35+ Lapsettomat

Kiitos tervetulotoivotuksista. Ja ihana lukea näistä onnitumisista täällä. Itsellä on ollut mieli maassa tällä viikolla. Clomien kanssa tuli viides kuukausi täyteen ja vaikka aika oli AVAn jo varattuna, niin kuitenkin takaraivossa oli, että jospa se nyt tulisi kuitenkin näillä clomeillka se plussa (vaikka tiesin että ei tule kun en saanut edes ovisplussaa!).. no ei tullut, vaan menkat alkoi eilen jälleen kerran. Toisaalta olen tosi tyytyväinen, että olemme menossa "oikeisiin" hoitoihin jo vähän yli viikon päästä, mutta toisaalta pelottaa, että mitäs jos sielläkään ei onnistu?! Mies "joutui" järjestämään kaverilleen varpajaiset ja siitäkin piti vollottaa yksi ilta. Joo, hormoonit on sekaisin tosiaan ;) Tuli paha mieli miehen puolesta, kun tämä hänen ystävänsä ja hänen vaimonsa ovat olleet yhdessä saman aikaa kuin me ja nyt saivat perheenlisäystä. Tuli olo, että liekö mies pääsee koskaan juhlimaan omia varpajaisiaan, kun vaimo on tällainen, että sitä ei saa raskaakasi millään. ;(
no,nokka pystyyn ja kohti uutta. Avassa ovat olleet pelkän ajanvarauksen suhteen tosi ystävällisiä, joten toiveita on, että ainakin saisi apua. Kuulema voivat tehdä ensikäynnin yhteydessä jo tutkimuksia, esim munatorvien aukiolotutkimuksen, jota minulle ei ole tehty. Matka kyllä tuntuu ahdistavan pitkältä ja mietityttää kuinka ihmeessä saa aikataulut sovitettua, jos ja kun aletaan tekemään toimenpiteitä kuukausittain siellä. SIis lähinnä mietityttää, että kuinka omat ja miehen työt saa järkättyä siten, että voi lähteä Tampereelle pienellä varoitusajalla esim. keinohedelmöitykseen. Itsellä kiireinen työ ja miehellä kolmivuorotyö, eikä kummastakaan oikein voi ottaa "varmuuden vuoksi" useita päiviä kuukaudessa vapaata etukäteen. Päälle toki vielä 7 vuotiaan hoitojärjestely. No, murehditaan niitä sitten kun tiedetään että mitä hoitoja lääkäri alkaa ehdottamaan. Onko lääkäreillä käynnit tai hoidot mahdollisesti sairauslomapäiviä? Vai omaa aikaa/palkatonta?

No mutta nyt tuo 7v heräsi joten aamutoimet kutsuvat. PIti vaan tulla päivittämään omaa napaa kun kerta olen tullut keskusteluun mukaan ;)
 
Hiiripöllölle pahoittelut negasta!

Fiia paljon onnea jo haamuviivasta, toivotaan että vahvistuu ja plussaksi muuttuu :heart:

ekavekara harmi, että ovis ei osunut kohdalleen :headwall: Ehkä kokeilet ensi kuussa uudelleen ja saisit ihanimman joululahjan?

Iines no onpas pokkaa sinun lääkärillä :rolleyes: minusta on uskomatonta, että hoitoja läpikäyneelle edes puhutaan spontaanista mahdollisuudesta raskautua. Kyllähän niitä juttuja saa joskus lukea lehdestä tai joltain palstalta, mutta mahdollisuudet on varmaan 1 sadasta tai sinnepäin..?

Noista onnistumisprosenteista. Minusta on hyvä, että lääkärit sanovat suoraan, mitkä ne mahkut on, ettei ole liian positiivisia odotuksia, että hoidot ovat ihmeitä tekeviä. Ja näkeehän sen täällä tuloksissakin, että siirtoja tehdään, mutta harvempaa onnistaa. Mutta on kai siinä se totuus, että mitä enemmän siirtoja tulee, niin joku kerta voi onnistuakin, tästä esimerkkinä ainakin muutaman pitkämatkalaisen plussaukset. Eli pitäiskö tuon prosentin kääntää ajatukseen, että joka 10. siirto onnistuu vauva syliin asti :heart: Tämä jos olisi AIVAN VARMAA, niin jaksaisin ne 10 siirtoa ;)

Soulmama en usko, että Intiimi tekee lauantaisin töitä, mutta epäilen, että Kuopiossa tekevät ainakin venäläisille, jos iskee tuhdin tukon seteleitä pöytään.

ON aloitin eilen kp9 oviksen mittauksen. Ja tänään tuli tikkuun aivan sysitumma viiva, jonka digillä vahvistin, vaikkei ois tarvinnut, niin tumma viiva oli, että tikku meinaa katketa siltä kohin. Huomenna pistän Pregnylin ja maanantaiaamuna soitto klinikalle, jos saavat huurunenut sulamaan :heart::heart:

Olotila ei oo paras mahdollinen, ei ollenkaan. Eilen alkoi myös kurkkukipu ja flunssan oireet ja parilla rommitotilla yrittin tautia häätää. Tiedän ettei alkoholia saisi nauttia hoidon aikana vissiin ollenkaan, mutta aion elää nyt täysin normaalisti, enkä pidättele itseäni nautiskelun suhteen. Illalla on tulossa hirvipaitsi ja tummaa punaviinia sen seuraksi. Siinä ne minun paheet onkin, eikä se vauva oo tullut aiemminkaan alulle, vaikka kuinka oon yrittänyt olla "terveellinen".

Hyvää ja rauhallista Pyhäinpäivä viikonloppua kaikille!
 
Seinäkukkanen Täällä Suomessa VL:ssa on mielestäni yksi tosi mukava lääkäri ja hän katsoi Tartossa suunnitellun ohjelman ja kehui, että on hyvin suunniteltu ja että on muutenkin kuullut paljon hyvää klinikasta. Kyllä minulla on aina onnistunut ultrat eri lääkäreillä vaikka en olisikaan heidän klinikalla varsinaisessa hoidossa. Viimeksi vielä lääkäri kirjoitti lausunnot englanniksi ja sitten vaan skannasin sähköpostilla suoraan viroon.

Iines kuulostaa hölynpölyltä tuo sinun julkisen lääkärin mielipiteet. Itse kun mietin silloin kolmatta hoitoa lääkäri sanoi, että meillä mahdollisuudet onnistua hoidossa on n. 5%. Olin jo tehnyt päätöksen että ei sitten jatketa, mutta kun ilmottauduttiin luovutettujen jonoon toiselle klinikalle, sieltä lääkäri vielä suositteli eri kaavalla ja silloin laitettiin ns. kaikki peliin.. No, jälkeenpäin ajattelin et kun hoito epäonnistui, et siinä meni taas rahat ja turhat toiveet ja pettymykset jäi, mutta eipä ainakaan tarvi miettiä ja ihmetellä jälkeenpäin, että olisiko kuitenkin pitänyt.. Itse suosittelen jos haluat toisen mielipiteen niin Felicitasta tai Graviditasta.. (tehän asuitte p.kaupunki seudulla, jos oikein muistan..)

Fiia :flower:

Pekku kysy lääkäriltä siitä Ubikinonista.. monivitamiineista ja B-vitamiinista ei pitäisi olla haittaa.. päinvastoin.
 
Hei,
Ajattelin kysellä teiltä konkareilta hieman "strategisia neuvoja" näiden hoitopaikkojen suhteen. Me ollaan hoidossa yksityisellä (pk-seudulla) ja taisin aluksi olla siinä luulossa, ettei tässä iässä (38/38) ole enää asiaa julkiselle puolelle. Toisaalta, halusimme pian tutkimuksiin ja hoitoihin, joten senkin vuoksi varasin oikopäätä ajan yksityiselle, kun clomi-tie oli katsottu loppuun.

Nyt olen kuitenkin ryhtynyt pohtimaan, että jos näitä hoitoja joudutaan jatkamaan pitkään ja jos julkiselle olisi mahdollista päästä, voisi sinne siirtyä jossain vaiheessa. Säästyisi ainakin monenmonta euroa.

Mutta siis: onko julkisen puolen hoitoihin joku yläikäraja? Riippuuko kunnasta? Tiedättekö mikä pk-seudulla on jonotusaika hoitoihin tällä hetkellä? Ja eikö niin, että julkiselle tarvitaan lähete? Kehtaanko pyytä sitä yksityisen klinikan hoitavalta lääkäriltä? Onko mahdollista esim niin, että olisin jonossa julkiselle ja samalla kävisin insseissä yksityisellä? Sikäli kun tämä nyt menossa oleva puregon yms-avusteinen kierto ei tuota tulosta, on eka inssi vuorossa joulukuussa...

Kiitos, jos ehditte laittaa neuvoja ja vinkkejä!
Voikaa hyvin...
 
Salina, julkisella yläraja on 40 vuotta. Ehdottomasti voit pyytää yksityislääkäriltäsi lähetettä julkiselle, se on aivan tavallista.
Just noin meidän oli tarkoitus tehdä, että inssit yksityisellä odottaessa, ja julkisella sitten ivf jos siihen asti mentäisiin.
Jonotusaika Helsingissä oli puoli vuotta, käsittääkseni se ei saa enempää ollakaan. Tosin tuon puolen vuoden jälkeen olisi vasta ollut eka suunnittelukäynti, enkä osaa sanoa kuinka nopeasti siitä pääsisi hoitoihin - meidän kun ei tarvinnut sitä kokeilla, kun ensimmäinen inssi hormonihoitoineen tepsi. Ehkä joku muu osaa neuvoa?
Mutta siis - ehdottomasti kannattaa pyytää mahdollisimman nopeasti lähete. Sen ajan voi sitten perua jos ei olekaan tarpeen tai jos tuntuu ettei muuten jaksa. Jos hoitoja on käytävä läpi monta, säästyy julkisella pitkä penni.
 
Ja teille jotka vielä piinailette toivottavasti hyvin käy =)=)
Itselläni on välillä usko horjunut kun ei pienintäkään plussaa ole tullut. Nyt Maanantaina alkaa lääkitys IVF:n ja hieman jänskättä kuikahan tämä menee.
Huomenna on kovapvä kun on kaverin lapsen kastajaiset ja me olemme kummeina mieheni kanssa. Olen minä välillä meinannut jo koko asian perua, mutta empä ole sitten kehdannut kun on tullut luvattua. Toivottavasti ei tule mitään romahdusta.
Viikon päästä on sitten muutto uuteen kotiin, että on tässä nyt onneksi muutakin mietittävää.
Ja kova koirakuumekin vaivaa, kun haluaisin nykyiselle koiralle kaverin hankkia. Liekö sekin jotain lohdun hakua tähän lapsettomuuteen.
 
Salina: naikkarilla yläikäraja on 39.:| Jossain muualla voi olla 40 mutta täällä siis 39. Eli en tiedä kuinka paljon yli 38 olet mutta todellakin kannattaa nyt pitää kiirettä. Jos olet täyttänyt 39 ennen hoidon alkua niin eivät hoida. Jos hoito on alkanut, eli esim. punktio on tehty ennen kuin täytät 39 niin toki sitten tekevät mahdolliset pakkassiirrot, mutta ei muuta. Itse täytän 39 huhtikuussa joten meille ei esim. enää sitä kolmatta hoitoa tehtäisi, tosin olen nyt plussannut ja vaikka tämä menisi kesken niin meillä on pakkasessa 8 tai 9 alkiota ja niiden siirtämisessä menee kyllä sinne huhtikuuhun, siitä NKL kyllä pitää huolen. Ja tosiaan meillä meni niin että tammikuussa 2009 meidän lääkäri Felicitaksessa laittoi lähetteen naikkarille, huhtikuussa oltiin ensi käynnillä ja vasta siitä alkoi se 6 kk jonotus! Ja itse asiassa punktio meni marraskuun lopulle eli lähetteestä yli 10 kk!!!
 
Viimeksi muokattu:
Anja ja toivorikas, kiitoksia vastauksista!
Kiirehän tässä tulee! Täytin viime kuussa 38 eli peliaikaa on jäljellä enää 11 kk. Ihan hirveästi ei siis ehdi hoitoja tehdä, mutta hyvässä lykyssä ehkä yhden IVF:n ennättäisi, jos aikataulut menee kuten toivorikkaalla. Taidanpa varmuuden vuoksi pyytää lähetteen naikkarille. Voihan ajan tosiaan perua, jos ei ole enää tarvis. On tässä tullut aika pitkään veroja jo makseltua, joten olisi kiva saada jotain apua julkiseltakin puolelta. ;)

Hienoa, että te molemmat olette plussanneet ja onnellisia odottajia! :heart:
 
Iines, ihanaa, jos päätätte jatkaa. Ymmärrän toki, ettei kenenkään neuvoja kannata kuunnella vaan itse pitää päättää se, miten jatkaa jos jatkaa. Ajattelen vaan sitä ystävääni, joka täällä oli julkisella ja jolla joka kerta julkisella oli lyhyt kaava + Pregnyl. Tekivät vissiin 4 siirtoa ja siirtyivät sitten yksityiselle, jossa heille sanottiin, että ehdottomasti pitkällä kaavalla ja aineet vaihdettiin Menopuriin. Eipä sitten mennyt kun kuukausi+ ja sitten olivat raskaana. Mielestäni on hölynpölyä, että kaikki hormonit ajavat kaikille saman asian: minulla ekassa hoidossa oli Pregnyl ja yksi munasolu saatiin. Seuraavassa hoidossa vaihdettiin Menopuriin ja johan alkoi mennä ihan hyvin.. Jos tämä ei olisi tepsinyt, hormonit olisi vaihdettu taas. Jollekin sopii ymmärtääkseni yksi ja toiselle toinen hormoni. Siksi useampaa kannattaa kokeilla.
Ehkä se julkisen lääkäri ajattelee vähän itseään... hänhän ei ole onnistunut teitä auttamaan ja ehkä osittain siksi kertoo, että mahdollisuudet ovat huonot. Ja jos lääkäri näkee vielä spontaanin raskaudenkin mahdollisuuden niin eikä tällainen mahdollisuus kasvaisi hoitojen avulla?

Seinäkukkanen, toivottavasti ajatukset selkiävät jatkon suhteen. Varmaan tuntuukin raskaalta hakea se uusi lääkäri. Luulisi nyt, että oma lääkärisi voisi ne ultrat hoitaa.

Myy, onnea siitä, että pääsette pian IVF-hoitoihin. Eiköhän ne matkat sitten järjesty tavalla tai toisella. Minä asun Tukholmassa ja käyn hoidoissa Uppsalassa, mutta ei sinne niin usein tarvitse mennä ja hätätilanteessa miehen ei tarvitse olla mukana hoitojen alettua kuin punktiossa, jolloin siittiöt kerätään (tietysti on ihanaa, jos mies pääsee mukaan jokaisella kerralla). Myös punktiossa voi hätätilassa tehdä niin, että mies käy spermanluovutuksessa aikaisin aamulla ja sinä menet sitten myöhemmin päivällä. Ainakin tämä olisi onnistunut meillä.

Solakka silakka, toivottavasti pääsette PASiin huomenna. Ja toivottavasti flunssan oireet ovat jo helpottamassa. En usko, että pieni määrä alkoholia vaikuttaa mihinkään. Täällä peukut pystyssä sinulle. Tervetuloa piinailemaan!!!

Katrin, toivottavasti kastajaiset menivät hyvin! Itsellä on vähän samanlainen olo tuosta plussaamisesta: kun ei koskaan ole tikkuun plussaa tullut niin miettiihän sitä jo että mahtaako se koskaan sitä plussaa näyttääkään.

Tulipa pitkä teksti :ashamed: Hyvää uuden viikon alkua kaikille teille ihanille naisille! :heart:
 
Salina me päästiin julkiselle vaikka olin jo täyttänyt 39, mutta siellä asiat eteni niin hitaasti, että ehdimme ottaa vain verikokeita ja aukkaritutkimuksen, tähän meni puoli vuotta. Säästihän siinäkin muutaman satasen. Sitten kesän yli olis pitänyt odottaa seuraavat puoli vuotta ennen suunnittelun alkua, joten siinä vaiheessa siirryimme yksityiselle. Se puoli vuotta seuraavaan tapahtumaan tuntui aivan liian pitkältä :ashamed:

ON täällä keskiviikkona 10.11. siirtoaika. Mutta ensin aamulla klo 9.00 kuulee onko alkiot selvinneet sulatuksesta. Nyt siis varmuuden vuoksi jo työntelen noita lugeja. Flunssa on täysillä päällä mutta ei kuulemma haittaa siirrossa.
 
Lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 171

maanantaina 8.11.2010


Hoppis73 37/40.....................2.icsi 1.pas testi 18.11
Laura-70 40.........................1. iui, testi ?
Rosmariini -74 35/36.............1.ivf, punktio vko 46
Katrin 38/34...........................1.ivf, lääkitys alkaa 8.1
Soulmama 37/40..................2. ivf, punktio vko 47
pekku 35...............................2.ivf marraskuu
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 1.pas joulukuu
ekavekara- 40+, fel................2.ivf:n 1.pas lokakuu
StellaR 38/45........................5.ivf?
Vesiheinä 39/43....................3.ivf syksy?
Sinivatukka 40/37.................3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi?
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
Sharlin 35/41.......................2. yritys luov. munasoluilla
janetski74 35/35...................4.icsi?
Seinäkukkanen 45.................4.icsi?
Iines-74 36/41......................4.ivf?
Frangipani 35/39...................1 ivf talvi -11
Salina 38/?...........................vielä luomuna puregonin kera
Niiskunen 36/29.....................ivf-suunnittelu?
Hope 35/?.............................pas?
Armi74 36/34........................3.iui?
Miisamari 36/36.....................5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Myy75 35/45..........................clomit apuna, suunnitteluaika?
Hiiripöllö............................ ....3.ivf, jatko?
Fiia 69 41/36 ........................1.icsi, PAS alkuvuodesta -11
Solakka Silakka 41/40............2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?



Plussanneet


Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73.......................... ..... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena................................. ........ (luomu)
Wäinö................................. ...........(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi :n 2.pas) poika syntyi 29.10
meriharakka............................. ......(2.ivf)
jipsis.................................. .............(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko............................... .....(luomu)
wellamo................................. .......(1.ivf:n 3.pas)
karmilla................................ ........(1.ivf)
PetKat.................................. .......(1.ivf)
Liisa34................................. .........(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75................................ .........(1.iui)
wabisabi................................ .......(2.ivf)
Anja73.................................. .......(1.iui)
Miso.................................... .........(1.ivf)
Libby ........................................ ..(1.ivf)
Hysteria................................ .......(1.icsi)
Marinatar............................... .......(4.ivf)
ikäneito70 40.................................(1.iv f/icsi:n 1.pas)
toivorikas-72 38/47................(4.icsi, 6. siirto)
 
Viimeksi muokattu:
Ihan nopsaan vaan...

Iines, ehdottomasti kannattaa kokeilla myös toisia hormoneja! Menopur ja Pergoveris voivat saada ihan eri vasteen kuin Puregon/gonal (jotka ovat samaa kamaa). Tosin meillä ei näyttänyt olevan eroa, kaikki lääkkeet kokeiltu eikä sen paremmin mennyt. Tosiaan suosittelisin käyntiä jollain hyvällä yksityislääkärillä (kandee valita aika tarkkaan kelle menee jos vain yhden lisämielipiteen aiotte pyytää). Meillehän on sanottu myös että luomumahis on aina olemassa (vaikka se tuntuu uskomattomalta kun siittiöthän ei liiku mihinkään!), ja kai se on tottakin kun joillekin niitä ihmeitä tuntuu sattuvan tuon tuostakin. Mutta siis, mäkin todella toivon että te kokeilette vielä ainakin kerran, jonkun lääkärin kanssa joka tosi tarkkaan miettii just teille sopivan hoidon. Eihän teillä ole blastoviljelyäkään kokeiltu? Mun mielestä on ihan törkeää että lääkäri tuossa tilanteessa sanoo että kaikki on kokeiltu! Kun ei todellakaan ole! ONhan se nähty että osa plussaa vasta tyyliin yhdeksännestä alkionsiirrosta, teillä on siihenkin vielä pitkä matka, ja ihan hyvät mahikset kun kerran hyviä alkioita saatte aikaseksi.

Naikkarista: mun kaverille kävi niin että lähete tehtiin helmikuussa, ensitapaaminen (kesätauon jälkeen) elokuussa, tutkimuksiin meni koko syksy ja vasta tammikuussa joulutauon jälkeen pääsivät ivf-jonoon (joka siis kesti puoli vuotta, eli tulikin jälleen kesätauko), ja eka hoito vasta elokuussa, eli 1,5v lähetteen jälkeen! Tuota olisi tietty hieman nopeuttanut jos olisi perustutkimukset tehtynä yksityisellä etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
Solakka Silakka, paljon peukkuja että alkiot olisivat sitkeitä!
Itsellä jotenkin tylsä olo. Alustava kalenterista arvailu näyttäisi siltä että pieleem mennään seuraavallakin ovulaatiolla.
En käsitä miten klinikoiden ei kannattaisi pitää viikonloppuisin yhtä solulaboranttia töissä!
 
Hoppis73 Kastajaiset menivät sitten hammasta purren. Tilaisuus oli tosi kaunis ja koskettava ja vauva oli ihastuttava.
Itku tuli sitten kotimatkalla. Ja jälleen sain todeta että on minulla vaan ihana mies.
Minulla pari pvää vapaata joten yritän saada tätä kotia pakettiin, tosin eksyin sitten tänne ihan hetkeksi vain ;)
 
Iines, niin Puregoniahan minäkin tuolla aikaisemmin tarkoitin vaikka Pregnyl-irrotuspiikistä puhuin. Menee kaikki lääkkeet sekaisin, kun on tässä kuukausia tullut tahkottua enemmän lääkkeitä sisään kuin koko 37-vuotisen elämän aikana yhteensä :whistle:. Siinä yksityisessä on vielä yksi hyvä puoli: asioita alkaa tapahtua vähän nopeampaan tahtiin, mikä on mielenrauhan kannalta hieno asia!

Solakka Silakka, minullakin peukut pystyssä pikkueskimoille =) Nyt olen unohtanut jo, että montako alkiota sinulla siellä pakkasessa olikaan? Tulethan sitten ilmoittelemaan, miten meni?

Ekavekara, nyt tosi tyhmä kysymys, mutta eikö ovulaatiota voi millään siirtää, jotta pääsisi jatkamaan hoitoja? Onhan nyt tosi tyhmää, jos kuukausia joutuu odottamaan siksi ettei ovulaatio osu klinikan aukiolopäiville.

Katrin,tiedän tunteen. Meillä oli 1,5 kuukautta sitten veljeni pojan ristiäiset, jossa oltiin kummeina. Tuntuu, että itkettäisi toisen onni :ashamed: Vaikka eihän se toki sitä ole, oma epäonni siinä surettaa.
 
Mun plussat vaihtui tiputteluvuotoon ja veritestissä ei näkynyt raskautta:'(
Itkukaan ei tule,olen niin pettynyt näihin hoitoihin ja kamalan väsynyt.
Voimia teille jotka taistelette saadaksenne tyhjän sylin täyteen,minä en nyt sitä saanut:'(
Palaan joulun jälkeen kuvioihin,pakkasessa on vielä jotain jäljellä....
 
Voi Fiia olen pahoillani! :'( Tuntuu varmaan todella pahalta, kun ensin oli jo toiveita plussasta. Voimia sinulle ja :hug: Itke paha mieli pois. Onneksi teillä on kuitenkin pakkasessa huuruneniä, taistelu jatkukoon!

Sharlin meillä kans isäntä tuhahti aika voimakkaasti, kun kuultiin tuo Tuksu-uutinen. Kaikenlaista...

SS toivotaan, että huurunenät heräävät voimakkaana siirtoon!

Täällä edelleen odotellaan menkkoja, että pääsis aloittaa pistelyn...
 
Voi fiia olen pahoillani :'( miten surkeaa, varsinkin kun ensin lupaili plussaviivojen kanssa. Ehkä selkeä nega olisi kuitenkin reilumpaa saada kuin epävarma plussa. Mutta toisaalta se kertoo, että yritystä on kai ollut. Vaikka ei se yritys riitä vauvaan saakka. Voimia sinulle joulun yli ja toivotaan että sieltä pakastetuista löytyy tosi sissi.
 
Voi Fiia, tosi ikävää kuulla! :'(. Varmaan on pettymys kauhea! Olen tosi pahoillani puolestasi. Voimia PASin odotteluun!

Solakka Silakka, onnea sulatukseen, toivottavasti tulee tästä eteenpäin ainoastaan hyviä uutisia!
 
Heippa taas!

Kiitos teille kommenteista.

Seinäkukkanen kiva kuulla myös susta. Onpa kumma kun se sun lääkäri ei ole mitään vastannut. Josko se viesti onkin kadonnut johonkin nettiavaruuteen? Kerrothan kuinka asiat etenee?

SS musta kanssa oli aika outoa siltä lääkäriltä edes mainita spontaanin raskauden mahdollisuudesta. Kyllä varmaan on sellaisiakin ihmeitä joskus jollekin tapahtunut, mut ei näillä tuureilla tosiaankaan. Peukkuja pitelen huomenna!

Sharlin kyllä me varmaan vielä haetaan se toinen mielipide yksityiseltä jossain vaiheessa. Kun nyt saa nää muut jutut hoideltua... Kun vaan osais päättää mihin menis (muistit väärin, en ole pk-seudulta). Joko teillä on se siirto ensi viikolla? Mä elän niiiiin mukana sun tilanteessa.

Hoppis kiva kuulla et sun kaverilla onnistui kun kaavaa muutettiin. Mun tuli jotenkin samantyyppinen tunne siitä lääkärin puheesta, et kun hän ei onnistunut, ei muutkaan onnistu. Onhan täälläkin nähty, et joillain tehoaa yks lääke ja toisella toinen.

Miisamari mistähän senkin sit vois tietää, mihin yksityiselle kannattaa mennä? Vaikea on ihan sokkona päättää, ellei hintaa katso. Sepä se, sattuuhan niitä ihmeitä joillekin, mut ei tänne. Meillä ei ole mitään vikaa löytynyt kummastakaan, mut eipä silti ole tärpännyt.
Ei ole kokeiltu blastoviljelyä, kun ei ne julkisella ala noita muutamaa hassua viljeleen. Saalista pitäis olla huomattavasti enemmän, et siihen ois lähdetty. Kiitos tsemppauksesta!

ekavekara harmi kun ajoitus ei osunut kohdilleen. :hug: Mulla on taas mennyt ohi, miksette kokeile ensi kierrossa lääkkeellistä, saisi osumaan kohdilleen?

fiia pahoittelut

Tsemppiä myös muille vaiheisiinne!

Mun on jotenkin nyt kauheen vaikea muistaa teidän kaikkien vaiheita, kun itellä ei ole mitään sillä saralla tekeillä. Käyn vaan nopeesti lukasemassa, kommentoin jos jaksan ja pyörähdän taas takaisin muihin aatoksiin. Sorryt siis siitä, etten ole mukana jokaisen joka vaiheessa :ashamed:
 
Meidän kaksi pientä alkiota olivat kuukahtaneet eilen heti sulatuksen jälkeen. Sitten oli otettu se viimeinen sissi pakkasesta ja kaveri oli yrittänyt todella kovasti ja lähtenyt jakautumaan vain toiselta puoleltaan, mutta oli rassukka ollut tänä aamuna niin surkean näköinen, että ei kelpuutettu siirtoon, vaan sinne meni roskiin meidän viimeinenkin "hedelmä". :'(

Juteltiin pitkään hoitajan kanssa ja hienovaraisesti hän sanoi, että minun ikä on tässä valitettavasti se huonontava tekijä. Meille on kahdessa ivf:issä saatu todella hyvin n. 15 hedelmöitynyttä solua, mutta toisena päivänä ei ole ollut enää yhtään top-alkiota. Totuutta on nyt katsottava silmiin, emmekä taida sitä 3. ivf:iä enää tehdä. Kun ei olla kroisoksia, niin nekin rahat tullaan säästämään luovutettuihin munasoluihin. Hoitajan mukaan sillä hoidolla meidän mahollisuudet olis paljon paremmat. Tosin muistutti että kyllä ne miehenkin siittiöt vaikuttaa alkion laatuun.
Sijaisperheeksi emme lähde koska olen itse ollut sijaislapsena ja nähnyt ne sijais- ja omien vanhempien väliset riidat ja adoptioon emme lähde pitkien byrokraattisten prosessien takia. Luovutetuissa soluissa on kuitenkin monta kysymystä jotka käytävä itsensä ja miehensä kanssa perusteellisesti läpi. Toisaalta ehkä turhaa tuhlata liikaa aikaa nyt siihen saanko omilla geeneilläni lasta. Mulle on jäänyt tuolta luovutettujen palstalta mieleen erään hlön sanat, että saatuaan lapsen syliin, hän mietti miksei alkanut hommaan jo paljon aiemmin.

Nyt siirryyn taustalle miettimään vähän tulevaa. Ihmeellistä, miten en ole tämän enempää poissa tolaltani, toisaalta onhan tuo suunnitelma b ollut jo yli puoli vuotta mielessä. Nyt tuntuu melkein helpottuneelta. Voin vähän aikaa ajatella muitakin juttuja elämässä kuin ovispäiviä ja hoitoaikatauluja. Vauvahaavetta en kuitenkaan hautaa vielä, ei kai sitä koskaan voi tehdäkään?

Parempaa onnea teille palstasiskot! Pitäkää kiinni unelmastanne! :heart:
 
Solakka Silakka voihan itku, ei sitten huurunenät jaksanu taistella. :( Miettikää rauhassa, tuo luovutetut solut ei kuulosta ollenkaan huonolta suunnitelmalta. Toivotaan, että suunnitelma selkeytyy ja pääsisitte vielä jatkamaan.
 

Yhteistyössä