35+ Lapsettomat

Kaikkee sitä pitää. Käytiin illalla vielä kaupassa ja kun ei apteekki enää auki ollu ostin sit kaupasta sellaseen RFSU:n liuskatesti jutun. Pitäähän se nyt joka päivä testata kun testaamaan on alettu :p Noo illalla lueskelin nettiä ja en nyt sit tiiä miten tuohon testiin suhtautuis. Eilen siis tein sen selkeen haamun iltapäivällä apteekin omalla testillä. Ja nyt aamula tuolla kaupan testillä no, vois sanoo että siinä on haamu, ei sitä mitenkää tihrustaa tarvii että sen näkee mutta tuolla taas puhuttiin, että toisinaan toi näyttäis selkeen viivan paikan vaikka ois nega :O noo huomiseks pitää hakee apteekista taas kunnon testi. Katotaan sit millanen tulos lääkäriin soitetaan :D
 
Aiiivan uskomatonta. Osa on varmaan muista ketjuista lukenutkin mutta tänä aamuna napsahti vahva plussa jo ennen testiviivaa :heart: Vähänkö voi ihmisellä olla epätodellinen olo. Ei niinku usko ei sit millään. Sitä on niin asennoitunu siihen ettei meikäläiselle moista onnea suoda. Tosin kaikkihan on vaakalaudalla niin kauan kun lapsi syntyy mutta tietääpähän ainakin, että voi raskautua. Soittelin tänään TAYS:n ja en meinannu edes osata sanoo mikä testin tulos oli :D
On tää vaan niin ihmeellistä.
Nyt toverit tassuset tänne, tästä lähtee tämän ketjun plussa-aalto ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Armi74 ja Polkka
:wave: Tervehdys maaliviivan tältä puolen :wave:

Terve "Sisu"-poikamme syntyi raskausviikolla 38+3 keskiviikkona 28.9 klo 15:33 ja päätti siten seitsemän vuoden odotuksemme. En missään vaiheessa hyvin mennyttä raskautta uskaltanut ajatella tämänhetkistä elämää ja sen ihanuutta etukäteen. Lapsettomuus lyö leimansa, ja siksi kiitänkin yläkertaa tästä mielettömästä lahjasta, jonka vihdoin saimme. Ei sovi kuitenkaan unohtaa kiittää julkista terveydenhoitoa ja sen ammattilaisia Tyksissä. Ilman hoitoja tässä ei oltaisi...

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja onnittelut jokaikisestä plussasta, iloiset uutiset onnistumisista vievät jokaista palstalaista eteenpäin, vaikka välillä epätoivon aallonpohjasta meneekin aikansa, ennenkuin sen tajuaa. Kiitos kaikille mut muistaville tuesta ja ymmärryksestä - toivottavasti osasin itse antaa jotain takaisin.

Lämpimin ajatuksin,
vihdoin lapsellinen, mutta syvänsinistä lapsettomuuden arpea sydämessään ikuisesti kantava F
 
Aika kuluu niin nopsasti! Tuntuu, että ihan justhan Frangi oli vielä meidän listoilla...
Onnea!

Mulla huomenna pp10 ja testit polttelee kaapissa... Argh, kun joka toinen tunti tuntuu, että jee, kohta kyllä testaan, ja joka toinen tunti, etten haluu, ettei tarvi pettyä. Katotaan, kuinka hermo pitää.
 
Onnea Frangi pojan syntymästä! :flower: Kyllä se vaan on aina suuri ihme, kun vauva syntyy, varsinkin meillä, jotka joutuvat kulkemaan kivisemmän tien.

Evalle ja Jenksulalle onnea plussasta! Toivotaan, että raskaudet menevät hyvin loppuun asti.

Tsemppiä muillekin hoitoihin! Polkka, kyllä rupu-alkiollakin voi raskautua. Kaverille oli kans sanottu, että hyvin pieni mahdollisuus kun laittoivat rupu-alkion, ja terve poika siitä syntyi, minun kummipoika. :heart:

Mukavaa syksyn jatkoa!
 
Hermo piti tähän asti. Nyt vaan tuli yhtäkkiä sellanen olo, että vois vaikka testata... Apteekin halpistestiin tuli hailakka, mutta selvä viiva! (Ohjeen mukaan viiva kuin viiva, hailakkuus vain merkki vielä alhaisesta hormonitasosta, testi tulee uusia 2 pv kuluttua.) Omg. Yllättävän vaisu olo, vaikka eka viiva, minkä oon ikinä nähny. Kai sitä on väkisinkin vain hyvin varovasti onnellinen. Epäuskoinen olo samalla, niinkuin kai tällä palstalla yleensäkin tässä vaiheessa.
Kalliimpia testejä on vielä pari kaapissa, huomenna sit taas...
 
  • Tykkää
Reactions: Polkka ja Sintu74
Hienoa, :flower:Armi:flower:!! Sinäkin sitten. Toivotaan että plussa pysyy ja vahvistuu!

Minä täällä olen jo muutaman päivän ollut ikävän tietoinen siitä, että tärppiä ei tullut. Veritestissä käyn sitten ensi viikolla kun julkisella se pitää kuitenkin aina ottaa. Ehkä joskus vielä pääsen junaan minäkin, tai sitten en. Aika näyttää.
 
Pikkasen hermostuttavaa tällainen haamuilu. Tein sit eilen testin, jossa vielä haamumpi haamu, mutta haamu kuitenkin. Ja tänä aamuna vielä haamuakin haamumpi. Ei nyt kauheen hyvältä vaikuta.
Lisäksi tuntee ittensä hulluksi pakkotestailijaksi... Ihan kun tällä testailulla olis mitään merkitystä...
Ei kun lisää testejä ostamaan. :(
 
Armi täällä toinen pakkomielteinen. Toistaseks on jääny siihen neljän päivän putkeen mut tänään menossa apteekkiin.
Polkka, ei minua vaan mihinkään veritestiin käsketty kun plussaa soittelin vaikka julkisella oon :eek:
 
Jenskula, mulle sanottiin Taysissa, ettei ne tee veritestejä. Tosin mulle sanottiin myös, ettei ne yleensä ikinä siirrä kahta alkoita, mutta kun lukee näitä viestejä täällä, kuulostaa siltä, että siirtävät hyvinkin! Ehkä lääkärit siellä tekee mitä tykkäävät??

Mä oon aika masentuneena, en voi mitenkään uskoa, että olisin enää raskaana. Teen sitten huomenna (virallisena testipäivänä) vielä testin. Nyt mietityttää, että olisko vaan parempi ollu jättää testaamatta liian aikaisin... En tiiä onko siitä iloa tietää, että oli ainakin vähän aikaa raskaana. Onneks ei uskaltanu siitä vielä oikeesti iloita, niin ei tipu liian korkeelta sitten.
 
Armi Toivotaan, että viiva vahvistuu!
Sintupari viikkoa tulen sitten sun jäljessä :)
Minulla ensimmäinen pas hoito alkaa zumenonilla marraskuun puolivälissä eli alkion siirto menee joulukuun alkupäiviin. Lääkäri käski miettiä, siirretäänkö kaksi alkiota jos selviävät sulatuksesta. Ajattelin kokeilla, jos vaikka todennäköisyys lisääntyisi edes vähän ja tylsä olisi heittää alkiota ihan roskiinkaan...
 
1. SYKSYN PIINAILIJAT (A–Ö) :vampire:

Hemuliini 77.....................
Moto76............................ 1. ivf 1. pas 12/2011
pepponen ...................... 2. icsi 10/2011
Polkka 37/34.................... 2. ivf 9/2011
Sharlin 35/41.................. 3. ivf/icsi (?) luovutetuilla
Sintu74 37/36................. 3. IVF 1.PAS vko 41/42

2. TAUSTALLA (A–Ö) :whistle:
Aleksa2 35/53.................
Arielle75 35.................... 4. ivf/icsi?
Carinna 38/34................. 3. icsi:n 1.pas?
Ekavekara- 40+, fel......... 4. ivf 1. pas 5/2011?
Elleni ?/50+....................
Fiia 69 41/36 ................. tilanne..?
Hope-75 35/?................. 1. pas 2/2011; jatko?
Katrin 38/34................... 2. ivf, jatkoon luovutetuilla..?
janetski74 35/35............. 4. icsi?
Laura-70 40.................... 1. iui; tulos..?
Miisamari 36/36.............. 5. icsi, seur. lahjasolut?
Minska 38/?.................... 4. icsi
Myy75 35/45.................. 2. ivf (1. icsi) 5/2011; jatko?
Niiskunen 36/29............. 1. ivf vk13/2011
pekku 35........................ 2. ivf 1.pas 24.2.
Piitu75 35/?.................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Rebec 37/43................... 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1. ivf?
Rosmariini -74 36/37....... 2. icsin 6/2011
sico 37/39...................... 1. icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Solakka Silakka 41/40...... 2. ivf, nyt luovutettuihin soluihin?
Vesiheinä 39/43............... 3. ivf?

3. PLUSSANNEET :popcorn:
Tikru70, tyttö 22.8.09............ 3. ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5. icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3. icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1. ivf:n 1. pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1. ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3. ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............. 1. siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3. icsi
tyhmäblondi73....................... 1. ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2. icsi
Möhkö-72.............................. 1. ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................... luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis 40+/?............................. luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo.................................. 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................... 1.ivf
PetKat..................................... 1.ivf
Liisa34..................................... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................... 1.iui
wabisabi.................................. 2.ivf
Anja73.................................... 1.iui
Miso........................................ 1.ivf
Libby....................................... 1.ivf
Hysteria................................... 1.icsi
Marinatar................................. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40, poika 3.8...... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa
++++ 2011 ABOUT PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ ++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
Hiiripöllö................................ 4.ivf:n 1.pas
Sointu2010............................ 2.icsi (icsi-stimulointiyrityksiä monia)
Porina 38/?............................ clomit
MariAnne-S 40/37................... 6. ivf:n jälkeen, luovutetuilla
Toivorikas-72 39/48................ 4. icsin 3. pas 5/2011
Uttinen ?/?............................. 1. ivf
Chloe70 40/43........................ 3. ivf:n 2. pas keväällä
Iines-74 36/41....................... luomusti 3. ja 4. ivf:n välillä
Engeli 40-/40+....................... 2. icsi 5/2011
Seinäkukkanen 45.................. adoptioalkion siirto
Ninnatar 36/32....................... ???
Hoppis73 37/40.............. 3. ivf/icsin 1. pas 5/2011
Heidari 36/47......................... 1. ivf:n 1.pas 6/2011
StellaR.................................. 5. ivf:ää odottaessa, luomusti
Marjaana71 39/?.................... 2. ivf 6/2011
Eva71............................. 2. ivf 9/2011
Jenksula 37/?................... 1. icsi 9/2011
Armi74 36/35................... 1. ivf 9/2011
 
Viimeksi muokattu:
onnea Armille plussasta :heart:

Täällä ollaan hivenen pelonsekaisin tuntein. Aamulla tuli pyyhkiessä todellakin hennon viivan verran rusehtavaa vuotoo. Sen jälkeen ei kyllä mitään vaikka lugen laittanu, ei merkkiäkään mistään vuodosta. Mutta koko päivän on kyllä ollu niin menkkaolo. Toivottavasti tämä oli vaan joku säikäytys.
 
Heipä hei!
Täällä onkin tullut plussia, hienoa! Oikein lämpimät onnittelut kaikille plussanneille! :flower: Näin sitä saa itse kukin uskoa hoitoihin ja niiden onnistumiseen. Ja jaksaa lähteä rumbaan taas.

Onko täällä tällä hetkellä hoidoissa olevia? Yritin listaa lukea ja etsiä kohtalotovereita. Mikä on tilanteesi Sintu74? Oma tilanteeni on, että tällä viikolla alkoi 2. hoitokierros, tavoitteena ICSI. Kp 2 aloitin Synarelan-sumuttelut ja kp 3 alkoi Menopur-pistokset. Ultra on sovittu kp 8:lle eli ensi maanantaille, siellä sitten kuulee, onko mitään kasvamassa ja kehittymässä. Kuten olen toisaalla todennut, niin kesän 1. hoidossa olin ihanan naiivi ja luottavainen, minulle ei ollut tullut mieleenkään, kuinka monta jossittelu/pulmakohtaa on jo ennen siirtoon pääsyä (kasvaako munasoluja, ovatko ne tumallisia, hedelmöittyvätkö ne ja päästäänkö koko siirtoon jne.). Mutta luottavaisin mielin kohti maanantaita!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Heipä hei!
Täällä onkin tullut plussia, hienoa! Oikein lämpimät onnittelut kaikille plussanneille! :flower: Näin sitä saa itse kukin uskoa hoitoihin ja niiden onnistumiseen. Ja jaksaa lähteä rumbaan taas.

Onko täällä tällä hetkellä hoidoissa olevia? Yritin listaa lukea ja etsiä kohtalotovereita. Mikä on tilanteesi Sintu74? Oma tilanteeni on, että tällä viikolla alkoi 2. hoitokierros, tavoitteena ICSI. Kp 2 aloitin Synarelan-sumuttelut ja kp 3 alkoi Menopur-pistokset. Ultra on sovittu kp 8:lle eli ensi maanantaille, siellä sitten kuulee, onko mitään kasvamassa ja kehittymässä. Kuten olen toisaalla todennut, niin kesän 1. hoidossa olin ihanan naiivi ja luottavainen, minulle ei ollut tullut mieleenkään, kuinka monta jossittelu/pulmakohtaa on jo ennen siirtoon pääsyä (kasvaako munasoluja, ovatko ne tumallisia, hedelmöittyvätkö ne ja päästäänkö koko siirtoon jne.). Mutta luottavaisin mielin kohti maanantaita!
Hei pepponen!
Mulla tilanne tämä:
Ens tiistaina kontrolliultra kp10, jolloin katotaan millonka alan tikuttaa ovista.
Viime sunnuntaina Kp1 aloin popsimaan Primaspan 100mg ja maanantaina aloitan Prednisolon 5mg-kortisonin (4 tbl/aamu) ja tuolla annoksella mennään alkionsiirtoon asti, jonka jälkeen ilmeisesti annos puolittuu.
Jos mulla sattuu ovisplussa ke tai to, on PAS perjantaina ja plussan sattuessa perjantaille on PAS maanantaina. :)
 
Terveyhdys täältä taustalta!
Kirjoittelin tällä palstalla viime talvena, samoihin aikoihin mm. Polkan, Soulmaman, Toivorikkaan ja muistaakseni myös Frangin kanssa. Minua tuskin kukaan täällä muistaa, mutta samalla nimimerkillä silloinkin jotain tuli raapustelua. Sen jälkeen vaikkakaan en ole kirjoitellut, on tätä palstaa tullut seurattua lähes päivittäin. Miljoona kiloa onnea kaikille plussanneille ja nyyttinsä kotiin jo saaneille. Ja suuret pahoittelut teille jotka tätä pitkää ja kivistä lapsettomuuden tietä vielä taivallatte. Erityisesti sinä Polkka olet ollut minulla mielessä. Ei voi ymmärtää ei, miksi joillekin ei sitä lahjaa suoda ja tie on niin pitkä....
Meille tehtiin siis talvella ensimmäinen ICSI-yritys, jossa tuoresiirrosta nega. Kevättalvelle suunniteltu PAS ei toteutunut koskapa kaksi pakkaseen saatua alkiota eivät sulatuksesta selvinneet. Tuon jälkeen heitin hanskat tiskiin ja totesin että olkootsa koko touhu. Mutta mutta mutta, tässä sitä taasen ollaan. :D

Laitoin tämän kysymykseni jo tuonne Jyväskylässä hoidoissa palstalle mutta koskapa siellä ei keskustelu ole kovin kiivasta, kysynpähän nyt teiltäkin neuvoja. Kävimme siis joku aika sitten seuraavan kierroksen suunnittelussa keskussairaalassa ja sieltäpä ei sitten tullutkaan ihan hyviä uutisia. Minulta löydettiin kohdusta joku kummallinen kohdun limakalvolla oleva poimu, polyyppi. Ei kuulemma mitään vakavaa mutta se pitää poistaa jotta hoito voidaan aloittaa, voi estää raskaaksi tulemisen ja olla myös aiheuttamassa keskenmenoja. Eli se miksi läksin taasen kirjoittelemaan oli tarpeeni kysyä teiltä neuvoja ja kokemuksia tuommoisten polyyppien poistosta. Toimenpide on nimeltään hysteroskopia. Se miksi tästä kyselen on se kun minulle sanottiin että toimenpide voidaan tehdä nukutuksessa mutta että kyse on niin pikkujutusta että se hoituu polikliinisesti, ilman puudutuksia ja buranan avulla. Uskoin silloin lääkäriä ja hoitajaa ja lupauduin polilla tehtävään toimenpiteeseen, buranan voimalla. Mitä sitä nyt nukuttelemaan jos kerran buranankin voimin toimenpide voidaan lääkärin mukaan tehdä. Hiukka nyt jäin kuitenkin ihmettelemään että miksi nukutus on edes vaihtoehto jos kyse on kivuttomasta toimenpiteestä...??? Ja surffailtuani aikani löysin ties kuinka monta tarinaa siitä kuinka aivan sama toimenpide tehtiin nukutuksessa, eikä todellakaan pelkän buranan avulla. Ja esim. Väestöliiton ja Vaasan keskussairaalan sivuilla lukee hyvin selvästi että toimenpide tehdään nukutuksessa.

Löytyisikö joltakulta teiltä kokemuksia tuosta toimenpiteestä? Tehtiinkö se nukutuksessa vaiko ei. Ja jos ei niin oliko toimenpide kivulias?

Kaikista vinkeistä kiitollinen Rebec, joka lupaa kommentoida myös toisten kirjoituksia jahka tästä omasta paniikistaan selviää

Ps. Voimia kaikille omiin vaiheisiinne! Ja Polkka, älä nyt mihinkään tosiaan häviä, tuu takas!
 
Hei!
Kontrolliultrassa (kp10) näky tänään 11mm:n kokoinen johtofollikkeli ja lekuri sano et voisin alkaa tekeen ovistestejä torstaina. Arveli oviksen tapahtuvan pe-la, saas nähä pitääkö paikkansa.

Ikäviä uutisia sen sijaan oli se, että ei ole yhtään varmaan pystytäänkö minulle enää tekemään uutta IVF-hoitoa alusta loppuun, jos ei näillä pakkasessa olevilla alkioilla tärppää.
Endometrioosi on tehnyt niin paljon tuhoja ja munasarjasta oli jo vaikea havaita follikkeleitakin endokasvuston takia.
Leikkauksestakaan ei ole apua, koska operaatio tulisi olemaan niin suuri että lopulta koko, jäljellä oleva oikea munasarjani jouduttaisiin poistamaan.

Nyt siis odotukset/ toiveet ovat korkealla näissä 4:ssä jäljellä olevassa "huurunenässä"... toivottavasti niillä tärppää... jahka ensin selviytyvät sulatuksesta... :)
 
Rebec Minulle tehtiin tuo toimenpide vuosi kaksi vuotta sitten keväällä. Yritettiin tehdä poliklinikalla, mutta ei tullut mitään, joten tehtiin sitten se nukutuksessa. En halua pelotella, koska olen itse aika kipuherkkä ja jännitän kaikenlaisia tuollaisia toimentpiteitä. Toisaalta toimenpide tehtiin humautuksessa, eli olin sairaalassa vain 4 tuntia eli toisaalta, ei paha ja saavat lääkärit sitten ainakin rauhassa tehdä työnsä, kun potilas on hiljaa :)
 
Kiitos Moto76 vastauksestasi! :) Tässä kävikin itseasiassa niin että mieheni soitti puolestani polille ja kertoi että haluan toimenpiteen nukutuksessa. Kyllähän sieltä ensin yrittivät jängätä vastaan, niinkuin arvelinkin, siksi laitoin miehen soittamaan. Olipahan hänellekin opetus siitä mitä kaikkea näiden hoitojen aikana joutuu kohtaamaan... Mutta siis homma hoidetaan nyt onneksi siten että potilaalla on taju kankaalla ja suu supussa :$

Olen nyt laiska kun en jaksa taakse päin selata ja kysyn tässä että mikäs Moto teidän tilanne hoitojen suhteen olikaan? Miten tuo kyseinen toimenpide sinuun vaikutti vai vaikuttiko?

Täällä on monia plussanneita, nimet unohtui tässä kirjoittaessa mutta onnea joka ikiselle ja enkeleitä matkaa raskauden ajalle ja sen jälkeenkin :) Luo kyllä todellakin toivoa jokaikinen onnistuminen. Vaikka rehellisyyden nimissä kyllä se välillä haikealtakin tuntuu kun ei itse ole onnistunut, vuosien tahkoamisen jälkeen yhden ainutta plussaa saamaan. Talvella täällä kirjoitellessa kerroin että meillä on jo yli 10 vuoden lapsettomuustausta, niihin vuosiin riittää monenmoista. Hoitoja, ja niiden lopettamisia, ja taas hoitoja ja sen jälkeen sen vannomista ettei enää ikinä. Mutta kummallinen on tämä ihmismieli, miten se sitten muuttuukin. Nyt en enää vanno mitään, menen eteenpäin voimien mukaan.

Vieläpä kysäisen semmoista kun meille lääkäri puhui joistakin uusista hormoneista joilla voidaan tukea alkioiden laatua. Minulta meni siinä hässäkässä aikalailla ohi hilseen mutta hän mainitsi lääkkeestä joka on jotenkin geenimuunneltu ja toisesta joka on valmistettu Etelä-Amerikkalaisten vaihdevuosi-ikäisten naisten puhdistetusta virtsasta :O Kääks sanon minä! Tai no mistäs sitä tiedän mitä noiden aikaisempien hoitojen aikana käytetyissä hormoneissa on käytetty lääkeaineena, mutta nyt tosiaan tuommoisista tohtori mainitsi. Niillä on kuulemma saatu parempia tuloksia. Onko teistä joku kuullut samanlaisia?

Tämmöisiä pohtiipi Rebec
 

Yhteistyössä