40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Heipä hei! Ultrakuulumisia tännekin: kyllähän sieltä asukki löytyi sykkeineen kaikkineen. Pää-perämitan mukaan rv 7+5 ja la 31.10.

Kääk. Ei tätä vieläkään osaa oikein todeksi uskoa. Ei, vaikka väsymys painaa, huono olo jyllää, närästää... Jotenkin ihan epätodellinen olo kertakaikkiaan.
Muutama viikko eteenpäin, niin uskaltaisi ehkä jo alkaa uskoa tähän.

T. Elotar74 ja "ötökkä" 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Mitäs muuta? Ai niin, rintoja vois alkaa lypsää ja välilihaa öljytä ja venyttää, että siinähän se ä-loma menee kivasti itseään vatkatessa:ROFLMAO:
Oliko siis niin, että sullakin on radi? Koska ne suosittelee tota lypsämistä aloitettavaksi? Hassua, en ole koskaan edes ajatellut lypsäväni ennen synnytystä ja maidon nouseminen vie mun kropalta viitisen päivää. Ehkä siis tällä kertaa pitää aloittaa ajoissa? (y)
 
Onnittelut Elotar hyvistä ultrakuulumisista :love: Itseä vähän harmittaa, kun en alkuraskauden ultraan mennyt ja nyt se tuntuu jotenkin turhalta, kun nt-ultra lähestyy kovaa kyytiä.

Zenmama on tehnyt hankintoja oikein urakalla :D En ollutkaan kuullut tuollaisista käsimatkatavaroihin menevistä matkarattaista. Pitääkin oikein googlettaa, minkälaiset ne on. Mekin reissataan melko paljon, joten sellaiset olisi varmasti kätevät.

Tänne on iskenyt epävarmuus, että onko tuolla vatsassa mitään tai että onko siellä kaikki kunnossa. Jotenkin olen ollut tosi rauhallisilla mielin tämän raskauden suhteen aiemmin ja sen takia en sitten ole sinne ultraankaan saanut aikaa varattua. Oireet mulla on niin vähäiset olleet koko ajan, että niistä ei ainakaan varmuutta saa.

Päädyin töissä siihen, että en kertonut vielä. Menen nyt sitten sen ison projektin suunnittelupalaveriin, ehtiihän sen sitten siirtää jollekin muulle. Vähän epäreilulta tuntuu toimia näin, mutta en halua kertoa, jos ei sitten kaikki kunnossa olekaan.

Mukavaa päivää jokaiselle!

Keltsi & Toukka 9+4
 
Keltsi, en tiiä oisinko itsekään varannut alkuraskauden ultraa, jos ois pitänyt yksityiselle mennä. Meidän paikkakunnalla sen saa ekalla lääkärikäynnillä neuvolassa :) Niin, siis enhän toki tiedä sitäkään, että onko muualla Suomessa neuvolalääkärillä käynti rv 7+ ? No, täällä on sellainen käytäntö, kuulemma. Seuraavaksi parin viikon päästä käynti terveydenhoitajalla ja rv 11 (muistelen...) oli sitten se NT-ultra.

Minulla on nyt huono olo lähes koko ajan ja väsyttääää ihan sairaasti. Töistä meen kotiin, häthätää ruokin perheen ja meen makoilemaan. Jossain vaiheessa iltaa raahaudun suihkuun ja heittäydyn yöunille puoli yhdeksän jälkeen :D Ei vaan jaksa valvoa.
 
Zen, juu, just tuon radin takia pitäis alkaa lypsää, kun ä-loma alkaa ens vkolla. Saattaa kuulemma aikaistaa synnytystä, ja sit kun on radi-lapsi, niin olis kuulemma hyvä olla jo oma maidontuotanto käynnissä kun syntyy, koska lisämaitoa joudutaan antamaan. Kuulemma jo laitokselle vois ottaa omat lisämaidot mukaan -varmaan tuleekin mieleen lähteä lähdön hetkellä tönkimään pakastinta, kun kiire tulee aina :D

Huomenna vika työpäivä, mä selvisin loppuun asti, jei :)

Ens viikolla viimeiset hankinnat ja vaatteiden pesut ja sit ihanaa lepäilyä eli mä niin aion pari päivää maata soffalla ja kattoo telkkua ihan kaikessa rauhassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Zen, juu, just tuon radin takia pitäis alkaa lypsää, kun ä-loma alkaa ens vkolla. Saattaa kuulemma aikaistaa synnytystä, ja sit kun on radi-lapsi, niin olis kuulemma hyvä olla jo oma maidontuotanto käynnissä kun syntyy, koska lisämaitoa joudutaan antamaan. Kuulemma jo laitokselle vois ottaa omat lisämaidot mukaan -varmaan tuleekin mieleen lähteä lähdön hetkellä tönkimään pakastinta, kun kiire tulee aina :D
Miten toi lypsääminen niinkuin käytännössä tapahtuu? :)
Käsin vai rintapumpulla? Kuinka pitkäaikaisesti yhtämittaan?onko sulla maitoa jo tullut vai aloitatko pumppaamisen tyhjästä? :)

Ihan omakohtaisesti kun näistä viimeisimmistä on niin nihkeästi ja hitaasti maito noussut ja jouduttu antamaan lisämaitoa jolta haluaisin välttyä.oliski aivan luksusta jos olis omat maidot jo valmiina ;)
Ja siis vaikka nouseminen on hidasta niin kun käyntiin päästy , on omaa maitoa riittänyt:)

Viime raskaudessa oli radi ja vauva tosiaan joutui saamaan luovutettua maitoa laitoksella kun oma maito nousi vatsa 4-5 päivänä synnytyksestä.
Nyt toinen rasitus vasta edessä, ekasta selvisin puhtain paperein
 
SS, mä ihan pumpulla ajattelin lypsää, mä mitään käsillä osaa..ja lypsämistä ei siis saa liian aikaisin aloittaa, koska se voi aiheuttaa liian aikaisin käynnistyvän synnytyksen, mullekin sanottiin, että vasta kun olen ä-lomalla, niin saa aloittaa. Multa ei tuu ennakkoon maitoa, ei ole ikinä tullut, ja tosiaan vie mullakin useemman päivän ennen kuin nousee, niin siksi tietysti hyväkin nyt aloittaa ennakkoon, niin ei tule vatsavaivoja korvikkeesta. Esikko tosin sai varmaan enempi korviketta kuin omaa maitoa, kun en saanu sitä maitoa vaan riitttämään, ja ihan terve ja allergiaton muksu tuosta kasvoi. Ja kuopuksella oli tosi ikävät vatsavaivat, vaikka oli täysimetyksellä ja katsoin tosi tarkkaan mitä söin, nytkin vatsa kremppaa koko ajan ja on atoopikko, että tasan ei käy onnen lahjat :rolleyes:

Mun piti vaan tulla siivoomaan työpöytä, mut tässä mä vaan ihan normisti työsotkuja selvittelen, ja vielä tuli oikein älynväläyskin tehtyä, vaikka luulin järjen valon sammuneen jo pari viikkoa sitten :LOL:
 
Onnea elotar, toi on ihana tunne kun varhaisultrassa on kaikki kunnossa!

Lypsämisestä, en oo tiennyt, että sitä voisi harrastaa etukäteen. Viimeksi esikoisen aikaan mulla ruiskusi kyllä jo odotusaikana. Nyt ei oikeastaan, pari tippaa tullut. Siltikään viimeksi ei maito parina ekana päivänä riittänyt, vaan jouduttiin antamaan lisämaitoa ennen kuin pääsimme kotiin.
Nyt vaan rinnat tuntuu lähes tyhjiltä, joten pumppaaminen tuntuis epätoivoiselta... Ehkä odotan vielä kolme viikkoa. Saa hoidettua esikoisen synttärit pois alta ja mies ehtii käydä rakennusmessuilla Saksassa. Siis jos on vaarana että lypsäminen voi käynnistää synnytyksen.

Mulla on jokin massakuuri menossa...
 
Aamulla jumitti palsta niin pahasti, että jätin kirjoittamisen kesken.

Piti vaan sanomani, että kiloja tulla ropisee juuri tällä hetkellä. Muuten panon nousu ollut jopa maltillista. Nyt kohta alkaa olla +12kg. Esikoisesta tuli 18kg. Sain sen kyllä pois.
Pikkuhiljaa alkaa olla myös paksu olo ja raskas hengittää. Turvotusta en ole huomannut.

Vauva liikkuu ihan kivasti, hiuottelee nyt joka päivä. Eilen tuntu, että hänellä olis itsellä mennyt hermot hikkailuun kun otti semmoiset kierrokset päälle.

Tyydeli ja 34+6
 
Kalabaliikille pahoittelut huonoista uutisista ja valonsäteitä kevääseen!

Ollakovai, on varmasti ihana saada syödä jotain. :)

Elotar, Onnea ultrakuulumisista!

Täällä siis äitipolin käynti takana ja reilun viikon päästä on kontrollikäynti. Tuolloin todennäköisesti käynnistys, että ei tarvitse murehtia, ehtiikö sairaalaan tai saakp kivunlievitystä. Pari senttiä kanavaa jäljellä ja kahdelle sormelle auki. Muutoin olo aika turpea ja väsynyt.

Itsellä on tosiaan väsymystä ja alakuloakin. Mutta tuntuu, että alakuloa on miehelläkin. Piti jo käydä aiheesta keskusteluakin mutta sinänsä kaikki kaiketi hyvin. Onko teillä muilla miehet reagoineet vastaavasti.


Rakentelin miehelle isyyspakkausta. Löytyi tosi huonosti mitään. Yks body ja yks lasten t-paita. Vauvalle ja isukille huovat. Purkkapussi ja sisuaski josko saisi lopetettua tupakoinnin. Oisko teillä jotain ideaa siihen?

Valmistelut hyvällä mallilla viimeinkin. :)

Niittys 36 + 4
 
Helloy! Tää on ollut jotenkin lamassa, ei ole mitään kirjoitettavaa :) Mä vaan odottelen täällä ja oon ollut törkeän väsynyt. Viimesiä hankintoja tehty, vaikka kaikkea jo on. Kokoa tällä viikolla kaverilla oli 2830 g, kanava pehmeä, jäljellä täydet 3 cm ja kiinni. Joka viikko äitiyspolilla käyntiä, ja mietitään, milloin käynnistys.

Hmm mä en oo saanut pidettyä itseäni tiukalla ruokavaliolla, joten insuliinia on taas lisätty. Iltaisin pitkävaikutteista ja aamulla ennen aamupalaa lyhytvaikutteista. Kuitenkin bebe on ollut oikean kokoinen ja mulla ei ole tullut yhtään kiloja, paitsi ehkä nyt 1-2 kg tässä lopussa, vähän vaihtelee päivästä riippuen.

Mulle ei ole missään puhuttu tuosta etukäteen pumppaamisesta! Pitänee kysyä, pitäsköhän sitä?! Mites muuten (kuin nukkumalla) tässä voisi valmistautua synnytykseen?

Karo ja bebe 36+6
 
Täällä oli viime viikolla kaverilla kokoa jo 3.1kg. Tokihan se voi heittääkin mihin suuntaan vain. Sen verran paikat tosiaan jo kypsyneet, että lääkäri ei antanut kätilöopiskelijan harjoitella sisätutkimusta, että ei puhkaise kalvoja tai muuten provosoi supistuksia. Pääsiäisen jälkeen tarkoituksena sitten sisätutkimuksessa puhkaista kalvot, että saadaan synnytys hallitusti käyntiin sairaalassa. Aika reilusti se tuikkii ja pyörii tuonne jalkoväliin niin lieneekö jo tuostakin edennyt

Synnytykseen ei oikein jaksa edes valmistautua... Sitähän sanotaan, että välilihaa olisi hyvä rasvailla, vaan en kyllä ole edellisiltäkään rasvaillu. Vyöhyketerapian varasin ensi viikolle itselleni, että josko kroppa rentoutuisi. Se saapi riittää valmistautumiseksi. (y)
 
Mulla vielä sai opiskelija kokeilla, mutta lääkäri sanoi sille, että et sä tunne sitä kohtua, se on kiinni vielä! Ilmeisesti varoitti, että älä ny väkisin tunge niitä sormias pitemmälle! :D Voi olla, että ollaan samoihin aikoihin käynnistyksessä! Aattelin pääsiäisen jälkeen ruveta ite hyppimään jotenkin, jos se käynnistyis itsekseen.. Pääsiäisen voisi pysyä vielä mahassa.. Mä käyn osteopaatilla tässä viime hetket joka viikko, että tuo lantio pysyis oikeassa asennossa eikä jumittuis mihinkään.

Välilihan rasvaus.. hmmm pitänee miettiä. Miettinyt tässä joka päivä kyll vähän venytttelyäkin ;)
 
Millaista hoitoa antaa osteopaatti? En ole koskaan käynyt. Asutaan vaan niin syrkkiksessä, että ihme kun tuo vyöhyketerapeutti on samoilla seuduilla. Hierojia on joitakin mutta en ole jaksanut kysyä, hoitavatko odottajia.

Se voi olla, että samoihin aikoihin ollaan tositoimissa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Niittys, isyyspakkaukseen vois laittaa energiajuomaa, korvatulpat, suppoja ja särkylääkettä vauvalle ja iskälle. I love daddy muki/body/tms. Tai jotain alkoholia. Eiks sikari ole tapana polttaa kun saa vauvan?
Joku "lahjakortti" vapaailtaan tai päinvastoin isin ja vauvan oma ilta.
Ja kaikki voi pakata vaikka työkalupakkiin. Googlettamalla varmaan löytyy lisää ideoita.
Meillä jää kyllä moiset pakkaukset tekemättä.

Nelivuotiaalle mietin vielä isosiskon pakettia/lahjaa, mutta kun tuota tavaraa ja lelua yms on jo ihan riittämiin, niin siihen ei tunnu ideoita riittävän...

Tyydeli ja 35+0, virallisesti äitiyslomalla!
 
Osteopaatin työ on kehon nivelten ja pehmytkudosten toiminnallisten häiriö- ja kiputilojen tutkimista ja hoitoa. Osteopatian hoitomenetelmien vaikuttavuus on osoitettu satunnaistettujen kontrolloitujen tutkimusten kirjallisuuskatsauksissa.
Osteopaatti on erikoistunut käyttämään nivelten manipulaatiota ja pehmytkudosten käsittelyä hoitomenetelmänään.

Osteopatia ei ole niin sanottu "vaihtoehtoinen hoitomenetelmä". Esimerkiksi, kun selkänikaman pikkunivel ns. fasettinivel lukkiutuu, ehdoton ja toimiva hoito, erotusdiagnostiikka huomioiden, on ammattilaisen tekemä manipulaatiohoito. Tämänkaltaisessa tilanteessa muut hoidot ovat vaihtoehtoisia.

Osteopaatti on Suomessa virallinen terveydenhuollon ammattihenkilö, joka on saanut koulutuksensa ammattikorkeakoulussa (AMK), yliopistotasoisen koulutuksen Englannissa tai Yhdysvalloissa.
Suomessa on myös yksityistä koulutusta.

Kauheen pitkä postaus,. kopioin tuon tuolta http://www.osteopatia.fi/
 
Täälläpä on hiljaista, onko kaikki jo jahtaamassa pääsiäiskukkoa vai munimassa ?

Mä olen tän viikkoa ollut ä-lomalla, ja voi taivas, et päivät kiitää, tuntuu, et mitään ei ehdi ennen kun vauva syntyy, kun on niin hirveesti tehtävää.

Karo, sullahan on oikein sopusuhtainen bebe massussa, voi kun omakaan ei hirveen isoksi viitsisi kasvaa. Tiukalla dieetillä olen kyllä ollut, mut kun sekään ei välttämättä auta, toiset vaan kasvaa isommaks kuin toiset. Oon kyllä aika kyrsiintynyt, et jos tän puolen vuoden kituuttamisen jälkeenkin joudun 4 kiloisen ponnistamaan. Nyt alkaa taas syömiset tökkiä niin paljon, et mikään salaatti, liha tai kasvikset ei enää kertakaikkisesti uppoa, joten nyt mennään rasvattomalla jogurtilla ja rahkalla ja pakastemarjoilla.

Mut nyt siivoomaan keittiö, se jäi aamulla, kun piti epätoivon vimmalla juosta itkuhäläreiden perässä, joita ei vieläkään löytynyt, kaupoista siis.

O ja ehkä, mahdollisesti 35+0
 
Täälläpä on hiljaista, onko kaikki jo jahtaamassa pääsiäiskukkoa vai munimassa ?

Mä olen tän viikkoa ollut ä-lomalla, ja voi taivas, et päivät kiitää, tuntuu, et mitään ei ehdi ennen kun vauva syntyy, kun on niin hirveesti tehtävää.

Karo, sullahan on oikein sopusuhtainen bebe massussa, voi kun omakaan ei hirveen isoksi viitsisi kasvaa. Tiukalla dieetillä olen kyllä ollut, mut kun sekään ei välttämättä auta, toiset vaan kasvaa isommaks kuin toiset. Oon kyllä aika kyrsiintynyt, et jos tän puolen vuoden kituuttamisen jälkeenkin joudun 4 kiloisen ponnistamaan. Nyt alkaa taas syömiset tökkiä niin paljon, et mikään salaatti, liha tai kasvikset ei enää kertakaikkisesti uppoa, joten nyt mennään rasvattomalla jogurtilla ja rahkalla ja pakastemarjoilla.

Mut nyt siivoomaan keittiö, se jäi aamulla, kun piti epätoivon vimmalla juosta itkuhäläreiden perässä, joita ei vieläkään löytynyt, kaupoista siis.

O ja ehkä, mahdollisesti 35+0

Viimeset viisi viikkoa olen mäkin ollut tosi tiukalla ruokavaliolla. Kaikki ylimääräiset hiilarit karsittu pois. Omenan syön väliplaksi, iltaisin ja aamuisin kermarahkaa marjoilla. Lisäksi salaattia ja lihaa. Olen vahvasti ketoosissa, enkä tiedä onko se miten hyvä asia vauvalle, mutta ei ne liiat sokeritkaan ole. Lauantaina kävin taaperon kanssa leffassa ja söin itsekin popcornia ja karkkia. Luulin kuolevani! Pulssi oli vielä monen tunnin jälkeenkin 120 ja päästä vippasi. Sokereita en voinut mitata, koska liuskat loppuivat sopivasti ja hain vasta maanantaina lisää. Verenpineetkin nousivat ja liuskatesti näytti tumminta mahdollista vihreää, eli glukoosia oli veressä tosi paljon. Eipähän tarvi vähään aikaan herkutella. Mun oma paino on nyt laskusuunnassa, vauvan paino nousee normaalisti, eli keskikäyrän yläpuolella. Edelleenkään en halua insuliinia aloittaa vain sen vuoksi, että voisin syödä enemmän hiilareita. Mielummin kituutan tällä dieetillä. Katsotaan mitä lääkäri sanoo ensi viikolla.

Liitoskivut alkoivat maanantaina ja ihan kunnolla. Kuuma suihku auttaa, mutta eipä mulla ole aikaa kuin yhteen suihkuun päivässä. Pitäisi jostain täältä kaaoksesta löytää kauratyyny, jonka päällä istua tai voisi ottaa mukaan kun menen nukkumaan.

Mies on ollut viikon työreissussa ja alan olemaan aika puhki. Eilen pääsin onneksi joogaan, kun äitini tuli vahtimaan taaperoa.

Alkaa vähän olla loppuviikkojen alakuloa ilmassa. Hankinnat hankittu. Sairaalakassia en ole hankkinut enkä pakannut, mutta koska kaikki lapseni ovat syntyneet käynnistettyinä, en odota tämänkään lähtevän syntymään yhtään aiemmin kuin on tarve. Tosin edessä on sektio, että sitä suuremmalla syyllä voisin vaan makoilla pitkälle toukokuuta.

Simmottis. Isommat lapset lähtevät isänsä kanssa pääsiäiseksi Leville ja me jäädään pikkuperheenä kotiin. Onneksi saan miehen työreissusta kotiin myöhään tänään. Pitäisi psyykata itseäni olemaan mielummin hiljaa, kuin vuodattamaan kaiken väsymyksen ja ärsytyksen miehen päälle heti kun astuu ovesta sisään.

Zenmama 32+
 
Mä en kyllä pystyisi sun ruokavalioon, zenmama! Hatunnosto! Mun heikkous on jugurtit, rahkat, jäätelöt, murot ja hedelmät. Pientä tankkausta 24h... Tai ei edes niin pientä... Kuten taisin jo sanoa, massakuuri menossa. Itselleni uskottelen, että se on juuri nyt vauva joka vaatii lisää kasvaakseen! Neuvolatädin kokoarvio 2500-2700g. Huomenna äitiyspolikäynti ja ultraus, niin sitte lienee saa tarkemman arvion.
Ollakkovai, oletko ajatellut, että tilaisit itkuhälyyttimet netistä? Ei tarttis juosta... Mä ajattelin aloittaa vahoilla, vähän toimivilla ja ostaa uudet sitten ku niiden lataukseen menee hermot.

Karoliina, valmistautuahan vois vaikka lantiopohjalihasten treenauksella, rasvailulla ja pumppaamisella. Toiset leipoo pakkaseen ja tekee jotain ruokia... Mä itse panostan tuohon nukkumiseen!! Ja siivoajan tilasin huhtikuun alkuun pesemään ikkunat yms.

Pienen tulokkaan vaatteet alkais olla valmiina. Sänky ja kaukalo tulis vielä kaivaa esille. Sairaalakassi lähinnä ajatuksen tasolla...

Tyydeli ja 35+3 (jotenkin toi päivien ja viikkojen laskeminen on tosi haasteellista! En meinaa millään muistaa, missä mennään...)
 
Viimeksi muokattu:
o0o
12+0 tänään np ultra. Koko kolmella mittauksella juuri oikea 12+0. Vaikutti terveeltä, tulos tulee parin viikon sisällä. Syke 167. Helpotus! Mulla ollut muutama viikko tunne (=pelko) että kaikki ei kunnossa varmaankin kun edellinen sykkeellinen raskaus meni kesken 9+0.

Ihanaa kun ainakin vielä kaikki vaikuttaa hyvältä.
 
Onneksi olkoon, o0o! Ihania uutisia. Nyt vaan rentoutuen ja nauttimaan odotuksesta. Seulan tulokset voivat tulla yllättävänkin nopeasti ts. ne voivat milloin vain olla luettavissa oma kannassa. Muistaakseni sain kirjeen kotiin parin päivän päästä ultrasta.

Vaikka esim eilen oli varsin tukala olo, johtuen ilmavaivoista, niin pääpiirteissään toivon, että menis reilusti huhtikuun loppuun ja toukokuulle asti. Ei siis kiirettä synnyttämään. Kun en halua suoda synnytykselle vielä ajatustakaan. Ettei ala jännittää...

Tyydeli
 
  • Tykkää
Reactions: o0o



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika


Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
Karoliina74 ..........(40) ......1..... 11.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 .... 12.04.2016
Niittys.................(40) ...... 3.... 13.04.2016 (poika)
Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Tyydeli................(42) ...... 2... 24.04.2016 (tyttö)

Ollakovai........... (41) ...... 4..... 27.04.2016 (tyttö)

Zenmama............(40) .... 5 ...... 14.05.2016
Mileena-74...........(41) .... 3 .....20.05.2016 (poika)
mai-ja......................(39)......3......19.05.2016
SuloinenSalaisuus..(40)... 11..... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ...... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 .......08.07.2016
Meibijees............(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2.....06.10.2016
Elotar74..............(41)....3.........29.10.2016

Menneet la:t:
tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016
bubbus.................(40).......5....
Maricken...............(44).......2......... 13.12.2015?
Joulu13 ............... (42) ..... 3 ........ 30.11.2015




Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika
Järkyttynyt....... (45)...5... 14.2.2016 rv.41+3 4400g 52cm (poika)
Lumi <3................(42), 15.2.2016, 39+3, 3550 g, 50,5 cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Hups, meinasivat ottaa jo osastolle tänään ja aloittaa käynnistelyn, mutta mennäänkin vielä ainakin viikon päähän.. Onneksi ei sitten vielä, en ollut tänään vielä varautunut ollenkaan! :) Vauveli 2960 grammaa ja kaikki hyvin, silti pitää käydä sunnuntainakin käyrillä. Kyllä ne ny seuraa tarkasti, ettei ikäihminen (+ensisynnyttäjä) saa raskausmyrkytystä jne..

Pitää ruveta vissiin laukkuun pakkaileen loputkin kamat! ja Venytteleen, kävi niin reisiin, kun tänään piti levittää jalkansa ihan vaan lääkäriä varten :D

Karo ja bebe 37+3 (kait)​
 
Minä siirryn takavasemmalle. Eilen alkoi vuoto ja tänään soittelin aamusta polille ja pääsin onneksi ultraan. Kehitys oli loppunut samoilla viikoilla kuin viimeksikin eli nyt sitten odotellaan vaan tyhjentymistä.

Kaikkea hyvää teille jokaiselle!
 

Yhteistyössä