40+ odottajat Vol 3.

Mulla oli melkein heti ekana päivänä synnytyksen jälkeen jo ikävä masua vaikka vauva on niin ihana ja odotin todella että syntyisi kun oli niin tukala olo. Ja nyt on jo taas hirvee vauvakuume vaikka tässä sylissä yksi vauva viettääkin aikaa melkein 24/7.

Mulla tuo suhdeluku oli muistaakseni 1:750 ja terkkari sanoi että ikä (42v) oli ainoa lukua pienentävä tekijä kun kaikki muut mitat ja arvot olivat ihan huippuhyviä. Ja siis ihan terve vauva on meillä.

Täytyy kyllä todeta että yhden lapsen kanssa oli paaaaaaaaaaaaljon helpompaa kun nyt taaperon ja vauvan. Toki siinä alussa oli ihan pihalla ja huolehti turhista, tuli monet turhat itkut itkettyä ja pidettyä itseään huonona äitinä vaan kyllä se siitä sitten ajan myötä lähti sujumaan. Mulle oli tosi tärkeää tuossa vaiheessa saada tukea nettitutuilta (vauvafoorumilta) jotka olivat samassa elämäntilanteessa, omilla kavereilla kun oli jo isot lapset tai olivat lapsettomia.

Leppoisaa masunkasvattelua ja mukavaa viikonloppua! Kittybluelle tsempit maanantain ultraan. Odotellaan kuulumisia....

T: Morticia ja Viivi 2vk
 
Onnea kaikille nyytin saaneille :) Mur-mur ihana koiruli teillä on,siitäpä riittää iloa pitkäksi aikaa.
Meillä Nyytti on jo kohta 10 viikon ikäinen,tuntuu jo isolta tytöltä,pituutta on 57,5 cm ja painoa 5,065kg,nämä mitat oli 2 kuukauden neuvolassa.
Raskaus aikana pelkäsin kauheesti että vauvassa on jotain vikaa kun syntyy,jouduin syömään panacodia ja triptyliä koko raskausajan ja sitten vielä tää ikäkin aiheutti pelkoa.
En käynyt lapsivesipunktiossa,mulla suhdeluku oli 1:980.
Kuitenkin kaikki meni hyvin ja saimme terveen ihanan naperon.
Tää kirjotus loppuu nyt tähön kun neitokainen heräilee päikkäreiltä.
Ihanaa vknloppua kaikille :)
 


Kittyblue Juuh, meille on tulossa seitsemäs =) Alunperin en ihan näin suuresta perheestä edes unelmoinut, mutta matkan varrella tämä on tuntunut oikealta meille. Minulla on mahdollisuus olla lasten kanssa kotona, kun mies on yrittäjä. Tosin välistä tuntuu yksinhuoltajalta ukon ainaisine poissaoloineen, mutta näillä mennään nyt ,ja parin vuoden päästä ei tiedä ;)

Kyllä tässä välillä kylmät väreet menee selkää pitkin... Kuinka sitä pärjää, autokin pitää vaihtaa, laajennusta pukkaa, aika ei riitä ja mikä on oma aika :D Tällä hetkellä kuitenkin nautin tästä pyörityksestä ja varsinkin siitä, kun salaisuutta kannan matkassa kaiken tämän keskellä :heart: Raskaus on niin arvokasta aikaa ja kroonisena kuumeilijana olen tainnut jäänyt koukkuun :ashamed: Ja pitäähän sekin paikkansa kuten Morticia sanoi; loppuajasta masusta haluaa eroon, koska luonto on säädellyt sen niin, että tukalat ovat oltavat viimeisillä metreillä. Ja heti perään on ikävä! Jäljellä on vain heiluva masupussi :LOL: Ja tietenkin se paras, vauva poskennukkineen ja tarpeineen, jota varten äidit ovat olemassa :heart:

Mur-mur Salli se on vain niin suloinen :heart: Koiranpennuillakin on sellainen ihuna ominaistuoksu, voi kun sitäkin tuoksua on niin ikävä...
 
Ihunaisesti Oliivitar kirjoittelit perheestäsi, raskaudesta ja tuosta vaavin poskennukasta:heart::)
..ja kyllä, koiranpennuilla ON se ominaistuoksunsa - jokin mystinen, sekoittuneena hienoiseen pissan tuoksahdukseen;)
 
Viimeksi muokattu:
Heips :wave:

Ultrakuulumisia Kaikki hienosti :) Istukan paikkaa mentiin tänään siis ultraamaan ja ilmeni että on poistunut vaaravyöhykkeeltä eli normaali synnytys tähän tietoon on tulossa :) Sain kuulla odottamani sanat "Seuraavan kerran tänne sitten synnyttämään" Glups!
Vauvallakin kaikki hyvin. Mittaili ja tsekkasi virtaukset. Juuri ylitetty kaksi kiloa painossa ja koko kaikinpuolin vastasi muutenkin viikkoja. Raivotarjonta, niinkuin koko raskausajan. Lääkäri arveli, että syntymäpaino saavuttaa 3.5 kg mutta neljään kiloon asti ei mennä. Yritin saada myös tyttölupaukselle varmistusta, mutta lääkäri hämmensikin lupaukset päälaelleen. Ensin hän sanoi että poikien vehkeitä ei täällä kyllä näy eli pienellä varauksella tyttö on edelleen tulossa. Kaikkien mittausten jälkeen totesi kuitenkin vielä (ilmeisesti tarkisti vielä) että hänestä tämä kyllä näyttää enemmän pojalta kuin tytöltä :O Siis synnytykseen asti mennään ennenkuin varmuudella tiedetään! Varastot vaan on täynnä siskon tytön vaatteita tulevaa varten! En ole itse kyllä tyttöjuttuja uskaltanut ostella joten synnärillekin lähtee mukaan neutraalit kotitutumisvaatteet :) Jännää!
Mulla on ollut suht napakoita mutta kivuttomia harjoitussuppareita paljonkin, mutta paikat ovat edelleen tiukasti kiinni, olikohan kohdunkaulaa 4 cm (voiko olla mahdollista kun alkuraskaudessa se oli 3 cm...) No kuitenkaan vahinkoa ei ole tullut, joten elellään niiden suppareiden kanssa normaalin malliin ja tuntemusten mukaan, lepo auttaa. Ensi maanantaina tulossa sitten normaali neuvolakäynti.

Ihana koiruli mur murilla! Koiranpennulla on ihana ominaistuoksu, minusta jotenkin semmoinen lämpöinen tuoksu :) Minullakin, kissihmisellä, on ollut kaksi koiraa, joten pentukoiria minäkin olen päässyt tuoksuttelemaan joskus...

Mukavaa alkuviikkoa!

Kittyblue ja tyttöpoika-vauveli 32+1 :heart:
 
Kittyblue Onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja ennenkaikkea jännittävistä :D Me olemme tietäneet vasta kuudennesta sukupuolen etukäteen. Kävin silloin rakenneultrassa, ja kysyin kätilöltä ultran jälkeen, näkyikö sukupuolta?... Siihen kätilö naurahti ja otti kuvan pinon alta ja sanoi: "otin kuvankin" Ja poikahan se siellä :LOL: Se on ihanaa kumminpäin vain, tietää tai ei tiedä. Jännempää tosin, kun kätilö sanoo, tai kun itse kurkkaat, kun vauva on nostettu masun päälle :heart:

Ja omia uutisia =)



Pieniäinen oli 8.8mm, vastasi aikaa ja sydänkin sykki :heart: Kaikki kävi niin nopeasti, etten ehtinyt edes olla mukana koko ultrauksessa :D Lääkäri oli 40 min myöhässä ja minulla lapset mukana, jokseenkin jo hermostuneina... Sanoinkin, että suit sait sukkelaan ja niinhän se menikin. Ruskuaispussista mainitsi ja oikeasta paikasta ja housut jalkaan :LOL: Kuvan sain muistoksi ja onnen toivotukset. Olikin sattumoisin sama lääkäri joka ultrasi minut 2009 kun kävin tarkistusultrassa rv 9/10 sikainfluenssan sairastettuani. Uskomatonta... noin pieni möykky ja siitä se lähtee :heart: Nyt ymmärrän miksi monet kutsuvat vauvaansa pavuksi alkumetreillä :heart:( Rv 9/10 näkyi selvästi jo käden- ja jalantyngät sekä aivojen osat.) Mie olen niin onnellinen ja väsynyt juuri nyt :heart:

Kiitos Mur-mur :kiss:
 
Ihania uutisia Oliivitar :flower: Jännittäviä ovat nämä ensimmäiset hetket ja uutisiasi odotin jännityksellä. Onneksi kaikki on hyvin nyt ja saat nauttia :) Muistiin tuli oma varhaisultra, johon menin hyvin neutraalein tuntein, kun keskenmeno oli takana. Ja kyllähän siinä hymy oli herkässä kun lääkäri löysi sykkeen. Muistan vielä kun mies tuli minua hakemaan ja sain sanoa, että kyllä seillä joku on :) Papu hyvinkin, omastani tuli mieleen lähinnä katkarapu! Eikä siitä kuvan katselusta meinannut tulla loppua! :D

Onnea :heart:

Kitty
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Heippa!
Onnea mur-mur koira vauvasta.:)
Mulla kans jo ikävä vauvamasua, vaikka vielä on muutama viikko jäljellä. Toivottavasti ei käynnistetä viikon päästä kun on painoarvio saikulla. Minä niin tykkään olla raskaana ja ikuinen vauvakuume on päällä kokoajan:D
Tästä kuudennesta mekin tiedämme kumpi on tulossa, vaikka en olisi halunnut tietää. Kävin suurentuneen munuaisaltaan takia kesäkuun alussa ultrassa, niin lääkäri möläytti, että nää on yleisempiä pojilla kuin tytöillä. Eli neljäs poika peräkkäin tulossa. Haaveilen vielä siitä tyttövauvasta, eli pitääkö vielä yrittää sitä tyttöä.:D
Viikonloppuna saatiin vasta hoitopöytä ja siihen laittelin vauvanvaatteet laatikoihin. Turvaistuin on vielä ostamatta ja uudet vaunut tulee loppuviikosta. Ei mitenkään viimetipassa nää meidän hankinnat ole.
Viidenmamma 37vk
 
Me miehen kanssa päätettiin "virallisesti" että kolmas saa tulla joa on tullakseen, en siis aloita ehkäisyä enkä laita putkia solmuun kuten aikaisemmin oli ajatuksena. On nää pieniäiset vaan niin ihania että kolmas on saatava. Lisäksi (täytyy häpeäkseni tunnustaa) mielelläni sen yhden pojan saisin tähän joukon jatkoksi, mies kun sitä niin toivoo. Palaillaan siis tuonne 40+ kuumeilijoihin vähän ajan kuluttua, Viidenmamma. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kittyblue
Kittyblue Niinhän se löytyy lompakosta tuo ihanainen kuva, jota saan tarpeen tullessa ihastella :heart: eli usein. Mies vain ihmetteli; että yksikö niitä vain oli? Kun tuo masusi on jo niiiin iso :LOL: Näin se vain pullahtaa nopeasti esiin uutta asukasta varten.

Viidenmamma Meille on pyörahtänyt viisi poikaa perätysten :D Joskohan se olisi tytön vuoro :rolleyes: Tosin nuo pikkumiehet ovat niin ykkösiä, että osaisiko sitä enää tyttösen kanssa :heart: Sinähän olet jo viimemetreillä, kohta saat nyyttisi syliin :heart:

Morticia Plussatuuloset ihanaisen päätöksen tueksi
 
Oliivitar, onnea mukavista ultrauutisista!!! :heart: Kittyblue, kiitos seulontatiedoista!!! Morticialle onnea kolmennen pienokaisen kuumeiluun :heart:

Eka neuvola käyty ja ajat saatu nt- ja rakenneultraan. Ihmettelen, miten tyynen rauhallisesti (ja yhä vielä neutraalisti) suhtaudun koko odotukseen, vaikka oireet vähentyneet rajusti loppuviikosta asti. Enää vain hajut ja maut ovat outoja. Eilen käytiin päivällä ulkona syömässä: mies söi pihvin tattikastikkeella ja mä vain mansikka- ja suklaajäätelöä. Miehen pihvi ja tatit tunkivat niin voimakkaina nenään, että ihan oikeesti tuntui, että söin yhtäaikaa pihviä, tattia, suklaa- ja mansikkajäätelöä. Outo fiilis, ihan oksettaa vieläkin. Huh, mikä kokemus.
 
Heippa kaikille! Täällä olisi parin viikon päästä 40- vuotias suurperheen äiti! Lapsia ennestään kuusi, viisi poikaa ja nuorimmainen tyttö! Meille ei pitänyt enään lapsia tulla, mutta ehkäisystä huolimatta olen 8 viikolla raskaana. Mies on ihan innosutunut itse olen vielä hieman järkyttynyt, mutta kaippa se tästä tasoittuu!:ashamed:

Hirvittää jo valmiiksi np-ultra, koska tytön niskaturvotus oli korea 4.1mm ja käytiin istukkatukimuksessa, jossa onneksi todettiin terveet tytön kromososmit! :) Raskauspahoinvointi on vaihtelevaa, samanlaista kuin pojista, eli poikaa veikkaan jo valmiiksi! Tytön kanssa oksentelin ekat neljä kuukautta harva se päivä!

Onneksi täällä on muitakin samanikäisiä, ja samassa tilanteessa olevia, jospa pääsen tänne jakamaan tuntojani?

Satu
 
Tervetuloa Liljan äippä :) Tottakai mahtuu mukaan, mukava saada lisää keskustelijoita, kun vähän hissua välillä on. Tosin ymmärtäähän sen kun monella on perheet huollettavana. Itse vielä 42 vuotiaana olen vähän "untuvikko" näissä asioissa, ensimmäistä tulokasta vasta kun odottelen :) On tässä lomilla ollut aikaa netissä roikuskella vähän liikaakin välillä...

Oma vointi on edelleen hyvä ja kotipuuhasteluja työn alla. Ulkovaraston maalauksen viimeistelyä vielä tänään :) Sen verran sain aikaiseksi vauva-saralla, että tein pienen listan vielä vauvalle hankittavista tavaroista. Lähinnä sen vuoksi, että saan omat ajatukset järjestykseen, enkä pyörittele niitä koko ajan mielessä. Jäänne työelämästä...Mukavaa viikonlopun alkua kaikille vaan:wave:

t. Kittyblue ja kylkeen monottava vauva 32+4 :heart:
 
Tervetuloa mukaan! Ja onnea! Toivotaan kovasti että pikkuisella on ultrassa kaikki hyvin. Jos haluat tietosi etusivun listaan niin kerro. :) Minä täällä roikun edelleen mukana vaikka olen jo vauvautunut kun ylläpidän tuota etusivua.
 
Ja hei! Vihdoinkin jaksoin avata tietokoneen ja raapustaa tännekin :)

Me lähdettiin sitten loppujen lopuksi käynnistykseen 28.7. kun itselläni alkoi olla jaksaminen piipussa. Supistukset alkoi säännöllisinä aamuyöstä ja 29.7. klo 9.52 aamulla syntyi pieni poika, 3500 g ja pituutta 52 cm. Pikkumies on luonnollisestikin meidän maailman suloisin otus :heart: ja ulkonäöllisesti vahvasti isänsä poika, ja ainakin tällä hetkellä tuntuu, että olisi perinyt myös hänen rauhaisan luonteensa :) hyvä niin. Nimim. ikuinen tuuliviiri

mur-mur, saitkin sitten "vauvan", ihana pieni mäyrisbassetpötkö!! Onneksi olkoon! Juu, se koilanpennun tuoksu on myös niin ihana. Yksi tuttu kuvaili sen hyvin - tuoksuu aivan suklaakahvipavuille ;)

Kaikille muillekin vauvan saaneille ja ultraääniuutisia kuulleille hirmusti onnea!

Pikkusmurffistaan onnesta sekaisin,

Olga70
 
Olga70 Onnittelut pojasta

Liljan Äippä Tervetuloa minunkin puolesta!
Täällä myös seitsemättä odottava ja kahdeksannella viikolla :) Ja löytyy myös viisi poikaa ja yksi tyttö, tosin esikoinen ;) Kuumeilin tuolla 40+ So What -puolella ja olen siirtymävaiheessa tänne... Minua myös ajatuttaa kovin nt-ultra, mutta vielä nautiskelen vaihtelevasti olotilastani :heart:
 
Onnea kovasti pikku prinssistä Olga70!!!:heart:



..Juu ja se suklaakahvipavun tuoksahdus, häivähdys löytyy juuri siitä pennun silmien välistä, pienestä kuopasta.
..siitä kun hieman hieroo, tuoksu voimistuu - miun Cavaltsulla oli t o d e l l a vahva tuoksu sillä kohden, sellainen myskimäinen.:)
(kaikilla koiruleilla ei näin olekkaan)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä