35+ Lapsettomat

Moto onko nyt varmasti oikeat menkat..? No, uskotaan, uskotaan... Halaus!

PAS luonnolliseen kiertoon voidaan tehdä heti seuraavasta kierrosta, tosin julkisella puolella todennäköisesti edellyttävät yhtä välikiertoa.
 
Polkka kiitos! Juu sitä itsekkin ajatteli ensin, että ehkä tämä on vain jotain muuta vuotoa, mutta nyt kyllä olen aikaste varma :) ällöä vaan, kun klinikalta käskivät vielä laittaa lugeja tämän päivän.
No onneksi on niitä pakkasukkoja odottamassa... Voiko muuten pakkasesta otettuja alkioita kasvattaa pitkällä viljelyllä? Luin siitä vaan ja ajattelin, että toisaalta kiinnittymismahikset lisääntyvät blastokystissa, mutta toisaalta voi olla etteivät kehity... tiedä häntä.
Armi hieno saalis teillä :) Kerrohan sitten, miten hedelmöittyivät. Kyllä tosta määrästä saatte varmasti jo hyviä monia alkioita.
 
Miksi ei niitä vois kasvattaa, jos niitä kerran kohdussakin voi vielä kasvattaa..? Nyt en kyllä tiedä oikeasti, että miten yleistä on moinen.

Minä en Armia huomannutkaan onnitella. Eli onnea Armi ja mainio tulos!! Itsellä sama edessä torstaina. Kehnosti näyttää onnistuvan tämä kierros verrattuna edelliseen - taisi sitten kesällä alkaa vaihdevuodet... En uskalla toivoa vielä edes sitä yhtä siirtoa näillä munamäärillä. :ashamed:
 
Klinikalle soitettu ja uudet suunnitelmat tulivat heti kehiin. V....tus helpottaa jo vähän, kun on taas mitä odottaa. Tänään alkavat taas e-pillereiden popsinta :) Ja oman lääkärin kanssa sovitaan puolentoista viikon kuluttua, koska pas tehdään. Hoitajan mukaan voisi aloittaa jo heti seuraavasta kierrosta, mutta ollaan varattu etelänmatka ja siirto olisi juuri ennen sitä ja ei olisi kiva siellä pelata lugejen kanssa. Taidan siis lopettaa pillerit etelässä ja hoidon aloitus olisi marraskuun puolessa välissä. Nyt suunnitelmissa olisi laihdutus pussikuurin avulla, jos se vaikka vaikuttaisi raskautumiseen....
 
Motolle:hug: Onneksi sinulla on jo uudet suunnitelmat menossa. Nauti lomasta ja unohda hoidot ja hormoonit vähäksi aikaaa. Pikku huurunenät odottaa sinua.

Armille onnittelut onnistuneesta punktiosta. Toivotaan että follit ovat hedelmöittyneet hyvin.
Polkalle hyvää onnea huomiseen keräykseen.

Mulla pp9. Välillä toiveet pilvissä ja sitten taas mennään järkevänä ja tylsän negatiivisena eteenpäin.
Tämä on mun toinen ivf. Ekasta plussasin, mutta se meni kesken jo ennen varhaisultraa.
 
Phuuh. Top-alkio olis nyt sit kyydissä! Iik.

Yhdeksästä munasolusta seitsemän oli kypsiä (niinkuin ennustinkin), ja kaikki seitsemän olivat hedelmöityneet. Yksi siis siirrettiin, viisi meni pakkaseen ja yhtä jatkoviljellään, jospa sekin pääsisi pakastumaan vielä. Lääkäri ei sanonut mitään tarkempia määrityksiä, kuin että hyviä oli kaikki, ja siis top siirrettiin (mitä se sit tarkoittaakaan). Ja miehen sperma oli taas kertakaikkisen erinomaista (oisko nyt viides lääkäri, joka sitä hämmästelee!). Saa se taas röyhistää rintaansa... :cool:

Kuulostaa hyvältä, eikö vain? Mutta sitten hiipiikin jo pessimistipeikko mieleen ja alkaa kehitellä omia teorioitaan... Jos kerran mun munikset onkin hyviä, ja miehessä ei todellakaan ole vikaa, niin miksen sit oo aiemmin raskautunu??? Argh. Onko kuitenkin joku kiinnittymisongelma tai muuta ikävää? No mutta, turhapa näitä on pohtia, nyt vaan täytyy puuhailla pari viikkoa jotain kovasti, että sais ton ajan kulumaan. Ja mukavaahan on, että pakkasessakin kavereita on sit tarjolla.

On muuten sanottava, että tää alkionsiirto oli toimenpiteenä melkein epämiellyttävämpi kuin se punktio! Outoo. Lääkäri väänteli ja käänteli sitä levitintä toosi ikävän tuntuisesti...

Polkalle superpaljon peukkuja punktioon. Toivottavasti on taas helppoa ja saalista piisaisi kaikesta huolimatta.

Evalle jaksuja piinistelyyn. Toi on kyllä sellanen kauhuskenaario, että tulee vihdoin se plussa, mutta ei sit kuiteskaan... Paremmalla onnella tällä kertaa, jookos.
 
1. SYKSYN PIINAILIJAT (A–Ö) :vampire:
Armi74 36/35................... 1. ivf 9/2011 testi 5.10.
Hemuliini 77.....................
Jenksula 37/?................... 1. icsi
Moto76............................ 1. ivf 9/2011 testi 24.9.
Polkka 37/34.................... 2. ivf 9/2011
Sharlin 35/41.................. 3. ivf/icsi (?) luovutetuilla
Eva71............................. 2. ivf 9/2011 testi 26.9.

2. TAUSTALLA (A–Ö) :whistle:
Aleksa2 35/53.................
Arielle75 35.................... 4. ivf/icsi?
Carinna 38/34................. 3. icsi:n 1.pas?
Ekavekara- 40+, fel......... 4. ivf 1. pas 5/2011?
Elleni ?/50+....................
Fiia 69 41/36 ................. tilanne..?
Hope-75 35/?................. 1. pas 2/2011; jatko?
Katrin 38/34................... 2. ivf, jatkoon luovutetuilla..?
janetski74 35/35............. 4. icsi?
Laura-70 40.................... 1. iui; tulos..?
Miisamari 36/36.............. 5. icsi, seur. lahjasolut?
Minska 38/?.................... 4. icsi
Myy75 35/45.................. 2. ivf (1. icsi) 5/2011; jatko?
Niiskunen 36/29............. 1. ivf vk13/2011
pekku 35........................ 2. ivf 1.pas 24.2.
pepponen ...................... 2. icsi
Piitu75 35/?.................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Rebec 37/43................... 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1. ivf?
Rosmariini -74 36/37....... 2. icsin 6/2011
sico 37/39...................... 1. icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Sintu74 37/36................. 3. ivf 6/2011; tilanne..?
Solakka Silakka 41/40...... 2. ivf, nyt luovutettuihin soluihin?
Vesiheinä 39/43............... 3. ivf?

3. PLUSSANNEET :popcorn:
Tikru70, tyttö 22.8.09............ 3. ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5. icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3. icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1. ivf:n 1. pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1. ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3. ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............. 1. siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3. icsi
tyhmäblondi73....................... 1. ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2. icsi
Möhkö-72.............................. 1. ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................... luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis 40+/?............................. luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo.................................. 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................... 1.ivf
PetKat..................................... 1.ivf
Liisa34..................................... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................... 1.iui
wabisabi.................................. 2.ivf
Anja73.................................... 1.iui
Miso........................................ 1.ivf
Libby....................................... 1.ivf
Hysteria................................... 1.icsi
Marinatar................................. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40, poika 3.8...... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa
++++ 2011 ABOUT PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ ++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
Hiiripöllö................................ 4.ivf:n 1.pas
Sointu2010............................ 2.icsi (icsi-stimulointiyrityksiä monia)
Porina 38/?............................ clomit
MariAnne-S 40/37................... 6. ivf:n jälkeen, luovutetuilla
Toivorikas-72 39/48................ 4. icsin 3. pas 5/2011
Uttinen ?/?............................. 1. ivf
Chloe70 40/43........................ 3. ivf:n 2. pas keväällä
Iines-74 36/41....................... luomusti 3. ja 4. ivf:n välillä
Engeli 40-/40+....................... 2. icsi 5/2011
Seinäkukkanen 45.................. adoptioalkion siirto
Ninnatar 36/32....................... ???
Hoppis73 37/40.............. 3. ivf/icsin 1. pas 5/2011
Heidari 36/47......................... 1. ivf:n 1.pas 6/2011
StellaR.................................. 5. ivf:ää odottaessa, luomusti
Marjaana71 39/?.................... 2. ivf 6/2011
 
Armi kiitti kun jaksat päivitellä listaa!

Ihan mahtava lopputulos siis teilläkin tähän saakka, wau. Täältä lähtee vauvaliimalähetys tsiuuuu.....

Mullakin muuten yks niistä neljästä siirrosta oli tosi paha, ja sattui enemmän oikeastaan kuin itse punktio. Tilanne voi siis vaihdella siirrosta toiseen, eli jos kerran ottaa lujille niin ei välttämättä ota enää toistamiseen. Sekin auttaa, jos siirron tekee sama lääkäri, niin seuraavalla kerralla se sit muistaa kikat joilla onnistuu helpommin.
 
Armille tarroja mukaan, toivottavasti onnistaa :)
Evalle varovaiset onnittelut :) Oliko sulla jotain oireita?
Täällä on menossa pp8 ja oireettomana mennään kuitenkin vahvalla menkkatunteella. Ihmettelen kyllä jos ei vuoto ala tänään tai huomenna on kyllä niiiiin samanlainen olotila kun yleensäkin. Tekis mieli jo testailla mut koitan nyt odotella vielä. Ei ehkä kärsi mennä kaupoille ettei lankee testin ostoon :D
 
Jenksula
Onhan näitä oireita, mutta en osaa sanoa mitkä niistä johtuu lugeista. Naamassa on ihan pieniä näppyjä, mitä ei muuten koskaan ole. Rinnat on turvonneet ja arat varsinkin sivuilta. Vatsaa turvottaa ja nippailee ja välillä on sellainen tunne, että menkat alkaa. Muutaman kerran on kunnolla vihlaissut alamahassa. Kiukuttaa herkemmin kun normaalisti.
Mä en oo koskaan pystynny odottamaan viralliseen testipäivään asti, oon sen verran malttamaton luonne.
Plussatuulia sinnepäin.
 
Eva onnittelut :)
Jenksula mites sinulla, oletko jo testaillut? :)
Armi tsemppiä piinailuun ! Minunkin mielestä siirto oli aika epämielyttävä, joskaan ei kivulias, mutta kyllä tuskahiki pukkasi minulla ainakin.
Itsellä alkaa ketutus vähentyä pikkuhiljaa ja e- pillereitä syödään taas, hassua :) Mutta pääasia, että pidetään endo loitolla. Pas- hoito alkaa näillä näkymin marraskuun puolessa välissä.
 
Varovaiset onnittelut Evalle ja onnea kaikille piinistelyyn.

Me saatiin yksi erittäin kehno alkio siirtoon eikä pakkaseen mennyt mitään. Kaivelin edellisen yrityksen tietoja... Nyt olikin siis reilusti yli kolminkertainen määrä Puregonia kuin viimeksi. Viimeksi päästiin silti tekemään neljä siirtoa ihan hyvillä alkioilla.

Siiretäänkö monitumaisiakin..? Meille jäi ihan mielikuva, että tämä ainokainen oli paitsi todella onnettomasti jakautunut, myös monitumaimen. Itellä kuitenkin käsitys, ettei sellaisia siirretä. Hm.

Siirryn nyt taka-alalle. Jos joku jaksaa päivittää listaa niin voi Polkan riipiä sieltä veks. Ei nyt oo meitsin juttu tämä ollenkaan. Parempaa tuuria teille muille!!
 
Polkalle Iso halaus! Outoa, että voi olla noin erillainen hoitotulos tällä kertaa. Tätä täytyy varmaan vähän sulatella ja keskustella sitten rauhassa lääkärin kanssa tilanteesta. Mutta tiedän sen pettymyksen, kun on takana raskaat hormonihoidot ja sitten lopputulos on tollainen. Muistan siis itse kolmesta hoidosta kun ei päästy siirtoon ollenkaan ja teidän tilanne on nyt aika vastaava. Ei pääse kunnolla edes yrittämään. Hoidon aikana sitä toivoi, että voi kun sais pakkaseenkin ja sitten ne toiveet siitä kutistuu ja kutistuu..
Jaksamisia..
 
Kiitti Sharlin halituksista, tuntui hyvältä! Rupesin vielä kelaamaan, että viimeksi alkiot oli kolmipäiväisiä, ja nyt tämä ruppana oli kaksipäiväinen. Eli tietenkään siinä ei vielä voikaan olla niin paljon soluja... Kolme oli. Voi toista pikkaraista!

Oli kyllä huono fiilis tämän hoidon suhteen ihan alusta asti, ihmeellista vastamäkeä koko ajan, jo ennen kuin edes sai tietää solumääristä sun muista.

Sikäli kun tässä ei nyt sitä kuuluisaa ihmettä tapahdu tällä rääpälealkiolla, niin suuntamme on kohti kolmatta ivf:ää. En uskalla yhtään arvella sen ajoitusta, mutta eiköhän mennä reilusti ensi vuoden puolelle.
 
Polkkaseni! Olen NIIN pahoillani! Ei oo todellista tollanen. Vielä tosin toivonkipinä elää, onhan sitä kuultu monta kertaa rupualkioidenkin menestyksestä... Jos hoidot kuitenkin sun osalta jatkuu, toivotaan, että saavat lääkitykset sun muut kuntoon, että tulee kunnon satsi reippaita muniksia sitten.

Evalle onnea kuiskaamalla!

Oon lukenu näistä luge-sivuvaikutuksista, mutta itellä en oo huomannu oikeestaan muuta, kuin sen, että hiukset rasvoittuu tosi nopeesti! Voikohan se olla edes sivuoire?? Munasarjoissa jomottelee himppasesti lähes koko ajan, mutta sitä on ollu punktiosta asti, niin kuvittelisin, että on jotain jälkituntemuksia siitä?

Onks toi pp10 sellanen "sopiva" päivä testata "liian aikaisin"...? Saa nähä kuinka oman kärsivällisyyden kanssa käy.
Onko teillä käsitystä kuinka paljon luget yleensä siirtää vuodon alkamista? Musta olis tosi kätevää, jos luget siirtäis kiertoa (jos siis tulis nega) usealla päivällä, koska oon laskenu, että marraskuussa (jolloin eka pas voitais tehä) oon tietty reissussa just sillon, kun pitäis olla täällä, ellei sit kierto siirry reippaasti eteenpäin.

Jakseluja meille kaikille!
 
Polkka Kyllä tosiaan on niillä rupusimmillakin onnistuttu, ettei kirvestä kekoon kannata heittää vielä.. Onko nämä hoidot tehty pitkään vai lyhyeen kiertoon? Oliko muuten sama lääkitys molemmissa, paitsi jälkimmäisessä isompi hormonimäärä?
 
Sharlin nyt oli pitkä kaava, edelliskerralla lyhyt. Samat lääkkeet oli, paitsi nyt jarruna nyt Synarela, aiemmin Cetrodite.

Edelliskerralla piikitin neljä päivää 100 IU ja kuusi päivää 150 IU.

Tällä kerralla alkuun kolme (vai neljä... en muista enää) päivää 200 IU ja sitten yhdeksän päivää 350 IU.

Itseasiassa ei se lääkäri siirrossa kovin paljoa sanonut mitään alkion laadusta... Jotenkin itse päättelin rivien välistä, ettei se kummoinen ollut.
 
Mitä mieltä olette alkioiden viljelyajoista? Olen vain miettinyt tätä ensimmäistä passia varten, että pitäisikö kysyä pitkää viljelyä. Onko teillä tietoa, kuinka paljon paremmat mahdollisuudet on kiinnittymiselle, jos viljellään se 5 päivää? Tietysti on vaarana, että alkio ei jakaannu ja siirto menee ohi suun.... Hmmm hankalia juttuja.
 
Polkalle halitus ja tsemppiä seuraavaan jos rupunen ei kyytiin päädy.

(.) Eipä tässä kummosia taas. Tissit edelleen ihan he*****n kipeet ja kipeytyy vaan kokoajan. Perjantaina olin ihan ilmalla täytetty norsu. Ei meinannu housuja pystyä kiinni pitämään saatikka, että ois johokin suuntaan taipunu. Tuo on mulla yleensä varma merkki menkoista. Lauantaina sit aamupäivästä tuli vähän punasta tuhnuttelua mut siihen jäi. Sunnuntaina taas aamulla vähän rusehtavaa tuhnua mut siihen jäi eikä sen jälkeen mitään. Viime yönä heräsin kun mahaa vihlo tai kipristeli tai jotain ihan mielettömästi ja olin varma että aamulla on puoli sänkyä veressä mutta ei. Edellenkään ei mitään eilis aamun jälkeen, paitsi tissit kipeemmät. Testipäivä ois keskiviikkona. Päätin niin vakaati etten osta testiä yhtään aiemmin mutta tuolla se nyt on. Mietinkin, että josko sen tässä tekis. Vessahätä on armoton monen tunin pihistelyn jälkeen mut kun en osaa päättää haluanko pettyä nyt vai vasta keskiviikko aamuna :LOL:
 
Jenksulan oireet kuulostaa hyviltä... ;)

Hei mä onnistun kyllä nyt niin totaalisesti mälläämään tän hoidon omalla sekoilullani. Olen ottanut ekan 1,5 vrk lugeja puolet vähemmän kuin mitä olisi pitänyt! Voj itku että osaakin ottaa lujille nyt... Minä ääliö en siis huomannut, että mulla kaapissa olleissa vanhoissa lugeissa on eri mg-määrä kuin nyt tähän hoitoon määrätyissä. No, korjasin tilanteen heti kun huomasin, joten ihan tarkalleen ottaen 1 vrk mentiin nyt sitten liian pienellä annoksella.

Avaudun vielä yhdestä pari päivää mieltäni jäytäneestä asiasta...

Kokeilin kesäkuussa kiinalaista akupunktiota ja söin yhden kierron ajan kiinalaistohtorin yrttirohtoja lapsettomuuden hoidoksi. Varsinkin se akupunktio vaikutti minulla erittäin voimakkaasti. Kävin piikitettävänä kahdesti. Toisessa niistä käsittely oli kestoltaan huippupitkä - neulaaja käytännössä unohti minut neuloineni joksikin aikaa. Neulailun jälkeen jouduin sattuneista syistä kovaan fyysiseen rasitukseen. Rasituksen seurauksena sain erittäin voimakkaan kohtusupistelukohtauksen (kuin olisi menkat, mutta silloin ei ollut sen aika) ja maha meni totaalisen sekaisin. Itselläni on vahva tunne, että akupunktiolla oli vaikutusta noihin tuntemuksiin, vaikka tietenkin se rasituskin oli tärkeä tekijä.

Lääkäri mainitsi minulle nyt tässä hoidossa, että kulloinkin ivf:ssä kypsyvät munasolut "rekrytoidaan" jo noin kolme kuukautta aiemmin - eli minun tapauksessani täsmälleen tuolloin, kun olin tuossa voimakkaasti vaikuttaneessa vaihtoehtohoidossa. Ja nyt ivf-hoito meni sitten totaalisen surkeasti verrattuna vain puoli vuotta aiempaan yritykseen.

Tämä on nyt vain mun (vielä keskeneräinen...) tarinani, ja jokainen tekee omalta osaltaan omia päätöksiään. En halua ottaa kantaa vaihtoehtohoitoihin yleisemmin. Itse kuitenkin ymmärsin nyt paremmin, miten pitkän aikavälin jutuista näissä hoidoissa onkaan oikeasti kyse. Itse aion olla jatkossa varovaisempi ja kriittisempi.

Ja juu - tiedän toki hyvin, että tämänkertainen takapakki saattoi olla vain huonota tuuria, tai sitten mulla tosiaan vaihdevuodet alkaa n.y.t. Olen hyväksynyt jo jälkimmäisenkin mahdollisuuden. Pakkohan se on, vaikka kurjalta tuntuukin.

Loppuun on vielä mainittava, että hurjan paljon hyvääkin voi lukea netistä kiinalaiseen lääketieteeseen liittyen, nimenomaan lapsettomuushoidoissa se voi kai olla aika kovakin juttu. Ja akupunktio sinällään voi eräiden tutkimusten mukaan parantaa mahdollisuuksia onnnistua ivf:ssä. Ehkä se perimmäinen kysymys onkin se, minkä hoitopaikan valitsee. Voi olla, ettei omani ollut se paras mahdollinen.

(Sanoinkohan mä muuten jotain, että siirryn taka-alalle...? Ja katin kontit.)
 
Voi jummi ja jammi, en jaksanu piinailla loppuun. Miehen kans yhteistuumin päädyttiin sit tulokseen että testataan :)) ja sehän oli plussa, joskin haamu mutta kuitnekin ihan selkeesti nähtävä. Ei kyllä kauhessti uskalla vielä ilakoida kun oli sitä vuotookin. Jos se oli haamu vaikka siks että on tullu keskenmeno ja arvot laskemassa.
Voi jumpis, silti ei oikein tiedä kuinka päin olis :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Polkka ja Armi74
Wuhuu, Jenksula! Oioi onnea varovaisesti!

Kuulin tänään taas kahden ystävän raskaudesta, ja täälläkin plussaillaan, niin jospa sitten ehkä minäkin vaikka ens viikonloppuna... Toivo elää pessimistilläkin.

Polkka, ethän sä VOI mihinkään taustailemaan lähteä, kun oot palstan voimanainen!
 
Jenksulalle onnea plussasta. Jänskää aikaa tämä testailu.
Polkka Olen kuullut, että nuo vaihtoehto hoidot saattavat olla hyvinkin tehokkaita. Ehkä ne on pistäneet sun kropan sekaisin. Minulle lääkäri sanoi, että vaihdevuodet alkavat pikku hiljaa, ei ne yhtäkkiä tule. Tiedä häntä.
Moto Meillä oli pitkä viljely ensimmäisessä hoidossa. Pitkään viljelyyn tarvitaan muistaakseni vähintään viisi alkiota. Meillä kuutta viljeltiin viisi päivää ja niistä kolme selvisi blastokystaksi. Kaksi hyvää siirrettiin ja yksi huonompi roskiin. Plussa tuli, mutta meni kuitenkin kesken. Vaikea sanoa kannattako pitkä viljely vai useampi siirto. Munasolujen laatukin ehkä vaikuttaa siihen kumpi hoito kannattaa tehdä.
Minä vahvasti raskaana. Verikokeen hgc-arvo lähemmäs 500. Kolmen viikon päästä on ultra, siihen asti jännätään ja toivotaan parasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Polkka

Yhteistyössä