40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Ainakin meidän neuvolatäti on niin kiireinen, että jos yhtään haluaa itselle sopivaa aikaa, niin täytyy olla ajoissa.
meidän Eka neuvola 8.4. jolloin rv7+3. Ehdin just edellisenä iltana käydä varhaisultrassa, joten tietää onko mitään kyydissä.
 
Täälläkin on menty aika oireettomana ja jatkuva huoli siitä onko kaikki ok, kun keskenmenoja/tuulimunia on ollut tätä ennen kolme. Nyt vaan kovasti odotan, että alkaisi ne selkeät liikkeet tuntumaan. Ihan alussa oireina oli vain rintojen arkuutta ja vatsan turvotus, sekä muutama kuvotuksen tunne.

Tässä taas ensikertalaisen kysymys;
Koska olette kertoneet työnantajalle?
En haluaisi vielä kertoa, mutta kesälomalistat painaa kohta päälle ja olen haaveillut, että saisin pitää loman juuri ennen äitiysloman alkua.
 
Tervehdys taas!

Tuuliannaliina kyseli ekaa neuvolaa. Soitin vasta vu:n jälkeen neuvolaan, kun halusin varmistua että siellä sykekin löytyy. Sain ajan samalle päivälle kun Tyydeli eli 8.4. ja mulla on silloin 9+6.

Kuulostaa niin tutulta toi jatkuva oireitten kuulostelu ja mietityttää sekin, onko siellä kaikki ok. Ultrasta aikaa kuitenkin vasta viikko, joten piinaavat viikot on vielä edessä.

Kyselisinkin että missä vaiheessa teillä pidemmällä olevilta saatiin neuvolan dopplerilla syke kuuluviin? Sais jotain varmistusta tähän tilanteeseen.

Oireista tai oireettomuudesta: aamuisin on kuvotusta, rinnat on turvoksissa ja välillä arat. Alavatsalla on jatkuva sellainen paineen tunne, tai siis että sitä alavatsaa ei jotenkin voi hetkeksikään unohtaa, siellä on koko ajan joku sellainen tunne.

En mä osaa "iloita" noista oireistakaan, kun ei ne välttämättä mitään kerro. Mulla oli silloin kkm:n aikaan niin, että oireet oli koska istukka toimi vaikka sikiöllä ei ollut sykettä.

On tää vaan tuskaista odottaa seuraavaa etappia, että saa varmistuksen tilanteesta :headwall:
 
Kiitos Oliivitar, onko päivä sulle erityinen :)
Niin meille lääkäri kun ilmoitti tuloksen, oli hän todella positiivinen ja asenteella "ei mitään huolta" Pitäneen vaikka sitten vielä tarkemmin kysyä noista luvuista ja riskeistä kun mennään rakenne-ultraan. Ne käydään yksityisellä ja samalla aina.
Tuuliannaliina, mäkin vaihtaisin tätiä. Musta kemiat pitää toimia samoin luotto :)
Mulla oli eka neuvola vasta viime viikolla ( en saanut aiemmin aikaa) ja tuokin aika oli "ei omalle tädille" no onneksi hän laittoi automaattisesti seuraavan ajan omalle, meillä ei nimittäin juttu toiminut yhtään :/
Täällä alkaa oireet hiukan helpottamaan, huh huh, oli jo aikakin. Pahoinvointi on vain jos sokerit laskee ja väsykin hiukan helpottaa. Nyt vaan tilalle tuli järkky flunssa :(
Joku kysyi töissä kertomisesta...
Mä kerroin viime viikolla, np ultran jälkeen. Musta on ihan kiva että töissä tietävät, ymmärtävät vähän paremmin sitten tiettyjä tilanteita :)
Huomena alkaa sitten 13 rv eli pahin on takana. Odottelen kovasti että liikkeet alkaisi tuntumaan ehkä 14 tai 15 viikolla <3 Se on aina niin ihana tunnen, hipsuttelu alkuun ja ryskyttely loppuun <3
Te pidemmällä olevat, koska on alkanut liikkeet tuntumaan?
 
Hei!
Kyselikö joku allergioista? Onko täällä muitakin, jotka joutuu syömään allergialääkettä nyt siitepölyaikaan? Minä syön, ja silti on oireita! :(
Kuulin kotidopplerilla sydänäänet eka kerran vkolla 12 muistaakseni, edellisessä raskaudessa aiemminkin. Neuvolassa niitä ei meinata löytää, kun on etuseinä istukka...
Liikkeet tunsin tästä neljännestä 16+ vkolla. Mutta tuo istukka kyllä on vaimentanut todella vahvasti liikkeitä, joten doppler on ollut mun pelastus. Nyt tietenkin tunnen jo liikkeet hyvin, kun baby painaa jo 1,5kg. :)
Ensi viikolla neuvola, voi kun vauva tajuaisi kääntyä itsekseen oikein päin...nyt istuu risti-istunnassa aina vain. :/

-julianna40 rv 30
 
Jes, onpa ihanaa että meidän porukka vaan kasvaa eikä koko ajan ole se outo lintu nuorten mammojen porukassa =)!

Täällä tää sama touhu jatkuu, kuvottava olo ja sekalaiset vaivat. Vasen jalka on TAAS kipeä(se ultrattiin reilu kuukausi sitten kun oli kans kipee) ja toki minä TAAS säikähdin ettei vaan tulppaa ole. Sillon lekuri sanoi, että vois hyvinkin johtua selästä ja onhan mulla toi vasem.puolen iskias oireillut. Pumppukin välillä tykyttelee miten sattuu, mutta koetan olla rauhallinen sen suhteen.. Oliko kellään muulla noita tykytyksiä tai muljahduksia??

Oliivitar, kysyit tuosta kilpirauhasesta ja miten se todettiin. Pyysin työterv.lääkäriltä kokeet kun alkuraskaudesta palelin aivan järkysti, sydän tykytteli ihan hurjana ja väsytti jotenkin yli paljon. Liekö noita kokeita ois otettu ellen itse ois pyytänyt ja mulla oli kuitenkin TSH-arvo reilun nelinkertainen vrt.normiin :( .

Joku kyseli saunomisesta, minä tykkään kyllä saunoa mutten selkeesti jaksa kauaa olla löylyissä, kun on jo päästävä suihkuun, muuten tulee huono olo.

Joku kyseli millon kukakin on kertonut töissä raskaudestaan. Mietin itsekin ett millon töissä pitäs kertoa?! Teen sellaista työtä etten enää kahta viikkoa kauempaa voi tehdä omia töitäni ja melkeinpä nytkin mennään "vaaravyöhykkeellä". Olen miesvaltaisella alalla ja en tidä miks, mutta minusta tästä on jotenkin todella vaikea kertoa :/. Lisäksi olot on välillä olleet niin huonot että saikkuakin varmasti irtoaisi jos tarvis.

No ja sit joku kyseli allergialääkkeistä;niitä olen joutunut syömään koko raskauden (ja vuosia enne raskautta). Setiritsiiniä (vai miten lie kirjoitetaan mutta antihistamiinia joka tapauksessa ja gyne sanoi että on vanha ja turvallien lääke). Toivottavasti näin.

Olo on paksu kun possulla, mikään normi housu tai takki ei mahdu päälle. Kilojakin pitäs kyttäillä mutta ei näillä oloilla voi :/ tai en ainakaan minä kykene.
Valivalista huolimatta, ihana että näin :)!

Hyviä vointeja kaikille!
 
Sisso meillä on sama laskettuaika =)
Minä kyselin sitä työnantajalle kertomista, kovasti tuntuu ettei uskalla kertoa, jos jotain vielä sattuu, ikävä sitten selitellä. No meillä on 14.4 neuvola, viimeistään sen jälkeen kerron, paitsi jos tunnistan jo selvät liikkeet, kerron aiemmin. Ei se vaan helppoa ole näin ensikertalaiselle niitä liikkeitä tunnistaa, olevinaan jotain tuntuu, mutta kuitenkaan ei ole varma.
Maha on jo sen verran kasvanut, voiolla että ne jo töissä aavistaa tai sitten ne vaan luulee, että olen muuten pyöristynyt, kun tänä talvena tuli kovin vähän hiihto kilometrejä :D.

17+2
 
täältä ilmottautuu tähän ketjuun myös uusi:) olen 40v ja nyt tulossa kahdeksas lapsi. Vanhin täyttää kesällä 19v ja tuo tämän hetken nuorin on juuri täyttänyt 3v, muut on siinä välillä erilaisin ikäeroin. Laskettuaika tästä vauvasta on elokuun lopussa, mutta jos ja kun mennee samaa kaavaa kuin kaikki muutkin, syntyy käynnistettynä syyskuussa. Tosin nyt on todettu rd, joten jossei arvot pysy lopussa kurissa, saattaa olla toivoa aikasemmasta käynnistyksestä...
Olo on ollut koko ajan hyvä, ei oo yhtään huono olo, alussa ehkä väsytti jonkun verran ja tuli päiväunia otettua. Rytmihäiriöitä jonkun verran on, ne tuntuu tulevan ryppäittäin. On päiviä ettei oo mitään, sitten toisena päivänä muljahtelee niin että tuntuu koko pumppu pomppaavan kurkusta ulos. Mulla on ollut aikasemmissakin raskauksissa näitä, ja lääkkeet siihen. Tosi nopeesti auttaa kun otan noitten isompien kohtauksien aikaan.

Tämmösiä, hiba 18+1
 
Hiba, tervetuloa mukaan. Sulla onkin esikoinen aika samaa ikää kun mulla, eli meillä 18v. Ja itse kans 40v. Toki ei mulla ihan noin montaa ole kaikkiaan kun sinulla, meillä tämä on viides.

Kävin eilen äitiyspolilla ultrassa, kun sf- mitta oli pompahtanut käyriltä. Tulos on se että vauva on varsin kieppuvainen nytkin heitti poikkitilaan. Aiemmin oli pitkään perätilassa ja ehdin jo huokaista kun oli kolmisen viikkoa sitten kääntynyt raivotarjontaan. Nyt sit ihmetellään ja katsellaan ens viikolla neuvolassa ja rv 39 äitiyspolilla, mikä on tilanne. Viikolla 39 yritetään ehkä kääntää jos asento ei ole vakiintunut rt:ksi.

Pikkuylläri 37+4
 
Moikka

Tervetuloa mukaan !

Kiitos neuvolavinkeistä. Päätin yrittää vaihtaa tätiä, mutta täällä pitää kuulemma soittaa erikseen pomolle ja selittää asia, joka sitten antaa luvan vaihtoon. Olen jo yrittänyt, mutta kovin on kiireinen eikä vastaan puhelimeen. Eka neuvola sovittiin nyt jollekulle tuntemattomalle kun omalta haluan vaihtaa pois ja ne kaksi mieleistä eivät ehdi vastaanottaa vielä ensi kuussa.

Täällä on ollut huolentäyteisiä päiviä viime aikona kun tuntuu ettei niitä vähäisiäkään oireita enää ole ja pelottaa että taas on mennyt kesken... Argh! Jotenkin tyhjän oloinen keho, aiemmin oli paineen tunnetta mahassa ja kylmä ja välillä kuvotti ja nyt ei niin mitään. Viikkoja pitäisi olla 7+0 muistaakseni. Jotenkin ihan surullinen olo ja kauhistuttaa ajatella että taas pitäisi aloittaa alusta. Mä luulen että pakko mennä varhaisultraan aiemmin kuin ajattelin jotta saa jotain selvyyttä tähän. Mulla on vaan yksi keskenmenoista tullut varhaisultran jälkeenkin, jolloin siis oli kaikki hyvin, ja siksi halusin alunperin lykätä.

Osa porukasta jo lähentelee h-hetkeä, kovasti voimia viimeisiin viikkoihin! Ja meille alkutaipaleisille suotuisia tuulia ja kärsivällisyyttä...
 
Minä olen kahdesti käynyt varhaisultrassa, molemmilla kerroilla on viikkoja ollut jotain päälle 8, syksyllä oli tuulimuna ja nyt oikea raskaus. Kävin tammikuun 28. ultrassa ja kovasti pelotti etukäteen, itkettämään rupesi siinä ennen ultraa ja oli se sitten ihme kun siellä oikeasti sydän sykki. Tuuliannaliina tsemppiä teille, että kaikki olisi tällä kertaa hyvin :)
 
Tuuliannaliina, mä niin komppaan sun sanojasi!! Tuo että on tyhjä keho, tuntuu just siltä!! Niitä oireita ei oikeasti ole kuin rintojen aristus... Ei yhtään mitään muuta mainittavaa. Pelko on suuri, ettei mitään elolllista löydy varhaisultrassa. Viikko pitäisi vielä odottaa. Viikon päästä maanantaina varhaisultra. Milloin sinulla on, Tuuliannaliina?

Ja tuntuu niin samalta kuin tammikuussa, ja silloin meni kesken rv7+0. Kehitys päättynyt viikkoa tai jotain, aiemmin. Ja alkaa kyllä olemaan sellainen olo, että jos tämäkin keskeytyy, niin tekee mieli lyödä hanskat naulaan. Koko km oli stressaava kokemus. Piinaavaa odotusta tämä on. Kaukana onnellisesta odotuksesta. Hädin tuskin uskaltaa mainita koko raskautta... menis nyt tää viikko nopeasti, niin olisi vähän edes viisaampi sitten ultran jälkeen.

Tyydeli ja piipi 6+1
 
Kiitos tsempeistä Maria ja Tyydeli! Ja toivon kovasti että Tyydelillä on kaikki hyvin, kun ultra koittaa. Kmt on kauheita!!! En ole vielä varannut koko ultraa kun ajattelin tosiaan eka odotella siihen asti että viikkoja olisi 9+jotain, koska viimeksi kun kävin 7+5, ehti vielä sen jläkeen mennä kesken, vaikka lääkäri sanoi että todella pieni todennäköisyys kun syke on hyvä ja vahva näillä viikoilla. Eli arvon menenkö jo tällä viikolla vai jaksanko odottaa pari viikkoa. Toisaalta mulla on nyt niiiiiiiin epäileväinen olo tän raskauden suhteen että pakko ehkä mennä jo piakkoin ja sitten jos kaikki olisi ok, jaksaa vaan odottaa sinne np-ultraan.

Tyydeli, onneksi sulla on edes rinnat kipeät, onhan sekin jotain! Mulla ei kertakaikkiaan ole mitään oiretta. Viikko sitten jumpassa tuntui tosi huonolta tehdä vatsalihaksia, kokeilin tänään kotona ja ei tuntunut missään. Kuvotus on tiessään myös. No, ei se tällä arpomisella parane, pakko varmaan vaan varata aika.

Onko jollain suositella edullista varhaisultraa Helsinki/Espoo -akselilla? Femedaa on mainostettu, mutta hinnat näkyy vaihtelevan siellä tosi paljon riippuen siitä kenellä käy. Ja se halpa rouva on ihan bookattu näköjään.
 
Tuuliannaliina ja Tyydeli, nyt vaan varhaisultraan, niin saatte mielelle rauhan, tsemppiä teille <3
Täällä kärvistelty järkyttävässä flunssassa/allergiassa :(
Viime tiistaina alko ja nyt alkaa hiukka helpottaa.
Kuumetta ei ole mutta järkyttävä päänsärky, tukkoisuus ja kurkkukipu. Apteekista, neuvolasta ja lääkäriltä tulee lääkkeistä niin ristiriitaista tietoa että päätin toipua luomusti tai lähes, nenänorsun ja heinixin nenäsumutteen kanssa. Eilen soitin sitten Kättätille ja kysyin särkylääkkeistä kun en panadol 500 auta mitään. Kätilö sanoi että näillä viikoilla voi ottaa yksittäisen buranankin jos tarvii ja panadolia kuulemma aina 1g verran ja sehän sitten auttoi, päänsärky lähti vihdoin. Muuten sanoi että nenäsumutteita ei saisi käyttää (paitsi sitä heinixiä, kun siinä ei ole vaikuttavia lääkeaineita), ne kun supistavat verisuonia. Allergialääkeistä sanoi että olla niin kauan kuin suinkin käyttämättä ja sitten jos niin Zyrteciä, se kun on vanhin ja siitä on käyttökokemusta pitkältä ajalta.
Maha ihan hellänä niistämisestä, aivasteluista ja yskimisestä.
Toivottavasti Hippusella kaikki hyvin ja ei ole häiriintynyt äipän ylimääräsestä "vatsajumpasta"
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Joulu13 (40)...................2.................13.12.13
mamuska7 (40)..............6...................27.12.13
Milla-Sofia (41)...............7...................04.01.14
TR (44)..........................4..................08.03.14 K-HKS
JohannaT (39).................1..................18.03.14
Talvi-74 (39)...................4.................24.3.14
memmu05 (40)...............1..................03.04.14
pikkuylläri (40)................5..................14.04.14
Ollakovai...? (39).............3..................07.05.14
Euphonia (42).................1..................24.05.14
Julianna40 (40)...............4..................08.06.14.
Krish73 (40)...................1..................27.6.14
Athenais (42)..................2..................22.7.14
Aikuinen Nainen H(45).....1...................?
hiba (40)........................8..................Elokuu 2014
Maria-73 (40).................1...................02.09.14 PKKS
Sisso (41)......................2...................02.09.14
ChocolateBox (40)..........2....................10.10.14 HUS
Saana (41).....................2..................12.10.14
Iines (40)...................... 2...................04.11.14
Tuuliannaliina (40)......... 2....................15.11.14
Tyydeli (40)...................2...................22.11.14
Mirkkuf





Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
äiskä-73..........26.2.14 (41+1).....poika (4430g, 53cm.)


 
Chocolatebox, menisinkin vaikka heti, jos siitä olisi jotain hyötyä jo mennä, mutta kun on niin alussa niin joutuu vielä odottamaan viikon. Ensi maanantaina sitten 7+2 ja silloin varhaistultraan.
Mä menen juurikin Femedaan silloin. Ja ainakin viimeksi tammikuussa maksoi 76e, kelakorvauksineen. En tiennyt ett' vaihtelee lääkäreittäin?! Oli silloin ja on nyt, Olavi Ylikorkala (?) vanhempi herra kuitenkin. Tuo on sellainen summa, että sen maksaa vaikka lähes joka toinen viikko, jos tarvitsee mielenrauhaa... :ashamed: Vaikka kertaalleen vielä ennen np.tä, jos siis sinne asti pääsee...
Tosin taitaa tulla halvemmaksi hankkia tuollainen kotidoppleri...

Tyydeli ja piipi 6+2
 
Moikka taas täältäkin :wave:

Uusille tervetuloa mukaan!

Tyydeli on kyllä ihan kohtuu hintainen toi ultra, mulla se maksoi nyt paikallisella lääkäriasemalla 150e, siitä on jo otettu kelakorvaukset pois. Toivottavasti siellä viikon päästä kaikki näyttää hyvältä :)

Mä just tajusin, että mullahan on tollainen doppleri tuolla kaapin perällä esikoisen odotusajalta. En ole yhtään muistanut sitä. Vaikka ei se taida vielä tähän hätään auttaa mitään, on liian aikaista vielä. Kyselisinkin muilta, milloin ootte saaneet sykkeen kotidopplerilla kuuluviin? Esikoisesta mulla kuului vasta aika myöhään, kun oli istukka edessä.

Joko Tuuliannaliina on varannut vu:n? Toivottavasti myös sulla siellä on kaikki mallillaan :)

Omat olot on sitä samaa, kuulostelua ja tunnustelua. Viikonloppuna oli oireeton päivä, ja sekös sai hermoromahduksen partaalle. Nyt sit taas tänä aamuna rinnat ihan tajuttoman kipeet ja huono olo alkoi jo ennen sängystä nousemista. Iloinen olin huonovointisuudesta, vaikkei sekään mitään merkkaa. En tiedä jaksaako tässä odottaa sinne np ultraan asti, vai onko jo ennen sitä käytävä tilanne tarkistamassa. Nyt kuitenkin vu:sta vasta reilu viikko aikaa, ja jo sekoo pää :ashamed:

Iines 8+5
 
Heippa kaikille, täällä uusi 40+ odottaja. Muutama tuttu täällä onkin tuolta 40+ kuumeilijoiden joukosta. :) On jo muutamana päivänä ollut tarkoituksena "ilmoittautua" myös tänne, mutta yleensä luen tätä palstaa puhelimella ja sillä en oikein jaksa mitään pidempiä juttuja kirjoitella, joten vähän kesti, mutta täällä nyt ollaan. Ja toivottavasti pysytään seuraavat about 8 kk. :)

Olen 42-vuotias ja minulla on ihana 2,5-vuotias poika. Hänelle on yritetty pikkusisarusta jo reilun vuoden ajan ja viime viikolla tuli vihdoin plussa. Plussaamisesta tulee huomenna viikko enkä vieläkään oikein tajua tätä. Tuli niin monta pettymystä kuukautisten muodossa viimeisen vuoden aikana, etten uskaltanut toivoa mitään tästäkään kierrosta, enkä tästä koko kierrostakaan ottanut oikein selvää, kun ovistestien mukaan ovis olisi ollut (ja mitä ilmeisimmin olikin :) ) vähän aikaisemmin kuin yleensä (kp 11-12) enkä oikein tiennyt milloin odottaa menkkoja alkavaksi. Olimme viime viikolla lähdössä risteilylle ja siellä seisovaan pöytään ja ajattelin sen takia varmuuden vuoksi testata ja niin siihen testiin vaan ilmestyi kaksi viivaa. Kolme päivää myöhemmin tein vielä Clearbluen digitestin, joka näytti että hedelmöityksestä on 3+ viikkoa.

Oireita mulla ei juurikaan ole, mikä hieman mietityttää. Välillä on hyvin lievää hetkellistä etovaa oloa, mutta ei mitään vakavaa. Rinnoissa ei tunnu mitään (mutta ei tuntunut kyllä esikoisenkaan kanssa, ei missään vaiheessa). Valkovuotoa tulee ehkä vähän enemmän kuin normaalisti ja vessassa saa välillä käydä öisin, mutta muuten ei mitään oireita. Hyvä niin tietysti, mutta onhan sitä vähän huolissaan, kun tietää että ikä nostaa keskenmenoriskiä aika paljon. :( Toisaalta myös ensimmäinen raskauteni oli erittäin helppo ja vähäoireinen. Ei voi nyt muuta tehdä kuin toivoa parasta. Varhaisultraan aion mennä heti kun siellä jotain pitäisi näkyä, varmaan rv 7+.

Jimima 5+0 (?)
 
Tervetuloa Jimima!

JA Maria-73 kyselit, että milloin kertoa töissä. Mähän olen tytön kanssa kotona, mutta olen sopinut meneväni töihin 1.8. Päiväkotipaikka on haussa jne. Mutta jos raskaus kestää, en todellakaan haluaisi mennä takaisin töihin elokuussa... ja jäädä äitiyslomalle lokakuun alusta... eikä se olisi mahdollistakaan, kun olen menossa uusiin tehtäviin. Joten, ilmoittaisin mielelläni töihin mahdollisimman ajoissa, np-ultran ja rv 12 jälkeen. Jotta saavat rekryttyä tilalleni jonkun toisen...

Tänään sitten juilii kohdun alueella. Mitähän sekin sitten merkkaa?! Hyvää vai huonoa oiretta?! Ja turvottaa, niin ettei housuja viitsi pitää kiinni. Voi voi voi. Hermoiluksi menee täälläkin. :O

Ja huomaan, että kovasti kaipaisi sellaista, jonka kanssa voisi asiaa puida. Luulin, että olisin tänään kertonut ent. työkaverilleni, joka tuli päivällä käymään kahvilla. Kun hän oli niitä harvoja, jotka tiesi tammikuisesta km.stä. Niin, luulin että hän ehkä ottaisi asiaa puheeksi tai kysyisi jotain meidän toisen lapsen yrittämisprojektista. Mutta kun ei sitten ottanutkaan puheeksi, niin en mäkään saanut sanottua.... Useammalle muullekin ystävälle tämä on aika kaukaista puuhaa jo... Joten täytyy sanoa, että onneksi olette te. Eteenkin te, jotka olette yhtä alussa, kuten minä.

Tyydeli ja piipi 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Jiminalle kovasti tervetuloa! Onpa kiva kun tänne satelee uusia odottajia!

Maria kyseli milloin kertoa töissä. Mulla on sama tilanne kuin Tyydelillä, eli ole sanonut palaavani töihin elokuussa ja jos tämä raskaus jatkuu, jäisin äitiyslomalle jo lokakuun alkupuolella. Meillä mies on kuitenkin jäämässä hoitovapaalle elokuusta ja sopinut jo asian töissäkin, joten minä palaan töihin tuoksi lyhyeksi ajaksi, jos raskaus jatkuukin. Vähän ehkä tyhmää, mutta haluan antaa miehelle mahiksen jäädä kotiin lapsen kanssa ja toisekseen palaan itse asiassa ihan mielelläni hetkeksi töihin, ei niin ettei kotona olisi kivaa, on toki, mutta jos tässä on toinen lapsi tullakseen, noita aikoja piisaa. On kyllä vähän kelju olo pomon puolesta, etenkin kun olen jo joutunut suunnittelemaan koko ensi vuoden hommia jo tässä vaiheessa, mutta minkäs teet. Keskenmenon riski on olemassa, enkä todellakaan halua tässä vaiheessa sanoa mitään. Viimeksi kerroin vasta kun oli jotain rv22, olin niin peloissani edellisistä keskenmenoista, että halusin odottaa rakenneulran ohi.

Täällä edelleen huolestuneet tunnelmat enkä oikein saa nukuttuakaan. Mies ja poika koisaavat autuaasti (poika siirtyi juuri yksiin päikkäreihin ja sen myötä on nukkunut kahdeksaan! Sitä ennen herättiin aina jo kuuden seiskan aikoihin ja äiti onkin ollut pystyssä kiltisti jo kuudelta tänään... :kieh: No, aika mukavaa itse asiassa lukea lehti itsekseen ja hissutella aamupala yksin sohvalla.

Yritän varmaan ultraan jo tänään tai ihan lähipäivinä. Sen verran painaa huoli. Oireet ovat tosiaan aikalailla pois ja tyhjä olo kehossa jatkuu. Hermostuttaa kyllä tosi paljon enkä tiedä miten kestän jos taas on keskenmeno... Femedassa näkyy olevan aikoja pilvin pimein joka päivä, sinne ainakin pääsisi lähes samantien. Tulen sitten raportoimaan.

Tyydeli: huomasitko muuten että se varmaankin samainen Olavi Ylikorkala oli kirjoittanut hesariin mielipidekirjoituksen isovanhemmuudesta? Mielenkiintoinen pointti. Itse taidan kyllä olla sillä linjalla että isovanhemmuutta olisi hyvä tukea, vaikka sitten politisoitumisen uhallakin.

Omasta puolestani myös kiitos tämän palstan olemassaolosta! On tosi helpottavaa voida jakaa toiveita ja pelkoja täällä. Itse olen jo kertonut tästä raskaudesta ihan parille läheiselle ja nyt ehkä vähän kaduttaa kun pelottaa onko siellä enää mitään...

Ps. Tyydelille vielä: mä pitäisi tuollaista juilimista ja turvotusta lupaavina merkkeinä! Eikös juiliminen ole juuri sitä kohdun kasvamista? Mulla ei ole juilinut yhtään. Turvotusta oli alussa aikalailla mutta nyt on ihan littana vatsa, höh!
 
Huomenta naiset!

Tervetuloa uusille:wave:

(.) Itsellä pahimmat pahoinvoinnit jo onneksi takana. Vieläkin iltapäivisin on oksettava ja krapulainen olo, mutta väillä jo ihan normiolokin.

Huomenna nt-ultra ja jännittää kovasti! Miten muut, joilla on verikoe otettu etukäteen, oletteko saaneet yhteisseulan tuloksen jo heti ultrassa, vai kuinka kauan sitä on tarvinnut odottaa? Veriviljelythän on jo valmiina, joten luulisi että tuloksen kuulee nopeasti? Jännittää siis ikäni puolesta, eikö lähes kaikki nelikymppiset narahda seulassa? Miten muille on käynyt? Ovatko monet nelikymppiset saaneet puhtaat paperit yhteisseulassa iästä huolimatta?

Eilen illalla alkoi todella kova pistävä kipu oikealla navan vieressä, pelottaa kun viime kesänä todettiin umpilisäkkeentulehdus, joka hoidettiin tupla-antibiooteilla, ettei vaan uusiudu nyt? Sanoivat että 15-20% mahdollisuus uusiutua, ja jos näin käy, niin sitten leikataan.. HUI! Toivottavasti oli vaan kohdun kasvukipua tai suolisolmuja.. Seurataan tilannetta..

Oireettomille alkuraskaudessa oleville tsemppiä! Jos kovin huolettaa niin suosittelen sitä ultraa, kunhan on tarpeeksi viikkoja. Muistakaa myös että moni raskaus on kokonaan oireeton tai oireet tulee vasta myöhemmin.. Itse oireilin voimakkaasti rv 6-11, mielialavaihtelut, pahaolo 24/7, repäisykivut yms.. Nyt onneksi lähestytään jo seesteistä keskiraskautta, jolloin olo ja mieliala on selvästi parempi :)

Tuuliannaliina, toivottavasti pääset tänään/huomenna ultraan ja saat mielenrauhan!

Aurinkoista päivää kaikille!

Saana 12+2
 
Saana nopsaa vastailen...
Mun sisko joutu lähes viimeisillään umpisuolen akuuttiin poistoon ja kaikki meni hyvin. Varautuivat kyllä mahdolliseen käynnistymiseen mutta kaikki meni hyvin ja vauva sitten tuli lasketuilla ajalla :)
Toivotaan kuitenkin että olisi ollut muuta kuin umppari.

Muakin hirvitti hulluna tuo np juurikin iän puolesta. Ultrassa turvotusta ei juuri ollut, mitaksi tuli muistaakseni 0,4mm ja nenäluu oli normaali.
Viime viikolla tuli sitten veriseula ja tulos oli negatiivinen :) Riskiluvuksi saatiin 1:950, hyvä kai se on tällä iällä (esikoisella kun oli jotain 1:29000 luokkaa)

Tsemppiä ultraan, toivotaan että kaikki on hyvin siellä pikkuisella :)
 
Kiitos ChocolateBox! Vähän lohdutti tuo, että jos vaikka oliskin umpari ja joutuis leikkaukseen, ei olekaan "maailmanloppu". No toivotaan että on kuitenkin jotain muuta.

Eikös sullakin ole LA lokakuussa? Tule meidän Fb ryhmään, siellä on tosi hyvä henki ja vilkasta keskustelua ja olis kiva saada sinne joku muukin nelikymppinen äiti :whistle:
 

Yhteistyössä