40+ so what? (vol. 2)

Niin en siis usko tuohon clearbluetestiin.

Miksi testasin kysyi ikiemo. Vastaus oli että hieman krapulaista oloa oli viikonloppuna. Ajattelin tarkistaa noita rfsun ja pregentejen haamuja yhdellä clearblue testillä joka oli jäännyt jemmaan. Sain silloin kp 3 sellaisen paksun vaalean viivan clearbluella , jonka tulkitsin plussaksi mutta kemiallisen raskauden aikaansaamana. Olin viime kierron 17 päivänä gynellä jolloin ovis oli meneillään.

mimmimamma
 
Heissan kaikille!

Minäpä reippaana tyttönä kävin sitten töistä kotiin pyörräillessäni ostamassa apteekista clearbluen digitaalisen ovismittarin;=)) No vielä ei ollut sarvea, mutta josko pian olisi?? Todella kummallinen tämäkin kiertoni on!

Clearbluen raskaustesteistä: Minulla meni ihan täysin maku niihin, 1 on jäljellä kaapissa, maksavat 10 euroa kappale ja antavt vääriä plussia, ja niissähän lukee, että se tulos näkyy siinä 2minuutissa, ja kun kokeilin juuri sillä hetkellä kuvata plussaa siinä niin vaikeaa oli ja sen jälkeen näytti plussaa, kun ei enää saanut katsoa, rekalamoiti tosiaan olsi aiheelista mutta miten todistan, että kuvasin oikean tuloksen 2min kuluttua??Tosin olin niin kiukkuinen koko testeille , että heitin ne horman kuuseen, siis ne , missä plussat näkyvissä, hermot meni niiden kanssa! ;=)En siis masentunut, vaikka en saanut plussaa, koska luotan liuskatesteihin, jos niissä plussa , olen raskaana, jos niissä nega en ole raskaana, helppoa eikö totta? ;=)

Mimmimammalle silti toivon plussan vahvistumista!! Samoin Velmuliinalle!!

Ihanaa , kun Torpeedo saa sen poikavauvan joulukuussa!!

Nyt vaan PlussaOnnea kaikille tasapuolisesti , rakastakaa toisianne!


Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Synttärionnittelut Velmuliinalle ja haamun vahvistumista toivotan edelleen!

Itsellä on taas yksi päivä onnellisesti pulkassa. Sain onneksi vähän paremmin tehtyä töitä kuin eilen.

Te olette tosi liikuttavia, kun jaksatte vielä jännätä minunkin puolestani! Itseäni ei jännitä enää yhtään. Olen mittaillut noita lämpöjä aika säännöllisesti ja hyvin pystyn siitä määrittämään kierron vaiheet. Lämmöt ovat nyt normaaleissa oviskorkeuksissa, ja jos en panisi Lugeja, varmaan olisivat jo alempanakin. Mitään raskauslämpöjä nämä eivät joka tapauksessa enää ole. Ehkä oli joitain kiinnittymisyritystä viime viikon lopulla, koska silloin lämmöt nousivat moneksi päiväksi niihin viime raskaudesta muistamiini lukemiin ja palelin ja hikoilin vuoron perään. Mutta nyt se on siis ohi, koko ruumis sen kertoo. Menkkaipuja on ollut tänäänkin ja huomenna pitäisi vuodon alkaa.

Yritän jo suunnata ajatuksia ivf-hoitoon. Sehän alkaan nyt sitten heti kun menkat tulevat, jos eivät lääkärit ole taas keksineet jotain estettä. Jotenkin väsyttää koko ajatus. Mutta toisaalta funtsin, että juuri nyt en saa antaa periksi. Täytyy jaksaa tehdä se mikä tehtävä on, että pääsemme tässä asiassa eteenpäin. Päikille vilkuttelen täältä, toivottavasti piikitykset sujuvat hyvin!
 
jos tunne tuollainen sinulla .....minulla puolestasi tällainen fiilis :'( mutta jotenkin niin positiivinen tunne rakautumiseta =) tulevaisuudessa. Olisin toivonnut että tämä vaihe olisi ollut riittävä yrityksissänne.

:hug: voimia tulevaisuuteen

mimmimamma
 
Kiitos kaikille onnitteluista.tää päivä on ollut yhtä matalalentoa aamusta asti ja luojan kiitos olen turvallisesti kotisohvalla.Testauksessa päätin huomenna pitää välipäivän,jos vain suinkin saan pidettyä itseni kurissa.muistelinen että tuosta meidän viimeisestä neidistä sain kp35 hennon haamun(kierto oli silloin säänöllinen 26) joten taitaa mulla nuo hormoonit nousta hitaasti tai sit on kemiallinen kyseessä tällä kertaa.mahaa juilii ja ihan ku joku tökkis tuonne kohdun tienoille jollain neulalla välillä.
Siis hitsi että täällä nyt on jänskät paikatmonella ja ens viikolla lisää jännittäjiä.
Juu tulihan sitten selästä kiva tuomio,joudun hermorata tutkimuksiin.Ja sen jälkeen vasta kuvauksiin.ja mun äiti oli tossa hermorata tutkimuksessa jokin aika sitten ja ei kestänyt ku muutaman neulan,sanoi että jotain aivan kamalaa
:eek: .Mutta välilevyn pullistumaa ja sen kukkuraksi selkärankareumaa epäili lääkäri.Mutta ei uskaltanut vielä tuomiota lopullisesti antaa,mutta totesi että kunnossa tuo selkä ei ole ja jaloista teki sellasen tikulla tökki tutkimuksen tunnosta,niin mullapas ei tuntoa ollut kuin kolmessa kohdassa per jalka mikä sai lääkäriin säpinää lähetteen kanssa.kysyi monesti että etkö tosiaan tunne kun tökin tällä hammastikulla,totesin että en ja tökki lujempaa,kysyi entäs nyt.ei tuntuo,tuntui kuin olisi sormen päällä koskettanut jalkaa reidestä nilkkaa kohdin.oli lääkärin ilme kyllä näkemisen arvoinen,mutta minkäs teet ku ei tuntoa niin ei.ja lääkityksen sain sen mukaa jos olen raskaana,panacod,pitkä vaikutteinen panadol ton panacodin tueksi ja nt sitten diapamia että saisin edes muutamana yönä nukuttua säryiltä ennen kun pää hajoo unettomuudesta :headwall: .ei oo helppoa taas täällä ja nyt just ku kaipasi sita kainaloa mihin käpertyä niin ei ole :'( .oon ollu tosi itkunen tänään,ja tuntuu että nyt mua taas koetellaan urakalla mutta minä pieni pippuri näytän mistä olen valettu :LOL: .Huomenna on uusi päivä ja uudet kujeet,onneksi paras ystäväni tulee päiväksi tänne mun seuraksi ei siis olla nähty moneen kuukauteen joten aivan ihanaa saada hänet kylään ja varmaan parku pääsee ku astuu ovesta sisään ja halaa mua,meillä aina tapana halata kun ei olla pitkiin aikoihin nähty :hug: .
jahas mulla valuu nyt jotain nestemäistä pitkin poskia joten nessuja lähtee etsimään :LOL: .ja koitan kasata tän tunne myrskyn jotenkin.vuoristorataa näköjään mennään.hassu minä :D .palilen vielä tänne tänään kunhan etsin omia palasia ja saan liimattua ne yhteen :LOL: .Siis voi että olette kaikki niin ihania että nyt anna joukko halin kaikille ja rutistan hellästi :hug: .
 
No voi Velmuliina, kylläpä sinua nyt koetellaan! Toivottavasti lääkärit löytävät syyn oireisiisi- ja varmasti löytävät ja hoidon myös. Tuo tunteiden vuoristoratahan on muuten raskausoire - vaikka sinulla nyt totisesti on muutakin syystä kyynelehtiä!

Oma napa: Tämä "lääkitty" kierto on todella kummallinen. Oviskivut Clomien jälkeen olivat todella ankarat ja nyt tökkii mekkojenkin kanssa. Tänä aamuna olo on ollut todella tukala: kohtu supistelee ja oksettaa. Kolme päivää on jo ollut menkakkipuja, mutta vuotoa ei vain kuulu. Normaalisti minulla vuoto alkaa ensin ja kivut tulevat vasta sen jälkeen, jos tulevat. No odotellaan, myöhässähän menkat eivät vielä ole.

Päikki, tuus kertomaan, kuinka sujuu!

Mimmimamma, mitenkäs aiot nyt toimia? Haluaisin ihan vapain mielin ja ilman epäilyksiä päästä onnittelemaan sinua plussasta.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Nuusku (43)...............kp2/28.................?...............4.
kenzie64 (43)............kp3/30................yk2............4.
Riikkaliisa (40)..........kp4/28-29..........?................4.
Päikki (40).................kp4/27................y1,5v........2.
äippä67 (41)..............kp6/26-39..........y1,5v........2.
ikiemo (44)................kp7/n.23.............yk2............4.
lapsellinen67 (40).....kp8/?...................y2v............1.
Minni-07 (44) ............kp11/28..............yk3...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp11/25-43........?................1.yhteinen
Rva Pikkumyy (43).....kp12/32.............yk2............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp14/29-32........y0,5v........2.
Kirsikka68 (40)..........kp14/28-39........?................5.
vilmaville (43)............kp17/28-30........y1,5v........9.
mimmimamma (46)....kp22/27..............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp22/27-30.......y3v............6.
Plättä (44)..................kp23/28-30.........?...............7.
Taikakuu (40).............kp23/27-32........?................2./1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp24/24-26.......yk1........... 6./1.yhteinen
pyrstötähti (47)..........kp24/28..............yk6...........4./1.yhteinen
Matsalu (44)...............kp25/24-25.........?...............1.
haave3 (39)...............kp26/28..............?................3.
AinoEmilia (43)..........kp28/31-34........?................4./1.yhteinen
liiza (42).....................kp35/28..............?................?

babo67 (41).............kp11/29-31....PAS 10/08...5./1. yhteinen


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/30 = 9,9 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.10.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taukolaiset ja poistuneet)



"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Höpisijä (42)...............kp59/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp81/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp133/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color]
Mukana myös taustajännäilijät: Pömppöli ja baby5


Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61





Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

einiinvaan (42)......9.9.2008........kp30...........................

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
velmuliinalle haleja. Onneksi ystävä on tänään tukena ja kuuntelijana. Myös mimmimammalle toivon, että plussa vahvistuu!

Matsalu Musta tuntuu myös, että omalla kohdalla lääkityt kierrot olivat ihan omituisia. Toivottavasti sun kohdalla omituisuus on 9 kuukauden kuluttua päiväunilla...

Miten sulla Matsalu menikään tilanne lugejen kanssa: koska sun pitää lopettaa ne? Vai jatkatko vaan ja teet raskaustestin joskus vuoden loppupuolella. :D Mietin, että jos ne tekevät kiusaa ja pitävät menkat poissa?

Täällä on kaksi piikkiä otettu ma & ti ja ainakaan vielä ei tunnu missään. Ei voi mitään, mutta väkisin hiipii mieleen, että ei ne ruppaset munat siitä mihkään kasva. Joo, optimistinen pitäisi olla, mutta kun luonteenlaatu taitaa olla sellainen, että kuppi on aina puoliksi tyhjä. Vähän pahoinvointia oli eilen illalla, ei muuta. Lääkkeen haittavaikutusten lista on aika kauhutarina, jota en uskalla edes lukea.

Pistokset sinänsä ovat ihan ok, vaikka ne tehdään oikealla ruiskulla. Pistettävän aineen sekoittaminen (on siis kuiva-aine, johon pitää sekoittaa neste) on vähän sähläystä tällaiselle kokemattomalle. Pistos sinänsä ei näissä makkaroissa tunnu miltään, mutta pistettävä aine on epämiellyttävää, koska se kirvelee pistettäessä todella paljon. Kirvelyä jatkuu vielä 5-10 minuuttia pistoksen jälkeen, mutta sitten ei enää.

Perjantaina on ultra, missä katsotaan onko noista munista mihinkään. Ekassa ultrassa ennen pistosten alkamista näkyi 5 samankokoista follia. Lääkäri arvioi, että jos punktioon päästään, se on ensi tiistaina. Kääk.
 
Huomenta ihanat ystävät :) .Mieli parempi kun tuo ihana keltainen pallero tuolla taivaalla kirkkaasti paistelee.laitan eilisen haamuni kuvan nyt kun vihdoin sain ne kännystä purettua ulos.kuvan laatu pn taas terv.just sieltä :LOL: .Mun mielestä haamu hailakampi kun sillo kp21 terdyssä testissä ja eilen oli kp23.http://www.aijaa.com/v.php?i=2870410.jpg.tosin ton eilisen testin ainekset olivat vaan vajaa 4 tuntia muhinut rakossa.
Tutkitaan yhdessä onko jotain haamua,vai viiraako nyt mun päässä delleen,tai sit olen saanut viallisen testi lähetyksen :LOL: .
 
Velmuliina: Samanlaisen haamun minä ainakin näen tuossa kuin oli se edellinenkin. :heart: Kokeilin muokata tuota kuvaa kuvankäsittelyohjelmassa, mutta en saanut viivaa selvemmin erottuvaksi. :LOL: Kaikkea sitä pinolaisten plussien eteen pitää yrittää... :saint:
 
Tämä aamu on mennyt melkeimpä tässä koneella,kun kerta kaikkiaan jumiuduin tähän alettuani lukemaan teidän palstaanne :)
Paljon teille on kaikenlaista tapahtunut,niin hyviä kuin huonojakin asioita,mutta olette niin positiivisiä ihmisiä ja jaksatte aina katsoa eteenpäin.nostan hattua teille!
Toivon sydämeni pohjasta,että te kaikki saatte mitä toivotte :heart:
Itse olen 35 v 5 lapsen äiti ja mieheni on 43v.Olen tällä hetkellä siinä vaiheessa,että välillä kova vauvakuume ja sitten taas mietin jaksamistani.Ja eipä se raskautuminen tosiaankaan ole niin itsestäänselvä juttu.
Anteeksi että näin tungin nenäni tänne palstalle,mutta täytyy sanoa,että tätä palstaa oli kiva lukea =)
 
Jee, vihdoinkin menkat alkoi eli kp2. Alkoi jo tympimään olemaan viimesenä tuossa meidän listassa. Terolutit teki tehtävänsä, onneksi.
Toisaalta tuo aika menkkoja odottaessa oli kylläkin aika seesteista, koska en todellakaan tikutellut ovista tms. No, nyt se rapistelu taas alkaa.
Velmuliinalle tervetulotoivotukset minunkin puolestani.
Pikkymyylle tai tulevalle Mammamyylle onnitteluja,ihana uutinen.

Nyt nauttimaan ihanasta auringon paisteesta, niin kauan kun vielä paistaa :)
 
Siis palstahan sopisi sitten minulle kuin piste iin päälle jos otetaan tuo hulluus mukaan :LOL:
Koska sitähän me olemme mieheni kanssa koko suvun mielestä koska emme elä sellaista "normaalia elämää"vaan tämmöistä isomman perheen elämää josta ei hulinaa puutu.Ja vielä kun otetaan nuo meidän lemmikit mukaanlukien niin onhan tässä meitä pyörimässä :)
Tämä kuitenkin meidän näköitä elämää ja me nautimme juuri tästä :heart:
Meillä vanhimmat lapset jo koululaisa,vanhin 13v ja sitten nuorin on pian 3v.
Siinä välissä sitten 11v,5v ja 4v.Ja ettei tähän loppuisi niin miehelläni 2 lasta entisestä liitosta jotka asuvat äitinsä luona.
Olemme aika sekalainen seurakunta :whistle:
Voi,mielestäni on maailman ihanin ja ihmeellinen asia,kun masussa kasvaa ihmisen alku :heart:
Toivottavasti saatte kaikki sen vielä kokea :hug:
Ehkä minäkin...
 
Nuuskulle onnittelut menkkojen tulosta - jos siis tosimielellä niitä odotit. Velmuliina, tuosta kuvasta on paha sanoa mitään, kotona erotat varmasti paremmin. Ja Baby, terve vaan! Minunkin käsitykseni mukaan tämä meidän pino on vilkkaimpia koko sivustolla - ja fiksuimpia myös.

Päikki, tuota samaa minäkin olen arvuutellut, että jos Luget vaikuttavat. Mutta toisaalta annostus on aika pieni, vain 2x100 mg/vrk. Pystyisikä se jarruttamaan menkkojen tuloa... Mutta lopettaakaan en uskalla ainakaan ennen perjantaita, jolloin on kulunut 2 vk inssistä ja voin testata. Luulisi silloin jo näkyvän, jos jotain on.

Ja jotta saisin teidät ja itseni täydellisen sekaisin, raportoin, että lämpöni ovat parin päivän notkon jälkeen taas nousseet. Aamulämpö 37,2, mikä ihan tavallinen ovislämpö, mutta aamupäivästä jo 37,5 ja nyt 37,7! Eilen siis vastaavat lukemat aamu 37,2, aamupäivä 37,2 ja iltapäivä 37.4. Repikää tästä!
Koko ajan on sellainen olo, että housuihin hulahtaa jotain lämmintä, vaan eipä ole vielä mitään näkynyt. Muuten on olo ihan normaali. Aika julmaa, jos Luget tekee mun lämpökäyrään tälläistä sahausliikettä.

 
Matsalu: Eihän tuo notkahdus lämmöissä ole ollenkaan epätavallista, vaan ihan normaalia. Jossain 7 - 10 pv oviksen jälkeen nimenomaan saattaa tulla se pudotus. Ja... tadaa... se on aika yleistä nimenomaan silloin kun plussaa! :heart:
Lukaisepas täältä aiheesta.
Ja tuo toinen nousu (korkeammalle kuin ennen) lämpötilaan on hyvä merkki myös! =) Täällä juttua siitä.

Mitähän tää palsta kummittelee? :eek: Vai kummitteleeko tää muilla kuin mulla?
 
Heh, Lapsellinen, sulla on sitten linkki joka vaivaan! En nyt vain oikein tiedä,sopisiko tuo minuun, kun oviksesta oli jo eilen 11 pva. Tai tietysti, jos vielä inssin aikana puhkeamatta ollut muniksemme olisikin irronnut vähän myöhemmin... No, en tiedä.

Epätietoisuus ratkeaa kuitenkin odotettua aikaisemmin. Soitin Väestöliittoon ja kysyin, milloin oikeastaan saisi testata, ja vastaus oli 16 pva inssistä eli vasta sunnuntaina. Inssissä ei voi tietää hedelmöittymsien tarkkaa ajankohtaa, joten kotitesti ei hoitajan mukaan välttämättä vielä perjantaina näyttäisi mitään. Luget voivat tosiaan pitää vuodon poissa, mutta niitä pitäisi käyttää raskaustestiin eli sunnuntaihin asti. Minun kuitenkin pitäisi mennä uuteen hoitopaikkaan lääkärin vastaanotolle ivf:n suunnitteluun perjantaina. Jos ihme olisi tapahtunut, tämä käynti olisi aivan turha. Niinpä menen huomisaamuna labraan ja saan tietää ainakin jotakin.
 

Yhteistyössä