40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Siiri Sisilisko kiva, että kaikki on kunnossa.

Miita teidän unelman pääsette toteuttamaan, ihanaa.

Pinkkis hyvä, kun sokeri rasitus meni hyvin, toivottavasti tulokset myös ovat ok.

Teekuppi minulla on 10+5 menossa. Täysin ymmärrän huolesi. Minäkin olen huolissani km ja siitä onko kaikki Suomalla ok. Nt ultra on ensi to ja kun se lähestyy huolettaa teitysti onko Suoma hengissä, onko aivot olemassa, onko merkkejä trisomia 13 tai 18 yms. Itsekin olen ajatellut, että en menisi lapsivesipunktioon, jos ei ole jotain kuolemaan johtavaa vikaa epäilynä, mutta totuushan on ,että etukäteen on ainakin minun vaikea päättää mitä teen, kun tilanne on käsissä, sillä utran perusteellahan ei mitään varmaan voida sanoa... kutenkin haluan nämä seulta käydä ja tietää missä mennään.

iloisimpiin asioihin minäkin tästä lähden torille :wave:

Oivikki ja Suoma
 
Hei!
Hienoa, että SS kaikki ok! Ja kaikille muillekin hyvistä kuulumisista onnittelut.
Kirjoitan lyhyesti. ON: KÄvin rakenneultrassa. Kaikki ok! TArkistettiin lanka ja kohdunkaula. Kaikki ok! Kohdunkaula ei ollut lyhentynyt =)
VArovaista olo jatkan. Mahdollisimman tylsää elämää , sanoi lääkäri :) pitäisi siis viettää, mutta saan kävellä ja pikkupuuhasteluja.
Rinja ja pikkuinen 20+6
 
Siirillä hyviä uutisia neuvolasta. Loistava homma. Aina se rauhoittaa et verenpaineet ja muut on äidillä kunnossa...vauvakin voi sit hyvin :)

Ja Rinjalla myös kaikki hyvin. Eikun sitten vaan tylsistelemään :D

Hiukan tylsähkö tuntuu olevan vielä tämä meikäläisenkin kesä kun ei oikein mitään suunnitelmia lomaksi ole. Yleensä on yritetty päästä jonnekin reissuun, mutta nyt en enää saa lentää...eikä sellaista riskiä viitsisikään ottaa. Pitkiä automatkojakaan tuskin jaksaa istua. Täytyy siis suunnata katse lähitienoille ja huomata kaikki lähellä olevat mukavan kesäiset asiat. Torikahvi niistä muuten ehkä yksi parhaista! :p

Soitin äsken sokerirasitukseni tulokset ja erittäin hyvät olivat. Paastosokeri 4,6, arvo tunnin kuluttua 7,1 ja 2 tunnin kuluttua 5,1. Ei siis hätää. Pinkkis saa jatkaa maltillista kesäherkkujen popsimista :D

Nyt taidan suunnata ulos nauttimaan paisteesta B)

Pinkkis 30+3
 
Rinja hienoja uutisia siullahin =) nyt vain sitä hissun kissun eloa sitten, että pikkinen pysyy mahdollisimman pitkään kohdun lämmössä kasvamassa!!:heart:

Oivikki kylläpä aika rientää, siulla kohta alkaa rv12 - wau!!!:wave::heart:
..tuntuu, että juuri vasta plussasit ;) ..

Pinkkis siulla alkaa nyt tuo loppurutistus, hyvä jotta sokeritkin Ok ja saat kesäherkkuja maistella huoletta!!:wave::heart:
 
Lyhyesti omat kuulumiset, en ole oikein perillä ketjusta enää :ashamed:

Mulla on tää viikko mennyt rampatessa tk:ssa. Sunnuntai-iltana kuvittelin jo synnytyksen käynnistyneen, oli niin törkeet kivut ja puukoniskut ja supparit. Lisäksi alko kirvelemään alaosastoa jne. Maanantaina otettiin näytteet ja löyty verta kahdella plussalla ja proteiinia yhdellä plussalla pissasta. Lääkitys päälle ja lääkäriin... Yllätys oli,että tulehdus on tehny tuhojaan ja kohdunkaulaa oli enää sentti jäljellä,kohdunsuu pehmeä ja vetreä. Vauva laskeutunut tosi alas, pylly on mun navan korkeudella, päätä pysty lääkäri sormella silittämään Eli voi alkaa millon vaan. Liikkuminen tekee nyt tosi kipeetä ja juuri yöllä kääntymiset sun muut!

Ens ma ois vasta s-tapa-arvio, saa nähdä mennäänkö nyt edes sinne asti,kun kuulemma tuo tulehdus on edesauttanut etenemistä eikä sitä pysty enää jarruttamaan. Ei vaan uskalla mihkään lähteä, kun on leikkaus edessä.

Kääkkis ja lapanen 36+2


ps. onnea kaikille uusille ja tsemppiä loppumetriläisille ja plussaustärppejä niitä odottaville!!!!



 
Rinja mahti juttu, että kaikki oli hienosti rakenneutrassa ja langan kanssa :heart:

Pinkki hienoa, että sokerarvot ovat kunnossa.

Mur-Mur minusta myös tuntuu siltä, että juurikin +:sin.

Kääkkis jaksamista.

Oivikki ja Suoma
 
Mun lapseni, 17-vee, sai runonsa julki netissä jo toista kertaa. Sama lapsi, josta kirjoitin joku aika sitten, että hermo menee...Tekis niin mieli laittaa runon linkki tänne, mutta yksityisyyden takia en laita. Siis tämä paikka, jossa runo on, ei ole mikään nettisättijuttelupalsta, vaan ihkaoikea sivu, jossa asiantuntijat kommentoivat kirjoituksia.
 
Täällä syntyy kohta vauvoja, ihanaa , muutamalla on h-hetki käsillä ja voimia teille kestää viimeiset tukalat päivät ja kivut ja pelotkin, sitten saatte vauvan syliin ja ne unohtuvat.
Teekuppi, minäkään en ottanut mitään veriseuloja, dominoiva mieheni vastusti sitä uskonnollista syistä, hän on muslimi ja ei hyväksynyt niitä. Annoin periksi siinäkin asiassa, ja en voinut kyllä silloin kuvitella että miehen moraali loppuu alkuviikkojen jälkeen ja jättää minut yksin tähän tilanteeseen.
Ultrissa kaikki on ollut vauvalla hyvin, ja toivon todella että onkin koska terveen lapsen kanssa yksin on huomattavasti helpompaa kuin että...en halua ajatellakaan.
 
Mä sit en osaa olla välillä selaamatta näitä sivuja taaksepäin kun kirjottelen, ja sit kaikki teksti häviää, kökköä... :ashamed: .

Löytyykö kokemuksia KELAsta? Mä oon täällä ihan ihmeissäni. Sain vasta nyt ton vanhempainpäivärahapäätöksen kun työnantaja maksaa sen 3 ekaa kuukautta. Olin ite laskenut että saan rahaa 2008 verotuksen mukaan ja niistä vähennetään vielä työmatkakustannukset, kun ne on mulla aika isot... No, nyt ne on KELAssa laskeneet tulot viimisen puolen vuoden tulojen mukaan (ihan pyytämättä!) eikä niitä työmatkakustannuksia ole vähennetty päivärahan perusteista. Näin ollen saisin noin 250 euroa kuussa enemmän rahaa mitä olin laskeskellut... Ihan mahtava juttu tietysti, mut voiko tää olla totta, kysyn vaan? Tulot ei siis ole ainakaan sitä 20% nouseet parissa vuodessa, oisko jonkun 14-15%, joten en keksi miksi ovat mulle noi viimisen puolen vuoden tulot laskeet. Mutta mikäs mä oon niitä neuvomaan, ainakaan tässä tapauksessa :p ? Mut sitä vaan mietin että voiko tohon nyt luottaa, vai periikö ne multa kohta rahaa takaisin ja sit ei oo mistä ottaa :eek: .

Kääkkänällä jännää, toivottavasti kakii sujuu hyvin tulehduksesta huolimatta.

Joku kyseli np+veriseula riskiluvuista: Mulla oli 1:2800. Pidin sitä tosi hyvänä ikään nähden, mutta näköjään on niinkin hyviä arvoja joillain ettei käytännössä riskiä ollenkaan?

Pinkkis mun sokerirasitusarvot rv 26 oli 4.4. - 6.1 - 5.9, eli siis käsittääkseni hyvät arvot. Mut sit RV 37 ultrassa kun vauva oli iso niin lääkäri kumminkin arveli että sokerit olis olleet jossain vaiheessa koholla kun niin isoa vauvaa lykkää... en tiiä sitten kuinka on asianlaita.

Hepuli 40+1

MUOKS! Äly palailee pätkittäin =) . Kun se tulo on laskettu viimiseltä puolelta vuodelta, niin enhän oo siitä mitään matkakulukorvauksia tietenkään verotuksessa vielä saanut, että se kyllä selittää miksi niitä ei silloin ole perusteista vähennettykkään. Hömelö minä!
 
tete-a-tete hienoa, että tyttösi on löytänyt ilmaisutavan ja on siinnä vielä taitava =)

Hepuli kelan säännöistä en osaa sanoa, pitääkö tulojen nousta tosiaan 20%, ennenkuin voitaisiin laskea viimeisen ½ vuoden tulojen mukaan? Aika isolta kuulostaa tuo vaatimus.

Minä voin edelleen pahoin ja oikeastaan entistä enemmän, voikohan painon lasku vaikuttaa siihen? Väsymyskin vaivaa mikä ei tietenkään ole mikään ihme, kun ei saa riittävästi ravintoa sisäänsä.
 
RD paukahti sitten kuitenkin: arvot 5.2, 13.0 !, 10.8. Tympäsee, kun nyt alkaa tuo mittailu ja piikittäminen, kun on jo tuo Fragmkin piikitettävänä ja sekin tuottaa välillä vaikeuksia. Vuotaa ja kirvelee eikä sopivaa kohtaa meinaa löytyä.

Minä toivoisin, että laskettais puolen vuoden mukaan tuo Kelan päiväraha, muttei täytä kriteerejä.

Vähän lässähti tuo lomafiilis. Kaksi viikkoa siis edessä.

Discovery 25+5
 
Kiirettä pitelee...

24.6. syntyi meidän perheeseen ihana tyttö... mitat 51.5cm ja 3580g...

Käynnistettiin kalvojen puhkaisulla kun olin jo 5cm auki... syntyi supistusten alettua 4h37min siitä maximaalisten kipujen ja supistusten jäljiltä...( en saanut epiduraalia...ilokaasulla ja PCBllä mentiin...) lyhyen 6min ponnistusvaiheen lopuksi avosuisessa tarjonnassa...mutta ph:t oli hyvät eikä sydänäänilaskuja ollut... äiti joutui vielä istukan käsinirroitukseen nukutuksessa... äiti ja vauva toipuneet erinomaisesti ja kotiin päästiin vajaan 3 vrk iässä...jkv on kellastuttu mutta imetys ja unet sujuvat säännöllisesti ympärivuorokauden...JA KAIKKI OVAT NIIIIIN ONNELLISIA!!!

Eipä tässä kummempia, ei varmaan juuri jouda enää nettiiin kun 3 alle 10v lasta ja kotia hoitaa tässä ympärivuorokautisesti...

Tsemppiä kaikille!

T Star-67 ja Nuppu kohta 8vrk

 
star-67 sydänlämpöiset onnittelut Nupun johdosta ja hyvää vauva-aikaa ja voimia sinne arjen keskelle. :flower: :hug:

Vauvatoive :heart: :hug: :heart:

Onnea jokaiselle hyvistä ultrakuulumisista. :flower:
 
Olin tänään muissa asioissa lääkärillä ja onnistuin saamaan itselleni lähetteet (2kpl) hemoglobiini mittaukseen. Lääkärikin ihmetteli neuvolan toimintaa kun kontrolloisivat mun rauta-arvoja vasta elokuussa. Meinasi että syynä säästösyyt ja heinäkuu. Ens maanantaina menen jo katsomaan onko yhtään noussut vai jatkuuko lasku.

Oletteko menossa tai jo käyneet 4d-ultrassa? Minä ajattelin mennä vaikken koskaan ennen olekaan ollut! Siinä saa kai rakenteet paljon tarkemmin tutkittua kuin tavallisessa rakenneultrassa.

Anteeksi lyhyt viesti mut olen sen alhaisen hemppani (102) takia niiiiiiiin väsynyt kokoajan etten parempaan pysty.

Tänään tuli täyteen rv 18.
 

Yhteistyössä