40+ so what? (vol. 2)

Entinen YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO


MAANANTAI 30.6.2008




Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa


touhu tenava (45).........kp4/27-30.......y3v...........6.
pyrstötähti (47)............kp8/28..............yk3...........4./1.yhteinen
einiinvaan (41).............kp9/28-31........?...............3.
pääpilvissä (45)............kp14/25-43......?...............1.yhteinen
AinoEmilia (43).............kp16/31-34......?...............4./1.yhteinen
lapsellinen67 (40)........kp19/26-28......y1,5v.......1.
gitte (39)......................kp20/28.............?...............1.
mimuli (42)...................kp20/29............yk3...........4.
äippä67 (41).................kp24/26-39......y1,5v........2.
Rva Pikkumyy (43).......kp25/28-29......yk4...........4./1.yhteinen
mimmimamma (46).......kp26/27...........y6v...........4.
Nuusku (42)...................kp26/28...........?...............4.
päivänkakkara67 (41)..kp29/26...........?...............1.
ruujakengu.....................kp34/................?...............3.
Mussukka67 (40)..........kp38/29...........yk11........2./1.yhteinen

babo67 (41)............kp30/29-31..PAS 8/08?...5./1. yhteinen
kane (43).................kp11/25..........PAS 8/08.....4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.
Elina67 (40)............................................?................1.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Ketju alkanut 21.2.2008 --> 21.7.2008 mennessä "tavoite" = 3 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Ketjun jättäneet: keijukka

Pitää taukoa:

Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.

Kesätauko 1.6.2008 alk.: vilmaville (43)..kp1/28-30..y1,5v..9.

Mietintätauko 21.5.2008 alk.: dinosaurus61 (47)..kp16/26-28..?..6.

Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)


[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...LA 12.12.2008

torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk 1..LA 31.12.2008

Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....LA 28.1.2009

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37....y1,5v..LA 14.2.2009
[/b]



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Moikkelis moi!
Tää päivä meni ihan "harakoille" tuon palaverin takia... no, eipähän stressaannu liikaa näin maanantaina...

Omaa napaa: Mä alan epäillä, etten mulle voi tulla ovista näillä pillereillä. Nytkin viiva vahvistui plussan tienoille vasta eilen, kun olin jo aloittanut ekan napin niitä tabuja, joissa on myös progesteronia. Samalla tavalla kävi viimeksikin, ihan kuin se ovisviiva vahvistuisi sen vuoksi? Ja nuo progesteronit voi estää oviksen... :/ Joten enpä tiedä voiko tää toimia lainkaan niin kuin pitäisi??
 
Hieno uusi pino meillä - Kiitos lapselliselle vaivan näöstä.
Kiva huomata että olen listoilla vielä :)

Eilen illalla lievää paniikkia pukkasi kun vessa reissulla tuli vähän verta paperiin :/ .
Onneksi loppui siihen saman tien. Täytyy ottaa puheeksi kun mennään neuvolaan.

Aurinkoisia ilmoja ja plussatulvaa heinäkuuhun täällä kovasti toivotaan teille kaikille.

t. Mari B)
 
pyrstötähti
:flower: meillä on iis tupaantuliaiset tänään, kiva kiva. Kiitos lapselliselle kun teit tämän ja täähän on tietysti jo legenda syntyessään meidän pino. Älä mari huoli,tuntuu että alkuraskaudessa nuo viiruilut paperissa on enempi sääntö kuin poikkeus,mullaki oli vähän kaikissa raskauksissa. Minäkin eilen massuvauvoja tunnusteli ja arvata saattaa mitä fiilareita se herätti kun pikkujalat painautu mun kämmentä vasten,piti käydä vessassa pari kyyneltä salaa tirauttamassa kun tuntuu välillä siltä ettei se enää itselle tapahdu. Toivotaan ja odotellaan vaan.

Kakkosviikko lomaa menossa ja ihan selvästi tää jo alkaa sujua. Ja vähän toiveita että ilmat paranisi myös,saapa sitten nähdä.Kyllä vähän haluttais mennä reisun päälle johonki etelän lämpöön mutta ei taida rahat riittää kun tuli ylimääräisiä kuluja tällekin keväälle vähän joka puolelta,toisaalta ihanaa on nauttia rauhallisesti kotosallakin kun ei tarvi ryntäillä mihinkään,Vaasan asuntomessuilla toisaalta haluaisin kovasti mennä käymään,se on ihan sopivan matkan päässä kuitenkin.Ja ihanassa merellisessä miljöössä ne kodit.

Kohta ois ovisaika käsillä ja en tietty ole ehtinyt sitä lugea käydä hommaamassa,uskaltaiskohan tolla primolutilla leikkiä,sama säväys kai siinä on mutta jostakin luin että se on hirveän vahvaa ainetta.Jos saisin aikuiseksi joltakin normilääkäriltä tilata ajan ettei tarttis yksärigynelle taas maksaa itteään kipeeksi. Onko muuten niin että jos saisin sen reseptillä että pms-oireiden hoitoon niin saan korvauksen mutta jos sitä määrätään vanhojen kanojen munitukseen niin ei ole kyseessä sairaudenhoito enkä saa edes kelan korvausta,ajattelin vain että taitavat olla kalliita nekin.Kun muistelen että noi ifviin määrätyt lääkkeet ois olleet kokonaisuutena lähes pari tonnia itselle maksaa kun ei ois saanu niihin kelan korvausta.

Harmi ettei ole mitään plussaa nyt tarjota meidän upouuteen pinoon tuparilahjaksi,mutta päräyttäkää te muut. Jos ens viikolle saan sen ovisplussan metsästettyä.

lapsellisen pitää kyllä kysyä tohtorilta paremmat rohdot jospa noi ei oo tarpeeksi äkäsiä tai eivät heti ekalla kertaa lähteneet toimimaan täydellä teholla että sitä kiertoa pitää herätellä jonkin aikaan,kysäises nyt neuvoa tohtoreilta.

Kivaa päivänjatkoa ja käykää kertoon,myyn kuulumisia täällä jännäilen kun rakettipaketti oli käytössä että josko jotain kuuluu...Halauksia ja hyvää mieltä toivottaa pyrstis
 
uusi pino ja uusi nimi.
Eli tuparit niin kuin pyrstis sanoit...eiku bailaamaan.

Luin pikaisesti vanhan pinon loppua ja pikku-myylle haluan sanoa tsemppiä, ja lumi-marjalle peukut pystyssä. Touhis mukava että jatkat vielä oikeassa pinossa....emmehän luovuta ???
40 + so what ?

Itselläni kp 26 ja ei minkään näköistä tuntemusta suuntaan tai toiseen.

Varmaan täti rynnäköi huomenna tai ylihuomenna,

plussa terveisin
mimmimamma



 
Moikka!
Meni haaveet maalisvauvasta,miehellä oli viikonloppu kuunvaihteen takia töitä täynnä,että tätiä nyt ensin kylään tänne odotellaan ja sitten huhtivauvaa yrittämään alulle.Mulla irtosi paikka hampaasta,kun söin äsken ruokaa ja huomenna sitten hammslääkäriin aika heti aamulla,täytyy kestää yön yli.



Pakko kertoa teille,olin tänään työhaastattelussa päiväkodissa ja aloitan vakituisen työn päiväkodissa elokuun alussa ja päiväkoti on yksityinen pieni päiväkoti espoossa,ihanaa sain vakituisen työn itselleni ja ei niin raskasta,kun sairaalatyö oli.Odotan jo innolla,että pääsen hoitamaan pikkuisia lapsia.

Työt lintsillä lopetan heinäkuun lopulla ja olen tykännyt valtavasti olla lintsillä työssä,meillä on siellä hyvä yhteishenki.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Onnea Gitelle uudesta työpaikasta. :flower:

Mari: Mihinkäs sinä listoilta olisit hävinnyt. =)

Jaahas, ketäs meillä onkaan jännäyslistoilla...
äippä67
Rva Pikkumyy (jospa rakettipiikki auttoi kuitenkin?)
mimmimamma
Nuusku (onkos ne negatestit niin varmoja vielä?)
päivänkakkara67
ruujakengu
Mussukka67 (olit AinoEmilia, ennustajagurumme listoilla)
Ja naapuriketjun puolelta "taskulampputaiteilijamme" Lumi-Marja

Siinähän noita nimiä... Mistähän suunnasta plussat pärähtää?

Pikkumyy: Ei kai ne ovistestit r-testinä 100 % varmoja ole? Jospa tää kierto muutenkin on erilainen kun oli se rakettipiikkikin?

Pyrstis: Ei kai Luget liene kovin kalliita? Ainakaan nää hormonit mitä mä syön ei oo ollenkaan kalliita...
 
Huomenta tänne....

Menkat alko tänään ja hereillä olen ilman syytä ollut jo pari tuntia :( Eilen heräsin myös neljän aikaan mutta silloin oli pienempi sappikiven kohtaus..nytkin vielä tuntuu. Mutta heräsin ihan nälkään tänään ja ekan kerran elämässäni nousin ylös syömään yöllä (tai aamuyöstähän se oli)
Tänään siis kp 1,31 päivää oli kierto tällä kertaa. Kuukauden päästä sitt alkaa taas hormoonihoidot....

Kesänjatkoa!!
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa


Nuusku (42)..................kp1/28..............?...............4.
mimmimamma (46)......kp2/27..............y6v...........4.
touhu tenava (45).........kp5/27-30.......y3v...........6.
ruujakengu.....................kp8/28.............?...............3.
pyrstötähti (47)............kp9/28..............yk3...........4./1.yhteinen
einiinvaan (41).............kp10/28-31.......?...............3.
Plättä (43)....................kp13/28-30.......?...............7.
pääpilvissä (45)............kp15/25-43......?...............1.yhteinen
AinoEmilia (43).............kp17/31-34......?...............4./1.yhteinen
lapsellinen67 (40)........kp20/26-28......y1,5v.......1.
gitte (39)......................kp21/28.............?...............1.
mimuli (42)...................kp21/29............yk3...........4.
äippä67 (41).................kp25/26-39......y1,5v........2.
Rva Pikkumyy (43).......kp26/28-29......yk4...........4./1.yhteinen
päivänkakkara67 (41)..kp30/26...........?...............1.
Mussukka67 (40)..........kp39/29...........yk11........2./1.yhteinen
Matsalu (44)..................kp?.....................?..............1.

babo67 (41).............kp1/29-31..PAS 8/08?...5./1. yhteinen
kane (43).................kp12/25..........PAS 8/08.....4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.
Elina67 (40)............................................?................1.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/29 = 9,57 Ketju alkanut 21.2.2008 --> 21.7.2008 mennessä "tavoite" = 4 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Ketjun jättäneet: keijukka

Pitää taukoa:

Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.

Kesätauko 1.6.2008 alk.: vilmaville (43)..kp1/28-30..y1,5v..9.

Mietintätauko 21.5.2008 alk.: dinosaurus61 (47)..kp16/26-28..?..6.

Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)


[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...LA 12.12.2008

torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk 1..LA 31.12.2008

Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....LA 28.1.2009

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37....y1,5v..LA 14.2.2009
[/b]



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636[/quote]

 
Onnea meille uuteen kotiin :flower:

Näinhän tässä sit kävi että kp1 tänään :headwall: :'( Pitihän tuo arvata kun vatsaa juili pari päivää aika kovasti.

Muille tätsyilijöille tsemppiä ja tästä taas noustaan. Gittelle onnittelut uudesta työpaikasta.

MariÄlähän huolestu vuodosta :hug: Meikäläinen ku odotti esikkoa, niin vuosin kun seula rv12 ja olin ihan varma että kesken menee. Mutta hyvinhän kaikki meni, eikä siihen vuotoon mitään syytä löydetty.
Mukavaa päivää kaikille!
 
....jälleen. Kävin nimitäin kopioimassa tuon alla olevan tekstini tuolta ylipainoisten kuumelijoiden pinosta. :(

Joo joo.....
........vaan kyl ihmisen sitten pitää olla tyhmä ja hölmö
Siis joo eilen mulle vaaka näytti n.kahden kilon painon pudotusta n. puolelta viikolta ja sitten minä menin ja SÖIN illalla ensin lämpimiä voileipiä urakalla. Niissä ei ollut juustoa säästelty ja lisäks oli viel tuot ah niin hyvää mut petollisen rasvaista meetwurstia. No juu eikä se sitten riittänyt vaan pitihän sitä suuhunsa vielä puolilta öin tunkea ES:n Tiikerikääretorttua kilokaupalla. Niin et tänään olikin sitten vaa`alla enään vajaan kilon painon pudotus näkyvillä. Joten kyl hölmö olen ei voi muuta todeta.

Oh hoh, vaan ehkäpä silti hiukan puolustaudun vaik morkkis ja itse inho onkin nyt mitä mahtavin tuosta mässäilystäni. On meinaan ukko-kultaa pahuksen moinen ikävä ja hänen syleilyynsä kovin kaipaan. Syy ikävääni on siinä et ei liioin olla tänä kesänä saman katon alla majailtu tai saatika sitten samaa sänkyä jaettu vaik samassa paikassa olisikin oltu. Viimeiks olen ukkon vieres saanut läheisyydestä nauttia n. kuukausi sitten.
Ukko-kulta kun ollut sukulaisten "renkinä" lähes koko alku kesän ja silloin kun on samas paikas oltu niin sukulaisten nurkissa on yövytty. Eikä siellä oikeen kehdannut valittamaan alkaa, kun ei yhteistä sänkyä meille ositettu tai et olis saatu nukuttua edes samassa huoneessa.

-touhis- ikävissään, murheisaan, morkkista potien nyt valittelee. Joten yrittäkää kestää.
Mut ehkä laiksuuteni anteeksi täällä kypsien vauvakuumeisten mammojen parissa saanen. :headwall: :headwall: :headwall:

Oh, teidättekös jotta ei se autokuume iske vain noihin miespuolisiin henkilöihin. Sillä minun on nyt tuunustettava sen iskeneen itseeni. :eek: On meinaan hirmuinen hinku lähteä kurkistelemaan millaisia hyviä autoja olisi edullisesti tarjolla. :whistle: :p

Nimitäin meillä täällä maalla ei oikeen ilman autoa pärjää, kun tuo julkinen liikenne on hiukan sanoakseni hankala aikatuluiltaan/reiteiltään ja hinnoiltaankin melkoisen tyyristä lystiä. :/ Vaikka kyllähän tuo autojen menovesikin maksaa maltaita.

Oh joo on meillä siis auto tuolla pihalla nököttämässä, mut se ei ole oma vaan sellainen leasingin/vuokran välimudolla käytössä oleva ja nyt on sopimus päätymässä elokuun alkupäivinä. Joten harkittavana on ostetaanko tuo käytössämme ollut auto itsellemme tai joku muu vai otetaanko uusi saman moinen sopimus kuin edellinenkin oli (tietäisi ehkä tuliterään autoon vaihtoa). Tosin jos tuohon sopimuksen uusintaan päädymme niin kuukausi hinnaksi tulee ehkä enemmän kuin jos lähdemme ostamaan omaa autoa tai ainakin nykyinen kuukausi maksu nousee huomattavasti. :headwall: :kieh:
Niin et miettimään tosiaan laittaa minkä talous kestää. Sillä tuossa leasig/vuokra-auto sopimiksessa on ollut hyvää sen huolettomuus>jos autossa jotain epäilyttävää ilmennyt tai vaikkapa renkaiden vaihtoa tarvittu, niin ei muuta kuin auto huoltoon eikä ole kustanuksista tarvinnut välittää. Hmmmm......ja viel lisäks auto ei ole ollut kuin meidän käytössä :D se nimittäi ei ollut edes varsinaisessa rekisterissä, kun sen liikeestä ulos ajon n. vuosi sitten. :p Elikkä melko varma/turvallinen ostaa olis tuo pihalla oleva auto omaksi. Mut toisaalta tutkiessani tarjontaa löysin suht hyvän tuntuisen tila-auton ja se tietty nyt uteliaisuuta herättää. Jo nykyisen perhekoon johdosta ja saatika sitten mikäli,jos,kun tämä perhe kasvaa. Niin no tai oikeastaa eihän meidän perheen kokoonpano täällä tässä osoitteessa vaavin myötä muuttuisi, kun yksi lapsosista muuttaa elokuun alussa isälleen sieltä käsin opintojaan jatkaakseen. Ja saattaapi toisellekin lapsoselle muutto tulla eteen, jos ei soveliasta opiskelu paikkaa lähi seudulta löydy. :(

Oh hoh pitäisiköhän näin harmaan päivän ratoksi lähteä autokauppoihin tarjontaa vakoilemaan, ehkä koeajamaankin joku vaihtoehto. :headwall: :headwall: :headwall: :p

-touhis-

ps. No joh kylläpäs tuli teksti mut tais oikeastaan kaikki mennä itse asian vierestä ja ylikin. :LOL: :LOL: :LOL: No, kuume mikä kuume oli se sitten vaavi- tai autokuume. :LOL: :LOL: :LOL:
 
Liityn joukkoon tummaan. Listalle voisi merkitä seuraavaa: Matsalu(44)......?.......?.......1. Eli eka lapsi haaveissa.

Olen edellisen kerran kuumeillut joskus neljä-viisi vuotta sitten, kun vielä tosissammme yritimme saada lasta. Kun mitään ei silloin kuulunut, luovuimme miehen kanssa pikku hiljaa vauvahaaveesta ja keskityimme elämän todeksi tuoretta avioliittoamme. Tänä keväänä sitten kuitenkin tulin aivan yllättäen ja spontaanisti raskaaksi. Raskaus päättyi valitettavasti keskytyneeseen keskenmenoon ja kaavintaan kolmisen viikkoa sitten. Vauvanalku vastasi tuolloin kooltaan viikkoja 8+2.

Vauvahaaveemme on nyt taas virinnyt. Olemme sopineet ainakin yhden ivf-hoidon alkusyksyyn, kunhan tästä nyt kuukautiset tulevat. Aikaisemmin ei ole hoidoissa oltukaan, niin että onhan se sitten kokemus sekin. Teidän seurassanne sopinee odotella luomuihmettä ainakin hoitoihin asti. Kiva, että on ikätovereita, en tunne itseäni ihan niin ikälopuksi.
 
Tulin taas kurkkimaan B) Voisin varmaan jo liittyä taustavakoilijaksi tai jotain, kun joka päivä täällä käyn luurailemassa :LOL: Ajattelin vain ilmoitella, että tänän sain testiin haamun, jota ei tarvinnut sillä lampulla valista, näkyi muutenkin. Mies jo innostui asiasta, mutta minä vielä jarruttelen. Mahaa juilii sen verran kovasti, jotta tuntuu siltä, että täti hyökkää hetkenä minä hyvänsä ja vie tuon haamun mukanaan :| Jahka posti tuo lisää testejä loppuviikolla, niin testaan sit uusiks, mikäli jotain aihetta siihen silloin vielä on. On tuo haamu sen verran hailakka kuitenkin. Mut testiajan sisällä ja väriä on. Mutta mutta...jännäily jatkuu...

tänään kp 28/26-28(32)
 
pyrstötähti
laitappa kuvaa miltä haamu näyttää niin tiedän väijyä omassa budoaarissani moista ihmettä peukutetaan hulluna että haamu vahvistuu :hug:

Tädin yllättämille voimahalit tätä tää vaan tuntuu olevan välillä :( mutta meillä on lumimarjan plussahaamu siellä voimanappulana samoin myyn jännät ajat myös lähellä.

Tervetulemas Matsalu joukkoon tummankirjavaan,olet just oikeessa pinossa,ja pahoittelut km:si, ehkä tyhmää sanoa mutta sentään edes tulit raskaaksi joten se on hyvä merkki vaikka 8 viikolla kova kokemus kun sitä ehtii jo olla raskaana ihan oikeesti :hug:

Älä touhis sure,meitä pullukoita on täällä muitakin ja just kun hulluna vartioit painoasi niin ruoka on koko ajan mielessä,sunkin pitäisi lainata se kirja jossa kerrotaan siitä kuinka koko ajan ajattelemala omaa painoaan vain kutsuu niitä lisäkiloja luokseen,heti kun muistan kirjan nimen niin laitan sen tänne,eli lihottavat ajatukset lihottavat ja kutsuvat oikein sitä fiilistä luokseen joka ajaa sinut pikkuherkutteluun. Ajattele että sinä vaan söit ruokaa toiset hakkaa lapsiaan ja piinaa puolisoitaan ym kauheeta joten suhteuta asiat ja lakkaa murehtimasta,itsensä syyttely on huono tie joka johtaa painonnousukierteeseen. Tee kuten minä, avaa ylänappi ja vetskari, kietase kuminauha napista napinreikään,osta ihana kirjava tunika, laita korkeakorkoiset sandaalit, lakkaa varpaasi kimallelakalla, nosta hiukset kruunuksi päälaellesi, suihkauta ihanaa parfyymia ja keikuttele iloisesti muhevaa tarakkaasi ja purjehdi koko komeudessasi iloisesti hymyillen terassille nauttimaan lasi kuohuvaa, huomaat miten olemuksesi herättää positiivista huomiota ja voit todeta että lataamalla erilaisen filmin sinne pääkoppaasi voit vaihtaa ihan eri vaihteelle. Toivon että onnistut :heart: ihan kaikessa mihin päätätkin ryhtyä.

Ihana ilma on tullut pohjanlahden rannalle, kesäjuhlaviikko alkaa ja on aika tutustua uusiin ihmisiin ja vaihtaa ajatuksia. Toivottavasti saatte kaikki lomastanne parhaan osan irti, nauttikaa valosta ja voikaa hyvin :hug:
 
Pyrstis, olis jo laittanutki, mutta menin rikkoon sen rakkaan kamerani :headwall: On se ennenkin putoillu, mut eilinen oli kai se viimeinen kilaus. Nyt se on huollossa ja odotan soittoa, et kannattaako sille mitään enää tehdä. Virta kyllä tulee, mutta kuvaa ei pysty ottaan. :headwall: Jos ei kuntoon tule, niin ostan uuden. Ajattelin tänään käydä Tuurissa vähän tsekkaan valikoimia. Mut laitan sit sellaisen kuivuneen kuva :D Tai ostan nipun uusia testejä :saint: Keskisellähän myydään näitä halpoja liuskatestejä. Ei ole ennen tullut kokeiltua, niin johan olis aikakin :kieh:
 
Jotenkin on aika masis olo.... liittyen mieheen ja mun möksis-oloon... :(
Kävi eilen mielessä, että mitä hittoa mä mistään vauvasta tähän vielä haaveilen. :x
Mutta jospa tää tästä, liian hyvinhän tää suhde menisikin jos kaikki ois kuin ruusuilla tanssimista...
Onneksi alkaa loma kohta. =)
 
Matsalu Sydämellisesti tervetuloa joukkoomme. Pahoitteluni km:sta :hug:
Lumi-Marja: Toivotaan, että haamu vahvistuu .
Lapsellinen Mahtaakohan tuota masista olla liikkeellä kun täälläkin sitä podetaan jossain muodossa. Menis vaan äkkiä pois :headwall:
 
pyrstötähti
ei se kestä kauaa se masis, ei anneta sen nyt meidän upouuden pinon elämään tunkeutua liian syvälle,vähä vaan annetaan sen pintaa rapsasta,eikö :hug: Mä sain just sydänhalvauksen kun luulin että kaikki remonttijutut on ok ja maksettu niin melkein vuoden kuluttua lähetetään vielä kolmen donan lisälasku,teenki siitä kyllä rekkulat,mutta heh heh tosi kiva ylläri. Mun aina positiivinen ukkeli tosin jakso luetella kymmenen hyvää syytä ettei vielä tehdä joukkoitsemurhaa kuitenkaan :LOL:

Mä oonki aatellu että meidän pinosta huhu kiirii ja saadaan pinovierailijoita ja sehän on vaan tosi kiwaa tervetulo miracle kurkkimaan. Hetihän täällä alkaa tapahtuun kuten Lumi-Lamppu-Marjasta voit todeta :heart: Että pistäydyppä täällä useesti kurkkimassa. Me ei olla ikärasisteja muuten ku että tietty meitä ei mielellään saa vielä ehdottaa kärrättäväksi hoivakotiin tai hautausmaalle :attn: Eikä tietty epäillä ettei me enää osata lapsia tehdä B) me nimittäin hallitaan näillä vuosilla toi tekniikkapuoli ja miehen kuolleistä herättelyki ;)

Ihana auringonpaisteemme taitaa muuttua kohta ukkosenjylyksi joten äkkiä taas pehmusteet turvaan,eipä niitä paljon ole ulkoiluttaa tarttenutkaan,mutta eivätkä sitten auringossa haalistu.

Pinoilemisiin koko joukolla :flower:
 
Olen kuuden äiti, hetken vielä 43-vuotias. En oikeastaan tunnusta toivovani seitsemättä vauvaa. Olen jo paljon saanut, ja voi olla, että tämä kuusi on meille se juuri oikea lapsiluku. Oma terveys jo mietityttää ja muukin jaksaminen. Kun esikoinen on ehtinyt pian 17 vuoden ikään, sitä alkaa jo hahmottaa, millainen työ ja millaiset riskit yhdenkin jälkeläisen kasvattamisessa on.

Muut lapseni ovat 15, 9, 6, 3 ja 1 vuoden ikäiset.

Mutta silti. En osaa lopettaa toivomasta. Tiedän kierron päivät yhtä tarkasti kuin aina edellisinäkin vuosina, ja kierron loppua kohti tunnelma aina kohoaa, kunnes taas toisin todetaan. Ajattelen itsekseni, että yhden vielä jaksaisin, ja sen jälkeen olisinkin jo ihmisenä niin kypsynyt, että pystyisin hyväksymään vanhenemisen ja sen tuoman väistämättömän elämänmuutoksen. Järki sanoo, että sen yhden syntyminen olisi pikemminkin epätodennäköistä kuin todennäköistä, mutta tunteen tasoa en ole tavoittanut.

Olen pitkään seurannut tämän pinon elämää ja joskus jotain tuikannutkin väliin. Nyt hoksasin, mikä minua täällä vetää. On hyvä nähdä, että muutkin vielä minun iässäni toivovat. Vaikka toive ei koskaan toteutuisi, niin yhdessä on helpompi jäähdytellä. Omassa tuttavapiirissä tuntuu olevan vain naisia, joilla hedelmällisiä vuosia vielä riittää (vaikka ei välttämättä enää vauvantekohaluja).

Olen mielessäni jo hahmotellut jonkinlaista takarajaakin: suunnittelemme alustavasti väliaikaista maastamuuttoa reilun vuoden päähän, joten vauva tulkoon ennen sitä, koska tällä iällä ei enää oikein innosta tuo kotisynnytys kehitysmaassa... Jonnekin lokakuuhun asti olisi siis aikaa yrittää. Mahtaako se riittää? Ja osaanko tehdä oikeat päätelmät silloinkaan, jos ei ole onnistanut? Se nähdään.

Oikeastaan sovin tähän pinoon erityisen hyvin, koska olen jo kaksi lasta synnyttänyt yli nelikymppisenä. Keskenmenoja olen kokenut neljä, ja niistä viimeisin tapahtui joulukuussa. Vauvantekijänä olen luomu: näistä toiveista en enää kehtaa puhua lääkärille (ks. lapsiluku). Nyt minula on menossa kierron päivä 13/28-30, joten kaikki on vielä mahdollista tässäkin kuussa. Meillä tuo varsinainen työvaihe kuluu niissä tunnelmissa, että mies roikkuu helmoissa ja minä hätistelen pois. Muutamina kuukauden päivinä olen sitten vähän suopeampi.

Monet palstalaisista ovat usein mielessäni. Kun kuulen iäkkäistä synnyttäjistä, mietin Pyrstötähteä ja toivon, että arpa suosisi seuraavaksi juuri häntä. Rouva Pikkumyytä seuraan, koska minulla oli viimeinen LA melkein samana päivänä - ja ne sitten peruuntuivat meiltä molemmilta. Lumi-Marjalle onnea: suuri huoli tulee seuralaiseksi samalla kun testiin ilmestyy plussaa, mutta iloon saa luvan heti.

Kuulumisiin.



 

Yhteistyössä