35+ Lapsettomat

Listamme

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Vauva syntyi 22.8.09.

maaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 1.IVF:n PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Electra 41/43 v. Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI vko 36, punktio 1.9., siirto 4.9., josta plussa

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa


Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS seuraavaan kiertoon. Siirto 25.9. (testi 9.10.)

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI elokuussa, josta nega. 4. inssi 24.9. (testi 8.10.), IVF varattu viikolle 47.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tulossa ehkä yksi lahjasiittiöhoito myöhemmin, jota suunniteltu keväällä. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF. 1.ivf:n 1.pas vko 41

Mullu: 41/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09.
, josta nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi rv3. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa (vko 42).

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Tutkimukset aloitettu.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (LA 23.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13
talvikauris
tiki-71
vilhelmiina72
Electra
Auringonkukka


[/quote]

 
Chloe mulla oli niistä lugeista kaikkia noita oireita, myös sitä palelua. Mähän nukuinkin sillon elokuussa kahdella peitolla. Mut kun sulla on silloin viimeksikin ollut noita samoja oireita, vois olla ihan hyvin myös oireita jostain muusta kun lugeista ;) Pidetään peukkuja et ne on nyt niitä!

Lisäsin listalle vastentahtoisesti ton sun ivf viikon. Edelleenkin mulla on semmonen tunne, että et sitä aikaa tarvitse. Helppohan se on sieltä pian poistaa, eikös juu? d :) b
 
Iines, sä oot kultainen kun valat muhun uskoa. :heart: Vaikea on todella tietää, mistä oireet johtuu. Mulla oli raskauden alussa samat oireet ilman lugeja ja sitten viimeksikin (vaikkakin vähäisempänä) lugejen kanssa, mutta ne loppui kuin seinään yhtenä päivänä, kun olin siellä jenkeissä. Yksi aamu kun heräsin, turvotus oli poissa, samoin vihlonnat. Hitto kun raastaa hermoja tämä odottelu ja oireiden alkuperän arvailu. Mä muuten luulen kanssa, että sä plussaat vielä tämän vuoden puolella... Täälla on nyt monella jännät ajat. Mitenkäs sä maltat odotella siellä siirtopäivää?
 
Chloe mulla oli tasantarkkaa sinun kuvaamat oireet viimeksi Lugejen kanssa ja silloin tulos oli plussa. Mitään palelua ei ollut mutta vessassa sai rampata koko ajan. Hyvältä siis kuullostaa, toivon kovasti ja uskon vakaasti, ettet tarvitse viikon 47 IVF:ää.

Hui ensi viikko on meidän pinossa tosi jäännittävä, peukuttelen teille kaikille jo nyt.

Nipsulle tervetuloa joukkoon, täällä jännätään toistemme puolesta.

Kiitos Electralle lohduttavista sanoista tässä loputttomassa sumuttelussa. Mä uskon myös siihen, että pitkällä kaavalla saadaan mun kohdalla hyvä tulos, onnistuihan se viimeksikin siitä huolimatta, ettei pakkaseen mitään jäänytkään. Edelliseen kertaan verrattuna otan nyt yhdet sumut päivässä enemmän, en itse asiassa tiedä miksi, täytyy lääkäriltä ensi viikolla kysyä. Pikkasen alkaa jo olla välillä hikipuuskia, eli Suprecur toimii, kunhan ei muita sivuoireita tule näistä hikoiluista kyllä selviän. Viikon päästä siis eka ultra ja toivon mukaan saan sen jälkeen alkaa pistämään. Neulakammoisena, tuntuu hullulta ajatella, että saa alkaa itseään pistää :LOL: Ymmärrän ja muistan itselläkin tuon tuon saman tunteen kun Electralla, ei oikeen voi koko hommaa uskoa ja yrittää vaan olla ajattelematta koko asiaa. Ultran jälkeen asia muuttuu paljon konkreettisemmaksi ja pikkuhiljaa alkaa itsekin uskomaan että on raskaana.
 
Chloe, minulla on ollut tuollaisia oireita Lugesteronista ja YL:n Progesteronista. Tällä kierroksella oireita oli ehkä vähän vähemmän kuin viimeksi, varsinkin vatsa voi paremmin. Tosin käytin pellavansiemeniä, jotka olen ajat sitten lopettanut, jotta en kerryttäisi kadmiumia mahdolliseen uuteen asukkaaseen kropassani. Nyt pitäisi keksiä joku toinen kikka, että saisi vatsan toimimaan paremmin. Olen taas alkanut palella, mutta ehkä se johtuu jostain muusta. Progesteronit lopetin n. viikko sitten.

Limiksen paksuutta en muista. Lääkäri totesi sen olevan hyvä, mutta en kysynyt, mitä se on milleissä. Se varmaan luki ultrakuvissa, jotka sain mukaani, mutta olen laittanut ne roskiin. Ihme tapa muuten antaa potilaalle ultrakuvia follikkeleista mukaan vietäväksi. Kehystääkö ne pitäisi ja kirjahyllyyn laittaa :LOL:

Suprecurista oli tällä kierroksella enemmän oireita kuin viimeksi. Oli kuumia aaltoja ja paljon punastelua. Sumuttelin 3 x vrk molempiin sieraimiin. Idaliina, lääkäri haluaa varmaan varmistaa, että oma hormonitoimintasi sammuu paremmin kuin aikaisemmin, jos annosta on lisätty. Piikitysten alkaessa Suprecur vaikuttaa jotenkin toisellakin tapaa, mutta en nyt muista, mistä oli kysymys.

Tsemppiä piinailuun Chloelle ja sinivatukalle!
Ja Iineksen PAS lähestyy. Eikö aika kulunutkin nopeasti! :)
Tikille levollisia päiviä ennen ultraa. :flower:
 
Chloe mulla muuten kanssa ne lugeista johtuneet oireet loppu ihan kun seinään, tais olla jotain pp10:n paikkeilla. Ihan vaan yhtenä päivänä ei enää ollutkaan minkäänlaista oiretta. Mä pidän peukkuja että sun oireet vaan jatkuu jatkumistaan :D . Mikähän siinä muuten on, että jotenkin sitä uskoo toisen onnistumiseen ihan täysillä, omaan ei?

Oon tähän asti malttanut ihan ok odotella sitä siirtoa, kun on ollut niin paljon kaikkee muuta. Kyllä nyt perjantain lähestyessä asia pyörii enemmän jo mielessä. Toivottavasti kaikki perjantaina näyttää hyvältä, ja se sulatus sitten tietty on eri juttu... Huh!

Ei muuta kun pitkää piina-pinnaa sulle!

muok. Electra, oletko kokeillut Agiocuria vatsa-oireisiin? Mulla on sitä, ja siinä lukee että voidaan käyttää raskauden ja imetyksen aikana. En kyllä muista mitä aineita siinä on.
 
Kiitos Iines vinkistä, mutta tuota en uskalla käyttää. Tästä on vuosia aikaa, kun kokeilin Agiolaxia, joka sisältää samaa rohdoskasvia kuin Agiocur (tarkastin netistä ). Sain hirvittäviä vatsakramppeja, joten ei sovi mulle. Mulla taitaa olla jotenkin yliherkkä maha.. :ashamed:
 
Pp 6. Oireita, oireita. Koko päivän olen palellut aivan järkyttävästi, ensin töissä, sitten kotona. Illalla päällä kotona sukkahousut, pitkät kotihousut, pitkähiainen t-paita, villatakki ja miehen täysvillainen XL-kokoinen kalastajavillapaita, sitten siinä vielä peitto kaiken päällä ja silti olen ollut kananlihalla. Lämmöt oli 37. Tissit kipeät, menkkakipuja, turvotusta. Jos tää kaikki johtuu vain lugeista, mä hirtän sen lääkkeen keksijän turhien toiveiden antamisesta. :eek:

Iines, en tiedä, miksi toisten onnistumisiin on helpompi uskoa. Kai sitä suojelee itseään pettymyken musertavuudelta olemalla skeptinen. Vaikka ainahan sitä silti pettyy, jos ei onnistu. Siis hetkonen: onko se siirto nyt ylihuomenna vai ensi viikon perjantaina? Olen jo aivan sekaisin.

Electra, hassua, että sait folikkeleista ultrakuvia... sen vielä ymmärrän että alkiosta. Mulla on muuten vielä tallella ne kuvat, niisk. Toivottavasti sun vatsavaivat hellittää.

Mitenkäs Sinivatukan piinailut menee?

Idaliinalle kiitos kannustuksista ja jaksuja sumutteluun! :flower:
 
Iltaa kaikille!

Chloe niin siis mulla on nyt perjantaina se ultra, jossa selviää siirtopäivä. Alkuviikosta se on kuitenkin ilmeisesti. Toivon ja uskon että noi sun oireet lupaa hyvää! Luotan suhun, että nappaat sen plussan nyt, niinkun sovittiin :D

Electra mä en ollutkaan paneutunut noihin, mistä kasveista ne on tehty. Noi on kuitenkin ne, mitä mä ja koira syödään :LOL: . Toivottavasti löytyy joku sulle sopiva.
 
Huhuu! Missä te kaikki ootte? Täällä pp7, päätä särkenyt koko päivän, palelua, lämmöt koholla, turvotusta, nipistelyjä. Piinapäiviä kirjaimellisesti. En millään malttaisi odottaa testipäivää.

Onnea Iinekselle huomiseen ultraan ja hyviä näkymiä!
 
Chloe, ei varmaankaan noin paljoa oireita pelkistä Lugeista tule. Kyllä nyt kuulostaa siltä, että olisi jostain muusta kysymys, mistäköhän... :whistle:

Jostain syystä mun lääkärini aina antaa mulle follikkeleista otetut ultrakuvat mukaan. Joskus puoli metriä printtipaperia, kun on monet kuvat peräkkäin. Olen ne sitten käärinyt kassiin ja pohtinut, että mitä ihmettä näillä pitäisi tehdä :D

Yritän saada mahaa ojennukseen jollain konstilla. Se on näiden hoitojen aikana mennyt aika mahdottomaksi. Reagoin vatsallani stressiin ja lääkkeisiin. Kiitos paljon neuvoista! :flower:

Iinekselle hyviä ultranäkymiä ja levollista viikonloppua siirtoa odotellessa.
 
Täällä ollaan :wave:
Oon tehnyt lähes ympäripyöreitä päiviä enkä juurikaan ole ehtinyt miettiä piinistelyjä... <- vale :LOL: ainahan se on mielessä. En kylläkään odota liikoja, menkkamaisia kipuja ollut muutama päivä. Taitaa endo ilmoitella itsestään. Mulla on nyt kai pp6.
 
Hui..täällä jotain aavistukseomaista vuotoa ja alavatsan kramppailua koko päivän... :/ Ultra vasta torstaina...pitäisiköhän mennä jo aikaisemmin ultraan mielenrauhan säilymiseksi...pelottaa :ashamed:

-tiki & :heart: :heart: -
 
Tiki :hug: Mene vaan ultraan aikaisemmin!

Täällä välillä usean tunnin ajan vähän väliä kamalia vatsanpohjan vihlasuja. Eilen ja tänään on ollut rauhallisempaa. Vuotoa ei ole ollut. Näin painajaista keskenmenosta. Unessa kävin pissalla ja pyyhkiessä sain paperiin epämääräisen möykyn, josta löytyi kaksi pientä kuollutta sikiötä. Toisella oli kalanruodon ohut luuranko ja iso pää, toinen oli kaunis. Unessa tunsin lämmintä rakkautta noita raukkoja kohtaan, enkä ollut surullinen. Anteeksi, jos tämä järkytti tai yökötti. :ashamed:
 
Just, kaikki mitä kirjotin katos jäljettömiin. Eikun uusiks siis.

Mikä tikin vointi on? Toivottavasti parempi.

Entä Chloe, miten tänään menee?

Toivon että myös Electralla kaikki ok.

Mä kävin tänään siellä ultrassa. Se siirto olis sitten vasta torstaina, kun pitää vielä limistä kasvatella lisää. Zumet jatkuu, maanantaista lähtien taas ne ihanat luget. Nyt alkaa tosissaan jo jännittää, selviääkö ne huurunenät siitä sulatuksesta. Hui!!! Mä mietin et mitäs ihmettä mä selitän töissä, jos/kun pitää ihan parin kolmen tunnin varotusajalla lähteä sinne? Mä en ole siellä kertonut näistä hoidoista. Tänään jo selitin epämääräsiä juttuja.
 
Voi Tiki ja Electra, kullanmurut! :heart: Mä ymmärrän teitä niin hyvin, muistan nuo pelot. Raskaana oleminen oli ihan erilaista kuin oli kuvitellut, pelkojen kanssa kamppailemista. Onneksi ne useimmiten on aivan turhia pelkoja. Tiki, komppaan Electraa, jos vuoto ja krampit jatkuu, niin oman mielenrauhan vuoksi kannattaisi ehkä käydä ultrassa jo aiemmin. Mutta jos se loppuu ja vain jaksat henkisesti, niin voit varmaan odotella rauhassa torstaita. Onhan pienet vuodot todella yleisiä raskaudessa, useimmiten ne ei merkitse mitään huolestuttavaa. Voimia sinulle! Nyt ei auta kuin elää päivä ja hetki kerrallaan. Olet ajatuksissa.

Electra, karmea uni. Se heijastaa sinun pelkojasi ja huolta, että menetät sen minkä kovalla työllä olet vihdoin saanut. Mutta ne vihlasut ei todellisuudessa ole varmastikkaan mitenkään huolestuttavia. Ne johtuvat mitä todennäköisemmin kohdun kasvamisesta ja muutoksista eli kuuluvat asiaan.

Sinivatukka, piiniskamu, vilkutuksia sulle! Pidän peukkuja!

Iines, pitkää pinnaa ensi torstain odotteluun! Toivotaan, että pikkuiset selviää hyvin sulatuksesta. Kiitos kysymästä, täällä jatkuu sama oireilu. Nyt kaksi päivää särkenyt päätä melkein koko ajan, edelleen palelen ja vatsaa turvottaa, se on kuin potkupallo. Hölmönä tein tietenkin taas jo ylivarhain testin. Nyt pp 8 ja harmaa viivanpaikka tuli näkyviin testiajan puitteissa. Voikohan se Ovitrelle vaikuttaa vielä, en tiedä. Tiedän, että on typerää testata näin aikaisin, eikä se merkitse mitään suuntaan tai toiseen, mutta tästä on nyt näköjään tullut mulle tapa ja harrastus, jolla saan edes jotenkin pidettyä tämän jännitykseni kurissa. Tilasin Mammaksilta halpistestejä ja niitä on nyt riittämiin vaikka joka päivä testaisin torstaihin asti, joka on virallinen testipäivä.
 
Tiki: toivotaan, että vuoto on loppunut. Inhottavaa on, tiedän, kun itselläkin tuhrutellut aina välillä.. helpotti kyllä, kun sykkeet nähtiin ultrassa, mutta nyt kun ultrasta on kulunut jo 1,5 vkoa, niin alkaa taasen epäilyttää.. tiedän tunteen. Jaksuja!!!!!
Electra: inhottava uni.. jaksuja sinnekin.. ei tämä alkuraskaus ole meille lapsettomuustaustaisille mitenkään auvoisaa..
Chloe: harmaa viivanpaikka kuulostaa hyvältä =) Mähän testasin kanssa sellaisen pp8, ja siitä pikkuhiljaa vahvistui. Toivotaan, että sullakin käy näin!!!
Tsemppiä piinailijoille!!
 
Hei kaikki ihanat naiset!

Olen ollut nailla sivuilla joskus alkukesasta viimeksi. Itsekkaasti aion vain puhua itsestani, koska ajantasalle paaseminen kaikkien kuulumisista vaatisi kymmenien ja kymmenien sivujen lukemista. Halusin vain tulla kertomaan, etta kaikki on hyvin kohdallani. Sain siis plussan ja talla hetkella menossa vk 20 ja ensi viikolla rakenneultra. Minulla alkoi julmettu raskauspahoinvointi tuossa vk7 ja jatkui aina vkolle 18 asti. Nyt alkanut helpottamaan. Sairaalassakin tuli oltua 3 eri kertaan. Kun mikaan ei vain pysynyt sisalla. Ja mitaan muuta ei pystynyt tekemaan kuin vain sohvalla makaamaan. En halua nyt niin hirveasti valittaa, kun kuitenkin olen raskaana, mutta aikkast kamalaa on ollut. Nyt onneksi kaikki alkaa nayttaa paremmalta ja ehka sita tuon rakenneultran jalkeen uskaltaa ja voi alkaa todella hehkuttamaan tata raskautta.

Jaksamista teille ja plussa puhureita!

Sarina
 
Hyvältä näyttää Chloe, harmaakin viiva on viivan alku!

Toivottavasti tikillä ja muruilla on kaikki hyvin.

Iinekselle tsemppiä vielä muutama päivä, niin saat huurunenät kyytiin.

Täällä jatkuu sumuttelu jo kolmatta viikkoa. Fyysisiä oireita ei pahemmin ole mutta eilen naksahti päässä oikeen reippaasti. Ja mä tosiaan toivon, että tämä on lääkkeistä johtuvaa mielialavaihtelua.... Mies intoutui kavereiden kans vähän viettämään saunailtaa ja sen mukainen oli kuntokin. Me oltiin yhdessä, hänen aloitteesta, sovittu että tällä kerralla yritetään tehdä kaikkemme, että onnistutaan. Tämä tarkoitti myös hänelle alkoholin pois jättämistä melkeinen kokonaan, okei yhden saunakaljan voi silloin tällöin ottaa muttei mitään kaatokännejä. Meillähän vika on kuitenkin simpoissa. Sain aivan hel..tinmoisen raivarin siitä, että nyt sitten kaikki siimahannät on tapettu viinalla pari viikkoa ennen h- hetkeä ja tästä ei taaskaan seuraa kun pettymystä ja katkeraa itkua.
Sattuneista syistä meillä on oltu aika hiljaisia tänään. Ymmärrän toki, et kavereiden yllyttämänä on helppo ratketa, varsinkin kun ei voi kertoa syytä sille, ettei ota paljon mitään.

No, eiköhän tämä taas tästä mutta harmittaa aivan vietävästi vieläkin.
 
idaliina kertomasi kuulostaa niin tutulta. Meillä käyty aivan samaiset keskustelut lisänä vielä puolison armoton tupakointi. Viime toukokuisen hoidon aikana käytiin aikamoiset voimakeskustelut asiasta ja silloin päätinkin, ettei koskaan enää jos itselle tulee kokema, että on tämän asian kanssa yksin. Kaikki hoidot kun kuitenkin aina kohdentuu naiseen. Ystävättäreni sanoikin osuvasti, että olisi ainoastaan oikeus ja kohtuus jos puoliso katetroitaisiin joka hoitokäynnillä :LOL: saisivat vähän tuntumaa...
Onneksi kuitenkin pääsimme asiasta yhteisymmärrykseen ja yritimme vielä tämän kerran =)
Sympatiahalaus :hug: ja pitkää pinnaa ;)

-tiki & :heart: :heart: -
 
Täällä taas!

Onkos Chloe jatkanut testailua? Onko jo haamua näkyvissä?

idaliinalle tsemppiä sumutteluun ja mielialavaihteluun, sekä pitkää pinnaa miehen kanssa. Meilläkin jossain vaiheessa keskusteltu aiheesta, tai siis tupakasta, vaikkei simpoissa vikaa ole ollutkaan. Onhan se kuitenkin selvää ettei se niitä ainakaan paranna.

Viikon kuluttua teilläkin taitaa alkaa tositoimet?

Mulla alkaa jo huomenna ne iki-ihanat luget, yök. Kumman aikaisin ne pitää aloittaa. Mahtaako se liittyä siihen limiksen kasvatteluun? Missä vaiheessa muut on alkaneet ne pas:issa? Ne on tosi ällöt, mut pitää ottaa se niin että tän asian eteen sekin on. Nyt alkaa tosissaan jännittää se sulatus. Voin kuvitella et ke-to yönä ei paljon tule nukuttua. Huh! Lisäks mulla on vielä vaiheessa se torstain mahdollisen poistumisen selittely... Ärsyttää sekin ihan pirusti. Mut kun ei pysty poistuun huomaamattakaan.
 
Huhuu, missä kaikki...
Iines-74 mulla alkoi luget siirtopäivän iltana, miten sun piti aloittaa?
Mitä kuuluu Chloe70? Ootko vielä testaillut? Miltä näyttää?!
Entäs Tikin kuulumiset?
Täällä menossa pp11 (jos siirtopäivä on 0?) oireet lähinnä sitä mitä joka kuukausi, joten odotukset ei järin korkealla. Lähinnä tässä on alettu miettimään tulevaisuutta, lähdetäänkö vielä hoitoihin vai kehitetäänkö suunnitelma b.
Ei oikein vielä haluaisi periksikään antaa.
No aurinko paistaa joten taidan mennä iskemään maahan kukkasipuleita, ainakin saa silmäniloa keväällä.
 

Yhteistyössä