35+ Lapsettomat

Polkkaseni, täällä ei niin yhtikäs mitään tuntemuksia! Tänään vuorossa viides Gonal-f -pistos (225 IU), toivottavasti nyt jotain vaikutusta sentään on noilla piikeillä, koska missään ne ei kyllä tunnu. En toki väitä, että haluaisinkaan kokea turvotusta ja muuta ikävää sivuoiretta, mutta alkaa tässä epäillä, että tapahtuuko mitään... No, huomenna aamulla ultra, sittenpähän selviää.
 
Voi, äh... Jospa se Synarela onkin toiminut liian tehokkaasti ja sen takia tuota Puregon-annosta nostettiin noinkin paljon aiempaan nähden.

Hitto kun tässä on ihan tietämätön perjantaille saakka... :( Pelottaa että siel on nyt pari hassua munista, kun jarru on ollut liian kova.

Ja sössivät NKL:ssä nyt jo toisen kerran ihan perusjutuissa: mun resepteillähän ei edes saa Puregonia niin paljon kuin uusi annos edellyttäisi! Viimeksi olivat katsoneet väärin mun kierron pituuden ja sain sitten sitä jälkipitäen selvitellä. Hitto mitä sekoilua... Suututtaa. Sinänsä tän kaiken vois sietää, mutta kun asioiden korjaaminen ja selvittely on jälkikäteen todella hankalaa - puhelinajalla ei pääse läpi eikä jonotussysteemi ole käytössä.

Onpa hyvä aika alkaa nyt tällaisia surkutella... Mut ei mahda mittään, tuli vaan ihan patka olo ja ajattelin että josko helpottais kun tän tänne pullautan. :(

Armi tunnut onneksi olevan paremmissa käsissä. Toivotaan sulle munaisaa tiistaita!
 
No niin, seitsemän follia siellä möllötti, tasakokoisia, kaikki noin 13-14 mm. Varattiin sitten aika ens maanantaiks punktioon. Saan ottaa kotona jo esilääkityksenä Panacodin ja Opamoxin. :) Naureskeltiin hoitajan kanssa, että mies voi sit kantaa mut toimenpiteeseen...

Polkka, mä en tajuu mitään noista sun lääkitysmeiningeistä, mutta toivottavasti hommat toimii kaikesta sähläyksestä huolimatta siellä päässä.

Oli aamulla kauhee ruuhka siellä sairaalassa. Lääkärikin oli hermona, kun oli kuulemma varattu kolme potilasta yhdelle ajalle! Tiedä, vaikka siellä odotushuoneessa olis jotain palstalaisiakin istuskellut?
 
Kylläpäs täällä tulee nyt harvakseltaan pistäydyttyä. Toisaalta kun ei oo mitään tapahtunukaan niin ei oo kauheesti kerrottavaakaan.
En kyllä tiedä pistääkö noi zumet ja luget hermot kireelle vai tämä tilanne yleensäkin. Tuntuu etten mitään muuta tee kun tiuskin ja äyskin ja sit kohta hoksaan iteki, että jopa tuli taas pamahdettua mitättömästä :eek: No jospa tämäkin tilanne laukeis kun huomenissa tietää pääseekö siirtoon. Eli uneton yö tiedossa:LOL:
 
Jenksula peukut pystyssä täällä, että siirtoon pääset :wave:
Armi hyvältä vaikuttaa teidän follitilanne!
ON Vatsakipu loppunut, mutta järkyttävä päänsärky alkanut johtuu varmaan lugeista. Muutoin ei mitään tuntemuksia, vai pitäisik niitä ollakkaan. Koska te jo tämän läpikäyneet olette testailleet ekan kerran? Ei millään jaksaisi odottaa kahta viikkoa :)
 
Kiitokset Moto76 itellä ei näin peruspositiivisnegatiivisena odotukset kauheen korkeella ole. Jokuhan tässäkin mättää kun on tähänkin asti mättäny :LOL:
Tuo kahden viikon odotus on itelle ehkä se kiduttavin. Kuinka keksiä päiviks pitkiks tekemistä ja muuta ajateltavaa nyt kun työttömänäkin on :snotty:
 
Meillä 11 munasolua joista hedelmöittyi vain kolme. Muut olivat raakoja tai hedelmöittyi epänormaalisti. Kolmesta kaksi hyvää 8 soluista siirrettiin kolmantena päivänä ja yksi laiskasti jakautuva meni roskiin.

Meillä munasolut olivat tässä hoidossa hyvin erikokoisia ja siksi osa jäi raaoiksi.
Onneksi täällä on muilla parempi tilanne.

Terstipäivä on 26.9. Viimeksi sain vahvan plussan jo ennen varsinaista testipäivää ja aijon nytkin testata jo pari päivää aikaisemmin.

Lasketaanko piinapäivät alkionsiirrrosta vai punktiosta?
 
Eva mennään aika samoissa, mulla on testauspäivä 24.9, mutta ajattelin kanssa testailla jo aikaisemmin. Tosin, kun en ole koskaa saanut kahta viivaa, en tiedä kuinka monta päivää aikaisemmin uskaltaa testailla.
Piinapäivistä en ole varma, mutta luulisin että niitä lasketaan alkionsiirrosta.
 
moikkaus tänne naiset! oon käynyt tsekkailemassa teidän kuulumisia mutta en ole jaksanut kirjoitella.. töissä on ollut koko syksy massiivinen kirjoitusurakka enkä ole jaksanut ylimääräisä naputella..
meillä olis tulossa (peukut ja varpaat pystyssä!!) eka pas ever. tai siis on pieni mahdollisuus että päästään siihen, kun yksi alkio vaan saatiin pakkaseen 3 iscistä ja tämä oli siis eka pakkaseen koskaan saatu yksilö. oon aloittanut zumrenonit, kortisoonit ja aspiriinit, 3. päivä meneillään. tuntuu jotenkin tosi turhauttavalle syödä näitä mömmöjä, kun luin zumeista listaa sivuvaikutuksista ja muista vaikutuksista ja huh mitä myrkkyjä tuoteselosteen perusteella.. ja kun on kuitenkin aika epätodennäköistä et siirtoon päästään. tai siis että ihan oikeasti se yksi alkio selviäisi sulatuksesta ja jatkaisi elämäänsä.. mut mitäpä sitä ei tämän unelmansa suhteen tekisi. Mulla on ultra kp 10, miltä silloin pitäisi limiksen näyttää? se kai siinä passin ultrassa on olennaista? onko teille muuten tullut zumeista sivuoireita?

polkka teillä ihme lääkesekoilut kyllä on siellä.. toivottavasti hommat selviää.

eva meillä oli viimeks sama tilanne et oli tosi erikokoisia muniksia ja kans 9 munasta vaan 3 oli kypsää.. tylsää kyllä toi että kaikki kasvaa eri tahtia.

mut tämä nyt oli vaan pikainen moikkaus et hengissä ollaan ja hengessä mukana :) Toivon odotus jatkuu ja jatkuu.. ehkä Vaasan keskussairaalaan sit seuraava yritys jos meidät sinne vielä joskus ottavat (oon soitellut ja ehkä tän vuoden puolelle saataisiin suunnittelukäynti vihdoinkin!)
 
Noh nih, siirrossa käyty. Kahdesta alkiosta toinen selvis joka sit oli hienosti ja siististi jakautunu kaheksan soluiseksi(?) Tämä pieni pää tuottaa nyt kaikenmaailman ihmeelisyyksiä kuten heti sairaalalla alkiohan tuli pois kun vessassa kävi :ashamed:
Oli muuten aika jännä tunne istua siellä odotushuoneessa. jotenkin oikein näki kuinka ihmisten päällä leiju puhekuplia 'miksihän nuo on täällä? Mikähän niillä on vikana ettei luomusti onnistu?' Enkä kiellä ollenkaan samainen puhekupla vamaan leiju minunkin päällä. Ai miten niin ois utelias tietämään kaikkee :whistle:
No nyt sit alkaa se pisin odotus ja jännitys... Tarttee varmaan lähtee siänimettään pois miettimästä :)
 
Kiva Myy kuulla susta! :) Kp 10 limiksen pitäisi olla jo selvästi paksenemaan päin. Olisko se jotain 7-8 mm, kierron pituudesta riippuen..? Jaksuja!

Toivottavasti Jenksula lähit mettään. Siellä aina mieli lepää.

ON. Lääkesotkut selvitetty. Nyt täällä vain o-do-te-taan perjantain ultraa.
 
Vain kuusi munaa kypsymässä ja kaikki pienen pieniä. Vaste puolet huonompi kuin viimeksi lyhyellä kaavalla (silloin tuli 11 solua ja 4 siirtoa ihan hyvälaatuisilla alkioilla).

Oma epäilykseni on, että ne sumut olivat liikaa mulle, vaikka voihan tässä olla sattumaakin pelissä. Punktio nyt joka tapauksessa siirtyy. Ihan paskaakin paskempi olo ja motivaatio piikittelyyn pyöreä nolla. :ashamed:
 
Polkka Jospa sinun pienenpienet ottais vielä loppukirin :hug: Voin vaan kuvitella kuinka nolla olo sulla on.
Vaan niin on nolla olo täälläkin. Tekis mieli jo nakata noi mollukat nurkkaan ja soittaa uus aika PAS:n. Tää siirto on niin menetetty ettei oo tosikaan. Onhan nyt sentään jo pp2 menossa :ashamed: . Mielikin on niiiin tuuliviiri eilen kilahdin ihan olemattomasta ja sit hetken päästä menen ja lauleskelen kunnes taas näkyy punasta ilman aihetta ja PAM!! Jos joudutaan me naiset kestämään näitä piikittelyjä sun muita niin kyllä on meidän miesressuillakin kestämistä :snotty:
 
Jenksula kiitti myötätunnosta. :) On tää kyllä niin tunteiden vuoristorataa.

Piti vielä tulla tarkentamaan, että eniten mua korpeaa nyt siis se, että olen pumpannut itteeni hormoneja enemmän kuin koskaan, loppupeleissä varmaan jotain 2,5-3 kertaa niin paljon kuin viimeksi. Silti lopputulos tämä. En usko että mulla nyt vaihdevuodet rysähti puolessa vuodessa päälle. Harmittaa kropan puolesta. Suututtaa että joudun sotkemaan sen systeemejä näin, ja ehkä ihan turhan takia.
 
Polkka Mulle kävi vähän samalla lailla sinun kanssa. Söin e-pillereitä ennen piikityksiä eli pillerit toimivat kanssa vähän jarruna. Mun lääkäri pidensi vaan piikittelyä 4 päivällä ja tulos oli sitten ainakin omasta mielestä tosi hyvä 8 solua, 7 alkiota! Eli älä heitä vielä kirvestä kaivoon, munikset voivat ihan hyvin vielä kasvaa, kun saavat vaan aikaa. Mulla follit kasvoivat keskimäärin vähän yli millin päivässä.
Jenksula tiedän tunteen, täällä pp 6 ja mielialat heilahtelevat maasta taivaaseen... oikeastaan mua pelottaa koko testaaminen, koska nyt voi edes vielä ajatella, että toivoa on. Pelkään ihan mahdottomasti negan tulemista ja miten siitä selviää.
 
Moto76 se kai tässä eniten suututtaakin kun se testaaminen pelottaa. Toisaalta haluais itekin herätellä pienä toivon kipinää, että jospa sittenkin. Mutta sit taas tuntuu ettei anna itelleen edes sitä mahdollisuutta tuohon ajatteluun ettei negasta sit MUKA pety. Pettyyhän siihen kuitenkin vaikka asennoituis kuinka. Onhan se jo huomannu kun on testaillu menkkojen myöhästyessa asenteelle "tiedän ettei siellä mitään oo" ... ja silti pettymys on ollu valtava kun siellä ei todellakaan oo mitään.

halooo :stick: herää pahvi ... (<- tarkotti tuon itselleen)
 
Jenksula kiva huomata, etten ole ainut pahvi :LOL:
Oireita, niin no voi tietysti olla että kuvittelen... mutta pari päivää on ollut etovaa oloa (luget) ja jännästi on nyt myös nipistellyt tuosta keskeltä vatsaa siis kohdun kohdalta ei munasarjojen. Tänään on ilmaantunut pientä viiltelyä häpyluun kohtaan. Juu elikkä vaikka kuinka päätin, etten kuuntele kroppaani niin sitä täällä ei muuta tehdäkkään:stick:
 
Mä oon niin untuvikko näissä hoidoissa... Mulla kun oli 7 follia, luulin, että tilanne on ihan ok? Onko Polkan kuus sitten ihan huono tulos? Vai onko ongelma se niiden pienuus? Kuinka isoja niiden pitäis olla missäkin vaiheessa? Eiks ne voi kasvaa vielä ihan hyvänkokoisiks? Apua, en tajuu mitään. Olisko jossain joku tukiopetuspalsta...? ;)

Eva, Jenksula ja Moto, jaksamista teille piinailuun. Älkää nyt olko niin lohduttomia! T. nimim. Pessimisti ei pety... Mä tuun olemaan NIIN samanlainen, vaikkei pitäis.

(.) Viimeiset Gonalit ja Orgalutranit pistin tänään. (Phuuh.) Se Orga on kyllä epämiellyttävä pistos, kirvelee vielä 10 min kuluttuakin, prkl. Ei mitään muuta sivuoiretta toistaiseksi paitsi kirkas limavuoto. Kohta alkaa jänskättämään maanantain punktio.

Kerron vielä kevennyksen. Olin päättänyt, että jos töissä joku kysyy, miks oon poissa kolme päivää, sanon, että mulle tehään pieni kirurginen toimenpide, eikä sit varmaan kukaan kehtaa kysyä enempää. No, eka, jonka kanssa tuli puhetta, kysyi heti reippaasti, että jaa mikäs toimenpide?! Heh, se siitä suunnitelmasta. Kerroin sitten, kun oon aika huono noissa valkoisissakin valheissa. Kavereitahan me ollaan kuitenkin. Sitten myöhemmin juteltiin siitä, että mitä olisin voinu sanoa, eli keksittiin intiimejä kirurgisia toimenpiteitä... :D Kaveri ehdotti, että voin sanoa jatkossa, että oon menossa peräaukon valkaisuun (facebookissa oltiin nähty uutinen tällasesta "muotivillitykestä" joku aika sitten)!! Meinasin ajaa ulos moottoritieltä, kun hihiteltiin ajatukselle siitä, miten ihmisten naama venähtäis, kun kertoisin tästä mun toimenpiteestä! Vois asiakkaillekin ilmoittaa, että oon pari päivää poissa tällaisen jutun takia. Hihii. Joo, olihan se kellokin aika paljon jo, mutta oli se vaan hassu mielikuva!

Näihin mielikuviin, näihin tunnelmiin. Hyvää viikonloppua , älkää tökkikö itseänne pahasti silmään kepeillä!
 
Mä oon kans kuullut tuon peräaukonvalkaisemisjutun... Ja joo, Armi: eniten mua siis nyppii se, että pumppaan näitä hormoneja isoja määriä (350 iu päivästä toiseen, selvästi enemmän kuin viimeksi), ja kuitenkin soluja on vain puolet viimekertaisesta. Pieni koko ei kai sinänsä vielä merkkaa mitään, kunhan solut olisivat tasakokoisia ja lähtisivät kasvamaan tasatahtiin.

Jos alkioita saadaan samassa suhteessa kuin viimeksi, niin me päästäisiin tällä määrällä yhteen tai kahteen siirtoon. Mutta eihän sitä voi etukäteen tietää, tää on tällaista arpajaishommaa alusta loppuun.

Tsemppiä Armi sulle noihin viime hetkiin! Toivotaan että punktio on sulla helppo (mulla oli).
 
Tulinpas nyt heittämään tännekin oman arvioni. Muniksia juilii siihen malliin, että vuoto melkovarmasti alkaa viimestään pp10 ellei jopa 8 tai 9.
Jos tästä nyt jotain positiivista etitään niin mies on tälläkertaa enemmän mukana koko systeemissä kun ICSI:ssä. Tai siis niinkun kiinnostuneempi miltä tuntuu. Kyllä ICSI:ssäkin tuli lääkäreihin aina mukaan. Eilen kun kerroin näistä juilimisista näki kuinka se petty, koita tässä nyt toista lohduttaa kun itteensäkin v*****aa :S
 
Päivittelin jotain. Evan kohdalle en äkkiseltään löytänyt tietoa siitä, monesko hoito ja oliko ivf vai icsi.

1. SYKSYN PIINAILIJAT (A–Ö) :vampire:
Armi74 36/35................... 1. ivf 9/2011
Hemuliini 77.....................
Jenksula 37/?................... 1. icsi
Moto76............................ 1. ivf 9/2011 testi 24.9.
Polkka 37/34.................... 2. ivf 9/2011
Sharlin 35/41.................. 3. ivf/icsi (?) luovutetuilla
Eva71............................. ? ivf 9/2011 testi 26.9.

2. TAUSTALLA (A–Ö) :whistle:
Aleksa2 35/53.................
Arielle75 35.................... 4. ivf/icsi?
Carinna 38/34................. 3. icsi:n 1.pas?
Ekavekara- 40+, fel......... 4. ivf 1. pas 5/2011?
Elleni ?/50+....................
Fiia 69 41/36 ................. tilanne..?
Hope-75 35/?................. 1. pas 2/2011; jatko?
Katrin 38/34................... 2. ivf, jatkoon luovutetuilla..?
janetski74 35/35............. 4. icsi?
Laura-70 40.................... 1. iui; tulos..?
Miisamari 36/36.............. 5. icsi, seur. lahjasolut?
Minska 38/?.................... 4. icsi
Myy75 35/45.................. 2. ivf (1. icsi) 5/2011; jatko?
Niiskunen 36/29............. 1. ivf vk13/2011
pekku 35........................ 2. ivf 1.pas 24.2.
pepponen ...................... 2. icsi
Piitu75 35/?.................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Rebec 37/43................... 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1. ivf?
Rosmariini -74 36/37....... 2. icsin 6/2011
sico 37/39...................... 1. icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Sintu74 37/36................. 3. ivf 6/2011; tilanne..?
Solakka Silakka 41/40...... 2. ivf, nyt luovutettuihin soluihin?
Vesiheinä 39/43............... 3. ivf?

3. PLUSSANNEET :popcorn:
Tikru70, tyttö 22.8.09............ 3. ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5. icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3. icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1. ivf:n 1. pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1. ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3. ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............. 1. siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3. icsi
tyhmäblondi73....................... 1. ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2. icsi
Möhkö-72.............................. 1. ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................... luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis 40+/?............................. luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo.................................. 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................... 1.ivf
PetKat..................................... 1.ivf
Liisa34..................................... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................... 1.iui
wabisabi.................................. 2.ivf
Anja73.................................... 1.iui
Miso........................................ 1.ivf
Libby....................................... 1.ivf
Hysteria................................... 1.icsi
Marinatar................................. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40, poika 3.8...... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa
++++ 2011 ABOUT PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ ++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
Hiiripöllö................................ 4.ivf:n 1.pas
Sointu2010............................ 2.icsi (icsi-stimulointiyrityksiä monia)
Porina 38/?............................ clomit
MariAnne-S 40/37................... 6. ivf:n jälkeen, luovutetuilla
Toivorikas-72 39/48................ 4. icsin 3. pas 5/2011
Uttinen ?/?............................. 1. ivf
Chloe70 40/43........................ 3. ivf:n 2. pas keväällä
Iines-74 36/41....................... luomusti 3. ja 4. ivf:n välillä
Engeli 40-/40+....................... 2. icsi 5/2011
Seinäkukkanen 45.................. adoptioalkion siirto
Ninnatar 36/32....................... ???
Hoppis73 37/40.............. 3. ivf/icsin 1. pas 5/2011
Heidari 36/47......................... 1. ivf:n 1.pas 6/2011
StellaR.................................. 5. ivf:ää odottaessa, luomusti
Marjaana71 39/?.................... 2. ivf 6/2011
 
Onpa onnellinen ja helpottunut olo! Punktio meni helpommin, kuin olisin ikinä kuvitellut! Eniten oikeastaan sattui kanyylin ja levittimen laitto! Puudutus oli vain pikkupistos, ja muuta pistelyä ei tuntunu ollenkaan.
Mahtavaa oli myös se, että saaliiksi saatiin yhdeksän solua, eli vielä oli kasvanu lisää kaks pienempää follia. :) Voihan olla, että ne pienet on raakoja, mutta ainakin oli ne seitsemän isoa tasakokoista.
Olin kyllä aika pöllyssä sen toimenpiteen jälkeen ja torkahtelin toipumishuoneessa tunnin verran. Vähän mahaa pakotti, ja sain sitten vielä Litalginia iv. Nyt on tosi hyvä olo, mitä nyt vähän vielä heitättää... Yritän nyt kuitenkin juoda paljon, ettei tulis turvotuksia ainakaan nesteen puutteesta.
Keskiviikkona sitten nähdään, miten meidän solut ovat yhtyneet ja kasvaneet... Jännää.
 
ON pp 10 ja menkat alkoivat jo nyt! Hiukka ottaa päähän ja kamala flunssakin vielä. Ei sitten onnistunut ekalla kerralla, mutta onneksi on 6 alkiota pakkasessa ei kai auta muu kuin siirtää katseet tulevaisuuteen, kun jaksaa taas... Mitenköhän pitkä tauko pitää olla ennen passia?
 

Yhteistyössä