35+ Lapsettomat

Solakka Silakka, kunnon lohturutistus sinulle! Oli pakko kirjautua sivustolle, kun luin tarinaasi, joka on niin samanlainen kuin omani. Olin kutakuinkin samaa ikää, kun puolisoni kanssa epätoivoisesti yritimme vauvaa omilla soluilla. Olimme yrittäneet ilman hoitoja jo aikansa ja sitten pukkasi ikää lisää ja pieni paniikki iski. Kävimme ensin yhdellä klinakalla, jossa todetiin selittämätön lapsettomuus. Mieheni simpat olivat testin mukaan hyvät, joten minun ikäni oli pääsyy lapsettomuuteen huolimatta nuoruuteni sairaushistoriasta, jonka ei kuitenkaan lekurien mukaan ole suoranainen syy lapsettomuudelle. Emme kuitenkaan tällä klinikalla aloittaneet hoitoja, koska lekuri ei ollut vastaanotolla yhtään välittänyt etukäteen perehtyä tilanteeseemme ja tuntui liian suurpiirteiseltä. Seuraavalla klinikalla saimme tosi tarkan ja vastuuntuntoisen lekurin ja teimme siellä kolme ivf-hoitoa omilla soluilla ja tulos aina puhdastakin puhtaampi nega eikä yhtään passia saatu aikaiseksi. Melko suurilla hormoonimäärillä tuli soluja, jotka hyvien simppojen takia hedelmöittyivät aika hyvin, mutta kolmantena päivänä kato oli hurja. Kolmennessa hoidossa saatiin sitten vihdoin ja viimein kaksi melko hyvänlaatuista alkiota pakkaseen, mutta ne eivät tietenkään selvinneet. Lekuri oli aika pessimistinen onnistumismahdollisuuksiimme ja olin jo niin täydellisen kyllästynyt kuuntelemaan valitusta iästäni ja iän vaikutuksesta muniksiin, että oli suorastaan helpotus lopettaa rahan kantaminen klinikalle ja käyttää turhiin lekurikäynteihin kallista työaikaa ja lopuksi saada vielä viikkoja kestävä paha mieli ja epätoivonen olotila. Arvostin lekuria paljon siitä, että hän ei antanut pisaraakaan turhaa toivoa eikä pyrkinyt rahastamaan meitä turhilla haaveilla. Tosin hänen jatkuva marmatus iästäni ja siitä, että hoitoja ei olisi ehkä tarvittu, jos olisitte aloittaneet 5 vuotta sitten, sai minut itkun partaalle. Hän ei myöskään yhtään mainostanut klinikkaansa luovutettujen suhteen vaan kertoi heti toivottomista jonoista. Menimme sitten hoitohistoriamme kolmannelle klinikalle ja pääsimme heti luovutettujen jonoon. Jo ensikäynnistä tuntui siltä, että tämä on meidän juttu ja lekuri tuntui todella empaattiselta ja kemiat kolahtivat. Kaikki meni sitten vihdoin ja viimein nappiin ja saimme heti ensi tuoresiirrosta mitä ihanimman ja rakkaimman suloisen prinsessamme. Raskaus ja synnytys (suunniteltu sektio) menivät loistavasti ja pakkaseen jäi vielä kolme hyvää alkiota. Hetkeäkään ei ole tullut epäilystäkään, ette omilla muniksilla saatu vauva olisi mitenkään parempi tai enemmän oma vauva. Kiitollinen olen siitä, että osasimme lopettaa epätoivoisen ja mielipahaa aiheuttaneen tahkoamisen ja turhan rahan haaskauksen. Luovutettujen hoito oli tietty hurjan kallis, mutta onneksi olin jo etukäteen säästänyt rahaa eikä tarvinnut rahan takia hoitoa lykätä. Myös luovutetuilla muniksilla raskautumiseen vaikuttaa naisen ikä ja mitä enemmän ikää, sitä hankalampaa raskautuminen on. Olin 41 saadessani vauvan ja hyvä, ettemme tuhlanneet enää yhtään vuotta. Klinikan mukaan jo lähempänä 45 naisen ikä vaikuttaa jo luovotettujen solujenkin hoidoissa. Tietty luovutetutkaan solut eivät ole oikotie ja tae onneen, mutta todennäköisyys kyllä onnistumiselle on lähempänä tai yli 40 vuotta täyttäneillä paljon parempi. Onnea ja voimia jatkoon!!!
 
fiialle:hug: ja Solakka Silakalle kans:hug: . Se on tosi ikävää kun viikkoja syö hormoneja ja odottaa pas:ia..

Iines juu ensi viikolla Tartoon! Taas oon innoissani, kun on muutama päivä lomaakin samassa töistä. Kiva reissu varmaan kaiken kaikkiaan miehen kanssa ainakin toivottavasti. Tänään ultrassa limis näytti hyvältä. Toivottavasti löydätte hyvän lääkärin!
 
Solakka Silakka, voi itku!:heart: Mutta onneksi teillä on se suunnitelma B ja hyvä ettette luovu unelmasta! Ihmeen paljon te kyllä olette saaneet niitä hedelmöittyneitä munasoluja, ikävää ettei se kerro kaikkea! Mistäköhän tietää, missä vaiheessa hoidot kannattaisi lopettaa? Meillä ei koskaan ole alkioita viljelty 2 päivää kauempaa, joten me emme tiedä, miten ne sen jälkeen jaksavat. Mahtaisikohan meidän lääkäri seuraavassa hoidossa suostua pidempään viljelyyn...
 
Voi SS, pahoittelut ettei teidän huurunenut jaksaneet sulatusta :hug:
Onneksi tosiaan teillä on olemassa se plan-b. Se tietystikin vaatii paljon pohdintaa ja keskustelua miehen kanssa. Meillä myös lääkäri nyt viimeksi kyseli ollaanko mietitty luovutettuja munasoluja. Todettiin ettei olla vielä ainakaan päästy niin pitkälle. Eli voi olla että jossain vaiheessa myös meillä mietitään ja keskustellaan aiheesta enemmän. Mä en koe, että adoptio tai sijaislapsi olis mun juttuja. Voimia teille pohdintoihin, käythän kertomassa kuulumisia kun jaksat?

Sharlin tosi hieno kuulla että siirto on jo ihan käsillä. Kyllä saakin olla innoissaan, oon ihan varma että nyt se nappaa. Kivaa lomaa miehen kanssa! Pidäthän meidät ajantasalla, elän niin mukana jännässä tilanteessasi.
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista :flower: En oikeastaan osaa nyt enää surullinenkaan olla, koska se tosiasia on vaan kohdattava, että liian myöhään ollaan tässä asiassa liikkeellä. En voi sille mitään, että elämäni mies sattui vasta nyt kuvioihin. Niin kauhealta kuin se kuulostaakin, en ehkä olisikaan ollut valmis äidiksi edellisen 10-15 vuoden aikana, koska niin monet muut kriisit ja väärä mies hallitsi elämääni. Haluan lapsen rakkausliittoon ja ehjään kotiin.

Vaikka ivf:t omilla munasoluilla lopetamme, en luovu haaveestani. Olen oikeastaan helpottunut, koska suunta on nyt selvä ja otamme nyt siitä viimeisestä auttavasta korresta kiinni. Nyt pitää säästää vähän lisää rahaa ja miettiä kysymyksiä jatkammeko tutulla klinikalla hoitoa vai ulkomaille? Siinä on tärkein kriteeri nyt se, miten tärkeää tulevalle lapselle on tietää luovuttajan nimi eli haluaako lapsi kasvaessaan tietää kenen geenejä hän puoliksi kantaa vai riittääkö hänelle vain ulkoiset tiedot luovuttajasta? Näitä jään pohtimaan ja annan nyt ajan kypsyttää ajatusta.

Kiitos todella paljon nalletyttö, että jaoit tarinasi. Sain siitä paljon voimaa ja rohkaisua eteenpäin. Kirjoituksesi oli vertaistukea parhaimmillaan, etkä usko miten hyvillä mielin lähden tästä eteenpäin. Kaikkea hyvää sinullekin jatkoon! :heart:

Hoppis meillä hoitojen lopettaminen tai siirtyminen seuraavaan kypsyi ihan konkreettisesti siitä, kun katsoo kukkaron pohjalle. Olemme olleet yksityisellä ja maksaneet kaiken itse (kelakorvaus on oikeasti aika pieni osuus kustannuksista), niin hoitojen hinta pisti miettimään mitä kannattaa enää tehdä. Vaikka lopputulos on se, että siirrymme huomattavasti kalliimpaan hoitoon, on se kuitenkin varmin tapa ehkä onnistua.

Sharlin onnekasta Tarton reissua teille!

Onnea ja jaksamista myös palstasiskoille! :heart:
 
Solakka Silakka, olen tosi pahoillani että teidänkään alkiot eivät selvinneet! :( Se on surkea uutinen kuultavaksi... Hienoa kuulla että olet jo noin nopeasti hyvillä mielin siirtymässä uusiin hoitoihin. Olen samaa mieltä että luovutetut solut ovat todella mahtava mahdollisuus meille joilla ei syystä tai toisesta omilla onnistu. Ja olen miettinyt juuri tuota samaa että kuinka tärkeää lapselle olisi oikeus saada tietää geenivanhempansa. Se on hankala asia kun ei tuollaista ole kai oikein tutkittu. Adoptiohan on erilainen tilanne kun lapsi on kertaalleen tullut hylätyksi, ei voi sanoa että luovutetuista soluista syntyneillä olisi samanlainen tarve tietää bio-vanhempansa kuin adoptoiduilla. Olen myös samaa mieltä kanssasi raha-asioista, ei kannata loputtomiin "tuhlata" ns. "halpoihin" hoitoihin, jos kalliimmalla hoidolla on selkeästi paremmat mahikset onnistua.

Kiitos myös nalletytölle tarinastasi, ihanan rohkaiseva se tosiaan on. Kaikkihan eivät kuitenkaan onnistu luovutetuillakaan. Itselleni pahinta on se että tässä on niin monta pettymystä takana, niin monesti lääkärit ovat sanoneet että teillä on vain ollut tosi huono tuuri (selitystä pieleen menneille hoidoille ei ole oikein löytynyt) että on tosi vaikea uskoa siihen että meillä voisi luovutetuillakaan olla tuuri puolellamme. Miten tällainen epäonnen ikoni voisi yhtäkkiä muuttua hannuhanheksi jolla joskus näyttäisi testi plussaa...? :confused: Se tässä on henkisesti se vaikein osuus. Mutta ei voi muuta kuin toivoa parasta ja jatkaa vain sinnikkäästi yrittämistä. En keksi mitä muutakaan voisi tehdä.

Hoppis, teidän alkioitahan ne ovat, kyllä teillä on sanansijaa siinä miten niitä viljellään. Tiettykään lääkäri ei suostu jos näyttää siltä että mahiksia siirtoon ei ole pitkällä viljelyllä, mutta kannattaa jo hoidon alussa sanoa painokkaasti, että jos vain mahdollista niin te haluatte pitkän viljelyn ja olette valmis sen riskin ottamaan. Siinähän on siis suurempi riski että mitään siirrettävää ei sitten olekaan.

Sharlin, kovasti onnea reissuun! Olikos tämä teidän toka hoito luovutetuilla, muistanko oikein...? Toivottavasti saatte nautittua myös loma-mielessä yhdessäolosta ja klinikkakäynnit olisi vain pieni sivumauste. :)

Iines, olitteko te siis Tampereen seudulta...? En tiedä yhtäkään lääkäriä sieltä. Osaisikohan esim simpukka-yhdistys suositella jotain tosi kokenutta "vaikeisiin tapauksiin" erikoistunutta lääkäriä...? Ja älä nyt ota paineita että sun pitäisi muistaa meidän jokaisen tilanteet, eihän kukaan muukaan kaikkien vaiheita koko aikaa muista. Yhtä tärkeä palstakaveri olet meille vaikket muistaisi yhtään mitään! :)

Chloelle vilkutuksia sinne taustalle, toivottavasti vointi on jo parempi. Ja ehkä pas jo tehtynä...?
 
Viimeksi muokattu:
ON: täällä menkat alkoi pp11 eli toivo meni siinä tältäkin kertaa. :'( Ehdinjo alkaa toivoa, että tämä kerta olisi se oikea, koska niin uudella tavalla nipisteli tuolla kohdun paikkeilla. Turhaa oli toivo taas, mutta eipähän tarvitse sitä negaa tuijotella ja jännittää.
 
Voi Hoppis, olen pahoillani. :'( Tsemppiä sinne. Mitenkäs jäikö teille enempää pakkaseen?

ON: Mä odottelen edelleen menkkoja. Kierto on näköjään taas pidempi, sama juttu edellisen inssin jälkeen. Soitin tänään klinikalle ja sanoivat, että jos maanantaihin mennessä alkaa, niin ok, mutta jos siitä vielä viivästyy, niin sitten aikataulut kusee, tulee visiin joulutauko vastaan.... On se kumma, kun nuo menkat ei voi alkaa silloin kun niiden pitäis!!!! Ja flunsaa pukkaa päälle.

Mut hyvät viikonloput kaikille!
 
Terve!

Ihanaa että löysin näin ison joukon "siskoja". Tai no, ihanaa... Aika synkeissä merkeissähän moni tähän ketjuun päätyy. Mutta lohdullista kuitenkin, että olette siellä, ja toivottavasti vielä yksi mahtuu mukaan.

Juuri tänään koin olevani ainoa nainen maailmassa, jolla ei koskaan tärppää, jolla kuukautiset alkavat aina päivälleen niin, ettei hoitoja voida taaskaan aloittaa, ja bonuksena vielä niin, että juuri seuraavana päivänä on isänpäivä/äitienpäivä/veljenpojan kastejuhla/veljenpojan 1-v-päivät/1-v. serkuntytön vierailu/mikä ikinä iloinen perhejuhla, johon kaikkein viimeksi haluaisi osallistua oman surkeutensa keskellä. Olen alkanut epäilllä, että jossain todella on joku korkeampi voima, joka seuraa menemisiäni ja painaa nappia aina minulle epäedullisimmassa kohdassa..

Olen 36-vuotias, mies vähän nuorempi. Lapsen yrittelyt taisivat alkaa jo kolmisen vuotta sitten, ja vähän "vakavammin" kesällä 2008. Yksi luomutärppi tuli - ja km melkein samantien. Tutkimukset alkoivat 12/09, ekat hoitokokeilut 5/10. Kokeiltu on vasta Clomit (eivät minulle käyneet lainkaan) ja kertaalleen Puregon+Pregnyl ilman inseminaatiota.

Mitään erityistä syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt, mitä nyt viimeisessä ultrassa havaittiin sattumalta nestepussi toisessa munasarjassani. Samaan aikaan olleista tuntemuksista heti arvasin, että minulla on tämä sama "nestepussivaiva" ollut vaihtelevasti jo useita vuosia, mahdollisesti jopa 12 vuotta. Tilanne nähtävästi kuitenkin vaihtelee, ja välillä uä on normaali. Vielä en tiedä, miten paljon tämä on voinut vaikuttaa lapsettomuuteemme.

Kauhean hitaasti vein alussa hommaa eteenpäin, enkä ole oikein vakavissani suuntautunut hoitoihin nyttemminkään. Jokin on vaan jarrutellut - olen ehkä pitänyt meitä niin epätoivoisena tapauksena, ettei kannata edes yrittää. "Ei minua voida auttaa", "Ei se meille tapahdu", "Kyllä olis jo tärpännyt jos olis tärpätäkseen", "Luonto ei vaan haluu että me lisäännytään"). Olen pelännyt hoitojen aiheuttamaa hermopainetta.

Tästä päivästä tuli tähänastisen lapsettomuuteni käännekohta. Kaiken epätoivon ja itkuntihrustelun keskellä koin, että nyt pitää tehdä kunnon valinta johonkin suuntaan. Päätin yrittää tosissani vielä nämä muutamat vuodet, jotka aikaa on. Tai sanotaan edes jouluun 2012. En vielä luovuta. Eihän totisen päätöksen tekemisen tässä asiassa tarvitse tarkoittaa sitä, että lopetan kaiken muun elämän. Aion tsempata samanaikaisesti iltaopinnoissa ja pitkän yrittämisen jälkeen löytämässäni uudessa työpaikassa. Eteenpäin mennään siskot, perkele!

Olipas juhlava loppunousu tässä... ;) Hoppis, Solakka Silakka, Miisamari, Iines, Soulmama ja kumppanit - toivotan kaikille teille voimaa koitoksiinne!
 
Sateista lauantaita!

Hoppis voi ei, pahoittelut :hug:

Polkka tervetuloa joukkoon tummaan! Tää porukka on ihan paras.

Sit kysymystä konkareille: onko teillä hoidot sekoittaneet kiertoja? Aiemmat hoidot ei vaikuttaneet mitenkään, mut nyt tän kolmannen kierroksen jälkeen eka luomukierto oli 21 pvää. Nyt tokassa luomukierrossa mennään kp:tä 22, mut jälleen on semmonen tunne tuolla alhaalla, et menkat alkaa millä hetkellä hyvänsä. Mä en tajua mitä tää on :confused: Enkä tietystikään silloin lääkärikäynnillä muistanut koko juttua, kun oli niin paljon sitä muuta asiaa siinä.

Viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Kiitos Soulmama ja Iines pahoitteluista! Jotenkin pettymys tuntuu nyt pienemmältä kuin aikaisemmilla kerroilla. Ehkä siihen negaan alkaa jo tottua. Meillä on vielä 2 eskimoa pakkasessa, joten yritetään parin viikon päästä uudelleen, (jos pienokaiset sulatuksesta selviävät). Toisaalta juurikaan odotuksia ei siltäkään kerralta ole, tuntuu siltä, että miten se nyt onnistuisi, kun ei tähänkään asti ole onnistunut. Tuntuu siltä, että jotain uutta pitäisi keksiä, jotta päämäärä saataisiin saavutettua! : /

Polkka, lämpimästi tervetuloa mukaan! Ja tsemppiä yritykselle!

Iines, kyllä minusta tuntuu, että ne voivat nuo hormonihoidot olla, jotka sinulla kiertoa noin sekoittavat. Minulla on hoidoista menkat siirtyneet, mutta niin, että kierto on hoidon jälkeen pidentynyt. Muutamassa kuukaudessa niiden luulisi kuitenkin palautuvan ennalleen. Minulla yleensä on jo toinen kierto ollut kutakuinkin normaali. Minulla tässa ensimmäisessä hoitojen jälkeisessä luomukierrossa oli aivan erilaiset tuntemukset kuin aikaisemmin. Ennen en ole tuntenut menkkojen alkua juuri lainkaan ja nyt kyllä nipisteli ihan tosissaan. Luulisin senkin johtuvan noista hoidoista. Eikä mikään ihme kun hormoneja kantaa kotiin kassikaupalla!
 
Iines: ekan Puregon+Pregnyl-piikkitelyn jälkeen välikierto oli mulla jotain 20-21 pv. Eli kyllä ne piikit vähän pisti pakkaa sekaisin. Mulla on kyllä ylipäätään toisinaan lyhyet kierrot, joskus takavuosina ihan harmiksi asti. Sellaisessa 24-28 pävän haarukassa mennään normaalisti, useimmiten kierto on 26-27 pv.
 
Hoppis onneksi teillä on vielä ne eskimot odottamassa. Peukutetaan sulatuksen onnistumiselle.
Ei mulla tosiaan aiemmin ole tällästäkään ihmeellisyyttä ollut, normisti kierto on sen 28 pvää melko tarkkaan. Se hoidon jälkeinen tyhjennysvuoto on tullut vähän myöhemmin, mut eipä sitä oikein normikiertoon voi edes verrata. Seuraava kierto on ollut jo normaali.
Sekin on outoa, et mulla on normaalisti niitä menkkoja enteileviä tuntemuksia jo monta päivää ennen. Siis pientä viiltelyä alavatsalla, päänsärkyä ja sit se, et ruoka maistuu vähän liiankin hyvin. Lisäksi huonotuulisuutta. Nyt viime kierrossa niitä enteileviä tuntemuksia ei ollut ollenkaan. Ei siis mitään, viillot alkoi tasan vasta kun vuotokin. Joten menkat tuli ihan yllärinä. Ei ollut jatkuvaa nälkää, ei päänsärkyä, ei huonotuulisuutta. Ja nyt sama homma, vähän oli pienen pientä tuntemusta alavatsalla eilen illalla, nyt päivän on jo viillellyt kunnolla. Siitä päättelinkin vuodon alkavan pikapuoliin. Varmaan viimeistään huomenna.

Polkka joo toivotaan et se hoito olis nyt vaan sekoittanut tän pakan.
 
Polkka tervetuloa joukkoon! Hyvä että olet löytänyt tsempin hoitoihin, tuolla asenteella mennään läpi vaikka harmaan kiven. :)

Iines mulla on ainakin hoitojen jälkeen menkat olleet epänormaalit. Ensin saattaa kierto olla 25 ja sitten 32., normaalisti 28 paikkeilla. Ja sama juttu kuin sulla, mullla on kans vatsakipuja pari päivää ennen kuin menkat alkaa. Mutta nyt on sitten saattanu menkat alkaa samaan aikaan kuin kivutkin.

Täällä jännäilen, että alkaisko menkat tänään. Maha ainakin tuntuis siltä. Toivottavasti alkais, ettei siirry hoidot ens vuodelle...
 
Sharlin tsempit ensi viikon kyytiläisen hakuun!

Soulmama miten kävi, alkoiko menkat oikeaan aikaan? "Kiva" kuulla, et myös muilla on hoidot sekoittaneet kiertoa. Et jos mulla ei olisi tällä kertaa mikään häiriö taas.

Taisin sanoa liian aikaisin, ettei ennakkotuntemuksia ole. Nää on kai just niitä, kun on ollut eilisestä asti melkomoisetkin alavatsakivut, mut vuotoa ei vieläkään. Eiköhän se sieltä tule piakkoin, nää on nyt niitä "kaivattuja" enteileviä tuntemuksia, melko kovia sellaisia.

Tää on ollut melko raskas päivä :(
 
Pikaisesti ON: aamulla alkoi mahakivut ja päivä tässä rampattu vessassa katsomassa, et joko. :) No sit vihdoin puol ysin aikaan alkoi tuhrua tulemaan. Elikkäs huomenna aamusta soitto klinikalle ja pitäis saada piikityslupa aloittaen huomenna. Tiukille veti! :LOL:
 
Joo ja aamulla vielä hoitaja aiheuttu sydämmen tykytyksiä. Eka ultra ois pitäny olla perjantaina. Ja yllätys, koko osasto kiinni perjantaina, kun niillä on joku koulutuspäivä. Hoitsun piti sit neuvotella lekurin kanssa. Sain pistosluvan ja eka ultra torstaina. Oikein mukava hoitsu kyllä oli, tuumas vaan, että eihän sitä voi aina tietää, milloin ne menkat tulee. :) Mutta kyllä helpotti, ois vi%u%%anu kuin pientä oravaa, jos hoidot ois siirtyny ens vuodelle.
 
Soulmama, hienoa että pääset aloittamaan hoidot!!

Oma napaa: punktiosta saatiin vain kaksi kypsää munasolua jotka kuin ihmeen kaupalla molemmat hedelmöittyivät ja toinen siirrettiin tänään kyytiin. Jännitin alkioiden kohtaloa niin paljon että voin suorastaan pahoin viikonloppuna. Onneksi nyt on rauhallinen olo ja pystyn ehkä muutaman päivän ottamaan rennosti. Testipäivä on ensi viikon perjantai.
 
Lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 171

maanantaina 15.11.2010


Hoppis73 37/40.....................2.icsi 1.pas testi 18.11
Laura-70 40.........................1. iui, testi ?
pekku 35...............................2.ivf, testi 26.11
Rosmariini -74 35/36.............1.ivf, punktio vko 46
Katrin 38/34...........................1.ivf, lääkitys alkaa 8.1
Soulmama 37/40..................2. ivf, punktio vko 47
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 1.pas joulukuu
Myy75 35/45..........................1.iui joulukuu
ekavekara- 40+, fel................2.ivf:n 1.pas lokakuu
StellaR 38/45........................5.ivf?
Vesiheinä 39/43....................3.ivf syksy?
Sinivatukka 40/37.................3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi?
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
Sharlin 35/41.......................2. yritys luov. munasoluilla
janetski74 35/35...................4.icsi?
Seinäkukkanen 45.................4.icsi?
Iines-74 36/41......................4.ivf?
Frangipani 35/39...................1 ivf talvi -11
Niiskunen 36/29.....................ivf-suunnittelu?
Hope 35/?.............................pas?
Armi74 36/34........................3.iui?
Miisamari 36/36.....................5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Hiiripöllö............................ ....3.ivf, jatko?
Fiia 69 41/36 ........................1.icsi, PAS alkuvuodesta -11
Solakka Silakka 41/40............2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
Polkka 36/33.......................... vielä luomuna puregonilla




Plussanneet


Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73.......................... ..... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena................................. ........ (luomu)
Wäinö................................. ...........(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi :n 2.pas) poika syntyi 29.10
meriharakka............................. ......(2.ivf)
jipsis.................................. .............(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo................................. .......(1.ivf:n 3.pas)
karmilla................................ ........(1.ivf)
PetKat.................................. .......(1.ivf)
Liisa34................................. .........(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75................................ .........(1.iui)
wabisabi................................ .......(2.ivf)
Anja73.................................. .......(1.iui)
Miso.................................... .........(1.ivf)
Libby ........................................ ..(1.ivf)
Hysteria................................ .......(1.icsi)
Marinatar............................... .......(4.ivf)
ikäneito70 40.................................(1.iv f/icsi:n 1.pas)
toivorikas-72 38/47.........................(4.icsi, 6. siirto)
Salina 38/?.....................................luomuna puregonin kera
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille.

Piti tulla päivittämään omaa napaa, kun eilen kävimme suunnittelukäynnillä Tampereen Avassa. Hyvä fiilis jäi, kun ei aleta aikailemaan hoitojen kanssa ja kaikki olivat ystävällisiä. Lääkäri (C.T) vaikutti asialliselta ja asiansa osaavalta. Hän päätti, että jo tähän kiertoon otetaan pistoshoito mukaan. Nyt olen käyttänyt clomeja (jo kuudes kk meneillään), jotka oli kasvattaneet 2 14 mm follia (kp 10) ja pari pientä myös, ilmeisesti ihan kohtuu tulos? Kuitenkin lääkäri oli sitä mieltä, että koska clomit kasvattavat folleja mutta ei ole tietoa jatkosta, niin pistän nyt tänään ja huomenna fostimon lääkettä ja sitten to pregnyt pistoksen. Sitten viikonloppuna hoidoksi määrättiin kynttiläillallisia :).

Onko kenelläkään kokemuksia Fostimonista?

Mikäli kynttiläillalliset eivät tuo tulosta, niin seuraavassa kierrossa aloitetaan heti alusta Fostimon pistokset ja ultrauksen jälkeen päätetään jatkosta. Joulukuussa olisi tarkoitus olla ensimmäinen inseminaatio (IUI?) mikäli kaikki menee suunnittellusti ja lääkkeet toimivat kuten on tarkoitus. Keväällä sitten IVF jos eivät nämä keinot tepsi.

DIagnoosiksi saatiin selittämätön sekundäärinen lapsettomuus. Samalla tehtiin munatorvien aukiolotutkimus, kun mulle ei oltu sitä tehty. Otti TOSI kipeää ja vieläkin on maha kipeä. :/ Tulee myös vähän rusehtavaa vuotoa. Onkohan se ihan normaalia? Tuubat oli auki, mutta oikealla puolella oli tiukemmat paikat, mutta auki nekin. OIkealla ei kasvanut yhtään folleja, ja vasemalla oli 4, joten en tiedä voisiko tuo lla syynä vai oliko vain sattumaa? Toivottavasti tämä mahakipu laantuisi, tylsää olla töissä kun on kipeä ja väsynyt olo.

Mutta tällaista siis meille, toivottavasti nämä "oikeat" hoidot ja ripeämpi tahti toisivat toivotun tuloksen. Ettei tarvitsisi siellä Tamperella hirveän montaa kertaa käydä..

Tsemppiä kaikille!
 
Hoidossa olevat/hoitoa odottavat:


Armi74 36/34, yritystä reilu vuosi. Pco-tyyppiset munasarjat. 1. IUI 08/10 nega

Aurinko-65 45/44, miehellä huonot simpat, 3xIUI v.2002-2005 kaikki tuloksettomia, 1IVF:n tuoresiirrosta synt. poika v.2007,PAS v.2008 siirrettiin 2 top-alkiota nega, 1.ICSI v.2009 nega, 2.ICSI 01/2010 raskaus päättyi km. vkolla 7, 3.ICSI 05/2010, siirtoon ei päästy. Hoidot lopetettu.

Carinna 38/34, lapsettomuuden syynä endometrioosi sekä vialliset munanjohtimet. Takana 1 IVF ja 1 ICSI. 2.ICSI 05/2010 nega, 1. PAS elokuussa

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS tammi-helmikuu 2010. 2.IVF huhtikuu 2010 nega. Pakkanen tyhjä, iui 06/2010 nega, clomit+oi 07/2010 nega, 3.IVF joulukuu 2010

ekavekara 40+, 1. IVF 05/10 nega, 2. IVF 08/10

Frangipani 35/39, yritystä vuodesta 2005. 1. IUI 06/10 nega. 3. IUI 9/10 nega.

Hoppis73 37/40, 1. IUI epäonnistui vähäisen siittiömäärän vuoksi, 2. IUI tehtiin vaikka siittiömäärä vähäinen, josta nega. 1. IVF 5/10 nega, 2. IVF 09/10 nega

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 6 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, loput 3 eivät kestäneet sulatusta. 2. IVF 04/2010 nega, pakkaseen ei mitään. 3. IVF 09/10. nega

janetski74 35/35, 2.ICSI 05/2010, siirtoon ei päästy. 3.ICSI elokuussa.

kt73 37, takana 4xIUI luovutetuilla siittiöillä, 1. IVF aluillaan.

Laura-70 40, yritystä 7 vuotta. Yksi raskaus, joka oli ku, munajohdin poistettiin. Hoidot alkamassa.

MariAnne-S 40/37, yritystä lähes 3 vuotta. 3x IVF nega, 4. IVF plussa, mutta KU. 5 IVF 06/10 nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km. Clomit vielä viiteen kiertoon.

Miisamari 36/36, 5x ivf/icsi (negaa) -> lahjasoluhoitoihin

Niiskunen 36/28, yritystä 01/09 alkaen. Mies ok, aukiolotutkimus ja laparoskopia tulossa syksyllä. Nyt clomit, pregnylit ja luget.

Ninnatar 36/32, luomuplussa hoitoon pääsyä odotellessa, joka kuitenkin ku. Tutkimukset alkaa syyskuussa.

pottu70: 40/42 v, kaksi inssiä 2009 (negat). 1. IVF 09/09, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF 11/09, siirtoon ei päästy. 3. ICSI 02/10, siirrettiin kaksi (kaikki), nega, 4.ICSI 05/10 nega, 5. ICSI elokuu 2010

Relish 35/38, 1.IVF?

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI Väestöliitossa luonnolliseen kiertoon, kaikki negaa, nyt hoidossa Naistenklinikalla, ovulaation induktio Puregonilla ja Pregnylillä ja inseminaatio 12.1.2010, IVF/ICSI syyskuussa 2010

Seinäkukkanen 45, 1.IVF nega, 2.IVF 05/10 nega, 3. IVF 08/10

Sharlin 35/42, yritystä takana n. 3,5v. 2xIUI, 1.IVF, 1.ICSI. IVF:ssä ja ICSI:ssä ei päästy siirtoon, huonolaatuiset munasolut. Jonottaa luovutettuja munasoluja. Hoito omilla, ICSI touko-kesäkuu 2010, siirtoon ei päästy. Siirto luovutetuilla munasoluilla 8/10.

Sointu2010 41, clomit, 1. ICSI ?

Solakka Silakka 41/40, 3xIUI negaa, 1. IVF 02/10 plussa, joka kesken heti alkuviikoilla. 2. IVF vko 33


StellaR 38/45, yritystä takana n. 2 v., 4xIUI (kaikista nega), 2xIVF-hoito hyvälaatuisilla alkioilla (siirrot epäonnistuivat), 1xIVF onnistuneella siirrolla (nega) ja 1xIVF, jossa ei päästy siirtoon huonojen munasolujen takia. Mahdollisesti 5.IVF kesällä/syksyllä.

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF tuoresiirto nega, PAS tammi-helmikuu 2010, sijaisvanhemmuus 05/2010. 3 IVF aikaisintaan syksyllä

Fiia 69 41/36 takana on kaksi ivf ja yksi pas, joista negat. 10/10 icsi vko 43?

Polkka 36/33.................yritys alk. 07, tutkim./hoidot alk. 12/10; vielä luomuna puregonilla

myy75 35/45, yritystä 4/2009, diagnoosi selittämätön sekundaarinen lapsettomuus. hoitona nyt clomit + fostimon + pregnyl. Joulukuussa -10 eka inssi, keväällä ivf, jos ei tule tulosta

hope-75 35/35, yritystä 2004 alkaen, selittämätön sekundaarinen, adenomyoosi

Polkka 36/33, OI 09/10, 1. IUI 11/10

toivorikas-72 37/46, yritystä 4/2008. Pco-tyyppiset munasarjat, miehellä huonot simpat. Tehty 3xICSI, pakkasessa 4 alkiota, pas:it nega, 4.ICSI, 6 siirto marraskuussa 2010, joka meni kesken.

Minska 38/? Yritystä vuodesta 2004, ongelmana miehen simpat ja endo, 4. icsi menossa.

Porina 38/? Yksi -07 syntynyt lapsi joka sai alkunsa 3 clomikierrosta. -08 oli yksi luomuraskaus, joka meni kesken rv 9. PCO, aikuisiän diabetes. Nyt yritys päällä taas clomeilla.

sico 37/39 yritystä 2 vuotta, siittiöiden fragmenaatio ollut 30. 1 icsi, josta nega, pakkaseen saatu tavaraa.


Plussanneet

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Tyttö syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) 4/09, josta plussa. Poika syntyi 17.12.09

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa. Tyttö syntyi 13.1.10

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa. Tyttö syntyi 17.2.2010

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa. Poika syntyi 24.3.2010

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat) LA 24.5.10

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa. Tyttö syntyi 30.5.10

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa. Poika syntyi 21.7.

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Siittiöissä vähän vikaa. Luomuplussa inssiä odotellessa.

Mullu: 41/41, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09., josta nega. 2.PAS plussa (LA 21.10.2010)

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF 12/09 nega, 2. IVF plussa

Villiheinä 3.ivf/icsi plussa. LA 20.11.2010

wellamo 38/41, yritystä 2 v, 3xIUI, 1.IVF tuoresiirto ja 1.PAS negat, 2.PAS nega, 3.pas plussa

karmilla 35/40, takana kolme clomikiertoa. 1.IVF 04/2010, josta plussa

PetKat 38/31, 1. IVF plussa

Liisa34 35/35, miehellä vähän normaaleja siittiöitä, 1.IUI nega, 1.ICSI 05/2010 tuoresiirto nega, 1.PAS 06/10 plussa. Siirretty yksi, ultrassa kuitenkin näkyi kaksi.

vilkas75 35, 1. IUI 06/10, josta plussa. Ultrassa näkyi tuplat.

wabisabi 41/40, takana 1 IUI, josta nega. 1. IVF 05/10, siirtoon ei päästy. 2. IVF 8/10, josta plussa.

Anja73 35, käyntiaika julkiselle 11/10, jonossa ivf:n. Odotellessa syksyllä yksityisellä 1-3 IUI:ta. 1.IUI elokuussa, josta plussa.

marinatar 36/36, takana 3 ivf tuoresiirtoa ja yksi pas, joista nega. 4. IVF lokakuussa 2010 josta plussa. ultrassa näkyi tuplat

ikäneito70 40, miehen siittiöissä häikkää. 1. IVF 06/10 nega. 1. IVF:n 1 PAS syyskuussa 2010 josta plussa


Salina 38/?, lasta yritetty reilu vuosi, Femaria kokeiltu. Lapsettomuuden syynä on ainakin ovuloimattomuus. puregon+pregnyl+luget auttoivat, plussa 11/2010

Kukka73 37/42 yritystä 2008, .5x IUI negaa, 1 IVF 7 hienoa munasolua, 0 hedelmöittyi. 1. ICSI josta plussa 11/2010

Sinivatukka 40/37v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 PAS 25.9.09 = nega pakkanen tyhjä ja ikää liikaa julkiselle. 3. IVF helmikuu 2010. Tuli ero miehestä, löytyi uusi mies ja sitten tuli luomuplussa.

Soulmama 37/40 yritystä -03 asti. 1 IVF. 1. miehen kanssa josta nega. Miehellä oli huonot simpat. Sitten luomuyritystä toisen miehen kanssa, ei tulosta. Tämän hetkisen miehen kanssa yritystä parisen vuotta. Tutkimuksissa löytyi adenomyoosi ja miehen simpoissa paljon epämuodostuneita. 2 iui tuloksettomana. Joulukuussa -10 sitten 2.IVF:stä plussa
 
Viimeksi muokattu:
Kaivelin tän pidemmän listan esille. Tuota on kyllä mahdoton saada mulla ajantasalle :), joten jos jollakulla on omiin tietoihin lisättävää, niin ilmoitelkaa, niin mä voin päivittää tätä sivulla 177 olevaa listaa, niin ei tartte kopioida sitä moneen kertaan, kun vie niin paljon tilaa. Otin tuosta sen plussanneiden lyhyen listan pois, koska plussanneet näkyy kuitenkin pitkässä muodossa.
 

Yhteistyössä