40+ odottajat Vol 3.

Hello mamat!

Ei niin hyviä uutisia yhteisseuloista, tulosten perusteella ohjattiin jatkotutkimuksiin!:'(

Pudottiin siis vähän maan pinnalle, kun sain yhteisseulan tulokset. Paikalla ei ollut lääkäriä, vaan hoitaja joka ei juurikaan sanonut juutaeikä jaata, vaan että on korkea, matala tai keskiriski ja mä kuulun keskiriskiryhmään mut todennäköisesti juuri ikäni takia. Hoitaja sanoi ettei syytä paniikkiin ole ja huomenna kuulemme enemmän asiasta, mutta eipä paljoa lohduta nyt.

No mun tulokset oli seuraavat:
otettu 11+5 (mut lasketun ajan mukaan 12+2 ja kuviin ja toiseen lausuntoon laitettu 12+0?)
b-HCG 50,10ng/ml eli 1,24 MoM
PAPP-A 1,29 eli 0,69
NT 1mm
eli noi pitäis kai olla ihan ok?? Tämä on tietty kaikki statistiikkaa, todelliset tiedot sais vaan tutkimuksella..

Ikäriski 1:107 (tämä nyt oli tiedossa etukäteen)
T21 riski 1:983 (joka mun tietääkseni on tällä iällä tosi hyvä tulos)
T18 <1:10000
(eli loistava tulos)
Sitä kolmatta (mikäsenytli) kromosomipoikkeavuutta ei ole erikseen merkattu mutta joku DOBLE test riski eli tuplatestiriski oli 1:174 eli keskimääräistä suurempi.

Nyt sitten oon murehtinut että tehdäänkö testi (todennäköisesti näillä viikoilla lapsivesitutkimus), jotta saadaan varmuus sikiön terveydestä (kromosomihäiriöiden suhteen, voihan sillä muita sairauksia silti olla), mutta samalla riskeerata ehkä täysin terveen ja niin toivotun sikiön henki! Tiedän että Suomessakin tarjotaan testejä kaikille yli 35v, eli ei vielä tarkoita että riski (muutoinkuin ikäni puolesta) olisi korkeampi, mutta nyt jos päätös on edessä, olen hukassa!

Voi olla että huomenna vaan ultrataan ja jutellaan asiasta, ja jos halutaan niin palataan ens viikolla tekemään testi, Suomessahan sitä tehdään vasta vko 15 (ja musta on liian myöhäistä istukkatutkimukselle?).

Kertokaa ihmeessä omista kokemuksistanne! En todellakaan halua riskeerata sikiön elämää mutta elämä vaikeasti sairaan lapsen kanssa ei kuulosta hyvältä (anteeksi itsekkyyteni :ashamed:)

Monta tuntia on mennyt itkiessä:'( ja kohta pitää lähteä töihin, takan uneton yö. Huh, koska tosiaan voin iloita raskaudestani ja kertoa vanhemmilleni uutisen! Tänään se päivä ei ainakaan vielä ole!

Hämmentynyt ja pelokas Saana ja Peanut 13+6

Ja tieto tosiaan lisää tuskaa...
 
Huomenta kaikille!

Saana Mun mielestä sun seulan tulokset on hyvät! En tosin yhtään tiedä mikä tuo tuplatestiriski on.....? Kannattaa vielä lääkäriltä sitä kysellä tarkemmin niin saat varmuuden. Itseäni kummasti lohduttaa se, että vaikka down-riski olisi 1:5 niin silti sairaan lapsen todennäköisyys olisi "vain" 20 %. En ole matikkanero, mutta esim. mun (1:1300) ja sun riskillä kromosomihäiriön todennäköisyys on siis tosi pieni! Päätös näytteiden ottamisesta on jokaisen oma, joten jaksuja sinne :heart:

Onko kenelläkään kokemusta synnytyksen menemisestä yliajalle ja sen perinnöllisyydestä?? Synnytys on alkanut askarruttamaan tosiaan ja eilen äidiltäni asiasta kyselin. Itse olen mennyt lasketusta ajasta viikon yli ja pikkusiskoni 13 päivää. Molemmat meidät on käynnistetty perätilan vuoksi. Siskoni synnytykset on myös menneet lasketun ajan yli. Meneeköhän mullakin...?? Eli parhaimmassa tapauksessa vielä pitäisi odottaa 7 viikkoa!

Viimeyönä meni unet pariksi tunniksi kun tuli pari vähän kivuliasta supistusta, tuntui ihan selässä asti...Kivuliaita suppareita ei mulla ole ollutkaan vielä eli uusi oire....jännää :O Laitoin oireet tosin osin ilmavaivojen piikkiin, laktoosivaivaisena tuli varmaan syötyä liian paljon Fazerin sinistä .....Muutenkin kivuttomatkin supistukset tuntuu mulla olevan yhteydessä suolen toimintaan. Vauva ei ainakaan ole laskeutunut yhtään, edelleen on vaikea löytää hyvää istuma-asentoa ilman että keuhkot olisivat lytyssä!

Täällä sateinen päivä tulossa ja minä kampaajalle menossa :)

t. Kittyblue + vauva 35+2 :heart:
 
Tervehdys naiset.
Tänään olisi viikkoja 40 kasassa. 16.8 ultrassa kaveri oli 3,9 kg. Vois pikkuhiljaa alkaa syntymään. euvola on kohta, sanon kyllä siellä, että ainakin ultraan laittaa, voihan se olla,että ottavat sisälle. Supistuksia ei kovinkaan paljon ole ollut, mutta nyt lähipäivinä jo vähän tujakampia. Sunnuntaina kävin vyöhyketerapiassa ja teki kyllä tuskaa. Ei kuulemma paikat ollu vielä pehmenneet. Yli lasketun ajan on mennyt 3/5 raskaudesta, 2,4,6 päivää. Ja kaksi muuta käynnistetty, 38+2 ja toinen 37 viikolla.
Eli kyllä varmaan viikon sisällä jakautuminen tapahtuu:)

Viidenmamma 40vk
 
Voi Saana kun sie olet nyt peloissasi siellä, lämmin:hug:

Tuolla lapsivesipunktiollahan km riski on vain 0.5-1% - ei siis kovin suuri.

Itse kävin punktiossa aikoinani, oli kivulias toimenpide k o s k a vatsanpeitteeni paksut ja lääkäri käytti liian lyhyttä neulaa(lääkärin virhearviointi)..kaikki meni lopuksi kuitenhin hyvin ja vaavikin terve poikanen:heart:

Toivon siellä siun masukassa terveen vaavin asustelevan - Jaksuja&voimasia:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta vaan!

Meille on mahtunut surua ja iloa viikonloppuun ja sen jälkeisiin aikoihin! Rakas 4 v. koiramme sairastui äkillisesti perjantaina ja nukkui pois sunnuntaina. Eläinlääkäri epäili jotain myrkytystilaa, mutta rotanmyrkyn sulki testeillä heti pois. Venla oli kova metsästämään lintuja yms. ja pelkäämme että jotain myrkkyä hän on saannut. Verikokeissa ei näkynyt kuin lievä anemia ja perna oli vähän suurentunut. Onneksi meille jäi vielä musta uros labradori, joka ei syö mitään metsän eläimiä, eikä edes mustikoita, muuta kuin annettaessa. Äitiänikin asia kosketti niin paljon, etä on luvannut meidän lapsille uuden pennun.

Myös itselläni tuli veristä vuotoa perjantaina ja lauantaina. Ajattelin, että keskenmenohan se sitten alkaa. Vuotoa ei onneksi tullut paljon. Kävin eilen jorvissa tarkistutamassa tilanteen. Läkäri katsoi monitoria ja totesi erittäin vilkas sikiö täällä liikkuu. Käski ottaa rauhallisemmin ja välttämään turhaa rasitusta. Vauva oli 3-5 päivää isompikin, joka on hyvä merkki. Aloin tossa lasleskella hedelmöittymisajankohtaa ja meille voisi sittenin olla tulossa toinen tyttö, jos laskuoppini pitää paikkansa.olisi se aika yllätys! Huomenna nt-ultra jouduttiin melkein viikolla aikaistamaan, koska vauva on jo isompi.

Saana72 niskaturvotus lukemahan sulla on ollut erittäin hieno. Tuloksesi eivät tunnu kovin hälyttäviltä, jos itselläni olisi samat tulokset jättäisin punktiot väliin, mutta jokainen tekee omat päätöksensä. Lapsivesinäyte on erittäin turvallinen ja jos mieltäsi rauhoittaa, otattaisin sen, koska jatkuva stressi ei ole lapsellekkaan hyväksi.

Kittyblue mulla on aika laskettuina päivinä syntyneitä lapsia. Kaikki muut syntyneet viikolla 40+1 paitsi meidän pikkuherra Samuel, joka syntyi 38, mutta painoi kumminkin 3,6 kg. Itse olen syntynyt kuukautta aiemmin ja painoin jopa 4,3. Miehen siskon tyttö sai vauvan elokuussa, joka meni kaksi viikkoa yliaikaiseksi. Yritettiin käynnistää, mutta leikkaupöydälle joutui, koska ei käynnistynyt. Vauva painoi 3.2 kg Hänen äitinsä on saannut kummatkin lapset viikkolla 40 ja ovat olleet isoja eka 4,2 kg toka 5,4. Ei heillä mitenkään perinnöllistä yliaikaisuus.

Viidenmamma sulle on iso vauva tulossa, onnea rutistukseen!

Liljan äippä ja vauveli jonka tarkat viikot selviää huomenna....
 
Pikainen vastaus teille ihaniset naiset!

Täällä kaikki hyvin!=)

Tiistaina oltiin jatkotutkimuksissa, joka oli varhainen rakenneultra. Oli ihana lääkäri, joka jopa puhui englantia (!) (olen siis Espanjassa). Mittaili sisäelimet, niskaturvotuksen uudelleen ym ym. Selitti perinpohjin kaikki. ja pahoitteli kovasti käytäntöä, että jatkotutkimukseen soitetaan suoraan sairaalasta, eikä omasta neuvolasta, jolloin monelle nousee turha huoli. Sanovat näin säästävänsä aikaa. Kutsuvat täällä kaikki alle tuhannen suhdeluvun saaneet ylimääräiseen rakenneultraan heti seulontatulosten jälkeen. Lääkäri sanoi että minun 983 on loistava tulos ikäiselleni naiselle ja se "Doble test" on tulos pelkästä iästä ja NT-luvusta eli mun veritulokset oli loistavat.

Vauvalla siis kaikki hyvin ja lääkäri sanoi ettei misään nimessä suosittele punkiota tässä vaiheessa. Tutkimusten jälkeen hän (tai oikeammin tietokone) laski uudet suhdeluvut, jotka olivat muistaakseni 21= 2830, 18=8500 ja 13=<10 000.

Eli sain huokaista helpotuksesta ja kerroinkin ilouutisen eilen vanhemmilleni ja tänään muutamalle ystävälleni! Tuntuu että Peanut on alkanut kasvamaan oikein toden teolla ja taitaa pieni vauvamasu tehdä tuloaa,ihanaa!!

Kiitokset vielä teille kaikkille neuvoista ja tuestanne, mulle kultaakin kallimpaa eteenkin kun en ollut kellekkään vielä raskaudestani kertonut!

ikionnellinen Saana ja Peanut 14+2

P.S. Saatiin muuten poikalupaus:heart:
 
Ihanaa Saana72 ja onnea poikalupauksesta! Hienot tulokset!

Hui, tänään nt-ultra ja down seula, jännitää.

Olo on aamulla hyvä, iltaa kohden pahenee ja yölläkin useasti huono olo, saisi vähitellen helpottaa. Illalla voisi olla vain makuuasennossa, mutta eihän meidän perheessä voi maata, liikaa hommia.

Liljan äippä ja pieni ihme
 
Heipat!

viidenmammalle tsempit loppurutistukseen! Jos kaikki menee kuin strömsössä niin mä olen seuraava, iiiik.....

Liljan äipällä on ollut huolta ja murhetta....toivottavasti lääkäristä tulee hyviä uutisia:)

Ihanaa Saana että olet saanut hyviä uutisia! Nyt pääset nauttimaan täpöllä=)

Mulla oli tänään viimeinen lääkärineuvola ja kaikki oikeestaan hyvin :) Mua itseä stressasi nuo kohonneet ja vähän heittelevät verenpaineet, mutta lääkäri oli vieläkin sillä kannalla että katsellaan. Jos paineet ovat jatkossa parikinpäivää keskiarvoltaan 140/90 luokkaa niin soitolla neuvolaan määrätään sitten verenpainelääkkeet. Eli sain vihdoin selkeän viitearvon tuolle paineelle, niin ei tarvitse seinille hyppiä jokakerta verenpainetta mitattaessa. Kohdunkaula edelleen 3 cm, kiinteä ja kiinni eikä vauva ole kiinnittynyt eli kuulemma ei vielä lähdetä lähiaikoina synnyttämään :) Siis jos ei noita supistuksia olisi niin mulla ei olis mitään liikkumista rajoittavaa vaivaa, ärsyttävää! Mut onneksi ne ei sitten olleet tehneet mitään haittaa...SF-mitan lääkäri mittasi hieman keskikäyrän alapuolelle (31 cm) kun normisti on mennyt ihan keskikäyrällä. Mutta kyseessä saattaa kuulemma olla se kuuluisa mittaajasta johtuva "käsialanäyte", ettei syytä huoleen. Mutta tottakai mä sitä nyt mietin... Seuraava neuvola-aika parinviikon päähän :) Lääkäriin olin nyt oikein tyytyväinen, kun ei ollut nuori pojan-kloppi vaan kolme kertaa synnyttänyt nainen (no, mua nuorempi tosin...)

Nyt sitten taas vaan ollaan ja möllötetään. Viime yö meni tuota neuvolaa stressatessa joten tämä päivä meneekin tässä sohvalla verenpaineita rauhotellessa :popcorn:

Voikaa hyvin :)

Kittyblue ja vauva 35+4 :heart:
 
katso liitettä 13554

Huomenta mammat!

Nt-ultrassa käyty ja voin sanoa elämäni parhaimmaksi ultra kokemukseksi. Kätilö oli niin ihan ja ihan alkuun kun katsoi kuvaa, totesi ettei tältä kaverilta löydy turvotusta. Huokaisin syvään, olin niin huojentunut. Mittasi kummiskin ja sai tulokseksi korkeintaan 0,8. Viikot olivat 11+5, eli neljä päivää isompi, mutta silloin ei laskettua aikaa vielä muuteta. Vilkkaalta näytti ja hyvin poikamaiselta, eli sinne poikaan kallistun. :heart:

Kittyblue olisko vauva hieman laskeutunut, silloinhan sf- mitta ei huomattavasti nouse. Mulle on aiankin käynnyt joissakin raskauksissa niin, että sf-mitta on laskenut raskauden lopulla, mutta vauvat ei ole koskaan ollleet pieniä.

Liljan äippä ja pieni ihme 11+2 (11+6)
 
Heippaset kaikille :wave:

Minua taustalla on pidelty... Sisarusten perheessä suruja suuria ja voimani sinne annoin :heart: Onneksi Elämä näyttää jälleen hymyilevän.

Masu kasvaa ja kasvaa ja minkälaisia "MOU MOU -kaapuja" joudunkaan pitelemään. Ensi viikolla kaapista kaivan vartalonmyötäiset paidat ja annan masuni varjosta varpaani, sillä ultra häämöttää loppuviikosta =) Olosia pitelee edelleen ja hyvä niin, rauhoittaa ainakin mieltä, että raskaushormonit jyllää. Myöskin ihanan tumpsutuksen olen napannut dopplerilla :heart:

Onnea Saanalle ja Liljan Äipälle ultrista ja ihanaa seesteistä keskiraskauden aikaa!:heart:

Jokohan viidenmamma pitelee nyyttiänsä sylissä =)

Kittyblue Komppaan Liljan äippää, jospa siellä pieni puskee itseään kohti uloskäyntiä ;) Johan siullakin viikot lähestyvät loppuaan... Ihanaa!

Oliivitar ja "Möykky" 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: pikkutirri
Huomenta =)

Sf-mitasta Tosiaan voi olla niin että vauva on hyvinkin hieman laskeutunut. Ei tunnu enää painavan ihan niin kovin keuhkoja kun vielä vähän aikaa sitten. Toisaalta lääkärin mittaustyylikin oli ihan erilainen kun neukkutädin. En sitten kuitenkaan osannut tosissani huolestua ja maanantaina on taas neuvola, katsotaan sitten :)

Seuraan myös toista ketjua, jossa on pääsääntöisesti nuorempia kirjoittelemassa ja siellä oli taannoin joku saanut ihan kauhean huonoja uutisia eli kohtukuolema ja juuri samoilla viikoilla kuin minä olen. Sitä piti itkeskellä yksi päivä ja yökin meni valvoessa ja tarkkaillessa vauvan liikkeitä. Onneksi on liikkuvainen otus mulla, tänäkin aamuna on jytissyt välillä kunnolla. Kumpa kaikki menisi loppuun asti hyvin....

Naapurin ihanat naiset pitivät mulle eilen ihan yllättäen pienimuotoiset babyshowerit :heart: Tuli tosi hyvä mieli ja kuinka ihania naapureita meillä onkaan! Tuli ihana fiilis ja tunne siitä että lähtölaskenta on nyt todellakin alkanut. Ja itseasiassa tässä vähitellen on alkanut tulla olo, että todellakin ON raskaana ja ihan kiva, että se joskus syntyy. Masunkaipuu on jäänyt ihan pikkasen jo taka-alalle, vaikkakin eilen ihan hyvin vielä puolukkamättäille taipui.... =)

Kittyblue ja jytky 36+3 :heart:
 
Kittyblue tosiaan suurenmoiset naapurit sulla, varmasti mieltä lämmittävä yllätys! Jännät paikat alkaa sulla olla.

Tännekkin tuli hyviä uutisia verikokeen ja ultraäänitutkimuksen tuloksesta downin syndrooman toteamiseksi. Tulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole todettu. Tulos ei anna aihetta jatkotutkimuksille.

Oliivitar, jokos kävit ultrassa, tulehan kertomaan sitten?

Liljan äippä ja pieni ihme 12+1 (12+5)
 
Tervehdys naiset!

Meille syntyi 1.9 pikku prissi, 4310 ja 52 cm pitkä pötkylä. Eli eilen tuli viikon vanhaksi. Tänään mennään neuvolaan näyttäytymään. Ennen kävivät kotona, nyt eivät tule. Pojulla on nopeata hengitystä tai sellaista pinnallista ja syödessä kauheeta puuskutusta. Edellisellä oli myös ja sen takia olitiin asastolla yksi ylimääräine päivä ja vielä teholla tarkkailussa, mutta mitään ei löydetty. Toivottavasti nytkään ei mitään kummempaa tämä tiheä, pinnallinen hengitys.:|
Onko teidän vauvoilla ollut vastaavaa?
Synnytys meni ihan hyvin kun vauhtiin päästiin. Lähdettiin yöllä kolmen aikaan saikulle ja olin sillin 2 cm auki. Supistuksia tuli 3-5 min välein, mutta ei hirmu kipeitä. Kuuden aikaan menin ammeeseen ja olin siellä 1,5 tuntia ja taisin nukkuakin siellä ja mies kuorsasi kiikussa. Sen jälkeen tuntui että supistukset hiljenivät ja edistystä ei ollut oikein taphtunut. 8 aikaa alkoi sitten kovemmin supistelemaan ja oli 4,5 cm auki. Lääkäri sanoi, että jos ei puoleen päivään mennessä etene, niin puhkaistaan kalvot. No viiteen senttiin aukesi 1 mennessä ja silloin oli jo koventuneet supistukset ja pyysin epiduraalin. Kauhea kutin alkoi mahassa ja jaloissa, johtui puudutuksesta. Puoli kaksi taisi olla kun puhkaistiin kalvot, olikohan seitsemän senttiä auki. Virta sakko oli täusi niin vauva ei päässyt laskeutumaan, kävin pontöllä ja katetroitiin kahdesti, niin sen jälkeen alkoi avautumaan kun vauva laskeutui. Kätilö lähti hakemaan vielä lisä puudutusta kun oli 8cm auki, kun tuli takaisin. Sanoin, että ei tarvii antaa, kun taitaa vauva jo tulla. Kahdella supistuksella tuli pää ja loput sitten kätilö tekikin. Pika syntyi sitten 15.19. Kätilönä oli aivan ihana nuori opiskelija tyttö.
Synnytyksestä jäi aivan ihana kokemus ja mietin jo uutta raskautta. Mutta ei mie s varmaan enää ala tähän hommaan. Mutta olen kyllä saanut aina ympäri puhuttua. Miehelle olisi riittänyt jo kolme lasta. Eli olen saanut vielä sen jälkeen kolme. Haaveena olisi vielä tyttö, neljä pokaa peräkkäin, jospa seuraava olisi tyttö.
Maha on vielä pömppö, aivan kuin olisi raskaus puolivälissä. En muista miten on muiden aikaan maha lähtenyt. Miten kauan teillä on mennyt, kun raskausmaha on hävinnyt?

T. viiden tai jo kuudenmamma ja Veeti 8 pv
 
Hei :)
Palstaa paljon lukenut, mutta vähemmän itse kirjoitellut vihdoin saa aikaiseksi pari riviä:D Minulle siis syntyi viides lapsi 18.5 ja vatsa näyttää edelleen raskaana olevalta. Ystäväni sanoikin minulle, että kannattaisi vielä yksi tehdä, kun olet jo valmiiksi tuon näköinen:eek:. No täytyy myöntää, että kyllä on tosi oudon tuntuista, kun istuessakin tuntuu tuommoinen vatsamakkara jalkojen päällä.
Jos en uutta raskautta toteuta niin aion kyllä tehdä kaikkeni jotta omiin mittoihin pääsisin takaisin. Ei niinkään ulkonäön vuoksi vaan olotilan ja täytyyhän mun viellä jaksaa juosta tuon tenavan perässä monta vuotta:)
Syysterkkuja teille kaikille:wave:
 
Viidenmamma Onnittelut! Hianon kokoisesta pikku-miehestä :heart:



Meillä ei ole ollut vastaavaa hengitystä vauvoilla, mutta ystäväni vauva oli sinertävä vastasyntyneenä (mustikaksi pientä kutsuimme :heart:) ja hengitys oli tiheää muutaman viikon. Lääkäri perusteli sen, kun keuhkot olivat painautuneet kasaan synnytyksessä ja palautuisivat sitten aikanaan ja tila normalisoituu. Kaikkea ihanaa pikkuiselle :kiss:

Liljan Äippä Onnittelut vielä täältäkin pinosta =) Olinkin jotenkin epähuomiossa, kun sormetkin viilettävät näppäimistöllä kirjoittanut, että ultra olisikin ollut jo :O Vasta ensiviikon lopulla. Olen ollut aika seesteisellä mielellä tuli vastaan sitten mitä vain, mutta viime yönä ultra ja vaaveli tuli jo uniin... Kyllähän se alkuraskaus ja toiveet kulminoituvat nt-ultraan.

Tässä kun kyyneleet ovat olleet herkässä lähetän teille Munamiehen myötä kappaleen joka sai purot auki :LOL: Ihanaa masunkasvatusta!

Munamies - Haudo mua [SANAT] - YouTube

Ja Tervetuloa :wave: Kurina kirjoittelemaan! Ja onnittelut viidennestä :heart: Täälläkin on mama, jolla masuröllykkä pömpöttää edessä, olen raskaana tahi en :D

Oliivitar ja "Möykky" 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Maanantaita :wave:

Liljan äipälle onnittelut hyvistä seulatuloksista :)

Viidenmammalle Onnittelut "pötkylästä" :D

Minä kävin tänään neuvolassa. Verenpaineet alkaa olla mulle painajainen ja nyt sitten kotonakin sen verran kohonneet arvot että torstaina uudelleen kontrolliin ja arvioidaan saanko reseptin vihdoin vai en. Toivottavasti saisi ettei tarvitsisi stressata. Raskausmyrkytyksestä ei kuitenkaan ole kyse vaan mun perussairaudesta eli verenpainetaudista. Proteiinia ei ole ollut pissassa kertaakaan, eikä ollut nytkään, vaikka pelkäsin sitäkin. Turvotustakin on nyt ilmaantunut selkeästi nilkkoihin ja mun mielestä aamulla kasvoihinkin. No siitä johtuen paino oli noussut 1300 g viikossa ja turvotukset merkattiin yhdelle plussalle. Sf mitasta olin aikaisemmin huolissani, kun lääkäri mittasi sen edellisellä kerralla hieman käyrän alapuolelle. Nyt se palasi kuitenkin nätisti keskikäyrälle ollen 33 cm. Vauvan pää on kuulemma aikalailla kiinnittynyt ja sykkeet 140. Kaikki kunnossa, paitti tuo verenpaine...

On muksu alkanut aika kipeästi potkimaan mutsia kylkiluihin ja muutenkin punkeaa pyllyä "pintaan" niin että kipeää tekee! Muutenkin kipuja on alkanut tulla nivusiin ja liitoksiin. Pitempään liikuskelu on yhtä tuskaa toisinaan. No kohtapuoliin helpottaa :)

Oli ukon kanssa eilen vähän nokkapokkaa viikonlopun menoihin liittyen (siis miehen ravintolareissu). No yllätti tuossa töistä tulleessaan tuomalla mulle älyttömän hienon kaulakorun. Siis ei ikinä ole mulle moista tehnyt. Ja kyllähän se muisti neuvolakuulumisetkin kysäistä, joten täytyy kai jättää taas mökötys vähemmälle tälläkertaa :D

t. Kittyblue + vauveli 37+1 :heart:
 
Moikka !

Täällä lomalainen lomailee ja mitään en saa aikaan, milloin kolottaa paikkoja ja milloin ei muutenvaan huvita mutta kuluu se aika näin oleilemalla, toki kotihommiahan piisaa muttta suunnittelemani kaappien siivoukset ym odottakoot parempia aikoja ja inspiraatiota :)

Vaavia varten on kaikki hankinnat tehty,varastosta pitää viel hakea turvakaukalo ja sitteri ja ne pestä mutta sitten on kaikki ok ja eikun odottelemaan haikaran saapumista :LOL: ja sitähän saa vielä muutaman viikon odottaakkin..

Huomenna mun esikko täyttää 18-vee ja heti kasilta se pitää kuskata katsastskonttorille kirjallisiin ja jos läpi menee niin sitten hyvässälykyssä vois vielä inssikin olla tällä viikolla.

Neuvolassa olin viime viikolla ja kaikki ok ja kehui että se mun saikku oli tehnyt hyvää nille turvotuksille ja verenpaineelle ja nyt oli kaikki ok paitsi vaavi kököttelee perätilassa mutta nou panic niin ne on muutkin viel näil viikoilla olleet ja kääntyneet just siin rv 36 aikaan kääntyneet itsestään oikeinpäin.
Seuraava neuvola onkin just tuolloin kahdenviikon päästä lääkärineuvola rv 36 ja jos sitten viel on väärinpäin niin lähete sairaalalle mutta sen sanon etten suostu kääntämiseen ja että perätilasynnytys ei tule kuuloonkaan..no ei kannata viel meittiä asioita kun mahtunee mitenpäin vaan siel myllätä :)

mutta nyt odottaa pyykit koneessa...

Isotikru+Santtu rv 33+4
 
Hyvää ja Ihanaista Huomenta :wave:

Eilen oli alkuodotuksen kulmankivi eli nt-ultra :) Hienoltahan se "Möykky" masussa näytti :heart: Turvotusta oli 0,9 ja selkäranka piirtyi kauniisti. Kaikki näytti olevan ihan mallillaan. Veriseulantuloksia odotellaan ja jos seula hälyttää sitten tutkimuksiin. Minulla on mahdollisuus mennä lapsivesitutkimukseen tuloksista huolimatta, niin halutessani. Olisin voinut varata ajan jo ennen Nt-ultraakin. Tästä käytännöstä en tiennytkään, eikä tiennyt neuvolatätinikään. Olin ensimmäin 40-kymppinen odottaja hänelle :D

Sitähän voisi sanoa nyt olevansa raskaana, onnellisesti :heart: Jospa lapset keksisivät nimenkin "Möykylle" tänään... Masuvauva nimen :heart:




Soili Mukava kuulla sinustakin! Ihanaa masumatkaa :heart:

Isotikru Kuinkas meni esikon kirjalliset? =) Minulla vauva heilui masussa vielä rv38. Oli milloin poikittain ja millon pylly sojotti mihinkin suuntaan. Kääntyi sitten ennen H-hetkeä :heart:

Kittyblue Lahjukset ovat sallituja tässä tilassa.. varsinkin vastaanottaminen :LOL: Sinullahan karkaa viikot käsistä :O Muutama päivä niin vauva valmis syntymään :heart:

Oliivitar ja "Möykky" 12+4 Ja Möykkyhän vastasi koon puolesta aikaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: nöpsö
Viidenmamma onnea uudesta nukkaposkesta!

Kittyblue toivottavasti verenpaineesi saadaan kuriin. Hyvä tosiaan ettei proteiinia ole virtsassa, tsemppiä loppurutiustukseen.

Isotikru meillähän esikko täytti elokuussa 18 v. mutta ei halua autoa, ei ole halunnut mopoakaan. Ajelee vaan kilpapyörällä ja juoksee mielummin. Toivottavasti inssi sujui hyvin!

oliivitar nimeä vaan keksimään! ihanat ultrakuulumiset sulla! Meillä ei ole vielä lapsille kerrottu, yritän piilotella teltoissa mahaani. Jos vain mahdollista rakenneultraan saakka mennään näin. Minäkö epäluuloinen!:headwall:

Liljan äippä 13+1 (13+5)
 
Viikonlopun alkua :) !

Ihana kuva Oliivitar ja onnittelut! :) Meilläkin automaattisesti olisi päässyt lapsivesipunktioon, mutta tähän astihan kaikki näyttää teillä hyvältä !

Minua vähän harmittaa kun en oikein kunnon kuvaa saanut tuosta ultrasta. Meillä oli silloin äitiyspolilla ajat tunnin myöhässä ja minut ultrasi osaston ylilääkäri. Sain kylläkin sellaisen 3D sivuprofiilikuvan kasvoista, mikä on vähän outo... Mutta näin kyllä murusen ruudulla, jossa hän potkutteli kovasti jaloillaan ja rakenteet nähtiin selkeästi :) No kohtahan tuon näkee livenä :O

Lääkäriltä tuli juuri soitto, että kipin kapin apteekkiin verenpainelääkkeitä hakemaan eli Albetol resepti odottaa siellä. Oli ilmeiseti ollut yhteydessä äitiyspolille josta oli suositeltu tablettia otettavaksi 3 krt/pvä! Mutta nyt viikonloppua vasten aloitetaan kuitenkin pienemmällä annoksella, ettei paineet laske liian alas. Myöskin lähete ensiviikoksi äitiyspolille lähti samantien. Nyt on vähän köykäisempi olo kun tietää, että tämäkin asia on vihdoin hoidossa ja pääsen tuonne polille, jossa tutkitaan sitten että kaikki on varmasti kunnossa ja pääsen ehkä taas kurkkaamaan vauvaa :). N. kuukausi sitten kävin kyllä istukka-ultrassa jossa samalla katsottiin virtaukset ja vauva ja silloin ainakin kaikki oli ok. Tilanne verenpaineen suhteen ei ole kuitenkaan niin radikaalisti muuttunut sen jälkeen.

Liljan äippä: hauska tuo " yritän piilotella teltoissa mahaani" :D Minulta ei olisi onnistunut ollenkaan niin kauan !

Minulla siis ohjelmassa viikonloppuna verenpaineiden laskua (toivottavasti) ja lepäilyä. Nivuset ja alavatsa taas älyttömän kipeet nekin, seurausta eiliseltä markettikäynniltä!

Hyviä vointeja kaikille!

Kittyblue ja vauvanen 37+5 :heart:
 

Yhteistyössä