki sai alkunsa. Lue ap:n aloitus sanasta sanaan. Minusta on ihan loogista todeta, että kyseessä näyttää olevan tiheän imun kausi, ja aloitusviestitä päätellen asia ei ole ihan itsestään selvä kaikille äiti-ihmisillekään. Miksi Tytsi ei saisi tätä asiaa ääneen lausua? Kyllähän lapsettomia työskentelee imetysohjaajinakin.
 
"vieras"
En minäkään ole kolmeviikkoista liinassa imettänyt, mutta tiedän ihmisiä jotka ovat niin tehneet. Ei ole mielestäni mitään syytä teilata ihmistä, joka sellaista erehtyy ehdottamaan.

Ja mietitäänpäs, mistä kaikki sai alkunsa. Lue ap:n aloitus sanasta sanaan. Minusta on ihan loogista todeta, että kyseessä näyttää olevan tiheän imun kausi, ja aloitusviestitä päätellen asia ei ole ihan itsestään selvä kaikille äiti-ihmisillekään. Miksi Tytsi ei saisi tätä asiaa ääneen lausua? Kyllähän lapsettomia työskentelee imetysohjaajinakin.
Niin, ohjaajakoulutuksen saaneita. En karsasta lapsettomia terkkojakaan. Mutta lapsettomat, kokemattomat kasvatustieteen opiskelijat, joilla taustalla jos jonkinlaista mt-ongelmaa ja stalkkaussyytöksiä nollaneuvoineen on asia erikseen. Sitä kutsutaan lähdekritiikiksi... ;)
 
"Vieras"
Vieläkö toi sama 3 lapsen äiti jaksaa jankata. Tytsin neuvoissa ei ollut mitään väärää tai ihmeellistä. Hanki elämä. Käsittämätöntä että AIKUINEN NAINEN jaksaa päivätolkulla kiusata toista jossain netissä. Vittu kato peiliin! sulla niitä mielenterveysongelmia on.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27849223]Eli toisella kädellä pitää kannatella? No miten siinä sitten saa molemmat kädet vapaaksi? :)[/QUOTE]

Voihan sitä käsivarrella kannatella, ja samalla saa helposti 10 sormea vapaaksi. Joskin yhdellä kädellä saa vaikka mitä aikaiseksi, pyykit, ruuat, imuroinnin jne.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27849743]Vieläkö toi sama 3 lapsen äiti jaksaa jankata. Tytsin neuvoissa ei ollut mitään väärää tai ihmeellistä. Hanki elämä. Käsittämätöntä että AIKUINEN NAINEN jaksaa päivätolkulla kiusata toista jossain netissä. Vittu kato peiliin! sulla niitä mielenterveysongelmia on.[/QUOTE]

Tytsin neuvossa ei ollut mitään uutta eikä sillä ollut mitään hyötyä kun se ei käytännössä äidin arkea helpota. Imetys ei nimittäin onnistu ilman käsiä kolmiviikkoinen liinassa, jos ei ole hirtettynä siihen liinaan.

Miksei sitä silloin saisi sanoa? Koska kyseessä on tytsi? Palstan ikoni? :D

Ja mulla on luppoaikaa notkua netissä nyt koko viikon kun olen lomilla eikä mitään suunnitelmia. Sekös se sua ärsyttää :)
 
[QUOTE="vieras";27849699]Niin, ohjaajakoulutuksen saaneita. En karsasta lapsettomia terkkojakaan. Mutta lapsettomat, kokemattomat kasvatustieteen opiskelijat, joilla taustalla jos jonkinlaista mt-ongelmaa ja stalkkaussyytöksiä nollaneuvoineen on asia erikseen. Sitä kutsutaan lähdekritiikiksi... ;)[/QUOTE]

Tämä on keskustelupalsta jossa kannattaa aina harrastaa vähän lähdekritiikkiä. Se joka täällä esiintyy vaikka kätilönä ja kolmen lapsen äitinä voi tosielämässä olla jotain ihan muuta.

Mutta lieneekö se neuvo yhtään sen huonompi jos sen kuulee lapsettomalta opiskelijalta kuin esim useamman lapsen äidiltä. Siis sen ihan saman neuvon tai vinkin. Eiköhän ne äitien kokemuksina ole yhtälailla 0-neuvoja, niin kuin varmaan kaikki imetykseen liittyvä mitä täällä kirjoitetaan. Jonkin aikaa kun imetysketjuja seuraa niin samat jututhan niissä kokoajan esille tulee.

Tietty oma kokemus on oma kokemus mutta itsekin huomaan kirjoittavani asioista mistä ei ole omaa kokemusta tai liittäväni niiden omien kokemusten joukkoon tuttujen kokemuksia ja asioita mistä olen lukenut tai muuten kuullut. "Meillä auttoi xxxxxxx, mutta kaveri kellä tuo ei toiminut löysi apua yyyyyyy:sta".

Kaikki ei toimi tietenkään kaikilla ja yhden mainostama hyvä keino voi toisen mielestä olla ihan surkea.
 
  • Tykkää
Reactions: tytsi-89
"vieras"
[QUOTE="vieras";27849754]Tytsin neuvossa ei ollut mitään uutta eikä sillä ollut mitään hyötyä kun se ei käytännössä äidin arkea helpota. Imetys ei nimittäin onnistu ilman käsiä kolmiviikkoinen liinassa, jos ei ole hirtettynä siihen liinaan.

Miksei sitä silloin saisi sanoa? Koska kyseessä on tytsi? Palstan ikoni? :D

Ja mulla on luppoaikaa notkua netissä nyt koko viikon kun olen lomilla eikä mitään suunnitelmia. Sekös se sua ärsyttää :)[/QUOTE]

Miten niin "ei ollut mitään uutta"? Jostain lasipallostakon pitäisi katsoa onko ehdottamat neuvot jo AP:LLA tiedossa? En mä ainakaan tiedä mitä kaikki muut tietää, siksi yleensä neuvotaan OLETKO KOKEILLUT esim. kantoliinaa? Ja ei, ei kaikki äidit tiedä vaikka sinä tiedät kaiken.

Imetys onnistuu liinassa kyllä siten, että voi samalla tehdä muutakin kuin istua siellä sohvan pohjalla, vaikka toisella kädellä pitäisi välillä tukea. Vaikka SINÄ et ole onnistunut.

Minusta esim. toisen henkilön mielenterveysongelmat tai niiden olemattomuus, taikka lapsettomuus liity aloitukseen mitenkään. Sähän et täällä määrää kuka saa vinkkejä ketjuun jakaa.

Sen huomaa, harmi vaan ettet luppoajallas muuta tekemistä saa kuin muiden kiusaamisen :( mä menisin vaikka kavereiden kanssa kahville tai hemmottelemaan itseäni.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27849779]Miten niin "ei ollut mitään uutta"? Jostain lasipallostakon pitäisi katsoa onko ehdottamat neuvot jo AP:LLA tiedossa? En mä ainakaan tiedä mitä kaikki muut tietää, siksi yleensä neuvotaan OLETKO KOKEILLUT esim. kantoliinaa? Ja ei, ei kaikki äidit tiedä vaikka sinä tiedät kaiken.

Imetys onnistuu liinassa kyllä siten, että voi samalla tehdä muutakin kuin istua siellä sohvan pohjalla, vaikka toisella kädellä pitäisi välillä tukea. Vaikka SINÄ et ole onnistunut.

Minusta esim. toisen henkilön mielenterveysongelmat tai niiden olemattomuus, taikka lapsettomuus liity aloitukseen mitenkään. Sähän et täällä määrää kuka saa vinkkejä ketjuun jakaa.

Sen huomaa, harmi vaan ettet luppoajallas muuta tekemistä saa kuin muiden kiusaamisen :( mä menisin vaikka kavereiden kanssa kahville tai hemmottelemaan itseäni.[/QUOTE]

Mitä kiusaamista minä nyt harrastan? Kun sanon omat mielipiteeni. Onko sun mielestä eriävien mielipiteiden sanominen ja perusteleminen kiusaamista? Miksi?

Ja liittyy kaikenlaiset taustat toisen ihmisen uskottavuuteen neuvojen antajana. Etkä sinäkään määrää, kuka saa ketjuihin kommentoida, jos et sitten satu olemaan mode. Sehän se varmasti sua tympiikin.

Ja miten sulla on aikaa notkua netissä, etkö ole töissä? Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin puolustella jotain tytsiä keskustelupalstalla, sehän se vasta säälittävältä kuulostaakin! :)
 
"vieras"
Ja sori aloittajalle, kun ylimääräisten viestien takia sotken sun ketjua. Alkoi vaan ärsyttää, liekkö syy sitten hormoneissa tjtn. :)

Ja tsemppiä kovasti, onneksi ne maidontankkauspäivät ei jatku loputtomiin.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";27849910]Mitä kiusaamista minä nyt harrastan? Kun sanon omat mielipiteeni. Onko sun mielestä eriävien mielipiteiden sanominen ja perusteleminen kiusaamista? Miksi?

Ja liittyy kaikenlaiset taustat toisen ihmisen uskottavuuteen neuvojen antajana. Etkä sinäkään määrää, kuka saa ketjuihin kommentoida, jos et sitten satu olemaan mode. Sehän se varmasti sua tympiikin.

Ja miten sulla on aikaa notkua netissä, etkö ole töissä? Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin puolustella jotain tytsiä keskustelupalstalla, sehän se vasta säälittävältä kuulostaakin! :)[/QUOTE]

Minusta ei todellakaan tuollaiset vihjailut toisen mielenterveydestä ym ei ole asiallisia, ellet sä ymmärrä miksi niin perehdyppä vähän netikettiin. Tietysti eriäviä mielipiteitä saa sanoa, joskis jankkaaminen on vähän ärsyttävää mutta tapansa kullakin. Minusta on vähän outoa väittää että liinassa imetys on mahdotonta, jos kumminkin todetaan että kyllä sekin onnistuu joiltakin.

En ole töissä, hoidan omaa vauvaa kotona. Ja kyllä nyppii tuollaiset aikuiset kiusaajat, ja kyllä puutun aina kiusaamiseen jos sitä näen, oli kohteena kuka tahansa, tapahtui se sitten netissä taikka työpaikalla tai kotipihalla mukuloiden kesken. En tunne sen paremmin sinua enkä ketään muutakaan täällä palstalla, mutta sä taidat tietää kyseisestä "tytsistä" vähän liikaakin, tie sitten miksi...
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27849986]Minusta ei todellakaan tuollaiset vihjailut toisen mielenterveydestä ym ei ole asiallisia, ellet sä ymmärrä miksi niin perehdyppä vähän netikettiin. Tietysti eriäviä mielipiteitä saa sanoa, joskis jankkaaminen on vähän ärsyttävää mutta tapansa kullakin. Minusta on vähän outoa väittää että liinassa imetys on mahdotonta, jos kumminkin todetaan että kyllä sekin onnistuu joiltakin.

En ole töissä, hoidan omaa vauvaa kotona. Ja kyllä nyppii tuollaiset aikuiset kiusaajat, ja kyllä puutun aina kiusaamiseen jos sitä näen, oli kohteena kuka tahansa, tapahtui se sitten netissä taikka työpaikalla tai kotipihalla mukuloiden kesken. En tunne sen paremmin sinua enkä ketään muutakaan täällä palstalla, mutta sä taidat tietää kyseisestä "tytsistä" vähän liikaakin, tie sitten miksi...[/QUOTE]

Tytsi on itse kertonut, tai sitten tytsin lähipiiri. Tällä palstalla. En tunno ko. nikkiä henkkoht, eikä ole mitään muita tietoja kuin ne, mitä täällä on tullut ilmi.

Mitään kiusaamista siinä ei ole, jos täällä nousseita asioita käyttää perusteena sille miksei oikein luota tai jaksa kiinnostua ko. nikin ohjeista.

Eikä kukaan ole vielä sanonut, että 3-viikkoisen lapsen imetys liinassa samalla kotitöitä tehden onnistuu kädet vapaina. Kun ei se oikeasti onnistu :)
 

Yhteistyössä