3 viikkoinen koko ajan rinnal

"vieras"
[QUOTE="vieras";27850023]Tytsi on itse kertonut, tai sitten tytsin lähipiiri. Tällä palstalla. En tunno ko. nikkiä henkkoht, eikä ole mitään muita tietoja kuin ne, mitä täällä on tullut ilmi.

Mitään kiusaamista siinä ei ole, jos täällä nousseita asioita käyttää perusteena sille miksei oikein luota tai jaksa kiinnostua ko. nikin ohjeista.

Eikä kukaan ole vielä sanonut, että 3-viikkoisen lapsen imetys liinassa samalla kotitöitä tehden onnistuu kädet vapaina. Kun ei se oikeasti onnistu :)[/QUOTE]

Noh, kyllä niitä kotitöitä pystyy tekemään vaikka ei molemmat kädet olis käytössä, luulis että sä äitinä tiedät mitä se yhdellä kädellä tekeminen on. Ainakin itse olen käytännössä tehnyt kaiken yhdellä kädellä vauva-aikana, syönyt, siivonnut, käynyt vauvan kanssa suihkussa jne. Toki joskus saan tehdä yksinänikin ja käyttää kahta kättä.....

Mutta en aatellutkaan että aloittaja tarkoittaa että molemmat kädet pitää olla täysin vapaana kun jotain tekee, siksi minusta tytsin neuvo oli ihan ok EHDOTUS, liinan avulla pystyisi tekemään edes jotain. Ja tosiaan, se rinnan lähellä olo voisi rauhoittaa vauvaa niin ettei tarvita koko ajan tissiä suuhun, kun on vaan liki äitiä niin sekin voisi riittää vauvalle. Ja se liikkeessä olokin voi rauhoittaa, eikä siinäkään ole mitään pahaa.
 
[QUOTE="vieras";27849217]Niin juu, koska SUN sanoilla on niin suuri merkitys tällä palstalla... :D

Ja nuo sun nollahokemat, voi tsiisus.... Ihan sama kun joku sanoo, että syömällä enemmän kuin kulutat, sinä tulet todnäk. lihomaan. JOKAINEN TIETÄÄ SEN. Miksi pitää sellaisia toistella? Ja vielä aiheista, joista ei ole itsellä mitään kokemusta vaan just joitain irtolauseita ja tietty se liuta äitiystävien kommentteja (joita mieluummin kuulis kyllä heidän suustaan eikä heidän lapsettoman ystävänsä, kun se viesti varmastikin matkalla vääristyy...).

Mutta joo, enpä jankkaa tästä enempiä. Idiootti ehdotus mun mielestä, saan kai sen sanoa. Vai pitääkö pyytää sun lupa, olethan ollut palstailemassa jonkun 10 vuotta mua pidempään? :D[/QUOTE]

:LOL: Ihan oikeasti, kannattaa huolestua, jos joku nikki saa tällaiset vuodatukset aikaan. :O Ei, en usko, että reaktiosi olisi ollut tuollainen, jos joku muu nikki olisi maininnut kantoliinassa imettämisen.
 
[QUOTE="vieras";27849699]Niin, ohjaajakoulutuksen saaneita. En karsasta lapsettomia terkkojakaan. Mutta lapsettomat, kokemattomat kasvatustieteen opiskelijat, joilla taustalla jos jonkinlaista mt-ongelmaa ja stalkkaussyytöksiä nollaneuvoineen on asia erikseen. Sitä kutsutaan lähdekritiikiksi... ;)[/QUOTE]

Minkä verran on lähdekritiikkiä ihmisellä, joka uskoo kyseenalaistamatta nettijuoruihin?
 
[QUOTE="vieras";27849297]Tytsin mielestä monen lapsen imettäneet äidit ei ole kuulleet koskaan kantoliinasta tai tiheän imun kausista.... :D[/QUOTE]

Kyllä, moni ei ole kuullut. :) Vai miksi sitten imetystilastot eivät ole kohdillaan? Äidit eivät saa tarpeeksi imetysohjausta.
 
[QUOTE="vieras";27849910]Mitä kiusaamista minä nyt harrastan? Kun sanon omat mielipiteeni. Onko sun mielestä eriävien mielipiteiden sanominen ja perusteleminen kiusaamista? Miksi?

Ja liittyy kaikenlaiset taustat toisen ihmisen uskottavuuteen neuvojen antajana. Etkä sinäkään määrää, kuka saa ketjuihin kommentoida, jos et sitten satu olemaan mode. Sehän se varmasti sua tympiikin.

Ja miten sulla on aikaa notkua netissä, etkö ole töissä? Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin puolustella jotain tytsiä keskustelupalstalla, sehän se vasta säälittävältä kuulostaakin! :)[/QUOTE]

Eiköhän kaikki huomaa, että kiusaamista sinä harrastat. =) Jos en paremmin tietäisi, epäilisin sinun tuntevan/tietävän minut henk.koht, kun noinkin kaunaiselta vaikutat. Toiselle henkilölle nauraminen, hänen viesteihinsä takertuminen ja niiden vähättely, henkilökohtaisten ketjuun kuulumattomien asioiden esille ottaminen jne. on kiusaamista, mitäs muuta? Ei ole normaalia aikuisen käytöstä sivutolkulla naureskella ja pilkata jonkun ehdotuksia, et kai netin ulkopuolellakaan keskustelussa niin toimisi?

Miten muuten mt-ongelmat tai niiden puute vaikuttaa tietoihin lastenhoidosta tai lastenkasvatuksesta? Onhan monilla äideillä mt-ongelmia, tekeekö se heistä sekundaa ja täysin kelvottomia kasvattajia?
 
Viimeksi muokattu:
sivusta seurannut
Eiköhän kaikki huomaa, että kiusaamista sinä harrastat. =) Jos en paremmin tietäisi, epäilisin sinun tuntevan/tietävän minut henk.koht, kun noinkin kaunaiselta vaikutat. Toiselle henkilölle nauraminen, hänen viesteihinsä takertuminen ja niiden vähättely, henkilökohtaisten ketjuun kuulumattomien asioiden esille ottaminen jne. on kiusaamista, mitäs muuta? Ei ole normaalia aikuisen käytöstä sivutolkulla naureskella ja pilkata jonkun ehdotuksia, et kai netin ulkopuolellakaan keskustelussa niin toimisi?

Miten muuten mt-ongelmat tai niiden puute vaikuttaa tietoihin lastenhoidosta tai lastenkasvatuksesta? Onhan monilla äideillä mt-ongelmia, tekeekö se heistä sekundaa ja täysin kelvottomia kasvattajia?
Sinä et ole äiti.
 
[QUOTE="vieras";27850067]Noh, kyllä niitä kotitöitä pystyy tekemään vaikka ei molemmat kädet olis käytössä, luulis että sä äitinä tiedät mitä se yhdellä kädellä tekeminen on. Ainakin itse olen käytännössä tehnyt kaiken yhdellä kädellä vauva-aikana, syönyt, siivonnut, käynyt vauvan kanssa suihkussa jne. Toki joskus saan tehdä yksinänikin ja käyttää kahta kättä.....

Mutta en aatellutkaan että aloittaja tarkoittaa että molemmat kädet pitää olla täysin vapaana kun jotain tekee, siksi minusta tytsin neuvo oli ihan ok EHDOTUS, liinan avulla pystyisi tekemään edes jotain. Ja tosiaan, se rinnan lähellä olo voisi rauhoittaa vauvaa niin ettei tarvita koko ajan tissiä suuhun, kun on vaan liki äitiä niin sekin voisi riittää vauvalle. Ja se liikkeessä olokin voi rauhoittaa, eikä siinäkään ole mitään pahaa.[/QUOTE]

Näin. Enkä tarkoittanut, että juuri NYT pitäisi sitä liinaimetystä kokeilla. Onhan vauvat täysimetyksellä jopa sen puoli vuotta jotkut.
 
ok
Meillä oli yhtä tiheän imun kautta ekat 6viikkoa esikoisella. Oli rinnalla melkein aina kun oli hereillä. Liina oli käytössä, mutta imetys ei olisi siinä onnistunut multa.

Tsemppiä ap! Ota rennosti, kotitöitä ehtii myöhemminkin!
 
ok
Sellaista vielä että kyllähän apkin tiesi mikä on tiheän imun kausi, mutta silti useimmilla jossain vaiheessa tulee välillä mieleen, että riittääköhän se maito. Omalle lapselle kun haluaa vain parasta. Että jos tytsi kuvitteli ettei ap tiedä... enkä kyllä tajua miten joku pääsee synnäriltä kotiin kuulematta koskaan tiheän imun kausista.
 
vierasmamma
Sellaista vielä että kyllähän apkin tiesi mikä on tiheän imun kausi, mutta silti useimmilla jossain vaiheessa tulee välillä mieleen, että riittääköhän se maito. Omalle lapselle kun haluaa vain parasta. Että jos tytsi kuvitteli ettei ap tiedä... enkä kyllä tajua miten joku pääsee synnäriltä kotiin kuulematta koskaan tiheän imun kausista.
No mulle ainakaan jäänyt paljonkaan päähän siitä mitä synnärillä sanottiin, vaikka kädestä pitäen näytettiin. Olin niin väsynyt ja hormoonihuuruissa ja täysin sekaisin siitä pienestä nyytistä. ;D Muistan sen vieläkin kun vasta toisena sairaalapäivänä havahduin siihen ITSE että jaajuu, tältä pitää varmaan vaihtaa vaippa vaikka kätilö ei nyt tullutkaan enään sanomaan mulle että vaihdetaanpas vauvalta vaippa. Ja mä olen sentäs lastenhoitaja ihan koulutukseltani xD

Mutta kyllä ne asiat selvis hyvin pian kotiutumisen jälkeen, imetysjutut sun muut kun tietoa on nykyään niin helposti saatavilla.
 
"hmm"
Pystytkö pumpata? Itsellä viikon ikäinen vauva ja on myös todella paljon rinnalla, varsinkin iltaisin. Nyt kun maito on noussut kunnolla olen pumpannut kun vauva nukkuu ja isä on saanut hoitaa yhden iltasyötön. Mulla tosin maitoa tulee niin paljon että saan parissa minuutissa pumpattua 120 ml...
 

Yhteistyössä