40+ ODOTTAJAT, vol 2

Bugsy ihanasti on energiaa ja kekselijäisyyttä kaksosillanne :), vaikka ei varmaan siivotessa paljoa hymyilytä. Hyvin kirjoiti elämästä, pystyisikin aina nauttimaan siitä mitä on nyt. Minä tässä aamupäivällä vähän stressasin, kun on yksi aikuisopiskelu juttu minulla on kesken ja tulee jäämään kesken. Mutta sitten huolestuin, kun en ollut liikkeitä tuntenut pitkään aikaan, onneksi Suoma kuitenkin alkoi potkimaan, niin kyllä sitten tuntui siltä, että ei mitää väliä niiden opiskelujen kanssa, pääasia, että vauva voi: hyvin:heart:

Pinkki ai onko tosiaan jo osa vaatteista jäänneet pieneksi? Kyllä ne vauvat kasvavat sitten nopeasti :rolleyes:.

Lokakuu sen takia minä en voikaan syödä noita raskaana olevien vitskuja, kun niissä on rautaa, siis aikankaan vielä. Minulla on käytössä multivita, jota käytän muutoinkin jatkuvasti. Hyvä, että seuraavat tarkasti sinun rakauttasi.

Hysteria hyvää päivän jatkoa sinulle myös.

Tänään tilasin yhdestä nettikaupasta lasten puuvillakankaita, lakanoita ja äitiyspakkauslaatikon reunusta varten. Nyt tänne tulikin yllätten aurinko esiin, joten lähden kirjastoon ja otan samalla tuota valohoitoa. :D

Muoks huh, huh olipa vielä tavallista enemän kirjoitusvirheitä, kyllä tämä väsymys vaikuttaa :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Minutkin sitten voi poistaa listalta.
Keskeytynyt keskenmeno jälleen. Niin viimeksikin.

Nämä rusehtavat vuodot näkyvät olevan huono juttu minulla,
kun sen sijaan todella runsaat veriset vuodot tietävätkin hyvää:confused:

Vahva aavistus asiasta jälleen olikin.
Luultavasti emme edes yritä enään ja tämä yksi ihanainen riittää.

Onnea ja paljon hyviä vointeja odottajille:flower:
 
40 ja plus


22 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

Tirlittan1968 (42)......2 lapsi..............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi..............2.12.2010
Siiri S (40)..............1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41).......2.lapsi...............22.12.2010, PS
Surina70(40v.)........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)..........2 lapsi..............25.12.2010 Naistenklinikka
Lokakuu.......................................26.12.2010
DolceVita (41).........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43).............2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40).........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42).............1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)................4 lapsi.............29.1.2011
happihyppy (39)......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)..........3 lapsi..............xx.xx.2011
Padmashree (40)....1 lapsi...............9.2.2011
Little Bear (38).......1 lapsi...............4.3.2011
Bugsy (40)............8 lapsi...............22.3.2011
MrsBree...(40)........6 lapsi...............27.3.2011
Rominas (40)..........2 lapsi...............6.5.2011 OAS
Daria10 (40)..........2 lapsi...............13.5.2011
PikkuMyy68(42).......3. ja 4.lapsi.........3.6.2011


20 syntynyttä
8 tyttöä ja 12 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 
Viimeksi muokattu:
Prinsarillepahoittelut ja voimia jaksaa.Tänään oli sit eka neuvolakäynti,kivan olonen neuvolatäti olikin :).Huomenna pitää mennä omalle lääkärille hakee apua unettomuuteen,en saa nukutuksi kuin puolen tunnin pätkissä ja valvomista n.tunti välissä.Seuraava neuvolakäynti on sit vasta 2.12. ja siinä välissä niskaturvotusultra ja verikokeet.Äitipolille tulee sit useampi käynti kaksosraskauden takia.Tunteet heiluu kyllä laidasta laitaan,välillä ilo raskaudesta,välillä ei kyllä kauheesti innosta mutta jospa tämä tästä rupeaa sujumaan.Olo sais kyllä helpottua,välillä on vaan kauheen tuskanen olotila.Ai niin ja laskettu aika ois sit 3.6.2011.
 
pikkumyy68 Kamalaa tuollainen kipuilu! Kunpa saisit nyt oikein hyvät ja turvalliset lääkkeet kipuusi. Oletko muuten kokeillut akupunktiota tms.? Anteeksi uteluni, mutta mistä sinun kipuilusi johtuu?

Onkos sulla muuten raskausoireita? Mulla ei ole ollut, eikä edelleenkään ole ainuttakaan, ellei rintojen vähäistä suurentumista oteta lukuun (suurentuivat nimittäin jo hormonipistoksista lähtien ennen kuin alkio oli edes siirretty). En meinaa edes muistaa olevani raskaana, kun ei tunnu ei sitten missään! :headwall: (ihan iloinen oireettomuudestani tietty olen, mutta on tää vähän absurdi olo kumminkin).

Mukavaista päivää kaikille toivoo,

Hysteria(42) ja esikois-algio rv 7 =)
 
Viimeksi muokattu:
HysteriaMulla on ollut vasemmassa jalassa selittämätön kiputila jo 6 vuotta,sitä on tutkittu ja syytä siihen ei ole löydetty.Joudun käyttää koko ajan vahvoja kipulääkkeitä että pystyn ns.normaaliin elämään ettei sängyn pohjalla tartte koko ajan maata.Raskausoireet...ainoa mikä taitaa puuttua on pahoinvointi,rinnat niin kipeenä että pitää olla rintaliivit koko ajan päällä,alavatsaan koskee joka päivä joten helposti ei oo tää raskaus lähteny liikkeelle.Luulin vielä kesällä etten raskaaksi tuu mutta näin tässä vaan kävi ja vielä se tuplaonni kaupan päälle. Äiti murmelille halaus ja paljon voimia.
 
PikkuMyy68 Voi hemmetti sentään tuota sinun jalkavaivaasi :(. Toivottavasti saat siihen kunnon tropit. Tuplaonni sinua onneksi kohtasi, vaikka toisin luulit =). Siitä olen iloinen puolestasi, joskin soisin ettei sinun muun kipuilun lisäksi tarvitsisi kärsiä yletöntä määrää raskausoireista, niin ”hyviä” oireita kuin ne ovatkin.

Mulla on seuraava ultra-aika varattu rv10, yksityisellä. Mies varasi ajan ja se oli eka vapaa aika. Saa nähdä maltanko odottaa siihen asti, siihenhän on vielä kolme viikkoa! Nytkin keksin huolestua kun tissit ei enää tunnu niin suurilta (ainoa oireeni) kuin tähän asti – tai sitten olen vain tottunut puristaviin liiveihin. Kädet ristiin että kaikki on hyvin. Ja kaikki ON hyvin! Minähän lupasin itselleni yrittää olla huolestumatta, kun se ei edistä yhtään mitään. Ai mutta nythän keksin yhden oireen: palelen lähes koko ajan – tosin mun kämppä on oikeesti kuin jääkaappi… joten taitaa palelukin olla keksitty oire. Pöh.
 
Tänne on tullut uusia, joille kovasti tervetuloa vaan !

Meillä kans tyttö kasvaa kovasti eli on kohta jo kaksi viikkoa. Syntymäpaino ohitettiin jo viime neuvolakäynnillä.

Tuosta hempasta. Hyvä, että on vähän reserviä. Itselläni oli 138 lopussa. Neuvolassa otettiin nyt ja oli 112, vaikka oli jo ehtinyt viikon syödä rautaa tuon huiman menetyksen takia sektiossa (1600 g).

Tsemppiä kaikille ! Lohtuhalit viiden lapsen äipälle...Keskenmenoja on täälläkin takana. Sen takia minulla oli Fragmin-lääkitys viikolle 36 saakka.

Huomenna menemme kylpylään, kun on syysloma. Tuo alapää kyllä vuotaa vielä, niin että ei ihan täysillä voi nauttia, mutta pojat kyllä varmaan polsikivat. Neidillekin ostin aivan ihanan uima-asun. Lähinnä muistoksi.

Niin tuosta kätkykuolemasta. Yhden hyvän ystäväni vauva, vielä esikoinen, kuoli ns. myöhäiseen kätkykuolemaan n. vuoden ikäisenä. Kamalaa ! Meillä oli silloin lähes samanikäiset vauvat.

Discovery ja pikkuneiti melkein 2 viikkoa
 
Pikkusen paremmin nukutun yön jälkeen olo on suht pirtee :)Kipu jalassa muistuttaa olemassaolostaan mutta näin päivällä sen kestää kun vaan sais yöt nukuttua.Eilen tuli sit tieto että minut on valittu työvoimapoliittiseen koulutukseen 4kk,ohjaava koulutus jonka jälkeen voi hakea sitten lähihoitajan koulutukseen.Pelottaa jos en pysytykään tuota 4kk pätkää käymään loppuun asti kun tää olotila on ollu mitä sattuu.Mut ainakin aion yrittää pirun kovasti :)Isäntä lähti asuntovaunua korjaamaan,en ite jaksanu lähtee mukaan joten rupean tässä kohta puoliin siivoamaan ja pesemään pyykkiä.Nuorimmainen tenava (15v) on jossain rimpsalla ja vanhemman (17v) kans ollaan kahden kotona tai no onhan meillä noita karvasia otuksia yhteensä 5 kipaletta...kissoja siis :)Aurinkoista lauantaina kaikille tasapuolisesti,täällä ainakin aurinko paistaa ja sekin jo oloa piristää.
 
PikkuMyylle jaksuja sen jalan kanssa!:heart:

MrsBreelle myöskin pikaista tervehtymistä&pikkiselle masuasukille voimasätehiä!!:heart:
..sille teitin pikkuneitoselle pusut miulta:kiss:..onkos hän jo parantunut?..toivottavasti näin.:)
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksesta Discovery :). Onnea pikkuneidin syntymäpainon ohittamisesta ja mukavaa kylpylää kokko perheelle :)

MrBree Paljon kuumaa juomaa ja unta. Paranemisia sinulle :flower:.

Pikkumyy68 Ai kun kiva että pääsit koulutukseen :flower:. Toivotaan, etä jaksat sen hyvin ja olotilat helpottuu. Sinulla on oikea kissafarmi =), mulla yks koira. Elukat on ihania!

on Mulla on ihan järjettömän tukala olo koko ajan! Heti kun syön jotain (ihan mitä vain ja kuinka vähän/paljon tahansa), maha turpoaa pinkeäksi ilmapalloksi. Pinkeys alkaa heti rintojen alta palleasta asti ja tuntuu etten voi hengittää. Vatsa ei myöskään ole toiminut moneen päivään ja sen lisäksi edes pissa ei tule ulos! Pissaan teelusikka-annoksia kerrallaan, vaikka juon 1-2 ltraa vettä. Tosin eilen söin metvurtstia ja suola tietysti sitoo nestettä, mutta tämä vaiva on ollut jo monta päivää. En tajua miten se neste voi kerääntyä jonnekin solukoihin ilman että tulee ulos lainkaan. Nytkin söin aamiaiseksi normaalin puuroannokseni mustikkakeiton ja Activia-jugurtin kanssa, kaks kuppia kahvia - ja avot: palleasta asti vatsa on niin pinkeä, etten voi liikkua enkä hengittää, eikä vessaan ole asiaa. Ilmaa on sisällä hurjat määrät, mutta sekään ei tule ulos vaikka mitä teen. Olen kertakaikkiaan ummessa ja tää oon TUKALAA! :(
 
Hysteriamulla kans samanlaista oireilua mutta ei ihan noin rajuna,en pysty syömään paljoa kerrallaan kun rupee ahdistaa ihan kauheesti ja tuntuu etten ilmaa saa.Ja iltasin mahassa ilmaa vaikka muille jakaa,mies parka kun joutuu vieressä olee :D muuten kyllä toimin ihan normaalisti.ja sit yks kumma juttu...mitenkä tän nyt nätisti laittas...mun tekee koko ajan mieli seksiä :)ei oo aikasemmissa raskauksissa ollu tätä ongelmaa :D
 

Yhteistyössä