35+ Lapsettomat

Kiitos =) Niin on hämmentynyt olo ja onnellinen. Mutta pääasiassa hämmentynyt. Että siis tuleeko musta nyt siis äiti, vai mitä hä? Minusta äiti? Hassu juttu, kun ei ole ennen tuntunut yhtään mahdolliselta. Ja nyt yhtäkkiä, eräänä päivänä, kaikki muuttuu. Hämmentynyt ja onnellinen on engeli.

Niin ja siis kolmaskin testi oli positiivinen.. Miten niin vaikea uskoa....?
 
Engeli onnittelut :flower:

Itse aloitin terot eilen ja nyt on ollut eilisestä lähtien etovaa oloa. Onko teillä muilla tullut oireita? Viikko vielä tätä kiertoa ja sitten selviää taas lopputulos. Nyt on jo sormet ja varpaat ´ristissä, että ultrassa olisi kystat hävinneet ja ivf hoito alkaisi seuraavalla viikolla...
 
Kyllä se juna nyt jätti. Testaamaan en pääse kun olen reissussa, mutta tietoisuus tilanteesta on täydellinen: mukana matkassa ei ole enää mitään. Tulen oitis kertomaan, jos tämä oli juuri se kerta, kun luonto vedätti vanhaa kettua. Sitä tässä aina itsekin odotan - että joskus saisi olla väärässä, että tulisikin se yllätysplussa.

Hauskaa kuitenkin, että tuli näin paljon plussia vielä kesän kynnyksellä - sekä täällä ja että tuolla 11-ketjussa! Nämä oli oikein plussajuhlat, joissa oli kiva olla vieraana.
 
Engelille tuhannesti onnea! Tosi hieno juttu, aivan mahtavaa!

Polkka, mä pidän sulle peukkuja.

Eilen ultrassa kaikki ok ja 1.passiin päästään 1.6. Itse toivoin, et oltas päästy jo ens viikolla, mut ei niin ei. Jotenkin on niin malttamaton olo. Välillä meinaa mennä masennuksen ja itkeskelyn puolelle, mut periks ei anneta. Hyvä tästä vielä tulee...
 
Nega testattu odotetusti - ei ollut paljoa jännättävää. Kaikki neljä siirtoa meni ihan samalla kaavalla, alkiot luultavasti kuolleet aikalailla samantien sisään päästyään.

Mutta elo jatkuu. Hyvää kesää myös mun puolesta kaikille, tasapuolisesti! :)
 
Polkka niin vaikea sanoa mitään, mutta toivoa on aina vaikka se tuntuu varmasti nyt kliseeltä!
Meinaatteko kaikki lopetella hoitoja kesäksi? Itse toivon mukaan pääsen aloittamaan ensi viikolla, jos endo ei ole pahentunut... Eli sama odottaminen jatkuu ja jatkuu...
Mutta hyvää kesää teille, jotka pidätte taukoa :)
 
Moto mulle ainakin tulee taukoa nyt vähintään pari kolme kuukautta. Akupunktiota aion kyllä tässä välissä kokeilla, soitinkin jo neulailevalle kiinalaisnaiselle... Käyn kyllä välillä kurkistelemassa täällä, missä mennään. Kovasti onnenpipanoita matkaan sulle, toivon että pääset nyt hoitoon!
 
Hello pitkästä aikaa.

Täällä meinaa näköjään käydä kato kun kaikki joko siirtyy plussanneiden puolelle tai häviää muuten vaan maisemista. Älkää nyt hyvät naiset häipykö kaikki tosta noin vaan, härregud sentään. Mitä jää jäljelle????:confused:

Mutta anyway, onnea kaikille plussajunan kyytiin päässeille! :flower:

Itse täällä vasta aloittelen matkaa asemalle mutta kyllä se juna sieltä taitaa kohta mutkan takaa esiin puksutella...Eilen oli käynti klinikalla, 16.päivä Synarela-sumuja menossa ja lauantai-iltana pitäisi aloittaa Puregon-piikitykset. Kontrolliultra on 3.6. ja todennäköisesti punktio tuolla kesäkuun toisella viikolla. Kovasti jännittää taas kaikki edessäolevat koitokset. Punktio tietysti eniten, viimeksi ei ihan kivutta selvitty. Nyt saapi kuulemma lisää lääkettä jo hieman edeltäkäsin. Esitin vaatimattomasti nukutusta mutta siihen eivät suostuneet, damn it! Jännittää tietty myös munisten määrä, rukoilen kaikkien aikojen saalista mutta todellisuus voi olla karumpi. Toivottavasti nyt edes selviydyn koko rumbasta menettämättä loppujakin järjenrippeitäni.

Nyt tosissaan tarvitsen tsemppausta, alkaa taas kerran usko loppua tämän touhun mielekkyyteen. Tosin tällä palstalla on käynyt sellainen plussauutisten hyökyaalto että luulisi sen nostattavan toivoa, mutta nyt vaan on sellainen tappiomieliala että p--kele. Mieskin vaan murjottaa ja murehtii omia juttujaan, joten ei heru ymmärrystä siltäkään. Mä koen jotenkin olevani tasapainossa lapsettomuuden kanssa, mutta se saattaa olla vain väliaikaista tai jopa itsesuojelua tulevia pettymyksiä vastaan. En tosiaan tiedä. Väsyttää vaan olla taas tökittävänä ja piikitettävänä ja munanhautomakoneena jne. Varsinkin kun lopputulos on epävarma. Jaksaisi tämänkin pyörityksen ihan satavarmasti hymy huulilla jos tietäisi että lapsen saanti on taattu. Mutta sitä ei voi kukaan luvata. Huokaus.
 
Marjaana hyvä, että täällä meitä roikkuu vielä vaikka kesä pukkaa päälle :) Itsekkin toivon vain kovasti hoitojen alkamista vielä ensi viikolla, joten aion täällä käydä lueskelemassa ja kirjoittelemassa, jos on seuraa. Ja sitä tukea saat ainakin täältä :) Miehet eivät taida tosiaan ottaa näitä lapsettomuusasioita niin rankasti kuin me naiset. Ehkä se on, että meidän naisten elämä pyörii enemmän tai vähemmän kuukautiskierron mukaan ja laskemassa päiviä ja muistamassa mitä hormooneja pitää milloinkin popsia ja koskaa pitää ovulaatiotestejä tehdä!
Tuo on myös tuttu tunne, että välillä tuntuu että lapsettomuus ei koske lainkaan ja on positiivista mieltä ja sitten taas voi jo heti seuraavana päivänä elämä tuntua niiiin raskaalta ja epätoivoiselta...
Mutta toivottavasti ainakin sinä pysyt täällä linjoilla, niin voidaan valaa uskoa puolin ja toisin :)
 
Hei kaikille,
olen seurannut aika ajoin mitä teille kuuluu. Ja nyt Chloe!!! Ihana uutinen! Tiukka voimahalaus ja rauhallista loppuraskautta. Itsekkin uskon, että pitkien hoitojen jälkeen kääntyminen energiahoitajan puoleen auttoi ja nyt meillä on kaksi ihanaa 1 vuotiasta lasta.
Voimia teille kaikille urheille ja sinnikkäille naisille ja hyvää kesää!

-tiki-
 
Iloisena ilmoitan, että kävin tänään alkuraskauden ultrassa ja elämäni ensimmäisen kerran kohdussani asusteli joku :heart: Olin asennoitunut taas kerran tuulimunaan, joten yllätys oli järisyttävä kun kuulin, että alkio on oikeassa paikassa, sydän lyö ja on 1,53 cm pitkä :heart:

Eli tämä alkio lähti kasvamaan yhdellä Clomikierrolla. Huomenna neuvola ja siitä sitten vaan varovaisesti eteenpäin. Päivä kerrallaan, eihän tässä kukaan muuta voi.

Voimia ja tsemppiä kaikille ketjulaisille :flower:

Ninnatar, 7 + 6, la 10.1.
 
Ninnatar paljon onnea ihanasta ultrasta!

Tulinpa kertomaan tännekin palstalle, missä olen aika kauan aikaa kirjoitellut vaikkakin viime aikoina vähemmän, että eilen sain maanantain veritestin tuloksen, ja HCG oli 420 (pp13). Elikä tällä hetkellä olen raskaana! Uskomatonta! Tein vielä kotitestinkin varmuudeksi;)

Polkka kiitokset onnitteluista!
 
Kylläpäs täällä on tapahtumia riittänyt. Mukava kuulla plussauutisia.

Itsellä oli tänään pakastealkion siirto. Eilen oli otettu 2 alkiota sulamaan ja hyvin olivat selvinneet yön yli, joten 2 alkiota siirrettiin tänään. Nyt piinaillaan peukut pystyssä.

Hyvää kesää minunkin puolesta kaikille jotka pitävät nyt kesä taukoa.
 
Piti tulla onnittelemaan, kun on ollut ihania plussauutisia! Suuresti onnea kaikille! :flower: Erityisonnittelut Seinäkukkaselle, jonka matkaa ehdin seurata pitkän aikaa. Olen ihan hirmuisen onnellinen plussastasi :kiss:- varsinkin kun sanoit, että kyseessä olisi viimeinen yritys. Käythän päivittämässä kuulumisia, niin tiedetään sitten, miten raskaus etenee!

Ihanaa kesää ja plussaonnea muillekin :heart:
 
1. KEVÄÄN PIINAILIJAT (A–Ö) :whistle:
Armi74 36/34................ 1. ivf 5-6/2011
Ekavekara- 40+, fel....... 4. ivf 1. pas 5/2011?
Heidari 36/47................ 1. ivf:n 1.pas 5/2011
Katrin 38/34................. 2. ivf 5/2011
Rosmariini -74 36/37...... 1. icsin 1. pas 5/2011
Sharlin 35/41................ 2. ivf/icsi (?) luovutetuilla; pas 5/2011


2. TAUSTALLA (A–Ö) :wave:
Arielle75 35.................. 4.ivf/icsi?
Carinna 38/34............... 3.icsi:n 1.pas?
Fiia 69 41/36 ............... 1.icsi, pas helmikuu..?
Hope-75 35/?............... 1.pas 2/2011; jatko?
Hoppis73 37/40............ 3. ivf/icsin 1. pas x/2011
Iines-74 36/41.............. 4.ivf?
janetski74 35/35........... 4.icsi?
Laura-70 40.................. 1.iui; tulos..?
MariAnne-S 40/37.......... 6.ivf?
Miisamari 36/36............. 5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Minska 38/?................... 4.icsi
Myy75 35/45................ 2. ivf (1. icsi) 5/2011; jatko?
Niiskunen 36/29............ 1. ivf vk13/2011
pekku 35...................... 2.ivf 1.pas 24.2.
Piitu75 35/?................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Polkka 37/34................. 1.ivf/icsin 3. pas
Rebec 37/43.................. 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1.ivf?
sico 37/39...................... 1.icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Sintu74 36/35................ 2.iui, 2.ivf 1.pas, 3.ivf 2-3/2011?
Solakka Silakka 41/40..... 2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
StellaR 38/45................. 5.ivf?
Vesiheinä 39/43.............. 3.ivf?

3. PLUSSANNEET :popcorn:
Tikru70, tyttö 22.8.09........... 3.ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5.icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3.icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1.ivf:n 1.pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1.ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3.ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............ 1.siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3.icsi
tyhmäblondi73....................... 1.ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2.icsi
Möhkö-72.............................. 1.ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................. .. luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis.................................. .... luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo................................. . 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................ ... 1.ivf
PetKat.................................. ... 1.ivf
Liisa34................................. .... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................ ... 1.iui
wabisabi................................ .. 2.ivf
Anja73.................................. .. 1.iui
Miso.................................... .... 1.ivf
Libby................................... .... 1.ivf
Hysteria................................ ... 1.icsi
Marinatar............................... .. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40..................... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa
+++++ 2011 PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ +++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
Hiiripöllö................................ 4.ivf:n 1.pas
Sointu2010............................ 2.icsi (icsi-stimulointiyrityksiä monia)
Porina 38/?............................ clomit
Toivorikas-72 39/48......... 4. icsin 3. pas 5/2011
Uttinen ?/?............................1. ivf
Chloe70 40/43.............. 3. ivf:n 2. pas keväällä
Engeli 40-/40+.............. 2. icsi 5/2011
Seinäkukkanen 45........... adoptioalkion siirto 1/2011 nega
Marjaana 39/?............... 2. ivf 2011
Ninnatar 36/32............... ???
 
Moi kaikille!

Megaonnittelut kaikille pitkänmatkankulkijoille, jotka olette plussanneet! Erityisen iloinen olen Chloen plussasta - täällä ollaan toistemme vaiheita seurattu jo monta vuotta. Onnea myös kaikille muille plussanneille!

Täällä siis taas ollaan - Puregon-piikitykset alkavat tänään ja toinen ICSI-kierros alkaa. Lasta on yritetty reippaasti neljättä vuotta. Inssit tehtiin Väestöliitossa samalla kun jonotimme Naistenklinikalle ja NKL:lla yksi ovulaation induktio ja inssi. Sitten jonotettiin NKL:n IVF-jonossa ja eka hoito meni ihan penkin alle: vain yksi folli ja tehtiin inseminaatio. Toinen IVF-yritys oli helmikuussa ja pitkällä kaavalla (Suprecur+Puregon) saatiin seitsemän follia, viisi munasolua, joista neljä kypsää. Nämä icsattiin, kaksi hedelmöittyi. Tuoresiirto negaa ja viime kierrossa tehtiin ainokaisesta pakkasukosta pas, josta nega.

Nyt siirryimme takaisin Väestöliittoon, jossa kokeillaan ensimmäistä kertaa lyhyttä kaavaa (johon NKL:lla ei suostuta) eli Puregon+Orgalutran-lääkitystä. Onko teillä jollakulla kokemusta siitä, onko lyhyellä tai pitkällä kaavalla ollut erilaiset hoitotulokset? Kuulisin mieluusti kokemuksia - tietty toiveet on korkealla, että mulle sopisi tämä lyhyt kaava paremmin.

Meillä siis ongelmana miehen huonolaatuiset ja vähäiset siittiöt - Väestöliiton papereissa lukee "male factor only". Naistenklinikan mielestä sen sijaan ensisijainen ongelma on mun ylipaino - "lisäksi" miehen siittiöiden huono laatu. Mulla ei ole ongelmia munasarjoissa, ovuloinnissa, kierron pituudessa, sokereissa jne. Mutta olen siis liian paksu. Tämä painofasismi oli yksi syy siirtymiseen takaisin yksityiselle. Ymmärrän, että ylipaino voi vaikuttaa hoidon onnistumistodennäköisyyteen monin eri tavoin ja onhan tässä painoa pudotettukin. Sitä en ymmärrä, että ainoa asia, mistä meidän lapsettomuuden hoidossa puhutaan, on se, kuinka monta kiloa mun pitää vielä laihduttaa, jotta olen ansainnut uuden hoitojakson...

Tää on henkisesti ihan tarpeeksi rankkaa muutenkin ja maksan mielelläni kymmenkertaisen summan hoidosta yksityisellä siitä ilosta, että mua kohdellaan ihmisarvon mukaisesti. Otetaan vaikka laina, jos on pakko. Ja sekin on ihan mukavaa vaihtelua, että yksityisellä mulle selitetään, mitä hoidossa tapahtuu, mihin pyritään, miten toimitaan, kysytään miten mulla menee ja ei ole sellainen tunne että "anteeksi, että olen täällä teitä häiritsemässä". Mä olen ihan törkeän pettynyt julkiseen puoleen ja aika katkerakin siitä, millaista pompottamista, venttaamista ja totaalisen välinpitämätöntä kohtelua siellä joutuu kokemaan. Tyytyväinen olen ollut vain toimenpideosaston eli punktion ja alkionsiirron tehneisiin lääkäreihin ja hoitajiin.

Tässäpä tätä purkautumista kerrakseen ;-) Pidän peukkuja teille muillekin, joilla on hoito vielä tässä ennen kesälomia. Jospa mekin päästäis plussajunaan mukaan!

Kesäterveisin,
Rosmariini
 
Suuronnittelut kaikille plussanneille, täällä palstalla näyttää pyyhkineen kaikkien aikojen plussatsunami tänä keväänä!!!!!!!!!

Tarrasukkia kaikille kyytiläisille! ;D

Heidari, ota mut pliis pois tuolta plussanneiden listalta, niin mielelläni kuin sinne haluaisinkin kuulua. Oikea paikka olis Ivf/piinailijat tai mikä se nyt oli. Tietty toivon että eksyminen plussajoukkioon olis hyvä enne.
Punktiopäivä lähenee... Pieni kammotus toimenpidettä kohtaan ei ole laantunut vaikka mulle luvattiinkin lisää kipuroppia. Oxepam-pillerikin on jo ihan mua varten varattuna. Kaikki pillerit, tipat, lääkkeet, huumeet, nuijanukutukset jne otan kiitollisuudella vastaan. Vielä tässä pitäis toimia ihmis-neulatyynynä tiistai-iltaan asti, keskiviikkoiltana on irrotuspiikki ja perjantaina sitten se legendaarinen punktio. Onneks mies tulee mukaan että saan pusertaa sen kättä luut rutisten. Muniksia näky eilen olevan 11, toivon että laatu korvaa määrän. Keskikokoinen ilonaihe on se, että tällä kertaa siirretään (todennäköisesti) kaksi alkiota. Ehkä valheellisesti elän uskossa että edes jompikumpi niistä pysyis kyydissä about 9 kk. Jos molemmat sinnittelis vauvaksi asti olisin tosi onnellinen, mä kun oon jo pitkään salaa haaveillut kaksosista. Aatelkaa mikä tuplaonni!
Mutta nyt ei kyllä oikeesti uskalla mennä asioiden edelle.

Rosmariini, voi hiivatti kun kiukuttaa tuo kokemasi painorasismi. Ihan älytöntä mussuttaa moisesta varsinkin kun kroppasi pelittää normaalimmin kuin monen ns. kukkakepin. Ja vituttaa jo ajatuksenakin että asiallisen kohtelun ja palveluasenteen saadakseen pitää mennä yksityiselle maksamaan ittensä kipeeksi. Toivottavasti lyhyt kaava tuo teillä hyvän tuloksen.

Jaaha, täytyykin tästä häippäistä tökkäsemään itseään jälleen kerran neulalla, joten heippa.
 

Yhteistyössä