<3Heinäkuiset2014<3~Loka-Marraskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
Mä taidan vielä olla sen verran varovainen et face jää ellei ole salainen ryhmä. Kuka tahansa joka eksyy tänne lukemaan voi käydä fbsta katsomassa ketkä ryhmään kuuluu...

Oloista sen verran et ei mitään uutta, väsymys ja etova olo jatkuu.
 
Tigustiina voitko kertoo vaik ykaityisviestillä et mikä sen ryhmän nimi on? Ni sit voin tsekkaa onks se semmonen nimi et arvaaks ihmiset... :-D oia niin kiva olla facessa ryhmässä. Tota mitä mun piti vielä.. Nii, ainaki useita ryhmiä ku kattoo ni näkyy vaa nimi ja suljettu ryhmä. Ei näy ees jäseniä.. Tyhmää jos ei sit saa sitä niin et ei näy ne jäsenet.
 
Oisko ihan mahdoton ajatus että siitä perustetusta ryhmästä tehtäisiin kokonaan salainen? Jos nykyinen ylläpitäjä ei halua kaikkia ryhmäläisiä lisätä kavereiksi niin sydänx3 voisi olla ylläpitäjä? Aika moni tuntuis kuitenkin mielummin haluavan kokonaan salaisen ryhmän :)
 
Huomenta. Semmonen kysymys et tietääkö joku millon pitää viimestää varaa neuvola-aika, et saa ne äippärahat sun muut normaalisti? Eiks siin ollu joku raja millon pitää olla käyny? Ku mä aattelin nyt vetkutella tietosesti ajan varaamisen suhtee, en haluis heti tyylii rv 7 sinne mennä.. Toisaalt sit np-ultra täytyy varaa, mit sehän kai varataa nykyää ite?..
 
Ja psyykkisistä oireista.. Se oli ensimmäinen asia, mistä aloin epäilee et oonkohan... Ku oli vedet silmissä tosi herkästi. Enkä yleensä oo semmonen, paitsi just raskausaikana. :) Myöski joka ikisessä kierrossa tuleva päänsärky noin 3päivää ennen menkkoja jäi pois.. JES!
 
miinamanu Kela vaatii että olet käynyt neuvolassa ennenkuin 154 raskauspäivää täytyy,eli periaatteessa ei ole kiirettä:) Mutta jos haluat mennä kunnan/kaupungin tarjoamaan nt-ultraan,on neuvolaan syytä soittaa suhteellisen ajoissa,sillä ilman neuvolaan ilmottautumista et sitä aikaa saa varattua(vaikka se varattaiskin itse)Eihän sinne neuvolaan ensikäynnille tarvitse heti tyyliin rv 7 mennä vaikka sinne jo soittelisikin;)

Oireita täällä on sekalaisesti. Väsyttää mutta uni ei tule. Yöllä pyörii kaikki mietteet päässä. Pientä huonoa oloa,pissahätää. Kiukuttaa ja herkistyttää tavallista enempi.
Tänään eka poksahdus,rv 4+0:D tosi ajoissa siis sain viivat tikkuun
 
Tiqustiina
No mä voin tehdä sitä kaveriks pyytämistä ja poistaa sitten kun olen lisännyt ryhmään. RYhmä on nyt täysin salainen joten sitä ei löydy milläään mistään. Laittakaa Yv.llä vaikka nimenne niin mä pyytelen kaveriks sitten ja joku lyhyt kuvaus miltä proft kuva näyttää niin en kysele ketään randomeita :D
 
Mulle voi myös laittaa yv niin lisäilen ryhmään :)

Soittelin viime viikolla ekaa neuvola-aikaa ja menen 22.11. Eka ultra varattiin 4.12, voi olla että on liian aikaista mitata niskaturvotusta vielä silloin mutta lahopää kun olen enkä muista koska viimeiset kukautiset olikaan niin ainakin saan silloin sit lasketun ajan!

Väsymys on ihan hirveetä, toisaalta ihanaa kun saa nukuttua (olen hirmu huono nukkuja muuten mutta nyt ei ole nukahtamisvaikeuksia tai mitään ja uni ollut laadultaan hyvää :) ). Tänä aamuna ekaa kertaa oli oikein tosi huono olo, yäh, ei tarttis olla...
 
Huomenta! :)

Varasin nyt ajan varhaisultraan, laskin että viikkoja on silloin vähintään 6+3 (7+0 menkoista laskettuna, mutta uskon että mulla on vähemmän päiviä). Hintaa tulee 175€ - Kela vähennys. Titääkö joku paljonko se vähennyksen suuruus on? Aika hurja hinta, mutta haluan mennä ja varmistua että kyytiläinen on matkassa ja mitä viikkoja vastaa.

Ollaan kerrottu raskaudesta nyt molempien vahemmille ja yksi ystäväni tietää. Muutoin ajattelin ihan hissukseen edetä. Jotain bileitä on ensi kuulla tiedossa, missä on iso ystäväporukka mukana. Silloin viimeistään on varmaan osalle kerrottava, koska ihmettelevät varmasti miksi en juo :D Tosin viikkojakin on silloin jo kasassa enemmän.

Olo on ihmeellisen seesteinen. Alavatsassa on jatkuvaa painontunnetta, rinnat kipeytyvät tasaiseen tahtiin. Eilen oli ensimmäiset aamupahoinvoinnit. Turvotus iltaisin on melkoinen ja edelleen tuntuu vatsa olevan hieman sekaisin ja ilmavaivoja riittää :D Onneksi pääkivut ovat hieman hellittäneet, joita oli tuossa hetken aikaa melkein tiheään tahtiin. Ärsyttää kun ei ole viikoista kunnolla selvillä :D Menkkojen mukaan nyt 5+4 ja sitten taas digitaalisen testin ja oletetun hedelmöittymisen mukaan 5+0. En ole yhtään varma hedelmöitysajankohdasta, mutta jos testiin on luottamista niin tuossa 5+0 varmaan mennään :)

Pissalla saa muuten rampata aika tiheään tahtiin! Yölläkin herään monta kertaa. Ja välillä on jopa niin, että jotenkin painaa rakkoa maatessa ja tuntuu että pissattaa. Sitten kun menen vessaan niin mitään ei tulekkaan. Nälkä on koko ajan, mutta välillä ei tee yhtään mitään mieli, niinkuin nyt. Jotain aamupalaa pitäisi syödä, mutta jääkaapissa ei houkuttele mikään. : /
 
Mä liityn myös tähän ketjuun.

Täällä iltaisin hirveä pöhö,turvonneet tissit ja jatkuva pissahätä.Mulla on sairaala vielä mietinnässä mutta ehtiihän tässä.

Voisin myös liittyä tuohon facebookin ryhmään.
 
Täällä olis myös yksi liittymässä ryhmään. :)

Isänpäivälahjaksi saatiin plussa testiin. Kierrot ovat hieman vissiin heitelleet, ei ole pitkältä ajalta merkattu ylös, joten laskettuaika ei ihan varma, mutta näillä näkymin 20.7., nyt siis menossa rv 4+1. :)
Esikoinen on syntynyt 02/12.

Vielä ei ole mitään suurempia oireita tullut esille. Vähän jotain menkkajommotuksia ja pientä nippailua vatsassa sekä lievää vatsan turvotusta. Satunnaisesti ehkä etäinen etovaolo, mutta voi johtua myös, siitä että on ollut liian pitkä väli ruokailuissa...

facebookin puolelle en ole liittymässä, edes salaiseen ryhmään...
 
Moikka, liittymässä olisin myös jo nyt runsaaseen joukkoonne! :)

Meille pärähti plussa testiin jo varhaisessa vaiheessa reilu viikko sitten lauantaina, jolloin viikkoja oli vasta 3+3 (!). En tietenkään uskonut sitä heti todeksi, mutta plussa vahvistui ja digitaalisella testillä lopulta viime viikolla vahvistettiin. Tänään eletään siis rv 4+5.

Tämä tuleva tapaus olisi pikkukakkonen, esikoinen syntynyt 2/2013 eli melko pienellä ikäerolla tulisi toinen. "Tjottailtua" tuli ensin pari kuukautta rennommin, sitten tuli jo vähän mietittyä oviksen ajankohtaakin, kierrot olivat hyvin epäsäännölliset (26-35) päivää. Tämä oli kuitenkin "vasta" yk 5 (vai 6?).

Oireita ei oikeastaan vielä ole ollut kuin väsymys. Syksy ja pimeät vuodenajat väsyttävät kyllä muutenkin. Viime raskaudessa kärsin kovasti hajuherkkyydestä, mutta en liiemmin kuitenkaan pahoinvoinnista. "Innolla" odottaen tulevaa.

Laskettu aika olisi omien laskujeni ja laskureiden mukaan 17.7. :)

Sintti 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olisi yksi kiinnostunut liittymään tänne :)
10 pitkän kuukauden jälkeen tuli plussa vihdoin testiin ja tällä hetkellä menossa rv 5+5 ja laskettu aika laskureiden mukaan olisi 9.7! Melko uskomaton olo että on raskaana, oireina on vain vessassa ravailu, kova turvotus heti aamupäivästä saakka ja tissit todella arat!
Varhaisultran varasin viikolle 8+0 eli 27.11 ja eka neuvola sitten siitä kahden päivän päästä :) jännää tämä!
Ainoostaan "pienenä" stressinä on pienessä kaupungissamme (päiväkodeissa) leviävä ehec-bakteeri ja itsekin siis työskentelen päiväkodissa :(

Liittyisin myös mielelläni salaiseen fb- ryhmään jos käy :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan. Olotilat vaihtelee mutta pääsääntöisesti etova olo. Mikään ei oikein maistu ja mieli on kireä. Mies saa osansa mun kiukuttelusta, valitettavasti. Ei jaksais tehdä juuri mitään ja väsyttää. Mut vielä enemmän pelottaa et paheneeko etova olo oksenteluksi. Mulla oli ihana joulufiilis pari viikkoa sitten joka nyt on ihan kadonnut. Työt ei myöskään kiinnosta ja stressaa tekemättömät hommat. Toivottavasti helpottaa pian sillä tää on mulle tosi raskasta ku oon normaalisti niin aktiivinen ja aina menossa. Kenellekään ei olla vielä kerrottu raskaudesta. Myöskään neuvolaan ei olla soitettu. Mutta jos huomenna sitten. Olin tänään ensimmäisen päivän sairaslomalla töistä, oli niin hirvee olo aamulla. Iltaa kohden vähän helpottaa mut illalla se kyl sit taas alkaa. Niin ja tosi moni asia itkettää. Herkillä ollaan.
 
Varovaisesti kurkin tänne.
Plussasin jo viime tiistaina mutta on mennyt vähän aikaa sulatellessa.
Nyt meneillään rv 5+1 tai 5+0. Aikaisempia lapsia on tekemällä tehty niin nyt on vähän epäuskoinen olotila että voiko tärpätä näin helposti. Tämä on minulle viides raskaus, joista kaksi elävää lasta kotona.
Faceenkin voisin liittyä. Ylläpitäjäksikin voi ryhtyä jos vielä tarvitaan. Olen hoitovapaalla tällä hetkellä. Kuopus täyttää joulun alla vuoden.
Neuvolan olen varannut 3.12 ja np-ultra pitäisi varata 23.12 niin saisi tietää ennen joulua.

M1n1 / 35v/- /TYKS

M1n1 ja salamatkustaja 5+1
 
Laretzki
Heissan vaan!

Piti lähteä katsomaan vähän mitä täältä kaksplussan puolelta löytyy jo ensi heinäkuulle :) Ensimmäisen lapsen aikana kirjottelin tosi paljon ja sai kyllä tosi paljon tukea, nyt melkein tekisi mieli myös, mutta saa nähä miten nyt on aikaa kun pitäisi töissäkin olla.

Lauantaina testailtu hailu ja eilen sitten ihan selkeä viiva. Vähän on hämmentynyt olo, tää meinaa kun on ensimmäinen kierto, josta päätettiin alkaa "tulee jos tulee". Omien kesken erästen projektien kannalta olisi ollut parempi jos olisi tullut vähän myöhemmin, mutta eipä tässä kai mitään. Kunhan vielä vähän sulatellaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Neuvola varattuna mulle ja esikoiselle 2v neuvola 10.12 silloin on tasan rv9 ja neuvolatäti ei sanonut mitään Np-ultrasta :/ Kuuluko jo silloin sydän äänet?

Oireista, tajuton väsymys koko päivän mutta illaks piristyn enkä saa unta. jatkuva nälkä ja makean himo, tissitkin on arat.

Molempien vanhemmat tietää ja pari ystävää

Sandra ja kirppu rv 5+1?
 
Moikka,
liittyisin mukaan joukkoon, ihanaa kun täällä on näin aktiivinen porukka heinäkuisia, hirvee tarve on päästä puhumaan oireista ym, kun vertaistukea ei ole saatavilla oikeassa elämässä..

Eli Popelid, neljäs lapsi, LA ? (päivitän, kun varmaa; joko 7. tai 8.7.), sairaala KYS


Meille siis nelonen tulossa, jos vaan kaikki menee hyvin..
Neuvola on 20.11. eli tasan viikon päästä. Täti lupasi, että kurkataan ultralla, josko mitään näkyisi, jospa, kuitenkin viikkoja olis silloin jo 7+
Soittelin hyvissä ajoin neukkulaan, kun alussa oli kovia (KOVIA!) kipuja ja vuotoakin hieman, tosin vähän, mutta kyselin siis neuvoja ja sain sitten samalla jo tuon ajankin.

Töissäolo on kamalaa, kolottaa (selkää ja vattaa), on huono-olo, turvottaa (näytän jo rv 20+!!!).. kohta en saa piiloon tätä enää, kun vaatteet ei mahdu päälle... :S
Ja itse käyn siis onneksi vain osa-aikatöissä pari kertaa viikossa iltaisin, mutta sekin on asiakaspalvelua ja se vähäkin on tuskaa juuri nyt... En ymmärrä, miten voin kertoa pomolle tästä, hän kun ei suinkaan ole ymmärtäväisintä sorttia ja esim. sairaslomista saa haukut. Mutta eipä mahda mitään, olen kuitenkin niin onnellinen tästä raskaudesta, että ihan sama mitä joku muu tuumii.. Eikä nyt vielä tarvii kertoa kellekään.

Jatkan illalla lisää, paaaaaljon asiaa.. :D

-Popelid rv 6+2-
 
Täällä poksahti tänään rv 5+0 kera ensimmäisen pahoinvoinnin. Röyhtäyttää ja oksennukselle maistuu. En muista esikoisesta edes poteneeni koskaan tällaista! Hyi tätä oloa. :(

Eilen varasin ensimmäisen neuvolan (26.11) ja samalla sain ajan lääkärille alkuraskauden ultraan 3.12. Jännittää... Viimeksi elin jotenkin alkuraskauden ihan sumussa enkä jännittänyt tai stressannut yhtään ultria. Tietenkin olin aina innoissani niistä, mutta mitään pelkoja ei silloin ollut. Tein viime alkuraskauden kyllä pitkää päivää töitä, mikä tehokkaasti vei ajatukset muualle. Luulisi, nyt kun jaloissa pyörii tuo kohta yhdeksänkuinen, että se veisi ajatukset muualle.. mutta yllättävän paljon tässä ehtii miettimään! :D

Mulla on sellainen tilanne, että opiskelen sairaanhoitajaksi ja ensi kevään opiskelen ahkerasti raskaudesta ja pienestä esikoisesta huolimatta, ajatuksena saada opintoja kertaheitolla kunnolla eteenpäin kunnes tulee taas ainakin puolen vuoden tauko. Siihen sisältyy kaksi harjoitteluakin. Stressaa aivan julmetusti miten siitä selviän. Oma vika tietenkin kun haalin niin paljon kerralla kaikkea. Tammikuussa viikolla 2 alkaa jo ensimmäinen harjoittelu ja ensimmäistä kertaa olen myös niin pitkiä aikoja erossa arkipäivisin esikoisesta. :( Äitini on hakenut opintojeni takia varta vasten osa-aikaisuutta omaan työhönsä (haluaa myös hermolomaa työstään) ja hoitaa poikaani tarvittaessa. Mies sumplii vuoronsa niin, että on harjoitteluni ajan suurimman osan ajasta kuitenkin pojan kanssa. Sekavaa tekstiä varmaan, mutta pakko vuodattaa!

Jännittää myöskin kertoa tästä uudesta raskaudesta äidilleni. Tiedän, että äitini toivoisi että käyn koulut loppuun ennen toista lasta. Mutta olen jo aikoja sitten tiennyt haluavani toisen lapsen lyhyellä ikäerolla, opiskelin tai en. Äitini on varmasti tukenani ja iloinen tästä tulevastakin, kunhan alkujärkytyksestään tokenee (oletan). Miehen vanhemmille suunniteltiin kertoa vasta np-ultran jälkeen, paitsi nyt kyllä harkitaan, että jouluna kerrottaisiin kun viikot jo silloin aika hyvät ja hyvässä lykyssä np-ultrauskin ehtisi jo ennen joulua. Äääh paljon on mietittävää tai sitten mulla vaan hormonit hyrrää ja teen kärpäsistä härkäsiä. :)

Nyt en kyllä ololtani kykene enempiä kirjoittelemaan, taidan mennä syömään jotain jos vaikka se auttaisi.. Anteeksi sekava teksti.


sintt1 rv 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Heips, voisin liittyä mukaan, mutta en tahdo vielä listoille ennenkuin on varmuus varhaisultrasta. Eli plussasin eilen, ja tänään vielä toisen kerran digitestillä, jonka mukaan olisin rv4-5. Ynnäilin kuitenkin ja luulen tietäväni hedelmöitysajankohdan, joten viikkoja olisi nyt 4+6. :) Ensi keskiviikkona neuvola, ja silloin varataan aika varhaisultraan, koska minulla on niin pitkät kierrot, ja menkat ollutkin viimeksi 1.9. Eli pitää saada varmuus kuinka pitkällä raskaus on.

Taustoja hieman: Tämä on siis 4 raskauteni, mutta toivottavasti toinen elävä lapseni, eli takana kaksi keskenmenoa, ja 1 onnistunut raskaus. Poikani syntyi huhtikuussa 2013, ja on nyt 7kk vanha. Ikäeroa kakkosen kanssa tulisi noin 1v 3kk.

Onko täällä muita joilla pieni ikäero tulossa lapsille?

Oireita: Iltaisin palelua, pissalla ravaamista, kaamee turvotus, ällö öllö oloa, juilintaa/nippaillua masussa. Naama kukkii, Hiki on taas alkanut haista. (normaalisti ei oo mulla ennen haissut pahalle) ja mitähän muuta?

Kauhea keskenmeno/tuulimuna/kohdunulkoinen pelko elää, mutta pitää yrittää ottaa rennosti ja toivoa kaiken menevän hyvin.

Paljon tarrasukkia muillekkin <3

Ada Amelia & Kiiwi 4+6
 
Popelid onpa tylsä tilanne siellä sun töissä! Sintt1 hyvin toi kevät menee :) - mullakin on yksi kurssi ja dippatyö työn alla ja töihinkin lupasin palata helmikuussa, esikko menee tammikuussa hoitoon niin mulla on kuukausi aikaa hoitaa akuuteimmat kouluhommat alta pois. Tsemppiä vaan hurjasti!

Täällä kohtu ilmeisesti kasvaa, kun välillä juilii ja on kaikenlaisia tuntemuksia. Pahaolo on pysynyt melkein kokonaan poissa, mutta saapa nähdä miten käy ensi viikolla... Viimeksi alkoi vkolla 6 ja kesti jonnekin 15 tms viikoille. Huomenna eka neuvola, kun eivät uskoneet mun myöhäistä ovista ja kuvittelevat mun olevan jo 9+6 viikolla.

Mammala 5+4
 

Yhteistyössä