40+ odottajat Vol 3.

Oliivitar - niin ihuna on siun pien taimi siellä kohtupesässä kölliessä:):heart:

Mukavia oloisia jokaiselle tänne pinoon - siellä kohta taas joku poksahtaa - Poks Poks!:heart::wave:
 
Viimeksi muokattu:
Sateista maanantaita kaikille...

Täällä hiljaiselo jatkuu entiseen malliin, nukuin puolen tunnin päikkärit ja sitten taas kotihommien kimppuun, kaalillaatikko uuniin ja pesukoneet pyörimään..
Kävely on taas tänään ollut NIIN vaikeaa kun lonkat kipuilee ja alavatsaa viiltää, Santtu oletettavasti köllöttelee edelleen pt.ssa koska hikka tuntuu ihan ylhäällä mun tissien välissä :)

Oliviitar onnea hienoista ultranäkymistä !

Etusivulle sais päivittää mun iäksi 42-v joka eilen tulikin täyteen, ihan oman perheen kanssa kahviteltiin ja ihunaisen Muumi-kannun jota olin toivonut sain lahjaksi kotiporukoilta :)

nyt taukosi sade joten lähen koirulin kanssa lyllertämään pienelle lenkille ja happihyppelylle kun tuntuu olevan heräämisvaikeuksia noiden päikkäreiden jäljiltä...

Esikko saikin sen ajokortin silloin keskiviikkona ja sen jälkeen ei ole herraa juurikaan kotona näkynyt kun kääntymässä :)

Isotikru+Santtu 34+3
 
HEI!

Ihan vaan kurkkaan varovasti tänne..:wave:
Plussasin jo viime viikolla pas-siirrosta,mutta olen odotellut viivojen vahvistusta..eli tänään olisi 13 pv siirrosta ja viivat kuitenki jotenki tummuneet.Rupusista alkioista plussasin.Eivät olleet jakautuneet tarpeeksi nopeasti ja toinen oli vielä huonointa laatuluokkaa eli luokka 4.
Siksi on pelko kova et miten käy..voiko niin rupusista alkioista lähteä kunnon raskaus alkuun??
No varaan kuitenkin ar-ultran ja jos siellä näkkyypi jotain, avaan tän puolen oven varovasti ja jään ovensuuhun seuraileen tilannetta :)

nöpsö ja riepupetteri(t)
 
nöpsö onnea täältäkin, ja vahvaa liimaa pikkuisen pitimiksi lähettelen.:whistle:

Tänään olisi eka lääkärineuvola. Eipä oikeen jännitäkkään, kun on pari kertaa ollu jo sorkittavana, pienen verisen vuodon takia. Nyt vuoto tyystin loppunut, ei ole tullut kolmeen viikkoon onneksi mitään ja vauva voi nt-ultrassa mainiosti.

Tietääkö kukaan mistä kannattais ostaa käytetyjä vaunuja? Onko huutonet hyvä, vai onko muita paikkoja, mistä kannattaisi katsella? Olen myynnyt kaiken, koska meillehän ei pitänyt vauvaa enään tulla. tytöllä on brio race rattaat, olleet ihan mainiot. Uusia en viitsi enään ostaa, kun menee vaan yhdelle,paitsi jos saisi äidin innostumaan/kauhistumaan asiasta.:LOL:

Liljan äippä ja pieni ihme 13+5 (14+2)
 
Heiiii! =)

Oliivitar ja Nappi :D Kiittelevät onnitteluista :heart: Juuh, se olisi ainakin toistaiseksi masunimi vauvalle. Ehdotuksia sateli Mumssista MasuHemmoon ja jopa Sieneen ja Kätköön. Joten nimen vakiintumista odotellessa Napiksi Hellitään :LOL:

Liljan Äippä Meilläkin oli silloin puhetta neuvolatädin kanssa ensimmäisestä lääkäristä ja minä tuumasin silloin, että onko välttämätöntä tulla ronkittavaksi :D Noh, nyt olen jo toista mieltä. Kassellaan mitä tuumaa 3vk päästä kun neuvola häämöttää. Edellisessä raskaudessa lääkärin yli skipattiin, mutta silloin juoksinkin sairaalassa hematooma-vaivan kera.
Onnea kovasti, jotta saat salaisuuden säilytettyä rakenneultraan asti :heart: Olisin itsekin vielä salaisuutena pitänyt, mutta kun usea jo epäili ja "tiesikin", niin halusin kertoa lapsille ennenkuin kuulevat kyliltä... Masuni kyllä on jo niin iso :ashamed: että oli kiva ottaa mammavaatteet esille ja pullauttaa masu esiin :LOL:

Huutonet ja tori.fi ovatkin oivallisia paikkoja shoppailla lastentarvikkeita. Joskus hinnat karkaavat pilviin, mutta kannattaa alkaa kärkkymään tuotteita jo nyt kun aikaa on vielä huudella ;) Itse olen ostanut vaatteista, vaunuista, rattaista, leluista ja peleistä lähtien vaikka mitä huutiksesta ja toriltakin :p Facebookissa on myös paikkakuntakohtaisia Myydään/ostetaan/vaihdetaan sivustoja. Laittaa hakuun vain myydään, niin eiköhän jotain sivuja lapsahda näyttöön. Sieltä olen ostellut huonekaluja, koska ovat lyhyen hakumatkan päässä :)

Isotikru Paljon Onnea!
Hikka tissen välissä :LOL: Kuulostaa Jänskältä

Nöpsö Onnittelut vahvenevasta viivasta :heart: Kovasti hihansuusta vetelen sinua peremmälle tänne :) Ja pikkuisille Riepupettereille liimaa ja tarrasukkia :heart::heart:

Oliivitar ja Nappi 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :wave:

Eilen sain mielenkiintoista postia sairaalasta. Odotin laskua ultrasta, mutta kuoressa olikin laskun sijaan kopio sairauskertomustekstistä, eli käynnistä ultrassa.

Oli tiedot raskauksista, synnytyksistä ja toteamus että ymmärrän tutkimuksen tarkoituksen. Oli ihunaa tekstiäkin:

"Vatsapeitteiden päältä UÄ:llä katsottuna nähdään kohdussa yksi elävä sikiö, neliraajainen, vilkkaasti liikkuva. Rakenteet vaikuttavat karkeasti katsottuna olevan kunnossa..." jne, sitten vielä mitoista ja lasketusta ajasta.

Sitten oli tulevista tutkimuksista:
" Annetaan lapsivesipunktiolehtinen kotiin mukaan, josta voi asiaa vielä tarkemmin lukea ja miettiä. Kehoitettu ottamaan äitipolille yhteyttä, jos päätyy ratkaisuun, että haluaa lapsivesipunktioon."

Aikaisemmin en ole tällaista saanu nt-ultran jälkeen. Onko tämä nykyään käytäntö vai vaan muistio, että olen ymmärtänyt ja minulla on mahdollisuus punktioon ja asia on esitetty? Oletteko muut saaneet tällaista?

Voi vitsi itku olikin herkässä :heart: Mietiskelin pienen pientä Nappiamme illan tunnit ja sen heiluvia käsiä ja jalkoja, ja kuinka pian saan niitä tuoksutella ja pidellä käsissäni kunhan vain vauva syntyy... :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Isotikrulle onnittelut! :flower:

Tänään neuvolassa taas piipahdettu ja kaikki hyvin. =)
Viikkoja nyt 36+6. Ei ole enään laskettuun aikaan pitkästi jos poika 13.10 tahtoo syntyä!! (Tuon LA:n voisi mulle päivittää tuonne etusivulle.)

Painoa oli 68,3 kiloa ja 300 gr oli tullut viime viikkoon lisää. Yhteensä 10,8 kg lähtöpainoon. Ei siis paha! =)
Poika oli raivotarjonnassa ja laskeutunut mutta neuvolan täti ei raaskinut alkaa kopeloimaan, että olisko jo kiinnittynytkin.

Ens vkolla äitiyspolille ultraan ja käyrään. Hui kauhia, sitte ehkä vuorossa synnäri! :D

Ihanaa odotusta uusille odottajille! :heart:

Aurinkoisia syyspäiviä toivottelee,
Rominas
 
Hei!

Oliivitar olit saanut sanelut postissa, sehän on hyvää palvelua! Minä sain ne pyytämällä kun tarvitsin kaikki mahdolliset dokumentit vauvan vakuutusta varten. Hauska niitä oli lukea. Minullekin jäi mieleen se "yksi virkeä sikiö" ja "rakenteissa kaikki näyttää normaalilta" :) Lapsivesinäytteen oton mahdollisuudesta käytiin keskustelu lääkärin kanssa, en siitä saanut mitään lappusia eikä sitä oltu mitään kirjattu. Down seulan tulos oli mainittu matalaksi riskiluvun lisäksi.

Huuto.netin minäkin löysin nyt raskausaikana. Ne harvat äitysvaatteet tuli hankittua sieltä, olin oikein tyytyväinen ostoksiini :) Äitiyspakkauksen reunapehmusteen myös hankin sieltä. Muut vauvatavarat olenkin melkein saanut siskolta kaikki :)

Neuvolapäivä oli tänään. Eipä taaskaan ihmeitä. Viikko sitten aloitin ne verenpainelääkkeet ja hieman nostettiin nyt annostusta, kun huomattavaa muutosta ei paineissa ole ollut. Kotimittaus-lukemat on vähän tulleet alaspäin. Vielä odotan kutsua äitipolille, eivät pidä vissiin kiireellisenä. Ei onneksi myrykytysoireita, pissakin yhä puhdas. Sf mitta on edelleen noussut, ollen nyt 34,5 cm. Vauvan pää kyllä alhaalla mutta ei kiinnittynyt (mun mielestä viimeksi oli lähes kiinnittynyt...???). Uusi käynti taas viikonpäästä.

Yöunet on käyneet vähiin, standardi näyttää olevan tällähetkellä 6 h/yö miinus vessakäynnit. Päiväunet satunnaisesti, en tykkää yhtään nukkua päivällä! Mitään synnytykseen viittaavia "oireita" ei ole. Vauva liikkuu välillä kipeästikin, taitaa olla jo ahdasta....Kyllähän se kohta jo voisi syntyä, toisaalta välillä iskee paniikki että jos se jo ensiyönä syntyykin :O eli tunteita laidasta laitaan. Mieskin kysyi, että pitäisikö jo jotain laukkua pakata sairaalaan, hellyttävää. En ole sellisesta sille viitsinyt mainita, kun ajattelin ettei kiinnosta. Mutta työmaalla vissiin oli joku maininnut asiasta....

Voikaa hyvin!

Kittyblue ja vauva-potkiainen 38+4 :heart:
 
Hei kaikille

Kirjoitinkin jo samat tekstit tuonne toukokuisiin, kun en huomannut, että täällä olisikin ollut tälläinen "vähän varttuneempien" odottajien ketju. Laitan siis kopsun tänne. Ehkä jollakulla muulla on samantapaisia ajatuksiakin?

Olen raskaana, käsittämätöntä, odottamatonta ja hämmentävää Olen 43-vuotias eli ikäloppu ja mulla on kaksi pienempää lasta. Raskaus on todellinen yllätys, näin ei pitänyt käydä ollenkaan. En voi käyttää hormonaalisia ehkäisyvälineitä ja kuinka kävikään, klassinen moka eli kondomi petti. Nyt ollaan miehen kanssa suurinpiirtein shokissa eikä yhtään tiedetä, mitä tehtäisiin. Lapset on ihania, mutta jaksaako sitä enää aloittaa yövalvomisia ja koko rumbaa alusta. Lapsi on kuitenkin lahja, enkä varmasti antaisi itselleni ikinä anteeksi, jos raskaus kesketettäisiin. Se ei ole ratkaisu. Olen jotenkin salaa onnellinen, en uskalla vielä hehkutella ajatuksella. Kuten huomaatte, ajatukset ovat ihan ristiriitaiset. Ja hirmu huono olokin on koko ajan, hohhhoijaa. Oksettaa, väsyttää, paleltaa. Sekavaa sepostusta, mutta sekava on kirjoittajakin. Tämä tuli niin puskista kuitenkin. Ja juu, kyllä tiedän, että näin voi käydä, mutta kun se raskautuminen kuitenkin on iäkkäämpänä vähän epätodennäköisempää. Silti salaa jo kävin kurkkaamassa äitiyspakkauksen sisällön...
La olisi tod.näk. 27.5. eli nyt mentäisiin sitten kutakuinkin 4+5.
Terkuin Piitu ja todellinen ylläripylläri
 
  • Tykkää
Reactions: mur-mur
Tervetuloa Piitu ja tarrasukkia =)

Itse tulin lähinnä poksumaan, neljäskymmenes raskausviikko alkoi :heart:

Jännä ajatella, että vuosi sitten olin ensimmäisen raskauteni alkumetreillä, joka sitten päättyi keskenmenoon rv 12.... Kohta on kuitenkin valmis nyytti sylissä :heart: On tämä ensikertalaiselle yhtä tunteiden vuoristorataa...

Kittyblue + vauva 39+0 :heart:
 
Piitu43 elämä antaa, joskus sellaisia palkintoja joita ei odotakkaan. Onnea tosiaan sulle, mulle kävi vähän samoin, ehkäisy petti (kierukka),jota ei tässä iässä olisi uskonut (40). Alkushokin jälkeen olen sopeutunut olotilaani erittäin hyvin, vaikkakin vaivoja tuntuu olevan enemmän kuin nuorempana. Kyllä sie tokenet:)

Oliivitar Jorvissa ei passiteta jatkotutkimuksiin, jos seulat ei hälytä. mulle ei annettu mitään lehtisiä, eikä suositeltu lapsivesi- tai istukkanäytettä, jos tulokset on kunnossa. Kaippa teillä päin on erinlainen käytäntö!

Kittyblue muistan ensimmäisen lapsen syntymän kuin eileisen päivän, se oli todella kuohuttava tapahtuma. Kolmen tunnin synnytys ensikertalaisena oli aika järisyttaävä, vielä kun ei mitään kipulääkkeitä voitu antaa ja vauva painoi reilu neljä kiloa. Nauti viimeisistä hetkistä mahasi kanssa, itse jäin aina kaipaamaan mahaani. Kohta sulla on ihmisen paras lahja käsivarsillasi:)=)

Mulla alkoi sit rumba jorvissa, narahdin taas sokerirasituksessa, en paljon mutta keskimmäinen arvo oli jälleen liian korkea. Muistaakseni se saisi olla 10 ja mulla oli 10,5. Viimeksi diabeteslääkäri otti mut kerran, mutta ultrassa täytyi rampata joka kuukausi. En tiedä onko täällä sama käytäntö kuin Hämeessä.: / Kotona noi mittaukset eivät ole menneet yli arvojen, mutta narhdan aina tossa rasituksessa, ketuttaa.....

Liljan äippä ja pieni ihme 14+5 (15+2)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää Huomenta :)

Tervetuloa Piitu43 ja onnittelut ylläristä :heart: Osaapa se elämä yllättää =) Me ehdimme mieheni kanssa touhuamaan n. puolisen vuotta ennenkuin tärppäsi... Siltikin mieli on myllerrystä täynnä. Toisinaan oma jaksaminen mietityttää kun lapsiluvuksi "siunaantuu" 7 :D Myöskin "mahtuminen" remonttielämäntapaan toisinaan kauhistuttaa... Mutta tiedän, kunhan vain saan pienen syliini, tuntuu kuin se olisi alusta lähtien siihen tarkoitettu :heart: Minua vaivaa tällainen krooninen vauvakuume :ashamed: Joskus miehen kanssa naureskelemme jos olisimmekin tavannut kymmeen vuotta aikaisemmin, niin montakohan meitä olisi :O

Kovasti odottelen/en odottele puhelinsoittoa sairaalasta ensi viikolla. Soittavat jos seula hälyttää ja eivät soita, jos ei ole tarvetta... Huoh... Onneksi on ohjelmaa viikkoa täynnä!

Kittyblue :heart: Olet jo niin maaliviivalla :heart: Olin ensimmäistä tehdessä niin avoin kaikelle, ilman ennakkoluuloja ja suunnitelmia :heart: ja sieltähän se putkahti maailmaan mitä ihanin tyttö! Onnea ja seesteistä mieltä Saliin :heart:

Liljan Äippä Milloin sinulla oli ensimmäinen sokerirasitus? Itse odottelen kutsua, mutta taisipa tuo neuvolatäti laittaa minut vasta siihen myöhemmillä viikoilla. En ole aikaisemmin narahtanut, mutta riskit ovat olemassa, omasta takaa ja suvustakin...

Oliivitar ja Nappi 13+6
 
oliivitar, neuvolasta annettiin heti ekalla kerralla lappu, jossa luki että aika pitää tilata viikoille 12-16. Kävin viikolla 14. Meillähän kakkostyypin diabetes on äidin puolella aika vallitseva, äidillä, hänen kahdella siskollaan, veljellä(kuoli viime kesänä keuhkoahtaumatautiin). Ainoastaan äidin yhdellä veljellä ei ole diabetestä, vau.. äidinäidilläkin oli! Isän suvussa diabetesta ei ole, mutta riskiryhmässä todellakin olen:(
 
Moi!

Äitiyspolilla oli seurantakäynti tänään verenpainelääkkeiden aloittamisen vuoksi. Kaikkihan oli vallan hyvin :) Ultrassa vauvan liikkeet olivat napakat ja teki kovasti hengitysharjoituksia. Painoarvo oli 3,6-3,7 kg eli istukka on toiminut ja toimii edelleen jopa erinomaisesti kuulemma. Eli verenpaineet ei ole koko aikaa todellakaan olleet koholla niin että istukka olisi vaurioitunut. Neuvolan mittauksethan ovat aina huikean korkeat, mutta kotimittaukset ovat olleet loistavat lähes koko raskauden. Kovin yliaikaiseksi ei lääkärin mukaan vauvaa kuitenkaan päästetä vaan käynnistystä mietitään kohdallani tarvittaessa. Lääkäri teki aika kovakouraisen sisätutkimuksen, jossa totesi kohdunkaulaa olevan 2 cm, pehmeä ja vielä takana (?). Vauvan sydänkäyrää seurattiin myös 20 min ja käyrä näyttikin oikein hyvältä :) Huomenna sitten taas neuvola ja viikonpäästä taas polille kontrolliin jos ei ole syntynyt ennen sitä. Saa sitten nähdä, jäänkö jo sille reissulle, tänäänkin oli jo kassi pakattuna mukana.... Niin, ja ottivat vielä varmuudenvuoksi labrat myrkytyksen poisssulkemiseksi, soittavat takaisin jos aihetta. Oireita siihen suuntaan ei kylläkään ole.

Monta viikkoa olen himoinnut hampurilaisateriaa ja tänään sitten polikäynnin jälkeen palkitsin sillä itseni :popcorn: Niin hyvä mieli tuli käynnistä :D Synnytyksen jälkeen ei enää herkutella!

Sitten vaan taas odotellaan ja ihmetellään :)

Kittyblue ja vauveli 39+3 :heart:
 
Tervetuloa Piitu :) Elämä tosiaan joskus yllättää ja loppujen lopuksi kaikella lienee tarkoituksensa...

Kittybluella kaikki hyvin, hienoa ja eikun nyt vaan synnytyssupareita ja vaavi maailmaan...hyvä että verenpaineet on nyt hoitotasolla...se on aina sellaista säätämistä niiden lääkeiden aloituksen kanssa oli raskaana eli ei..

Oliivitar olit saanut tosi hyvää palvelua sairaalasta ei mulle ole mitään epikriisejä lähetelty mistään äippäpolikäynneiltä, kait ne yytämällä saisin mutta en ole katsonut tarvitsevani.

Rominas millaiset on fiilikset ? onko ollut ennakoivia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä??

Liljan äippä meillähän on sama sairaala ( Jorvi) mitä pidät palvelusta ? Mä olen saanut mielestäni pääosin hyvää ja asiallista kohtelua ja 3. nuorinta on siellä syntyneet ja kokemusta on myös Kätilö-opistosta ja Naistenklinikasta kahden ekan raskauden kanssa mutta täytyy sanoa että Jorvi on ykkönen ainakin tän osa-alueen suhteen, päivystys lastenpuolella myös ihan ok mutta aikuisten puolella tökkii pahasti..no se siitä :-0

Mä olin eilen vikassa neuvolalääkärissa ja niinkuin uumoilinkin Santtu köllötteli perätilassa ja laittoi lähetteen Jorvin äippäpolille tarjonnan tarkistamiseksi ja mahdollisen käännösyrityksen vuoksi ja jo tunnin päästä Jorvista soitettiin että aika sinne viikon päästä torstaina heti aamusta..
Muuten kaikki arvot ym oli ihan ok ja paikat pehmeenä,lyhentyneenä mutta kiinni joten ei niistä suppareista ainakaan vielä ole paljoa apua ollut ???
Kysyinkin että ei vissiin ole ihan heti tulossa niin sanoi että ei mutta eihän sitä koskaan uudelleen synnyttäjästä tiedä...

No eilen illalla makoillessani selälläni pimeässä makkarissa järkyn päänsäryn kourissa alkoi sellanen myllerrys ja jytke niin että kivusta sain irvistellä ja niin tais Santtu kääntyä ihan itse raivotarjontaan ( ainakin hikka aamupäivästä tuntui tuolla ihan alhaalla ) ??? no ultrallahan se sitten viimeks selviää siellä sairaalalla ja voihan se kääntyä vielä uudelleenkin miten päin vaan, tosin sen verran kävi kipeetä ja paikat on tänään olleet hellänä ettei tilaa taida mylläämiseen enään olla??

mutta nyt menen makoilemaan sohvalle,,tämä koneeella istuskelu ei tunnu oikein hyvältä...

Isotikru+Santtu 35+5
 
Aurinkoista huomenta kaikille=)

Kittyblue mulla kanssa sama juttu, etää verenpaineet nousee neuvolamittauksissa, mutta kotona aivn priimat!:D

Isotikru Jorvi on ollut ihan loistava paikka ja hyvää palvelua olen saannut kaikelta osin. Meillähän lapset ovat syntyneet Kanta-Hämeen keskussairaalassa, mutta olen lapsiani käyttänyt jorvissa. Meidänhän kolmannes vanhin poika sai vasta seiskalla diagnoosiin oireisiinsa, joita ei entisessä paikassa pystytty selvittämään. Pojan huono käytös oli vain meidän syytä, mutta täällä lääkäri kumosi onneksi koko asian. Poika otettiin täällä heti tutkimuksiin ja erittäin paha paniikkihäiriö alkoi pikku hiljaan helpottaa. Migreeniinkin saatiin täsmälääkitys toiseksi nuorimmalle pojalle nopeasti, jota pidettiin entisessä paikassa vain jännityspäänsärkynä.:(

Mukavaa palvelua olen tämänkin raskauden osalta saannut, olen tuntenut itseni ihan tervetulleeksi paikkaan, enkä pelkäksi heittopussiksi.:D

Oliiivitar seula ei ole tainnut hälyttää, mutta sehän on pirskatin hyvä.:heart:

Liikkeet on alkaneet tuntua pieninä hipaisuina, uskoisin että istukka on takaseinässä, koska näin aikaisin jo tuntuu. Totta se on, siellä se meidän päivänsäde myllertää. Olo on oikeastaan loistava, närästys on kadonnut ja sokerimittausarvot ovat kotona olleet hyviä. Muuten se tökötin juominen siellä rasituksessa sai aikaiseksi kahden päivän pahoinvoinnin. Alkoiko kenenkään muun naama kuumottaa ja punoittaa juomisen jälkeen. Itsellä olo oli kuin avomaatomaatilla, jota kaikki tuijottivat, piti lähteä sivuun istuu välillä.:confused:

Liljan äippä ja päivänsäde 15+3 (15+7)
 
Viimeksi muokattu:
Hei :flower: Ja Ihanaa Lokakuun alkua!

Täällä on ollut aika hissua... Onkohan meidän viimemetreillä olevat Rominas ja Kittyblue jo laitoksella =) Ja kenties Isotikrukin :heart: Toivottavasti Santtu myllersi paikkansa oikeaan tarjontaan ja kolkuttelee pikkuhiljaa ovia auki.

Jeps. Soittoa ei polilta tullut. :) Soittelinkin sinne itse ja kyselin tulosten perään. Minulle soittelikin sitten hoitaja ja kertoi suhdeluvun olleen 1:15000. Hoitajalla tuntui olevan huono päivä, tai sitten meillä ei kemiat kohdanneet, kun hän alkoi kyselemään tiedänkö, mitä kyseinen tulos tarkoittaa (useasti) ja tänne ei sitten tulla noin vain, vaan täytyy jutella ensin lääkärin kanssa :confused: Ja missään nimessa tuloksia ei saa verrata aiempiin. Tunsin itseni idiootiksi ja miksi edes uskalsin riemuita näin vakavasta tuloksesta julkisesti. Puhelun jälkeen olin kuin matto olisi viety jalkojen alta! :'( Miten voikaan olla raskautetun mieli olla hauras ja herkkä. Viikonloppuhan meni sulatellessa tuota puhelua, hoitajaa ja hänen suhtautumistaan, omaa suhtautumista toisiin ihmisiin ja heidän asenteisiin... :ashamed: Mutta onneksi aika parantaa murheet ja mieheni järkähtämättömällä olemuksellansa ei tarvinnut kuin katso minua, niin sain hyvän ja turvallisen olon Napin kanssa :heart:

Oletteko muuten käyneet 4D utrassa? =) Olen haaveillut siitä jo useamman raskauden kohdalla, mutta ajattelin jospa sitä nyt :heart:

Liljan Äiti Sokerirasituksesta minulla on vain positiiviset muistot :LOL: Pääsen sinne yksin (lapset hoidossa) keskittymään juorulehtiin ja torkkumaan puolisilmillä, ehkä kuolakin poskella :D Litkukin maistuu oikeastaan hyvälle ja nälänkin olen kestänyt, koska olen palkinnut itseni "ulkoruokinnalla" ja pienimuotoisella shoppailulla ;)
Oletko aikaisemmin reagoinut noin voimakkaasti? :hug: Milloin saat tulokset? Uups! Tuollahan edellisessä päivityksessä olikin, että narahdit :( Jaksuja :kiss:

Oliivitar ja Nappi 15+0
 
Viimeksi muokattu:
Hei:wave:

Ihanaista syksyisen viikon alkua kaikille palstailijoille :heart:

Meille syntyi perjantaina 30.9. klo 10.10 suloinen, terve tyttö :heart: Mitat: pituus 51 cm, paino 3840 g ja pipo 36.5 cm. Oli rankka synnytys: 2h ponnistusvaiheen ja vajavaisesti toimineen epiduraalin jälkeen imukupilla maailmaan. Vielä opetellaan yhdessäolemista sairaalassa ja tällä hetkellä sinisen lampun alla, mutta kaikki kuitenkin meillä molemmilla hyvin :)

Myöhemmin lisää, nyt suihkua ja lypsyhommia.... :D

t. Kittyblue ja valmis tyttö :heart:
 
Hei kaikki 40-odottajat !

Ajattelin jo varovaisesti tulla kurkkimaan tänne pinoon.. Olen 40+ ja kaipaisin ikäistäni keskusteluseuraa, tuolla kk-pinossa jo kävinkin, mutta ovat nuo nuoret vähän eri aaltopituudella :).

Tein tuossa jokin aika sitten pari haamutestausta ja kävin sitten varmistamassa myös veritestillä, kun en meinannut uskoa. Pp15 oli tulos noin 290, joten kai tämä on uskottava todeksi. Olettekos te käyneet mittauttamassa Hcg:tä alkuvaiheessa?

Viikkoja olisi ilmeisesti juurikin nyt tasan 5 eli kovin alussa, mutta oireita on jo alkanut tuntua..
 
Chance Tervetuloa :wave: Onnittelut plussasta ja Hcg-tuloksesta :heart: liimaa ja tarrasukkia pienelle lähettelen :)

Itse en käynyt Hcg-mittauksessa. Mutta testejä tein sitäkin enemmän :D Liuskoja ja digitaalisia :ashamed: Ja masumatkalla ollaan :heart:

Oliivitar ja Nappi 15+0
 
Kiitos Oliivitar, kiva päästä tänne ja toivottavasti voin pysyäkin! Ja Kittyblue, onnea - aivan ihanaa =).

Itse ajattelin varata vielä varhaisultran ehkä jo ensi viikolle, jotta saisi lisää varmuutta. Minulla ollut tässä menneinä vuosina yksi kkm ja toinen km, joten vähän varuillaan olen. Toisaalta olo tuntuu jostain syystä nyt varmemmalta, toivotaan, että tuntemukset osuisivat oikeaan.

Minulla ei vielä olekaan keksittynä mitään nimeä masun sisällölle, pitääpä miettiä. Tämä on niin uskomaton juttu. Olen nimittäin nyt ihmeellisellä toisella kierroksella, kun muut lapset jo teinejä.
 
Kittyblue olipas hienoja uutisia ja onnea suloisesta tytöstä!:flower::flower:

Chance onnea plussasta ja tervetuloa jorisemaan!:D

Oliivitar tosiaan tulokset tuli heti seuraavana päivänä, sanoin jo aiemmin neuvolantädille, että narahdan varmasti, ja tosiaan keskimmäinen arvo oli pielessä 10,5 saisi olla korkeintaan 10. Kotona arvot ovat aina olleet hyviä ja viime raskaudessa diabeteslääkäri ei ottanut kuin kerran, kun kerroin ruokavaliostani. Jorviin ei vielä ole tullut kutsua, olen jonossa, eli en kovin kiireellinen tapaus.;) Tosiaan viime kerrallakin alkoi litku kuumottaa vietävästi, aivan kuin tulessa olisi ollut!

Mutta nyt kerhovalmisteluihin, päivänjatkoja............

Liljan äippä ja päivänsäde 15+6 (16+3)
 

Yhteistyössä