40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Eepos, ollaan about saman ikäisiäkin, täytin justiinsa 42 :) Minkä ikäinen teillä on edellinen tyttö?

Minkälaisia vaunuja ootte hankkineet/hankkimassa? Uusia, käytettyjä? Merkkiä, mallia? Mitä mieltä noista Emmaljungista, joita mulle tarjottiin, ovat kai vuodelta 2008?
 
Kammottava olo tänään, päätä pyörryttää, oksettaa.

Kaiken lisäksi eilen huomasin polvitaipeessa patin, joka on kipeä. Tänään kävin lääkärillä ja oma dg oli oikea; pinnallinen laskimotukos. Jalassa kyllä on suonikohjut eli laskimopaluu on mitä on. Mutta kylläpä säikäytti :( Voiko raskaus todella muuttaa näin nopeasti asioita (olisko nyt 8+5) ?

Eilen soitin neuvolaan että menenkö sinne vai mitä teen tämän patin suhteen. Sain pyyhkeitä, kun en ole aikaisemmin soitellut ensikäyntiä. Siis sen yhdistelmäseulan takia. En kyllä ole otattamassa sitä verikoetta tälläkään kertaa. Minua sen varmuus ei vakuuta, tuntuu että virhemarginaali on aika iso. Ja kun lapsivesinäytettä en antaisi kuitenkaan ottaa.

Loppuis jo nämä helkutin helteet, ei pysty olemaan (mulla on ollut kaksi alku- ja kaksi loppuraskautta kesäaikaan ja ihan kamalaa on molemmat :D )


Sori pelkkä ON...
 
Vuorikristalli: nykyään pääsee Nipt tutkimukseen, jossa sikiön kromosomit tutkitaan sulta otettavasta verinäytteestä. Tuosta löytyy tietoa netistä. Neuvolasta voit kysyä teidän kunnan/kaupungin politiikan tuon suhteen.
 
Vuorikristalli, täällä vähän samoissa fiiliksissä, että saisi jo ilmat viilentyä. Ja käsittämätöntä miten poikki sitä voi olla. Voisin vaan nukkua ja syödä. Hetken kun on pystyssä, on jo pakko palata lepäämään jos suinkin mahdollista. Tänään tuli myös sydämen rytmihäiriöitä ja vatsaakin jomottelee. :/ Mitä lie kipuja... Oltiin lomareissulla ulkomailla ja söin aika huoletta kaikkea. Pihviäkin tuli tilattua kypsänä, mutta se olikin medium, vaikka palautin sen pariin otteeseen keittiöön. Ja nyt sit vasta kotona lueskelin toksoplasmoosista, ehecistä yms. mitä voivat aiheuttaa sikiölle... toivottavasti mitään sellaista ei oo tarttunut matkaan! Hitsi että sitä osaa kehitellä aina uusia huolenaiheita! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Nyt masentaa. Käytiin yksityisellä alkuraskauden ultrassa, ja kohdussa näkyi vain sikiöpussi ja "ehkä vähän jotain". Viikkoja pitäis kuitenki olla 7 tai ainaki melkein :(

Kahden viikon päästä on uusi aika, ja sitä ennen pitäs käydä neuvolassa ensikäynnillä. Eipä juuri huvita sinnekään mennä kun ei tiedä onko edes mitään tulossa :unsure:

Muoks. Ja nyt alkoi rusehtava tuhruvuoto :cry:
 
Viimeksi muokattu:
Voi zammakko, otan osaa :( Meillä oli vastaava tilanne viime marraskuussa ja keskenmeno siitä tuli ja otti aika koville. Ymmärrän täysin, ettei neuvolaan meni kiinnosta yhtään.

Elotar74, meillä esikoinen on nyt 2 v 2kk ja lähellä 2,5 kun toinen syntyy.

Rattaista: Meillä on esikoisen jäljiltä Emmaljungat, mutta en tiedä miltä vuodelta (ostettiin käytettynä). Tosin esikoisen kanssa käytännössä jäivät käyttämättä, koska hän ei niissä viihtynyt, vaan kantoliinassa. Itsellekin kantoliina oli kätevämpi, kun asumme miljoonakaupungissa, jossa ei todellakaan ole huomioitu vaunujen/rattaiden/pyörätuolin kanssa liikkuvia. Jaksan kyllä metron portaita kantaa lasta liinassa, mutta en sekä lasta että vaunuja. Ymmärrän hyvin, miksi paikalliset eivät juuri kotoa minnekään liiku.
 
Voi zammakko :( miten harmillista. Otan osaa

Tervetuloa Eepos. Sinulla on jo hyvällä mallilla raskaus samoin kuin elottarella.

Vuorikristalli, kuuluuko se seula teille automaattisesti?

Itse tässä pähkäilen soittoa neuvolaan jos vaikka pääsisi äitipolille noiden viikkojen tarkastukseen. Mutta olisi niiiiin kamalaa soittaa kolmannen kerran neuvolaan ja perua aika.
 



Boynty............(41)......?.........02.09.2016 (poika)
Meibijees.........(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2........06.10.2016
Elotar74............(41).......3.........29.10.2016 (tyttö)
Almandiini75.......(40)....5........10.11.2016 (tyttö)
Mandari.............(40).....3........26.11.2016
Truuly ...............(38)................ 1.12.2016
Pirunpelto....... (40) ......1........6.1.2017
Sakariina....... (43).......1.........14.1.2017
Joyzy .............(42)..... 2..........12.2.2017
Helmi1234.....(39).......2...........18.2.2017
Iid@.............(43)........ 2..........25.2.2017
Nuppu73........(42).........5..........2.4.2017




Menneet la:t:
Tipuna...............(41)............1......21.06.2016 (poika)
mai-ja......................(39)......3......19.05.2016

Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016





Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika
Järkyttynyt....... (45), 14.2.2016 rv.41+3 4400g 52cm poika Kuoli + 10,5-16
Lumi <3.............(42), 15.2.2016, 39+3, 3550 g, 50,5 cm, poika
Niittys...............(40), 1.4.2016, rv 38+1, 49cm, 3770g, poika

Karoliina74 .......(41), 12.4.2016, rv 40+1, 3540g, 53cm, poika
Pegonia............(44), 15.4.2016, rv 40+3, 4060g, 51cm, tyttö
Ollakovai...?......(41), 27.4.2016, rv 40+0, 3600g, 50 cm, tyttö
Tyydeli................(42), 7.5.2016, rv 41+6, 4100g, 52 cm, tyttö

Zenmama...........(40), 12.5.2016, rv 39+1, 4070, 52cm, poika
Mileena-74.....(41) 20.5.2016, rv 40+0, 4250g, 54cm, poika
SuloinenSalaisuus..(40) 2.6.2016, rv38+0, 3490g, 50,5cm, poika
Zandi.............(41), 3.7.2016, rv 39+2, 3770g, 49cm, tyttö


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.[/QUOTE]
 
Vuoto ja kivut lisääntyy vähitellen. Tähän mennessä tuntuu fyysisesti aika samalta kuin menkkojen alkaminen. Mitähän tässä on edes odotettavissa, kun oli näin alussa vasta? Toivottavasti vain tyhjenee kokonaan ja suht nopeasti :unsure:

Ollaan surullisia ja pettyneitä, mutta uusi yritys on kuitenkin ajatuksissa. Itellä on kyllä myös vähän tyhmä olo, että miten sitä oikein ees uskoi, että se vois olla niin helppoa...
 
Ei kai tässä muuta voi kuin siirtyä tuonne kuumeilijoiden puolelle. Onnea matkaan kaikille täällä, ja toivottavasti pääsen itsekin pian takaisin. Kiitos osanotosta ja tuesta :love:
On myös aina kiva lukea teistä, joilla raskaus on jo pitemmällä; se antaa itsellekin toivoa :)
 
Pitääpäs vuorikristalli kysyä miten meillä :rolleyes:

Melkein rimakauhu iski mutta sain soitettua sinne neuvolaan ja ultraavat kahden viikon kuluttua kun viikoista ei tosiaankaan ole varmuutta. Silloin olisi mun laskuopin mukaan 7+2 :) silloin jo pitäisi näkyä jotain jos on näkyäkseen... En nyt sitten varaa aikaa sinne yksityiselle kun sen noin järjestivät. Oli kyllä ihana neuvolantäti :)
 
Pahoittelut Zammakolle ja muille menetyksen kokeneille, ja superisti onnea plussanneille.

Kaytiin NT-ultrassa eilen, ja seulonta kokeet otettiin myos. Seulontojen tuloksia saa joskus ensviikolla. Turvotusta oli hankala mitata kun toukka liikkui niin mahdottomasti. Hymyili kameralle, vilkutti, imi peukkua ja venkoili joka suuntaan. 2 kertaa onnistuttiin saamaan pikainen pause-kuva kaantyessa, ja turvotusta oli 1,3 ja toisessa 2. Eli vahan enemman kuin olisin toivonut, mut selkeasti normin puitteissa. Ja kokonaismittaakaan ei meinattu millaan saada. Talla kertaa naytti 13+2 pva mika on vahan enemman kuin tosiasiallinen 12+5 mika on myos kaikissa 3ssa edellisissa ultrassa pitanyt kutinsa. Eli en nyt tieda miten paljon tohon eiliseen ultraan uskoisin.

Mutta siis toistaiseksi kaikki hyvin ja nailla mennaan.

Kertomisesta: yks naapuri ja miehen 2 esimiesta tietaa, mut en muille viela mitaan ajatellut puhua. Mutsi varmaan sekoaa kun kuulee, joten ajattelin etten sille viela puhu mitaan. Ehka yllatan sen uudella tulokkaalla seuraavalla Suomen visiitilla.

Hankinnoista: hiukan tekis mieli alkaa kasaamaan vauvalle huonetta ja kamoja valmiiksi, mutta taidan yrittaa vastustaa kiusausta ja odottaa sinne ihan loppu-rutistukseen tai synnytyksen jalkeen.

Oloista: ollaan palautua normaaliin. Enaa ei okseta 24/7, vahan royhtayttaa valilla, mut suurimmat turvotukset ja vasymykset ovat poissa. Paino, joka pomppaas edes takas aiemmin, on nyt palannut normi-lukemiin, mut masu alkaa nakya todella selvasti. Etenkin iltaa kohden kasvaa nayttamaan kuin olis jo 6kk 3:n sijasta. Nena on edelleen herkka, mut hajut ei enaa tee pahaa, eika vielakaan mitaan "mielitekoja".

Synnytyksesta: olen luomun kannalla, epiduraali olis jees. Se auttoi edellisessa jopa niin paljon, et nukuin suurimman osan aikaa, ja vasta kun oltiin lahestymassa ponnistusta ja epi-pussi tyhjeni aloin keskittymaan synnytykseen torkkujen sijasta. Nyt vaan mietityttaa ehkaisy synnytyksen jalkeen, koska haluan vuoden taysimetyksen, ei pillerit kuulosta hyvalta, ja hormonaaliset ehkaisyt aiheuttavat mulle24/7 vuodon, joten varmaan joutuu steriliisaation valitsemaan, ja senhan vois tehda siina samalla synnarin yhteydessa.

Eikohan tuossa nyt ole romaania riittavasti talle kertaa. Toivottavasti saadaan tanne ryhmaan vahan enemman elamaa kun lomareissua loppuu. Tuntuu vahan kuin kaikki olis palstalta kadonneet kokonaan ja taalla yksinaan hopottelis.
 
Tänään 6+0 :) Voi kun tekis mieli tehdä cb:n digi että näkis olisko viikot noussu :rolleyes: mutta hieman pelottaa kun edellisessä km:ssa näillä päivillä näytti 2-3 ja vuotohan sitten alkoi viikon päästä :( Toisaalta sittenpä tiedän missä mennään :) jos taas näyttää samaa niin olisin kyllä pettynyt...

Tuosta kertomisesta, mun siskot tietää ja isännän veljen vaimo sekä yksi työkaveri... heillä samoja kokemuksia joten heidän kanssaan helppo jutella peloista tms. Äidille en taida kertoa kun vasta sitten kun lähden synnyttämään :D viime marraskuisen km:n jälkeen sain häneltä sellaisen ryöpytyksen että.... "pitääkö sun pilata elämäs, tuollaisen kahleen hommaat ittelles jne jne :( OMA äiti! Olisko vaan ollu järkyttyny että tämänikäisenä vielä haaveilee vauvasta...

Ekaan ultraan vielä 9pv :) toivottavasti siellä näkyis pikkuinen rakkauspakkaus sykkeineen :love:

Nuppu 6+0
 
On vähän ollu hiljaista! Mulla on ollu pahoinvointia ihan riittämiin. Se alkoi helpottaa viime viikon puolen välin tietämillä. Välillä se iskee kyllä vieläkin ja silloin on koko ajan pala kurkussa.
Mulla on huomenna nt-ultra ja sitä tässä nyt lähinnä odotellut. Kaikki viittaisi olevan hyvin ja siltä minusta tuntuukin, mutta eihän sitä voi koskaan tietää. Kuuntelin eilen illalla nopsaan sykettä dopplerilla, että voi hyvillä mielin mennä nt-ultraan.
Miehellä loppu just kesäloma ja kauhulla odotan tulevia päiviä ja väsymyksen maksimaalista määrää. Tuo 11kk (herää klo 4-5 aamulla) ei anna armoa ja näyttäis taas tulevan hampaita ja se aiheuttaa vauvaromahtelua.

Helmi 12+2
 
Juu, hiljaista on kuin huopatossutehtaalla. Ois kyllä mukavaa, jos porukka aktivoituisi kesän jälkeen. Helmelle tsemiä huomiseen nt ultraan ja Joyzylle onnittelut hyvistä uutisista. Eiköhän tuo lapsen vilkkaus ennusta vaan hyvää. Kerrohan sitten kun saat seulontakokeidenkin tulokset, kuin kävi ja mitkä oli arvot. Mitäs muilla on ollut? Mulla reilun vkon päästä nt. Ymmärrän joyzya ja nuppua hyvin kertomisista: itse kerroin jo vanhemmilleni ja tuli helmi samanlaista ryöppyä, että miks näin myöhään... anopille ei uskalla kertoa, kun alkaisi hössöttää. Töissä ei tiedä vielä kukaan. Ajattelin pitää salassa nii kauan kun menee läpi, että kesämakkaraa se vaan on. Rakenneultrakin kun on niin kaukana...tuskin sinne asti pystyy tällä pötsillä piilottelee, sama haaste kun Joyzylla:)

Kiva kun Joyzy jaoit ajatuksiasi myös synnytyksen suhteen. Itse olen nii pelkuri, etten tiedä uskallanko alakautta ja olenkin puhunut koko ajan suunnitellusta sektiosta. Kuinkahan moni tällä palstalla synnyttäneistä on joutunut kiireelliseen sektioon, suunnitteltuun tai synnyttänyt alakautta? Olisi mielenkiintoista tietää, kun ollaan jo vähän vanhempaa väkeä. Varmasti vaikuttaa myös onko ensikertalainen. Ehditkö Joyzy täyttää 43 kun muksu syntyy? Sanotaanko nt ultrassa vielä mitään sukupuolesta?

Kivaa viikon alkua kaikille!

Helmelle tsemiä 11kk kanssa väsymystä vastaan taistelussa!
Tää vois nukkua läpi vuorokauden...

Babez 11+2
 
Babez, en ihan ehdi. Tosta synnytyksesta, mulla siis eka kaynnistettiin, ja se noin 4h odotus et laakkeet vaikuttaa ja paikat avautuminen, ma siis tosissaan torkuin suurimman osan ajasta. Kun vedet meni ja synnytys kaynnistyi, muksu puski ulos 40 minuutissa. Eli meni nopeasti ja helposti.

Helmi, toi vasymys on joo valilla vaikea kestää. Mulla onneksi helpotti pahin samaan aikaan pahoinvoinnin kanssa.

Vielakin valilla tulee etovia aaltoja, ja jotkut ruuat aiheuttavat saman reaction. Miten tanaan kun miehen kanssa puhuttiin lounaasta, se ehdotti kebabia, ja mulla iski valiton oksetus. En ehtinyt edes mitaan sanoa kun mies jo sanoi "jaa nayttaa kebab olevan poissa laskuista toistaiseksi" :love: ihana kun se lukee mun naamaa ja oloja niin helposti. Mies on ollut ihan super suloinen ja huomaavainen koko tan alkuraskauden. Vaiks se on joutui itekseen huolehtia lahes kaikesta sen pahoinvointijakson ajan, niin ei yhtaan murjottanut tai hatistellyt mua tekemaan mitaan mitaan en oma-aloitteisesti tehnyt. :D toivottavasti kaykaa samalla linjalla kun muksu on syntynyt.

Tosta nt- ja rakenne ultrasta sen verran, et yleensa NT-ultrassa ei viela pysty sukupuolta sanomaan vaan se katsotaan sitten siella rakenne ultrassa. Mun tan kertainen ultraaja (n. 65v mies) meinas oikein hermostua mulle kun puhuin toukasta tyttona. Se tiuskaisi pari kertaa et ei sita sukupuolta viela voi nahda :ROFLMAO:
 
Babez, kysyit synnytyksistä. Meillä esikoinen syntyi hätäsektiolla. Kun menin sairaalaan, kätilö sanoi, ette kauaa mene, kun lapsi on sylissä (olin jo hyvin auki), mutta tyttö kääntyi keskenkaiken ja sydänäänet alkoi heikentyä ja veren happipitoisuus pudota. Sitten mentiin lujaa leikkaussaliin. Tyttö kuitenkin syntyi terveenä eikä mitään ongelmia.

Haluaisin kovasti synnyttää alateitse, mutta ajoittain vähän hirvittää. No, lähempänä sitten lääkärit kommentoivat, miltä haava näyttää ja voiko synnyttää alateitse. Viime perjantaina ultrassa lapsi oli vielä perätilassa (rv 25 ja risat). Kovasti toivon, että ainakin kääntyisi ympäri, ettei siitä jäisi kiinni. Tiedän, että vielä ehtii kääntyö moneen kertaan, mutta mikä muilla on kokemus, onko kääntynyt? Rakennuultrassa kuukausi sitten myös istui pepullaan. Esikoinen taas oli jo rakenneultrassa oikein päin.

Ymmärsinkö Joyzy jostain, että asut ulkomailla? Me asumme entisessä itäblokissa ja koska täällä ei sairaanhoito ole aina niin kovin hyvätasoista, olen tulossa Suomeen synnyttämään. Esikoisen synnytin myös Suomessa.
 
Voi Nuppu73, kyllähän se periaatteessa pitäisi näyttää jo 3+, mutta toisaalta arvojen nousu on kovin yksilöllistä eli voi tuolla viikolla ihan hyvin näyttää 2-3 ja silti kaikki olla hyvin. Jännittäviä päiviä elät, voimia jännitykseen!
 
Eepos, vaikka kuinka yritän laskeskella niin samoin ajattelen minäkin. Sain ajan gynelle perjantaiksi niin tiedetään missä mennään... voihan olla ettei vielä näy mitään :rolleyes: tein myös tänä aamuna apteekin testin ja siihen tuli kyllä kaksi samanvahvuista viivaa...

Toivon nyt vain että perjantai tulisi nopeasti o_O
 

Yhteistyössä