40+ so what? (vol. 2)

Mimmimammalle ja Rva Pikkumyylle varovaisia onnitteluja =)

Itsellä pp3 alkamassa eikä ns. mitään oireita.Tuttu tissikipu alkoi eilen joka on ainainen vieras oviksesta muutama päivä eteenpäin,muuta ei tunnu.Lugetkaan ei valu niin hirveesti kuin ennen kun annostusta pienennettiin :eek: ,en kyllä tiedä miksi??Jospa ne alkaa pitää mua jo toivottamana tapauksena :(

Mitä ihmeen kanatippoja te käytätte??Olisko niistä hyötyy miullekkii :p Ja Rva pikkumyy minkä merkkisiä noi testit on jota käytät?Meinaan ittellä on samannäkösiä ja mulla tulee niihin aina se hiivatin haamu,mutta kylläkin vaikutusajan jälkeen..itte luotan siks vain apteekinomaan testiin.Juu ja clearblue teki mulle myös aikoinaan hoitotaipaleen alussa samanmoisen tempun kuin sulle ja en ole vuosiin käyttänyt sitä.Olen myös kuullut lähipiirissä kavereilta samaa ko. testistä.Kai meistä sit kukaan ei ole tehnyt sitä oikein :ashamed:

nillanilla: juuri kuin mun suusta toi plussan ja negan vaihtelu...
 
toi ed. vaan karkas kun sählään tässä :ashamed:

Päikki ei mullakaan tunnu missään mitään vaikka kuinka tutkat päällä kokoajan..
kenzie64 teretulemast lugettaan..tää on sellanen tahmatassujen maailma tää lugekerho :p

Nyt täytyy mennä koiria pissittään.Hyvää torstaita kaikille :flower:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

pyrstötähti (47)..........kp2/28................yk7...........4./1.yhteinen
Taikakuu (40).............kp7/27-32..........?................2./1.yhteinen
touhu tenava (45)......kp8/27-30..........y3v............6.
mimmimamma (46)....kp9/27................y6v...........4.
Plättä (44)..................kp10/28-30........?................7.
velmuliina74 (34)......kp10/24-26........yk2........... 6./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp11/25-43........?................1.yhteinen
AinoEmilia (43)..........kp12/31-34........?................4./1.yhteinen
Matsalu (44)..............kp13/24-25(Ins 17.10.).?..1.
haave3 (39)...............kp14/28..............?................3.
liiza (42).....................kp17/28.............?.................?
Nuusku (43)...............kp17/28..............?................4.
kenzie64 (43)............kp18/30..............yk2............4.
Riikkaliisa (40)..........kp19/28-29........?................4.
Päikki (40).................kp19/27(Ivf/pp6)..y1,5v...2.
äippä67 (41)..............kp21/26-39........y1,5v........2.
Minni-07 (44) ............kp26/28..............yk3...........2./1.yhteinen
Rva Pikkumyy (43).....kp27/32.............yk2............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp30/29-32........y0,5v........2.
Kirsikka68 (40)..........kp29/28-39........?................5.

tirulii (40)...................kp?..PAS 20.10. (pp3)..yk?..1./1.yhteinen
nillanilla (41)..............kp?.....INSSI........yk?...........1.
einiinvaan (42)...........kp?........................yk1..........3.
babo67 (41).............kp25/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/28 = 9,24 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.11.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, taukolaiset, "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Höpisijä (42)...............kp74/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp95/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp148/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color] Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

[/b]




YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Kaikille Ihanaa Huomenta

Täällä tänään on taas plussapäivä, leikisti vaan. Mitähän oireita mun kannattas nyt oikein kyttäillä? yöllä unta näin että maistelin suussa raudanmakua, mutta unessa vain.

RKTT:t kyllä tää on piinailua, mut onneks ei tarvi piinata itesseen.

Kaikille lämmintä auringonpaistetta

Kenzie64 Kiitos ;)
 
Huomenta! :)

Inia: Tervetuloa pinoomme ja listoille sitten kun tilanne varmistuu ja selkiytyy. :heart:

Myy: Minuakin kiinnostaa tuo testimerkki, kun tuossa näyttää ihan kuin se haamuviiva ois lähempänä testiviivaa kuin noissa liuskatesteissä yleensä. Hyvä että testaat jollain muullakin kuin Clearbluella. =)

Tirulii: Kanatipat on nimeltään Mulimen ja ne ovat rohdostippoja. Googlettamalla löytyy tietoa ja tässäkin pinossa siitä on puhuttu aika paljon. Ei mekään tiedetä onko niistä mitään apua, käytetään kuitenkin. :LOL: Marihan käytti niitä ennen raskautumistaan ja tuolta lapsettomuuspuolelta bongasin jonkun toisenkin, joka oli käyttänyt juuri raskautumiskierrossa sitä. Se kanatippa -nimitys tuli siitä, kun jossain oli mainittu, että niillä on saatu kanoilla hyviä munintatuloksia. :LOL:

Toivotaan haamun saaneille viivan vahvistumista ja muitakin haamuilu ja plussakerhoon liittyväksi! :heart:
 
Pitääpä vähän nostella pinoa, ettei ihan toiselle sivulle tiputa.

Inia, lämpimästi tervetuloa!

Nillanilla, jos oikein haluat piinata itseäsi, lue näiltä samoilta sivuilta raskausoire-ketjua. Siellä ne on kaikki!

Itsellä oli eilen vähän vatsakipuja, tänäänkin hiukan nippailee. Ajallisesti sopisi olemaan kiinnittymistä, mutta kyllähän vatsaa kivisteli edellisessäkin negainssissä, niin että lugevaivoja taitavat olla. Nillanillaa siteeratakseni, mulla on nyt negapäivä!
 
pyrstötähti
mulla on tänään sitte rättipepan päivä :LOL: ei loppuneet vielä pyrstiksen kierrot vaikka hetken jo ajattelin että miten ihanaa olisi jos ne ois iäksi pois, olen suunnitellut keväällä kun on purkuleikkauksen vuosipäivä että taidan laitattaa sen hormonikierukan ja päästä eroon kokonaan vuodoista ja sitten siitä ajatuksesta että voisin jollain ihmeen tavalla raskautua 51 vuotiaana kuten meillä suvussa on tapana :LOL: sekään ei kyllä olisi riemuisa ajatus niin ihania kuin iltatähdet onkin mutta ihan pientä rajaa kuitenkin :D

Aika matelee niin hitaasti odotan koko ajan kaikkien mömmöpökien kuulumisia, kyllä valtavan onnellisia olisi plussauutiset teidän porukasta, kun hartaasti porukalla toivomme niin pakkohan sen on onnistua, mutta kyllä voin kuvitella kuinka odottaminen stressaa.

Niin noista kanatipoista, niissähän on vaikuttavana aineena "Siveydenpuu eli munkinpippurinakin tunnettu yrtti (tai ihan kaunis kukkahan tuo näyttää olevan).
Niitä nyt korkkasin uuden pullon ja aion katsoa mitä tämä kierto tuo tullessaan piteneekö kierto auttaako pms:iin vai tuleeko jotain tylsiä sivuoireita tämä on jo mun 3. mulimen-kierto.

Aurinkoita torstaita ihanaa kun huomenna on taas viikonloppua, tämähän on tavallaan viikon paras päivä, eikö vaan! Iloista päivänjatkoa kaikille!
 
...Täällä on ainakin hetkellisesti rauha palautunut talon sätiloihin. :) Vaan sitä en yiedä kauanko tätä tyyntä kestänee, silä isommat lapsoset kuitenkin kotiin palajavat sunnuntaina.
No, mut nyt ainakin nautitaan tästä rauhasta ja seesteisestä ilman alasta niin pitkään kuin suinkin mahdollista enkä ajatuksiani vielä sunnuntaille suuntaa.

:p Eilen sitä sitten pääsi hurjat lempeilyt täällä valloilleen, kun oli tuo kotona oleva kuopus saatu yöunilleen. (Aikasin hän muuten jo unilleen menikin n. klo 20.00 > oliskohan äiteen haluilla ollut sen kanssa jotain tekemistä :LOL: )
Niin sitten täällä kaks "teiniä" hurjana kävivät lähes nuoruuden hurjasteluja muistuttavaan lempeilyyn. ;) :LOL: (Huuuu vieläkin kostuu, kun muistelen eilistä :p )
Juu siis ensin kävimme lämmittely saunomiset ja sitten istuskelimme lähes ilkosillamme tv:tä vahtien rauhas lähekäin kahveeta hörppien ja olostamme nauttien B) ja arvata jo saatattekin mihin iltamme päätyi vrk:n viime tunteina. Niin niin peitothan ne pölähtelivät kammarin puolella. :heart: :heart: :heart:

Vaan niin teiltä piti kysymäni jotta mistäs niitä "kana-tippoja" olette viel löytäneet, kun täältä meiltä päin niit ei tunnu enään saavan. Eilen nimitäin kävin tuolla naapurikaupugnin puolella lapsoset junalle viemässä ja samalla poikkesin sitten erääseen luontaistuote puotiin kana-tippoja kyselemään. :eek: No ei ollut heillä tippoja ja totesivat jotta niitä ei ilmeisesti ennään Tamrolta saakaan. Vaan en tuohon vastaukseen tyytynyt ja niin sitten kävin tänään toisen naapuri kaupungin puolella asioilla poiketen sielläkin luontais putiikkiin. Mut taasen huti reissu > ei ollut tippoja heilläkään ja samaisen selityksen sain kuin eilenkin. :eek: :headwall: :headwall:

Niin et ei sitten tämä "kana" päässyt tipoilla lutraamaan, eikä muniksiensa tuotantoa kiihdyttämään. :/

-touhis-
Joka sekoaa onnesta ja autuudesta ja koht sitten taasen kolisten kukkuloilta alas pyörähtelee.
 
Liuskatesteistä kapeampi on Babyplussan ja paksumpi One Stepin tain jonkun sellaisen, minulle vieras, kun sain tyttäreltä ja puikkotesti millä tänä aamuna testasin on Gravidan merkkinen :heart:

Terveisiä vaan koulutuksesta, mikä meni loppupvstä ihan penkin alle huonovointisuuteni takia! :headwall: Pää alkoi myöskin särkeä, ja huimasi välillä niin, että tarrasin pöydän kulmaan kiinni käsillä, etten kaadu tuolilta lattialle :headwall:

Juu ostan sen apteekin testin myös viimeistään maanantaina :heart: olen sillä testannut myös plussai, eli ihan tuttu testi on;=))

Ihanaa iltaa kaikille, edelleen huonovointinen Rva Pikkumyy :heart:



 
...ihanaa oli lukea kuulumisiasi ja asiat tuntuvat olevan oikein lemmekkäällä mallilla!

Minulle on koominen olo meidän lemmiskelyistä, sillä nyt vasta ymmärrän miten olosuhteet ovat vaikuttaneet meihin molempiin....alkuaikojen mieletön intohimo on "hieman" laantunut ja uni tuntuu usein olevan se tärkein tarve. Minulla on erittäin hektistä töissä ja samalla teen pientä kirjaprojektia kotona ja työt kulkevat aina kotiinkin. Miehellä on bändiharjoituksia ja keikkoja nyt kiitettävästi ja lähtee usein illaksi pois. Mitja on meidän keskipisteemme, kun olemme kotona ja hänen kanssaan touhutessa on aivan ihanaa, mutta illalla olemme miehen kanssa molemmat todella väsyneitä. Asumme aika ahtaasti ja Mitja jakaa meidän kanssa huoneen, toisessa makuuhuoneessa on teinityttöni. Kuukahdamme illalla väsyneenä molemmat ja aamulla minulla on aikainen herätys töihin....Meillä oli todella intohimoinen pieni jakso ennen ovistani ja oviksen aikoihin olimme molemmat äärettömän väsyneitä....mies yritti tehdä aloitteita, mutta minä olin järkyttävän väsynyt. Ennen aamuherätystäni töihin sitten menimme ovispäivänä olohuoneeseen...Mitjaakaan ei viitsi herättää. Ensimmäisen kerran ostin ovistestejäkin, en ole koskaan huomannut minkäänlaisia oireita. Nyt olemme impulsiivisesti katsomassa hieman isompaa ja huomattavasti halvempaa asuntoa vähän kauempaa keskustasta....olisihan se ihanaa saada oma makuuhuone! Samalla hieman toiveikkaana mietimme josko meitä tulevaisuudessa olisi vielä yksi enemmän...

Minulla on aivan erilainen suhtautuminen nyt, kun Mitjaa yrittäessä. Olen hänestä jo niin äärettömän kiitollinen, että en jännitä samalla lailla...onnistuminen olisi ihanaa, mutta näinkin on hyvä. Jotenkin tulin tänne palstallekin alunperin ehkä omalla tarinallani rohkaisemaan, että monen epäonnistumisen jälkeenkin voi onnistua ja meillekään ei paljon toivoa annettu ja ihme kuitenkin tapahtui...Olisiko sitten meillä luge-ihme, joten tsemppiä kaikille muillekin lugeilijoille! Toivon niitä pieniä ihmeitä niin kovasti tänne! Kaikki mahdolliset apukeinot kannattaa käyttää ja ainakin sitten on sellainen olo, että yritetty on. Varmasti täytyy myös myös miettiä miten elämä jatkuu, jos ei onnistukaan. Se on ihan hirveän raskas asia, mutta todellakin muitakin raskaita asioita elämässä on...Matsaluko siitä kirjoitti, murheiden vakiosta. Itselläni on kyllä elämässä monta erittäin raskasta asiaa ja kulkevat tässä nykyisessäkin elämässä ihan koko ajan mukana....En ole varmaan vuosiin nukkunut kunnolla, kun murehdin esikoispoikaani. Mitjasta tunnen vähän huonoakin omaatuntoa, kun hän on melkein kuin uusi alku...Muutenkin luulen, että monelle meille 40+ vauvakuumeiselle vauvahaave on samalla haaveilua uudesta alusta. Ihanaa, että on myös rohkeita naisia, jotka yrittävät yksin! Minä tunnen myös miehiä, jotka haaveilevat yksin ja se on vähän vaikeampaa!

Yritän kovasti rauhoittaa elämäämme ja ehkä vähentää lainataakkaamme, joka on pääosin minun vastuulla ja katsotaan millaisia elämänmuutoksia meille on tulossa tämän vuoden aikana...Työ on inspiroivaa ja minulla on aina ollut tarve haalia vielä ylimääräisiä "luovia" projekteja, mutta Mitja tarvitsee paljon aikaa, että monet projektit olen nyt jättänyt myöhemmälle. En aktiivisesti ehdi kirjoittelemaan usein palstalle, mutta olen hengessä mukana ja luen kuulumisia....Luge-oireita alan nyt tarkkailemaan...

Viikonloppuna olimme Mitjan kanssa miehen flamenco-konsertissa ja aivan upeaa oli katsoa niin kauniisti raskaana olevan flamenco-tanssijan sensuellia ja energistä tanssia...Mitja oli puettuna liivipukuun ja tutkaili lähes koko konsertin lattian valonumeroita ja flirttaili vieressä istuville ja takahuoneessa myöhemmin tanssijoille ja muusikoille. Isin ylpeyttä oli liikuttava katsoa.
 
Huh huh, kävin raskausoire pinossa ja palasin nopeesti pois, ei mua varten, heh. Eli luotetaan omiin tuntemuksiin. Rouva Pikkumyylle jaksamista, sehän olotila on meidän kaikkien toive.

Inia, tervetuloa ja toivottavasti pääset piinaamaan
 
Huomenia nyt voin uskoa, että OnniEmmi on saanut alkunsa ja siitä huonovointisuuteni ja pääsärkyni johtuvat :heart: :heart: ,kestän kaikki oireet, mitä enemmän oireita sen parempi;=) :saint: :heart:


PlussailuOnnea kaikille!

Rva Pikkumyy ja kohdussa kasvava-kehittyvä OnniEmmi :heart: :heart:

 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

pyrstötähti (47)..........kp3/28................yk7...........4./1.yhteinen
Taikakuu (40).............kp8/27-32..........?................2./1.yhteinen
touhu tenava (45)......kp9/27-30..........y3v............6.
mimmimamma (46)....kp10/27..............y6v...........4.
Plättä (44)..................kp11/28-30........?................7.
velmuliina74 (34)......kp11/24-26........yk2........... 6./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp12/25-43........?................1.yhteinen
AinoEmilia (43)..........kp13/31-34........?................4./1.yhteinen
Matsalu (44)..............kp14/24-25(Ins 17.10.).?..1.
haave3 (39)...............kp15/28..............?................3.
liiza (42).....................kp18/28.............?.................?
Nuusku (43)...............kp18/28..............?................4.
kenzie64 (43)............kp19/30..............yk2............4.
Riikkaliisa (40)..........kp20/28-29........?................4.
Päikki (40).................kp20/27(Ivf/pp7)..y1,5v...2.
äippä67 (41)..............kp22/26-39........y1,5v........2.
Minni-07 (44) ............kp27/28..............yk3...........2./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp31/29-32........y0,5v........2.
Kirsikka68 (40)..........kp30/28-39........?................5.

tirulii (40)...................kp?..PAS 20.10. (pp4)..yk?..1./1.yhteinen
nillanilla (41)..............kp?..INS 15.10.....yk?............1.
einiinvaan (42)...........kp?........................yk1..........3.
babo67 (41).............kp26/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/28 = 9,24 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.11.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, taukolaiset, "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Höpisijä (42)...............kp75/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp96/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp149/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color] Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)....24.10.2008...kp28...........yk2........


[/b]




YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Onnea, Rouva Pikkumyy. Tämä on se kerta joka päättyy onnellisesti. Niin uskon.

Itsellä on sellainen tunne, että tuskin tulee edes yritystä tähän kiertoon. Eikä siinä mitään. Sydän on kaikesta huolesta niin raskas muutenkin, että vauvatoiveet (viimeinkin) ovat jäämässä taka-alalle. Ei tarvitse sitten miehenkään niitä pilkata.

Iloa saan lapsista ja yhteisestä ajasta heidän kanssaan.
 
Tulehaan se keltaisten tossujen käyttäjä sieltä, vähän niin kuin epäiltiinkin! IHANAA! :heart: Onnittelut koko teidän perheelle! :flower: :flower: Nämä plussa uutiset saavat tuon sateisen perjantainkin näyttämään lämpimältä kesäpäivältä.
 
Pikkumyylle lämpimät onnittelut! :flower: Tästä se lähtee! On niin rohkaisevaa, kun joku tässäkin porukassa lopulta saa plussan; harvinaista herkkuahan se meille on.

Nillanilla heh-heh, menikö sisu kaulaan? Siellä raskausoirepalstalla saa tosiaan äkkiä täyslaidallisen tuntemuksia, ja kuvaan kuuluu, ettei itsellä ole niistä yhtäkään. Tai vaihtoehtoisesti on kaikki ja muutama oma päälle. En minäkään pysty sitä lukemaan kuin sivun kerrallaan. Mutta oikeasti, onko sulla jonkinlaisia oireita?

Touhis, :wave:

Plättä, helpotusta huoliin toivon. Mutta niin se on, että kerrallaan jaksaa murehtia vain tietyn määrän asioita. Kuumeilu vie varmasti liikaa voimia, jos on muitakin juttuja pohdittavana.

Mitä kuuluu Päikille?

Oma napa: Olo on erilainen kuin alkuviikosta. Veikkaan, että ruumiinlämpö on taas aika huipussa. Mutta niinhän se oli Lugejen ansiosta viimeksikin. Ehkä lugepitoisuus kasvaa veressä muutaman päivän käytön jälkeen ja oireet tulevat esille. Mahaa myös nippailee ja kuvottaa välillä, kts. edellä. Tavattomasti ärsyttävät nuo lisähormonit, kun ne pimittävät kaikki kunnon oireet.
 
Kyllä iloitsemme täällä sinun plussastasi ja tunne on sellainen, että nyt varmasti kolmannella kerralla menee hyvin! Olen ihan liikuttunut, niin kovasti olet yrittänyt ja samalla jaksanut todella paljon kannustaa ja rohkaista muita. Sinusta välittyy kyllä niin uskomattoman ihana ja positiivinen kuva ihmisenä ja arvostan niin kovasti empatiakykyäsi.
Olet oikea palstan hyvä hengetär! Toivottavasti nyt tulee plussa-aalto perässäsi!

Lugeista sen verran, että minulla oli Mitja-raskaudessa ihan melkein heti raskausoireet ja rinnat muuttuivat melkein saman tien. Nyt ei ole lugeista minkäänlaisia oireita ja aamulämmöt noin 35, joten en usko ollenkaan, että tässä kierrossa olisi tärpännyt. Nyt on niin hektinen elämänvaihe, kun meillä on toisaalta iso asuntokauppariita ja samalla uuden asunnon osto ja vanhan myynti mielessä, että olen ihan helpottunut, etten oireile. Minun pahoinvointi on niin totaalista, ettei ole nyt mahdollisuutta voida pahoin...Kauheaa miten tunnollinen sitä on...Mitjan alkuraskaus ajoittui kesälomaani ja pitääkö sitä joululomaan tähyillä, josko silloin. Oikeasti pelkäänkin tätä huonovointisuutta....en tosiaankaan pystynyt viimeksi kahdeksaan viikkoon edes istumaan...konttasin vain vessaan ja takaisin. Nyt kun on näitä isoja asioita ei voi ihan vielä ajatella, että olisin nyt niin huonossa kunnossa....

Olen oppinut palstalla paljon uutta, eikö todellakin aamulämmöt oviksen jälkeen kertoisi jo mahdollisesta raskaudesta? Samoin ovistestit oli käytössä Pikkumyyllä eli niilläkin voi siis testailla raskauttakin? Meillä meidän koti-isämme on nyt innostunut lukemaan kaikkea mahdollista vauvakuumeeseen liittyvää ja hän kun kovasti haaveilee tytöstä niin on bongannut nyt tyttö-ja poikametodeja....tyttöä jos yrittäisimme niin täytyisikin ajoittaa pupuilu ennen ovulaatiota. Mies on muutenkin liikuttavan vauvakuumeinen ja nyt kyllä pettynyt, kun en ollenkaan oireile. Aikoinaan hän ei ollut valmis ihan heti yrittämään ja olin todella ahdistunut, kun ikää tuli ja vuodet meni...ei ymmärtänyt ollenkaan ikäangsteiluani. Minä olin ihan mielettömässä vauvakuumeessa paljon ennen kuin hän oli valmis yrittämään. Nyt sitten on meillä roolit toisin päin...luulen, että minä olisin ihan tyytyväinen Mitjaankin.....mutta valtavan onnellinen olisin, jos pieni ihme vielä tulisi - tyttö tai poika!
 
Kenzie, oviksen jälkeen aamulämpö nousee 0,2-0,5 astetta normaalia korkeammalle ja jos hedelmöittyminen ja kiinnittyminen tapahtuu, aamulämmön pitäisi nousta vielä hiukan lisää. Eli periaatteessa lämpöjä mittamalla voisi ensin varmistaa oviksen ja sitten suurinpiirtein viikon päästä oviksesta aavistella raskautta. Mutta kovin tarkkaa touhuahan tuo ei välttämättä ole, saattavathan ne mittarit ja kaikenmaailman muut olosuhteet vaikuttaa tuon muutaman piirun verran.

Itse kuitenkin olen todennut, että normaali aamulämpö on mulla 36,7, oviksen jälkeen kohoaa ja on 37,0-37,2. Tuolla lämpöjen mittauksella olen tavallaan aina tsekannut, että ovistikun näyttämä plussa todella toteutuu. Tämä pätee siis silloin, kun ei ole mitään lääkkeitä käytössä. Valitettavasti en siinä ainoassa raskaudessani tullut aamulämpöä mitanneeksi, että tietäisin, mikä se raskauden korottava vaikutus on.

Mutta Lugeissa on just sitä samaa keltarauhashomonia, joka lämpöjäkin nostaa, niin että niitä käyttäessä mitkään omat lukemat eivät ainakaan minulla pidä paikkaansa. Kumma juttu, että ne eivät sinua, Kenzie, kuumenna, kun minut saavat aivan hehkumaan! Yksilöllisiä ovat nuo vaikutukset.

Jotkut käyttävät noita ovistikkujakin raskauden arvuutteluun, kun ovishormoni LH ja raskaushormoni hcg ovat kemiallisesti aika lähellä toisiaan ja ovistikku voi erehtyä näyttämään myös hcg:tä. Itse en ole tuota konstia kokeillut, kun en ole kovin innostunut rapistelija.

 
Ai niin vielä! Voitaisiinko me perustaa tänne meidän palstalle jonkinlainen gonzo-raskausoire- lista? Oikeita oireitahan voi tällä hetkellä listata vain Pikkumyy, mutta meillä muilla olisi varmasti roppakaupalla esitellä kiinnostavia näennäisoireita. Esim. mulla on noussut kaamean kipeä finni ihan omituiseen paikaan: nenänvarteen, just siihen kohtaan, mihin silmälasien nenäkappale ottaa kiinni. On juukelin kipeä. Voiko tämä olla raskausoire? :kieh:
 
matsalu, onko finni oikealla vai vasemmalla? Mulla on oikealla just eikä melkein samalla paikalla, että sovitaan, että se on oire!!! Senhän on oltava, tää ois muuten tilastotieteellinen ihmesattuma. Mulla kp 24/28. Eikä yleensä oo näppyä tossa.

Sori, mä oon ihan väärässä pinossa, mutta kun oli töissä tylsää ja pläräsin pinoja ja toi iski toi finniasiaa silmään. Niin, ja ihana onkin teidän pino, tätä mä vaklailen päivittäin.

Paljon plussia teille!! Poistun takavasemmalle.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä