40+ so what (vol. 3)

Maanantaita arvon ladyt :D. Saara tervetuloa.
Täällähä alkaa jännä viikko monen osalla.Ihanaa että ulkona jaksaa aurinkokin hieman pilkistellä.
Täällä vkoloppu mennyt tuota hauvavauvaa hoidellessa ja yöt menny valvoessa.aamulla 5 herätys kun tuo pien hauveli ruokaa tahonut ja ylläri ei sitten ollakkaan väsyjä enää vaan riehumaan on alkanut :D .Mutta aivan ihana pieni pakkaus ja monet naurut ollaan saatu kun mennä koheltaa täällätuon meijän isomman koiruuden kanssa.
Tässä on omat napa ajatukset jääny tuon villiviikarin ansiosta.Tätiä ei ole tänne vielä ilmaantunut ja ei ole kyllä sellasia merkkejäkään antanut että olisi edes tässä lähipäivinä tulossa,mutta saattaahan tuo iskeä ihan yllättäenkin kylään ilman varotusta.Mulla tosin kn ilmottaa päivää ennen koska täti tulee,siis laskeutuu alas ja levähtää silleen hassuksi,mutta nyt on tuolla jossain korkeuksissa ja visusti kiinni,joten uskon että täti ei vielä huomenna ole tulossa.mutta mene tiedä taas tästä omasta kropasta mitä kepposia keksii.uutta testiä en oo tehny enkä tee ennen loppuviikkoa.ku ei nyt sit tosiaan tiiä onko mulla vaan kierrot venähtäny tonne 29-30 vai mitä tässä nyt sit taas tätiä viivyttää.Raivostuttavaa vaan ku kierrot ollu jämptisti sen 24 ja nyt sit ei ookkaan :kieh: .
Toivotaan tämän viikon tuovan monta plussaa tänne pinoon ja luomaan uskoa kaikille että kyllä se on sittenkin mahdollista :saint: .
Jahas nyt tuo riiviö alkaa heräillä joten ulkoilemaan.
 
SS: Juups, näköjään olen aloittanut sinun kp:t väärästä pv:stä... :ashamed:
Katsokaahan muutkin onko tuolla tiedot oikein. :attn:

Ekasta haaveileva plussanneista on Mari... ja minullakaanhan ei nikistäni huolimatta lapsia ole.
 
Lämpimästi tervetuloa uudet S:t minunkin puolestani, vaikka vain jännäilijänä toistaiseksi olenkin..Paitsi että, mulle tuli finni nenän pieleen! Eikös se ollut sovittu raskausoire, mutta kummalle puolelle pitikään sen tulla? :LOL:

Voihan Volvo! Mulla oli mennä vuosina semmonen ikiloppu Volvo 340 tmv. ja kun sillä ekoja kertoja ajelin, marisin aina miehelleni, kuinka kömpelö auto onkaan, eikä kiihdykään mihinkään..Kerran sitten ukko katseli, kun vaivalla sain koslan liikkeelle pihaltamme, niin johan selvisi syy "traktorimaiseen" tyyliini; Olin aina lähtenyt liikkeelle kolmos-vaihteella! Että ainakin voimaa Volvossa tuntuu olevan, mutta siitä jäi sen verran huonot muistot, etten ole Volvoa sen koommin ajellutkaan :D .

Isänpäivä tuli vietettyä, lapset olivat ahkerasti kortteja ja lahjoja laitelleet, ja aamiaista sitten lasten kanssa yhdessä iskälle teimme. Tosin meni vähän myöhäseen aamiainen, kun olimme lauantaina miehen kanssa yhdessä viettämässä iltaa yksissä bileissä, ja aamulla sitten nukutti aikas hyvin..Mua tosin nukuttaa aina hyvin, oli vuorokaudenaika mikä tahansa.

Pikkujouluja ei kovin paljon ole tiedossa, tähän mennessä kutsuja tullut yksi mulle, yksi miehelle, mutta eipä tuo haittaa, kun en pahemmin moisista pippaloista välitä.Ensi lauantaina vietämme kyllä kotona perheen kesken pikkuksia; syödään jouluruokaa, lämmitetään sauna, joka koristellaan tuikuilla ja kynttilöillä ja jaetaan pienet paketit lapsille ja tietysti kaiken kruunaa joulumusiikki :xmas: .

Paljon, paljon plussia pinoomme ja aurikoa alkavaan viikkoon!

T: Pilvis
 
Voi kuinka ihana testipuikko oli rouva pikkumyyllä! Mieltä lämmittää nähdä tuommoisia! Onhan noita itsekin saanut nähdä, ja ovatkin tallessa tuolla laatikossa. Ne kun vaan on päättyneet keskenmenoihin... niitä kun ei toivoisi kellekään, ei edes niille pahimmille tolvanoille joita elämässä joskus tulee eteen.

Solakka Silakka Mennäänkin suht samoilla kiertopäivillä sitten.

Täällä täti kurvasi paikalle lopulta sitten jo yli viikko sitten. Nyt odotellaan odotetaan oilia kylään, kovasti tervetulleena!

Liiza kp9
 
Vähän täällä ounastelen, että tässä kierrossa mulla jää ovis tulematta. Yleensä ovis on kp11 (tänään) ja eipä näkynyt aamulla tikussa vilaustakaan. Sen sijaan on taas merkkejä hemorragisesta kystasta vasemmassa munasarjassa. Blääh.

Meille VL:n lääkäri suositteli sekstailua joka toinen päivä oviksen aikoihin. Kokeiden mukaan miehen simpat ovat priimaa. Lääkäri muuten sanoi myös, että ennen ovista miehellä ei saisi olla liian pitkää petipaastoa, esim. viikon pidättäytymistä, sillä kokeiden mukaan pientä agglutinaatiota oli huomattavissa. Agglutinaatio tarkoittaa siis simppakavereiden liimautumista yhteen. Niin muuten miesten tyylistäkin, että kaveriporukassa vaan bondataan tiiviisti...

Tosi ärsyttäviä muuten noi mainokset näissä viestien välissä. Enkö mä vaan ole aikaisemmin nähnyt niitä vai onko se joku uusi juttu? Enkä muuten varpilla osta mitään Carneval-keksejä ton jälkeen.
 
Minkä rotuinen hauvavauva Velmuliinalla? Meillä ulkokoiruus sisällä kun on sairaana. Kylläpä sen jalkahiki haisee kamalalle ja tämä nyt ei johdu mistään r-pahoinvoinnista, vaan se haisee oikeasti pahalle. Tätihän löysi heti perille silloin kun kirjoitin viimeksi tänne, niin samantien tuli, kun hänestä puhuttiin.
 
lapsellinen Tein kystapäätelmät siitä, kun eilen pupuillessa tuntui ikävää kipua / painetta vasemmassa munasarjassa, tuli verta ja jälkikäteen munasarjaa jomotti. Täysin samat merkit oli pari kiertoa sitten, kun oikeassa munasarjassa oli, ultrassakin havaittu, kysta. Mä luulen, että kystat ovat hoitojen "ansiota".
 
Negaa olen testannut tänään. Olo on kyllä huono, mutta sen täytyy johtua jostain muusta syystä.

Mieli on aika musta. Onkohan tästä seitsemännen lapsen puutteesta tulossa minulle isompi ongelma kuin olin odottanutkaan? Pyrstötähti kirjoitti päivänä muutamana siitä, miten jossain vaiheessa on aika siirtyä taustalle jännittämään muiden puolesta. Samalla kun joku ovi sulkeutuu, avautuu toinen, hän kirjoitti. Mutta vaikka kuinka mietin ja fiilistelen, en millään näe, mitä sen avautuvan oven takana voisi olla. Paitsi tyhjää vain.

Olo on arvoton ja turha. Tiedän, että pienet lapseni minua tarvitsevat, mutta isommista jo näen, kuinka äiti on elämässä pelkkä riesa ja hidaste.

Yrityskiertoja joulukuisen keskenmenon jälkeen on nyt takana 11 tai 12. Tietysti voisi filosofoida, että jos ennen raskaaksi tulo on onnistunut, niin kyllä se nytkin vielä tärppää. Toisaalta tämänhetkisissä negatiivisissa tunnelmissa asian voisi tulkita niinkin, että jotain peruuttamatonta on tapahtunut, kun ennen niin pettämätön kone ei enää edes yskähdä.

Jotain olen oppinut. Luotan siihen testin negaan. Vielä muutama kuukausi sitten olisin selittänyt sen mielessäni piiloplussaksi.

Anteeksi kun en nyt jaksa ajatella ketään muita kuin itseäni.

Muuten, minulle tuli mieleen sarkastinen ajatus. Täällä palstallahan pyörii sellainen pino, jossa on kuvia plussatesteistä. Pitäisiköhän pistää pystyyn vastaava negatestien pino? Saisi oikein julkistaa oman tyhmyytensä, kun yksiviivaisia saattaa yhdestä kierrosta kertyä useita. Sitten ei muitakaan niin harmittaisi.
 
Plättä: :hug: Juu, en minäkään siellä oven takana ole vielä mitään onnistunut näkemään, mutta ehkä joskus? Meidän kahden negatestikuvista jo saataisiin aika pitkä pino. :eek: :LOL:

Päikki: Monellahan tuntuu samalla tavalla kipuja ihan oikeasta follikkelistakin. Olen minä itse miettinyt, että mulle varmaan tuleekin vain noita kystia, eikä follikkeleita ollenkaan. Mutta ei ne ultrassa ole niitä kystiksi erottaneet. Kerran gyne totesi 25 mm:stä, että kokonsa puolesta sopii vielä follikkeliksi. Mutta minulla oli ovistestissä silloin ollut plussa jo 2 päivää sitä ennen, eikä se jomotus hellittänyt, vaan vain lisi, että saattoihan se kysta olla?
 
lapsellinen Sehän on myös mahdollista, että sulla on toisessa munasarjassa ollut oikea follikkeli ja se on ovuloinut ja toisessa munasarjassa on ollut kysta. Näin mulle kävi yhdessä kierrossa. Mulla kystat ovat olleet ultralla hieman erinäköisiä kuin follikkelit ja lääkärin on ollut helppoa sanoa, mikä on kysta ja mikä folli. Follikkelit ovat olleet sellaisia tasaisen pyöreitä, kun taas kystat epämääräisiä möhköjä. Mä haluan oikeasti oman ultralaitteen, jolla voi tsekata tilanteen joka kuukausi. :whistle: Voisko joulupukilta toivoa? :xmas:
 
Minäkin olen haaveillut ultrasta jo pitkään. :LOL:
Mulla ei nykyisin tuo (tai liekö koskaan) toinen munasarja toimi ollenkaan. Eikä mulla ollut ovista silloin, koska menkkojakaan ei tullut edes progesteronilla. Juu, en tiedä... saattaahan se olla, että mulla ne on vaan niitä folleja, joista ei ovista tapahdu, eikä varsinaisia kystia.
 
En ole aikoihin käynyt täällä kurkkimassa, kun rupesi tuntumaan että olen ihan turha vakoilija, kun meillähän mies ei enää lämmennyt lisälapsille. Mutta ihan pikaisesti vilkuilin kuitenkin olisiko joku täällä plussannut, ja ainakin Rva Pikkumyy oli! Joten HURJAN PALJON ONNEA!!! Kyllä se kolmas kerta nyt toden sanoo, sano mun sanoneen! Pikkumyy on jäänyt mieleen jo tuolta omalta viimeiseltä raskausajalta. Ja kaikille muille tsemppiä!
Syy miksi tänne tulin turisemaan, oli kun en kehtaa muillekaan kertoa mitä tässä tuli tehtyä... Menkat oli n. viikon myöhässä, niin kävinpä testin ostamassa ja testasi negan tässä lauantaina. Meillä kun ei ehkäisyasiat kuitenkaan ole ihan 100%:n varma, niin sitä rupesi jo kaikenlaista mielessään kuvittelemaan, kun kierto kuitenkin on aika säännöllinen noin normaalisti. Ja sen huipuksi jopa oireita tämä ihmismieli sai kuviteltua, minua etoi normaaliakin enemmän pitkin päivää. Ainahan se jotenkin ennen menkkoja etoo, etooko muuten muilla, vai olenko ihan epänormaali?
Tulin siihen tulokseen että taidan minä jollakin tasolla kovastikin jonkinsortin "vahinkoa" toivoa, ja ihmettelen, kun mieskin jotenkin kiertelee ton ehkäsyasian takia. Vaikka sanookin, että meille nuo 2 lasta riittävät. Mutta tämän vuoden loppuun mennessä saa kyllä varmistaa mitä tahtoo, ei tämmönenkään ole kivaa kun ei voi kunnolla tuota "läheisyyttä" harrastaa, kun sitten taidetaan molemmat jännittää josko raskautuisin.
Mulle tuo raskautuminen pelottaa oikeastaan vaan sen takia, että meidän jaksamista pelkään, tuo 1-vuotias kun vielä öisin herättelee, tuntuu että koko syksyn siitä lähtien kun ensimmäiset hampaat tulivat, niin sen jälkeen yöt ovat olleet aika levottomat.
No, tulipahan purettua, tunsin vaan itseni aika hölmöksi, kun heti sätkyn sain, kun kierto vähän sekoili, tänä aamuna vuoto sitten alkoi.
Mutta huomasin että tässä pinossa on monta jännättävää tässä lähiaikoina, jospa lukisin näitä viestejä paremmin, niin olisin vähän ajan tasalla, täällä pinossa kun on ollut aina niin ihana tunnelma, että ihan mieltä lämmittää. Mutta, kuten sanottu, vähän olen tuntenut itseni lähinnä uteliaaksi noita-akaksi kun täällä lueskellut vaikka varsinainen kuumeilija en ole ollutkaan.
Hyvät jatkot vaan kaikille, toivotaan että mahdollisimman monella tärppi kävisi!
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille pinolaisillemme.
Lapsellinen67 kiitos ylläpidosta, minulle voi päivittää kp 3 tänään. Koko lailla nakutettuna 28 päivää on tädin väli, sitä suttua alk 25 pvstä ja 28 pv hanat kaakkoon. Nyt ajattelin että kuolo korjaa tämän kuumeilijan, olin niin helevetin kippee että pois alta. Edellisessä kierrossa kipuilin melko lailla mutta tämä oli jotain ihan muuta. Jos en olisi ollut varma etten ole raskaana, olisin voinut väittää että synnytän, niin samanlaista tuskaa oli ennen kuin vuoto kunnolla alkoi. Tänään jo uskon että jäänkin henkiin ja uuteen kiertoon entistä kovemmalla vimmalla.

Elämä vie nyt sellaista haipakkaa, etten harmikseni ennätä tänne joka päivä ollenkaan, en edes joka viikko. Pysyn silti mukana, käyn lukemassa muiden kuulumisia ja päivitän omia tietojani ain kun kerkiän. Lupaan pitää teidät ajantasalla. Ja jos onnistumme ja raskaudun kuulette siitä ensimmäisenä.

Mukavaa marraskuuta ja kait joulun odotuskin vähitellen täyttää mielet. sateinen sää tosin karkottaa sitä. Parhaillaan täällä etelässä sataa ja myrskyää.

Plussaonnea toivotellen .... :hug: AinoEmppu
 
Heippa kaikille
Ja täälähän on uusi pino ja uusia kirjoittelijoita, kiva juttu aina uusia mahtuu, tervetuloa.
En lukenu kaikkia tarkkaan kun jo väsyttää, on ollut tosi kiirettä töissä ja siellä ei ehdi katella nettiä ja kotona ei aina jaksa illasta aukaista konetta. Mutta hengissä ollaan ja jos hyvin käy perjantaina ois inssi, saa nähdä tapahtuuko ovis ajallaan..tai sitten mun täytyy jostain rakosesta joku mies kampata lauantaina jos ovis on silloin sehän tietenkin ois kaikkein mieluisin mahdollisuus.Heh,heh.. Joku kirjoitti että rakkaan löytyminen "myöhemmellä" iällä on syy kun nyt vasta aloittelee lapsen tekoa, hyvä että löytyi rakas kainaloon. Minäkin kattelen sillä silmällä josko se mies sattus kodalleen mutta näillä eväillä mennään nyt eteenpäin ;)

Kaikille reipasta viikkoa ja onnenkantamoisia pupiluun, hoitoihin...
 
AinoEmilia :hug:

Velmuliina74 Onnea työhaastatteluun! Haamun nään kuvassa..muuta en tästä testistä tiedä.En ole koskaan käyttänyt tätä kyseessä olevaa testiä. Peukkuja pidän että vahvistuu.. :wave: :heart:

Täällä lämmöt 37,3..Palelee,"öklöä" oloa ollut jonkin verran,alaselkäkipeä,nippailuja ja särkyjä,pääkipua ajoittain..Tiedä sitten mitä on..Tämä käy niin hermoille.. :headwall: :ashamed: Repäisykipuja on ollut varsinkin öisin,kun vaihtaa asentoa tai muuten venyttelee,niin tuikasee kipeemmin..

Mukavaa päivänjatkoa! :wave:
 
pyrstötähti
märkää marraskuuta jatkuu kylläpä lunta jo kaivataan takaisin,hetken se ehti käydä ja valaista pimeän pohjolan.

Hiljaista on pinon puolellakin milloinkas jatkamme hoitoja, matsalulla piti ainakin sumuttelut jo alkaa pikapuoliin.

Näistä oireista en tiedä sillä repäisykipuja ainakin minulla oli silloin kun kohdun kannatinlihakset olivat lujilla ja se oli kyllä jo ison massun aikaan. Ja ensimmäistä tehdessä oli siinä vaiheessa kun kohtu alkoi oikeesti kasvaa, niitä kipuja kun seinämät alkoivat antaa periksi, käsittääkseni näistä on kyse ns. repäisykivuissa. Väsytystä alkoi tulla jossakin 10 viikon jälkeen mutta olenkin hidas hämäläinen. Ylipäätään silloin ei tarkkaillut itseään.

Nyt ei ole mitään em. kaltaisia oireita kyllä B) vaikka mielelläni niitä teille listaisinkin pakko tuottaa pettymys. Tai sitten minä ole niin pöljä etten niitä huomaa =) toisaalta ois kyllä hyvä jos ois nyt raskaana kun on pimeää niin kukaan ei huomaisi mitään kun verhoutuisi ison palttoon sisään viimaa pitelemään.

Mukavaa ainoee kun pitkästä aikaa kävin kertomassa kuulumisia. Ja Velmulla on ihan selvä haamujen isoisä, pientä tasa-arvoa pakko harrastaa, olispa muuten ihanaa kun saataisiin joskus mies kirjoittelemaan tänne vauvakuumeestaan? Muutenkin minusta tuntuu että meidän kohdallamme kuume on enemmänkin malaria-tyyppistä, aaltoilevaa ja välillä ärhäkkää välillä laiskahkoa, kuten pinommekin.

Nyt tätä löpinää jo tuleekin, oikein mukavaa ja ahkeraa alkuviikkoa kaikille! tv: pyrstis
 
pikaisesti;
lapsellinen juu kyllä niin on,että molemmat on ulkoisten vuoksi poistettu :/ ei luomuilua :(
Matsalu e+b+rask.monivtamiinia+primaspan ja nyt sitten vielä merimono,joka on limiksen kasvuun :p
velmuliina74 mikäs ton testin nimi?? Mulla rfsu anto samanlaista vaikka oli negaa,mutta toivon sulle parempaa bdbd!

Kaikille ++++ :whistle:
Paremmalla aikaa palailen =)
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

touhu tenava (45).......kp2/27-30.........y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp4/31-34.........?................4./1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp4/28...............yk?............1.
Matsalu (44)...............kp8/24-25..........?................1.
haave3 (39)................kp8/28...............?................3.
kenzie64 (43).............kp9/28-29.........yk3............4.
liiza (42)......................kp10/28............yk5.............4.
Solakka Silakka (39)..kp10/26-27.......yk1............1.
Nuusku (43)................kp11/28.............?................4.
Päikki (40)..................kp12/27.............y1,5v.........2.
Minni-07 (44) .............kp18/28.............yk4...........2./1.yhteinen
Kirsikka68 (40)...........kp20/28-39.......?................5.
Taikakuu (40)..............kp26/27-32.......?................2./1.yhteinen
mimmimamma (46).....kp28/27.............y6v...........4.
Plättä (44)...................kp29/28-30.......?................7.
velmuliina74 (34).......kp29/24-26......yk2........... 6./1.yhteinen
pääpilvissä (45)..........kp30/25-43.......?................1.yhteinen
äippä67 (41)...............kp40/26-39.......y1,5v........2.

tirulii (40) ."tuubat poissa"...kp7/?..... yk?.....1./1.yhteinen
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp11/ 28-30.....yk?......1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp13/29-31..PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.11.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, taukolaiset, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Pennanen (41)............kp49/29-32........y0,5v........2.
Höpisijä (42)...............kp93/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp114/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp167/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color] Pinon jättäneet:Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)..24.10.2008..kp28..yk2..LA 4.7.2009


[/b]





40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
........niin uusille kuin vanhoillekin pinolaisille. :wave: :wave: :wave:

Tulin vain ilmoittelemaan jotta lyhyttä kiertoa elellään > kiitos taitaa olla niiden hormonituotantoon vaikuttavien homeopaattisten aineiden.

Elikkässiis kp 2:ta nyt täällä elellään. :(
Vaan ei tullut mitenkään yllärinä tätyli vieraisille, kun jäi nuo kammari touhut kovin niukalle, niin jo tiesi kuin tulee käymään.

Mut nyt ei ennätä teidän kirjoituksia laisinkaan kommentoimaan, kun on siirryttävä opiskelu tehtävien pariin, pitäisi nimittäin olla huomiseksi yksi työ tehtynä.
Ehkä illemmalla vielä palailen pinoa tarkkailemaan ja lisää kirjoittelemaan.

:wave: -touhis- :wave:
 
Velmuliinalla selvä haamu testissä ja Taikakuulla lupaavia oireita! Oi kuinka meillä onkaan paljon jännitettävää!

Päikki, mä olen jostain lukenut, että hoitojen jälkeen seuraava kierto on usein anovulatorinen. Mutta se saattaa kyllä koskea vain pitkän kaavan hoitoja. Ota nyt vaan rennosti, eikö ole toisaalta mukavaa olla vähän välillä ilman tajutonta hermojännitystä?

Plättä, älä masennu! Kyllä lapset äitiä tarvitsevat niin kauan kuin äiti on. Välillä vain on sellaisia vaiheita, että etäännytään; sitten lapsen irtiotojen jälkeen välit taas voivat tulla läheisemmäksi. Ja vaikka olisi kuinka luotettava "kone," vanhempana raskaaksi tulo vain kestää kauemmin, kun jokainen munasolu ei ole enää ihan priima. Kyllähän sinä nämä jutut tiedät.

Itsellä lisääntymisrintamalla hiljaiseloa, jos ei huvittelu- ja rentoutusmielessä toimeenpantuja yhdyntöjä lasketa. Sumuttelu alkaa vasta ensi sunnuntaina.
 

Yhteistyössä