30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.5)

Heissan kaikille pitkästä aikaa!

vauvan kanssa on aika mennyt tosi vauhdilla, en edes muista mitä viimeksi tänne kirjailin... pahoittelut siitä.

Nyt tosiaan meillä typy on jo 7vkoa vanha ja neuvolassa lekurilta saatiin terveen paperit sekä mitat 4770 g (3325g) ja 53 cm (47cm) suluissa syntymämitat. Kotona on oltu ruoka-aikaan, imetys sujuu hyvin, tosin olen kyllä vastiketta antanut sekä omaa maitoa pullosta jotta sitten tarvittaessa ei yski niillekään vaihtoehdoille.

Meillä on nukuttu alusta asti yöt hyvin, yksi tai kaksi herätystä, toinen siinä 1-3 aikaan ja toinen 5-8 aikaan. Arki on kyllä muuttunut tosi kovasti ja juuri kun luulet oppineesi vauvan rutiinin, sopineesi menot sen mukaan, niin peeveli vieköön typy päättääkin nukkua odotetun sijaan jotain ihan muuta tai sitten ei ollenkaan.

Kuppikoosta oli jotain puhetta :LOL: Jos teillä kasvaa kuppikoko odotusaikana, niin odottakaahan vain imetysaikaa... nimimerkillä d:stä nykyiseen H-kokoon!!! :eek: En oikeasti edes tiennyt, että sen kokosia tissiliivejä saa, mutta niin vain löytyi itiksen Funky Ladystä. Suosittelen siis sinne suuntaamista, mikäli vastaavaa huomaatte omassa etuvarustuksessanne. Siellä on myös kohteliasta ja myötätuntoista henkilökuntaa.. pyytäessäni apua, hän katsoi minua ja sanoi että hän hakee g-h-kokoiset, jalkojeni pettäessä, (onneksi alla oli sovituskopin tuoli, niin en lattialle asti tippunut), hän totesi hyvin ystävällisesti, että eihän se kirjain merkitse mitään, pääasia että istuvat seksikkäästi ja hyvin. En tiedä mitä seksikästä on näissä roikkuvissa maitolaitureissa, mutta saipahan minut vakuuttuneeksi ja vähemmän järkyttyneeksi.

YH-arjesta; nostan hattua kaikille yh-äideille heidän jaksamisestaan! Mieheni on parhaillaan kahden viikon työmatkalla ja täytyy sanoa, että kyllä osaa välillä olla tosi raskasta. 24/7 olet babyn hengissä pitäjänä, ruokkijana, lohduttajana, pesijänä, aktivoijana, vaipan vaihtajana, nukuttajana, pyykin pesijänä ym. Illalla sitä alkaa olla aika puhki, vielä jos baby ei nukkuisi hyvin öitään, niin huh. Etukäteisvinkkinä, että kannattaa olla tukiverkostoa hvyin kasassa ympärillä, silloin jaksaa. Esim. tänään olen poikkeuksellisesti tähän aikaan hereillä, koska vietin päivän mummolassa, jossa ikionnellisiet isovanhemmat palluttivat babya koko päivän, toivat minulle vain ruokailuun ja sitten veivät taas mennessään. Ihanaa! Tulin kotiin ja pistin babyn yöunille ja avasin koneen ja aloitin surffailun.
Mutta kyllä tuo baby on sen arvoinen, että sitä jaksaa taas yön jälkeen aamulla herätä onnellisena, kun typy väläyttää aurinkoisen hymyn, joita on nyt oppinut rutkasti viljelemään. B)

Ihanaa viikonloppua! Sekä onnellista odotusta teille kaikille vielä kärvisteleville!

Vinkkinä, että tehkää nyt kaikkea mitä huvittaa, koska ainakaan alussa ei kovin paljon muuta ehdi/halua. Lue esim. kaikki ne kirjat jotka odottavat yöpöydällä, nimimerkillä viimeksi kirjaa pitänyt kädessä ennen synnytystä. Sängyssä lukemisen on korvannut tuo iki-ihana uni!
Myöskin suositan oman ajan säännöllisyyttä ja sen varmistamista. Miehet osaavat loistavasti hoitaa babyä, kun käyt esim. kosmetologilla tai lenkillä ihan ilman hyökkäysvaunuja.

Nyt lähden nukkumaan! Hyvää yötä ja kunnes jälleen kohdataan!

Terveisin,
Hannah
 
Tervetuloa Joose75 mukaan joukkoon!

Olipa kiva kuulla Hannan vauva-arjesta, vaikka varmasti on rankkaa ilman miestä, niin ihanteelliseltahan nuo teidän unirytmit kuulostavat sellaisen korvaan, jonka mies on terrorisoinut kaiken moisilla tarinoilla kahdesta ensimmäisestään :LOL:

Eilen tuossa "valitin" miehelle, että kuinkakohan nukun parin kuukauden kuluttua, kun nämä pienet potkut pitävät hereillä jo raskauden tässä vaiheessa. Sanoin, että selvästikään en nuku seuraavaan neljään kuukauteen. Siihen mies vastasi silmiään pyöritellen, että kultaseni, et nuku seuraavaan neljään VUOTEEN :LOL:

Hah hah, tänään vaavi sitten on ollut tosi hiljainen, ja tuossa pari tuntia sitten aloin jo tulla epätoivoiseksi, sen verran kova meno oli edellisinä päivinä ollut. Vetäisin sitten pientä vatsatanssia ja huhuilin masun suuntaan, koputtelin pötsiä ja yritin kaikin tavoin herätää raukkaparan niin, että mammansa saa mielenrauhan. Mies jo aivan hermostui, että anna nyt sen reppanan nukkua, ja niinhän tuo sitten nukkuikin. No, heti illallisen jälkeen alkoi sitten taas tämä tuttu möyriminen, ja siellähän tuo heittää kuperkeikkaa paraikaakin.

Hm... mitäs sitten, kun mun pitäisi ruveta laskemaan niitä liikkeitä. Jos vauva ei liiku säännöllisesti, niin täällä varmaan taas reissataan hysteerisinä jonnekin ensiapuun. Pitäisi varmaan rauhoittua :ashamed:

Olen muuten tosi iloinen siitä, että viime vuonna ostin paljon mukavia jättineuleita, joita voin pitää sitten myös nyt legginsien kanssa! Mahtavaa, että voi käyttää edes jotain vanhoista vaatteista!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 17+6 :heart:
 
Hihii, kuulosti "ihanalta" tuo rintojen paisuminen. Täälläkin vielä D-kuppi... :kieh:

Olen itse ylitöissä, argh. Pakko tehdä ensi viikon asioita valmiiksi, muuten käy köpelösti. Istuisin kyllä mieluummin ulkona auringossa kahvikupposen äärellä.
 
olen tänään ollut tosi pirteä.Pesin yläkerran ikkunat ja nyt tein vielä ruokaa ens viikkoa aatellen.Jos nimittäin käy taas niin että töiden jälkeen mitään ei jaksa.

Ai niin,ja imuroisinkin vielä.Kyllä siinä olikin puuhaa=)
Lopetin sitten noilla valmennutunneilla käynnin,paitsi yhelle länkkä-tunnille menen vielä.Tästä lähtien sitten koitan paneutua kärryillä ajon saloihin=)
Kai sitä vielä oppii..
 
Hei kaikille! Hienon pinon olet lentoemo perustanut. :flower: Niin ja jos joudutte sieltä Italiasta evakkoon niin tervetuloa vaan tänne hiekka-aavikolle minun ja kameleiden seuraksi lämmittelemään. =) Lupaan tulla seuraksesi ultraan ja vaikka intialaiselle yrttitohtorille jos tarve vaatii. ;)

Kiva, että tänne on tullut uutta porukkaa. =) Hyvän tissikeskustelun olette saaneet aikaan. Minä entinen B-kuppilainen olen nykyään parhaimmillaan 75E. :D Meidän tyttö ei kyllä oikein tykkää siitä kun utareet ovat välillä jalkapallon kokoiset, kun ei niistä silloin meinaa saada mitään otetta. Ajattelin tässä meijerin pistää pystyyn. Jos vaikka tehtäisiin juustoja siitä lopusta maidosta. :LOL:

Meillä tyty on kasvanut kovasti kuukauden ikäisenä hän oli 55cm ja 3940g. Pitkä hoikkelis koikkelis. :heart:

Noista yö- ja päivärytmeistä. Meillä on onneksi yöt nukuttu suhteellisen hyvin. Välillä nukahdetaan syönnin jälkeen nopeasti toisinaan ei. Päivät ovat kuitenkin ihan rytmittömiä. Välillä nukutaan melkein koko päivä, mutta esimerkiksi tänään typsy on nukkunut puoli yhden jälkeen vain 15 minuutin satunnaisia pätkiä. :/ Minä olen laulanut ääneni käheäksi Pientä tytön tylleröistä koko päivän, mutta aina kun laulu loppuu niin loppuu päikkäritkin. Tuolla se nyytti nytkin meuhaa kopassaan... Katselee työhuoneen ovea ja huitoo vimmatusti käsiään. :heart: Leikkimatto on vielä liian jännä paikka ja siellä ei uskalleta olla kuin tutin kanssa noin 10 minuuttia kerrallaan. Siinä kun roikkuu ympärillä ihan liikaa kaikenlaisia tavaroita. Voi pientä. :heart: Kyllä elämä on jännää.

Opetelkaahan lastenlauluja etukäteen, ettei tarvitse lauleskella aina sitä yhtä ja samaa säkeistöä niinkuin täällä. :LOL:
 
Tervehdys täältäkin vauva-arjesta! Tosin Kauhajoen tapahtuman johdosta jokseenkin sekavin ajatuksin. :ashamed: Jotenkin tuli heti mieleen, että kuinka sitä voisi tuota omaa nuppuaan suojella tällaiselta pahalta ja toisaalta osaisi kasvattaa vahvan ja järkevän ihmisen, joka osaisi kertoa ajoissa pahasta olostaan, ettei tulisi mieleen tehdä mitään vastaavaa. Toivon sydämestäni voimia kaikille asianosaisille :hug: .

Mukava lukea Hannahin ja Iida-Liinan kuulumisia pitkästä aikaa. Meidän poju on jo melkein 4,5 kuukautinen ja kasvaa hurjaa vauhtia :heart: 4 kk neuvolassa mitat olivat 7,435 kg ja 63,5 cm.

Luin tissikeskustelujanne ihan ihmeissäni :eek: Itse olin ennen A-kuppikerhossa rusinoineni ja jossain vaiheessa raskautta rinnat kasvoivat B-kuppiin. Synnytyksen jälkeen maidon nousun myötä pääsin parhaimmillani juuri ja juuri C-kuppiin ja siltikin tuntui, että kropasta ei enää muuta löydykään kun isot tissit, jotka ovat aina tiellä. En siis ennakko-odotuksistani huolimatta nauttinutkaan isommista rinnoista, vaan kaipasin jo heti omia rusinoitani. En uskalla siis edes kuvitella, millaista olisi ollut esim. D- tai sitä isompien kuppikokojen kanssa, kuten joillakin teistä :eek:

Iida-Liina ihmetteli päivän rytmittömyyttä. Meillä oli aivan samanlaista nuo 3 ensimmäistä kuukautta. Yöt on menneet alusta asti hyvin, mutta päivällä ei nukuttu kuin 15-30 min. pätkiä. Nyt tilanne on onneksi korjaantunut. Aloitimme vellien kokeilut korvikkeen seassa n. 3 viikkoa sitten ja sen myötä poju alkoi nukkua myös päivisin pidempiä unia. En sitten tiedä, eikö pelkkä maito pitänyt kylläisenä tarpeeksi pitkään vai tuleeko tuosta vähän tukevammasta ateriasta vain niin totaalinen "alkutyrmäys" että nukkuu syvemmin ja siten pidempääkin. |O

Tällä viikolla aloitimme soseiden maistelun ja sepä edistyykin hämmästyttävän nopeasti. Fiksuna naisena aloitin kokeilun peruna-porkkana soseella, kun on sitä jo vellinä syönyt ja arvaatte varmaan minkä värisiä ruokalappu ja harsoriepu olivat ensimmäisen kokeilun jälkeen :headwall: No, edistystä tapahtui joka kerralla ja tänään poju odotti jo suu auki seuraavaa lusikallista ja naureskeli hilpeästi väliin! Olisi syönyt enemmänkin sosetta mitä olin lämmittänyt ja sen päälle hörppäsi vielä reilusti maitoa, joten ilmeisesti on taas menossa jonkin sortin kasvupyrähdys.

Peesi myös tuossa lastenlaulu-asiassa! Itse etsin jo etukäteen netistä sanoja lauluihin, mutta kyllä niihin joutuu siitä huolimatta välillä keksimään lennossa omia sanoituksia, kun tuo muisti on edelleen ihan olematon :D Meillä suosikkilaulut ovat Täti-Moonika, Hämähämähäkki ja tuutulauluissa yllättäen Tuiki tuiki tähtönen. Yllättäen sikäli, että odotusaikana lauloin masulle myös tuota tytöntylleröistä ja Peikkoäidin kehtolaulua, mutta eipä niistä kumpikaan tunnu nyt rauhoittavan poikaa.

No nythän täältä tulee taas romaania :whistle: Tämä kirjoittelu on niin harvinaista herkkua nykyään, että sitä innostuu tarinoimaan asiasta ja varsinkin vierestä ihan liikaakin.

Mukava nähdä, että pino voi hyvin ja uusia odottajia tulee mukaan, tervetuloa :wave: Täällä edelleen vakoillaan odotusten edistymistä, kun en oikein ole löytänyt itselleni sopivaa vauvautuneiden pinoa vielä. Oletteko te muut nyytin jo saaneet kirjautuneet johonkin uuteen pinoon?

Kaunista syksyn ja odotuksen jatkoa kaikille!

T: Siranna ja poju, melkein 4,5 kk
 
Tosi pitkästä aikaa. Lukemassa olen käynyt, mutta en jotenkin ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Kiva kun kaikilla on asiat hyvin. Ja kiva lukea myös nyytin saaneiden kuulumisia!

Rintojen koosta sen verran, että minun D-kuppini on pysynyt samana, ei minkäälaista muutosta :/ Masu sen sijaan on pullistunut kyllä.Kaipa ne rinnatkin kerkiävät.....Kovasti toivon että saisin täysimettää pienoikaista, että toivottavasti tämä stabiili koko ei ennakoi huonoa maidontuotantoa.....
Rakenneultraan huomenna, kyllä jännittää!
Batsku 20+2
:wave:
 
Ihana lukea Iida-Liinan ja Sirannan vauvakuulumisia! :heart:

Bantskulle tsemppiä huomiseen rakenneultraan, meillä se olisi edessä kahden viikon päästä, mutta en ole vielä ehtinyt aikaa varata, kun miehen työvuoroista ei ole mitään hajua, eikä sen puoleen työpaikastakaan :LOL: Tää on jotain ihan uskomatonta tää italialainen systeemi, joka päivä muka joku aikaraja, joka sitten on tässä venynyt jo pari viikkoa. Ei nää saa ikinä mitään päätettyä/tehtyä :headwall:

Ensi viikolla taas sitten olis taas gynekäynti, elämme toivossa, että pirpanan sukupuoli siis paljastuisi jo ensiviikolla ennen rakenneultraa. Melkoinen shokki olisi, jos olisikin tyttö, kun niin puhumme koko ajan pojasta :LOL: Siis suvussa ja varmaan mieskin salaa ovat toivoneeet tyttöä, ja minäkin ennen raskautta, mutta jotenkin tuo potkija on vain tuntunut pojalta heti plussatestistä saakka. No, se on fifti-siksti mahdollisuus, niin kuin Nykäsen Matti viisaasti lausui :D

Eilen oli kyllä aika synkeä päivä, tuo Kauhajoen (olen vielä Etelä-Pohjanmaalta) tragedia oli täälläkin ykkösuutinen, sitten miehen työpaikasta kaikenlaisia ristiriitaisia uutisia, ja satoikin vielä :/ Oltiin mieli matalalla miehen kanssa kummatkin. Onneksi pirpana sentään jaksoi potkia mammaa hyvinkin energisesti.

Tänään sitten taas toivo on saanut otteen, ja aurinko tullut esiin.

Nää pirpanan potkut on sitten hellyttäviä :heart: Tulee niin sellainen hellä tunne aina, kun mamman mussukka siellä liikuskelee, varsinkin silloin kun vaihdan sängyssä kylkeä, herää pirpana aina ressukka, kai hänkin yrittää epätoivoisesti päästä takaisin mukavaan asentoon.

Kävellessä pirpana muuten nukkuu näköjään tosi tyytyväisenä, kai se heijaava liike on maailman mukavin kehto, vielä ei ole koskaan kävellessä tuntunut mitään liikettä mahassa.

Alan epäillä, ettei kukaan maailmassa syö meikäläistä terveellisemmin. Olemme aina syöneet terveellisesti miehen kanssa, mutta viime aikoina syön ihan tajuttomasti kasviksia ja hedelmiä. Paino ei olekaan enää kovasti noussut, toivottavasti sentään tarpeeksi.

Aurinkoisia terveisiä :wave:

:heart: lentoemäntä ja lentäjän poikanen 18+3 :heart:
 
Kurjalta tuntuu myös täällä tuo ampumatapaus. On niin vaikea käsittää tuollaista vihaa, että pitää tappaa muita.

Joo, hauska tissikeskustelu ;) Totta se on, että isot rinnat ovat hankalat ja painavat hartioita. Mutta minkäs teet. Tässä iässä asian alkaa jo hyväksyä. Mun pitäisi käydä ostamassa uusia rintsikoita, kun en pärjää ilman niitä öisin.

Äitinikin viestitteli eilen moneen otteeseen, että muista ostaa paljon pehmeitä liivejä ja tukisukkia, että ehkäiset raskausarpia ;) Anoppi on puolestaan muuttunut ihan villiksi: oli jo hakenut rattaista esitteitä jne. Sanottiin kyllä mieheni kanssa, että kiva, mutta ei luvata palata niihin kuin vasta paljon myöhemmin. Nyt on meneillään 15+4 eikä meidän tyyliin kuulu ostaa ensimmäisenä konkreettisia asioita. On ihan riittävästi pähkittävää työ- ja talouskuvioiden järkkäämisessä ensi vuodeksi, millaista elämää haluaa viettää sitten, kun on vauva ja että keskittyy omaan, vauvan ja puolison hyvinvointiin ;)

Ja pian taitaa olla aika ostaa uudet housut. Mulla on kohtu alkanut nousta ja maha vähän pömpöttää ja pingottaa ekan kerran. Olin maanantaina esiintymistilanteessa ja silloin se alkoi. Mahaa kiristi ja kylkiä särki - siitä oli tietoinen vähintään puolen tunnin välein. Mielenkiintoinen työtilanne siis ;) Omalla tavallaan kuitenkin ihanaa. Pitää alkaa ottaa valokuvia muistoksi ;)

Olen itse ryhdistäytynyt niin, että pääsin punttikselle testaamaan uutta ohjelmaa. En ihan jaksanut kaikkia vikoja sarjoja (3 sarjaa joka laitteella) tehdä loppuun joillakin käsilaitteilla, mutta hyvältä tuntuu. Olo on tosi ryhdikäs, ja nukuin mainiosti. Ilokseni voin todeta, että oon oppinut kuin oppinutkin nukkumaan kyljellä! Jee. Joku kuukausi siinä meni ja totuttelu myös tyynyn käyttöön.

No, niin, tulipas taas kerrakseen omanapaista asiaa ;)
 
Heipä hei!
Pakko oli tulla kommentoimaan =)
Mulla on ollut aina isot rinnat kuppi dd/e. Minulla ei ole rinnat muuttaneet kokoaan ollenkaan ei raskaana ollessa eikä nyt imettäessä. E kupin imetys ritsikoita käytän.

Joo... meikäläinenkään ei osaa lastenlauluja, ukkonooat ja jänis istui maassa vaan menee. Mutta lapselle kyllä riittää hyräilykin ilman sanoja, tai näin ainakin meillä :D

Sara nukkuu ulkona ja pitäis siivota.... jotenkin juutuin taas tänne nettiin.


anjamarita ja Sara 2kk
 
Hei! Plussasin muutama päivä sitten ja varovaisesti etsin itselleni sopivia pinoja.

Olen 32-v, mikäli kaikki vain hyvin menee, niin prinsessan syntyessä 33-v. Esikoista oottelen. Laskurin mukaan LA 30.5.2009. Saattaapi tietenkin siitä vielä muuttua suuntaan jos toiseen.
 
Hei pitkästä aikaa,
mulla on tänään viimeinen työpäivä ennen mammalomaa, ja varsin epätodellinen olo. Miten sitä osaa olla kotona, kun olo on suhteellisen hyvä, eikä varsinaisia vaivoja ole ollut minkäänlaisia :eek:
Jollakin kai ne päivät pitää täyttää, ettei ihan tylsisty. Ja olen huomannut, että kun ei ole järjellistä tekemistä, niin musta tulee varsin apea ja itkuinen. Eikä se ole kovin kivaa :'(
Mieskin on ollut varsin apea, ja eilen yritin kysellä miten iskällä menee, mutta ei tuo paljon asiaan vastannut. Ainoa, mitä sain irti, oli se, että seksiä ei ole ollut noin 4 viikkoon. Mä en todellakaan ole tuntenut oloani mitenkään seksikkääksi, että olisin halunnut pelehtiä. No mutta nythän se on hyvä syy, että saa synnytyksen käyntiin nopeammin. Ei tosin ehkä vielä pariin viikkoon... :LOL:

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Sarppa ja tiitiäinen 34 + 6 (ja huomenna taas viikot paukkuu!)
 
Ihanalta kuulostaa mammalomalle jääminen, vaikka voin kyllä hyvin uskoa, että kun se hetki on oikeasti käsillä saattaa tunteet kuitenkin olla vähän ristiriitaiset. Minä ainakin olen ollut niin työorientoitunut, että olen nyt jo mustasukkainen töistäni sijaiselleni!
Siitä huolimatta "loma" ja pitkä sellainen tuntuu ihanalta ajatukselta.

Anjamarita, kiva kuulla että imetys sujuu vakkari-kokoisillakin rinnoilla!

Meillä rakenneultrassa kaikki hyvin! Istukka on etuseinässä, mitä vähän hämmästyin, koska olen tuntenut liikkeitä jo usean viikon ajan, ja kuvittelin että edessä oleva istukka jotenkin vaimentaa ne. Niin, ja tyttölupauksen saimme.... :) Ihanaa!

Tervetuloa Sopio, ja onnea ultaan menijöille!

bantsku :heart:
 
Mustakin kuulostaa ihanalta mammalomalle jääminen. Mä olen jo työelämässä yhden burn outin kokenut ja tällä hetkellä olen töissä, koska pakko on töissä olla, että saa rahaa. Eli en enään sen kummemmin ajattele töitä, vaikka ne tunnollisesti teenkin. Mä ainakin aion nauttia äitiyslomasta sitten aikanaan täysin rinnoin ja jos mahdollista, niin en moneen vuoteen takaisin töihin mene :D

Naapurin kanssa tässä kerran puhuttiin, että me voitaisiin istuskella päivä hiekkalaatikolla lasten kanssa ja olla kotona. Mennään sitten töihin, kun lapset muuttaa kotoa.
 
Heipä hei kaikki pitkästä aikaa =) Täällä aika menee kuin siivillä, poika tulee jo 8 kk kohta :eek: Meidän 7 kk hyvin nukkunut poika onki sitte jostain keksiny että yöllä ei oo kiva nukkua :/ Kai nuo hampaat ja uudet taidot huudatuttais vähän, toivottavasti menee pian ohi =) Uutta tulokasta käytiin toissa päivänä katsomassa rakenneultrassa ja kovin hyvin tuo näytti voivan ja kaikki on vallan mainiosti :) Saatiin jopa tietää sukupuolikin, että tiedetään tarviiko ostella mitään uutta ;)

Noista liikelaskuista lentoemolle piti sanoa, että onko sulle sanottu että niitä pitäisi tehdä? Ja hyvä vinkki saada vauva liikkeelle on juoda makeaa mehua millä herätellä pientä. Mulle annettiin sitä vähän väliä synnärillä käynnistyksessä kun vauva tuntui nukkuvan ja keräävän voimia syntymäänsä :D

Oikein iloista odotuksen jatkoa kaikille :wave:
 
Tervetuloa Sompiolle! :flower:

Anno: Italiassa on tapana, että viikolta 28 eteenpäin pitäisi tarkkailla liikkuuko vauva, ja jos liikkeet vähenevät äkillisesti eikä saa niitä 10 per tunti lasketuksi, niin heti ultraan ja tutkimuksiin, että onko kaikki on.

Eilen ajoimme 150 km päässä asuvan ystäväpariskunnan luokse. He saivat ekan lapsen 7 vuoden yrittämisen, lukuisten keskenmenojen ja hedelmöityshoitojen jälkeen! Heille annettiin aikoinaan tuomio, että ei tule lasta edes hoidoilla, mutta kun sitten raskaus alkoikin luomusti ja vauva syntyi, niin sitä pidettiin lääketieteellisenä ihmeenä. Nainen aina sanoi minulle, että ikinä ei saa luovuttaa, ja nyt hänellä sitten 40-vuotiaana on kaksi aivan ihanaa lasta ja hän on kerta kaikkiaan onnellinen. Mutta heillä on ollut siis tosi vaikeaa, mutta eivät koskaan luovuttaneet.

Saimme heiltä lahjaksi kaikkea kivaa, käyttämättömän rintarepun ja sitten käytettyinä mm. auton turvaistuimen, "tarvikelaukun" (miksi niitä laukkuja kutsutaan, jonne ne vaipat ja tuttipullot pannaan?) ja vaatteita, jopa rintapumpun ja erityisen vaipanvaihtoalustan, joka oli hiukan isompi ja paremmin tehty kuin ne standardijutut. Emme ole ajatelleet ostaa erityistä mööpeliä vaipan vaihtoon, kun meillä on just sopivan korkuinen lipasto, mutta tuo alusta tietty tuli tarpeeseen.

Oli kyllä ihania lapsia, 2- ja 4-vuotiaat, suloisia, kilttejä, luovia ja iloisia. Leikimme legoilla ja teimme muovailuvahasta hienoja pikkuleipiä =)

En malta odottaa, että saan oman syliin :heart:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 18+5 :heart:
 
Menee hermot.Mun kone heittää aina ulos näiltä sivuilta.Odottelen jo sitä kannettavaa=)

Lauantai-aamu;olisi saanut nukkua muttakun eilen piti jo ennen kymmentä mennä unille niin tässä sitä taas ollaan=)

Oma vointi on hyvä,rinnat vähän aristaa ja muutenkin turvottaa mutta kaikenlainen äklötys on pois.

milky rv 10+1
 
Tervehdys!
Iida-Liina, Siranna ja Hannah, ihanaa kuulla teidän kaikkien vauvakuulumisista. Niin se aika vaan menee... Mukavaa, että kaikki on mennyt hyvin ja pienokaiset ovat kasvaneet, vaikka tokihan se arki aina mukanaan tuo omat ongelmansa. No, niistä kyllä pääsee eroon ennemmin tai myöhemmin.

Bantsku, mukavaa kuulla sustakin pitkästä aikaa. Mites olet voinut? Ei mullakaan ole rinnat mitenkään radikaalisti kasvaneet nyt odotusaikana. Tosin, luulen, että se kasvu tapahtuu sitten synnytyksen jälkeen... :LOL:

Sompio, tervetuloa mukaan minunkin puolesta!

Anjamaritalle, Miinamarialle ja Annolle kans moikka! :wave:

Täällä kaikki menee oikeastaan tosi tasaisesti tällä hetkellä. Perhevalmennuksissa käyty, tarvikehankintoja tehty ja vauvaa odotellaan jo ihan oikeasti - ei tosin ihan vielä tosissaan kuitenkaan. Olo ollut tosi hyvä ja tuntuu, että kropan ja kasvavan massun kanssa ollaan sinut :) .

Kati & Pablo rv 28+5
 

Yhteistyössä