40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

No tää ei ainakaan vielä.. Kyllä odottavan aika on pitkä ja liikeseurannan takia piti käydä yöllä käyrilläkin.. ja jatkaa nyt aamusta liikeseurantaa.. Eli seuraava tunteroinen sitä ja katotaan pitääks taaas mennä käymään. Kaveri juoksuttaa meitä ;)

Ristiäisstressiä!! Millaiset on suuunnitelmissa? :)

Karo ja bebe 38+6
Joo ne tosiaan oli eilen ja itse tein aika paljon tarjottavia, kun mukana muna-allergikko ja maito-allergikko. Ei kovin stressitöntä. Onneks mun vanhemmat lähti jo kuudelta aamulla mua auttelemaan. Kotona pidettiin ja porukkaa tupa täynnä. Toimitus sujui mahtavasti, poitsu oli kiltist. Vesi sai aikaan pienesti huutoa. Isoveli kuivaili ja minä pidättelin kyyneliä. Ihana päivä loppujen lopuksi.

Mua niin jännittää kuka jakautuu ja koska. Niittys kai ehti jo aprillipäivänä nyytin saada.

Sahris ja muut, helpostihan tuon ketjun perustaa. Voin sen tehä syntyneet osioon, katsotaan löytyykö porukkaa. Mutta nyt tästä tabletista loppuu akku...
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Heipsis vaan kaikille!

Niin kuin Ä74 kertoikin aprillipäivänä rv 38+1 syntyi harteikas poika. Pituutta 49cm ja painoa 3770g. Torstaina alkoi vähän supistella ja sitten puhkaistiin kalvot käynnistysmielessä ja supistuksia tuettiin tipalla, koska niissä ei muuten ollut riittävästi pituutta. Tipalla niihin kyllä tuli sitten myös kovuutta ja ainoastaan spinaali selätti sen kivun.

Poika oli niin harteikas, että meinasi jäädä tyystin jumiin ja seurauksena imukuppisynnytys ja pojalle lievä Erbin pareesi. Muilta vammoilta kaiketi säästyttiin. Lähtöpisteet olivat 6-6-8. Pahkaa ja ruhjetta päässä ja käsivarret mustelmilla ja osittain näistä syistä mutta ehkä myös meidän rh-tekijöistä johtuen oltiin toista vuorokautta sinivalossa ja sairaalassa siis edelleen odottelemassa, mihin suuntaan bilit ovat menossa. Muuten ei isompaa. Fysioterapeutti kävi ohjaamassa käden suhteen, että ei enempää aiheuta hermoärsytystä. Täytyypä sanoa, että onneksi vauvalle otettiin hyvä vakuutus. Kovin hyvin ei poitsu rintaa ime mutta sitä harjoitellaan lisää kotona. Alkuun sai pulloa, kun haluttiin syöminen tehdä kevyemmäksi kipujen vuoksi. Alkupäivinä sai säännöllisesti kipulääkettä. Maito on kyllä noussut, että eiköhän sitä opita rinnalle ajan kanssa. Ihana poikanenhan tuo on.

Itse synnytys oli kyllä yksi helvetti. Koin hyvin vahvasti, että minua ei kuultu, kun sanoin jonkin olevan pielessä, kun vauva ei laskeudu ja etten pysty alatiesynnytykseen ja anelin sektiota. Kipu oli kamalinta, mitä olen koskaan kokenut. Spinaalia kyllä voin suositella, se tehosi hyvin. Ilmeisesti oli tarjontavirhettä, kun ei laskeutunut. En tiedä. Viimeinen niitti oli hartioiden juuttuminen ja sitähän ei voi kukaan tietää etukäteen, että niin tulisi käymään. Lopulta synnytyksessä oli mukana kaksi synnytyslääkäriä, jotka vetivät ja vääntelivät muksua imukupin avulla ja käsin, kaksi kätilöä avustamassa eli leikkelemässä epparia ja painamassa mahan päältä, kolme lastenlääkäriä odottamassa vauvaa ja jokunen hoitaja vauvalle. Luojan kiitos selvisimme urakasta. Syntyihän se alakautta mutta katkera olen, jos tuosta pojalle jotain jää. Että hirveästi oli hyötyä pelkopolilla käynnistä. Ja onneksi käynnistettiin eikä mennyt pidemmälle. Miten lie ois silloin käynyt kummallekin, kun näiden pitää olla tämmöisiä "kyllä me alakautta synnytetään " -sankaritarinoita. Mies tuumasi, että hän ei muuten ikinä lähde enää saliin. Johon minä vastasin, että älä huoli, en muuten minäkään.
Sori, ei tullut voimaannuttavaa synnytystarinaa mutta joskus se menee näinkin.
Niittys, hengissä kera ihanan pojan
 
o0o
Onnea pojasta niitty! Harmi että synnytys ei mennyt paremmin.

Mulla pelkopolikäynnit kanssa edessä. Toivottavasti olisi apua. Alasynnytystä toivon mutta tällä kertaa toivon kätilöltä apua ja saliin ottoa jo ennen kuin olen täysin auki. Mitä kivun lievitystä ajattelitte? Viimeksi halusin epiduraalin mutta kätilö ei suostunut antamaan.

Nipt ultra takana ja kyllä vahvasti pojalta näytti vaikka mulla ollut tyttöolo. Ihanaa kun vaikutti olevan kunnossa. Tulokset tulee 1-2 viikossa. Koko oli 13+5 ja 14+1 välillä. 13+5 menossa.
 
Onnea vauvasta! Ei mee aina niinku kauneimmissa tarinoissa. Toivottavasti ei jää vaurioita. Olet ollut kyllä urhea kanaemo.

Mulla kans ei supistusten kesto ollu tarpeeks pitkä ja laittoivat oksitosiinia tehostamaan. Ei ne pidentyny mihinkään mutta kyllä tuntui. Siinä vaiheessa veivät kaasunki pois ja piti luomuna puristaa. Loppupeleissä äijä tuli pihalle massiiviponnistuksella ilman minkään valtakunnan supistusta. Ensin oli korvista kiinni ja sit vielä oli käsi jotenkin poikittain ja jäi kiinni. Käsivarteen tuli vauvalle iso mustelma. En kokenut minäkään kokemusta mitenkään miellyttävänä, mut tulipahan sekin koettua.
 
Moro,

Onnea vauvoille. Ja odottajille!!

Työn puolesta ei oikein kerkeä tänne, mutta kun ei mulla ihmeempää. Maha kasvaa, liikkeet tuntuu ja vaaka on vienyt voiton. +1 kg. Kai sitä aina jotain tulee, mutta kun sitä on jo ennestään, niin mitä vähempi sen parempi.

Kohta pitää alkaa jotain lapselle hankkimaan. En jaksais. Pärjäiskö jollain lakanalla ekan vuoden, jos sitä roikottais toss kyljessä? Kantoliinat on muotia. Ehkä ei..

voikaa hyvin!!

Woodis rv20 noin
 
Onnea Niittys vauvasta! <3 ja siitä että se synnytys on ohitse.. mutta helvetti mikä synnytys.. :S

Täällä edelleen kokonaisena, vaikka raskausmyrkytys seurannassa kävinkin jo osastollakin pari päivää, mutta kotiin tuli passitus.

Maanantaina on laskettu aika ja silloin sitten tarkoitus mennä osastolle ja sitten, jos ne vihdoinkin käynnistäisi.. Tai pieni toive, että alkais ny itsestään vkl:na.. Kummallisesti ensin pelotellaan, että viikkoja aiemmin käynnistetään ja sitten ei kuitenkaan. Näin sitä ensisynnyttäjäää ilmeisesti kypsytellään synnytykseen ja sen odottamiseen!

Olo jäykkä ja kankea (sairaalan sänky + maha), alavatsaa kipristelee päivät pitkät, maha kovana ja lapsen liikkeet tuntuvat vain vähän! Ja hiton vaaka.. nyt sitten kiloja on tullut parissa viikossa 3, kun tähän mennessä niitä ei ole kuin sen 1-2 tullut lähtöpainoon! Veikkaan kyllä turvotustakin, kun sormuksia ei uskalla pitää!

Woodoo, kyllä sitä sit aika nopeasti saa kaiken hommattua, kun aloittaa tai no mä aukaisin suuni, että onko jollakin jäänyt jotain niin yhtäkkiä tavaraa tuli jo liikaakin joka suuunnasta :)

oOo, miksei kätilö suostunut epiduraaliin? Minä oon sitä ajatellut vaatia..

Karo + bebe 39+4
 
Onnea vauvasta ja etenkin siitä, että karmea kokemus oli ja meni. Tiedän kokemuksesta, että jos lapselle jää pysyvä vamma tai haitta synnytyksestä, se kannattaa käydä läpi ammattilaisen kanssa jossain vaiheessa. Itse huomasin esikoisen synnytyksessä (joka tosiaan oli muuten helppo ja kivuton), että vauvan sydänäänet laskivat todella alas joka supistuksella ja jäivät alhaisiksi (40-80/min). Kuulemma ei mitään hätää. Kysyin kahdesti, pitäisikö leikata, mutta olinhan tosi nuori ensisynnyttäjä (21v), joten kukas minua olisi kuunnellut. Ja kätilöllä pirun kova kiire päästä lomamatkalle. Tytöllä todettiinkin sitten reilun viikon ikäisenä välitöntä leikkausta vaativa sydänvika ja lopuksi elämää jäi hapenpuutteen vuoksi lievästi kehitysvammaiseksi. Sitä ei kukaan ole suoraan selvittänyt, johtuiko hapenpuute tuosta sykkeen laskusta synnytyksen aikana, sydänvista vai kummastakin. Ja edelleen mun vaisto sanoo, että tyttö olisi pitänyt saada maailmaan hätäsektiolla, ei lisäämällä oksitosiinia, joka voimisti supistuksia ja laski vauvan sykettä. Mulla ei ollut mitään kipuja ja gein mitä kätilö käski.
Kovasti voimia pienen, ehkä kovasti kipeänkin vauvan hoitamisessa. Rakkaita ovat silti (y)

Woodis, mulla ei ollut vielä kuukausi sitten MITÄÄN hankittuna vauvalle. Ei edes äitiyspkkausta. Sitten tuli joku ihmeellinen kohtaus ja tilasin netistä kaikkea tarpeellista ja kävin hakemassa sängyn, hoitopöydän, kaukalon ja vaunut lastentarvikeliikkeestä. Ja nyt olen haalinut pikkuisia vaatteita, jotka odottavat vielä pesua...jahka pesukone tulee korjattua (n) Älä stressaa. Jos vauva syntyy kovasti etuajassa, joutuu hän kuitenkin olemaan pitkään sairaalassa ja sinä ehdit sillä välin tehdä hankintoja. Ja muuten sulla on kyllä aikaa vielä hyvin. Ainoa mitä itse tässä tajusin, on ettei vaan jaksa enää pyöriä kaupoissa tuntia pidempää. Eilen kävin Stockan Hulluilla päivillä ja aika nopeasti lähdin kotiin lepäämään :ROFLMAO: Nopeesti vaan kassiin kaikkea sopivaa neljälle muksulle ja kassalle (joka tietysti oli ensimmäisen päivän harjoittelija:D).

Zenmama 34+
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Onnea Niittys komeasta pojasta! Ikävää, että kokemus oli raju. Voimia pienelle ja sinulle toipumiseen!

Täällä olen vielä yhtenä ja toivon Karoliina 74 tavoin pääseväni pian tositoimiin. LA ensi viikolla ja olo on sen mukainen. Valtava kipristelevä vatsa, vauvan liikkeet kummasti rauhoittuneet. Taitaa olla tila vähissä!
Yritän pitää täällä jotain järjestystä yllä ja jääkaapin ja pakastimen siinä mallissa, että äiti on milloin tahansa muutaman päivän reissussa ja ruoka- ym. huolto iskän huomassa.

Tsemppiä kaikille(y)

Pegonia 39+3(?)
 
Kiitos kaikille tsempeistä! Erityisesti Kapushalle huhtikuisiin kiitos tuesta ja tiedosta! Ne lämmittää mieltä. Täällä molemmat toivutaan. Pojan käsi toimii koko ajan paremmin. Keltaisuus taas taittumassa. Saatiin siis kotiin sinivalolaite ja tällä kertaa se laski hyvin arvoja toisin kuin sairaalassa, jolloin piti olla tuplavalossa. Huomenna jos koittais kylvetellä, että näkis tuon päänahan tilanteen, kun siinä on nahka rullalla, rupea ja kuivuutta verta. Poitsu ei siis sairaalassa uskallettu kylvettää.

Oma vointi muuten kohtuullinen mutta liitoskivut ovat vielä kovat ja persehän on ihan tohjona. Pepassa on miljoona tikkiä ja haavaa välillä jomottelee ja turvottaa. Särkylääkettä en kuitenkaan ole ottanut kuin yöksi. Reippaammin jos kävelee esim. postilaatikolle, tuntuu kuin koko alakerta tipahtaisi housuihin. Tällä kertaa todellakin pitää tehdä lantionpohjajumppaa ja varoa ylimääräisiä ponnisteluja. Oon sanonu, että ei varmaan ollut kaukana se tilanne, mitä näkee telkkarin eläinlääkäriohjelmissa, että kohtu pulpahtaa lehmältä ulos vasikoidessa. Jälkikontrolliaikaa ehdottivat äitipolille ja se lienee ihan järkevää. Koittavat saada ajan sille lääkärille, joka synnytyksen hoiti. Itkuksihan se käynti menee mutta sitä pitää itkeä niin kauan kuin itkua riittää.

Mutta toipumisen tiellä siis.

Niittys ja poitsu kokonaisen viikon
 
Viimeksi muokattu:
o0o
Karoliina74: sanoi tutkimatta että liian aikaista ottaa epiduraali. Pyysin neuvoja mutta kieltäytyi auttamasta "olen lasta varten, en äitiä". Näytti vaan missä yleinen vessa. Mua ponnistutti alusta asti ja luulin vessahädäksi ja vessassa kivuissani sit ponnistelin. Lopulta kiroilin lapsivesilammikossa sairaalan käytävällä. Tuli ajamaan mua käytävältä odotustilaan. Sit kuitenkin vihdoin suostui auttamaan ja otti mut synnytyssaliin. Olin täysin auki ja mutta epiduraalille aivan liian myöhäistä. Onneksi en saanut lasta vessassa!

Nipt-tulokset tulivat. Terve tutkittujen kromosomien osalta :) Tyttö tulossa :)
 
Nopea päivitys, poika syntyi tiistaina 12.4.2016, 40+1. 3540 ja 53 cm synnytys oli kamalaa, epiduraali jees, imukuppiakin tarvittiin! Myöhemmin lisää, nyt jatketaan imetysharjoituksia...

Ainiin vauva on ihana söpöliini ja omakseni tunnistan ❤
 
  • Tykkää
Reactions: o0o
Tervehdys!

Kuvaamme Toisenlaiset äidit -televisiosarjaan uutta kautta tulevana kesänä. Uudella kaudella haluaisimme kertoa esitellä yhden hieman vanhemman synnyttäjän. Löytyisiköhän täältä asiasta kiinnostunutta tulevaa äitiä?

Oletko laskettu aikasi touko-elokuussa 2016? Haluasitko kertoa tarinasi? Toisenlaiset äidit -sarjassa seurataan synnyttäviä äitejä sekä heidän ensimmäisiä viikkojaan vauvan kanssa.

Ohjelmaan voi hakea mukaan http://www.livtv.fi/ohjelmat/toisenlaiset-aidit/2471-odottava-aiti-hae-mukaan-toisenlaiset-aidit--ohjelmaan

Voit kysyä asiasta lisää sähköpostitse: aidit@aitomedia.fi. Kerromme mielellämme lisää!
 
sahris tuli tänne väliin huutelee mulle, ku mä avauduin tuolla kuumeilijoiden puolella :) Kiitos kannustuksesta.

Mites muilla tän ketjun synnyttäneillä menee vaavien kanssa? Täällä lähdettiin pitkäperjantaina ryömimään vähä yli 6kk iässä. Poitsu on kiinnostunut ympäristöstään ja tutkii mielellään kaikkea imurista pesulappuihin. Syödään jo lähes kaikkea kiinteää monta kertaa päivässä. Kerran herätään yöllä syömään ja pari kertaa ihan muuten vaan önistään niin, että mä herään ja uni katkeaa. Ja minä nukun lähes joka yö korvatulppien kanssa etten heräisi niin herkästi :)

Kun lueskelee odottajien juttuja, niin tulee hyvin elävästi mieleen nuo synnytystä edeltävät ajat. Minä en tiennyt yhtään mitä on tulossa ja hyvä etten tiennytkään. Vauvakin oli isompi kuin yksikään painoarvio ja kätilökin tokaisi "no ei ihme, että vähän jouduit puskemaan kovemmin, ku tämähän on yli neljä kiloinen"
Mutta hyvin selvisin ja niin selviätte tekin!
Helmi :love:
En ota kantaa siihen oisko toinen lapsi ajankohtanen nyt vai ei, mut osaan samaistua tohon sinun väsymykseen. Kun minulla kaks vanhinta oli pikkasia olin niitten kanssa yksin ja vaikka selvisin omasta mielestäni niitten kanssa hyvin, näin jälkikäteen olisin tehny muutamia juttuja toisin. Ainakin sen, että kaikki periaatteet pitää suosiolla heittää mäkeen :LOL:
Laita silmät kiinni heti kun vauvakin laittaa. Minulla vauva ottaa parit torkut päivässä sylissä, silloin minäkin laitan silmät kiinni ja mietin omia juttuja tai en mitään. Vauvan voi illalla nukuttaa viereen, omaan sänkyyn ehtii totuttaa myöhemmin. Minä nukutan syliin ja nostan sit omaan sänkyyn, mut sillon ei voi ite nukkua. Aamulla ekan syötön jälkeen nukutaan vielä, tarpeeksi pimee rullaverhho auttaa kummasti. Joko teillä syödään kiinteitä? Meillä illalla ennen nukkumaanmenoa, yöunet on näin pidentyny. Seuraavaks otan ohjelmaan jotain pientä välipalaa ennen päiväunia. Iltapäivästä ja illalla sylitellään paljon ettei jää "vajausta" yöks. Himmeet valot, rauha, tuutumusiikki... auttaa rauhottumaan yöksi. Rutiinit (y)
Käy kerran pari viikossa kaverilla vauvan kanssa, kummasti piristää mieltä kun kaverit ihastelee miten voi olla SULOINEN pikkuinen, itekin jaksaa nähdä taas vaavassa muutakin kuin sen kitinän. Muilla ei oo niin ihanaa vaavaa kuin sinulla! Sinun kavereista jokainen haluis sen! Ne pitää sitä sylissä ja höpöttää sille, saat omaa aikaa. Kun vauva narisee, ota se syliin ja yritä vajota lähes koomaan ja ajattele vaikka uusia verhoja, älä kuuntele nitinää, vaava rauhottuu kyllä (joskus) kun ite olet tyyni :)
Minä puhun vauvalle paljon, sekin auttaa kun saa edes vauvalle selostaa miten äiti on iiiihan varma että kohta nukut 12-tuntisia öitä ja osaat ite laittaa tiskit koneeseen. Se hymy jonka saat pikkuiselta joka ei ymmärrä jutuistasi hölkäsen pölähtämää... :ROFLMAO:

Tiedän että tiedät tämän kaiken :love: Niinhän me kaikki mutta silti välillä tuntuu ihan kuin kimpussa olis hirvikärpänen eikä se kultainen nyytti josta haaveiltiin! Joskus täälläkin kyselin mutta kukaan ei tainnut tietää tällasta palstaa pienten vauvojen äideille. Eikö olis mukava jakaa juttuja muiden kanssa? Kuka ihana haluais sellasen perustaa/alottaa vai miten niitä tehdään?

Aurinkoa päiviisi Helmi!
4,5 kk alaetuhampaita jo näkyy
 
Moromoro!!

Onnea Karolle beibistä!! Hienohomma, että joskus loppuu raskaus ehkä mullakin..

Mitäs tuumatte tuosta toisenlaiset äidit kyselystä, oisko hienoa profiloitua telkussa vanhana äitinä. Jos siis se on erilaisuuden merkki? Me ollaan ainakin kyllä niin tylsä perusperhe, että ei tosikaan. Okei vanhin on melkein aikuinen eikä olla uusioperhe, että ehkä se tekee meistä toisenlaisia? En tiedä, mutta taidan jättää tuon ilmottautumisen tekemättä. "Tällä kertaa tutustumme äitiin, joka on vanha ja rahnainen..". Jipii. :sneaky:;)(y) Mutta hei joku rohkea nyt sinne vaan, oispa hienoa nähdä vanhan kanan tarina telkussa.

Olen puolessa välissä nyt ja hyvin menee. Kai. Astmalääkitystä on rukattu niin, että nukkuminen onnistuu, mutta on sen suhteen olotila kyllä vaikea edelleen. Todellakin toivon, että taudin tila palautuu entiselleen heti synnytyksen jälkeen!! Tää on oikeastaan eniten rassaava asia.

Mahassa on poika. Kolmen tytön jälkeen meille tulee poika. Voin sanoa, että outoa on.. Onneks mies on olemassa, pitää varmaan hakea vastasyntyneen pelastusliivi, saa itselleen vihdoin kalakaverin.

Ei kai muuta,

woodis rv 20
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto ja o0o
Haha! Mä voisin muuten ilmoittautua mutta laskettu aika ei täsmää, se on vasta marraskuussa :LOL: Mutta ilmoittaudun tänne nyt sitten vanhana ja raihnaisena. Viides lapsi tulossa ja en oikein millään meinannut ensin uskoa tähän raskauteen, kun mulla on PCO ja imetänkin vielä taaperoa. Mutta totta se on: masussa on sydämen syke ja pikkuinen:love: Pahoinvointi on ollut järkyttävää: olen oksentanut joka päivä ja lojunut vuoteen omana. Nyt tuntuu että ehkä vähän alkaisi helpottaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Mitä tarkoittaa tuo päivityspyynnöt yksärillä? Kenelle ne laitetaan ja mitä siihen päivitetään?

T: Alma ja Papunen 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: o0o
Hmm, mulla täsmäisi la. Ollaan myös just sellainen erilainen perhe, jossa olis uusperhekuviota, viides lapsi tulossa, ensimmäinen sektio neljän "normaalisynnytyksen jälkeen", esikoinen jo aikuinen ja kehitysvammainen, asutaan homevauriota evakossa, miehen kanssa eri uskonnot ja samainen mies tekee hulluna töitä ja pelkää sektiota/synnytystä enemmän kuin minä. Ja ja...mä sitten kait olen erilainen, koska olen jo 40v (n) Mutta ei nyt kuitenkaan. En koe itseäni tai perhettäni kovinkaan erilaiseksi enkä ikääni vielä dramaattisesti vanhaksi. Enkä kestäisi sit keskusteluplstojen arvostelua :eek: Toivotaan, että joku rohkenee mukaan (y)

Zenmama 35+
 
Onnea Karoliina! Onnea pienestä pojasta!
Ja onnea Niittys!

Ja tervetuloa Almandiini! Päivittää saa kuka vaan, milloin vaan. Toi otsikko on vaan niin monta vuotta vanha... Listalle nimimerkki, ikä, monesko ja LA. olikohan muuta...?
Täällä nykyään on aika hiljaista, mutta se vaihtelee.

Itsellä huomenna poksuu rv39. Parit kerrat käynyt jo äitiyspolilla tsekkauksessa, kun verenpaineet vähän koholla, prot virtsassa yhdellä plussalla, maksa-arvot vähän koholla, kämmenet ja jalat kutisee. Mutta kaikki oirehdinta "liian vähäistä", ts. kaikki vielä ok, eikä tarvetta esim. käynnistykseen. Vauvaa ultrattu, hällä kaikki hyvin. Sisätutkimusta ei oo tehty, niin sitä tilannetta en osaa sanoa.

Tyydeli 38+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Tyydeli................(42) ...... 2... 24.04.2016 (tyttö)
Ollakovai........... (41) ...... 4..... 27.04.2016 (tyttö)

Zenmama............(40) .... 5 ...... 14.05.2016
Mileena-74...........(41) .... 3 .....20.05.2016 (poika)
mai-ja......................(39)......3......19.05.2016
SuloinenSalaisuus..(40)... 11..... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ...... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 .......08.07.2016
Meibijees............(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2.....06.10.2016
Elotar74............(41)....3.........29.10.2016
Mandari.............(40).....3....26.11.2016

Menneet la:t:
Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 .... 12.04.2016
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016




Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika
Järkyttynyt....... (45), 14.2.2016 rv.41+3 4400g 52cm poika
Lumi <3................(42), 15.2.2016, 39+3, 3550 g, 50,5 cm, poika
Niittys.................(40), 1.4.2016, rv 38+1, 49cm, 3770g, poika

Karoliina74 ..........(40), 12.4.2016, rv 40+1, 3540g ja 53cm, poika




Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkäpä minäkin tulen tänne kirjoittelemaan kun juttuja olen kuitenkin käynyt jo pitkään lueskelemassa. VM on -73 eli ikää jo 43 ja esikoista odottelen, miehellä on yksi lapsi jo ennestään. Viikkoja on 23+ ja laskettu aika osuisi tuonne ohjelmakyselyyn, mutta kun en minäkään tunne itseäni yhtään "vanhemmaksi synnyttäjäksi" vaikka listan vanhin näyttäisinkin tällä hetkellä olevan, saati sitten jotenkin toisenlaiseksi äidiksi :) Lähipiirissä on itse asiassa aika paljonkin 40:n molemminpuolin viime vuosina lapsen saaneita, joten aika tavanomaiselta tämä tuntuu :)

Olin itse asiassa odottanut, että ikä saattaisi olla enemmänkin puheena neuvolassa ja lääkärikäynneillä, mutta en muista että sitä olisi erityisesti otettu puheeksi missään yhteydessä, joten sekin tuntuu aika kivalta.

Onnea kaikille vastikään vauvautuneille ja muillekin hyvää vointia odotukseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Ehkäpä minäkin tulen tänne kirjoittelemaan kun juttuja olen kuitenkin käynyt jo pitkään lueskelemassa. VM on -73 eli ikää jo 43 ja esikoista odottelen, miehellä on yksi lapsi jo ennestään. Viikkoja on 23+ ja laskettu aika osuisi tuonne ohjelmakyselyyn, mutta kun en minäkään tunne itseäni yhtään "vanhemmaksi synnyttäjäksi" vaikka listan vanhin näyttäisinkin tällä hetkellä olevan, saati sitten jotenkin toisenlaiseksi äidiksi :) Lähipiirissä on itse asiassa aika paljonkin 40:n molemminpuolin viime vuosina lapsen saaneita, joten aika tavanomaiselta tämä tuntuu :)

Olin itse asiassa odottanut, että ikä saattaisi olla enemmänkin puheena neuvolassa ja lääkärikäynneillä, mutta en muista että sitä olisi erityisesti otettu puheeksi missään yhteydessä, joten sekin tuntuu aika kivalta.

Onnea kaikille vastikään vauvautuneille ja muillekin hyvää vointia odotukseen!
Sama homma. Kuvittelin, että kun olen tuon 40 täyttänyt, olisin jotenkin neuvolan ja lääkäreiden silmätikkuna. Mitä vielä! Lääkärit ovat järjestäen sanoneet, että varsinkin pääkaupunkiseudulla vielä 45v on ihan normaali synnyttäjä. Selvä, enpä sitten ole itsekään jumittanut ajattelemaan, että kylläpäs olen vanha. Toki sitä välillämkadulla katselee nuoria äitejä ja miettii, miten erilaista kaikki olikaan 10-20 vuotta sitten lapsia saadessa. Esikoiseni täyttää kesällä tosiaan jo 19v, joten mulla on kokemusta kolmella eri vuosikymmenellä synnyttämisestä:D

Zenmama 35+ (Kääääk! Kolmantena listalla. Minne tää aika menee? o_O)
 



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Tyydeli................(42) ...... 2... 24.04.2016 (tyttö)
Ollakovai........... (41) ...... 4..... 27.04.2016 (tyttö)

Zenmama............(40) .... 5 ...... 14.05.2016
Mileena-74...........(41) .... 3 .....20.05.2016 (poika)
mai-ja......................(39)......3......19.05.2016
SuloinenSalaisuus..(40)... 11..... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ...... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 .......08.07.2016
Meibijees............(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2.....06.10.2016
Elotar74............(41)....3.........29.10.2016
Almandiini75.......(40)....5........10.11.2016
Mandari.............(40).....3....26.11.2016

Menneet la:t:
Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 .... 12.04.2016
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016




Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika
Järkyttynyt....... (45), 14.2.2016 rv.41+3 4400g 52cm poika
Lumi <3................(42), 15.2.2016, 39+3, 3550 g, 50,5 cm, poika
Niittys.................(40), 1.4.2016, rv 38+1, 49cm, 3770g, poika

Karoliina74 ..........(40), 12.4.2016, rv 40+1, 3540g ja 53cm, poika


 



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Tyydeli................(42) ...... 2... 24.04.2016 (tyttö)
Ollakovai........... (41) ...... 4..... 27.04.2016 (tyttö)

Zenmama............(40) .... 5 ...... 14.05.2016
Mileena-74...........(41) .... 3 .....20.05.2016 (poika)
mai-ja......................(39)......3......19.05.2016
SuloinenSalaisuus..(40)... 11..... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ...... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 .......08.07.2016
Meibijees............(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2.....06.10.2016
Elotar74............(41)....3.........29.10.2016
Almandiini75.......(40)....5........10.11.2016
Mandari.............(40).....3....26.11.2016

Menneet la:t:
Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 .... 12.04.2016
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016




Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika
Järkyttynyt....... (45), 14.2.2016 rv.41+3 4400g 52cm poika
Lumi <3................(42), 15.2.2016, 39+3, 3550 g, 50,5 cm, poika
Niittys.................(40), 1.4.2016, rv 38+1, 49cm, 3770g, poika

Karoliina74 ..........(41), 12.4.2016, rv 40+1, 3540g ja 53cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 

Yhteistyössä